Podsumowanie 2013 roku w branży ecommerce: Shoplo.com

Autor tekstu eKomercyjnie.pl
Opublikowano 13 stycznia 2014
Kategoria Newsy
Czas czytania: 3 min

shoplo-logoPowoli zbliżamy się do końca naszego cyklu podsumowań 2013 roku, które opracowują firmy z branży e-commerce (ze szczególnym wskazaniem na e-handel). Tym razem zapraszamy do przeczytania tekstu opracowanego przez platformę sklepową Shoplo.com. Oprócz kilku liczb, firma przedstawiła także swoje prognozy na najbliższe dwanaście miesięcy oraz listę jej zdaniem najważniejszych trendów w 2014 roku.

Podsumowanie 2013 roku w ecommerce – Patryk Pawlikowski, Shoplo.com:

Miniony rok w Shoplo:
2013 to pierwszy pełny rok działania Shoplo. Z perspektywy CEO, największą satysfakcję dało mi zbudowanie profesjonalnego i zaangażowanego zespołu oraz zdobycie Ekomersa w kategorii Innowacja Roku na największej imprezie branżowej – Targach eHandlu. To wyróżnienie idealnie odzwierciedla to, co robimy i chcemy robić dalej – Shoplo jest i ciągle będzie innowacją w ecommerce.

Liczby:
Przez dwanaście ostatnich miesięcy uzyskaliśmy ponad 300% wzrost liczby klientów oraz 800% wzrost liczby transakcji w sklepach naszych klientów. Bardzo nas to cieszy, ponieważ okazuje się, że nie tylko skutecznie pozyskujemy klientów, ale także nasi klienci efektywnie i z sukcesami sprzedają w sieci.

W minionym roku zaczęliśmy także naszą działalność w Ameryce Południowej zdobywając pierwszych klientów w Brazylii.

Rok 2014?
W 2014 zamierzamy kontynuować naszą strategię – chcemy konsekwentnie zdejmować z naszych klientów problemy i procesy, które są dla nich skomplikowane i nieinteresujące, jednak niezbędne dla każdego biznesu online. Obecnie klienci nie muszą się już martwić o aspekty techonologiczne. 2014 rok przyniesie kolejne, jeszcze większe udogodnienia. Co to będzie?

Rok rozpoczniemy od dwóch dużych premier. Pierwsza z nich to nowy, responsywny panel zarządzania. Już w styczniu dostęp do niego otrzymają nasi pierwsi klienci. Druga premiera to wbudowana w Shoplo usługa logistyczna (tak zwany fulfillment), która wyręczy naszych klientów z procesów logistycznych takich jak magazynowanie produktów czy ich pakowanie i wysyłka. W ten sposób, każdy klient Shoplo będzie mógł wysłać do nas swoje produkty, a my zajmiemy się całą resztą – od momentu pojawienia się zamówienia w e-sklepie. Niezależnie, czy sprzedał przez własny sklep, Allegro, Facebook czy np. eBay. W rękach klienta pozostaje jedynie budowanie oferty produktowej i marketing. Z całej reszty wyręcza go Shoplo.

Oprócz tego, w ciągu całego roku nasi klienci będą mogli liczyć na rosnącą ilość nowości w naszym App Store oraz kilkadziesiąt nowych szablonów dla ich sklepów.

Jeżeli natomiast chodzi o strategię globalną, chcemy kontynuować działania w Ameryce Południowej i oferować nasz produkt w kilku kolejnych krajach tamtego regionu.

Ogólne trendy w 2014 roku:

Oto trzy, wg nas najważniejsze trendy, które pojawią się w ecommerce w 2014 roku:

1. RWD
Prawie każdy z nas ma dziś internet w kieszeni. Potrzebujemy mieć dostęp do sieci przez cały czas i korzystać z niej na każdym urządzeniu – tablecie, smartfonie czy laptopie. Dlatego właśnie wszystkie strony będą musiały dostosowywać się do sprzętu, z którego w danym momencie korzystamy. RWD, traktowane dotychczas jako wyróżnik, stanie się więc standardem, wymaganym przez wszystkich użytkowników.

2. Sprzedaż wielokanałowa
W ostatnim roku mogliśmy zaobserwować powstawanie dużej liczby marketplace’ow, na których sprzedający dodają swoje produkty, a platforma zajmuje się ich sprzedażą. Takie rozwiązanie staje się coraz bardziej popularne, ponieważ dzięki niemu sprzedający zwiększają swoje zyski. W konsekwencji, bardzo chętnie funkcjonują w wielu takich środowiskach sprzedażowych równocześnie. W kolejnym roku ten trend stanie się jeszcze bardziej popularny ze względu na pojawianie się kolejnych kanałów sprzedaży.

3. Fulfillment
Coś, co za wielką wodą jest już bardzo popularne, a w Polsce do tej pory dostępne było tylko dla większych podmiotów, w 2014 zacznie dobijać się także do segmentu SMB. Wyręczanie sprzedających z procesów logistycznych daje benefity nie tylko dla samego przedsiębiorcy, ale także i dla kupujących, którzy produkty mogą otrzymywać szybciej i dużo taniej.

Aby poznać więcej trendów na 2013 rok w ecommerce, przeczytaj nasz wpis na blogu Medium.com – klikajcie tutaj.

Dziękujemy za przesłanie podsumowania i życzymy Shoplo.com kolejnych równie udanych 12 miesięcy!





Regularnie otrzymuj powiadomienia o nowych materiałach. Dołącz do grupy ponad 6500 osób, którzy prenumerują eKomercyjnie!