eKomercyjnie.pl

Porównywarka cen – jak być wyżej i nie zarabiać mniej?

Najlepsze efekty w porównywarkach osiągają sklepy prezentowane najwyżej. Jednak odpowiedź na pytanie, co zrobić, żeby „wyświetlać się” wyżej w porównywarce nie jest już jednoznaczna.

W ostatnich miesiącach pierwsza trójka porównywarek cen wprowadziła zmiany w kolejności wyświetlania produktów i ofert. W Okazje.info podstawę do pozycjonowania ofert i działań marketingowych stanowi licytacja stawki CPC (Cost Per Click). Pojawiły się jednak dodatkowe kryteria ustalania kolejności, bazujące na jakości danych dostarczanych w plikach XML. A ponieważ przed świętami ruch idzie w górę, warto wiedzieć, jak poprawić swoje miejsce na listingu.

Czy warto być pierwszym?

Tak, ale nie wszędzie. Internauci preferują gotowe rozwiązania i rzadko sortują oferty. Zwykle skupiają się na elementach dostępnych w widocznym obszarze strony (beyond fold). Tym sposobem pierwsza trójka sprzedawców na Okazje.info zgarnia 70% ruchu, nawet jeśli ceny ofert są wyższe od pozostałych. Stwarza to możliwości dostosowania kanału promocji, jakim jest porównywarka, do realizowanej strategii sprzedaży. Ciągła optymalizacja zakresu promocji i konwersji pozwala uzyskać o wiele lepsze efekty i racjonalizować koszty.

Warto prezentować w porównywarce jak najwięcej ofert, choćby po to, by dać użytkownikom możliwość ich wyszukania. Jednak zgodnie z zasadą Pareto 80/20 (20% produktów w sklepie generuje 80% zysków) – nie wszystkie opłaca się promować w równym stopniu.

Jak rozsądnie ustawiać stawkę?

Odpowiednio wyważona stawka CPC zapewnia odnalezienie optimum pomiędzy ilością otrzymywanego ruchu a jego jakością. Ustawienie stawki zbyt wysoko w dużej ilości kategorii spowoduje, że oferty zaczną pojawiać się w bardzo wielu mocno eksponowanych miejscach. Tym samym znacznie zwiększy się ich klikalność, jednak zbyt duży ruch ze słabo konwertujących produktów przyczyni się do spadku rentowności promocji (ROI). Jeśli ustawisz je za nisko, użytkownicy mogą przeoczyć Twoje oferty i wybrać te ulokowane na lepszych miejscach w listingu, nawet jeśli będą mniej korzystne cenowo.

Jak osiągnąć najlepszy wynik? Zacząć od kluczowych kategorii, optymalizując dla nich stawkę i sprawdzając efekty tych działań nawet w krótkim przedziale czasowym. Już po 1-2 tygodniach można będzie podsumować wyniki i wyciągać wnioski. Warto wypróbować gotowe strategie, które pozwalają jasno ulokować swoje produkty wśród propozycji innych sprzedawców (np. na poziomie wyprzedzającym 50% lub 75% konkurencyjnych ofert). Dla kategorii wyjątkowo dochodowych wartości CPC można ustawiać indywidualnie, bazując na analizie efektywności.

Jak bezpłatnie podnieść swoje pozycje w Okazje.info?

Na stronach wybranych kategorii zaczął działać nowy algorytm wyświetlania produktów, pozwalający podnieść swoje pozycje dzięki optymalizacji danych w pliku XML. Dotyczy to przede wszystkim kategorii miękkich, o niestandardowych parametrach produktów. Wprowadzenie nowej metody sortowania ma na celu zwiększenie satysfakcji internautów, przez prezentację na pierwszych stronach kategorii najbardziej atrakcyjnych produktów i ofert. Na wyższe pozycje w listingu wpływają dwa elementy: dobre zdjęcia oraz jakość informacji o produkcie.

Ponad 80% naszych użytkowników, przechodząc ze strony kategorii na stronę produktu, kieruje się zdjęciem. W wielu sytuacjach to kluczowy element decyzyjny. Produkty bez zdjęć są mało atrakcyjne dla użytkowników, dlatego zostają przesuwane na dalsze strony w kategorii. Oznacza to, że wystarczy zamieścić w pliku XML wysokiej jakości zdjęcia, by poprawić pozycje swoich produktów w kategoriach.

Parametry i opisy produktów są ważne dla użytkowników, którzy dokonali wstępnej selekcji i szukają „tego jedynego” modelu. Dane powinny przede wszystkim dotyczyć towaru, a nie sklepu, być zgodne z prawdą i czytelne. Na podstawie dostępnych parametrów i opisów, dokonywana jest także klasyfikacja produktów. Brak danych (lub błędne dane) sprawia, że pod nazwą produktu znajdują się zupełnie niedopasowane propozycje. Wartość takiego produktu dla internauty spada wraz z każdą źle podpiętą ofertą. Co więcej – frustracja użytkownika, jaka pojawia się w momencie nieumyślnego wprowadzenia go w błąd, może łatwo przerodzić się w niechęć do sprzedawcy. Dlatego oferty bez opisów albo zawierające niekompletne informacje będą wyświetlane na dalszych stronach. Pierwszeństwo mają oferty dobrze opisane.

Dzięki wprowadzeniu nowego algorytmu znacznie wyżej na listingach kategorii mogą pojawiać się produkty unikatowe, oferowane tylko w jednym sklepie. Najwięcej korzyści odczują z tego powodu sklepy z kategorii miękkich. Oferując unikatowe obuwie, sprzęt sportowy czy zabawki dla dzieci, mają teraz o wiele większą szansę zaprezentowania swojego asortymentu na pierwszych stronach kategorii.

Prezentacja najlepiej opisanych ofert na początku kategorii gwarantuje, że internauci będą dokonywać wyboru na podstawie pełnych informacji, czyli bardziej świadomie. Jednocześnie spada ryzyko wprowadzenia użytkownika w błąd, co mogłoby skutkować spadkiem zaufania do sklepu. Nowy algorytm to także sposób na wyróżnienie sklepów, które szanując klientów, starannie przygotowują swoją ofertę. Bez obniżania cen, bez dodatkowych kosztów, za to z korzyścią dla kupujących.

Powyższy tekst autorstwa Mileny Bakalarz z porównywarki cen Okazje.info pochodzi z Magazynu eKomercyjnie.pl #3. Zapraszamy do przeczytania całego numeru!

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Przegląd prasy e-commerce 20 stycznia 2012

W dzisiejszym przeglądzie prasy e-commerce: Poczta Polska zaczęła wojnę o Internet | Groupon Polska bez prezesa | eBay: przychody w IV kwartale wzrosły do 3,4 mld USD, a zysk do 785 mln USD | Nie licz fanów, licz na fanów | Gwarancja Amazonu w praktyce: jedna rozmowa na czacie i nowy czytnik po 3 dniach | Nowy gracz na na rynku zakupów grupowych dla firm.

Poczta Polska zaczęła wojnę o Internet »
Poczta Polska zaczyna walkę o klientów przez Internet. W czwartek zaprezentowano dwie nowe usługi: przesyłkę biznesową dla firm oraz przesyłkę gabarytową dla klientów indywidualnych. Ponadto, zamiast papierowego awizo zostanie wprowadzone powiadomienie o paczce przez SMS. Czy dzięki nowym usługom klienci chętniej będą korzystać z publicznego operatora?

Groupon Polska bez prezesa »
Komunikat o odejściu ze stanowiska prezesa firmy Groupon Polska, Marcina Szałka. Do momentu wyboru nowego prezesa wspólne kierownictwo sprawować będą członkowie Zarządu: Karol Milewski, Andrzej Morawski, Stanisław Rozwadowski oraz Tomasz Nowiński (Dyrektor Groupon Travel) i Tomasz Kucharski (Dyrektor Finansowy)

eBay: Przychody w IV kwartale wzrosły do 3,4 mld USD, a zysk do 785 mln USD
eBay.com opublikował raport dotyczący przychodów firmy za ostatni kwartał i rok finansowy 2011. Poziom przychodów przeszedł oczekiwania samych analityków – eBay osiągnął przychody ponad 3,4 mld USD, co stanowi o 35% więcej niż w 2010 r. Cały rok eBay zamyka z przychodami 11,6m ld USD i zyskiem netto blisko 3 mld USD. Perłę zarobków w spółce stanowi PayPal, który zdobył blisko 106,3 milionów aktywnych użytkowników.

Nie licz fanów, licz na fanów »
Artykuł z SocialPress.pl badający kategorie użytkowników mediów społecznościowych m.in twórców treści, czynnych komentatorów i opiniotwórców, oraz pasywnych obserwatorów. Zapraszam do lektury.

Gwarancja Amazonu w praktyce: jedna rozmowa na czacie i nowy czytnik po 3 dniach »
Komentarz Roberta Drózda ze ŚwiatCzytnikow.pl o swoich doświadczeniach z Amazonem podczas wymiany starego czytnika Kindle na nowy. Niezwykle szybki proces gwarancji, potwierdza profesjonalizm tego giganta. Warto przeczytać.

Nowy gracz na na rynku zakupów grupowych dla firm »
Od dwóch dni, firmy mogą korzystać z nowego serwisu Oxeo.pl prowadzącego zakupy grupowe wyłącznie dla B2B. Czy uda mu się przebić na rynku w Polsce? Konkurencja dla B2BDeal.pl.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Ruszył SendIt – broker usług kurierskich od Grupy Allegro

Zgodnie z zapowiedziami z grudnia poprzedniego roku, Grupa Allegro uruchomiła dzisiaj nową platformę wysyłkową – Sendit.pl, która powstała po przejęciu serwisu Kurier-Online.pl. Serwis oferuje nadawanie przesyłek za pośrednictwem firm: DPD, UPS oraz InPost.

Czym SendIt różni się od innych firm oferujących usługi kurierskie? Na plus można zaliczyć przejrzystą stronę całego serwisu, a także (co jest już chyba standardem we wszystkich witrynach należących do Grupy Allegro) możliwość logowania danymi z Allegro oraz połączeniem konta Allegro z SendIt. W ten sposób sprzedający nie musi zakładać nowych kont, a także szybciej przygotuje paczki do wysyłki.

Reszta prezentuje się dokładnie tak samo jak w innych serwisach tego typu. Wyceniamy przesyłki, podajemy dane i zamawiamy kuriera, który odbiera przesyłkę. Warto też zauważyć, że firma na start przygotowana promocję cenową, ale po szczegóły zapraszam do oferty na stronie.

Poniżej oficjalna informacja prasowa od Grupy Allegro w związku z uruchomieniem SendIt:

Grupa Allegro uruchomiła platformę wysyłkową – Sendit.pl

Właśnie ruszył nowy serwis internetowy Grupy Allegro – Sendit.pl. Platforma umożliwia zamówienie usługi kurierskiej w atrakcyjnych cenach. To kolejny krok Grupy Allegro w kierunku usprawnienia całego procesu zakupowego. Od dzisiaj internauci mogą zamawiać przesyłki kurierskie na nowej platformie wysyłkowej Sendit.pl.

Wraz z Sendit.pl Grupa Allegro wchodzi w dotąd niezagospodarowany przez siebie obszar obsługi transakcji – logistykę dostawy. Ten ruch sprawi, że obsługa użytkowników naszych serwisów będzie jeszcze sprawniejsza i przede wszystkim kompleksowa – mówi Zbigniew Ptaszyński Dyrektor Operacyjny Grupy Allegro. – Sendit.pl skierowany jest przede wszystkim do średnich i małych sprzedających, ale z platformy będą mogły korzystać także osoby indywidualne, nadające pojedyncze przesyłki – dodaje Ptaszyński.

Nowa platforma pozwoli szybko i wygodnie wycenić przesyłkę kurierską, zamówić usługę wybranej firmy przewozowej, zapłacić za zamówienie, obserwować status przesyłki oraz historię dotychczasowych zamówień. Dzięki temu klient będzie miał kontrolę nad procesem dostawy.

Sprawną obsługę przesyłek w Sendit.pl zapewnią UPS, DPD oraz InPost jednak ta lista będzie się stale rozwijać. Usługi wskazanych firm przewozowych będą dostępne w serwisie w cenach do tej pory nieosiągalnych dla klientów wysyłających niewielkie ilości przesyłek. Oznacza to, że będą mogli sporo zaoszczędzić nawet w przypadku pojedynczej paczki.

Z usług nowej platformy wysyłkowej może skorzystać każdy, wystarczy się uprzednio zarejestrować i zalogować w serwisie. Natomiast Użytkownicy Allegro będą mogli wykorzystywać do tego celu te same dane, którymi posługują się na allegro.pl i w innych serwisach grupy. Wkrótce serwis zostanie wzbogacony o dodatkowe narzędzia.

Sendit.pl będzie również w pełni zintegrowany z iStore – platformą sklepową Grupy Allegro. Usługa kurierska jest rozwiązaniem, na które sprzedawcy iStore.pl czekali od dłuższego czasu. Wysyłka produktów w sklepach iStore.pl będzie teraz przebiegać jeszcze sprawnej.

Źródło: Grupa Allegro

Co sądzicie o tym serwisie? Czy dotychczasowi brokerzy mają teraz szanse w starciu z SendIt?

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)