eKomercyjnie.pl

Optymalizacja pakowania sposobem na zwiększenie przychodów

Optymalizacja pakowania sposobem na zwiększenie przychodów

Każdy właściciel sklepu internetowego doskonale zdaje sobie sprawę, że proces pakowania to jeden z najistotniejszych i nieodłącznych etapów realizacji zamówienia. Przede wszystkim jest ono niezbędne, aby odpowiednio zabezpieczyć towar przed uszkodzeniami w transporcie ale wpływa również na postrzeganie naszej firmy – wywiera bowiem tzw. pierwsze wrażenie. I tak jak w każdym innym aspekcie życia, może być ono pozytywne lub negatywne. Im ładniejsze, dokładniejsze i schludniejsze opakowanie tym lepsza ocena. Jak jednak pogodzić te wszystkie aspekty a przy tym nie zbankrutować?

Zacznijmy od omówienia tego co uszczupla nasz portfel. Proces pakowania generuje nam dwa rodzaje kosztów – stały i zmienny. Kosztem stałym jest osoba na stanowisku pakowacza. Zazwyczaj otrzymuje ona określoną pensję za dany czas pracy, niezależnie od ilości spakowanych paczek. Kosztem zmiennym jest natomiast materiał, który został użyty jak folia bąbelkowa czy stretch. Chcąc zatem poprawić naszą rentowność i zaoszczędzić musimy poszukać rozwiązania, które po pierwsze przyspieszy pakowanie, czyli spowoduje, że osoba na stanowisku pakowacza będzie w stanie zrealizować więcej przesyłek w danym czasie a po drugie zminimalizować ilość użytych do pakowania materiałów z zastrzeżeniem, że nie wpłynie to negatywnie na zabezpieczenie towaru. Chcąc jeszcze dołożyć do tego estetykę, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie może się wydawać, że gonimy za czymś nieosiągalnym.

Na rynku są jednak rozwiązania, które pomogą nam w osiągnięciu celu. Omówimy je na przykładzie jednego z liderów – polskiej firmy RedSteel. To co nas interesuje to produkowany przez nich profesjonalny stół do pakowania. Już pierwszy rzut oka na zdjęcie stołu daje nam do zrozumienia, że to nie wymyślna technologia, która „może” działać, ale świetna i przemyślana konstrukcja, która po prostu musi działać. Wszystko czego osoba pakująca potrzebuje, zawsze znajduje się pod ręką, na odpowiednio skonstruowanych i ergonomicznych uchwytach. Już sam brak uciążliwości w rozwijaniu i odpowiednim układaniu folii bąbelkowej czy stretch sprawia, że pakowanie jest znacznie szybsze ale też przyjemniejsze. Ponadto każdy z materiałów przechodzi przez system rozdzielników co gwarantuje odpowiednie naprężenie a co za tym idzie zmniejsza się ilość potrzebnego do zapakowania materiału i staje się ono bardziej eleganckie.

Jednak zalet samego stołu jest znacznie więcej. Zaopatrując naszą firmę w takie rozwiązanie tworzymy świetne stanowisko pracy. Stół jest bardzo ergonomiczny. Blat znajduje się na odpowiedniej wysokości i został wykonany z praktycznie niezniszczalnej blachy aluminiowej, która ułatwia przesuwanie po niej cięższych paczek, ale umożliwia również np. bezpośrednie używanie noża bez obawy o uszkodzenie powierzchni. O pakowaczy na naszym rynku ciężko, mając jednak takiego asa w rękawie zdecydowanie wyprzedzamy konkurencyjne ogłoszenia o pracę.

Dlaczego piszemy akurat o stole RedSteel? Oprócz tego, że jest on jedną z najbardziej przemyślanych konstrukcji tego typu na rynku to oferuje również modułowość. Niezależnie od wielkości naszej firmy i stopnia zaawansowania technologicznego mamy możliwość dostosowania go pod nasze potrzeby. W ofercie producenta znajdziecie różnego rodzaju akcesoria od dodatkowych półek po uchwyty na monitor czy półkę na klawiaturę. Producent gwarantuje, że będą one zawsze pasowały do stołu co oznacza, że jeśli po jakimś czasie stwierdzimy zapotrzebowanie, na któryś z komponentów, nie trzeba wymieniać całego stołu. Wystarczy po prostu dokupić akcesorium i zamocować je. Co ważne również wysokość umieszczenia danego dodatku jest regulowana. Zarówno akcesoria boczne jak i te na pionowej ścianie montowane są specjalnym systemem – w kilka sekund możemy zmienić ich wysokość bez używania jakichkolwiek narzędzi.

Powyższy przykład doskonale pokazuje nam jak niewielkim kosztem zarówno finansowym i czasowym możemy wprowadzić w naszej firmie radykalne zmiany i zoptymalizować skomplikowany proces. Oszczędności czasu pracy i materiałów wykorzystywanych do pakowania pozwolą na zwiększenie rentowności na każdym sprzedanym produkcie a przecież na tym najbardziej nam zależy. Dodatkowe zyski generowane będą również pośrednio. Mniej uszkodzonych w transporcie paczek czy większe zadowolenie klientów, którzy z przyjemnością do nas wrócą na następne zakupy to już przysłowiowa wisienka na torcie.

Optymalizowanie naszej firmy to proces ciągły i nigdy niekończący się. Warto szukać nowych rozwiązań i stale poprawiać wszystko to co jeszcze poprawić można.

Optymalizacja pakowania sposobem na zwiększenie przychodów

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Furgonetka.pl obchodzi 6 urodziny

furgonetka-newPoczątek grudnia to ze względu na rozpoczynający się szczyt paczkowy szczególny moment dla e-commerce oraz branży kurierskiej (tym bardziej, że skumulowały się przesyłki z takich akcji sklepów jak Dzień Darmowej Dostawy, Black Friday i Cyber Monday). Jest to także szczególna chwila dla serwisu Furgonetka.pl, który 2 grudnia obchodzi swoje kolejne urodziny. Z tej okazji, bazując na dotychczasowej działalności, przedstawia ciekawe dane pokazujące, jak wygląda polski rynek przesyłek kurierskich.

Polacy wysyłają już prawie 355 mln paczek rocznie

Rynek kurierski w Polsce bardzo dobrze się rozwija. Według prognoz w 2018 roku liczba wysyłanych w skali roku przesyłek ma wzrosnąć z dotychczasowych 355 mln aż do 440 mln, a wartość rynku paczek ma przekroczyć aż 6,4 mld złotych. Rozwijający się sektor e-commerce powoduje, że rośnie także wolumen przesyłek z segmentu B2C, który wynosi 46% wszystkich wysyłanych paczek. Nie dziwi zatem fakt, że kolejny rok wzrostów świętuje również Furgonetka.pl – wiodący broker kurierski.

Liczba użytkowników serwisu wzrosła prawie o 50% w stosunku do roku poprzedniego i jest dwa razy większa niż dwa lata temu. Aż 140 tysięcy klientów nadało poprzez Furgonetka.pl przynajmniej jedną przesyłkę. Wolumen nadanych paczek powiększył się aż o 70% w porównaniu do roku poprzedniego i wyniósł ponad 4 miliony zrealizowanych dostaw. To 3 razy więcej niż w 2014 roku. Według wyliczeń portalu, klienci średnio co 8 sekund wysyłają paczki za jego pośrednictwem. Ze względu na rozwój kolejnych projektów, firma w ostatnim roku aż dwukrotnie zwiększyła zatrudnienie.

Statystyki zawarte na infografice poniżej pokazują, że odsetek reklamacji, które odnotował portal Furgonetka.pl jest minimalny, a pojedyncze wpadki zdarzają się naprawdę okazjonalnie. Reklamacje to tylko 0,39% wszystkich wysyłanych przesyłek, a aż 99,61% paczek jest dostarczana bez zastrzeżeń. Te informacje potwierdzają, że rynek usług kurierskich w Polsce jest na bardzo wysokim poziomie.

Więcej ciekawych danych na temat Furgonetki znajdziecie na obrazku poniżej:

furgonetka-6urodziny-infografika

Rozwój usług Furgonetka.pl i kolejne wdrożenia

Pomimo, że serwis Furgonetka.pl oferuje największą gamę usług kurierskich na rynku, to nie poprzestaje na tym i systematycznie rozszerza swoją ofertę. W tym roku wprowadzone zostały m.in. dostawy międzynarodowe realizowane za pośrednictwem usługi InPost Cross Border. W tym miesiącu pojawiła się również możliwość wysyłki paczek z Polski do punktów odbioru na terenie Niemiec i Austrii. Niedługo uruchomione zostaną także wysyłki do paczkomatów w Wielkiej Brytanii. Oferta została również powiększona o usługę UPS Access Point. Klienci mogą korzystać z prawie 2 tysięcy punktów odbioru zlokalizowanych na terenie całego kraju. Dodatkowo serwis pracuje nad kolejnymi wdrożeniami. Niedawno nawiązał współpracę z firmą kurierską TNT i na przełomie roku zamierza zaoferować swoim użytkownikom możliwość korzystania z jej usług przewozowych. Furgonetka.pl pracuje również nad poszerzeniem swojej oferty o dostawy międzynarodowe realizowane przez firmę RUCH.

Bazując na zapytaniach oraz potrzebach swoich klientów, serwis poszedł o krok dalej i w połowie września uruchomił nową usługę – Furgonetka Giełda. Jest to platforma, dzięki której można łatwo i szybko znaleźć przewóz dla dużych, ponadgabarytowych przesyłek, których transportu nie podejmie się żadna firma kurierska. Idea serwisu polega na tym, że każdy może wystawić ogłoszenie, w którym opisuje co i gdzie chce przewieźć, a zainteresowani zleceniem przewoźnicy składają swoje oferty, które mogą różnić się ceną, datą wykonania zlecenia, itd. Potem spośród nich klient wybiera tę, którą uzna za najbardziej atrakcyjną. Dzięki temu przewoźnicy eliminują puste przestrzenie ładunkowe, a klienci platformy mogą nadać swoje ładunki szybciej i taniej. W tej chwili w portalu jest zarejestrowanych ponad 700 firm transportowych, a ich liczba systematycznie wzrasta.

Źródło: informacja prasowa / materiał partnera akcji Dzień Darmowej Dostawy

Autor wpisu

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

InCommerce – nowe spotkania dla branży e-commerce

Startuje nowy cykl spotkań skierowanych do osób związanych z branżą e-commerce. Każdy event InCommerce to dawka aktualnej wiedzy z zakresu prowadzenia i rozwijania e-biznesu serwowana w atrakcyjnej formie – ZERO teorii, same e-commercowe mięcho – przez znanych praktyków z branży! Najbliższe spotkanie odbędzie się już 27 października w Pauza in Garden w Krakowie. Serwis eKomercyjnie.pl objął patron medialny nad tym wydarzeniem.

Celem InCommerce jest przybliżanie uczestnikom różnych aspektów związanych z prowadzeniem e-biznesu, począwszy od wyboru i wdrożenia platformy sprzedażowej, po formy jej promocji online, a kończąc na case’ach wybranych e-sklepów. W ramach cyklu zaplanowane są 3 spotkania – w Krakowie i w Białymstoku.

incommerce-banner

Tematem przewodnim pierwszego spotkania, które odbędzie się już 27 października w Pauza Ingarden w Krakowie, będą wyzwania polskiego e-commerce. Wystąpią m.in. Łukasz Plutecki (Atomstore) z prelekcją dotyczącą roli kierownika przy wdrożeniu nowego systemu e-commerce oraz Adam Cieśla (Sempai), który wyjaśni, jaka jest rola Quality Score w aukcji Google AdWords.

Nie zabraknie również case’ów popularnych e-sklepów. Joanna Kieryk z DeeZee.pl opowie, jak wielkie korzyści dla biznesu e-commerce może przynieść współpraca z blogerami. Z kolei Dominik Drożdż z Answear.com przybliży tajniki usługi pocztowej w kontekście klientów sklepów internetowych. Przygotowaliśmy również coś specjalnego – panel dyskusyjny, w którym wezmą udział wszyscy zaproszeni prelegenci.

Na koniec części oficjalnej zapraszamy wszystkich na wspólny networking i after party. Zaplanowaliśmy również emocjonujący konkurs, podczas którego będzie można wygrać książki “Konwersja w e-commerce”.

PS. Wstęp na spotkanie jest wolny. Jednak ze względu na ograniczoną liczbę miejsc, prosimy o wcześniejszą rejestrację.

Program spotkania:

  • 18.00 – Rejestracja
  • 18.15 – Pieniądze to nie wszystko. Rola Qualit Score w aukcji Google Adwords – Adam Cieśla, Sempai
  • 18.45 – Współpraca DeeZee z blogosferą – success story WhatAnnaWears – Joanna Kieryk, DeeZee
  • 19.05 – Przerwa
  • 19.15 – Kklienci Answear w kontekście wykorzystywanej usługi pocztowej – Dominik Dróżdż, Answear
  • 19.40 – Rola kierownika przy wdrożeniu nowego systemu e-commerce – Łukasz Plutecki, Atomstore
  • 20.05 – Panel dyskusyjny „Wyzwania polskiego e-commerce
  • 20.30 – after party :)

Kluczowe odnośniki:

Autor wpisu

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)