eKomercyjnie.pl

Okazje.info zwiększa zasięg dzięki współpracy z Gazeta.pl

Porównywarka Okazje.info nawiązała strategiczną współpracę z portalem Gazeta.pl, w ramach której w wybranych serwisach internetowych Agory pojawią się reklamy tego pierwszego serwisu.

– Partnerstwo z Okazje.info to kontynuacja naszych działań mających na celu dostarczenie użytkownikom wartościowej informacji o produktach dobranych kontekstowo do przeglądanych treści – mówi Krzysztof Mikulski, dyrektor ds. rozwoju biznesu w segmencie Internet Agory – Jest dla nas ważne, aby materiały reklamowo-promocyjne pojawiające się w naszych serwisach zawierały praktyczne informacje dla użytkowników i były wartościowym uzupełnieniem publikacji redakcyjnych.

– Grupa Gazeta.pl to doświadczony gracz na rynku mediowo-reklamowym. Widzimy synergię we współpracy i możliwość dywersyfikowania źródeł przychodu. Dodatkowym celem, jaki Okazje.info stawia sobie przed tą strategiczną kooperacją jest podniesienie efektywności i zwiększenie wolumenu sprzedaży w sklepach internetowych naszych partnerów – mówi Piotr Broniarczyk, CEO Okazje.info.

Okazje.info to trzecia największa porównywarka cen i piąty pod względem zasięgu serwis e-commerce w Polsce. Klientami porównywarki są m.in. sklepy Empik, Komputronik, Electro.pl, Cropp oraz, pozyskany w styczniu 2012 roku, Amazon.

Gazeta.pl, uruchomiona w 2001 roku, dzisiaj jest częścią jednej z największych polskich grup serwisów internetowych. Portal Gazeta.pl dba o rzetelność, szybkość oraz atrakcyjność przekazywanych treści, jego siłą jest unikalna społeczność użytkowników oraz serwisy informacyjne i tematyczne (m. in. Wiadomości, Technologie, Kobieta), które odwiedza miesięcznie ponad 12 mln* użytkowników. Treści, które codziennie oferuje Gazeta.pl, dostępne są w wielu kanałach komunikacji, m. in. w telefonach komórkowych w postaci lekkich stron, w smartfonach (m.in. aplikacja Gazeta.pl na iPhone’a ) czy telewizorach (Samsung Internet@TV).

* Megapanel PBI/Gemius, styczeń 2012, użytkownicy (real users) grupy Gazeta.pl

Źródło: Okazje.info

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Przegląd prasy e-commerce 11 kwietnia 2012

W dzisiejszym przeglądzie prasy e-commerce: Ruch zapowiada ofensywę | Wstępne przychody Oponeo.pl za I kwartał 2012 roku | Twój koszyk jest pusty – najpopularniejszy błąd polskiego e-commerce | Rośnie rola agregatorów. Kupony za milion zł, czyli GoDealla w liczbach | Amazon.com zwiększa sprzedaż szybciej niż iTunes | Promocyjni.pl już w sieci.

AdvertisementReklama

Ruch zapowiada ofensywę »
Jeden z największych kolporterów prasy Ruch, wypowiada pojedynek kurierom oraz sklepom internetowym. Dzięki nowej usłudze „Ruch Internet” (zapowiadanej na przyszły rok) klienci będą mogli zakupić towar w sieci, a następnie odebrać go w dowolnym firmowym kiosku w Polsce.

Wstępne przychody Oponeo.pl za I kwartał 2012 roku »
Oponeo.pl poinformował o wstępnych przychodach uzyskanych w I kwartale 2012 roku. Wyniki są imponujące. Spółka zanotowała wzrost przychodów o ponad 87% w stosunku do I kwartału poprzedniego roku.

Twój koszyk jest pusty – najpopularniejszy błąd polskiego e-commerce »
Komentarz Roberta Drózda na temat wygasających koszyków użytkownika, na które natknął się podczas zakupów w czołowych sklepach komputerowych Agito i Morele. Zapraszam do lektury.

Rośnie rola agregatorów. Kupony za milion zł, czyli GoDealla w liczbach »
Serwis GoDealla.pl opublikował artykuł na temat rosnącej popularności agregatorów w dystrybucji kuponów zakupowych. Jak się okazuje, o nowych promocjach dzięki nim dowiaduje się ponad 1/5 klientów.

Amazon.com zwiększa sprzedaż szybciej niż iTunes »
Sprzedaż multimediów Amazona w I kwartale 2012 roku, była o 29% większa niż w kwartale poprzednim – tak podaje serwis Internet Retailer. To znaczący wzrost w porównaniu do konkurencyjnego iTunes firmy Apple, którego sprzedaż w tym samym czasie wzrosła zaledwie o 2%.

Promocyjni.pl już w sieci »
5 kwietnia wystartował nowy serwis Promocyjni.pl, dopasowujący oferty promocyjne do lokalizacji użytkowników. Dzięki niemu, klient może się zorientować o dostępnych promocjach znajdujących się w pobliżu jego domu.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Nowe niedozwolone klauzule według UOKiK – marzec 2012

Autorką poniższego tekstu jest Julia Mandel z firmy Trusted Shops, która zajmuje się certyfikacją sklepów internetowych. Informacja pochodzi z newslettera Trusted Shops, który możecie zamówić tutaj.

Firma Trusted Shops co miesiąc przedstawia kolejne zestawienie wpisów w rejestrze niedozwolonych klauzul, które mogą dotyczyć sklepów internetowych. W marcu wpisano do rejestru ponad 60 nowych klauzul, w tym aż 20 nowych klauzul z zakresu handlu elektronicznego. Bądź na bieżąco i sprawdź, czy przypadkiem nie stosujesz ich w Twoim sklepie.

AdvertisementReklama

Właściwość miejscowa sądu
W marcu wpisano do rejestru aż 10 niedozwolonych klauzul, narzucające konsumentom właściwość miejscową sądu w sposób niezgodny z prawem, jak np.:

Numer wpisu 2934, data wpisu 01.03.2012:

Wszelkie spory wynikające z interpretacji postanowień niniejszej umowy rozstrzygać będzie Sąd Rejonowy w Chorzowie.

Numer wpisu 2951, data wpisu 23.03.2012:

Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z umowy sprzedaży jest sąd właściwy dla siedziby pozwanego lub sąd właściwy dla miejsca siedziby Sprzedawcy.

Przedsiębiorca nie może narzucić konsumentowi sądu, w okręgu którego ma siedzibę. Takie klauzule mogą być stosowne jedynie wtedy, gdy przedsiębiorca kieruje swoją ofertę (wyłącznie) do innych handlowców (B2B).

Prawo do odstąpienia od umowy
Nie można również ograniczyć możliwości odstąpienia od umowy nakładając konsumentom dodatkowe obowiązki utrudniające zwrot lub zniechęcające konsumenta od odstąpienia od umowy. Takie klauzule, które zobowiązują konsumenta np. do przestrzegania pewnego postąpienia (wysłanie towaru za pomocą konkretnej firmy lub konkretnym sposobem) ograniczają prawo od odstąpienia od umowy w sposób niezgodny z prawem. Dlatego wpisano do rejestru także następującą klauzule:

Numer wpisu 2949, data wpisu 23.03.2012:

Warunkiem przyjęcia zwrotu jest poprawne wypełnienie formularza i przesłanie go na wskazany adres e-mail.

Numer wpisu 2950, data wpisu 23.03.2012:

Przesyłki nie oznaczone numerem zwrotu nie będą przez Sprzedawcę przyjmowane […].

Numer wpisu 2969, data wpisu 23.03.2012:

Warunkiem przyjęcia zwrotu jest odesłanie towaru na adres sklepu XXX w stanie nienaruszonym oraz odesłany w nienaruszonym opakowaniu wraz z dowodem zakupu (faktura,paragon).

Należy pamiętać, że tylko w wyznaczonych przez prawo przypadkach nie przysługuje konsumentowi prawo do odstąpienia od umowy po usunięciu przez niego ich oryginalnego opakowania.

Opóźniona dostawa i uszkodzone przesyłki
Poza tym do rejestru wypisano jeszcze następujące niedozwolone klauzule, które dotyczą odpowiedzialności za opóźnioną dostawę oraz sposób reklamacji uszkodzonych przesyłek.

Numer wpisu 2979, data wpisu 23.03.2012:

Firma XXX nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w dostarczeniu paczki wynikającej z pracy firmy spedycyjnej.

Numer wpisu 22993, data wpisu 23.03.2012:

XXX nie bierze na siebie odpowiedzialności finansowej za przesyłki zagubione z winy poczty lub firmy kurierskiej.

Numer wpisu 2994, data wpisu 23.03.2012:

Roszczenia dotyczące uszkodzenia przesyłki nie powstałe w wyniku transportu nie będą rozpatrywane.

Pozostałe klauzule niedozwolone
Do rejestru niedozwolonych klauzul wypisano jeszcze następujące klauzule, które mogą dotyczyć również sklepów internetowych:

Numer wpisu 2952, data wpisu 23.03.2012:

Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Wszelkie zmiany Regulaminu obowiązują od daty opublikowania ich na stronie …

Numer wpisu 2960, data wpisu 23.03.2012:

Sprzedający zastrzega sobie prawo do ostatecznej interpretacji niniejszego Regulaminu, w przypadku zaistniałych sporów powstałych na tle niniejszego Regulaminu.

Numer wpisu 2977, data wpisu 23.03.2012:

Zastrzegamy sobie prawo do zmiany treści niniejszego regulaminu bez uprzedzenia.

Numer wpisu 2980, data wpisu 23.03.2012:

Opisy pochodzą ze stron producentów oraz dystrybutorów i mimo staranności przy ich dodawaniu mogą zawierać błędy. Opisy nie są więc podstawą do roszczeń wobec XXX.

Numer wpisu 2981, data wpisu 23.03.2012:

Zastrzegamy sobie także prawo do zmian cen lub nie zrealizowania zamówienia jeśli wysokość ceny została ustalona w wyniku oczywistej omyłki, na co może wskazywać jej znaczna dysproporcja w porównaniu do cen rynkowych (za znaczną dysproporcję uważa się różnicę rzędu 10 % w stosunku do przeciętnej ceny rynkowej). Zasoby sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.

Numer wpisu 2984, data wpisu 23.03.2012:

Zespół sklepu XXX dokłada wszelkich starań, aby opisy i dane techniczne umieszczonych w sklepie produktów były zgodne z rzeczywistością. Nie ponosimy jednak odpowiedzialności za błędne podanie parametrów i właściwości towaru, lub nagłą ich zmianę przez jego producenta.

Podsumowanie
Jeżeli jedna (lub więcej) z wymienionych klauzul wygląda znajomo, należy koniecznie sprawdzić regulamin, aby wykluczyć, że takie lub podobne klauzule są używane w Twoim sklepie. O ile istnieją wątpliwości, należy się skonsultować z prawnikiem.

Szczegółowe informacje dla sklepów internetowych o wymaganiach prawa e-commerce w Polsce oraz różne wzory tekstów prawnych można znaleźć także w Podręczniku Trusted Shops, który można otrzymać za darmo po zamówieniu biuletynu informacyjnego pod tym adresem (jedyny wymóg to wypełnienie krótkiego formularza).

Niezależnie od tego, regulamin sklepu powinien być regularnie sprawdzany i w razie potrzeby dostosowany.

Przeczytaj również:

Pamiętaj o regularnym sprawdzaniu zapisów w regulaminie Twojego sklepu i dbaj, aby był zgodny z aktualnymi wymogami prawnymi.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)