eKomercyjnie.pl

PayPal: 14 mld dolarów transakcji poprzez urządzenia mobilne w 2012 roku

PayPal jedna z form płatności w Internecie, która pozwala robić zakupy internetowe na całym świecie bez konieczności posiadania karty kredytowej. Wiele z polskich sklepów nadal nie ma jej zaimplementowanej, gdyż rodzimi klienci raczej nie płacą za zakupy tym kanałem. Na świecie większość sklepów oraz osób sprzedających na eBay używa PayPala z bardzo dużym powodzeniem.

O skali mogą mówić liczby, którymi chwili się David Marcus z PayPal (link). Okazuje się, że w 2012 roku przekroczono o 40% przewidywana wartość transakcji za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Co daje transakcje o wartości 14 mld USD na całym świecie.

W samym okresie świątecznym PayPal przyjął transakcje o wartości 692 mln USD. Od października do grudnia 2012 roku co minutę wykonywano 5,2223 płatności poprzez tą platformę.

W 2012 roku liczba aktywnych użytkowników na całym świecie wzrosła ze 117 mln do 123 mln.

Widać więc, że rynek płatności internetowych, w tym mobilnych rośnie. Na pewno ma na to wpływ wysoka jakość obsługi oraz bezpieczeństwa takich transakcji. Na polskim rynku płatności interesowych jest już duża konkurencja, która jednak nie kwapi się na podbijanie zagranicy, gdyż ugryzienie tak dużego potentata jak PayPal jest raczej niemożliwe.

Warto jeszcze przeczytać nasze niedawne informacje o prognozach dla m-commerce – klikajcie tutaj.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Podsumowanie sezonu świątecznego na platformie Allegro

Grupa Allegro podzieliła się z rynkiem danymi dotyczącymi sprzedaży w sezonie świąteczny na swojej platformie. Jak możemy przeczytać w udostępnionej informacji, bez wątpienia był to udany sezon. W grudniu na platformie Allegro w ciągu godziny zawierano średnio ponad 17 tys. transakcji. Użytkownicy Allegro kupili ponad 2,5 mln zabawek. Obrót wyniósł ponad 1,1 mld zł.

Oto kilka poświątecznych faktów:

  • Szczyt sprzedażowy przypadł na 17 grudnia na godzinę 21.00.
  • Użytkownicy mogli wybierać świąteczne prezenty sponad 429 mln. wystawionych przedmiotów.
  • Ponad 76% wszystkich zakupów na allegro dokonały kobiety. Panie najchętniej kupowały w kategorii Dom i Ogród, Uroda oraz Odzież, Obuwie, Dodatki . Natomiast Panowie częściej niż kobiety dokonywali zakupów w kategorii Komputery, Muzyka oraz Gry.
  • Sprzedało się prawie 30 tys. tabletów i ponad 12 tys. telewizorów.
  • Komplet oświetlenia choinkowego sprzedała się co 25 sekund, a ozdoba choinkowa co 7.

Sezon świąteczny na Allegro po raz kolejny okazał się być bardzo udany pod względem finansowym. Wyniki, które prezentujemy jasno pokazują, że Polacy kupują online – komentuje Katarzyna Kuśnierska, dyrektor zarządzający Allegro.pl. Potwierdziły się również nasze przewidywania co do produktów, np. hitem sprzedażowym okazały się tablety, sprzedało się ich prawie 100% więcej niż w zeszłym roku. Z kolei ilość sprzedanych książek i płyty CD , pozwala stwierdzić, że informacje o malejącej popularności obu nośników wydają się być trochę przesadzone. Tradycyjna książka nadal jest popularnym świątecznym prezentem, choć z czasem z pewnością przyjdzie jej coraz częściej rywalizować z ebookami – dodaje Kuśnierska.

Allegrowicze kupili prawie 589 tys. książek. Najpopularniejsze tytuły:

  1. Ciemniejsza strona Greya – E. L. James
  2. Trafny wybór – J. K. Rowling
  3. Zamieć śnieżna i woń migdałów – Camilla Lackberg
  4. Wałkowanie Ameryki – Marek Wałkuski
  5. Pięćdziesiąt twarzy Greya – E. L. James

Sprzedało się ponad 121 tys. płyt CD. Najpopularniejsze płyty:

  1. Jestem – Kamil Bednarek
  2. Born To Die – The Paradise Edition – Lana Del Rey
  3. The Shape Of A Broken Heart – Imany
  4. Do Rycerzy, do Szlachty, do Mieszczan – Hey
  5. Myśliwiecka – Artur Andrus

Sprzedało się 83 tys. sztuk filmów na DVD i Blu-ray. Najpopularniejsze tytuły:

  1. Nietykalni
  2. Dr House – sezon 8
  3. Merida Waleczna
  4. Ranczo – sezon 6
  5. Bez wstydu

Sprzedało się ponad 55 tys. gier. Najchętniej kupowane gry:

  1. Assassin’s Creed 3 (PS3)
  2. Kinect Star Wars (X360)
  3. LEGO The Lord of the Rings (PC)
  4. Kinect Sports Ultimate (Xbox 360)
  5. Diablo III (PC)

Źródło: Grupa Allegro

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Czy warto było wziąć udział w Dniu Darmowej Dostawy 2012? Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród sklepów

Podobnie jak rok temu, po zakończeniu Dnia Darmowej Dostawy poprosiliśmy wszystkich sprzedawców o wypełnienie krótkiej ankiety z podsumowaniem akcji. Zapytaliśmy w niej o wyniki sprzedaży, ruch w poszczególnych sklepach, poprosiliśmy o uwagi organizacyjne. Zapraszamy do szczegółowego podsumowania całej ankiety.

W ubiegłorocznym Dniu Darmowej Dostawy wzięło udział 1828 sklepów internetowych, co wypada podobnie jak w 2011 roku – wtedy mieliśmy w akcji 1846 sklepów. Tym razem z wielu powodów odrzuciliśmy jednak ponad 300 zgłoszeń – mniej więcej tylu sprzedających nie spełniało podstawowych wymogów prawnych (adres i dane firmy na stronie!), pojawiały się też podwójne zgłoszenia do różnych kategorii.

Ankietę podsumowującą akcję Dzień Darmowej Dostawy 2012 wypełniło dokładnie 379 sprzedawców.

Najwięcej sklepów oferowało asortyment w ogólnej sekcji Prezenty (637 podmiotów). Na kolejnych miejscach uplasowały się: Odzież, dodatki (445), Dom i ogród (417), Dla dzieci (338) oraz Uroda (257). Również wśród osób, które wypełniły naszą ankietę, większość stanowili przedstawiciele powyższych kategorii.

Który raz Twój sklep brał udział w Dniu Darmowej Dostawy?

Dla 57% sklepów był to drugi (34%) lub trzeci (25%) udział w Dniu Darmowej Dostawy. Po raz pierwszy swoich sił w naszej inicjatywie spróbowało 41% ankietowanych.

Czy w Twoim sklepie 3 grudnia był większy ruch niż średni ruch z listopada?

Aż 91% sklepów zauważyło większy ruch użytkowników w swoich sklepach, w porównaniu do listopada br. 8% przedstawicieli e-biznesów zanotowało mniejszy ruch, a 1% respondentów nie widział, czy ruch się zmienił.

 

O ile procent wzrósł ruch?

Najliczniej, bo 20% sprzedawców stwierdziło, że ruch w ich sklepie wzrósł w przedziale od 100 do 300% (podobnie jak w 2011 roku). 33 sklepy (9%) pochwaliły się, że wzrosty oglądalności przekroczyły zawrotne 500%.

 

Jaki procent % wszystkich odwiedzin 3 grudnia stanowiły odwiedziny ze strony Dnia Darmowej Dostawy?

W przypadku tego pytania odpowiedzi były rozmaite (różna branża, strategia cenowa, itd.). Najczęściej podawano zakres pomiędzy 25 a 45%, co pokazuje, że oficjalna strona DDD2012 zdecydowanie spełniła swoją rolę. Co ciekawe, dość znaczna grupa sklepów nie potrafiła odpowiedzieć na to pytanie – nie wiedzieli skąd można pozyskać takie informacje.

Czy 3 grudnia w Twoim sklepie było więcej zamówień niż średnia liczba zamówień z listopada?

Aż 80% ankietowanych zanotowało 3 grudnia zwiększoną liczbę złożonych zamówień!

O ile procent (%) zwiększyła się sprzedaż w Twoim sklepie?

24% respondentów ujawniło, że sprzedaż w ich sklepie wzrosła 3 grudnia 2012 roku o więcej niż 200%. W przedziałach 30–200% zarejestrowano kolejnych 32% wszystkich sprzedawców. Tylko 17% ankietowanych nie zauważyło wzrostu przychodów, co stanowi nieznaczny spadek w porównaniu do Dnia Darmowej Dostawy 2011 (wówczas tak odpowiedziało 20% badanych).

Jaka była średnia wartość pojedynczego zamówienia w Twoim sklepie w Dniu Darmowej Dostawy 2012?

Co ciekawe, aż 43% wszystkich sprzedawców stwierdziło, że średnia wartość zamówienia złożonego podczas DDD2012 była mniej więcej na takim samym poziomie, jak podczas normalnej sprzedaży, bez promocji tego typu. 5% ankietowanych poinformowało zaś o wzroście średniej wartości zamówienia!

Podaj średnią wartość zamówienia w Twoim sklepie w Dniu Darmowej Dostawy 2012 (w zł)

W ankiecie pojawiło się pytanie o średnią wartość zamówienia złożonego w danym sklepie. Pytanie nie było obowiązkowe (dla niektórych to dane mocno wrażliwe i to rozumiemy, ale z drugiej strony – chodziło tylko o jeden dzień i zbieraliśmy dane anonimowo…). Poniżej prezentujemy wyniki z tych kategorii, w których zebraliśmy minimum 20 odpowiedzi:

AGD i RTV – 202,5 zł                                               Komputery – 171,20 zł
Apteka – 103,43 zł                                                    Książki i komiksy – 71,54 zł
Biżuteria – 81,27 zł                                                   Motoryzacja – 107,87 zł
Biuro i firma – 83,33 zł                                              Muzyka i instrumenty – za mało danych
Broń i militaria – 111,44 zł                                        Obuwie – 180,96 zł
Delikatesy – 70,71 zł                                                Odzież, dodatki – 131,62 zł
Dla dzieci – 112,65 zł                                               Prezenty – 59,80 zł
Dla koneserów – za mało danych                            Sport – 119,43 zł
Dom i ogród – 231,90 zł                                          Telefony i akcesoria – 165,00 zł
Erotyka – za mało danych                                       Turystyka – za mało danych
Fotografia – za mało danych                                   Uroda – 84,14 zł
Gry i konsole – 106,50 zł                                         Zegarki – za mało danych
Hobby – 83,31 zł

Jaki procent (%) zupełnie nowych klientów złożyło zamówienie w Twoim sklepie 3 grudnia?

Aż 40% wszystkich badanych ujawniło, że liczba zupełnie nowych klientów w ich sklepie przekroczyła 50%. Sporo było też konsumentów powracających do swoich ulubionych sprzedawców – 26% ankietowanych zanotowało jedynie do 10% nowych kupujących.

Jaki procent (%) wszystkich zamówień w Twoim sklepie wygenerowała strona Dnia Darmowej Dostawy?

Aż 22% respondentów sprawdziło, że oficjalna strona Dnia Darmowej Dostawy wygenerowała w ich sklepach 50% i więcej wszystkich zamówień złożonych 3 grudnia! Kolejne 44% osób zanotowało, że od 10 do 50% wszystkich zamówień pochodziło z witryny DDD2012. 34% badanych stwierdziło, że strona wygenerowała im tego dnia do 10% całej sprzedaży.

Powyższy artykuł pochodzi z Magazynu eKomercyjnie #16. Zapraszamy do przeczytania całego numeru!

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)