eKomercyjnie.pl

Pokaż Swój Sklep [PSS]: Agnieszka Kulis, sklepholenderski.pl

sklepholenderski.plKażda osoba, która kiedykolwiek musiała „zabrać” ze sobą posiłek do pracy, do szkoły lub na wycieczkę, wie jak ważne jest odpowiednie opakowanie. Niezależnie, czy chcemy zabrać kanapkę, którą zjemy między wykładami, czy chcemy zadbać, by nasza pociecha nie rozsmarowała masła między stronami w książce. O tym jak istotną rolę pełnią pojemniki na żywność wiedzieli twórcy marki Rosti Mepal, holenderskiej firmy, która od 50 lat podbija serca niejednej osoby. Agnieszka Kulis „wpadła” na te produkty przypadkiem: „(…) będąc w odwiedzinach u znajomej w Holandii zauważyłam ciekawe pojemniki do przechowywania wędliny i sera. W Polsce takich nie widziałam. Po jakimś czasie skontaktowałam się z producentem i tak to się zaczęło.” W ramach cyklu Pokaż Swój Sklep – opowiada o swoich doświadczeniach związanych z e-handlem.

W wywiadach z serii Pokaż Swój Sklep (PSS) staramy się regularnie promować sklepy internetowe z różnych branż, zaś odpowiedzi naszych rozmówców przy okazji pomagają też osobom, które dopiero rozważają start w e-handlu. Wszystkich, którzy chcieliby opowiedzieć nam o swojej działalności zapraszamy do kontaktu z redakcją

Paulina Wawrzyczek (eKomercyjnie.pl): Dlaczego zdecydowałaś się uruchomić sklep internetowy?

Agnieszka Kulis (sklepholenderski.pl): Sklep internetowy jest tą formą działalności handlowej, która nie wymaga tak dużych nakładów finansowych jak tradycyjny. I chociaż dzisiaj, po kilku latach prowadzenia takiego sklepu, widzę to troszkę inaczej, to trzeba przyznać, że dużo trudniej otworzyć sklep stacjonarny, z wyposażeniem, obsługą itp., itd. Teraz dostępne są sklepy szablonowe, naprawdę niedrogie i oferujące różne przydatne funkcjonalności i oprogramowanie oraz wsparcie techniczne, a niejednokrotnie i prawnicze.

sklepholenderski.pl

Czym zajmowałaś się przed uruchomieniem sklepu?

Nadal prowadzę firmę konsultingową, świadczącą usługi w zakresie znormalizowanych systemów zarządzania.

Ile trwało uruchomienie sklepu?

Zaczęliśmy od Allegro, a dopiero po mniej więcej roku zdecydowaliśmy się na odrębny sklep internetowy. Dużo czasu poświęciliśmy na „urządzanie” sklepu, czyli wprowadzanie produktów do oferty, opisy, przygotowywanie zdjęć, organizowanie „ścieżki zakupów” itp. Trzeba jeszcze dodać, że ważną kwestią jest dostosowanie sklepu do wymagań prawnych, a więc opracowanie regulaminu, zainstalowanie odpowiednich zabezpieczeń (np. klucz SSL), opracowanie odpowiednich dokumentów dotyczących ochrony danych osobowych i zgłoszenie bazy klientów do GIODO.

sklepholenderski.pl

Dlaczego wybrałaś właśnie tę branżę?

Przypadek – będąc w odwiedzinach u znajomej w Holandii zauważyłam ciekawe pojemniki do przechowywania wędliny i sera. W Polsce takich nie widziałam. Po jakimś czasie skontaktowałam się z producentem i tak to się zaczęło.

Jakim budżetem dysponowałaś na początku e-handlowej działalności?

Na początek potrzebnych było kilka tysięcy na zatowarowanie – to był największy koszt. A następnie opłaty za oprogramowanie sklepowe i porady prawne.

sklepholenderski.pl

Czy zdecydowałaś się na gotową platformę sklepową czy stworzyłeś własną?

Sklep jest prowadzony na oprogramowaniu gotowym. Być może w przyszłości pomyślimy o własnym, autorskim rozwiązaniu…

Ile zamówień pojawiło się w Twoim sklepie w pierwszym dniu/tygodniu po starcie?

W pierwszym tygodniu wpłynęły 4 zamówienia. Aż 4!

sklepholenderski.pl

Jakie działania marketingowe są najbardziej skuteczne w Twoim sklepie/w przypadku tego asortymentu?

Stosujemy różne działania. Prowadzenie FB to dzisiaj skuteczna metoda na zwiększanie ilości klientów. Poza tym rozsyłamy Newsletter z nowościami i promocjami. Duża cześć sprzedaży pochodzi w naszym przypadku z Allegro.

Gdybyś miała teraz robić swój e-sklep, to co zrobiłabyś inaczej?

Z pewnością wcześniej poszukałabym specjalisty informatyka. Warto mieć wsparcie w osobie kompetentnej w zakresie oprogramowanie komputerowego.

sklepholenderski.pl

Jak wygląda proces składania zamówień?

Proces składania zamówień jest prosty i raczej standardowy. Każdy etap w czasie realizacji zamówienia jest oznaczany odrębnym statusem. Jest też o tym informowany klient – na bieżąco, drogą mailową. To ważne, żeby klient wiedział, na jakim etapie jest jego zamówienie.

Jaki odsetek zamówień pochodzi od klientów z zagranicy?

Nasz sklep funkcjonuje póki co tylko w polskiej wersji językowej, ale myślimy o wersji w j. angielskim. Otrzymujemy prośby o wysłanie produktów za granicę – na terenie Europy. I oczywiście spełniamy je. Zawsze towarzyszy temu potwierdzenie indywidualnej wyceny dostawy.

fotoAgnieszka Kulis – specjalizuje się w doradztwie, szkoleniach i coachingu w zakresie znormalizowanych systemów zarządzania i wizerunku; od 5 lat prowadzi sklepholenderski.pl

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Podsumowanie 2013 roku w branży ecommerce: porównywarka cen Okazje.info

okazjeinfo-logoKoniec roku to najlepszy moment na dokonanie podsumowań – bilans tego co udało się zrealizować w przeciągu ostatnich 12 miesięcy pozwala w jasny sposób ocenić skuteczność i jakość działań. Swoje zestawienie przygotowała porównywarka cen Okazje.info. Szereg zmian w funkcjonowaniu serwisu, wiele nowych partnerstw oraz klientów, udział w najważniejszych branżowych wydarzeniach – to w dużym skrócie opis tego jak 2013 zapisze się w historii porównywarki.

Podsumowanie roku 2013 przez porównywarkę cen Okazje.info:

Ostatni rok wytężonej pracy zespołu Okazje.info zaowocował przede wszystkim wdrożeniem czołowych projektów, ukierunkowanych na uproszczenie procesu zakupowego zarówno z punktu widzenia sklepów internetowych, jak i użytkowników Porównywarki. Zmianie uległy funkcjonalności serwisu oraz szata graficzna – redesignem objęte zostały wszystkie kluczowe sekcje, ze stroną główną na czele.

Wdrożyliśmy także bardziej intuicyjną nawigację oraz innowacyjny sposób prezentacji ofert, skoncentrowany na promocji produktów w najbardziej atrakcyjnych przedziałach cenowych a dodatkowo opatrzonych opiniami konsumentów – mówi Bartek Dymecki, UX Specialist porównywarki. Nową formę zyskała również strona produktu. – Udoskonaliliśmy opis oraz specyfikację, wprowadziliśmy funkcjonalność umożliwiającą łatwe przejścia pomiędzy poszczególnymi wersjami produktów oraz oznaczenia zapowiedzi i nowości – wyjaśnia z kolei Joanna Skrzypińska, Organization and Processes Director Okazje.info. Niezwykle istotnym projektem było również stworzenie dedykowanej sekcji mody z większymi zdjęciami, kaflową prezentacją oferty oraz strefą marki dla Partnerów zainteresowanych dodatkową promocją.

okazje-info-sg

Ale rok 2013 to nie tylko zmiany w samym funkcjonowaniu Porównywarki. Na przestrzeni ostatnich miesięcy serwis Okazje.info przekroczył poziom 2700 zintegrowanych sklepów internetowych i 12,5 miliona ofert produktów. Dokonano również rozbudowy portfela produktów sprzedażowych pozwalających na precyzyjne targetowanie reklamy wśród klientów będących w trakcie procesu zakupowego. Ponadto w listopadzie, równolegle z szóstymi urodzinami serwisu, miały miejsce obchody pierwszej rocznicy działania, intensywnie rozwijającego się i swoim zasięgiem obejmującego już blisko 500 sklepów – Programu Wiarygodne Opinie. – Z tej okazji stworzyliśmy ranking sklepów biorących udział w Programie oraz wyprowadziliśmy specjalne odznaczenia dla najczęściej rekomendowanych sprzedawców – mówi pełniący stanowisko Key Account Managera Okazje.info, Wojciech Karwowski.

W roku 2013 zainaugurowana została również działalność Programu Lojalnościowego naszej porównywarki. Klub Okazje.info to platforma łącząca sklepy internetowe z ich klientami, wpływająca na zwiększanie zaangażowania konsumentów oraz budowanie lojalności i tym samym zapewniająca sklepom powracający ruch oraz rosnącą konwersję. – Choć Program funkcjonuje dopiero od czterech miesięcy, zgromadził już blisko 20 tysięcy uczestników, którzy podejmując szereg konsumenckich aktywności, gromadzą punkty i wymieniają je na nagrody i rabaty – wyjaśnia Marcin Ryske, Brand Manager Porównywarki. Rok 2013 przyniósł także intensywny rozwój kooperacji z naszymi kluczowymi partnerami Okazje.info – Agorą i Polskapresse oraz aktywny udział Okazje.info w procesie budowania Izby Gospodarki Elektronicznej. Utworzenie Izby, pełniącej rolę silnego przedstawiciela, dbającego o interesy i rozwój polskiego e-commerce to bez wątpienia jedno z kluczowych, branżowych wydarzeń Anno Domini 2013.

okazje-info-podstrona

Jednak dla rodzimego e-commerce ten rok zapisze się także jako moment, w którym do Polski wprowadzone zostały dodatkowe usługi reklamowe oraz serwis shoppingowy Google. Wiele wskazuje na to, że pozycja produktów Google będzie rosła w siłę, stawiając zespoły e-commerce wobec konieczności działania w zupełnie nowych warunkach – mówi Piotr Broniarczyk, CEO Okazje.info. – W najbliższym czasie będziemy więc uważnie obserwować zmieniający się rynek i poszukiwać dodatkowych wartości na serwisie, ułatwiających naszym użytkownikom podejmowanie decyzji zakupowych – dodaje.

W 2014 roku Okazje.info nie zamierzają spuszczać z tonu. Obok ciągłego udoskonalania funkcjonowania serwisu, plany na nadchodzący rok obejmują intensywny rozwój kooperacji biznesowych, Programu Wiarygodne Opinie i Klubu Okazje.info a także nieustanne podnoszenie jakości i rozszerzanie współpracy z obecnymi partnerami oraz reklamodawcami.

Wszystkie przeprowadzone do tej pory działania miały wyraźne przełożenie na zasięg porównywarki, zyskując tym samym według badania „Megapanel PBI/Gemius sierpień 2013”, tytuł trzeciego pod względem zasięgu serwisu e-commerce w Polsce. Takie wyniki tylko utwierdzają nas w przekonaniu, że szereg działań podejmowanych w oparciu o analizy specjalistów serwisu w roku 2013 to jedyny słuszny kierunek. Dlatego Okazje.info ambitnie patrzą w przyszłość i stawiają sobie coraz to wyższe cele na kolejny rok na dynamicznie rozwijającym się polskim rynku e-commerce.  

Dziękujemy za przesłanie podsumowania i życzymy porównywarce cen Okazje.info kolejnych, równie udanych 12 miesięcy!

Autor wpisu

1 komentarzy do tekstu

  1. Okazje.info również życzą Redakcji i Czytelnikom eKomercyjnie.pl wszystkiego co najlepsze w 2014 roku.

    Odpowiedz ↓

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Pokaż Swój Sklep [PSS]: Mariola Stopa, iwos.pl

iwos.plDlaczego Mariola Stopa, tworząc swój e-biznes wybrała taki, a nie inny asortyment? Zainspirowało ją ku temu życie: „(…) okazało się, że jest wiele produktów, których nie znalazłam w innych sklepach internetowych, to postanowiłam założyć swój”. Jej sklep rodził się przez trzy miesiące i pochłonął wszystkie oszczędności. I już w pierwszym dniu pojawiło się zamówienie, co niesamowicie właścicieli zaskoczyło. O swoich doświadczeniach związanych z e-commerce założycielka iwos.pl opowiada w wywiadzie Pokaż Swój Sklep.

W wywiadach z serii Pokaż Swój Sklep (PSS) staramy się regularnie promować sklepy internetowe z różnych branż, zaś odpowiedzi naszych rozmówców przy okazji pomagają też osobom, które dopiero rozważają start w e-handlu. Wszystkich, którzy chcieliby opowiedzieć nam o swojej działalności zapraszamy do kontaktu z redakcją

Paulina Wawrzyczek (eKomercyjnie.pl): Dlaczego zdecydowałaś się uruchomić sklep internetowy?

Mariola Stopa (iwos.pl): Po urodzeniu mojej pierwszej córeczki zaczęliśmy z mężem świadomie dobierać produkty: lepiej jeść, szukać lepszych zabawek i kosmetyków, żyć wolniej, mieć mniej, ale za to dobrych jakościowo produktów. Zaczęłam czytać składy produktów kosmetycznych i z przerażeniem obserwowałam co serwują nam firmy. To doprowadziło mnie do kosmetyków naturalnych. Moja skóra była bardzo wdzięczna za nowe produkty do pielęgnacji, a ja zachęcona tym zaczęłam poszukiwać więcej. A ponieważ okazało się, że jest wiele produktów, których nie znalazłam w innych sklepach internetowych, to postanowiłam założyć swój.

iwos

Czym zajmowałaś się przed uruchomieniem sklepu?

Z wykształcenia jestem nauczycielem tłumaczem – najpierw pracowałam w szkole ucząc języka angielskiego, później zajęłam się tłumaczeniami i pisaniem artykułów do dużego portalu. I pewnie jak każdy zaczęłam marzyć o pracy dla siebie i na swój rachunek. Nie bez znaczenia był fakt, że pracę w sklepie internetowym można wykonywać pozostając w domu z dzieckiem.

Ile trwało uruchomienie sklepu?

Zajęło nam to około 3 miesięcy, ale pomysł kiełkował trochę dłużej. Sporo czasu zajęło opisywanie produktów, robienie zdjęć – nie korzystamy z „gotowców” otrzymywanych od dystrybutorów, dlatego pracy jest całe mnóstwo. Stworzenie sklepu to dzieło mojego męża, który zajmuje się stroną techniczną. Tworzenie strony i testowanie wyglądu oraz funkcjonalności tak, by odpowiadała naszym potrzebom, trwało więcej niż planowaliśmy. Do tej pory słyszymy zarzuty odnośnie wielkości czcionki, ale wpisuje się w estetykę jaką sobie na początku narzuciliśmy – ciężko nam się z nią rozstać.

iwos

Dlaczego wybrałaś właśnie tę branżę?

Która kobieta nie lubi kosmetyków? Jak wspomniałam na początku – moja skóra szybko zareagowała korzystnie na lepsze traktowanie. Okazało się, że kosmetyki również pomogły usunąć chorobę skóry w rodzinie – czyli zrobiły coś, czego nie udało się osiągnąć wielu specjalistom. Jako mama rzadko mam czas dla siebie, dlatego domowa pielęgnacja i te skradzione dla siebie chwile przynoszą mi sporo frajdy. Zakładałam sklep wierząc, że jest więcej takich kobiet jak ja.

Jakim budżetem dysponowałaś na początku e-handlowej działalności?

Były to wszystkie nasze oszczędności, jednak budżet nie był wielki, ok. kilkunastu tysięcy. Wbrew pozorom ma to swoje plusy, 1,5 roku doświadczenia sprawia, że teraz wiemy w co należy inwestować. Gdybyśmy mieli więcej pieniędzy na starcie, pieniądze mogłyby być źle wykorzystane.

iwos

Czy zdecydowałaś się na gotową platformę sklepową czy stworzyłaś własną?

Sklep uruchomiony jest na gotowej platformie PrestaShop – ma wiele rozwiązań i elementów, które pozwalają zaadaptować ją do swoich potrzeb. Technicznymi kwestiami zajmuje się mój mąż i to on nanosi poprawki, realizuje nasze pomysły i zajmuje się sklepem „od środka”.

Ile zamówień pojawiło się w Twoim sklepie w pierwszym dniu/tygodniu po starcie?

W dzień startu pojawiło się zamówienie – zaskoczyło nas to niesamowicie. Później bywało różnie – na początku zdarzały się nawet całe tygodnie bez sprzedaży. Teraz wiemy kiedy jest „sezon” na zamówienia, a kiedy spływa ich mniej.

iwos

Dlaczego zdecydowałaś się na tak specyficzny asortyment?

Kosmetyki naturalne wpisują się w trend życia Eko, świadomej konsumpcji. Zauważyliśmy większe zapotrzebowanie na tego typu produkty i coraz większą świadomość konsumentów. Teraz sklepów z kosmetykami naturalnymi pojawia się jak grzybów po deszczu i konkurencja jest spora. Jak widać nie tylko my zauważyliśmy taką potrzebę. Klienci stają się coraz bardziej zainteresowani zdrowszą pielęgnacją, ale ciągle sporo jest w tej kwestii do zrobienia. Polski rynek kosmetyków naturalnych jest mało różnorodny. Pewnie ze względu na to, że rodzime klientki ciężko przekonać do nowych kosmetyków.

iwos

Jakie działania marketingowe są najbardziej skuteczne w Twoim sklepie/w przypadku tego asortymentu?

Testujemy od początku działalności wiele rozwiązań: wcześniej to porównywarki dawały nam najwięcej sprzedaży. Teraz jest to ruch z wyszukiwarek, newsletter i co nas najbardziej cieszy – polecenia stałych klientów. Aktualnie wdrażamy program partnerski (http://iwos.postaffiliatepro.com) dla blogerek i właścicieli stron internetowych, którego pierwsze efekty są bardzo obiecujące – cieszymy się, że partnerzy zapisani do programu są zadowoleni, a ich dochody satysfakcjonujące.

Gdybyś miała teraz robić swój e-sklep, to co zrobiłabyś inaczej?

Asortyment dobieraliśmy uwzględniając jakość produktu i jego niedostępność w Polsce, mniej interesowała nas jego cena. Uważaliśmy że dobry, luksusowy kosmetyk, który sprzedaje się za granicą, ma 100% pozytywnych opinii musi się sprzedać i u nas. Sytuacja gospodarcza i zamożność rodzimych klientów zweryfikowała nasze założenia. Teraz skupiamy się zarówno na jakości, ale i na końcowej cenie produktu, jaką możemy zaoferować naszym klientom. Właśnie po to powstała nasza usługa Kosmetyki na Zamówienie, w której za niską cenę jesteśmy w stanie sprowadzić kosmetyki wielu zagranicznych marek, na życzenie klientów.

iwos

Jaki odsetek zamówień pochodzi od klientów z zagranicy?

Nie mamy wielu zamówień z zagranicy, ale zdarzają się nam nie tylko wśród naszych polskich emigrantów.

fotoMariola Stopa – absolwentka Lingwistyki Stosowanej na Uniwersytecie Warszawskim, nauczyciel, tłumacz, mama dwóch dziewczynek, wielbicielka dobrych książek i kawy. Od kilku lat fascynuje się zdrowym odżywianiem i naturalną pielęgnacją – sklep jest efektem tej pasji.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)