eKomercyjnie.pl

Pokaż Swój Sklep [PSS]: Andrzej Pawłowski, Keko.pl

W zeszłym tygodniu wystartowała nowa odsłona sklepu zoologicznego Keko.pl. Oprócz układu graficznego strony i nowych kategorii, zmieniła się również cała platforma na której pracuje sklep. Poszerzono asortyment, a także wprowadzono wiele innowacji, czyniąc go jednym z najnowocześniejszych w branży. O zmianach i korzyściach wynikających z wprowadzenia nowej wersji, opowiada Andrzej Pawłowski – współwłaściciel sklepu Keko.pl

Dlaczego zdecydowaliście się zmienić stronę swojego sklepu?

Na rynku istniejemy od końca 2009 roku. Gotowa „zamknięta” platforma na jakiej pracowaliśmy do tej pory, pozwoliła nam rozwinąć skrzydła i dojść do pewnego etapu. Jednak do dalszego rozwoju niezbędny był krok naprzód. Ilość transakcji jaką generował nasz sklep, nie była już możliwa do obrobienia w optymalny sposób w starym sklepie. Dodatkowo brakowało nam wielu narzędzi promocyjnych, oraz możliwości zabudowania nowych udogodnień dla naszych Klientów. Rok 2011, który był bardzo dynamiczny w rozwój, zmusił nas do podjęcia takiej decyzji.

Jakie zmiany wprowadziliście w nowej wersji?

Zmieniliśmy całą platformę. Skorzystaliśmy z komercyjnego silnika, który w największym stopniu spełniał nasze wymagania i który pozwalał nam na zbudowanie docelowej platformy sprzedażowej. Zmiany wiązały się praktycznie ze zbudowaniem sklepu od nowa. Jedyne co pozostało w nim starego jest to nazwa. Nawet logo zostało odświeżone.

Jak długo trwało przygotowanie i wdrożenie nowej odsłony sklepu?

Wdrożenie trwało prawie rok. Jest to długi czas, ale kilka miesięcy zajęło nam samo zaprojektowanie szablonów funkcjonalnych każdej podstrony w sklepie. Cały sklep zaprojektowany jest bezpośrednio pod potrzeby naszych Klientów. Sporo czasu zajęło również przeniesienie szablonów na silnik, który w standardzie miał zupełnie inny układ. Wdrożyliśmy również szereg nowych funkcjonalności, których zabudowanie wymagało wiele dodatkowego czasu. Zweryfikowana została cała oferta produktowa, każdy produkt został wprowadzony do oferty od zera, ponieważ przyjęliśmy dużo wyższy niż w poprzednim sklepie standard opisów i kategoryzowania produktów.

Jakie koszty ponieśliście?

Nie chciałbym zdradzać konkretnej kwoty, ale rząd wielkości środków jakie ponieśliśmy na wdrożenie nowego sklepu, to kilkadziesiąt tysięcy złotych.

Jakie innowacje wprowadziliście? Czy macie coś, czego nie mają inne sklepy branżowe?

Wprowadziliśmy bardzo wiele innowacji. Na pewno część z nich mają poszczególne sklepy, ale postawiliśmy sobie zadanie, aby Klient mógł znaleźć w naszym sklepie wszystko czego może tylko sobie zażyczyć od sklepu zoologicznego. Pełna integracja oferty z naszymi stanami magazynowymi, zautomatyzowany proces realizacji zamówień, przejrzysty i obszerny sposób prezentacji oferty, cechowanie produktów na stronie pozwalające odszukać produkt np. wg przeznaczenia, zaawansowany system komunikacji z Klientem – to kilka grup, w których położyliśmy ogromny nacisk na to, aby zdeklasować naszą konkurencję.

Jak będziecie promować swoją nową stronę?

Będziemy na pewno bardzo mocno rozwijać w dalszym ciągu SEO. Położyliśmy ogromny nacisk na jak najlepsze przygotowanie sklepu do tego zadania. Marketing w wyszukiwarkach i marketing kontekstowy jest obszarem, w który dosyć mocno inwestujemy. Programy afiliacyjne również są bardzo ważnym kanałem reklamy w naszej działalności. Z nową odsłoną sklepu, będziemy chcieli również wejść w reklamy outdoor-owe. Jesteśmy w trakcie rozmów nad kilkoma ciekawymi projektami, ale niestety nie mogę teraz zdradzić więcej szczegółów. Myślę, że niedługo ujrzą one światło dzienne.

Jakie korzyści będą mieli Wasi klienci?

Priorytetem nowej wersji sklepu była maksymalizacja korzyści naszych Klientów, więc tutaj działo się bardzo dużo. Głównym problemem naszej konkurencji, jest mała oferta lub braki towarów przy realizacji zamówień w sklepach, które ofertę mają obszerną. Nasz sklep jest na tyle zautomatyzowany, że wyeliminowaliśmy ten problem praktycznie do zera. Pozwoliło nam to na znaczne zwiększenie oferty produktowej, a tym samym konkurencyjności naszej oferty. Każdego dnia w naszym sklepie pojawia się kilkadziesiąt nowych produktów. Zautomatyzowane procesy realizacji zamówienia, pozwoliły nie tylko jeszcze przyśpieszyć czas realizacji zamówienia, ale również obniżyć ceny w sklepie.

Ogromny nacisk postawiliśmy na obsługę Klienta. W nowym sklepie Klient będzie miał pełen wachlarz możliwości kontaktu ze sklepem, od infolinii, przez mail-a oraz czat online, aż po SMS-y, którymi bezpłatnie informujemy o statusie realizacji zamówienia. Rozbudowane konto Klienta, daje mu podgląd do całej historii zamówień oraz przesyłek. Rozbudowane narzędzia promocyjne, będą przekładały się na korzyści płynące dla Klientów. Wprowadziliśmy wiele nowych bonusów za zakupy w naszym sklepie, głównie w formie gratisów i rabatów.

W nowym sklepie będzie działało również targetowanie behawioralne promocji, które będzie dobierało dla Klienta te promocje, które będą dla niego najkorzystniejsze. W naszej branży jest bardzo duża powracalność Klientów, stąd zależy też im na tym, żeby w jak najszybszym czasie zobaczyć interesujące dla siebie promocje, a tym samym jak najtaniej dokonać zakupu.

Dla Klientów na pewno też będzie bardzo istotne, że dzięki pełnej integracji z firmą transportową, status ich przesyłek jest co chwilę monitorowany – co pozwala nam wykryć problem z doręczeniem przesyłki, zanim Klient się o tym zorientuje. To z kolei, pozwala nam na uzyskanie bardzo wysokiego współczynnika doręczeń w ciągu 24h, na poziomie ponad 98%. W innych przypadkach, Klient natychmiast otrzyma od nas telefon z informacją o wyjaśnieniu problemu z doręczeniem. Wrożyliśmy również płatności elektroniczne, które niestety w naszej branży nie są najpopularniejsze. Większość sklepów zoologicznych z cenami konkurencyjnymi, oferuje tylko płatność kartą kredytową lub przelewem na konto.

W porównaniu do poprzedniej wersji – jak teraz będzie wyglądała realizacja zamówień?

Realizacja zamówień znacznie się uprości. Jak wspominałem wcześniej, udało nam się maksymalnie zautomatyzować proces realizacji zamówień, co wpływa bezpośrednio na naszą wydajność.

W jaki sposób nowa odsłona ułatwi Wam prowadzenie sklepu internetowego?

Przede wszystkim liczymy oczywiście na nasze mechanizmy promocyjne. Najważniejsze przecież jest dobieranie promocji, z których Klient będzie chciał korzystać i dzięki którym sklep będzie mógł generować dodatkowa sprzedaż. Drugim obszarem jest realizacja zamówień. Automatyczne generowanie listów, dokumentów sprzedażowych, informowanie Klientów o wysłaniu przesyłek, numerach listów przewozowych, czy problemów z przesyłkami to część zadań, z których nowy system dosyć mocno odciąża nasz zespół, a tym samym pozwala nam uniknąć błędów.

Jakie zmiany planujecie jeszcze w przyszłości?

Uruchomienie nowej odsłony sklepu to oczywiście nie koniec. Mamy już przygotowane szereg nowych funkcjonalności, które planujemy wdrażać systematycznie w najbliższym roku. Mamy aspiracje stać się najlepszym sklepem w naszej branży więc nie możemy czekać, aż dogoni nas nasza konkurencja. Będziemy chcieli utrzymać naszą przewagę jaką daje nam nowy sklep, a to wymaga ciągłego rozwoju. W najbliższym czasie będziemy rozwijać mechanizmy behawioralnego targetowania promocji oraz poprawienie strony funkcjonalnej serwisu. Mimo sporych nakładów jakie poświęciliśmy na przygotowanie platformy, na pewno znajdą się rzeczy do poprawienia lub udoskonalenia. Będziemy również chcieli się skupić nad unowocześnieniem sposobów prezentowania opisów do produktów sprzedawanych w naszym sklepie.

Autor wpisu

2 komentarzy do tekstu

  1. Iwona Chmielewska

    Witam

    Chętnie porozmawiam z Panem Pawłowskim który jest wg pani z inf Jego sklepu Keko pl niedostępny i nie ma czasu na rozmowy z Klientem… Opowiem jak traktowane są moje zamówienia!!!

    Iwona Ch.

    Odpowiedz ↓

    1. Klient Sklepu

      Witam,
      ja powiem tylko tyle – uważajcie na ten sklep! ja już więcej nie skorzystam.

      Odpowiedz ↓

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

RedCart.pl rozpoczyna współpracę z firmą kurierską K-EX

RedCartPlatforma sklepów internetowych RedCart.pl ma przyjemność poinformować swoich obecnych, jak i przyszłych Klientów o fakcie rozpoczęcia nowej, strategicznej współpracy z firmą kurierską K-EX. Poszerzenie oferty zintegrowanych z systemem RedCart kurierów o przesyłki ogólnopolskiego operatora K-EX znacznie uatrakcyjnia ofertę platformy, zważywszy na fakt niezwykle udanych negocjacji dotyczących kosztów dostawy paczek.

Dzięki nawiązaniu współpracy skutecznie udało się zminimalizować koszty dostawy, co skutkuje tym, iż propozycja skierowana do Klientów RedCart jest obecnie jedną z najkorzystniejszych na polskim rynku e-commerce. Koszt wysłania jednej paczki do 1kg to jedynie 8,50 zł netto.

„Zależy nam na tym, aby usługi oferowane w ramach platformy RedCart były jednocześnie atrakcyjne cenowo, jak i cechowały się wysoką jakością. Najnowsza propozycja dotycząca współpracy z firmą kurierską K-EX łączy w sobie obydwie te zalety. Po raz kolejny udało się nam zaproponować Klientom preferencyjne warunki współpracy, co potwierdza naszą pozycję na rynku dostawców oprogramowania sklepów internetowych”
– komentuje Tomasz Cincio, Dyrektor Marketingu & PR RedCart.pl.

Nie tylko korzystna cena jest zaletą opisanej integracji. Wyrównując szansy wszystkich sprzedawców zniesiono limit wysyłanych paczek, co oznacza, że obowiązująca stawka nie jest zależna od szacowanej liczby wysyłanych przesyłek. Innymi słowy, nawet początkujący Sprzedawca, generujący niewielką sprzedaż ma możliwość korzystania z preferencyjnych warunków współpracy. Jest to innowacyjne podejście do Klienta, którym charakteryzują się obydwie firmy.

Firma K-EX oferuje klientom pełną elastyczność – realizuje przesyłki – od pojedynczej koperty po ciężarówkę. Spółka zapewnia elastyczny i dogodny czas odbiorów i dostaw przesyłek – 7 dni w tygodniu i oferuje wygodne formy składania zleceń. Przesyłki dostarczane przez K-EX są objęte pełnym monitoringiem online, od momentu ich przyjęcia do doręczenia.

Źródło: RedCart.pl





Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Efektywny program partnerski sklepu internetowego

Według ostatniego raportu IAB „Internet 2011”, wydatki na marketing efektywnościowy wzrosły w Polsce w stosunku do roku wcześniejszego o 13% i wyniosły 176 mln zł. Poprzedni rok przyniósł również duży wzrost konkurencyjności na tym rynku. Powstało kilkanaście nowych sieci afiliacyjnych, a międzynarodowe firmy zdecydowały się otworzyć swoje oddziały w naszym kraju.

Cały czas jednak można usłyszeć wiele sceptycznych głosów na temat naszego lokalnego rynku performance marketingu. Krytycy zarzucają sieciom afiliacyjnym duży udział niskiej jakości ruchu, słabe efekty oraz nacisk na model rozliczany za kliknięcie. Niestety, jest w tym trochę prawdy, ale wina leży również po drugiej stronie – sklepów internetowych, korzystających z usług sieci afiliacyjnych, które po uruchomieniu własnego programu praktycznie nie angażują się w skuteczne zarządzanie. Dodatkowo, najwięksi wydawcy nieufnie podchodzą do marketingu efektywnościowego. Wolą pewniejsze i prostsze pieniądze, jakie gwarantują im sprawdzone modele, takie jak CPM. Z kolei mali wydawcy poszukują programów rozliczanych w modelu CPC, które gwarantują im jakiekolwiek przychody. Dla porównania, w USA oraz Europie Zachodniej, ponad połowa przychodów z marketingu afiliacyjnego generowana jest w modelu CPS.

Czy zatem sklepom internetowym opłaca się inwestować czas i pieniądze w performance marketing? Zdecydowanie tak. Aby jednak nasze działania były maksymalnie skuteczne, nie można zapomnieć o kilku ważnych aspektach.

Wybór sieci afiliacyjnej

Aby uruchomić program partnerski możemy zbudować własny system lub skorzystać z usług jednej z sieci afiliacyjnych. Pierwsze rozwiązanie jest dużo bardziej ryzykowne i często wymaga poniesienia dużych nakładów finansowych na stworzenie odpowiedniego oprogramowania. Co jednak ważniejsze, budując własny program partnerski trudniej będzie nam dotrzeć do dużej liczby wydawców. Dobrym przykładem własnego programu partnerskiego może być księgarnia Selkar.pl. Należy jednak pamiętać, że uruchomiła ona swój program wiele lat temu i przez ten czas udało się jej zbudować odpowiednio dużą bazę partnerów.

Dużo gotowych rozwiązań w tym zakresie oferują sieci afiliacyjne. Podpisując umowę z taką firmą, od razu dostajemy gotowy zestaw narzędzi oraz dostęp do tysięcy potencjalnych partnerów. Na co należy zwrócić uwagę przy wyborze operatora naszego programu partnerskiego? Przede wszystkim na oferowane funkcjonalności, oprogramowanie trackingowe, systemy analityczne, rodzaje zabezpieczeń przed nadużyciami ze strony nieuczciwych partnerów oraz wielkość bazy wydawców. Warto również poprosić o przykłady wdrożeń, które zakończyły się sukcesem.

Dla przykładu, księgarnia internetowa Matras.pl za pośrednictwem programu partnerskiego prowadzonego przez jedną z wiodących sieci afiliacyjnych już w pierwszym miesiącu osiągnęła ponad 30 tys. złotych dodatkowej sprzedaży. Udany start był możliwy dzięki dobremu przygotowaniu. Sklep od samego początku udostępnił sprawdzone kreacje reklamowe, w tym również kreację mailingową, pełną bazę produktów, a także przygotował atrakcyjną promocję dla klientów. Mniejsza księgarnia Albertus.pl, za pośrednictwem tej samej sieci osiąga miesięcznie ze swojego programu partnerskiego ponad 10 tys. złotych dodatkowej sprzedaży.

Nasza strona internetowa

Elementem, który ma ogromny wpływ na efekty programu partnerskiego jest jakość strony internetowej. Jeżeli będzie ona niefunkcjonalna i nieprzyjazna dla użytkowników, bardzo mocno odbije się to na efektach programu partnerskiego. Warto więc wcześniej poświęcić czas i zadbać o odpowiednie usability, co na pewno przyczyni się do poprawy konwersji. Ciekawe informacje na temat usability można znaleźć np. w tekście Tomka Krawatki Usability w e-commerce od 2000 do 2012 roku i dalej, opublikowanym w poprzednim numerze magazynu eKomercyjnie.pl #10.

Na własnej stronie internetowej warto także zamieścić informacje o naszym programie. Do tego celu dobrze jest przygotować osobną zakładkę, w której szczegółowo opiszemy program wraz z dokładnymi informacjami o warunkach finansowych. To może przyczynić się do tego, że niektórzy z naszych klientów staną się naszymi partnerami. Może mieć to także dodatkową zaletę w postaci obniżenia kosztów obsługi programu partnerskiego. Niektóre sieci oddadzą nam określony procent od przychodów wygenerowanych przez wydawców, których pozyskamy przez sklep.

Reklamy

Kolejnym ważnym elementem programu partnerskiego są kreacje reklamowe. Należy starannie je przygotować i cały czas mierzyć ich skuteczność. Jeżeli nie współpracujemy z grafikiem posiadającym odpowiednie kwalifikacje oraz doświadczenie w projektowaniu takich kreacji, polecam zlecić ich produkcję sieci afiliacyjnej lub wyspecjalizowanej firmie. Warto wydawcom udostępnić kilka różnych kreacji i po początkowym okresie obserwacji usunąć te najmniej efektywne. Dobrą praktyką jest także odświeżanie co jakiś czas swoich reklam oraz przygotowywanie sezonowych reklam związanych np. z organizowanymi w naszym sklepie promocjami.

Warto również zadbać o przekazanie sieci afiliacyjnej naszej bazy produktowej (tzw. product feed), która będzie zawierać wszystkie informacje o ofercie wraz z aktualnymi cenami, linkami do zdjęć produktów oraz linkami do naszego sklepu. Sieć afiliacyjna udostępnia taki product feed wydawcom, którzy mogą używać go do tworzenia linków tekstowych, mini porównywarek cen czy widgetów produktowych.

Zarządzanie programem

Większość firm, która uruchamia własny program partnerski często szybko o nim zapomina i nie interesuje się, co dalej dzieje się z programem, a później narzeka na słabe efekty. Co robić, aby tego uniknąć? Przede wszystkim aktywnie zarządzać bazą partnerów. Sprawdzać, jacy nowi wydawcy chcą się przyłączyć do naszego programu i po rzetelnej analizie ich powierzchni reklamowych, zaakceptować, bądź odrzucić ich aplikacje. Jeżeli mamy wątpliwości w przypadku jakiegoś partnera, zawsze możemy zwrócić się o pomoc do sieci afiliacyjnej. Należy również na bieżąco kontrolować efekty, jakie generują nasi wydawcy i odrzucać tych, z których nie jesteśmy zadowoleni. Warto również nagradzać najaktywniejszych parterów, np. przez podniesienie stawki lub zmianę modelu wynagrodzenia.

Na poprawę wyników programu partnerskiego wpływ mają też dodatkowe narzędzia stymulujące sprzedaż. Możemy na przykład publikować kupony rabatowe na wybrane produkty lub grupy produktów. Przyłączeni do naszego programu wydawcy mogą takie kupony pobierać i używać ich do zachęcania swoich użytkowników do skorzystania z oferty naszego sklepu.

Nie można również zapominać o stałej komunikacji z wydawcami. Najlepiej do tego celu wykorzystać newslettery, które będziemy regularnie wysyłać do naszych parterów. Możemy za ich pośrednictwem przekazywać informacje o nowych kreacjach reklamowych, ciekawych promocjach organizowanych w sklepie, konkursach dla najaktywniejszych wydawców, itd.

Ważnym elementem jest również bieżące monitorowanie statystyk naszego programu i na ich podstawie podejmowanie działań związanych z jego optymalizacją. Każda sieć afiliacyjna udostępnia na bieżąco pełne statystyki, które możemy wykorzystać do analizy lub poprosić o pomoc w przeprowadzeniu takiego badania.

Czas i środki przeznaczone na przygotowanie i zarządzanie programem partnerskim pozwolą nam zbudować trwałe i długofalowe relacje z naszymi partnerami. Tylko dobrze przygotowany i poprowadzony program może zagwarantować stałe i wysokie przychody. Dobrym przykładem może być Legimi.com, które od momentu zwiększenia swojego zaangażowania w zarządzanie własnym programem partnerskim zanotowało wzrost sprzedaży generowany za pośrednictwem sieci afiliacyjnej o około 100%. Sklep ten, poza zamieszczeniem informacji o programie partnerskim na swojej stronie, aktywnie poszukuje nowych wydawców, regularnie przygotowuje nowe kreacje reklamowe, a także organizuje ciekawe promocje, o których na bieżąco informuje swoich partnerów.

Waldemar Sadowski – wielki pasjonat nowych technologi, miłośnik social media oraz mobile. Z wykształcenia inżynier i ekonomista. Od prawie 10 lat aktywnie uczestniczy w branży e-commerce. Obecnie związany z siecią afiliacyjną Afiliant.com, gdzie odpowiedzialny jest między innymi za rozwój i marketing.

Powyższy artykuł pochodzi z Magazynu eKomercyjnie #11. Zapraszamy do przeczytania całego numeru!

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)