eKomercyjnie.pl

Pokaż Swój Sklep [PSS] Łukasz Stokowski, Komikslandia.pl

W wywiadach z serii Pokaż Swój Sklep (PSS) staramy się regularnie promować sklepy internetowe z różnych branż, zaś odpowiedzi naszych rozmówców przy okazji pomagają też osobom, które dopiero rozważają start w e-handlu. Wszystkich, którzy chcieliby opowiedzieć nam o swojej działalności zapraszamy do kontaktu z redakcją. Tym razem na pytania odpowiada Łukasz Stokowski, który swój pomysł na e-biznes realizuje w sklepie Komikslandia.pl.

Barbara Skórzewska (eKomercyjnie.pl): Dlaczego zdecydowałeś się na uruchomienie sklepu internetowego?
Łukasz Stokowski (Komikslandia.pl): Ponieważ chciałem poszerzyć bazę dotychczasowych klientów, gdyż prowadziłem „tylko” placówkę stacjonarną.

Czym zajmowałeś się przed uruchomieniem sklepu?
Studiowałem na UW na wydziale historycznym i w trakcie studiów w 2001 roku, zdecydowałem się na otwarcie sklepu stacjonarnego z komiksami i mangą. Dwa lata później otworzyłem e-sklep.

Ile trwało jego uruchomienie?
Sklep zaprojektował i wykonał mój kumpel programista. Nieskomplikowany interfejs i bardzo prosta grafika – taka była pierwsza e-komikslandia. Kiedy projekt wypalił 3 lata później sklep został gruntownie przebudowany. Teraz, mniej więcej co 3 lata przeprowadzamy gruntowną przebudowę – jednak mam wrażenie, że ciągle czegoś nam brakuje.

Jakim budżetem dysponowałeś na początku e-handlowej działalności? Czy zdecydowałeś się na gotową platformę sklepową czy stworzyłeś własną?
Miałem 1000 dolarów. Sklep był od początku zbudowany przez nas.

Dlaczego wybrałeś właśnie taki asortyment? Skąd pomysł na sprzedawanie komiksów?
Jestem fanem komiksu od zawsze i po powrocie z wymiany studenckiej w Stanach Zjednoczonych, postanowiłem zainwestować zarobione pieniądze w sklep z komiksami.

Jakie działania marketingowe są najbardziej skuteczne, w przypadku tego asortymentu?
Jest to działalność niszowa, dlatego wszelkie działania marketingowe muszą to uwzględniać. Staramy się docierać do potencjalnych klientów na konwentach SF i różnych imprezach masowych oraz w prasie branżowej i na stronach poświęconych komiksom i mandze.

Jakie rozwiązania w Twoim e-biznesie wyróżniają go od konkurencji? Ile trwa sprowadzenie komiksu na życzenie klienta?
Konkurencja w branży jest tak duża, że każdy pomysł jest od razu kopiowany. Mam najszerszy asortyment w branży. Sprowadzenie tytułu z zagranicy trwa około 2-3 tygodni.

Gdybyś miał teraz robić swój e-sklep, to co zrobiłbyś inaczej?
Gdybym teraz otwierał e-sklep, długo bym się zastanawiał czy wybrać gotową platformę (co zrobiłem pół roku temu – clickshop na Home’ie) czy coś zbudować od podstaw. Każde rozwiązanie ma swoje wady i zalety i w moim przypadku bardzo długo się zastanawiałem i do tej pory mam wątpliwości czy dokonałem trafnego wyboru.

Jaki odsetek zamówień pochodzi od klientów z zagranicy? Ile zamówień pojawiło się w pierwszym dniu/tygodniu po starcie?
Z zagranicy pochodzi poniżej 10% zamówień. W pierwszym tygodniu po starcie pojawiły się 3 zamówienia.

Jest takie powiedzenie „Szewc bez butów chodzi”, czy sam też czytujesz komiksy?
W branży niszowej trzeba się dobrze znać na tym, co się robi. Jest to warunek sine qua non do odniesienia sukcesu.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

ExpertSender.pl

Krótki opis: ExpertSender™ to nowoczesna, elastyczna i bardzo wydajna platforma email marketingowa, a także komplementarna paleta usług z zakresu komunikacji email, która zarabia.

Skutecznie konkurujemy jakością ze światowymi liderami w tej branży, dzięki czemu w 2011 roku wolumen wysyłanych przez ExpertSender™ wiadomości przekroczył 4 miliardy wiadomości. Dla rodzimych średnich i dużych organizacji wysyłamy już 10 milionów emaili marketingowych miesięcznie. Zalety naszych możliwości są mierzalne poprzez wyższe przychody klientów, jak i niezależne, prestiżowe oceny, publikowane na przykład przez Redpillemail.com

Oferta firmy: Serwis ExpertSender™ jest dedykowany dla organizacji, które posiadają przynajmniej 5.000 adresów email WŁASNYCH subskrybentów i realizują lub zamierzają realizować REGULARNE wysyłki, nie rzadziej, niż raz w tygodniu. Oprócz dostosowanego do potrzeb klienta setupu, oferujemy wyczerpujący instruktaż, jak również darmowe konsultacje w czasie użytkowania systemu.

Wyróżniające funkcjonalności:

  • Zaawansowana i prosta w obsłudze segmentacja behawioralna i demograficzna
  • Wiadomości marketingowe i transakcyjne
  • Automatyczna synchronizacja z zewnętrznymi bazami danych klientów
  • Wielowymiarowe raporty
  • Testy porównawcze wielu kreacji email
  • Transparentna integracja z marką klienta
  • Światowe standardy uwierzytelniania oraz dostarczalności wiadomości email
  • Dostęp do rozbudowanych usług API
  • Możliwość pobierania treści z serwerów zewnętrznych (Dynamic Content)

Konieczność podpisania umowy: Tak – elastyczne warunki i pełna gwarancja bezpieczeństwa przetwarzanych danych

Dostępne formy rozliczeń: Opłaty miesięczne

Usługi dodatkowe:

  • Pełne doradztwo z zakresu realizacji kampanii email marketingowych
  • Na życzenie wykonywanie kampanii email marketingowych według planu marketingowego klienta

Dodatkowe informacje:

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Webinary w strategii marketingowej i sprzedażowej e-sklepów – cz.1

Autorem poniższego artykułu jest Piotr Krupa z ClickMeeting.

Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych, obecność w porównywarkach cen, social media, e-mail marketing czy blog – tak najczęściej e-sklepy walczą o uwagę klientów. W strategii marketingowej i sprzedażowej warto sięgać również po nowe narzędzia, do których należą webinary.

O spotkaniach, konferencjach online czy webinarach mówi się ostatnio coraz częściej. Stają się one szczególnie popularne w kontekście e-learningu, czyli metody nauczania z wykorzystaniem komputerów, a w szczególności Internetu. Temat najczęściej powraca przy okazji doniesień medialnych na temat kolejnej szkoły językowej, która wprowadziła do swojej oferty zajęcia prowadzone za pośrednictwem sieci.

Nie jest to jednak jedyne zastosowanie webinarów. Są one również wykorzystywane w szeroko rozumianej branży B2B, m.in. przez firmy doradcze, technologiczne, IT czy kancelarie prawne. Są to zazwyczaj spotkania wewnętrzne, szkoleniowe oraz marketingowe i sprzedażowe. Trzeba jednak przyznać, że mimo rosnącej popularności, spotkania online są wciąż wykorzystywane tylko przez wąską grupę firm i organizacji. Co więcej, wiele firm traktuje je bardziej jako ciekawostkę technologiczną niż narzędzie biznesowe, które można wykorzystać w codziennej pracy. Czy to oznacza, że spotkania online mogą być wykorzystywane tylko w rzadkich przypadkach przez nieliczne branże?

Bynajmniej! Niewielka popularność webinarów wynika raczej z nieznajomości ich możliwości oraz korzyści, które mogą przynieść. Tymczasem można je z powodzeniem wykorzystać w niemal każdej branży, trzeba tylko mieć pomysł i wiedzieć, jak go zrealizować.

Wyznaczaj trendy w branży

E-sklepy najczęściej walczą o klientów za pomocą sprawdzonych rozwiązań. Obowiązkowe w ich przypadku jest pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych oraz obecność w porównywarkach cen. Następne na liście zadań marketingowych są portale społecznościowe, e-mail marketing, programy lojalnościowe i partnerskie oraz reklamy banerowe. Każde z tych narzędzi jest skuteczne i zapewne generuje sprzedaż, ale czy pozwala się wyróżnić na tle konkurencji?

Warto czasami rozważyć wykorzystanie nowych narzędzi, których innowacyjność może skuteczniej przyciągać uwagę klientów. Ważne jest jednak, aby wiedzieć, jak je umiejętnie wykorzystać. Podobnie jest z webinarami. Ich zastosowanie jest bardzo szerokie i w dużej mierze od wiedzy i kreatywności e-przedsiębiorców będzie zależało to, jakie znaczenie i kształt zostaną im nadane w branży e-commerce. Wśród najpopularniejszych pomysłów są spotkania z klientami i prezentacja najnowszych produktów z oferty e-sklepu, zaprezentowanie ich działania i głównych funkcjonalności czy webinary z liderami opinii, blogerami, którzy mają wpływ na decyzje zakupowe internautów.

Zanim jednak przejdziemy do sposobów wykorzystania webinarów, omówimy, jak przygotować i przeprowadzić efektywny webinar.

Co to w ogóle jest webinar?

Tak naprawdę webinar to nic innego, jak spotkanie online, które umożliwia dwustronną komunikację pomiędzy prowadzącym a uczestnikami. Charakterem przypomina spotkanie tradycyjne, ale dzięki technologii pozwala spotykać się „na odległość” – bez konieczności pokonywania setek lub tysięcy
kilometrów.

Webinar będzie skuteczny, jeśli zostanie dobrze przeprowadzony, co oznacza, że trzeba postarać się o utrzymanie uwagi uczestników do końca spotkania. Połową sukcesu jest dobre przygotowanie się do spotkania – przemyślenie formuły, postawienie celu, zaplanowanie poszczególnych części i przygotowanie materiałów oraz prezentacji. Łatwo zauważyć, że przygotowania nie różnią się za bardzo od zwykłego spotkania. Dodatkowo, zadaniem prowadzącego jest zadbanie o to, by spotkanie było interesujące i zapewniało odpowiednią dozę interakcji z publicznością. Warto pamiętać o trzech kluczowych elementach, które powinny zostać przewidziane w każdym webinarze:

Ankiety

Pozwalają poznać opinie uczestników oraz nawiązać z nimi bezpośrednią interakcję. W profesjonalnych platformach do spotkań online można przeprowadzać ankiety nie przerywając spotkania, a ich wyniki pojawią się na ekranach uczestników od razu po zakończeniu ankiety.

Odpowiednie tempo i czas trwania

Dobrze jest wypracować sobie takie tempo prowadzenia spotkania, które pozwoli na objęcie całego zaplanowanego materiału, uzyskanie komentarzy od uczestników i podjęcie ważnych decyzji bez niepotrzebnego przedłużania spotkania. Czas trwania webinaru zależy od celu, jaki chcemy osiągnąć. Są jednak pewne reguły i wypróbowane rozwiązania. Generalnie, webinar stosowany jako narzędzie marketingowe powinien trwać od 30 do 60 minut.

Pytania od uczestników na końcu spotkania

Podsumowanie spotkania powinno się odbyć na około kwadrans przed jego zakończeniem. Dzięki temu zostanie jeszcze czas na pytania od uczestników. Warto uczynić z tego osobny punkt w harmonogramie spotkania – to bardzo ważna informacja dla potencjalnych uczestników, którzy na pewno zostaną do końca, wiedząc, że został zaplanowany czas na dyskusję.

Zapewniaj interesującą i wartościową treść

Jeżeli kupujemy jakieś czasopismo lub gazetę i nie znajdujemy w niej żadnych interesujących materiałów, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że następnym razem już jej nie kupimy lub będziemy do jej zakupu podchodzić z większym dystansem. Tak samo jest z webinarem. Jeśli jest on nudny i nie dostarcza uczestnikom żadnych nowych informacji albo porusza zupełnie inne kwestie, niż te, których się spodziewali, to zapewne nie wezmą oni już więcej udziału w kolejnym spotkaniu online. W zależności od rodzaju spotkania, warto przygotować jego treść tak, aby nie była nudna ani zbyt trudna dla uczestników. Jeżeli jest to spotkanie sprzedażowe, na którym prezentowane są nowe produkty w ofercie e-sklepu, to niech informacje na ich temat albo sposób ich prezentacji różnią się od tych, które można znaleźć już w Internecie.

Stawiaj na interakcję

Jak już zostało napisane powyżej, webinary powinny być spotkaniami, w których duży nacisk stawia się na interakcję. W przeciwnym razie będą standardową prezentacją video, jaką można znaleźć w serwisie YouTube. Warto w związku z tym – oprócz ankiet – korzystać również z funkcji czatu. Uczestnicy już od początku spotkania będą mogli zadawać pytania, komunikować się między sobą lub rozmawiać z organizatorami. Można również na samym początku spotkania zachęcić uczestników do zadawania pytań, na które odpowiedzi zostaną udzielone w końcowej części. Innym sposobem jest wykorzystanie asystenta, który będzie odpowiadał na bieżąco na wszystkie pytania pojawiające się na czacie.

Przygotuj prezentację, która będzie czytelna

Webinar powinien mieć usystematyzowaną formułę. Aby nie pogubić się w prezentowanym materiale, najlepiej oprzeć ją na prezentacji. Nie trzeba wyszukiwać niczego specjalnego – wystarczy prezentacja wykonana w programie PowerPoint. Przygotowując ją, dobrze jest pamiętać o kilku rzeczach:

  • unikaj chaosu, postaw na prostotę;
  • wybierz czcionkę, która jest łatwa do przeczytania;
  • rozmiar czcionki powinien mieć ok. 30 punktów;
  • trzymaj się stonowanych barw;
  • zamiast dużej ilości tekstu wybieraj przykuwające uwagę grafiki, które oddają sens omawianego tematu – w ten sposób uczestnicy zamiast czytać poszczególne slajdy, będą słuchali tego, co mówi prezenter;
  • ogranicz liczbę slajdów to niezbędnego minimum.

Druga część artykułu zostanie opublikowana w kolejnym numerze magazynu eKomercyjnie. pl. Opowiemy w niej m.in. o sposobach wykorzystania webinarów i spotkań online w strategii marketingowej i sprzedażowej e-sklepów.


Piotr Krupa – Koordynator ds. PR w ClickMeeting, platformie do konferencji i spotkań
online. Autor wielu publikacji na temat e-mail marketingu oraz webinarów i spotkań online w mediach branżowych. Pasjonat nowoczesnych technik komunikowania. piotr.krupa@clickmeeting.com

Powyższy artykuł pochodzi z Magazynu eKomercyjnie #7. Zapraszamy do przeczytania całego numeru!


Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o e-mail marketingu, polecamy Wam poradnik autorstwa Piotra Krupy, Macieja Ossowskiego i Krzysztofa Bartnika. E-book „E-mail marketing w sklepie internetowym” dostępny jest w naszym sklepie za jedyne 19,99 PLN.

E-mail marketing w sklepie internetowym

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)