eKomercyjnie.pl

Pokaż Swój Sklep [PSS]: Sklep.wsip.pl

W wywiadach z serii Pokaż Swój Sklep (PSS) staramy się regularnie promować sklepy internetowe z różnych branż, zaś odpowiedzi naszych rozmówców przy okazji pomagają też osobom, które dopiero rozważają start w e-handlu. Wszystkich, którzy chcieliby opowiedzieć nam o swojej działalności zapraszamy do kontaktu z redakcją. Tym razem na pytania odpowiedzieli Jakub Strzelczyk, Kierownik Sprzedaży Internetowej i Michał Chodzic, Specjalista ds. e-marketingu w sklepie Sklep.wsip.pl.

Dlaczego zdecydowaliście się na działalność w e-commerce?

Sklep WSiP został uruchomiony w 2003 roku, jako dodatkowy kanał sprzedaży. Chcieliśmy również dotrzeć do klientów indywidualnych, poprzez sprzedaż internetową.

Czy zdecydowaliście się na gotową platformę sklepową czy stworzyliście własną?

Stworzyliśmy własną platformę sklepową odpowiadającą naszym wymaganiom i specyfice działalności, jak również spełniającą nasze oczekiwania. Przy tworzeniu własnej platformy, braliśmy również pod uwagę możliwość jej rozbudowy i ulepszania, w związku ze zmieniającymi się naszymi wymaganiami i wymaganiami rynku. Decyzja o budowie własnej platformy zapadła między innymi dlatego, że oferowane gotowe platformy nie spełniały naszych kryteriów.

Ile trwało uruchomienie sklepu internetowego? Czy napotkaliście na jakieś trudności w trakcie jego tworzenia?

Pierwsza wersja sklepu internetowego została uruchomiona w 2003 roku, a jego przygotowanie zajęło nam trochę czasu, ale nie możemy zdradzić ile. Przy realizacji każdego projektu, napotyka się na różne trudności, my również je napotkaliśmy. Jednak dzięki zgranemu zespołowi specjalistów, którzy pracowali nad projektem udało się je szybko wyeliminować i ukończyć projekt tworzenia sklepu z sukcesem. W 2010 roku sklep przeszedł gruntowną przebudowę. Z tym również sobie sprawnie poradziliśmy. Po drodze pojawiły się małe trudności, ale udało się osiągnąć efekt końcowy.

W jaki sposób e-sklep wpłynął na działalność Waszego Wydawnictwa?

E-sklep jest dodatkowym kanałem sprzedaży naszych publikacji, prezentacji naszej oferty i komunikacji z klientem. Na przestrzeni kilku lat działalności na pewno miał swój mały wpływ na działalność Wydawnictwa. Pokazał, że jesteśmy Wydawnictwem otwartym na zmiany i nie boimy się nowoczesnych rozwiązań.

Uczniowie i ich rodzice kupują podręczniki zazwyczaj w księgarniach – jak zatem zachęcacie ich do kupowania bezpośrednio z e-sklepu wydawnictwa?

Owszem kupują w księgarniach, ale coraz większa liczba osób kupuje podręczniki również w Internecie. Jest to na pewno wygodniejsza i szybsza forma zakupu. Jeśli chodzi o skłonienie uczniów i rodziców do zakupów w sklepie internetowym Wydawnictwa, to jest to stały rabat 10%, dostawa gratis przy zamówieniach powyżej 100 zł, a co najważniejsze to gwarancja dostępności podręczników i aktualność wydań. Nasi klienci mogą być pewni, że u nas zawsze dostaną dany podręcznik i będzie to aktualne wydanie. Dodatkową zachętą do zakupów są organizowane czasowo różne promocje, akcje oraz konkursy dla szkół i dla klientów indywidualnych.

Jakie inne metody promocji jeszcze stosujecie w przypadku tego asortymentu?

Metody, które zostały wymienione powyżej, oraz od czasu do czasu staramy się połączyć akcje z offline i przenieść je do online. Więcej nie możemy zdradzić.

Ile osób obsługuje Wasz sklep internetowy?

Obecnie nasz sklep internetowy obsługują 4 osoby, o których informacje można znaleźć na stronie sklepu.

Czy sprzedajecie więcej dla klientów indywidualnych, czy dla jednostek organizacyjnych?

Zdecydowanie większość naszych klientów stanowią klienci indywidualni.

Gdybyście mieli teraz od nowa robić swój e-sklep, to co zrobilibyście inaczej?

W zasadzie nic. Przy tworzeniu sklepu staraliśmy się jak najwięcej rzeczy przewidzieć i możemy w 100% powiedzieć, że udało się nam przewidzieć najważniejsze rzeczy. Sklep WSiP spełnia swoją funkcję. Na chwilę obecną pozostała nam jedynie kosmetyka i ulepszanie sklepu, jak również podążanie za panującymi trendami i wdrażanie różnych nowych technologii. Wszystkie te działania robimy z myślą o naszych klientach.

Jakie macie plany związane z rozwojem e-sklepu?

Nie możemy zdradzić naszych planów, ale na pewno jeszcze nieraz nasi klienci będą mile zaskoczeni.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Divante podsumowuje współpracę z Willsoor

Minęło pierwsze 4 miesiące współpracy Divante i Sendingo z producentem męskich koszul Willsoor. Zakres działań objął eMail marketing oraz system rekomendacji behawioralnych Quartic. Celem kooperacji był wzrost sprzedaży i poprawa lojalności klientów. Firmy podsumowują pierwszy etap współpracy.

AdvertisementReklama

Współprace rozpoczęliśmy od wysyłki maili promocyjnych. Działania ukierunkowaliśmy na dwa aspekty:

  • Praca nad dostarczalnością
  • Praca nad kreacją graficzną

Efektem działań był wzrost dostarczalności ogólnej do 96,7%.

Kolejny działaniem była praca nad powiększeniem bazy odbiorców newslettera

Wprowadziliśmy wyskakujący pop-up mający w szybkim czasie powiększyć liczbę osób zapisanych do subskrypcji. Spowodowało to wzrost bazy o ponad 34% w niespełna półtorej miesiąca.

Automatyzacja eMail Marketingu

Poza pracą nad mailami promocyjnymi i budową bazy, skupiliśmy się na wprowadzeniu automatycznie wysyłanych maili zgodnie z cyklem życiowym w marketingu (LifeCycle marketingem). Wiedząc, że aktywni użytkownicy są skłonni szybciej dokonać transakcji postanowiliśmy ich dodatkowo zmotywować. W pierwszej kolejności zabraliśmy się za nowych użytkowników tworząc graficzną wiadomość powitalną, która sprzedaje. Oto efekty naszych działań:

  • Procentowy przychód z wiadomości powitalnej w stosunku do całego sklepu 14,07%
  • Wielkość koszyka w porównaniu do średniego na stronie 17,51% wyższa
  • Współczynnik konwersji wiadomości powitalnej do średniej na sklepie 255% wyższy

System rekomendacji behawioralnych

W tym samym czasie co eMail marketing uruchomiliśmy na sklepie Quartic’a. Wcześniej w Willsoorze nie było żadnych bloczków rekomendacji. Po instalacji pojawiły się w dwóch miejscach: na stronie głównej (jako „wybrane dla Ciebie”) i na karcie produktu (jako „zobacz podobne” i „klienci którzy kupili ten produkt kupili również …”). Efekty pojawiły się już pierwszego dnia. Na przestrzeni 5 miesięcy wyniki są następujące:

  • Udział przychodów ze sprzedaży z rekomendacji: 18,3%
  • Udział wielkości sprzedaży z rekomendacji: 16,9%

Ocena klienta

„Długo szukaliśmy agencji, która by nam pomogła w budowaniu naszego projektu sklepu z koszulami -pisząc pomogła mam na myśli współprace opartą na wzajemnych korzyściach gdzie traktuje się firmę partnera prawie jak swoją. Po wielu nieprzyjemnych doświadczeniach znaleźliśmy właśnie taką agencję w postaci grupy Divante. Co mi się podoba najbardziej we współpracy z Divante:

  • Rzetelność i terminowe wywiązywanie się z powierzonych im działań
  • Zaangażowanie w projekt
  • Kreatywne a nie tylko odtwórcze działanie.

Co najważniejsze, zawsze można zadzwonić i się poradzić i choć nie jesteśmy dużym graczem na polu e-commerce to odczucia w traktowaniu ze strony Divante są zgoła odmienne.” – mówi Dominik Tomaszewski właściciel sklepu willsoor-shop.pl.

Kolejne kroki

„Wyniki okazały się tak dobre, że rozpoczęliśmy pracę nad innymi programami LifeCycle marketingu, mającymi monetyzować ruch na stronie. Widzimy w tej formie eMail marketingu duży potencjał sprzedażowy i nasza dalszą współpracę ukierunkowujemy na aktywizowanie klientów na wszystkich etapach relacji ze sklepem” – mówi Marcin Moska, New Business Developer i ekspert od email marketingu w Divante.

Źródło: Divante

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Jak wygląda polski rynek podręczników i artykułów szkolnych? [infografika Ceneo]

Wydatki na wyprawkę szkolną to duże obciążenie dla budżetów domowych, na same podręczniki musimy wydać średnio ponad 350zł dla jednego dziecka. Do wydatków związanych z początkiem roku szkolnego należy dodać także koszty przyborów szkolnych oraz wszelkich dodatkowych zajęć pozaszkolnych, w których będzie uczestniczyło dziecko. W sierpniu 2012 Ceneo.pl przeprowadziło ankietę, w której prezentuje średnie wydatki Polaków na wyprawkę szkolną. A to wszystko w atmosferze początku cyfryzacji polskiej szkoły.

AdvertisementReklama

E-podręczniki mają być gotowe dopiero we wrześniu 2014 roku. Nie udało się na przykład wyłonić twórców e-podręcznika do nauk przyrodniczych i humanistycznych. To właśnie drukowane podręczniki stanowią zdecydowanie największy koszt szkolnej wyprawki. Przed pierwszym dzwonkiem warto rozejrzeć się za wyprawką szkolną. Lepiej zrobić to już teraz aby we wrześniu uniknąć niepotrzebnego biegania po księgarniach i supermarketach. W zależności głównie od wieku dziecka, klasy a nawet szkoły, pełny komplet podręczników może kosztować nawet około 400zł.

Ile kosztuje wyprawka?

Wyprawka dla pierwszoklasisty jest jedną z najdroższych. Maluchowi trzeba kupić wszystko od podstaw, czyli tornister, podręczniki, a także piórnik z wyposażeniem oraz zeszyty. Pierwsza klasa wymaga od początkującego ucznia pełnego plecaka, w większości przypadków wszystkich nowych podręczników. Na kolejnych etapach edukacji podręczniki są jednak coraz droższe. Jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez serwis Ceneo.pl, wśród 1150 badanych aż prawie 33% z nich wydało w zeszłym roku ponad 500zł na podręczniki, a lekko ponad 32% zapłaciło za nie w przedziale od 300 – 500zł.

To co szczególnie interesujące w wynikach badania Ceneo.pl to fakt, że znaczna większość ankietowanych planuje w tym roku wydać na podręczniki sumę porównywalną lub wyższą w stosunku do roku poprzedniego i to nawet o ok. 100zł.

Ponad 1500 zapytanych przez Ceneo.pl o miejsce zakupu podręczników najczęściej wskazało tradycyjne księgarnie. Zakupów właśnie tam dokonuje prawie 40% ankietowanych. Niemal 30% zapytanych wybiera zakup podręczników w sieci. Istnieje też spora grupa kupujących używane podręczniki w antykwariatach (ponad 9%).

Naprzeciw potrzebom tej grupy rodziców wychodzą antykwariaty i bazary z książkami lub sklepy internetowe specjalizujące się w handlu używanymi podręcznikami. Dodatkowo księgarnie internetowe także wspierają ich w stosunkowo tanich zakupach książek. Dzięki serwisom takim jak Ceneo.pl, możemy porównać ceny podręczników w sklepach internetowych i tym samym zaoszczędzić. Pozwalają wybrać najtańszą ofertę książek i w miarę możliwości odebrać zamówienie w wybranym przez nas miejscu, nie pokrywając kosztu wysyłki.

Wyprawka szkolna to nie tylko podręczniki

Książki to jednak nie wszystko, co potrzeba kupić dziecku do szkoły. Sporym wydatkiem są również niezbędne do nauki artykuły szkolne, jak chociażby długopisy, flamastry, a nawet plastelina, czy farby. Jak wskazują wyniki badania Ceneo.pl rodzice na artykuły szkolne wydali w zeszłym roku od 100 do 200zł (ok. 40% ankietowanych), a 24% zapłaciło za te produkty powyżej 300zł. Koszt ten jest szczególnie widoczny przy zakupach dla uczniów szkół podstawowych – aż 46% rodziców uczniów podstawówek zapłaciła za artykuły szkolne ok. 200zł w 2011 roku.

Zapytani w ankiecie, ile planują wydać na nie w tym roku, wyraźnie zaznaczyli, że chcą zapłacić za nie mniej w stosunku do ubiegłego roku o kwotę około 100zł na jednej wyprawce. Ankietowani zaznaczyli również, że najczęściej po artykuły tego typu wybierają się do supermarketów – 53% zapytanych. Na drugim miejscu wskazali sklepy papiernicze – 31% ankietowanych. W sieci natomiast prawie 7% decyduje się na zakup przyborów szkolnych.



Co, gdzie i za ile?

Największym wydatkiem dla rodziców wśród artykułów szkolnych jest piórnik z wyposażeniem oraz plecak. Według danych zebranych przez Ceneo.pl ceny piórników wahają się od 5 do aż 140 złotych. Ceny plecaków oscylują pomiędzy 25, a nawet 900 zł. Najtańsze są te, o małych rozmiarach, bez usztywnienia, a najwięcej zapłacimy za wersję plecaka z opcją na kółkach, dodatkowym piórnikiem lub znanego producenta, typu Samsonite lub Scout. Co może okazać się zaskoczeniem, zarówno na zakupie piórnika z wyposażeniem lub plecaka możemy zaoszczędzić.

Przyglądając się bliżej zestawieniom najpopularniejszych plecaków oraz piórników z uwzględnieniem ich cen na Ceneo.pl w 2011 i 2012 roku, wyraźne jest zróżnicowanie cen oraz faworytów w poszczególnych kategoriach. W 2011 najbardziej popularne były plecaki w cenie 60-90 zł, a piórniki od 25 – 40 zł. W 2012 roku (w okresie od czerwca do sierpnia) wśród najpopularniejszych piórników najtańszy był w cenie 6zł, a plecak za 39zł.

W sieci taniej

Z pozoru wydawać się może, że zakup podręczników w sklepie internetowym wyniesie więcej lub tyle samo, co w księgarni tradycyjnej – pomimo często niższych cen podręczników, należy przecież doliczyć koszty wysyłki, czasami nawet do 30 zł. Jednak wielu księgarniom w Internecie opłaca się oferować bardzo korzystne promocje cenowe na podręczniki, które zdecydowanie mogą zniwelować koszty wysyłki. „Jak wynika z obserwacji naszego serwisu podręczniki szkolne kupowane za pośrednictwem Internetu mogą być nawet o 25-30 proc. tańsze niż w księgarniach tradycyjnych” – mówi Joanna Bilińska z Ceneo.pl. „Na jednym egzemplarzu książki zakupionym w antykwariacie można zaoszczędzić od kilku do nawet kilkunastu złotych. W Internecie szkolne książki są sprzedawane jeszcze taniej, a ich ceny zaczynają się już od kilku złotych” – dodaje J.Bilińska. Na Ceneo.pl od sierpnia 2012 dostępna jest nowa usługa – Cenometr, dzięki któremu rodzice mogą tworzyć zestawy wyprawek szkolnych i porównywać ich ceny w różnych sklepach internetowych.

Kiedy po wyprawkę?

Znaczna większość Polaków czeka z ostatecznym zakupem szkolnej wyprawki dla dzieci „na ostatnią chwilę”. Zazwyczaj dokonuje go pod koniec sierpnia, a nawet już na początku września. Zdecydowanie po wakacjach lub wręcz już po rozpoczęciu roku szkolnego rodzice decydują się na ten wydatek. Czasami chcą jeszcze upewnić się czy szukają odpowiednich podręczników, jak i skonsultować ceny zakupionych książek z innymi rodzicami. Jak wynika z ankiety Ceneo.pl prawie 73% badanych wskazała jednak okres wakacji jako ten kiedy wolą zakupić wyprawkę szkolną dla dzieci, 17,82% z nich wybrała ostatnie dni tuż przed początkiem roku szkolnego. Jeśli nie chcemy spotkać w markecie czy księgarni tłumu nam podobnych oraz stać w kilometrowych kolejkach do kas, warto zdecydować się na zakupy przez Internet.

Źródło: Pressroom.ceneo.pl

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)