eKomercyjnie.pl

Pokaż Swój Sklep [PSS]: Maciej Szobski, Impeximp.pl

W wywiadach z serii Pokaż Swój Sklep (PSS) staramy się regularnie promować sklepy internetowe z różnych branż, zaś odpowiedzi naszych rozmówców przy okazji pomagają też osobom, które dopiero rozważają start w e-handlu. Wszystkich, którzy chcieliby opowiedzieć nam o swojej działalności zapraszamy do kontaktu z redakcją. Tym razem na pytania odpowiedział Maciej Szobski, który swój pomysł na e-biznes realizuje w sklepie Impeximp.pl.

Czym zajmowałeś się przed uruchomieniem sklepu internetowego?

Pracę w branży zabezpieczeń mechanicznych rozpocząłem w 1993 roku w niemieckiej firmie, która otworzyła w Polsce swoje przedstawicielstwo. Naszymi klientami były banki, dla których budowaliśmy skarbce i wyposażaliśmy w inne specjalistyczne urządzenia bankowe takie jak wrzutnie nocne, multisejfy czy skrytki depozytowe. W 1999 roku założyłem własną firmę.

Skąd pomysł na sprzedawanie tak nietypowego asortymentu w sieci?

Gotówka, biżuteria, akty notarialne, dokumenty kredytowe, cenne pamiątki rodzinne, paszporty, świadectwa szkolne, polisy mieszkaniowe – mógłbym tak wymieniać bez końca. Sejf nie jest produktem przeznaczonym tylko dla banku. To urządzenie, które znajdzie zastosowanie w każdym biurze, mieszkaniu i domu jednorodzinnym. Przecież każdy z nas ma coś do ukrycia.

Czy zdecydowaliście się na gotową platformę sklepową czy stworzyliście własną?

Nasz sklep działa na platformie Shoper w wersji 4. Od samego początku wiedzieliśmy, że będziemy działać na jakimś „gotowym” rozwiązaniu. Oczywiście zdajemy sobie sprawę z zalet jakie niesie za sobą dedykowane oprogramowanie, ale dla nas najważniejszy był stosunek ceny do jakości. Przyznam, że przed podjęciem decyzji dotyczącej wyboru platformy sklepu, bardzo dużo czasu poświęciliśmy na porównanie ofert dostępnych na rynku. Wybór padł na Shopera – i nie żałujemy. To jest oprogramowanie oferujące ogromną liczbę funkcjonalności, które cały czas jest rozwijane, a przy okazji dające możliwość wprowadzenia indywidualnych modyfikacji. Pod koniec roku planujemy aktualizację oprogramowania sklepu. Myślę, że nasz wybór znów padnie na Shopera.

Dlaczego i po jakim czasie zdecydowaliście się na zmianę oprogramowania sklepu?

Oprogramowanie sklepu zakupiliśmy w październiku 2009 roku. Potem oczywiście minęło kilka miesięcy na tworzenie i wdrażanie szaty graficznej oraz wprowadzanie oferty. Z perspektywy czasu muszę stwierdzić, że sporo nam to zajęło. Pierwsze zamówienie w naszym sklepie zostało złożone dopiero w kwietniu 2010 roku. Nasza przygoda trwa zatem już bez mała trzy lata. Myślę, że dla tak dynamicznie rozwijającej się dziedziny jak e-handel to już baaardzo długo. Nadszedł czas na odświeżenie wizerunku i szaty graficznej sklepu. Chcemy wprowadzić nowe funkcjonalności – te które zaoferuje nam najnowsza wersja oprogramowania sklepu oraz kilka własnych modyfikacji.

W swoim sklepie oferujecie bardzo bogatą ofertę asortymentu – ile zajęło Wam kompletowanie bazy produktów?

Trudno jest jednoznacznie określić ten okres… Budowanie oferty trwa cały czas. W chwili obecnej dostarczamy produkty dziesięciu producentów – polskich i zagranicznych. Jednak wciąż jesteśmy otwarci na współpracę z nowymi partnerami, którzy są w stanie dostarczyć nam interesujący i dobry produkt. Ciekawostką są na przykład tzw. sejfy ekskluzywne, które oprócz tego, że spełniają swoją rolę odporności na włamanie, są po prostu ładne i efektowne.

Udostępniacie możliwość ratalnego finansowania zakupów – czy klienci często korzystają z takiej formy płatności?

Do tej pory mieliśmy tylko jednego klienta, który skorzystał z tej formy finansowania. Udostępniliśmy ją ponieważ oprogramowanie sklepu umożliwia łatwą automatyczną integrację. Jednak od początku wiedzieliśmy, że nie będzie to popularna forma zakupów z uwagi na asortyment, który oferujemy. Zakupy ratalne w naszym sklepie umożliwiają usługi finansowe Żagiel S.A., które oferowane są tylko dla osób fizycznych, a nie dla firm – a to one są wciąż w znakomitej większości naszymi klientami.

Wpisując w wyszukiwarkę Google frazę „sejfy”, pojawiacie się na pierwszym miejscu w rankingu stron. Jakie inne metody promocji jeszcze stosujecie?

Pozycjonowanie w wyszukiwarce internetowej to nasza główna forma reklamy. Przyznam, że przez kilka miesięcy próbowaliśmy kampanii AdWords, ale jej koszt był niewspółmiernie wysoki do wzrostu ruchu na stronie i ilości dodatkowych zamówień. Stałe pozycjonowanie wybranych fraz i słów kluczowych zapewnia nam wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Jako formę promocji można też zaliczyć naszą obecność w serwisie Allegro.pl.

Jakie macie plany związane z rozwojem e-sklepu?

Tak jak wspomniałem wcześniej, to przede wszystkim odświeżenie szaty graficznej i aktualizacja oprogramowania sklepu. Chcielibyśmy delikatnie przekonfigurować ofertę w taki sposób, żeby była bardziej przejrzysta dla klientów. Po prawie trzech latach jesteśmy bogatsi o doświadczenie, wiemy z jakimi wątpliwościami borykają się osoby, które chcą kupić sejf. My staramy się doradzić tak aby wybrany produkt odpowiadał ich oczekiwaniom. Na pewno popracujemy też nad zaawansowaną wyszukiwarką produktów, która pomoże w doborze najlepszego rozwiązania.





Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Poczta Polska dostarcza przesyłki konsultantkom firmy AVON

Poczta Polska nawiązała współpracę z liderem branży kosmetycznej, firmą Avon. Umowa została zawarta na świadczenie usług dostarczania przesyłek do konsultantek firmy. W ciągu pierwszych 2 tygodni współpracy, Poczta obsłużyła około kilkunastu tysięcy przesyłek Avon. Szacuje się, że wielkość kontraktu zwiększy przychody Spółki z tytułu usług paczkowych w segmencie klienta biznesowego o około 5 procent rok do roku.

Avon to jedna z największych firm działających w branży kosmetycznej – notowana na nowojorskiej giełdzie. Działa w ponad 100 krajach i współpracuje z ponad 6 milionami konsultantek na całym świecie.

Oferta dostosowana do potrzeb klienta biznesowego

Poczta Polska wdrożyła usługę w pełni dostosowaną do złożonych potrzeb klienta biznesowego. Usługa obejmuje proces nadawania, współpracy informatycznej, wsparcia obsługi konsultantów, monitorowania jakości i terminowości dystrybucji. By spełnić wymagania firmy Avon, Poczta zmodernizowała wiele elementów swojego łańcucha logistycznego oraz wprowadziła nowe rozwiązania technologiczne, organizacyjne i informatyczne.

KEP czyli Kurier Ekspres Przesyłka w Poczcie Polskiej

Rynek usług paczkowych i kuriersko-ekspresowych w Polsce wart jest nawet 4 mld zł. Obecnie 65 procent przychodów Poczty w tym segmencie rynku pochodzi od klientów indywidualnych. Ważnym krokiem jest rozwój współpracy z klientami biznesowymi. Poczta zamierza stać się istotnym graczem na rynku e-commerce oraz obsługi łańcucha dostaw. Oferuje, zatem usługi kurierskie, ekspresowe i paczkowe spełniające wymagania dużych, średnich i małych klientów biznesowych.

„Nasza współpraca z Avon pokazuje, że Poczta Polska jest przygotowana do świadczenia usług na rynku Kurier Ekspres Paczka spełniających złożone wymagania jakościowe, operacyjne i informatyczne dużych, średnich i małych klientów biznesowych” – mówi Łukasz Gołębiowski, Dyrektor Pionu ds. Klienta Biznesowego i Instytucjonalnego Poczty Polskiej.

Jak współpracę ocenia AVON?

„Wybierając dostawcę usług kierowaliśmy się, przede wszystkim, możliwościami, jakie niesie serwis poszczególnych dostawców z perspektywy dostarczenia naszym Konsultantkom jak najlepszych rozwiązań. Patrząc na dotychczasowe efekty współpracy, Konsultantki Avon bardzo dobrze odbierają usługi Poczty Polskiej w zakresie odbiorów własnych jak i dostaw kurierskich. Pierwszy okres po wdrożeniu potwierdza słuszność naszego wyboru.Nasza współpraca jest jeszcze „młodym” dzieckiem. Avon i Poczta pełnią funkcję rodziców czuwających nad jego właściwym rozwojem. Na pewno chcemy, aby dalsza współpraca dalej była kontynuowana w partnerskiej atmosferze, z koncentracją na ciągłym doskonaleniu usług świadczonych przez Pocztę Polską.” – mówi Sebastian Krzymowski, Menedżer Transportu Avon Operations Poland.

Źródło: Poczta Polska

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Ponad milion klientów OPONEO.PL S.A., firma planuje rozpoczęcie sprzedaży w Stanach Zjednoczonych

Ponad 10 lat temu, kiedy to dzisiejsza spóła giełdowa OPONEO.PL S.A. rozpoczynała sprzedaż opon i felg przez Internet, e-commerce w Polsce raczkował. Obecnie firma posiada milion klientów i dynamicznie rozwija sprzedaż za granicą. Planuje również jedno ze swoich największych przedsięwzięć – podbój USA.

OPONEO.PL S.A., spółka która od 2009 roku działa również na rynku europejskim, osiąga dziś przychody rzędu 170,9 mln rocznie, ponad dwukrotnie większych od przychodów z 2007 roku, gdy debiutowała na warszawskiej giełdzie. W lipcu br. podała informację o kolejnych wzrostach; wstępna wielkość przychodów za II kwartał 2012 roku, wyniosła ok. 51 533 tys. zł i stanowiła 125% przychodów osiągniętych w II kwartale roku ubiegłego.

Firma skutecznie zwiększa sprzedaż, w szczególności za granicą (tj. we Francji, Hiszpanii, Włoszech, Austrii, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Holandii), gdzie wysłała już setki tysięcy opon. Zamówienia ze sprzedaży zagranicznej stanowią obecnie ponad 20% wszystkich zamówień.

Siedem krajów Europy to jednak nie koniec ekspansji bydgoskiej spółki e-commercowej. Plany lidera internetowej sprzedaży opon i felg zakładają utrzymywanie silnej pozycji w Polsce i ciągłe poszerzanie zagranicznych rynków zbytu, jak choćby tych ujętych w najbliższych działaniach strategicznych – Belgii, Irlandii czy USA. Zespół OPONEO.PL przygotowuje już amerykańską wersję sklepu www.oponeo.com i jest w trakcie organizacji kwestii formalno-prawnych do otwarcia spółki na terenie Stanów Zjednoczonych. To największy z dotychczasowych projektów związanych ze sprzedażą zagraniczną.

Efekty stałego rozwoju OPONEO.PL przekładają się nie tylko na wyniki finansowe firmy, ale również na liczbę zadowolonych klientów z zakupów przez internet. Spółka pozyskała właśnie swojego milionowego klienta, którego nagrodziła kompletem opon za złotówkę (link do informacji).

Źródło: OPONEO S.A.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)