eKomercyjnie.pl

Pokaż Swój Sklep [PSS]: Krzysztof Milek, KlawiszeDoLaptopa.pl

KlawiszeDoLaptopaW wywiadach z serii Pokaż Swój Sklep (PSS) staramy się regularnie promować sklepy internetowe z różnych branż, zaś odpowiedzi naszych rozmówców przy okazji pomagają też osobom, które dopiero rozważają start w e-handlu. Wszystkich, którzy chcieliby opowiedzieć nam o swojej działalności zapraszamy do kontaktu z redakcją. Tym razem na pytania odpowiada Krzysztof Milek, który swój pomysł na e-biznes realizuje w sklepie KlawiszeDoLaptopa.pl.

Ewa Bartnik (eKomercyjnie.pl): Dlaczego zdecydowałeś się uruchomić sklep internetowy?
Krzysztof Milek (KlawiszeDoLaptopa.pl): Bodźcem do rozpoczęcia działalności było zauważenie na rynku niszy, w postaci sprzedaży pojedynczych klawiszy do laptopa. Decyzję o uruchomieniu sklepu internetowego podjąłem ostatecznie w momencie, gdy zorientowałem się o znikomym funkcjonowaniu tego typu działalności w Europie. Znam tylko jeden taki sklep we Francji, podczas gdy w Stanach Zjednoczonych jest ich co najmniej pięć.

Czym zajmowałeś się wcześniej?
Jest to moja pierwsza stała forma zatrudnienia, ponieważ krótko przed otwarciem sklepu ukończyłem studia inżynierskie. Przez cały okres nauki rozważałem różne możliwości, w których mógłbym podjąć działalność, badałem sytuację rynkową, interesowałem się rozmaitymi prognozami na ten temat – jednakże opcja otwarcia e-sklepu z klawiszami do laptopa okazała się najlepiej rokującym wyborem.

Wybrałeś dość nietypowy asortyment. Skąd pomysł, aby sprzedawać pojedyncze klawisze do laptopów?
Pomysł na tak nietypowy asortyment zrodził się w bardzo prozaicznej sytuacji. Pewnego dnia, pijąc kawę, zalałem bliskiej mi osobie klawiaturę laptopa (oczywiście przestała działać). Założyłem się, że uszkodzoną klawiaturę sprzedam drożej, niż zapłacę za zakup nowej. Aby osiągnąć założony cel, sprzedawałem pojedyncze klawisze na portalu aukcyjnym. Zainteresowanie klawiszami przerosło moje oczekiwania. W krótkim czasie nowa klawiatura zwróciła mi się z nadwyżką. Zakład oczywiście wygrałem :-)

Ile czasu trwało uruchomienie sklepu?
Uruchomienie sklepu trwało cztery miesiące. Nie jest to długi okres, zważywszy na skomplikowaną formę e-sklepu oraz ilość asortymentu. E-sklep posiada jeden panel administracyjny dla trzech stron (klawiszedolaptopa.pl, laptoptaste.de i laptopkey-europe.eu) oraz możliwość płatności w dwóch walutach (euro i złoty). Wprowadzenie kilku tysięcy kategorii oraz samego asortymentu zajęło około miesiąca.

Jakim budżetem dysponowałeś na początku e-handlowej działalności?
Dzięki uzyskanym środkom z Unii Europejskiej na starcie miałem do dyspozycji 17 tys. złotych, oraz mniejszy od tej sumy wkład własny. Dzięki tym kwotom udało mi się zbudować asortyment w postaci 400 typów klawiatur.

Czy zdecydowałeś się na gotową platformę sklepową czy stworzyłeś własną?
Żadna z gotowych platform nie spełniała postawionych przeze mnie kryteriów, dla sklepu z tak ogromną liczbą kategorii i asortymentu. Stworzona zostało więc oprogramowanie dedykowane na bazie Magento.

Jakie kanały promocji są najbardziej efektywne w przypadku produktów, które sprzedajesz?
E-sklep dopiero rozpoczął funkcjonowanie, więc nie można jeszcze określić, jakie kanały promocji są najskuteczniejsze w przypadku tych produktów. Moja strategia przewiduje reklamę w Internecie jako pierwszy, kluczowy i najbardziej efektywny kanał promocji.

Przede wszystkim strona zostanie wypozycjonowana w wyszukiwarce Google na kluczowe frazy. E-sklep będzie promowany na forach internetowych o tematyce bezpośrednio związanej z prowadzoną działalnością. Planuję również kampanię reklamową na najpopularniejszych portalach społecznościowych oraz kontynuację sprzedaży w serwisie aukcyjnym Allegro.

Jak wygląda sposób składania zamówień w Twoim sklepie? Ile klawiszy zamawia przeciętny klient?
Aby zamówić klawisz wystarczy znać model laptopa (nazwa ta znajduje się na jego obudowie). Podczas zamawiania przechodzi się intuicyjnie od wyboru marki laptopa, aż do serii – gdzie klient odnajduje fotografie wszystkich typów klawiatur i mocowań zastosowanych w tym modelu. Po określeniu typu klawiatury wybiera się ilość potrzebnych klawiszy oraz precyzuje, które konkretnie chce się zamówić (np. klawisz „A”, „spacja”, itd.). Gdy procedura ta zostanie wykonana, klient zostaje przekierowany do formularza dostawy oraz płatności. Przeciętny klient kupuje 1-2 klawisze.

Ile zamówień pojawiło się w Twoim sklepie w pierwszym tygodniu po starcie?
Strona po uruchomieniu nie była jeszcze całkowicie gotowa: kategorie nie były posortowane, a poszczególne opcje dostępne; cały asortyment nie był jeszcze wprowadzony, a adres strony trudno było odnaleźć, kampania promocyjna nie została jeszcze rozpoczęta. W takim stanie, w pierwszym tygodniu funkcjonowania e-sklepu złożono w nim około dziesięciu zamówień.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Rekord w mobile commerce: aplikację JackThreads.com pobrano 65 tysięcy razy w tydzień po premierze

JackThreads.com to sklep internetowy z Ohio, zajmujący się sprzedażą ubrań wyłącznie dla mężczyzn. Tydzień temu sklep uruchomił dla swoich klientów nową aplikację m-commerce na iPhone’a i Androida. Już w pierwszym tygodniu po premierze, aplikacja została pobrana aż 65 tysięcy razy, wytworzyła ponad 1.5 mln odsłon, a sprzedaż za jej pośrednictwem wyniosła 20% całkowitej wartości sprzedaży.

Sukces sklepu w tak krótkim czasie polega przede wszystkim na dobrze przeprowadzonej kampanii marketingowej w mediach społecznościowych. Zanim wypuszczono aplikację na rynek, skoncentrowano wysiłki na zainteresowaniu i wzbudzeniu ciekawości wśród jak największej liczby konsumentów. Było o niej głośno m.in. na Twitterze, Facebooku, na siostrzanej stronie Thrillist.com, a także na InternetRetailer.com

„Nasz sukces zawdzięczamy temu, że czekaliśmy z uruchomieniem aplikacji na odpowiednią chwilę, a gdy już to zrobiliśmy, mieliśmy ponad 1.6 miliona podekscytowanych użytkowników, którzy byli gotowi ją wypróbować.” – mówi Jason Ross, założyciel i CEO JackThreads.com

Sukces nie pozwolił jednak twórcom osiąść na laurach. Teraz największym wyzwaniem JackThreads.com jest wyróżnienie swojej aplikacji spośród prawie pół miliona innych dostępnych aplikacji na liście Apple’s App Store – tak, aby była łatwo osiągalna dla nowych potencjalnych klientów.

Źródło: JackThreads.com / InternetRetailer.com

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Sklep internetowy w teorii vs. Sklep internetowy w praktyce – moja prezentacja z Uniwersytetu Konwersji Ceneo w Warszawie

W ostatnią sobotę miałem przyjemność poprowadzenia ostatniej z prezentacji na Uniwersytecie Konwersji Ceneo w Warszawie. Wcześniej mogliście się zapoznać z aspektami prawnymi w e-commerce, a teraz czas na powtórzenie najlepszych porad na temat prowadzenia i promocji sklepu internetowego.

O czym mówiłem? Postawiłem na wybór najlepszych porad na temat ulepszenia i promocji sklepu internetowego z książek, artykułów w mediach branżowych, wszystkich konferencji z 2011 roku i bezpośrednich rozmów ze sprzedawcami. Zderzenie tych porad z rzeczywistością i wskazówki jak robić e-handel AD2012.

W mojej prezentacji znajdziecie m.in. Willa Smitha, Jessice Albę, a na ekran tytułowy „załapał” się Albert Einstein – to nie może być zatem słaby materiał :) Dużo treści sprawiło, że zamiast ustalonej godziny mówiłem przez 20 minut dłużej, ale po uczestnikach spotkania nie było widać zmęczenia.

Ważna informacja: na ostatnim slajdzie znajdziecie źródła wszystkich informacji przytoczonych w całej prezentacji – zdecydowanie warto poświęcić czas na dokładniejsze zbadanie każdego z poruszonych tematów.

Zapraszam:

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)