Okazjonalna podmiana logotypu sklepu internetowego – jak to robić?

Branding w e-commerce
Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

Od tragicznych wydarzeń sobotniego poranka bardzo wiele witryn i sklepów internetowych zdecydowało się na podmianę swojego logotypu na czarno-białą wersję (plus ew. czarna wstążka). Jako człowiek w pełni rozumiem takie działania. Jako osoba profesjonalnie zajmująca się sklepami internetowymi na co dzień, mam do nich pewne zastrzeżenia.

Po pierwsze: brak tutaj konsekwencji. Podczas poprzedniej żałoby narodowej tylko kilka sklepów zdecydowało się na zmianę logotypu. Można się kłócić, które wydarzenie niesie za sobą większe skutki, ale jeżeli raz zmieniamy wizerunek e-sklepu na czas żałoby, to powinniśmy to robić już zawsze (a nie tylko dopasowywać się do nastrojów społecznych).

Po drugie: brak tutaj konsekwencji. Jeszcze jakiś czas temu część sklepów posiadała wystrój świąteczny, razem z pisankami i radosnymi zajączkami w logotypie. Po świętach wszystko wróciło do normy, a teraz w czasie żałoby logo sklepu się nie zmieniło. Dlaczego tym razem nie podjęto działań zmieniających wizerunek strony?

Po trzecie: brak tutaj konsekwencji. Sklepy potrafią organizować akcję w stylu „dzień x” (za x wstaw sprzedawany asortyment), a nie podmieniają logotypu na czas żałoby. Lub podmieniają, ale wtedy wychodzi na to, że powinni podmieniać niemal przy każdej okazji (a praktycznie codziennie można wyciągnąć z kalendarza jakieś święto). Ciężko niektórym to odpowiednio wyważyć.

Zmiana wyglądu witryny to oczywiście indywidualna kwestia każdego właściciela serwisu czy sklepu internetowego. Jeżeli jednak zdecydujecie się na wprowadzenie innego wystroju, to bądźcie konsekwentni w swoich działaniach.

Pamiętajmy, że sklep internetowy to nie witryna informacyjna, którą każdego dnia odwiedzają miliony Polaków. Podmianę logotypu w sklepie internetowym można przyrównać do zmiany szyldu w sklepie tradycyjnym – ilu sprzedawców się na to decyduje?

W swoim sklepie GameClub.pl nie zdecydowałem się na zmianę logotypu na świąteczny, nie zmienię też logotypu na nawiązujący do żałoby narodowej. Takie informacje przekazuję na łamach bannerów w głównej części strony i takie rozwiązanie polecam innym.

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
05.07.2023

Reputacja marki w e-commerce: dlaczego monitoring opinii klientów jest kluczowy?

Robert Walkowski

Robert Walkowski

Digital Marketing Specialist
brandly360.com

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę