eKomercyjnie.pl

Polityka prywatności dla sklepu internetowego – sprawdzony wzór dla Ciebie!

Działalność organizacji prokonsumenckich zwróciła uwagę wielu właścicieli sklepów internetowych na konieczność posiadania zgodnego z prawem regulaminu. Wciąż sporo sprzedawców zapomina jednak, że nie wyczerpuje to obowiązków po stronie e-przedsiębiorcy i wymagane są również: rejestracja zbiorów danych w GIODO, opublikowanie polityki prywatności, posiadanie polityki bezpieczeństwa danych osobowych i polityki bezpieczeństwa systemu IT.

Coraz częściej w pismach od organizacji prokonsumenckich pojawiają żądania usunięcia braków w zakresie ochrony danych osobowych i ostrzeżenia o podjęciu kroków prawnych w przypadku nie usunięcia uchybień.

Chcesz rozwiązać swoje problemy z wypełnieniem obowiązków związanych z danymi osobowymi, które narzuca prawo? Oto wzór polityki prywatności opracowany przez prawników z doświadczeniem w e-commerce! Wystarczy, że uzupełnisz go swoimi danymi, umieścisz na stronie sklepu i możesz spać spokojnie!

 

 

Dlaczego sklep internetowy potrzebuje polityki prywatności?

Art. 24, 25 i 26 ustawy o ochronie danych osobowych (źródło) mówią wyraźnie o tym, że w przypadku zbierania danych osobowych od osoby, której one dotyczą, administrator danych jest obowiązany do wypełnienia szeregów obowiązków, np.

  • podania adresu swojej siedziby i pełnej nazwy,
  • celu zbierania danych, a w szczególności o znanych mu w czasie udzielania informacji lub przewidywanych odbiorcach lub kategoriach odbiorców danych,
  • prawie dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania,
  • dobrowolności albo obowiązku podania danych, a jeżeli taki obowiązek istnieje, o jego podstawie prawnej.
  • celu i zakresie zbierania danych, a w szczególności o odbiorcach lub kategoriach odbiorców danych,
  • źródle danych.

Dodatkowo, Administrator danych, czyli każdy sklep internetowy lub sprzedawca Allegro, przetwarzający dane powinien dołożyć szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą. Sposobem na wypełnienie tych obowiązków jest posiadanie polityki prywatności.

Od 21 stycznia 2013 roku weszło w życie nowe Prawo telekomunikacyjne (link), które zakłada obowiązek informowania użytkowników o ciasteczkach (cookies) w komputerach – ten przepis wejdzie w życie 22 marca 2013 r., jednak warto już teraz przygotować się do jego spełnienia.

Ustawy, które wymagają lub dotykają przetwarzania danych osobowych:

  1. Ustawa o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2002 r. Nr 101 poz. 926 ze zm.).
  2. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 r. Nr 144 poz. 1204 ze zm.).
  3. Ustawa o ochronie niektórych usług świadczonych drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 r. Nr 126 poz. 1068 ze zm.).

 

1. Wzór polityki prywatności dla sklepu internetowego

Przygotowany przez prawników eKomercyjnie.pl wzór polityki prywatności dla sklepu internetowego spełnia wszystkie powyższe wymagania, jest także dostosowany do aktualnych przepisów ustawy o ochronie danych osobowych oraz zapisów z Prawa telekomunikacyjnego, które wchodzą w życie 22 marca 2013 roku i dotyczą cookies.

Wzór polityki prywatności jest napisany na tyle uniwersalnie, że bez problemu dostosujecie go do specyfiki swojego sklepu internetowego (korzystanie z różnych usług, np. firmy kurierskie, systemy płatności, systemy ratalne czy systemy do e-mail marketingu).

Przykładowy fragment:

 

2. Formularz rejestracji zbioru danych osobowych w GIODO – instrukcja wypełniania (krok po kroku)

Wraz ze wzorem polityki prywatności przygotowaliśmy również instrukcję wypełniania formularza rejestracji zbioru danych osobowych w GIODO. Dzięki naszym informacjom nie powinniście mieć żadnych problemów z dotarciem do końca tego procesu.

Przykładowy fragment:

Przypominamy przy okazji, że bazę danych powinien mieć zgłoszony niemal każdy przedsiębiorca prowadzący działalność handlową w Internecie i warto dopełnić tego obowiązku jak najszybciej!

 

3. Co otrzymasz zamawiając Wzór polityki prywatności dla sklepu internetowego + instrukcję GIODO?

Po złożeniu i opłaceniu zamówienia natychmiast wysyłamy do Ciebie zestaw plików:

  • Wzór polityki prywatności w formacie .pdf
  • Wzór polityki prywatności w formacie .doc, .ods (do edycji, wpisania swoich danych)
  • Instrukcję wypełniania formularza rejestracji zbioru danych osobowych w GIODO (krok po kroku) w formacie .pdf


Autor wpisu

1 komentarzy do tekstu

  1. Witam, porada dla wszystkich chcących ominąć problemy związane ze zgłaszaniem do GIODO – w ustawie czytamy:

    „Art. 43.  1. Z obowiązku rejestracji zbioru danych zwolnieni są administratorzy danych: (…)
    8) przetwarzanych wyłącznie w celu wystawienia faktury, rachunku lub prowadzenia sprawozdawczości finansowej,”

    Czyli podczas rejestracji pobieramy sam e-mail, a dane osobowe pokroju imię i nazwisko pobierane są dopiero podczas zakupu, w celu wystawienia faktury, lub rachunku – następnie znikają.

    Odpowiedz ↓

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Czerwona Torebka S.A. chce przejąć sklep Merlin.pl!

Spółka akcyjna Czerwona Torebka, która zakłada centra handlowe w całej Polsce (docelowo chce mieć ich 4500), poinformowała o podpisaniu listu intencyjnego w sprawie nabycia w drodze aportu akcji Merlin.pl S.A. To oznacza, że (oczywiście jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem) niedługo jeden z największych i najstarszych sklepów internetowych będzie miał nowego właściciela. Poprzez przejęcie sklepu spółka planuje dalszy rozwój sieci prowadzonych przez Merlin.pl punktów odbioru poprzez ich lokalizowanie w wybranych obiektach realizowanych pod marką „Czerwona Torebka”.

Jak możemy przeczytać w oficjalnym raporcie giełdowym spółki Czerwona Torebka:

W treści Listu intencyjnego strony oświadczyły, że ich zamiarem jest realizacja transakcji, w toku której Właściciele wniosą wkład niepieniężny w postaci posiadanych przez Właścicieli akcji Merlin.pl (stanowiących łącznie 99,60 % w kapitale zakładowym Merlin.pl S.A.) na pokrycie nowych akcji, które wyemitowane zostaną przez Spółkę w trybie subskrypcji prywatnej określonej w art. 431 § 2 punkt 1 Kodeksu spółek handlowych (dalej „Transakcja”).

Strony Listu intencyjnego ustaliły, iż Spółka dokona podwyższenia kapitału zakładowego o kwotę do 310.284,80 zł poprzez emisję nowych akcji na okaziciela, o wartości nominalnej 0,20 zł każda, w liczbie do 1.551.424 akcji (dalej „Nowe Akcje”). Nowe Akcje powinny być w całości pokryte akcjami stanowiącymi 100% akcji spółki Merlin.pl S.A. Cena emisyjna jednej Nowej Akcji będzie równa ilorazowi wartości 100 % akcji Merlin.pl S.A., wynikającej z wyceny tych akcji, oraz liczby 1.551.424.

Spółka i Właściciele zaproponują objęcie Nowych Akcji, które nie zostaną objęte przez Właścicieli, także innym niż Właściciele akcjonariuszom Merlin.pl (dalej „Wspólnicy Mniejszościowi”). Wspólnicy Mniejszościowi mieliby objąć pozostałe Nowe Akcje, podobnie jak Właściciele, w zamian za wkład niepieniężny w postaci posiadanych przez te osoby akcji Merlin.pl.

Szczegółowe warunki opisanej wyżej Transakcji strony określą w umowie inwestycyjnej, która zostanie zawarta po przeprowadzeniu przez Spółkę due dilligence Merlin.pl, złożeniu przez Spółkę wniosku do UOKiK o wyrażenie zgody na koncentrację oraz podjęciu przez Walne Zgromadzenie Spółki uchwały w przedmiocie podwyższenia kapitału zakładowego Spółki i zaoferowania Nowych Akcji Spółki akcjonariuszom Merlin.pl.

Merlin.pl jest jednym z najstarszych polskich sklepów internetowych, założonym w 1998 roku. Swoją działalność rozpoczął jako księgarnia, jednakże w ciągu kolejnych lat rozszerzył asortyment o zabawki, elektronikę użytkową, drobne RTV i AGD, kosmetyki, odzież oraz artykuły sportowe.

Merlin.pl oferuje swoim klientom dostawę nabytych towarów pod wskazany adres, a także możliwość ich odbioru w tzw. punktach odbioru. Dwa z takich punktów zlokalizowane zostały w pasażach handlowych „Czerwona Torebka”, które zostały zrealizowane i są zarządzane przez spółki z grupy kapitałowej spółki „Czerwona Torebka” S.A. (w miejscowościach: Słupsk oraz Białogard).

Poprzez przejęcie Merlin.pl Spółka planuje dalszy rozwój sieci prowadzonych przez Merlin.pl punktów odbioru poprzez ich lokalizowanie w wybranych obiektach realizowanych pod marką „Czerwona Torebka”. Dzięki takiemu rozwiązaniu Merlin.pl będzie miał możliwość dotarcia bezpośrednio do klienta detalicznego za pośrednictwem punktów odbioru osobistego, których liczba osiągnąć ma nawet do 4.500. Natomiast spółki z grupy kapitałowej spółki „Czerwona Torebka” S.A. pozyskają kolejnego najemcę, generującego znaczący ruch klienta i wyróżniającego pod tym względem pasaże „Czerwona Torebka”, w których będzie można dokonać odbioru zmówionych towarów.

Źródło: notowania.pb.pl

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Najpopularniejsze witryny e-commerce w Polsce (grudzień 2012)

Przed Wami najnowsze zestawienie dwudziestu najpopularniejszych stron e-commerce w Polsce (według Megapanel PBI/Gemius). Ranking obejmuje grudzień poprzedniego roku, a dla lepszego rozeznania standardowo już przygotowujemy oddzielne listy dla najpopularniejszych polskich sklepów, porównywarek, serwisów zakupów grupowych oraz pozostałych stron (aukcje i inne).

Jeżeli grudzień jest najlepszym miesiącem na pokazanie kondycji branży e-commerce, to po przejrzeniu wyników można dojść do ciekawych wniosków – sklepy zdobywają coraz więcej użytkowników i zbliżają się do czołówki, a mniej znaczący usługodawcy spadają na dalsze miejsca.

Największy, ponad 600 tys. użytkowników, wzrost zanotował sklep Euro.com.pl, który wkroczył na trzecie miejsce całego zestawienia.

Groupon, który od nie pamiętam kiedy zajmował brązową lokatę, spadł w ostatnim miesiącu ubiegłego roku na piątą pozycję (strata ponad 388 tys. użytkowników) – oprócz Euro, wyprzedziła go jeszcze Grupa Okazje.info. Dobry wynik zanotowała jeszcze Grupa Empik Media Fashion, która zdobyła ponad 212 tys. użytkowników więcej, niż miesiąc wcześniej.

Na liście są aż trzy debiuty czy powroty. Na miejscu 13. pojawił się sklep OleOle.pl, na 15. powraca serwis zakupów grupowych Gruper.pl, a na 17. debiutuje Saturn.pl. Największą stratę (ponad 806 tys. użytkowników) zanotował tym razem sklep Zalando.pl, który spadł aż o 10. pozycji. Z poniższego zestawienia całkowicie zniknął BonPrix.pl.

Zapraszam do zapoznania się z poszczególnymi rankingami:

Top 20 najpopularniejszych witryn e-commerce w Polsce (grudzień 2012):

Lp. Zmiana Nazwa Użytkownicy (real users)
1. Grupa Allegro.pl – E-commerce 10 969 272
2. Grupa Nokaut.pl 2 959 309
3. Euro.com.pl 2 449 752
4. Grupa Okazje.info 2 171 035
5. Grupa Groupon 1 849 388
6. Grupa Empik Media Fashion – E-commerce 1 779 065
7. Skapiec.pl 1 638 672
8. Merlin.pl 1 532 064
9. ZłoteWyprzedaże.pl 1 512 763
10. Aukcjoner.pl 1 093 734
11. Citeam.pl 978 748
12. Grupa eBay 961 284
13. OleOle.pl 931 613
14. Doz.pl 925 192
15. Gruper.pl 908 538
16. Zalando.pl 902 551
17. Saturn.pl 889 367
18. Okazjum.pl 881 640
19. Grupa Spolecznosci.pl – E-commerce 877 287
20. Grupa Amazon 860 065

Najpopularniejsze sklepy internetowe w Polsce (grudzień 2012):

  • Euro.com.pl
  • Merlin.pl
  • OleOle.pl
  • Doz.pl
  • Zalando.pl
  • Saturn.pl
  • Amazon

Najpopularniejsze porównywarki cen w Polsce (grudzień 2012):

  • Ceneo.pl (Grupa Allegro)
  • Nokaut.pl
  • Okazje.info.pl
  • Skąpiec.pl

Najpopularniejsze serwisy zakupów grupowych w Polsce (grudzień 2012):

  • Groupon.pl
  • Citeam.pl
  • Gruper.pl

Najpopularniejsze serwisy e-commerce pozostałe (serwisy aukcyjne i inne, grudzień 2012):

  • Allegro.pl
  • ZłoteWyprzedaże.pl
  • Aukcjoner.pl
  • eBay
  • Okazjum.pl

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)