Platforma Shoper umożliwia sprzedaż plików cyfrowych

Autor tekstu Informacja prasowa
Opublikowano 13 grudnia 2011
Kategoria Newsy
Czas czytania: 2 min

W najnowszej wersji oprogramowania sklepów internetowych Shoper została dodana możliwość sprzedaży plików cyfrowych. Dzięki udostępnieniu tej funkcjonalności oprogramowanie Shoper staje się atrakcyjne dla zupełnie nowej grupy e-sprzedawców, a dotychczasowi klienci mogą urozmaicić swoją ofertę.

Rynek sprzedaży plików cyfrowych w Polsce jest dopiero w fazie początkowej, do tej pory dostępne były głównie cyfrowe wydania prasy, cyfrowe podręczniki oraz audiobooki. Do gry włączyły się duże wydawnictwa, które rozpoczęły wydawanie swoich e-booków, w tym także tych bez DRM (pol. cyfrowe zarządzanie prawami).

„Jeszcze rok temu można było powiedzieć, że rynek sprzedaży ebooków w Polsce 
praktycznie nie istnieje, jednak obecny, 2011 rok jest swego rodzaju przełomem. 
Pojawili się nowi gracze, sprzedaż zaczyna dynamicznie rosnąć, swoje publikacje w
 wersji elektronicznej udostępniło kilku dużych wydawców. Dodając do tego dostępność tanich, dobrych czytników książek, wyłania nam się obraz elektronicznej książki nie jako gadżetu dla fanów nowoczesnych technologii, tylko pełnoprawnego produktu dla Kowalskiego. Wygoda tego typu rozwiązań oraz ceny niższe niż przy tradycyjnej książce są czynnikami, które napędzają rynek ebooków” – mówi Marcin Kądziołka, Prezes Zarządu wydawnictwa Złote Myśli.

Najpopularniesze formaty, w których są udostępniane e-booki to: PDF, EPUB, CBR (komiksy). W oprogramowaniu Shoper istnieje możliwość dodawania nieograniczonej liczby i rodzaju plików cyfrowych. Klient w sklepie zobaczy tylko ich tytuł, zdjęcia i opis, pobranie pliku będzie możliwe po dokonaniu zakupu. Na jakie rzeczy należy zwrócić uwagę przy prezentacji produktu cyfrowego w swoim sklepie internetowym?

„Prezentacja produktu elektronicznego nie różni się zbytnio od przedstawienia
 produktu fizycznego. Na pewno warto zaznaczyć fakt darmowej przesyłki i szybkości dostarczenia. Trzeba też koniecznie podkreślać, że jest to produkt elektroniczny, żeby nie wprowadzić klienta w błąd. Jeśli plik mamy w kilku formatach, powinniśmy je również mocno uwypuklić, aby klient wiedział, czy jego urządzenie będzie w stanie poprawnie dany plik obsłużyć” – odpowiada Marcin Kądziołka.

Ważny jest także opis produktu, który nie tylko może zachęcić klienta do zakupu, ale także wpłynie na lepszą indeksację w wyszukiwarkach internetowych. Klienta dodatkowo może skusić możliwość zapoznania się z próbką produktu. W Panelu klienta Shoper wystarczy przy dodawaniu kolejnego produktu dołączyć plik, który będzie zawierał np. kilka stron e-książki lub parę minut audiobooka.

To nie jedyna nowość, jaką oferuje kolejna wersja Shoper. Udostępniono także możliwość dodania menu poziomego widocznego w nagłówku strony. Rozbudowaniu uległa edycja kuponów rabatowych, które można teraz wybrać spośród zniżki: procentowej, kwotowej i darmowej wysyłki. Zmianom uległa także integracja z Allegro. O wszystkich nowych funkcjach i ulepszeniach można poczytać na http://blog.shoper.pl/.

Źródło: Shoper.pl





Regularnie otrzymuj powiadomienia o nowych materiałach. Dołącz do grupy ponad 6500 osób, którzy prenumerują eKomercyjnie!