eKomercyjnie.pl

Platforma Shoper umożliwia sprzedaż plików cyfrowych

W najnowszej wersji oprogramowania sklepów internetowych Shoper została dodana możliwość sprzedaży plików cyfrowych. Dzięki udostępnieniu tej funkcjonalności oprogramowanie Shoper staje się atrakcyjne dla zupełnie nowej grupy e-sprzedawców, a dotychczasowi klienci mogą urozmaicić swoją ofertę.

Rynek sprzedaży plików cyfrowych w Polsce jest dopiero w fazie początkowej, do tej pory dostępne były głównie cyfrowe wydania prasy, cyfrowe podręczniki oraz audiobooki. Do gry włączyły się duże wydawnictwa, które rozpoczęły wydawanie swoich e-booków, w tym także tych bez DRM (pol. cyfrowe zarządzanie prawami).

„Jeszcze rok temu można było powiedzieć, że rynek sprzedaży ebooków w Polsce 
praktycznie nie istnieje, jednak obecny, 2011 rok jest swego rodzaju przełomem. 
Pojawili się nowi gracze, sprzedaż zaczyna dynamicznie rosnąć, swoje publikacje w
 wersji elektronicznej udostępniło kilku dużych wydawców. Dodając do tego dostępność tanich, dobrych czytników książek, wyłania nam się obraz elektronicznej książki nie jako gadżetu dla fanów nowoczesnych technologii, tylko pełnoprawnego produktu dla Kowalskiego. Wygoda tego typu rozwiązań oraz ceny niższe niż przy tradycyjnej książce są czynnikami, które napędzają rynek ebooków” – mówi Marcin Kądziołka, Prezes Zarządu wydawnictwa Złote Myśli.

Najpopularniesze formaty, w których są udostępniane e-booki to: PDF, EPUB, CBR (komiksy). W oprogramowaniu Shoper istnieje możliwość dodawania nieograniczonej liczby i rodzaju plików cyfrowych. Klient w sklepie zobaczy tylko ich tytuł, zdjęcia i opis, pobranie pliku będzie możliwe po dokonaniu zakupu. Na jakie rzeczy należy zwrócić uwagę przy prezentacji produktu cyfrowego w swoim sklepie internetowym?

„Prezentacja produktu elektronicznego nie różni się zbytnio od przedstawienia
 produktu fizycznego. Na pewno warto zaznaczyć fakt darmowej przesyłki i szybkości dostarczenia. Trzeba też koniecznie podkreślać, że jest to produkt elektroniczny, żeby nie wprowadzić klienta w błąd. Jeśli plik mamy w kilku formatach, powinniśmy je również mocno uwypuklić, aby klient wiedział, czy jego urządzenie będzie w stanie poprawnie dany plik obsłużyć” – odpowiada Marcin Kądziołka.

Ważny jest także opis produktu, który nie tylko może zachęcić klienta do zakupu, ale także wpłynie na lepszą indeksację w wyszukiwarkach internetowych. Klienta dodatkowo może skusić możliwość zapoznania się z próbką produktu. W Panelu klienta Shoper wystarczy przy dodawaniu kolejnego produktu dołączyć plik, który będzie zawierał np. kilka stron e-książki lub parę minut audiobooka.

To nie jedyna nowość, jaką oferuje kolejna wersja Shoper. Udostępniono także możliwość dodania menu poziomego widocznego w nagłówku strony. Rozbudowaniu uległa edycja kuponów rabatowych, które można teraz wybrać spośród zniżki: procentowej, kwotowej i darmowej wysyłki. Zmianom uległa także integracja z Allegro. O wszystkich nowych funkcjach i ulepszeniach można poczytać na http://blog.shoper.pl/.

Źródło: Shoper.pl





Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Nowe niedozwolone klauzule według UOKiK – listopad 2011

Autorką poniższego wpisu jest Julia Mandel z firmy Trusted Shops, która zajmuje się certyfikacją sklepów internetowych. Informacja pochodzi z newslettera Trusted Shops, który możecie zamówić tutaj.

Przed Wami kolejna lista niedozwolonych klauzul, które dopisano do rejestru UOKiK w listopadzie 2011, a które mogą dotyczyć również sklepów internetowych. Bądź na bieżąco i sprawdź, czy przypadkiem nie stosujesz ich w Twoim sklepie.

AdvertisementReklama

1. Właściwość miejscowa sądu

Ponownie wpisano do rejestru klauzule narzucające konsumentom właściwość miejscową sądu w sposób niezgodny z prawem:

Numer wpisu 2686, data wpisu 02.11.2011:

Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, wszelkie spory będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby właściciela sklepu internetowego

Numer wpisu 2687, data wpisu 02.11.2011:

Dla rozpatrywania wszelkich sporów związanych z wykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy właściwy jest sąd miejsca siedziby Apteki.

Przedsiębiorca nie może narzucić konsumentowi sądu, w okręgu którego ma siedzibę. Takie klauzule mogą być stosowne jedynie wtedy, gdy przedsiębiorca kieruje swoją ofertę (wyłącznie) do innych handlowców (B2B).

2. Reklamacje oraz prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość

Oprócz wyżej wymienionych klauzul wpisano jeszcze jedną interesującą dla sklepów internetowych klauzulę, która dotyczy postępowania nie tylko w ramach reklamacji, ale też w ramach odstąpienia od umowy:

Numer wpisu 2686, data wpisu 02.11.2011:

Do reklamowanego lub zwracanego produktu konieczne jest dołączenie paragonu

Klauzule uzależniające skuteczność złożenia reklamacji lub zwrotu towaru w ramach odstąpienia od umowy zawartej na odległość od faktu przesłania paragonu lub faktury ograniczają prawa konsumenta i naruszają zbiorowe interesy konsumentów.

Konsument, który składa reklamację lub wykonuje swoje prawo do odstąpienia od umowy, musi w razie wątpliwości udowodnić, że kupił dany towar właśnie u odpowiedniego sprzedawcy. Najprostszym sposobem jest podanie paragonu lub faktury, jednak istnieją też inne możliwości przedstawienia dowodu zakupu pewnego towaru jak np. potwierdzenie przelewu lub wyciąg z karty kredytowej.

Przedsiębiorcy często żądają dołączenia paragonu lub faktury nie po to, aby utrudnić konsumentom zwrot lub reklamacje towarów, lecz z powodów księgowych, a w szczególności jako dowód zmniejszenia obrotu, który stanowi podstawę opodatkowania. Kwestie podatkowe nie mogą być jednak powodem ograniczenia praw konsumentów.

Podsumowanie

Jeżeli jedna (lub więcej) z wymienionych klauzul wygląda znajomo, koniecznie należy sprawdzić regulamin, aby wykluczyć istnienie takich lub podobnych klauzul w Twoim sklepie. W przypadku wątpliwości, skonsultuj się z prawnikiem.

Warto pamiętać o regularnym sprawdzaniu zapisów w regulaminie sklepu oraz dbać o jego zgodność z aktualnymi wymogami prawnymi.

Przeczytaj również:

Szczegółowe informacje dla sklepów internetowych o prawie e-commerce w Polsce oraz wzory tekstów prawnych można znaleźć w Podręczniku Trusted Shops. Podręcznik można pobrać za darmo pod tym adresem po wypełnieniu krótkiego formularza.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

C&A otwiera sklep internetowy, płatności obsługuje PayU

O kawałek tortu polskiego rynku e-commerce szacowanego na ok. 15,5 mld złotych postanowiła zawalczyć znana głównie w Niemczech i Holandii marka odzieżowa C&A. Obsługą transakcji w sklepie online zajmuje się największy operator płatności internetowych w Polsce – PayU S.A.

AdvertisementReklama

„Liczymy na to, że sklep C&A Online szybko osiągnie duże zainteresowanie internautów. Wielu z nich ubiera się już w naszych tradycyjnych sklepach, więc są to osoby, które doskonale wiedzą, czego mogą się spodziewać po naszych produktach i myślę, że chętnie skorzystają z możliwości ich zakupu bez wychodzenia z domu” – mówi Dorota Rosa z C&A Online.

Szybkie tempo życia, łatwość zakupów, zwiększające się bezpieczeństwo zakupów online sprawia, że co roku przybywa klientów, którzy decydują się na zakupy w sieci. Z badania przeprowadzonego na zlecenie PayU wśród użytkowników Allegro w kwietniu br. wynika, że 73% osób, które kupują na tej platformie handlowej korzysta także z e-sklepów.

„Wieloletnie doświadczenia w zakresie płatności internetowych pozwalają nam na obserwację ciągłego wzrostu zainteresowania zakupami w sieci” – mówi Marcin Jabłoński, CEO PayU S.A. – „Jednym z czynników wpływających na taki stan rzeczy jest na pewno znaczny wzrost bezpieczeństwa transakcji. Coraz więcej osób przekonuje się, że stosowane przez nas mechanizmy skutecznie zapobiegają oszustwom i sprawiają, że kupujący, teraz także korzystający z oferty C&A Online, mogą spać spokojnie” – dodaje.

Źródło: PayU

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)