eKomercyjnie.pl

Opóźnienia w dostawach – jak sobie z nimi radzić?

czasDziś zajmiemy się kolejnym sporym problemem, który prędzej czy później dopada większość e-przedsiębiorstw, nie wspominając już o tym, że spora grupa e-klientów po prostu się z nim spotkała. Opóźnienia w dostawach często mogą być początkiem końca i gwoździem do e-commerce’owej trumny, który potrafi położyć niejedną firmę…

Wydawać by się mogło, że najtrudniejszym elementem handlu internetowego jest pozyskanie klienta, który z jakiegoś powodu przebrnął przez naszą konkurencję i trafił do nas. Jeśli cała procedura związana z realizacją zamówienia odbędzie się bez problemów – obie strony będą zadowolone. Gorzej, gdy przeszkoda faktycznie się pojawi i to po naszej stronie. Opóźnienia w dostawach to problem niestety popularny, z którym trudno walczyć przy pomocy jednej recepty, ale nad którym trzeba pracować, bo potrafi zszargać opinię nawet najlepszego biznesu.

Właściciele wielu e-sklepów sami mogą mieć do siebie „pretensje” – rozpuścili bowiem swoich klientów do granic przyzwoitości, stając na rzęsach, by zadowolić ich na 100%. Czy to jest możliwe? Cóż, wystarczy wziąć kilka pierwszych z brzegu przykładów. A to nie podoba się komuś metoda promocji, a to niezbyt ładny szablon strony, paczka mogłaby być jakoś lepiej zapakowana, nie wspominając już o tym, że skoro ktoś zamówił towar w piątek o 19, to dobrze by było, gdyby paczka przyszła do niego w sobotę rano…

Niestety, e-klient stał się bardzo wymagającym konsumentem. Chce mieć wszystko i to najlepiej za najniższą możliwą cenę. Jego wymagania względem każdego sklepu są takie same. I z jednej strony możemy współczuć właścicielom sklepów, że ciągle muszą oni trzymać rękę na pulsie, ale z drugiej – wszyscy na tym zyskamy.

Dlaczego towar nie przychodzi na czas?

Wszystkim, niezależnie po której stronie e-sklepu stoją, zależy na szybkiej i sprawnej obsłudze. Klient chce mieć u siebie paczkę w możliwie jak najkrótszym czasie, a właściciel chce po prostu dobrze zrealizować zamówienie. To, w jaki sposób ten proces zostanie przeprowadzony, sporo mówi o kompetencjach i rzetelności firmy, o obsłudze, o jakości systemu, na jakim jest postawiony dany sklep.

Jeżeli chcesz zatem zminimalizować ilość problemów i frustracji, pamiętaj o trzech, niebywale ważnych informacjach, które wręcz musisz zamieścić na stronie. Są to informacje dotyczące:

  • ilości produktów, czyli po prostu stany magazynowe. Dlaczego nie warto rezygnować z tego modułu? Grasz ze swoim potencjalnym klientem w otwarte karty, dając mu od razu informację, czy masz dany produkt, czy nie. Jeśli tak – składa on zamówienie. Jeśli nie – albo czeka na dostawę, albo szuka gdzie indziej. Warto też wspomnieć o tym, że na wielu kupujących „presja” związana z czasem lub właśnie dostępnością działa mobilizująco, przez co podejmują decyzje zakupowe szybciej, zwykle na korzyść;stan magazynowy
  • czasu realizacji zamówienia, na ogół od 24 do 48 godzin, od momentu, kiedy paczka przejdzie przez kolejne etapy: przyjęcie zamówienia, zaksięgowanie płatności, kompletowanie przesyłki i wysyłka. Wiele sklepów po każdym etapie wysyła do swojego klienta maila/smsa. Ma to swoich zwolenników, którzy lubią mieć rękę na pulsie, ale też przeciwników, którzy uważają to za spam. Bardzo często to właśnie tu pojawiają się opóźnienia, szczególnie gdy właściciel sklepu nie ma danego towaru na stanie magazynowym, gdy czeka na dostawę. Chcąc uniknąć nieprzyjemnych sytuacji – kontaktuj się z klientem. Najważniejsza jest informacja – jej brak jest dla kupującego bardziej denerwujący, niż samo opóźnienie;westwing
  • czasu oczekiwania na przesyłkę (zależnie od firmy dostarczającej) – po nadaniu paczki warto również wysłać kupującemu wiadomość, np. z numerem listu przewozowego, numerem kontaktowym do firmy kurierskiej oraz z informacją kiedy towar powinien znaleźć się u zamawiającego. W przypadku przesyłek krajowych mniej więcej wiemy: kurierzy do 24 godzin, paczki nadane pocztą od 1 do 3 dni. Jeśli jednak Twój towar idzie z zagranicy, czas ten może się wydłużyć, co warto również zaznaczyć.

czas dostawy
Każdy z tych elementów od razu mówi potencjalnemu kupującemu czy w ogóle warto zabierać się za złożenie zamówienia. Jeśli widzi, że stan magazynowy danego produktu jest spory, że czas realizacji wynosi maksymalnie 24 godziny i ma możliwość wyboru kuriera, który świadczy swoje usługi również do jednej doby, to wie, że do 2-3 dni powinien mieć paczkę u siebie.

A teraz sprawdźmy inną sytuację: pod produktem nie ma podanego stanu magazynowego. Właściciel musi go zamówić, co w najlżejszym przypadku wydłuża proces zamówienia o 1-2 dni. Kupujący ma nadzieję, że zostanie obsłużony szybko, a tu okazuje się, że czas realizacji wynosi 10 dni. Wiecie, że to nadal się zdarza? Ta praktyka szczególnie popularna jest w portalach aukcyjnych. Z przesyłki, która mogła „iść” 3 dni, robią się dwa tygodnie. Czy taki klient wróci? Bardzo wątpliwe.

Trzeba grać fair i nie ukrywać, że towary, szczególnie te pod zamówienie, nie pokonają w ciągu doby trasy np. z małej fabryki bibelotów we Włoszech do Polski. Czas czekania na zamówienie może trwać od kilku tygodni, do nawet 2 miesięcy. Jeden z najpopularniejszych klubów zakupowych, który oferuje asortyment do dekoracji domu, dostarcza swoje produkty właśnie do 6-8 tygodni, ale „kupuje” swoich klientów innymi elementami: dużo niższą ceną, świetnymi produktami, dbałością o każdy detal i możliwością zdobywania wiedzy i inspiracji. Skoro jest na kilku europejskich rynkach i również u nas zyskał uznanie, to widocznie da się. Ale tu nie ma miejsca na żadne niedomówienia.

Pamiętaj o procedurach

Co jest ważne: opóźnienia się zdarzają. Zdarzają się w tych najmniejszych sklepach, gdzie wydawać by się mogło, że wysłanie kilku przesyłek w ciągu dnia nie powinno być problemem, ale zdarzają się też w tych ogromnych przedsiębiorstwach. Powodów może być wiele. Najczęściej dotyczą one:

  • braku towaru – dlatego ważne jest podawanie stanów magazynowych, odpowiednie procedury logistyczne, jak np. wcześniejsze zamawianie danego towaru u dostawcy bądź też posiadanie alternatywnych źródeł z danymi produktami – przydają się, gdy jedno zawiedzie;
    problem
  • przeoczenia danego zamówienia – zdarza się szczególnie podczas „gorących dni”, kiedy w firmie nadawanych jest wiele paczek itp. W takim wypadku należy niezwłocznie skontaktować się z kupującym. Oczywiście musimy być świadomi, że po drugiej stronie będzie osoba, która „nie może dłużej czekać”, „potrzebuje dany produkt na prezent”, „musi go mieć do jutra”. Wtedy warto zaproponować odpowiednie rozwiązanie: jeśli klient zamówił paczkę z wysyłką pocztową, może warto zastąpić ją kurierską, odbiorem osobistym albo nawet dostarczeniem jej, tak jak zrobił to właściciel pewnego sklepu, który przejechał 180 km, by dostarczyć paczkę na czas;
    180km
  • brak kredytu kupieckiego lub też minimum logistyczne, które trzeba założyć, zanim w ogóle dostanie się produkty, mogą spędzać sen z powiek wielu właścicieli – tu również przyjadą się alternatywne źródła. Często jest tak, że zarobimy mniej, decydując się na innego dostawcę, ale nie narazimy przez to całej firmy na burzę, którą potrafi rozpętać nawet jeden niezadowolony klient;
  • źle zaplanowane akcje promocyjne. Jeśli przy pomocy beauty blogerki, która ma ogromny posłuch wśród swoich fanek, zaczynasz promować np. dany lakier do paznokci, to zgromadź odpowiednią ilość. To samo dotyczy wielkich wyprzedaży. Planując sporą akcję warto zabezpieczyć się na każdym polu: od taśmy pakunkowej, przez towar, po odpowiednią liczbę pracowników – tak, aby żadna paczka nie zaginęła, nie została wysłana.

Przede wszystkim reaguj

Jak sobie poradzić z opóźnieniem z dowolnego powodu? Najlepiej nie dopuszczać do takich sytuacji, ale gdy już ma ona miejsce, to trzeba działać natychmiastowo. Reaguj. Napisz maila, szukaj rozwiązań, gaś pożar w zalążku. I pamiętaj, że nie możesz przerzucić odpowiedzialności za nieterminową wysyłkę. Więcej o niedozwolonych klauzulach przeczytasz m.in. tu (https://www.ekomercyjnie.pl/klauzule-niedozwolone-w-regulaminach-sklepow-internetowych-sierpien-2014/).

empik

Niezależnie, czy opóźnienie wynika z problemu wewnętrznego, czy zewnętrznego – to tylko od Ciebie zależy, czy kupujący mimo to zostanie z Tobą, czy odstąpi od zamówienia. Nie ma jednego sprawdzonego sposobu na ten problem, ale jest kilka pośrednich, których wdrożenie pomoże Ci nie dopuszczać do takich sytuacji. Logistyka w sklepie internetowym to bardzo ważna dziedzina, bo obejmuje ona szereg innych elementów, które są związane z magazynowaniem i zaopatrzeniem sklepu. Jeśli zdarzy Ci się opóźnienie – to po prostu działaj: łap za telefon, pisz maila. Przeproś, zaproponuj rozwiązanie, a jeśli możesz sobie na to pozwolić – dorzuć kupon rabatowy, jako formę rekompensaty. Pamiętaj, że jeśli opóźnienia będą nagminne, to mocno podważone zostaną Twoje kompetencje, takie jak jakość obsługi klienta i przede wszystkim rezygnacja z zakupów.

Autor wpisu

2 komentarzy do tekstu

  1. Jeśli klienta nie przeprosi się jakimś gratisem itd to ciężko by on w ogóle wrócił do nas. Przy tak sporej konkurencji jeden błąd oznacza stratę klienta.

    Odpowiedz ↓

  2. Pokorna postawa przedsiębiorcy względem klienta zawsze procentuje lepszymi wynikami.

    Odpowiedz ↓

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Dostawa towaru w sklepie internetowym: zabezpieczenie produktu i promocja marki

pakowanieO tym, co klienci znajdują w swoich paczkach krążą już legendy. Wazonik spakowany do koperty, sok w szklanym naczyniu w sporym, niezabezpieczonym pudełku, limitowana figurka dla kolekcjonera owinięta jedynie streczem. Każdy z nas w swojej historii zamówień za pośrednictwem Internetu pewnie ma niejedną taką historię za sobą. Nawet książka, która jest bardzo wygodnym produktem do pakowania i przesyłania, może „pokonać” czasem nadawcę, a odbiorca otrzyma pogięte strony, złamane rogi. Bezpieczeństwo przesyłek to jeden z elementów e-commerce, który wart jest oddzielnego artykułu. Zdarza się bowiem, że nawet duże sklepy zapominają o tym, jak zapakować wysyłany produkt.

Ty odpowiadasz za właściwe zabezpieczenie przesyłki

Przeglądając półki Twojego magazynu łatwo zauważysz, że każdy produkt jest inny i wymaga odpowiedniego zabezpieczenia. Kartonowe pudełka i koperty bąbelkowe to za mało. Czasem potrzebujesz odpowiedniej taśmy, pudła, koperty, a nawet skrzyni. Wiara w to, że nalepka z napisem „Ostrożnie!” daje gwarancję bezpieczeństwa, jest złudna. Zawsze może zdarzyć się wypadek losowy, którego nie przewidzisz i który doprowadzi do zniszczenia zawartości przesyłki. Składanie reklamacji u przewoźnika, to proces długi i żmudny. Może lepiej po postu przygotować się na najgorsze?

Nadanie przesyłki zależy tylko i wyłącznie od Ciebie. To, w jaki sposób Ty spakujesz i zabezpieczysz towar, wpłynie na to w jakim stanie dostarczony zostanie on do klienta i przy okazji jak Ty zostaniesz przez niego oceniony. Oczywiście żadna ilość folii bąbelkowej i naklejek typu „Ostrożnie” nie da Ci 100% gwarancji, ale inwestując w dobre przygotowanie paczki do nadania, inwestujesz przede wszystkim w czas i pieniądze (zmniejszenie szans na reklamację wynikającą z uszkodzenia) oraz w promocję własnej marki.

Co grozi wysyłanej paczce?

Analiza uszkodzeń pozwoli Ci na dobranie odpowiednich rozwiązań dla Twojego e-biznesu. Czasami wystarczą tylko odpowiednie pudełka. Sprawdź zatem co może przytrafić się Twojej przesyłce:

  • otarcia i uderzenia – chyba najczęstsza forma uszkodzeń przesyłki. Pudełko lub koperta musi pokonać długą trasę od magazynu do klienta końcowego. W proces ten zaangażowanych jest wiele osób, które mogą przypadkowo upuścić opakowanie. Nie jest to problem, gdy w paczce znajduje się książka (chociaż ona także może się zniszczyć), ale gdy w pudełku jest element kruchy, może on zostać zniszczony/uszkodzony;
  • wstrząsy – najniebezpieczniejsze są dla sprzętu elektronicznego, który jest narażony na tego typu uszkodzenia. Współczesne dyski twarde nie są już tak delikatne, jak kilka lat temu, a nadal mogą one zniszczyć się podczas zbyt dużych i intensywnych wstrząsów;
  • zgniecenia – występują wtedy, gdy nasza przesyłka zostanie poddana dużej sile, która ściśnie/zgniecie opakowanie oraz zawartość. Zdarza się to podczas transportów paletowych, które są źle zabezpieczone, ale także podczas niespodziewanych wypadków np. w magazynach lub rozdzielniach. Bardzo rzadko zdarza się, że poddana dużej sile paczka wytrzymuje i zabezpieczy zawartość przed zniszczeniem;
  • zalanie – czasem tylko namoknięcie, które zniszczy np. kopertę i jej zawartość;
  • temperatura – drastyczne skoki temperatur mogą mieć ogromny wpływ na zawartość przesyłki. Znów szczególnie narażona jest na nią elektronika, która ma swoje „ekstrema”, przy których mogą wystąpić problemy z jej funkcjonowaniem.

Co wybrać do pakowania przesyłek?

Możesz nie zdawać sobie z tego sprawy, ale ilość opakowań przygotowanych specjalnie dla e-commerce jest ogromna. Firmy ścigają się w wymyślaniu coraz to nowych i bardziej bezpiecznych opakowań, które są wygodnie i odporne na różnego rodzaju zjawiska/zdarzenia.

Podstawą wyposażenia każdego e-sklepu są koperty bąbelkowe lub też pudełka kartonowe, ewentualnie pudełka z owijką – te sprawdzają się idealnie w e-księgarniach i sklepach z płytami, grami lub filmami. Dodatkowo przydatne są wypełniacze w postaci folii bąbelkowej lub siatki tekturowej, a do zwykłych pudełek przydają się także sypkie „chrupki”.

Najczęściej spotykane pudełka i opakowania:

  • pudełka z owijką – wspomniane wcześniej kartonowe „krzyżaki”, które są często wyposażone we własną taśmę. Proces pakowania książek lub innych produktów „płaskich” jest bardzo prosty i wygodny. Dodatkowo karton jest tak zbigowany, że pozwala na wykorzystanie jednej wielkości pudełek do kilku rozmiarów produktu;
  • zwykłe pudełka kartonowe – nadają się do wysyłki praktycznie każdego towaru, należy jednak pamiętać, że jeśli w pudełku po umieszczeniu w nim produktu pozostaje pusta przestrzeń, to musi ona zostać uzupełniona jakimś wypełniaczem. Gdy tego nie zrobimy, to zawartość przesyłki może ulec uszkodzeniu;
  • koperty bąbelkowe – wykorzystywane przez wiele sklepów jako substytut pudełek z owijką. Niestety, nie są w stanie zagwarantować tak dobrego zabezpieczenia jak sztywny karton. Przeważnie wysyłane są w nich książki, płyty i filmy, często kosmetyki oraz rękodzieło;
  • tuby i długie kartony – przeznaczone do wysyłki plakatów, sprzętu foto (np. statatywów). Ich plus to odporność, która dedykowana jest tego typu rozwiązaniom;
  • kartony na butelki lub przedmioty szklane – specjalnie przygotowane kartony, z przegródkami, które często są uzupełniane dodatkowym wypełniaczem zaraz po włożeniu produktu do pudełka, dzięki temu masz pewność, że kilka butelek wina lub komplet kieliszków dojdzie w całości;
  • skrzynie wodo- i ognioodporne – wykorzystywane np. w transporcie morskim. Są dostępne w różnych rozmiarach, a ich cena nie jest zbyt niska. Gwarantują jednak dostawę towaru w stanie praktycznie nienaruszonym;
  • opakowania odporne na temperatury – koperty i pudełka ze specjalną wyściółką chroniącą towar przed drastycznymi skokami temperatur.

Na wybór opakowania wpływ ma wiele czynników. Przede wszystkim pod uwagę należy brać kształt produktu, jego wagę oraz podatność na zniszczenia. Należy też pamiętać, że znaczenie ma rodzaj dostawcy oraz to czy paczka wysyłana jest w obiegu krajowym, czy może międzynarodowym. Zdarzyć się może, że Twój asortyment jest tak duży, że musisz skorzystać z wielu rozwiązań, a niektóre produkty zabezpieczasz na dwa, a nawet trzy sposoby. Wiąże się to z dodatkowym kosztem, ale przynosi też korzyści. Nie można o tym zapominać.

Jeśli sam zamawiałeś coś z e-sklepów wiesz, które paczki były odpowiednio przygotowane. Pożyczaj pomysły od innych lub zasięgnij pomocy specjalistów z branży opakowań.

Personalizacja, czyli jak się wyróżnić na tle konkurencji

Ale to nadal nie wszystko! Skoro już wiesz jak dobrze pakować i że oszczędzając na dobrej jakości kartonach, foliach i taśmach robisz tak naprawdę sobie krzywdę – idź o krok dalej. Personalizuj! To nie żadna nowość, że personalizacja sprzedaje. Nawet pudełko może stać się nośnikiem informacji o Twojej marce. Bazując na jednakowej identyfikacji wizualnej sprawisz, że Twój brand zakorzeni się w świadomości klientów.

Gdy przesyłka dociera do klienta zwraca on uwagę przede wszystkim na zawartość, w drugiej kolejności patrzy on na samo opakowanie. Dopiero w momencie „problemu” z przesyłką zaczyna szukać on danych firmowych na paczce lub samym pudełku. Wychodząc na przeciw oczekiwaniom klientów, sklepy skupiły się na personalizacji opakowań. Pudełka lub koperty posiadają firmowe logotypy, adres zwrotny, nr telefonu kontaktowego. Koszuklowo postawiło na proste pudełka z czarnym nadrukiem.

koszulkowo

 

beGlossy posiada własne pudełka do wysyłki kurierem, które opatrzone są logotypem marki, ale to dopiero w środku znajduje się smaczek w postaci slicznego boxa, który może być wykorzystany w dowolny sposób, np. jako pudełko na kosmetyki czy skarpetki.

beGLOSSY-Sierpień-2014

 

 

Jeśli jesteśmy przy skarpetkach to warto wspomnieć o materiałowych pudełkach od Sox in the box oraz kubkach, w które pakuje swoje produkty sklep Cup of sox.

sox box

 

cup of

Wiadomo, że zewnętrzne pudełko nie jest już tak fikuśne i kolorowe, ale efekt po dostaniu się do środka może być piorunujący. Denimbox także postarał się, by jego opakowania były odpowiednio dopasowane do marki, sprzedającej ubrania. La Millou pakuje wszystkie produkty w lniane woreczki z logo.

lamillou

 

Na Zachodzie piękne pudełka posiada Tom Ford, a także sklep z bielizną Hanky Panky oraz oficjalny sklep produktów Marshall, chociaż w przypadku tej firmy mówimy po prostu o designie samego opakowania produktu.

marshall_major_minor

Otrzymywanie paczek wiąże się z emocjami. Wszyscy życzymy sobie, by były one jak najlepsze. Dobrze zabezpieczona przesyłka w pudełku firmowym to Twój wyznacznik. Zainspiruj się także wyglądem pudełek subskrypcyjnych, takich jak Be Glossy czy Cud Miód. Czy warto? Trzeba podejść do sprawy inaczej. Odpowiedz sobie na pytanie, jak chciałbyś być postrzegany przez swoich klientów. Czy chcesz być jednym z tych, którzy nie dbają o to w jaki sposób nadają paczkę, czy z tych, którzy nawet do takiego detalu, jakim jest taśma przykładają uwagę, zakorzeniając w swoich klientach świadomość własnej marki?

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

7 zalet skutecznego oprogramowania sklepu internetowego

Wybór platformy sklepu internetowego nie jest łatwy. Na co warto zwrócić szczególną uwagę? Oto siedem cech świadczących o tym, że wybrane rozwiązanie będzie najlepsze. Dzięki nim twój e-biznes będzie prężnie działać.

1. Abonament i płatności

Jedną z kluczowych rzeczy przy wyborze interesującej nas usługi jest cena. Kluczową sprawą jest, by już na wstępie mieć pewność, ile dokładnie wyniesie nas konkretny zakup. Transparentność kontra ukryte koszty! Przymierzając się do korzystania z platformy sklepów internetowych, łatwo dać się skusić atrakcyjną ceną – na wstępie – nie zważając na konieczność np. wniesienia opłaty na rok z góry lub wzrostu kosztów już po 12 miesiącach od startu e-sklepu.

A tymczasem skuteczne i ekonomiczne rozwiązania doskonale się sprawdzają. Wystarczy skorzystać 14 dniowego darmowego okresu testowego, a po tym czasie można wybrać wygodną formę płatności w trybie miesięcznym, co odciąża portfel od dużego wydatku np.: za cały rok z góry. Jest to szczególnie atrakcyjne rozwiązanie w przypadku platform takich jak Sky-Shop.pl, które gwarantują abonament, za który wystarczy zapłacić nawet 40 zł netto/miesiąc.

2. Dopasowanie usługi do potrzeb klienta

Usługa Sky-Shop.pl dostosowana jest niemal do każdego klienta ze względu na swoją olbrzymią możliwość konfiguracji i dostosowywania funkcji w sposób mocno spersonalizowany, niespotykany nigdzie indziej. Atutem platformy sklepów internetowych jest możliwość wzbogacenia e-sklepu o dodatkowe funkcjonalności zgodnie ze specyfikacją Klienta i to w krótkim czasie. 

3. Grafika RWD oraz wygodna konfiguracja wyglądu sklepu

Grafika sklepu to jeden z tych elementów, którym zdobywa się zaufanie klienta. Wizualna strona sklepu potrafi skutkować szybkimi zakupami, bądź – wręcz przeciwnie – opuszczeniem witryny. Pierwsze wrażenie robi się tylko raz, stąd warto wrócić uwagę na ten element przy wyborze oprogramowania sklepu. Obecnie, przy szybkim rozwoju rynku mobilnego, wersja responsywna (RWD) sklepu jest niezbędna, gdyż potrafi bezpośrednio przełożyć się na sprzedaż w e-sklepie.

Dobrze zaprojektowany proces zakupowy tzw. „koszyk” to kolejny fundament sprawnie działającego sklepu. Musi on być prosty i intuicyjny dla każdego klienta. – W platformie Sky-Shop.pl zaprojektowaliśmy proces zakupowy w sposób najbardziej optymalny – dzięki czemu Klient w łatwy sposób może przejść przez cały proces zakupowy pozytywnie, co skutkuje większą konwersją w sklepie.

Największą jednak zaletą w platformie sklepów jest fakt, iż możliwe jest dostosowanie układu sklepu do indywidualnych potrzeb dzięki zaawansowanemu edytorowi grafiki oraz ustawień treści CMS która dostępna jest z poziomu edycji sklepu.

4. Kompleksowe wsparcie biznesu e-commerce

Warto zwrócić także uwagę na dodatkowe wsparcie biznesu na innych płaszczyznach prócz samego oprogramowania. Sky-Shop.pl zapewnia:

  • profesjonalną i pomocną obsługę klienta,
  • wsparcie sytuacji awaryjnych 24/7,
  • obszerne poradniki, pomoce oraz blog informacyjny,
  • darmowy hosting e-mail i sklepu,
  • stabilność oprogramowania na poziomie 99,97%,
  • wiele integracji zewnętrznych, typu płatności i kurierzy,
  • integracje z ponad 117 hurtowniami internetowymi,
  • bezpieczeństwo danych oraz certyfikaty SSL,
  • możliwość prowadzenia hurtowni B2B,
  • dodatkowe usługi pozycjonowania SEO.

3-2

5. Niezbędne funkcje i integracje

Istotnym elementem oprogramowania sklepu internetowego jest niewątpliwie dostępność wielu funkcji oraz zewnętrznych integracji z różnymi usługami. Sky-Shop posiada ich wiele:

  • integracja z Allegro (dwukierunkowa!),
  • integracja z ponad 117 hurtowniami,
  • intuicyjne zarządzanie sklepem,
  • integracje z kurierami i paczkomatami,
  • integracje z systemami płatności,
  • rynki zagraniczne (wiele języków i walut),
  • zaawansowane raporty i statystyki (np. porzucone koszyki),
  • zoptymalizowany pod kątem SEO sklep oraz narzędzia marketingowe.

6. Obsługa klienta

Gotowe oprogramowanie sklepu internetowego to doskonałe rozwiązanie dla osób mniej wprawionych w tajniki programowania czy projektowania graficznego. Dobre oprogramowanie to doskonała podstawa, ale bez człowieka po drugiej stronie monitora czasem nie może się obejść.

E-sklep, choćby najbardziej przyjazny, pozostanie zaawansowanym narzędziem. Zastosowane przy jego tworzeniu rozwiązania, funkcje oraz jego obsługa mogą nasuwać pytania.

W Sky-Shop.pl obsługa klienta przebiega na najwyższym poziomie, z szacunkiem i zaangażowaniem. Możesz liczyć na to że wszelkie Twoje wątpliwości i pytania zostaną pozytywnie rozwiązanie. W razie pytań możliwy jest kontakt telefoniczny bądź mailowy. Dodatkowo, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom, eksperci z platformy przygotowali całodobową telefoniczną linię awaryjną w przypadku sytuacji wyjątkowych.

7. Stabilność oraz kilka kluczowych faktów

Stabilność oprogramowania, szczególnie w intensywnych okresach jak grudzień, Święta Bożego Narodzenia czy okres przed Wielkanocą, jest bardzo ważna dla utrzymania zysków i pozytywnych odczuć wśród klientów. Stabilność oprogramowania Sky-Shop.pl oscyluje w granicach 99,97%, co jest osiągnięciem rzadko spotykanym. Gwarantuje to że Twój sklep działa praktycznie 365/24/7

Sky-Shop.pl to także:

  • 6 lat doświadczenia na rynku e-commerce,
  • ponad 2000 sklepów internetowych,
  • ponad 1200 dostępnych funkcji.

Zaciekawiony? Zobacz jak sprawdza się to w praktyce przez 14 dni za darmo → Sky-Shop.pl.

Autorem powyższego zestawienia jest Maciej Cebertowicz  – Manager ds. sprzedaży i rozwoju produktu w Sky-Shop.pl

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)