eKomercyjnie.pl

Podsumowanie roadshow „E-commerce w praktyce” (liczby)

Bilans Roadshow „E-commerce w praktyce” wygląda całkiem imponująco. 5 dni, 100 godzin, niemal 1500 przemierzonych kilometrów. Od 19 do 23 września Akademia Empathy odwiedziła z seminariami 5 największych miast Polski – Kraków, Wrocław, Poznań, Gdańsk i Warszawę. 300 uczestników wysłuchało wystąpień ponad 20 prelegentów.

Nie rozczarowali uczestnicy, którzy licznie stawili się na seminariach, a podczas spotkań byli wyjątkowo aktywni. Nie zawiedli świetnie przygotowani prelegenci, którzy opowiedzieli przybyłym o praktycznych aspektach prowadzenia sklepów internetowych. Co nie bez znaczenia, dopisała też pogoda – od południa po samo Pomorze na Roadshow świeciło słońce…

Profesjonalnie i merytorycznie

Ciekawym punktem programu każdego z seminariów było wystąpienie lokalnych przedstawicieli e-biznesu. Największe emocje wzbudziła prelekcja Virena Bhandari – założyciela sklepów takich jak Skarpetkowo.pl czy Avantizakupy.pl oraz platformy Inflavo. W Gdańsku Viren opowiedział zebranym o swoich początkach na rynku e-commerce oraz zdradził kilka intrygujących i nadzwyczaj szczerych rad dla początkujących w branży.

W Krakowie oraz Warszawie skład prelegentów uzupełnili przedstawiciele mediów związanych z kanałem e-commerce: Krzysztof Bartnik (eKomercyjnie.pl) wystąpił w grodzie Kraka, a Paweł Lipiec (ecommerce.edu.pl) w stolicy. Nie zabrakło też porad z zakresu public relations – w prowadzeniu tego tematu sprawdził się Konrad Latkowski. Cały cykl zakończyła seria praktycznych porad, które udzielili Katarzyna Ryfka-Cygan (tanieje.pl) oraz Maciej Pieńko (Motoricus S.A.).

Pozytywne oceny wydarzenia płynęły także od samych prelegentów. Anna Rak z Trusted Shops: „Akademia Empathy to świetny pomysł. Przede wszystkim dlatego, że te osoby, które na co dzień pracują, mogą posłuchać specjalistów, podyskutować miedzy sobą. Interesująca rzecz to fakt, że konferencje odbyły się w ich miastach. Uczestnicy nie musieli podróżować, nie musieli wyjeżdżać do Warszawy, tylko mogli się spotkać z nami w swoim mieście.”

Co zyskali uczestnicy?

Duża liczba prelegentów zagwarantowała słuchaczom potężną dawkę praktycznej i niezbędnej w prowadzeniu e-biznesu wiedzy. Seminarzyści przybliżyli sobie zagadnienia związane z dobrymi praktykami w e-commerce, budowaniem zaufania konsumentów do sklepów internetowych, rodzajach płatności internetowych. Wspólnie zastanowili się też nad trendami i przyszłością branży. Nieco abstrakcyjnie temat pokazali przedstawiciele home.pl, a bardziej praktycznie – Piotr Przybyłkiewicz z Empathy – Internet Software House.

Jak twierdzi Katarzyna Kijas (E-commerce manager w grupie meblowej VOX): „Seminarium Akademii Empathy jest ciekawą platformą wymiany doświadczeń pomiędzy branżą e-commerce. Takie spotkania powodują, że małe firmy mogą zdobyć wiedzę i informacje dotyczące tego, co nowego dzieje się w branży e-commerce. Jest to bardzo ciekawa propozycja i mam nadzieję, że takie wydarzenia będą odbywać się częściej.”

Zgodnie z założeniami organizatorów, roadshow E-commerce w praktyce miał pomóc rozwikłać uczestnikom niejasne kwestie dotyczące branży i przyczynić się do podniesienia poziomu ich wiedzy. Wszystko po to, by właściciele sklepów internetowych jeszcze lepiej zarządzali biznesem w Internecie, co ostatecznie przełoży się na wzrost zaufania klientów do e- zakupów.

Wiadomo również, że Akademia Empathy nie spocznie na laurach – już wkrótce kolejne ciekawe wydarzenia, nie tylko związane z e-commerce, a na wiosnę – kolejna edycja roadshow w jeszcze większej liczbie miast. Już dziś zapowiadają się ciekawi Partnerzy i prelegenci, a dodatkowo – otwarta formuła, przez co o ostatecznym kształcie seminariów i tematyce decydować będą Goście. Organizatorzy zapraszają do współpracy merytorycznej zarówno przedstawicieli branży jak i przedsiębiorców.

(Powyższa wiadomość jest oficjalną informacją prasową firmy, której dotyczy
i jako taka nie jest lub nie musi być wyrażeniem opinii i stanowiska redakcji eKomercyjnie.pl)

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Zakupy w internecie coraz częściej bez gotówki

Z roku na rok przybywa w Polsce internautów (obecnie jest ich ponad 18 milionów). Wraz ze wzrostem tej liczby rośnie grono chętnych na e-zakupy. Ponad połowa kupujących deklaruje, że bez żadnych obaw korzysta przy tej okazji z płatności internetowych. Najchętniej wybieraną formą płatności jest natomiast przelew bankowy – wynika z badań PayU przeprowadzonych wśród użytkowników Allegro.

Wartość internetowego handlu w ubiegłym roku sięgnęła 15 mld zł. Co trzeci internauta robi zakupy w e-sklepach przynajmniej raz w miesiącu, co dziesiąty przynajmniej raz na dwa tygodnie.

Najchętniej przelewem

Najczęściej wybieraną formą płatności internetowych jest przelew bankowy, na wybór tego rozwiązania wskazało ponad 78 proc. ankietowanych. Zapłacić za towar bezpośrednio przy odbiorze woli zaledwie 9 proc. osób, które wzięły udział w badaniu.

Najbezpieczniej z Agentem Rozliczeniowym

Zakupy w internecie pozwalają zaoszczędzić czas, a także pieniądze. Kupujący w sieci są jednak coraz bardziej wymagający i oczekują także większej szybkości i jakości obsługi. Co trzeci internauta, który wziął udział w badaniu zwraca więc uwagę także na firmę umożliwiającą płacenie przez internet.

Warto za każdym razem sprawdzić czy operator płatności internetowych jest Agentem Rozliczeniowym – mówi Maciej Szmigiel z PayU. – Status Agenta Rozliczeniowego oznacza, że firma, która pośredniczy w płatnościach, podlega nadzorowi Prezesa NBP. Świadczone przez nią usługi spełniają więc najwyższe standardy bezpieczeństwa – takie same, jakie są stosowane w bankowości elektronicznej – dodaje.

Duży wpływ na decyzję o nabyciu towaru w danym sklepie internetowym ma także wiarygodność sprzedawcy. Aż 43 proc. badanych potwierdza, że nie ryzykuje zakupów w niesprawdzonych sklepach i wybiera te, do których ma już zaufanie.

Większa świadomość kupujących

O zwiększonej świadomości internautów na temat zakupów w sieci świadczą odpowiedzi na pytanie o to, na co zwracają uwagę podczas płacenia za nie. 1 ankietowanych najpierw upewnia się czy w danym sklepie możliwa jest płatność z ich banku. Co piąta osoba sprawdza zabezpieczenia płatności. Respondenci zwracają uwagę także na czas przelewu oraz szukają sprawdzonych marek oferujących płatności internetowe.

Artykuł powstał na podstawie badania ankietowego przeprowadzonego na zlecenie PayU S.A. wśród kupujących na Allegro. Badanie przeprowadzono na reprezentatywnej próbie najaktywniejszych użytkowników tej platformy w kwietniu br.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Promoring.pl w portfolio Xi Investment

Promoring.pl, narzędzie do generowania ruchu i pozyskiwania nowych klientów dla sklepów internetowych, po odkupieniu udziałów od Divante sp. z o.o., dołączył do portfela funduszu Seed Capital Xi Investment sp. z o.o., prowadzonego przez Macieja Białka (współtwórca m.in. GPS24.pl, Pixers.pl, iBroker.pl czy PCDOC).

Promoring.pl był do tej pory narzędziem pozwalającym na dywersyfikację i zwiększenie ruchu w sklepie internetowym dzięki promowaniu produktów komplementarnych z innych sklepów, nie stanowiących oferty konkurencyjnej dla emitentów tej reklamy. Promoring.pl pozwalał nie tylko zwiększać przychody właścicielom sklepów internetowych, ale także daje narzędzia do promowania swojego asortymentu w miejscach, w których ich klienci robią zakupy.

Wraz z wejściem w skład spółek portfelowych Xi Investment nastąpi reorganizacja Promoring.pl. Spółka przekształci się w nowoczesną sieć reklamy w pełni zorientowaną na rynek e-commerce zarówno w Polsce, jak i zagranicą.

Dzięki dotychczasowej działalności serwis dociera do 2,3 miliona unikalnych użytkowników 450 sklepów internetowych generujących 33 miliony wyświetleń wigdetu reklamowego miesięcznie. Promoring.pl został doceniony przez branżę technologiczną i w 2010 roku zaliczono go w poczet finalistów europejskiego konkursu Seedcamp.

Nowym prezesem Promoring.pl sp. z o.o. został Marcin Zaremba (współzałożyciel elektronicznego magazynu dla przedsiębiorców technologicznych i inwestorów Proseed).

(Powyższa wiadomość jest oficjalną informacją prasową firmy, której dotyczy
i jako taka nie jest lub nie musi być wyrażeniem opinii i stanowiska redakcji eKomercyjnie.pl)

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)