Platforma IAI-Shop wprowadza sprzedaż plików

Platformy e-commerce
Ekomercyjnie

eKomercyjnie.pl

Usługa do prowadzenia sklepu internetowego IAI-Shop.com wprowadziła nowe narzędzie umożliwiające sprzedaż plików cyfrowych. Od teraz każdy e-sklep może prosto i bezpiecznie sprzedawać e-booki, audiobooki, muzykę, gry, materiały edukacyjne, oprogramowania itp. Dzięki nowej funkcji wszyscy właściciele sklepów internetowych mogą wzbogacić swoją ofertę i zdobyć kolejne rynki.

„Kupienie audiobooka czy e-booka staje się tak powszechne jak zamówienie przesyłki z towarami ze sklepu internetowego. A ponieważ podobnie jak dziesiątek tysięcy sklepów nie zastąpił jeden, tak spodziewam się, że w przyszłości duża część sprzedaży treści elektronicznych będzie pochodziła z małych i średnich sklepów internetowych, które będą oferowały treści elektroniczne obok swoich towarów. Duża część gospodarki to dzisiaj sprzedaż wiedzy i tutaj upatrujemy szanse zwiększenia przychodów przez naszych klientów. Dzięki naszemu rozwiązaniu mogą oni sprzedawać np. napisany przez siebie poradnik za 5 zł swoim klientom, oferując go za darmo powyżej jakiejś wartości lub z kodem rabatowym za 1 zł. Te wszystkie scenariusze realizuje IAI-Shop.com. Postaraliśmy się zatem nie tworzyć oprogramowania dla kolejnego wielkiego serwisu ze sprzedażą e-booków i audiobooków, ale wprowadzić sprzedaż treści elektronicznych do twardo stąpających po ziemi firm” – komentuje Paweł Fornalski, Prezes IAI-Shop.com.

IAI-Shop.com zapewnia kompleksową usługę i wsparcie wszystkich czynności zachodzących przy sprzedaży zarówno produktów tradycyjnych, jak i wirtualnych. Oznacza to, że każdy e-sklep może jednocześnie realizować zamówienia mieszane składające się z np. standardowej książki i audiobooka lub e-booka lub samej książki i samego e-booka. Możliwość udostępniania np. poradników w wersji do czytania lub słuchania w ramach sklepów branżowych, w jednym miejscu, za pomocą jednego systemu znacznie zwiększa efektywność sprzedaży i obniża koszty.

Dodatkową przewagą nad konkurencją jest możliwość udostępniania mieszanej oferty wielokanałowo oraz prowadzenie hybrydowego biznesu. Oznacza to, że np. właściciel sklepu z koszulkami dla hip-hopowców może poszerzyć swoja ofertę o dodatkowe pliki cyfrowe z muzyką hip-hop. Następnie pliki i produkty mogą być sprzedane za pośrednictwem sklepu mobilnego lub sklepu na Facebooku. IAI-Shop.com wprowadziła w ten sposób rozwiązania, które są kwintesencją kompleksowego myślenia o biznesie w sieci.

Kolejnym udogodnieniem IAI-Shop.com jest możliwość dodania plików w formie płatnej lub darmowej. W ten sposób sprzedawca może dopasować ofertę pod swoje potrzeby lub wymagania swoich klientów. Wiele e-sklepów szczególnie z branży budowlanej czy edukacyjnej wykorzystuje możliwość dodania darmowych plików w formie poradników edukacyjnych. Budują w ten sposób pozytywny wizerunek marki i zyskują grono lojalnych klientów.

Każdy sklep internetowy może w swojej branży sprzedawać pliki cyfrowe lub je rozdawać w formie demonstracyjnej. Dzięki temu klient może np. przesłuchać w e-sklepie muzycznym fragmenty danej płyty co bardziej zachęci go do kupna oryginalnego CD oferowanego tym sklepie. Ponadto każdy właściciel może sprzedawać lub rozdawać poradniki. Sklep dla biegaczy może sprzedawać nawet tylko jeden e-book z nauką efektywnego biegania, bez otwierania odrębnego sklepu tylko na ten jeden plik cyfrowy, co powoduję kolejne korzyści czasowe oraz finansowe.

Funkcja sprzedaży plików cyfrowych jest dostępna dla każdego klienta IAI-Shop.com dzięki modelowi SaaS. Firma obsługuje ponad 2100 sklepów, z których część skorzystała już z wcześniej wprowadzonej funkcji dołączania plików przez konsumentów do zamawianych produktów. Dzięki wprowadzeniu możliwości sprzedaży plików cyfrowych można spodziewać się więc, że technologia sprzedaży treści elektronicznych będzie tak popularna jak sprzedaż tradycyjnych produktów.

Więcej informacji na temat uruchomienia, możliwości i funkcji sprzedaży plików w IAI-Shop.com można znaleźć tutaj: http://www.iai-shop.com/functions/virtual-items.phtml









Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
15.01.2024

8 funkcji, których nie może zabraknąć w Twoim e-Commerce B2B

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Artykuł
04.12.2023

Polski czy zagraniczny marketplace? Sprzedaż online nie wszędzie się opłaci

Mariola Barzyk-Libura

Mariola Barzyk-Libura

Business Unit Director, Product Owner
wszystko.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę