Podsumowanie 2013 roku w branży ecommerce: Paweł Fornalski, IAI S.A.

Autor tekstu eKomercyjnie.pl
Opublikowano 16 grudnia 2013
Kategoria Newsy
Czas czytania: 3 min

iai-shop-logo-maleKoniec roku (i początek nowego) to znakomity czas na rozmaite podsumowania swojej działalności ujawnienie planów na kolejne dwanaście miesięcy. Z tej okazji poprosiliśmy o wypowiedzi przedstawicieli polskich firm e-commerce, które są aktywnymi uczestnikami naszego rynku. Poniżej znajdziecie pierwsze podsumowanie Pawła Fornalskiego, prezesa IAI S.A. (dostawca platformy sklepowej IAI-Shop.com oraz systemu rezerwacji IdoSell Booking). W tekście nie brakuje liczb i krótkiej listy najważniejszych nowości wprowadzonych w jego produktach w ostatnim roku.

Podsumowanie roku 2013 przez IAI S.A. – Paweł Fornalski

Rok 2013 był kolejnym rokiem dynamicznego rozwoju IAI. Jest to kolejny rok w którym odnotowaliśmy duży wzrost każdego z parametrów jakimi mierzymy biznes. Nasze przychody w 2013 wzrosły o 70% i taka dynamika pozwoliła nam 3 raz z rzędu zdobyć tytuł najdynamiczniej rozwijającej się firmy technologicznej Europy według międzynarodowego rankingu Deloitte Technology Fast50.

Nie było by to możliwe, bez wzrostu biznesów naszych klientów, których sklepy osiągnęły obroty roczne 1,5 miliarda złotych. Na koniec roku obsługujemy 2500 sklepów internetowych, z czego wiele wdrożeń realizujemy dla bardzo znanych marek i bardzo wymagających klientów.

W roku 2013 przenieśliśmy się do zupełnie nowej siedziby, w której pracuje już teraz prawie 70 osób i do końca przyszłego roku planujemy zbliżyć się do 90. Silnie rozwinęliśmy również naszą infrastrukturę serwerową, co pozwala nam na radzenie sobie z rosnącym w tempie 200% rocznie wzrostem ilości ruchu wychodzącego i stale rosnącą ilością unikalnych użytkowników kupujących w sklepach przez nas obsługiwanych, zarówno w Polsce jak i innych krajach.

IAI-Shop.com iai-nowe-biuro

Kluczowe nowości w roku 2013 to wyprzedzające trendy e-commerce kanały pozyskiwania ruchu z serwisów zewnętrznych m.in. jako pierwsi oferujemy integrację z Amazon. Mocno rozwinęliśmy kanały mobile i SEO. Stawialiśmy też na dalsze poprawienie relacji sklepu internetowego z klientem. Pod tym względem, IAI wręcz zasypywała klientów nowościami z jakich mogą skorzystać.

Przełomowe rozwiązanie przyśpieszające obsługę klienta i zmniejszające ilość pomyłek to IAI Scanner – system na kolektory danych dostępny dla każdego sklepu internetowego, nowe rozwiązania mobilne i strony RWD, jak i system inteligentnych rekomendacji produktowych IAI RS.

Po 14 latach obsługi wyłącznie sklepów internetowych, wprowadziliśmy na rynek zupełnie nową usługę IdoSell Booking, która umożliwia rezerwacje online, mobile i przez Social Media dla wszystkich obiektów noclegowych. Zaskoczyliśmy tym całą branżę e-commerce, wyprzedzając po raz kolejny rynek i to czego branża hotelarska oczekiwała. Usługa cieszy się od początku ogromnym zainteresowaniem, więc kolejny rok będzie kolejnym rokiem intensywnej pracy nad nią, również w Niemczech i UK.

Najważniejszymi wydarzeniami mijającego roku w e-handlu był brak zaskakujących zwrotów akcji. Wszystko idzie dawnym torem. Każdy rok to ewolucja polskiego e-biznesu w stronę coraz bardziej profesjonalnych usług i obsługi klienta. Traci na znaczeniu Allegro i jednoosobowe firmy sprzedające za jego pomocą, zyskują marki sklepów, co nie pozostaje niezauważone przez znane brandy, które również licznie zgłaszają się do nas, aby stworzyć im sklep internetowy. Stale angażujemy się w rozwiązania wspomagających profesjonalizację. Jako pierwsi, w standardowym rozwiązaniu zapewniliśmy logistykę odwróconą czyli panel zwrotów, dzięki któremu klient może łatwiej odesłać towary do sklepu. To pozwoli na jeszcze szybszy rozwój e-handlu w Polsce. IAI myśli nawet o tak trudnym rynku, jak odzież i obuwie, w której to branży jesteśmy zdecydowanym liderem.

iai-pawel-fornalski

Rok 2014 będzie dla nas na pewno kolejnymi 12 miesiącami intensywnej pracy dyktowanej intensywnym rozwojem narzędzi marketingowych i logistycznych. Według, badań naszego bliskiego partnera, PayPal, już teraz 41% Polaków posiada smartfony, a 14% używa tabletów. Zauważalna jest więc sprzedaż mobilna, która może okazać się jednym z główny trendów 2014 roku. IAI przygotowała kolejne rozwiązania w tym kanale i lada moment Polski e-commerce będzie świadkiem kolejnej premiery.

Coraz większe znaczenie ma także sprzedaż międzynarodowa. W poprzednim roku sprzedaż w całej Europie wyniosła około 200,5 mld euro. Największymi rynkami jest Wielka Brytania i Niemcy. Stąd w kolejnych miesiącach będziemy również kładli nacisk na rozwój nowych narzędzi dla międzynarodowych sprzedawców oraz umacnianiu swojej pozycji na tych rynkach, starając się powtórzyć sukces jaki odnieśliśmy w Polsce.

Dziękujemy za przesłanie podsumowania i życzymy IAI S.A. kolejnych równie udanych 12 miesięcy!

Regularnie otrzymuj powiadomienia o nowych materiałach. Dołącz do grupy ponad 6500 osób, którzy prenumerują eKomercyjnie!