Podsumowanie 2013 roku w branży ecommerce: platforma iStore.pl

Autor tekstu eKomercyjnie.pl
Opublikowano 9 stycznia 2014
Kategoria Newsy
Czas czytania: 3 min

istore2Początek nowego roku to znakomity moment na rozmaite podsumowania swojej działalności ujawnienie planów na kolejne dwanaście miesięcy. Z tej okazji poprosiliśmy o wypowiedzi przedstawicieli polskich firm e-commerce, które są aktywnymi uczestnikami naszego rynku. Poniżej znajdziecie podsumowanie przygotowane przez Platformę iStore.pl, która należy do Grupy Allegro. W tekście oczywiście nie brakuje krótkiej listy najważniejszych nowości wprowadzonych w jego produktach w ostatnim roku.

Nowości w iStore.pl – Co nowego zrealizowaliśmy i co planujemy?

Upływający właśnie rok można z pełnym przekonaniem nazwać rokiem mobile. Potwierdzają to nasze statystyki, które pokazują wzrost ruchu z urządzeń mobilnych o ponad 5% w stosunku do ubiegłego roku.

By jak najbardziej wspierać ten trend, już w lutym – jako pierwsza platforma sklepowa – uruchomiliśmy serwis Grafoteka.istore.pl, w którym klienci korzystający z naszego oprogramowania mogą zakupić projekt graficzny sklepu, wykonany w technologii Responsive Web Design. Nasze przykładowe wdrożenia to m.in. http://flawless.pl/, http://f1butik.pl/ czy http://bemitoys.pl/.

Otrzymujemy sygnały od klientów, że dzięki wdrożeniu nowego layoutu, odnotowali wzrost zamówień na urządzeniach mobilnych nawet o 15%. To dla nas ogromna motywacja, dlatego w systematycznie udoskonalamy nasze projekty i z pewnością będziemy nadal rozwijać ten obszar.

W 2013 skupiliśmy się na dostosowaniu produktu iStore do konkretnych, indywidualnych potrzeb. Część wdrożeń i nowych funkcji obejmowała obszar dostosowania panelu administracyjnego sklepu i procesu produktowo-sprzedażowego bezpośrednio w iStore. Inne natomiast, opierały się o współpracę z partnerami zewnętrznymi na zasadzie integracji sklepu z wybraną usługą dostępną na rynku np.: w sferze księgowości, e-mail marketingu czy usług bankowych. Każdy z tych obszarów jest kluczowy dla poszczególnych grup odbiorców, dlatego też staramy się udostępnić jak najszerszy wachlarz usług dla sklepów internetowych.

Edukacja

W mijającym roku angażowaliśmy się aktywnie w obszarze wspierania wiedzy o e-commerce. Jest to nadal strefa mało znana, jeśli chodzi o uczelnie wyższe. Jesteśmy właśnie świadkami powstawania specjalistycznych kierunków związanych z e-handlem. Postanowiliśmy czynnie w tym uczestniczyć. Jesteśmy przekonani o potencjale, który tkwi w młodych i zaangażowanych ludziach.

Od początku października uruchomiliśmy cykl wykładów na uczelniach wyższych w całej Polsce: Students Roadshow, praktycznie o e-commerce. Wykłady będą trwały do końca lutego 2014 roku. Najlepsi eksperci dzielą się swoją praktyczną wiedzą ze studentami o podstawowych aspektach e-usług, strukturze rynku, zakładaniu i prowadzeniu działalności on-line, marketingu oraz obsłudze e-klienta. Specjaliści zgłębiają tajniki promocji w wyszukiwarkach, social media, usability, a także afiliacji w Internecie.

Cyklowi Students Roadshow towarzyszy konkurs, w którym nagrodą są płatne, wakacyjne staże zaoferowane przez liderów branży e-commerce.

Branża e-commerce AD2013 okiem iStore.pl

Przyglądając się temu, co działo się w 2013 roku w całej branży bardzo nas cieszy postępująca profesjonalizacja. Coraz wyższa świadomość właścicieli e-sklepów pozwala na skuteczne reakcje na wyzwania rynku.

Nie bez wpływu na to są inicjatywy podejmowane przez Izbę Gospodarki Elektronicznej, której jesteśmy współzałożycielem, zarówno te o charakterze edukacyjnym, mające przekonać konsumentom o tym, że zakupy w Internecie są łatwe, szybkie i wygodne, jak i te adresowane do sprzedających, jak konkurs eCommerce Polska awards 2013, które służą zwiększeniu konkurencyjności, a co za tym idzie – podniesienia jakości świadczonych e-usług.

Sporym wydarzeniem z ostatnich tygodni było z pewnością wprowadzenie do Polski Google Shopping. Usługa ta, choć na razie ogranicza się do nowej formy reklamowej – Product Listing Ads, już wzbudziła sporo emocji, dlatego w kolejnych miesiącach warto bacznie przyglądać się kolejnym krokom kalifornijskiego giganta, gdyż może on sporo namieszać w naszym rodzimym ekomersie.

Co planujemy?

Udany 2013 rok motywuje nas do jeszcze bardziej wytężonej pracy, dlatego w nadchodzącym roku nie zamierzamy zwalniać tempa. Planujemy wdrożenie nowych projektów, które przyczynią się do jeszcze większego komfortu prowadzenia sklepu na naszej platformie. Pragniemy również kontynuować naszą działalność edukacyjną.

Dziękujemy za przesłanie podsumowania i życzymy platformie iStore.pl kolejnych równie udanych 12 miesięcy!

Regularnie otrzymuj powiadomienia o nowych materiałach. Dołącz do grupy ponad 6500 osób, którzy prenumerują eKomercyjnie!