eKomercyjnie.pl

Polityka prywatności dla sklepu internetowego – sprawdzony wzór dla Ciebie!

Działalność organizacji prokonsumenckich zwróciła uwagę wielu właścicieli sklepów internetowych na konieczność posiadania zgodnego z prawem regulaminu. Wciąż sporo sprzedawców zapomina jednak, że nie wyczerpuje to obowiązków po stronie e-przedsiębiorcy i wymagane są również: rejestracja zbiorów danych w GIODO, opublikowanie polityki prywatności, posiadanie polityki bezpieczeństwa danych osobowych i polityki bezpieczeństwa systemu IT.

Coraz częściej w pismach od organizacji prokonsumenckich pojawiają żądania usunięcia braków w zakresie ochrony danych osobowych i ostrzeżenia o podjęciu kroków prawnych w przypadku nie usunięcia uchybień.

Chcesz rozwiązać swoje problemy z wypełnieniem obowiązków związanych z danymi osobowymi, które narzuca prawo? Oto wzór polityki prywatności opracowany przez prawników z doświadczeniem w e-commerce! Wystarczy, że uzupełnisz go swoimi danymi, umieścisz na stronie sklepu i możesz spać spokojnie!

 

 

Dlaczego sklep internetowy potrzebuje polityki prywatności?

Art. 24, 25 i 26 ustawy o ochronie danych osobowych (źródło) mówią wyraźnie o tym, że w przypadku zbierania danych osobowych od osoby, której one dotyczą, administrator danych jest obowiązany do wypełnienia szeregów obowiązków, np.

  • podania adresu swojej siedziby i pełnej nazwy,
  • celu zbierania danych, a w szczególności o znanych mu w czasie udzielania informacji lub przewidywanych odbiorcach lub kategoriach odbiorców danych,
  • prawie dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania,
  • dobrowolności albo obowiązku podania danych, a jeżeli taki obowiązek istnieje, o jego podstawie prawnej.
  • celu i zakresie zbierania danych, a w szczególności o odbiorcach lub kategoriach odbiorców danych,
  • źródle danych.

Dodatkowo, Administrator danych, czyli każdy sklep internetowy lub sprzedawca Allegro, przetwarzający dane powinien dołożyć szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą. Sposobem na wypełnienie tych obowiązków jest posiadanie polityki prywatności.

Od 21 stycznia 2013 roku weszło w życie nowe Prawo telekomunikacyjne (link), które zakłada obowiązek informowania użytkowników o ciasteczkach (cookies) w komputerach – ten przepis wejdzie w życie 22 marca 2013 r., jednak warto już teraz przygotować się do jego spełnienia.

Ustawy, które wymagają lub dotykają przetwarzania danych osobowych:

  1. Ustawa o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2002 r. Nr 101 poz. 926 ze zm.).
  2. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 r. Nr 144 poz. 1204 ze zm.).
  3. Ustawa o ochronie niektórych usług świadczonych drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 r. Nr 126 poz. 1068 ze zm.).

 

1. Wzór polityki prywatności dla sklepu internetowego

Przygotowany przez prawników eKomercyjnie.pl wzór polityki prywatności dla sklepu internetowego spełnia wszystkie powyższe wymagania, jest także dostosowany do aktualnych przepisów ustawy o ochronie danych osobowych oraz zapisów z Prawa telekomunikacyjnego, które wchodzą w życie 22 marca 2013 roku i dotyczą cookies.

Wzór polityki prywatności jest napisany na tyle uniwersalnie, że bez problemu dostosujecie go do specyfiki swojego sklepu internetowego (korzystanie z różnych usług, np. firmy kurierskie, systemy płatności, systemy ratalne czy systemy do e-mail marketingu).

Przykładowy fragment:

 

2. Formularz rejestracji zbioru danych osobowych w GIODO – instrukcja wypełniania (krok po kroku)

Wraz ze wzorem polityki prywatności przygotowaliśmy również instrukcję wypełniania formularza rejestracji zbioru danych osobowych w GIODO. Dzięki naszym informacjom nie powinniście mieć żadnych problemów z dotarciem do końca tego procesu.

Przykładowy fragment:

Przypominamy przy okazji, że bazę danych powinien mieć zgłoszony niemal każdy przedsiębiorca prowadzący działalność handlową w Internecie i warto dopełnić tego obowiązku jak najszybciej!

 

3. Co otrzymasz zamawiając Wzór polityki prywatności dla sklepu internetowego + instrukcję GIODO?

Po złożeniu i opłaceniu zamówienia natychmiast wysyłamy do Ciebie zestaw plików:

  • Wzór polityki prywatności w formacie .pdf
  • Wzór polityki prywatności w formacie .doc, .ods (do edycji, wpisania swoich danych)
  • Instrukcję wypełniania formularza rejestracji zbioru danych osobowych w GIODO (krok po kroku) w formacie .pdf


Autor wpisu

1 komentarzy do tekstu

  1. Witam, porada dla wszystkich chcących ominąć problemy związane ze zgłaszaniem do GIODO – w ustawie czytamy:

    „Art. 43.  1. Z obowiązku rejestracji zbioru danych zwolnieni są administratorzy danych: (…)
    8) przetwarzanych wyłącznie w celu wystawienia faktury, rachunku lub prowadzenia sprawozdawczości finansowej,”

    Czyli podczas rejestracji pobieramy sam e-mail, a dane osobowe pokroju imię i nazwisko pobierane są dopiero podczas zakupu, w celu wystawienia faktury, lub rachunku – następnie znikają.

    Odpowiedz ↓

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)