Podsumowanie 2011 roku: Afiliant.com

Ekomercyjnie

eKomercyjnie.pl

Koniec roku to świetny czas na różne podsumowania i ujawnienie planów na kolejne dwanaście miesięcy, dlatego poprosiliśmy o wypowiedzi w tej sprawie przedstawicieli polskich firm działających w branży e-commerce. Poniżej znajdziecie podsumowanie sieci afiliacyjnej Afiliant.com, które podesłał Waldemar Sadowski.

Afiliant.com – biznesowe podsumowanie roku 2011

Sieć afiliacyjna Afiliant.com, projekt poznańskiej firmy, podsumowuje pierwszy rok swojej działalności. Ponad 50 reklamodawców i ponad 1500 wydawców w ciągu zaledwie jedenastu
miesięcy to nie tylko powód do dumy, ale także świetna prognoza na przyszłość.
 
Przejrzysty panel administracyjny, szybkie wypłaty zarobionych pieniędzy i niespotykana w polskich warunkach elastyczność działania sieci – to główne atuty Afilianta.
 
Na osi czasu
System afiliacyjny powstał z inicjatywy poznańskiej firmy Afiliant P. Szałamacha Sp. jawna. Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w
ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013. Strona internetowa została uruchomiona na początku 2011 roku. Przygotowanie w pełni funkcjonalnego autorskiego oprogramowania zajęło prawie dwa lata.
 
Pomysł powstania kolejnej sieci afiliacyjnej wynikał przede wszystkim z niewystarczająco rozbudowanej oferty rynkowej. Niezależność od globalnych rozwiązań umożliwiła nam elastyczne
dostosowywanie funkcjonalności naszej platformy do specyfiki polskiego rynku oraz potrzeb użytkowników
– tłumaczy Rafał Irla, pomysłodawca projektu.
 
Afiliant współpracuje z największymi polskimi serwisami e-commerce. Ostatnio do sieci dołączyła jedna z najpopularniejszych porównywarek cen – Nokaut.pl.
 
Nowatorskie rozwiązania
Programy afiliacyjne oferują wydawcom więcej możliwości niż standardowe banery. Poszukiwanie nowych kanałów promocji wpisuje się w logikę e-biznesu. Twórcy sieci mogą pochwalić się
wprowadzeniem innowacyjnych narzędzi dla wydawców, takich jak posty reklamowe na portalu Facebook.com czy dedykowane kupony rabatowe.
 
Systematyczne wdrażanie nowatorskich funkcjonalności jest głównym czynnikiem determinującym rozwój naszej sieci. Pula narzędzi, jakie stworzyliśmy dla wydawców stale się powiększa. Boxy i widżety reklamowe, reklamy tekstowe z linkami trackingowymi, narzędzia do wysyłki mailingów to jednak nie wszystko. Powoli wkraczamy w sferę f-commerce. Narzędzie do generowania i publikowania postów z linkiem partnerskim na Facebooku to nasze najnowsze „dziecko” – mówi Waldemar Sadowski, dyrektor ds. rozwoju.
 
Potencjał branży
Pod względem wzrostu wartości rynku e-commerce, Polska już kilka lat temu stała się liderem w Europie Środkowej. Nowi gracze rynkowi muszą sprostać dynamice rozwoju branży. Ważnym
elementem rozwoju każdej firmy w e-commerce jest obecność na targach branżowych.
 
Ważnym wydarzeniem dla branży były organizowane po raz pierwszy Targi eHandlu w Poznaniu (20 maja). W wydarzeniu wzięło udział około 80 firm, które zaprezentowały swoje usługi zarówno
na stoiskach targowych jak i w trakcie prezentacji produktowych. Liczba zwiedzających (w sumie około 600 osób) pozytywnie zaskoczyla organizatorów. Po stronie wystawców nie zabrakło
również przedstawicieli sieci Afiliant.com.
 
Udział w strategicznych wydarzeniach branżowych warunkuje rozpoznawalność marki na rynku e-commerce. Mamy tego świadomość. Chcemy, aby kolejny rok był dla nas wyjątkowo aktywny pod tym względem – przekonuje Waldemar Sadowski.
 
Dynamiczny rozwój e-commerce wynika w dużej mierze ze zmiany profilu konsumentów. Tym samym rok 2012 roku ma szansę pozytywnie zaskoczyć analityków rynkowych i umocnić pozycję Polski jako lidera regionu.
 
Rok 2012 pod znakiem nowości
Twórcy sieci zapytani o plany i marzenia na rok 2012 byli jednomyślni: dynamiczny rozwój. Kolejny rok upłynie zatem pod znakiem nowości: nowi reklamodawcy, nowi wydawcy i nowe funkcjonalności. – Planujemy również pozyskanie inwestora branżowego, który jeszcze bardziej przyspieszy rozwój naszej firmy – kończy Rafał Irla.
 
Waldemar Sadowski
Afiliant.com

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
15.01.2024

8 funkcji, których nie może zabraknąć w Twoim e-Commerce B2B

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę