eKomercyjnie.pl

Pokaż Swój Sklep [PSS] Jakub Orłowski, BieliznaBeti.pl

W wywiadach z serii Pokaż Swój Sklep (PSS) staramy się regularnie promować sklepy internetowe z różnych branż, zaś odpowiedzi naszych rozmówców przy okazji pomagają też osobom, które dopiero rozważają start w e-handlu. Wszystkich, którzy chcieliby opowiedzieć nam o swojej działalności zapraszamy do kontaktu z redakcją. Tym razem na pytania odpowiada Jakub Orłowski, który swój pomysł na e-biznes realizuje w sklepie BieliznaBeti.pl.

Barbara Skórzewska (eKomercyjnie.pl): Dlaczego zdecydowaliście się uruchomić sklep internetowy?
Jakub Orłowski (BieliznaBeti.pl): Ponieważ handel w Internecie jest przyszłością. Można łatwo dotrzeć do klienta w Polsce jak i zarówno do Polaków w Wielkiej Brytanii czy Klienta zagranicznego. Był to również mój nacisk na firmę by przejść do Internetu, ponieważ jako osoba młoda prowadziłem swoje strony internetowe i wiedziałem, że można na tym zarobić.

Czym zajmowaliście się przed uruchomieniem sklepu?
Przed uruchomieniem sklepu, nasza firma zajmowała się sprzedażą mebli. Oczywiście nadal działamy w tym biznesie, ale również go przenosimy do Internetu i powstaje kolejny sklep.

Ile trwało uruchomienie sklepu?
Uruchomienie sklepu trwało blisko trzy tygodnie – przygotowanie wszystkich umów z dostawcami, omówienie współpracy, decyzje o systemach płatności, dostawy, jak i wprowadzanie produktów do systemu. Pracy było bardzo dużo przy tak wielkim asortymencie. Zdarzało się, że nasza trzy-osobowa firma rodzinna pracowała po 14 godzin dziennie, bo taki był wielki natłok pracy. A chcieliśmy ruszyć jak najszybciej ze sprzedażą.

Jakim budżetem dysponowaliście na początku e-handlowej działalności?
Budżet nie był wielki, była to kwota 20 tysięcy zł, która została przeznaczona na opłatę abonamentu platformy sklepowej, zakup szaty graficznej, pierwsze reklamy w Google AdWords oraz pozycjonowanie. Oczywiście część sumy została przeznaczona na zakup towaru.

Czy zdecydowaliście się na gotową platformę sklepową czy stworzyliście własną?
Zdecydowaliśmy się na gotową platformę firmy RedCart z wielu względów, m.in. takich, że firma znajduje się blisko naszej siedziby, posiadają szeroki zakres integracji z hurtowniami – co daje możliwość szybkiego wprowadzenia dużej ilości produktów oraz ich aktualizacje co kilka godzin.

Dlaczego wybraliście właśnie taki asortyment? Skąd pomysł na sprzedawanie bielizny, odzieży i feromonów?
Pomysł wziął się z tego, że sami mieliśmy problem z zakupem bielizny i odzieży w Internecie. Prawie w żadnym sklepie nie było możliwości zakupienia tych produktów jednocześnie dla całej rodziny. Był po prostu zbyt mały wybór. My postawiliśmy na szeroką gamę produktów (w chwili aktualnej ponad 4 tysięcy produktów), a dodam że oferta jest poszerzana każdego dnia o nowe produkty. Jeśli chodzi o feromony – jest to jedna z nisz w polskim internecie, którą chcemy zapełnić.

Jakie działania marketingowe są najbardziej skuteczne w Waszym sklepie, w przypadku tego asortymentu?
W chwili aktualnej jest to marketing w wyszukiwarkach – z naciskiem na pozycjonowanie. Dosyć dużo zamówień pochodzi z katalogu sklepów Paczkomaty.pl. Stawiamy też na współpracę z osobami prowadzącymi kursy internetowe (np. uwodzenia), gdzie poprzez e-mail marketing są sprzedawane nasze produkty. Rozpoczynamy również działania w social marketingu.

Jakie rozwiązania w Waszym sklepie wyróżniają go od konkurencji?
Wiemy, że wielu internetowych klientów odstraszają koszty dostawy – dlatego w naszym sklepie dostawa Paczkomatami jest darmowa. Dla osób które mieszkają zbyt daleko od punktu paczkomatowego, jest wysyłka darmowa pocztą. Wdrażamy system powiadamiania SMSowego jak i za pomocą komunikatora Gadu-Gadu, gdzie klient w momencie zmiany statusu zamówienia, zostanie powiadomiony o tym przez wybrany kanał informacyjny. Wspieramy również naszych klientów poradami na blogu.

Jak wygląda proces składania zamówień? Dlaczego zdecydowaliście się na wprowadzenie minimalnej wartości zamówienia?
Minimalna kwota zamówienia została ustawiona na 35zł, ze względu na możliwość darmowej wysyłki, tak aby nasza firma nie narażała się na straty, wysyłając jedną rzecz gdy wychodzimy na zero.
Sam proces składania zamówienia jest przez nas starannie opisany. Jest on bardzo łatwy do zrealizowania, nawet przez osobę która pierwszy raz robi zamówienie przez Internet.

Gdybyś miał teraz robić swój e-sklep, to co zrobilibyście inaczej?
Większy nacisk na działania marketingowe, które w pierwszych tygodniach działania sklepu u nas leżały. Najgorsze było złe działanie w AdWords, gdzie nikt nam nie doradził, że lepiej postawić na hasła które będą bardziej konwersyjne i zarazem tańsze. Klient wpisujący w wyszukiwarkę hasło ‚bielizna’ jeszcze nie wie czego dokładnie szuka – i tutaj był błąd – bo wielu klientów wchodziło przeglądnąć asortyment, budżet z dnia na dzień się zmniejszał, a konwersji prawie nie było.

Kolejna sprawa, to bardziej profesjonalnie podejście do tematu. Zbyt wiele działań prowadziliśmy na wariackich papierach i nie wyszło nam to na dobre. Teraz mamy już większe doświadczenia i staramy się wzajemnie uzupełniać, ponieważ każda osoba w naszej firmie czym innym się zajmuje. Przed wprowadzeniem zmian, robione są „Burze Mózgów” i analizowane wszystkie ‘za’ jak i ‘przeciw’.

Jaki odsetek zamówień pochodzi od klientów z zagranicy?
Jeśli chodzi o klientów zagranicznych, to mamy dosyć niewielką ilość zamówień (ok 2-4 tygodniowo). Jest to związane z barkiem działań marketingowych na rynku niemieckim. Będą one dopiero ruszały.

Ile zamówień pojawiło się w Waszym sklepie w pierwszym tygodniu po starcie?
W pierwszym tygodniu pojawiły się dwa zamówienia. Nie była to wielka ilość, ale jak wiadomo wtedy sklep jeszcze nie był znany w Internecie.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Nokaut Skaner – mobilny pomost między e-commerce a tradycyjnym handlem

Aplikacja Nokaut Skaner stworzona przez Grupę Nokaut utrzymywała się w trakcie ostatniego sezonu zakupowego w TOP 10 najczęściej ściąganych darmowych aplikacji dla smartfonów Apple iPhone w polskim App Store. Jest też aktualnie na drugim miejscu w kategorii Business. Nokaut Skaner został dotąd ściągnięty już około 50.000 razy, ale według Grupy Nokaut prawdziwy rozwój polskiego rynku aplikacji mobilnych dopiero się zaczyna.

Nokaut Skaner na iPhone’a i telefony z systemem Android to bardzo wygodny sposób na błyskawiczne sprawdzenie cen milionów produktów w tysiącach sklepów, nie tylko internetowych. Wystarczy wpisać nazwę produktu lub zeskanować kod kreskowy na opakowaniu, aby w kilka sekund porównać ceny i sprawdzić opinie dotyczące wybranego produktu. Nokaut Skaner – w przeciwieństwie do konkurencyjnych aplikacji – pozwala na sprawdzenie cen nie tylko w sklepach internetowych, ale i najbliższych punktach sprzedaży. Potrafi też doprowadzić krok po kroku klienta do wybranego miejsca dzięki wykorzystaniu Google Maps i technologii GPS.

„Łączna wartość obrotów na polskim rynku e-commerce w 2011 szacowana jest na 18 miliardów złotych. Cały rynek sprzedaży detalicznej to już setki miliardów PLN. Nokaut Skaner daje nam szansę, by powalczyć o ten rynek dzięki planowanemu umożliwieniu zamówienia wybranych produktów i zapłaty za nie przy użyciu telefonu, a następnie odebrania ich bezpośrednio w sklepie, Paczkomacie InPost lub w domu” – mówi Michał Jaskólski, wiceprezes zarządu i dyrektor działu R&D, szef grupy projektowej Nokaut Skanera.

Z aplikacji Nokaut Skaner mogą obecnie korzystać użytkownicy smartfonów opartych o systemy iOS i Android. Jednak to dopiero pierwszy krok w kierunku mobilnej rewolucji. Liczba osób korzystających z możliwości łatwego i wygodnego porównywania cen może zwiększyć się – dzięki kolejnym aplikacjom – o setki tysięcy użytkowników smartfonów i tabletów. Planowana kwota inwestycji Grupy Nokaut w mobilny kanał dystrybucji ze środków pozyskanych z giełdy wyniesie około 4-5 mln zł.

„Jesteśmy przekonani, że mobilna rewolucja – której świadkami już jesteśmy – może stać się również naszym udziałem. Usługi typu m-commerce są jeszcze mało popularne w Polsce, ale doskonale rozwijają się w Europie Zachodniej i USA. To bez wątpienia rynek o dużej perspektywie wzrostu – przykładowo transakcje mobilne na eBay w 2011 roku przekroczyły 3 mld USD, w porównaniu do 750 mln USD w 2010 roku. Rozwiązania mobilne mają ogromny potencjał i mogą docelowo stać się dużo większym kanałem zakupów internetowych niż tradycyjnie pojmowany internet. Dlatego nasze zaangażowanie w rozwój kanału mobilnego traktujemy priorytetowo. Naszym celem jest uzyskanie i utrzymanie pozycji lidera w obszarze usług m-commerce w Polsce w perspektywie najbliższych lat” – podkreśla Wojciech Czernecki, prezes Grupy Nokaut, właściciela Nokaut.pl. – „Zakupy w internecie coraz rzadziej będą zaczynać się od wpisania nazwy produktu w Google, a coraz częściej od uruchomienia ulubionej aplikacji mobilnej” – dodaje.

Aplikacje udostępnione już przez Grupę Nokaut na urządzenia mobilne umożliwiają:

  • Porównywanie cen produktów w ponad 3700 sklepach
  • Wyszukiwanie produktów dzięki skanowaniu kodów kreskowych lub wpisaniu ich nazwy
  • Sprawdzenie oferty najtańszych sklepów w okolicy
  • Dostęp do ocen i opinii internautów

Dzięki aplikacjom mobilnym Grupy Nokaut, internauci mogą już teraz korzystać z wygodnego i szybkiego skanera kodów kreskowych. Mają nieograniczony dostęp do najlepszych ofert sklepów w najbliższej okolicy, z jednoczesną możliwością porównania cen produktów z ponad 3700 sklepów internetowych. Już niedługo otrzymają także dostęp do opinii internautów z serwisu Opineo.pl na temat sklepów oraz produktów oferowanych zarówno w internecie, jak też w tradycyjnych punktach sprzedaży.

Więcej informacji na temat aplikacji mobilnych Grupy Nokaut można znaleźć tutaj.

Źródło: Grupa Nokaut

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

II edycja Targów eHandlu – lista promocji i ofert specjalnych dla odwiedzających

2 marca w Poznaniu odbędzie się druga edycja Targów eHandlu, którą zapowiadaliśmy już jakiś czas temu. Zapraszam wszystkich zainteresowanych tym wydarzeniem do przejrzenia zestawienia zniżek i ofert specjalnych dla osób, które już w przyszły piątek odwiedzą stolicę Wielkopolski.

Poniższe zestawienie pochodzi z oficjalnej strony targów. Nie wszystkie firmy wypełniły pole z ofertami specjalnymi dla odwiedzających, dlatego całość będzie najprawdopodobniej zostanie jeszcze zaktualizowana.

Lista firm i ofert specjalnych (kolejność alfabetyczna):

  • Brand24.pl – 4 tygodnie darmowego dostępu do Brand24.pl. Szczegóły na stoisku.
  • CentrumKurierskie.pl – dla Zwiedzających przygotowano bony na przesyłki kurierskie.
  • ClickShop.pl (home.pl) – kupony rabatowe na usługę Click Shop.
  • cloudControl – voucher do skorzystania z platformy.
  • Conversion.pl – porozmawiaj z firmą na temat swojego sklepu i zostaw wizytówkę, a wykona dla Ciebie darmowy audyt instalacji i konfiguracji Google Analytics.
  • Digate Interactive – klientom, którym po spotkaniu na Targach zostaną wykonane projekty serwisów i/lub sklepów internetowych firma opaci i poprowadzi kampanię reklamową nowego projektu w postaci linków sponsorowanych Google AdWiords w wysokości 1000 zł (700 zł – koszt linków sponsorowanych; 300 zł netto koszt prowadzenia kampanii).
  • DontPay – rabaty sięgające nawet 100% na sprzedaż zrealizowaną za pomocą Dontpay.
  • Empathy – 1) bezpłatny audyt, który zostanie rozlosowany spośród wszystkich, którzy zostawią wizytówki 2) magazyn Imagine 3) zaproszenie do gry eHandlopoly
  • EuroHermes – 50% zniżki na adres biznesowy w Niemczech, 50% zniżki na usługi związane z obsługą zwrotów z Niemiec, 10% zniżki na przesyłki kurierskie do Niemiec.
  • FilmPoint.pl – 20% rabat na produkcję filmów z pakietów cennikowych do końca marca 2012: http://filmpoint.pl/cennik.pdf
  • Freshmail.pl – szansa na zdobycie książki o e-mail marketingu autorstwa Pawła Sali. Dodatkowo dla tych, którzy jeszcze nie korzystają z naszych usług oferujemy możliwość darmowego korzystania z systemu przez 2 miesiące.
  • Grupa Contium – OGROMNY rabat na następujące usługi: warsztaty strategiczne, dedykowane szkolenie e-marketingowe, wdrożenie Google Analytics, przeprowadzenie 3-miesięcznej kampanii Google Adwords, przygotowanie linii kreatywnej kampanii bannerowej, audyt ścieżki zakupowej.
  • Handlostacja.pl – promocyjna cena na Ekspercki Audyt sklepu internetowego wskazujący mocne i słabe strony serwisu oraz drogę poprawy występujących błędów.
  • i-sklep.pl – kupony rabatowe na sklep internetowy.
  • iStore.pl – kod rabatowy uprawniający do korzystania z usług iStore.pl ze zniżką. Załóż sklep na www.istore.pl, aktywuj go po 21-dniowym bezpłatnym okresie testowym i skorzystaj ze zniżki w wysokości 100 PLN na pierwszą fakturę opłat za sklep.
  • IAI-Shop.com – podczas targów zostaną wręczone kody rabatowe na opłatę aktywacyjną na limitowany czas.
  • iPrezenty.pl – dla klientów, którzy zdecydują się na rozpoczęcie współpracy na Targach eHandlu oferujemy rabaty sięgające 50%.
  • Landingi – dostęp dla beta testerów, dzięki czemu będzie można z wyprzedzeniem zacząć bezpłatnie korzystać z możliwości, jakie daje aplikacja.
  • Manubia.pl – przeanalizowanie przykładowych raportów i zapoznanie się z całkowicie nowym silnikiem Manubia V3.
  • NetArch.pl – Dla klientów którzy wypełnią ankiety na stoisku NetArch: 1) promocyjna oferta na dzierżawę systemy AtomStore – abonament przez pierwsze 3 miesiące 0 zł, 2) promocyjna oferta na usługi pozycjonowania sklepu – pierwsze trzy faktury rabat 50%.
  • Okazje.info – 20% rabatu na kampanie display i dla nowo zarejestrowanych sklepów: Patron kategorii: 50% rabatu, Popularni sprzedawcy (HP): 10% rabatu.
  • Pammco – Każdy przedstawiciel producenta, który podpisze umowę na korzystanie z usługi EAN Manager otrzyma… rewelacyjny tablet firmy Apple – iPad 2 (dotyczy abonamentu rocznego w pakiecie „corporate secure”). Szczegóły przesyłane są zainteresowanym osobom na maila (link).
  • PayByNet – odwiedzający stanowisko będą mogli wziąć udział w, specjalnie przygotowanej na tę okazję zabawie, a najlepsi będą mieli szansę wygrać atrakcyjne nagrody. Dla zainteresowanych preferencyjne warunki cenowe.
  • PIXmania-PRO.com – kupon rabatowy na pierwsze zamówienie złożone w Pixmanii-Pro. Kupony z kodem promocyjnym dostępny na stoisku.
  • Przelewy24.pl – oferta promocyjna „na start” (szczegóły na stoisku firmy)
  • Qantum – dla wszystkich chętnych wykonamy analizę optymalizacyjną serwisu oraz podpowiemy jak dobrać narzędzia marketingowe by skutecznie wypromować stronę w internecie.
  • REDLINK – na stoisku odbędzie się konkurs wizytówkowy w którym w rozlosowane zostaną nagrody o wartości 3000 zł.
  • RekoMe – każdy sklep internetowy zainteresowany integracją z RekoMe otrzyma jeszcze dłuższy pakiet bezpłatnej obsługi decydując się na współpracę. Zapraszamy do rozmów przy stanowisku.
  • SeoBusiness.pl – dla klientów, którzy wypełnią ankietę przy stoisku SeoBusiness mamy przygotowaną ofertę specjalną oraz zapewniamy udział w konkursie.
  • Siódemka – firma zaproponuje odwiedzającym konkurencyjną ofertę cen dedykowanych dla klientów sektora e-handlu. Każdy z gości otrzyma również miły upominek.
  • SMSAPI – dla wszystkich odwiedzających, którzy nie są jeszcze klientami SMSAPI – 100 dodatkowych wiadomości Pro (wiadomość SMS z indywidualną nazwą) gratis.
  • sofort banking – możliwość wypróbowania naszego systemu bez żadnych opłat przez 3 miesiące.
  • SoftSolid/CS-Cart – kupony rabatowe na zakup oprogramowania do prowadzenia sklepu internetowego.
  • studiotg.pl – prezenty w postaci przygotowanych specjalnie na targi rabatów, liczba ograniczona
  • Traffica.pl – specjalne oferty dla odwiedzających na usługi
  • TrafficTrends – specjalną ofertę polegająca na rozbudowaniu Panelu usług wykonywanych przez Traffic Trends: 1) do każdych czterech fraz dokładamy piątą gratis, 2) zbiór poradników analityczno-biznesowych dedykowanych właścicielom sklepów internetowych.
  • Trusted Shops – mini audyt pod kątem prawnym przeprowadzą eksperci w zakresie prawa i certyfikacji
  • Unizeto Technologies – konkurs z nagrodą: iPad 2 Wi-Fi + 3G! Wystarczy przyjść do stoiska Unizeto Technologies SA, odpowiedzieć na kilka prostych pytań, zostawić wizytówkę i wziąć udział w losowaniu. Dodatkowo będą rozdawane kupony rabatowe na certyfikaty SSL.
  • Xann Internet Solutions – atrakcyjne rabaty sięgające nawet do 50%, 3 miesiące pozycjonowania gratis.
  • ZaplanujReklame.pl – każdy, kto zdecyduje się zarejestrować na portalu www.zaplanujreklame.pl podczas targów e-handlu, otrzyma 50 zł w nominale PayBack. Pieniężną premię PayBack można wymieniać na atrakcyjne nagrody, przydatne w promowaniu własnego przedsiębiorstwa.

Targi eHandlu odbędą się 2 marca (piątek) na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich (pawilon 11, Iglica, wejście od ul. Głogowskiej). Aby pojawić się na imprezie konieczna jest rejestracja na stronie targówTam znajdziecie też szczegółowy plan wszystkich stoisk.

Agenda spotkania:

  • 10:00 Otwarcie drugich Targów eHandlu, rozpoczęcie części wystawienniczej
  • 10:30 Blok prezentacyjny część 1
  • 10:30 Trusted Shops: Jak budować zaufanie do sklepu w walce o klienta?
  • 10:55 Xann Internet Solutions
  • 11:20 Bold
  • 11:45 Raben Group
  • 12:10 Sygnity
  • 12:35 Sofort / Payment Network
  • 13:00 BeezUP
  • 13:25 System Partnerski Bankier.pl
  • 13:50 Widzialni.pl: 3,5 miliona wejść dzięki SEO!
  • 14:00 Panel dyskusyjny
  • 15:00 Blok prezentacyjny część 2
  • 15:00 GetResponse: Email marketing w polskich e-sklepach: 10 najlepszych wzorców w 10 minut.
  • 15:15 Start-up Legal Consulting: Niezbędnik właściciela sklepu internetowego
  • 15:30 Brand24: Monitoring Social Media dla biznesu
  • 18:30 Wieczór Branżowy, występ duetu Paula i Karol

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)