eKomercyjnie.pl

Pokaż Swój Sklep [PSS]: Łukasz Świętochowski, Sklep-intymny.pl

W wywiadach z serii Pokaż Swój Sklep (PSS) staramy się regularnie promować sklepy internetowe z różnych branż, zaś odpowiedzi naszych rozmówców przy okazji pomagają też osobom, które dopiero rozważają start w e-handlu. Wszystkich, którzy chcieliby opowiedzieć nam o swojej działalności zapraszamy do kontaktu z redakcją. Tym razem na pytania odpowiedział Łukasz Świętochowski, właściciel sklepu erotycznego Sklep-intymny.pl.

Czym zajmowałeś się przed rozpoczęciem działalności w e-commerce?

Pracowałem jako sprzedawca w różnych sklepach, w międzyczasie sprzedawałem feromony dla mężczyzn i kobiet na Allegro. W ten sposób dorabiałem do marnej pensji ;) Handel feromonami w Polsce zaczął się około 2004 roku i szybko rozkręcił na dobre. Byłem jednym z pierwszych oferujących feromony na masową skalę i muszę przyznać, że opłaciło się. To był dobry pomysł na początek i trafiony sposób na biznes.

Skąd pomysł na otworzenie sex shopu w sieci?

Sprzedaż feromonów szła bardzo dobrze, więc postanowiłem uatrakcyjnić ofertę i rozszerzyć asortyment o kilka afrodyzjaków, żeli intymnych, trochę wibratorów i gadżetów erotycznych. Czas pokazał, że dokładnie o to chodziło, że idealnie trafiłem w potrzeby i gusta klientów. Nadszedł moment kiedy musiałem z czegoś zrezygnować, z pracy w sklepie lub z handlu na Allegro. I tak się zaczęło. Otworzyłem sklep erotyczny online i po jakimś czasie całkowicie zarzuciłem sprzedaż na Allegro. Po prostu nie było już ani takiej potrzeby, ani czasu. Biznes ruszył pełną parą i sex shop zaczął zarabiać.

Czy zdecydowałeś się na gotową platformę sklepową, czy stworzyłeś własną?

Na początek postanowiłem skorzystać z gotowego rozwiązania, które już jakiś czas funkcjonowało na rynku i było sprawdzone w praktyce. Wybrałem platformę sklepową IAI Shop, która dobrze odpowiadała potrzebom mojego e-sklepu. I tak już zostało. IAI daje dużo możliwości i posiada sporo przydatnych funkcji, tak więc zawsze można ją przystosować do nowych warunków i większych wymagań. Póki co zdaje egzamin.

W jaki sposób magazynujesz taki asortyment?

Sklep Intymny oferuje ogromną różnorodność asortymentu. Odpowiednie przechowywanie, nie mówię tu tylko o warunkach magazynowania, ale i dobrym systemie segregowania, oznaczania oraz wydawania produktów, są bardzo ważne. Wynajmuję przystosowany do moich potrzeb magazyn, towar jest poukładany na regałach magazynowych według ściśle określonego porządku, w odpowiednio oznakowanych strefach. Dobra organizacja i nowoczesne technologie, umożliwiają błyskawiczne przygotowanie zamówienia dla klientów sklepu.

Towar w Twoim sklepie jest bardzo intymny i wymaga dużej dyskrecji podczas dostarczania paczki do klientów. W jaki sposób dbacie o ich prywatność?

Dyskrecja tutaj jest podstawą działalności i gwarancją zaufania, którym darzą nas klienci. Rozwiązałem to tak, że nadawcą paczek jest sklep wysyłkowy, a nie sklep-intymny.pl. Na paczce z towarem nie ma żadnych napisów typu sex shop, ani żadnych innych odniesień do erotyki, dzięki czemu jest ona w pełni dyskretna. Dodatkowo paczka może być zaadresowana na wybraną placówkę Poczty Polskiej. Wtedy przesyłka nie przychodzi do domu, tylko odbiera się ją samemu w urzędzie pocztowym. Aby zamówienie było wysłane w ten sposób, wystarczy wybrać formę dostawy Poczta – odbiór własny na Poczcie.

W dzisiejszych czasach klienci mają dużą swobodę, bo nie muszą się zdradzać kupując towar, który proponujecie. Ciekawi mnie, w jaki sposób weryfikujecie klientów, którzy są niepełnoletni?

Wdrożyliśmy dedykowany system weryfikacji, który uniemożliwia realizację zamówień dla osób niepełnoletnich. Opracowała go polska firma programistyczna, z której usług korzystamy od lat. Inwestujemy we wszelkie rozwiązania, które budują zaufanie klientów do sklepu i gwarantują bezpieczeństwo zakupów oraz poufność danych osobowych.

W jaki sposób promujesz swój sklep?

Dobre produkty i sprawnie działający e-sklep to może być za mało, żeby biznes się kręcił i cały czas rozwijał. Odpowiednia promocja jest niezbędna. Jestem otwarty na wciąż pojawiające się nowe możliwości jakie daje internet. Dla właściciela biznesu internetowego to najpotężniejsze medium reklamowe. I korzystam z niego w pełni, na wszelkie sposoby. Sklep-intymny.pl jest zoptymalizowany pod kątem widoczności w najpopularniejszej wyszukiwarce jaką jest Google. Oprócz inwestycji w bardzo szeroko pojęty marketing internetowy (a więc pozycjonowanie strony, platformy social media jak Facebook porównywarki, fora, programy partnerskie), tworzę własne serwisy tematyczne całkowicie dedykowane danemu produktowi i uczestniczę w systemie zakupów grupowych. Wszystkie metody świetnie się dopełniają i przekładają na rosnący ruch na stronie, a co za tym idzie coraz większą sprzedaż. Poza tym, zadowoleni klienci są dla mnie najlepszą reklamą, pozostawiając w sieci pozytywne opinie i komentarze na temat Sklepu Intymnego. Co może równać się z taką rekomendacją?

Jaki procent zamówień składają klienci zagraniczni?

Zakupy w Sklepie Intymnym robią przede wszystkim rodzimi internauci. Klienci zagraniczni stanowią jakieś 2-3 % ogółu odbiorców. Niemniej, zrealizowanie zamówienia z dostawą za granicę, nie stanowi żadnego problemu dla mnie. Jestem otwarty na nowe możliwości i kierunki sprzedaży. Na bieżąco monitorujemy sygnały rynkowe w naszej branży i na nie odpowiednio reagujemy. Jeśli pojawi się zainteresowanie ze strony klientów zagranicznych na adekwatnym poziomie, to na pewno ruszymy ze sprzedażą do innych krajów.

Zauważyłam, że sklep jest bardzo wysoko oceniany na Opineo – 100% klientów Was poleca. Czy mógłbyś zdradzić jak powinno się prowadzić sklep internetowy, żeby zyskać tak lojalnych klientów?

Trzeba dbać o klientów, nieustannie pracować na ich zaufanie i zadowolenie. Kupujący musi czuć na każdym etapie interakcji ze sklepem internetowym, zarówno przed zamówieniem podczas podejmowania decyzji o zakupie, w trakcie dokonywania zakupu oraz po sprzedaży i dostawie przesyłki, że wszystko jest stworzone z myślą o nim, jego wygodzie, bezpieczeństwie i satysfakcji. Najważniejsze, żeby na każdym kroku doświadczenie klientów z e-sklepem było maksymalne pozytywne, żeby chcieli tu wracać i polecać go innym. Witryna sklep-intymny.pl jest intuicyjna, przejrzysta, bardzo estetyczna i sprawnie działa, oferuje ogromny wybór oryginalnych produktów świetnie zaprezentowanych i w dobrych cenach. Sklep Intymny zapewnia całą różnorodność form płatności, bezproblemową wymianę i zwrot zakupionego towaru, super szybką wysyłkę – 98% transakcji jest realizowane w 24h. Odwiedzający stronę mają możliwość zweryfikowania wiarygodności sklepu, dzięki błyskawicznemu dostępowi do realnych opinii o nim. Staram się, aby mój e-sklep był nie tylko platformą zakupową, gdzie klienci wchodzą, kupują i na tym kończą, ale również miejscem, gdzie chętnie zostają dłużej dla przyjemności. Nie wymagam od nikogo podania danych, które faktycznie nie są potrzebne do realizacji zamówienia. Po prostu szanuję klientów, ich prywatność i czas.

Jakie masz plany związane z rozwojem e-sklepu?

Planów i pomysłów jest sporo. Planuję wprowadzenie produktów własnej marki. Wtedy mogę zaoferować dokładnie to, czego klienci oczekują i to pod każdym względem, nie tylko cenowym oraz co istotne, na bieżąco dopasowywać asortyment własnej marki do ewoluujących potrzeb odbiorców. W planach mam sprzedaż hurtową produktów własnej marki i to nie tylko online, ale również w sklepach stacjonarnych, o których otwarciu coraz poważniej myślę. Najważniejsze, żeby cały czas się rozwijać, nie stać w miejscu i pozytywnie zaskakiwać klientów czymś nowym, stworzonym z myślą o nich.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

SMSAPI

Krótki opis: SMSAPI to platforma do masowej wysyłki SMS, MMS i wiadomości głosowych VMS w celu dostarczania powiadomień oraz prowadzenia działań marketingowych. Służy szybkiemu informowaniu odbiorców i prowadzeniu efektywnych działań sprzedażowych.

 

Oferta firmy: 

KORZYŚCI Z WYKORZYSTANIA SMSAPI:

  • Budowanie lojalności, zaangażowania i zaufania do marki dzięki personalizacji oraz dobrze skonstruowanym kampaniom;
  • Bezpośrednie wsparcie sprzedaży;
  • Zniwelowanie dystansu pomiędzy firmą a Klientem;
  • Zwiększenie zaangażowania i retencji Klientów;
  • Lepsze zrozumienie Klienta dzięki dwukierunkowej komunikacji.

FUNKCJE:

Masowa wysyłka wiadomości SMS i MMS – używana w obsłudze klienta oraz w kampaniach marketingowych;

Odbiór wiadomości SMS i MMS – ułatwiający dwustronną wymianę informacji między firmą a klientami;

Usługa Short Code – umożliwiająca korzystanie z krótkiego 4-cyfrowego numeru do odbierania wiadomości, przydatna w konkursach, głosowaniach, loteriach i badaniach opinii;

Tworzenie własnych baz odbiorców za pomocą funkcji Newsletter SMS, numeru odbiorczego;

Personalizacja SMS oraz możliwość grupowania kontaktów w oparciu o dowolne parametry; 

Generowanie i przesyłanie kodów rabatowych;

Integracja API z najbardziej znanymi platformami tworzącymi oprogramowanie e-sklepów, CRM oraz wielu innych;

• Sprawdzanie, do jakiej sieci należy dany numer – HLR;

Geotargetowanie wiadomości SMS.

Opłaty abonamentowe: Opcjonalne

Konieczność podpisania umowy: Nie

Dodatkowe informacje:

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Automatyzacja procesów w e-commerce – cz. 1

Przy zakładaniu sklepu internetowego wiele procesów wykonywanych jest na początku ręcznie – właściciel sam tworzy katalog produktów, dodaje opisy, atrybuty, obsługuje zamówienia, aktualizuje stany magazynowe. Z czasem, gdy sprzedaż zaczyna rosnąć, musi zatrudniać kolejnych pracowników – odpowiedzialnych za logistykę, obsługę klientów, zarządzanie ofertą czy marketing.

Gdy biznes się rozwija, sprzedaż rośnie, bardzo łatwo skaluje się działalność przez zwiększanie zatrudnienia. Gdy konkurencja zaczyna deptać po piętach, na rynek wchodzą duzi gracze, okazuje się, iż sklepy nieefektywne kosztowo, nie potrafiące zdobyć klienta jakością obsługi czy oferty, zaczynają wypadać z rynku. W takich momentach niezwykle ważna staje się efektywność kosztowa, a tej w sukurs przychodzi automatyzacja procesów biznesowych.

Reengineering

Zacznę od koncepcji, którą poznałem jeszcze na studiach. Zakłada ona, iż tworząc jakiś nowy system informacyjny warto zastanowić się, czy procesy, które funkcjonują w firmie i które zamierzamy zmapować w nowym systemie są:

  • w ogóle potrzebne (sic!);
  • wykonywane przez odpowiednie osoby;
  • wykonywane w odpowiednim miejscu;
  • maksymalnie uproszczone i zautomatyzowane.

Bardzo często w organizacjach z czasem powstają pewne schematy działań, tworzy się protokoły, raporty, generuje wydruki, które tak naprawdę nikomu nie są potrzebne. Ponadto, część prac wykonywana jest ręcznie, podczas gdy technologia i dostępne systemy umożliwiają zautomatyzowanie procesów. Tworząc system AtomStore staraliśmy się zawsze pamiętać o pojęciu reengineeringu i zadawać sobie pytania: czy to jest potrzebne? Czy można to zrobić lepiej?

Najprostszym przykładem może być drukowanie zamówień z systemu sklepu internetowego, a następnie przepisywanie ich przez osobę odpowiedzialną za fakturowanie w systemie FK. Później dostarczanie faktur do osoby odpowiedzialnej za pakowanie całości. Zastosowanie mechanizmu integracji systemu e-commerce z systemem FK umożliwia generowanie faktur bezpośrednio w systemie FK, pobieranie ich w formacie elektronicznym i udostępnianie klientowi w panelu. Innym sposobem rozwiązania tego problemu może być stworzenie modułu fakturowania w systemie e-commerce.

Automatyzując procesy lub zupełnie się ich pozbywając, należy oczywiście zbadać otoczenie prawne – nie można np. pozbyć się procesu fakturowania :)

Co można zautomatyzować?

Podkreślę, iż moje opinie dotyczą głównie procesów związanych z platformą e-commerce oraz interakcjami tej platformy z pracownikami sklepu i innymi systemami IT. Oprócz opisanych w artykule na pewno istnieje jeszcze wiele aspektów działalności sklepu, które można zautomatyzować.

Najważniejsze grupy procesów, które możemy częściowo lub całkowicie zautomatyzować, to:

  • zarządzanie ofertą sklepu;
  • zarządzanie cenami;
  • merchandising;
  • marketing;
  • obsługa zamówień;
  • logistyka;
  • obsługa klienta.

Zarządzanie ofertą sklepu

Zarządzanie katalogiem produktów sklepu jest jednym z najważniejszych procesów, które mogą wyróżnić lub pogrzebać sklep, z tego względu zalecam tu bardzo dużą ostrożność. Ale od początku.

W handlu internetowym mamy kilka sposobów tworzenia katalogu produktów:

  • sklep sam buduje katalog, tworząc opisy, zdjęcia, uzupełniając dane techniczne – najczęściej dotyczy to sklepów niszowych, często oferujących produkty, które sam wytwarza lub sprowadza bezpośrednio od producenta;
  • sklep internetowy buduje katalog na podstawie opisów, zdjęć i innych materiałów dostarczonych przez producentów;
  • sklep kupuje opisy od internetowych katalogów, baz opisów;
  • sklep pobiera opisy od dostawców, modyfikując je, korygując, dodając istotne dla klientów informacje;
  • sklep internetowy w całkowicie automatyczny sposób (po API, na podstawie plików XML, CSV) tworzy katalog produktów.

W przypadku wielu branż nie jest możliwe samodzielne tworzenie wszystkich opisów – jeśli kategoria ma np. 200 tys. produktów (książki, muzyka, filmy, części samochodowe itp.), ciężko wyobrazić sobie, iż pracownicy sklepu przeczytają wszystkie książki i stworzą unikalne opisy. Warto jednak bardzo ostrożnie podchodzić do zakupu czy wykorzystania gotowych baz opisów. Często posiadają one błędy, są niewystarczające, ale przede wszystkim w żaden sposób nie odróżniają nas od pozostałych 100 sklepów, z którymi rywalizujemy na rynku…

Jeśli w danej kategorii jest 50 bestsellerów, należy skupić się na przygotowaniu świetnych opisów chociażby tylko dla tej grupy produktów. Można skorzystać z crowdsourcingu, budując program lojalnościowy premiujący klientów, którzy prześlą dobre opisy czy recenzje, można zlecać opisy na zewnątrz – dbając, by były one unikalne.

Wracając jednak do automatyzacji. Dzięki wykorzystaniu technologii IT można zautomatyzować takie elementy tworzenia katalogu, jak:

  • pobieranie asortymentu od dostawców;
  • tworzenie kartotek (szkieletów) dla nowych produktów;
  • przypisywanie pozycji do kategorii;
  • reguły dla grup asortymentowych – sprzedaż, usunięcie produktu;
  • pobieranie zdjęć, opisów z zewnętrznych baz danych.

Polityka cenowa

Po przygotowaniu katalogu produktów, administrator musi nadać odpowiednie ceny produktom w ofercie. W przypadku niewielkich katalogów zarządzanie cenami może odbywać się ręcznie. W przypadku, gdy sprzedajemy kilka czy kilkadziesiąt tysięcy produktów, konieczna jest automatyzacja tego procesu.

Zaawansowane wdrożenia systemów e-commerce umożliwiają:

  • pobieranie cenników od dostawców – cen detalicznych, cen zakupu;
  • ustalanie cen na podstawie cen zakupu i zadanych marż;
  • indywidualizowanie marż dla wybranych kategorii, producentów;
  • automatyczne tworzenie promocji, wyprzedaży;
  • ustalanie różnych cenników w zależności od źródeł, z których weszli klienci;
  • automatyczne przydzielanie klientów do grup cenowych;
  • testowanie poziomu cen.

Pierwszym krokiem do uruchomienia automatyzacji w zakresie polityki cenowej jest przygotowanie modułu, który na podstawie cen od dostawców oraz zadanej marży pozwoli zarządzać ofertą w sklepie.

Kolejnym elementem, o który warto zadbać jest algorytm wyboru dostawcy i cen, w przypadku gdy dany produkt znajduje się u kilku dostawców. Naturalnym czynnikiem decydującym mogłaby być (i bardzo często
jest) cena zakupu. Wiele razy okaże się jednak niewystarczająca i sprzedawca będzie chciał posłużyć się takimi zmiennymi, jak:

  • dostępność towaru;
  • czas realizacji zamówienia;
  • minimum logistyczne;
  • kredyt kupiecki;
  • cena sprzedaży w sklepie (cena zakupu + marża dla danego dostawcy).

Szczegółowe zasady wyliczania cen mogą być więc zależne od wielu czynników biznesowych – nie zawsze będzie to najniższa cena jednostkowa zakupu.

Kolejne poziomy automatyzacji działania sklepu internetowego to moduł tworzenia automatycznych promocji i wyprzedaży czy system testowania najkorzystniejszej ceny sprzedaży (testujący różne poziomy cen i wyliczający zysk na podstawie marży i współczynnika konwersji).

Merchandising

Marchandising w handlu tradycyjnym jest to działalność mająca na celu taką ekspozycję towarów, aby zapewnić ich jak największą sprzedaż. W sklepach stacjonarnych polega ona na układaniu towaru w taki sposób i na tej wysokości, aby klient wybrał produkt danego producenta, podczas spaceru po alejkach natknął się na promocje, zainteresował dodatkowymi produktami przy kasie.

Przewagą i ułatwieniem dla sklepów stacjonarnych jest fakt, iż wszyscy klienci wchodzą tym samym wejściem, przechodzą obok kas lub wracają tą samą ścieżką. W sklepach internetowych klienci trafiają z bardzo różnych źródeł – mogą wejść na główną stronę, kliknąć w wyszukiwarce i wejść na listę produktów, przeczytać informacje w newsletterze i trafić bezpośrednio na kartę produktu czy do koszyka. W związku
z tym sprzedawcy dużo trudniej „ułożyć towar” w sklepie.

Przewagą nowoczesnych sklepów internetowych jest jednak to, iż mogą one analizować zachowania użytkowników i na tej podstawie układać towar na listach czy serwować rekomendacje. Jeśli klient przeglądał wcześniej książki z kategorii horrory, prawdopodobnie nie ma sensu pokazywać mu bestsellerów i promocji z kategorii romanse. Jeśli przeglądał karmę dla psów, to prawdopodobnie nie zainteresuje się nowościami z kategorii karma dla kotów. Inteligentne rekomendacje pozwalają zautomatyzować proces zarządzania ofertą, robiąc to jednocześnie skuteczniej niż większość sprzedawców.

W drugiej części artykułu (już kolejnym numerze magazynu eKomercyjnie.pl!) zajmiemy się automatyzacją marketingu, obsługi klienta i logistyki w sklepie internetowym.


Łukasz Plutecki – w agencji interaktywnej NetArch od 2 lat pracuje nad projektem AtomStore – platformą e-commerce klasy premium. Prowadzi bloga o marketingu internetowym – plutecki.net. W branży jest znany m.in. z wystąpień podczas ShopCampów.

Powyższy artykuł pochodzi z Magazynu eKomercyjnie #11. Zapraszamy do przeczytania całego numeru!

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)