Nie żyje Tony Hsieh – twórca Zappos.com

Autor tekstu Krzysztof Bartnik
Opublikowano 30 listopada 2020
Kategoria 🛒 E-commerce
Czas czytania: 2 min

W sobotę (27 listopada) branżę e-commerce w Stanach Zjednoczonych i na całym świecie obiegła smutna informacja o śmierci założyciela i wieloletniego prezesa Zappos.com. Tony Hsieh zginął w wyniku obrażeń po pożarze domu – tyle wiadomo oficjalnie, trwa śledztwo w tej sprawie. Przez cały weekend czytałem informacje na Twitterze i zachodnich mediach odnośnie Tony’ego i wszyscy (w tym moja skromna osoba) zgadzają się, że odeszła osoba wyjątkowa.


Sam miałem przyjemność wysłania „w ciemno”, ponad 10 lat temu maila do Tony’ego z prośbą o dostęp do recenzenckiej wersji książki Delivering Happiness. Gdzie był Zappos, a gdzie polski ecommerce wtedy? No właśnie. A książką po około dwóch tygodniach dotarła do mnie i mogłem opublikować swoją opinię na jej na długo przez polskim wydaniem. Niby „nic”, a jednak pamiętam do dzisiaj jego podejście. Po co ktoś działający na amerykańskim rynku miałby wysyłać książkę do człowieka z Polski? No właśnie. A Tony wysyłał i zmieniał branżę…

Gdyby nie Tony, nie mógłbym napisać takich tekstów jak:

i pewnie wielu, wielu innych.

To tylko kilka rzeczy, które Tony wdrażał w zarządzanej przez siebie firmie i nawet po przejęciu Zapposa przez Amazon, trwał w swoich założeniach dalej.


Polecam kilka tekstów wspominkowych o Tony’m w j. angielskim:

Na Twitterze wspomnień jest znacznie więcej – link.

RIP Tony Hsieh

Regularnie otrzymuj powiadomienia o nowych materiałach. Dołącz do grupy ponad 6500 osób, którzy prenumerują eKomercyjnie!