eKomercyjnie.pl

Jak skutecznie poradzić sobie z porzuceniami koszyków w sklepie internetowym? Lista do nieustannej optymalizacji

Klienci porzucający koszyk to sytuacja, z którą musi poradzić sobie każdy właściciel sklepu internetowego. Skoro nie lubisz użytkowników znikających ze swojej strony bez finalizacji zamówienia, sięgnij do tego poradnika. Dowiesz się z niego o najczęstszych powodach rezygnacji z zakupów, sposobach na zwiększenie konwersji i licznych poprawkach w tym zakresie, a także poznasz konkretne przykłady wdrożeń poniższych wskazówek w polskich sklepach internetowych. Jeżeli kiedykolwiek złapiesz się na tym, że nie wiesz czym teraz zająć się w swoim sklepie internetowym, wejdź wówczas na ten tekst i przejrzyj go do końca. Od razu można brać się do roboty.

AdvertisementReklama

Porzucenie koszyka, czyli co?

O porzuceniu koszyka możemy mówić w dwóch konkretnych przypadkach:

  • jeżeli użytkownik doda produkt do koszyka, ale nigdy nie przejdzie do faktycznego realizowania zamówienia
  • jeżeli rozpocznie realizację zamówienia, ale go nie zakończy (np. przejdzie do kroku, w którym wybiera sposób dostawy i płatności i na tym poprzestanie).

Z kolei w sytuacji, kiedy użytkownik wejdzie na jedną stronę w naszym sklepie i od razu ją opuści, to wówczas chodzi o odrzucenie (pokazywane w Google Analytics współczynnikiem odrzuceń). Niby oczywistość, ale warto to wyjaśnić na samym początku.

Dlaczego potencjalni klienci opuszczają koszyk?

Przede wszystkim porzucenia koszyka są naturalną konsekwencją tego, jak poruszamy się w sieci na różnych urządzeniach. Przeglądamy, scrollujemy, wyszukujemy, zapisujemy na potem, by wrócić do zakupów w innej porze dnia. Tego typu działania stanowią najczęstszą przyczynę zapominania o finalizowaniu zamówienia.

Według danych Baymard Institute, aż 58.6% amerykańskich kupujących pożegnało się ze swoim koszykiem w ciągu trzech ostatnich miesięcy z jednego powodu: „Ja tylko przeglądałem / nie byłem gotowy do zakupu”.

Gdy odrzucono ten segment użytkowników i dopytano pozostałych (2584 odpowiedzi) o powody opuszczeń koszka, to otrzymaliśmy następujące zestawienie:

  • 55% – dodatkowe koszty są zbyt wysokie (dostawa, prowizje, podatki)
  • 34% – strona wymaga założenia konta
  • 26% – zbyt długa / skomplikowana ścieżka zakupowa
  • 21% – koszty dostawy pokazywane dopiero w koszyku
  • 17% – nie zaufałem stronie z podaniem swoich danych (karty kredytowej)
  • 17% – strona miała błędy, nie działała
  • 16% – dostawa byłaby zbyt wolna
  • 11% – polityka zwrotów nie była przyjazna
  • 6% – zbyt mało sposobów płatności

Na wykresie prezentuje się to następująco (kliknij, by powiększyć):

Dwie dobre wiadomości o porzuceniach koszyka i jedna zła

Dobra wiadomość jest taka, że powyższa lista praktycznie nie zmienia się od wielu lat. W zasadzie odkąd uruchomiłem pierwszy sklep internetowy w 2006 roku, to te kwestie przewijają się we wszystkich opracowaniach na ten temat. Bardziej lub mniej zmieniają się jedynie procenty przy poszczególnych punktach.

Druga dobra (lepsza?) wiadomość to fakt, że jeżeli weźmiemy się za optymalizację wymienionych powyżej kwestii, jest szansa na zwiększenie współczynnika konwersji w naszym sklepie internetowym nawet o 35,26% (jak podaje Baymard Institute).

Zła wiadomość: skoro tyle razy o tym już pisano i mówiono, a ciągle problem występuje, to znaczy, że jako sprzedawcy internetowi nie odrabiamy skutecznie swojej pracy domowej. Jak popatrzymy w lustro, wszyscy jesteśmy winni, ale zamiast się załamywać, to pora z tym skończyć :)

Przeczytaj także:

Opracowałem dla Ciebie listę do nieustannej optymalizacji

Jeżeli kiedykolwiek złapiesz się na tym, że nie wiesz czym zająć się teraz w swoim sklepie internetowym, wejdź wówczas na ten tekst i przejrzyj go do końca. Od razu można brać się do roboty.

Problem i rozwiązanie #1: dodatkowe koszty zamówienia są zbyt wysokie (dostawa, prowizje, podatki)

Im szybciej pokażemy użytkownikowi wszystkie koszty związane z zamówieniem, tym lepiej dla nas. Jeszcze przed dodaniem produktów do koszyka, w sklepie internetowym w ten lub inny sposób powinny być zaprezentowane koszty dostawy czy dodatkowe koszty płatności (jeżeli występują).

Jeżeli to możliwe, informację należy prezentować na karcie produktu (idealnie blisko ceny). Tak robi sklep Mulan.pl z artykułami dla dzieci:

O krok dalej poszedł sklep LokiKoki.pl z kosmetykami i akcesoriami do włosów. Zaraz przy sekcji koszyka w prawym górnym rogu pokazywane są najczęściej wybierane sposoby dostawy wraz z faktyczną ceną:

Z kolei przykładowo sklep z elektroniką x-kom.pl dość specyficznie ukrywa koszty określonych sposobów płatności. To jest związane z jego branżą i niskimi marżami + zwykle wysokimi cenami produktów (koszt szybkich płatności jest w tym przypadku duży).

Jeszcze czymś innym jest podawanie cen w kwotach netto i doliczanie podatku dopiero w koszyku. Jeżeli prowadzimy normalną sprzedaż to taka praktyka jest zabroniona, ale niekiedy można w sieci natrafić na tego typu działanie. Polecam unikać go za wszelka cenę.

Podsumowując – warto od razu prezentować użytkownikowi jak najwięcej informacji, nie powinien się o nich dowiadywać w momencie dodania produktu do koszyka, czy przechodzenia do kolejnych kroków składania zamówienia.

Dodanie tabelki z kosztami zamówienia na każdej podstronie (szczególnie karcie produktu) lub nawet linku prowadzącego do strony informacyjnej z kosztami wysyłki i kosztami płatności załatwi temat.

Problem i rozwiązanie #2: strona wymaga założenia konta

Niestety Twój sklep internetowy to nie Amazon i tworzenie dla użytkownika bariery w postaci konieczności zakładania konta zwykle prowadzi do porzucenia koszyka. Idealne rozwiązanie polega na zaprezentowaniu potencjalnemu klientowi wszystkich opcji:

  • zamów bez rejestracji
  • zaloguj się (jeżeli masz login i hasło)
  • załóż nowe konto i zamów

Wspomniany x-kom.pl ten krok ma świetnie zrobiony i zróżnicowany:

W internetowym sklepie ogrodniczym Rolmarket.pl ta sekcja zaś przedstawia się następująco:

Do przemyślenia jest tutaj to, czy po lewej stronie ekranu powinna być sekcja z przyciskami (bez rejestracji / załóż konto), a po prawej logowanie. Osobiście skłaniam się ku tej pierwszej opcji, a w przypadku Rolmarket dodatkowo wyróżniłbym przycisk składania zamówienia bez rejestracji (inny kolor).

Problem i rozwiązanie #3: zbyt długa / skomplikowana ścieżka zakupowa

Punkt mocno powiązany w mojej ocenie z koniecznością zakładania konta. Niestety tutaj trochę jest tak, że im bardziej rozbudowaną platformę sklepową używamy, tym trudniej jest nam skrócić czy uprościć sam proces finalizacji składania zamówienia.

W Rolmarket mamy do czynienia z następującymi krokami:

  1. koszyk
  2. wybór czy zakładamy konto, czy bez zakładania czy się logujemy
  3. podanie danych zamawiającego i adresu dostawy
  4. wybór sposobu dostawy i płatności
  5. wybór punktu odbioru (jeżeli występuje)
  6. podanie uwag dodatkowych i potwierdzenie wszystkich danych
  7. strona z podziękowaniem za zamówienie
  8. przekierowanie do płatności i powrót

W Fera.pl mamy zaś następującą liczbę kroków:

  1. koszyk
  2. logowanie / bez rejestracji
  3. dane zamawiającego i dostawy
  4. sposób dostawy
  5. sposób płatności / akceptacja regulaminów / złożenie zamówienia
  6. przekierowanie do płatności i powrót

Podczas sprzedaży książki “Firma, czyli Ty” (którą nieustannie polecam – patrz recenzja: Firma, czyli Ty / Company of One – najlepsza książka biznesowa, którą MUSISZ przeczytać w te wakacje ») używamy systemu ograniczającego całą ścieżkę do trzech kroków:

  1. koszyk z wyborem sposobu dostawy (w tym punktu odbioru), płatności, danymi do składania zamówienia i akceptacją zgód / regulaminów
  2. potwierdzenie złożenia zamówienia z przekierowaniem do płatności
  3. podziękowanie za zakup po powrocie z płatności

W teorii ta ostatnia ścieżka zakupowa jest najskuteczniejsza. W praktyce mam z tyłu głowy analizy z wielu różnych sklepów internetowych, z których wynikało, że nie tyle ważna jest liczba kroków (choć im mniej, tym lepiej), co bardziej płynność sposobu przechodzenia przez poszczególne kroki składania zamówienia i logiczne ustawienie tych kroków. To nie jest tak, że jedno rozwiązanie jest lepsze od drugiego :)

Gdy korzystamy z gotowej platformy sklepowej, to wprowadzenie modyfikacji w koszyku jest znacznie utrudnione, czasem wręcz niemożliwe. Ale nawet w rozwiązaniach open source czy “otwartych” programach zrobienie zmian jest kosztowne i czasochłonne. Na etapie wyboru oprogramowania analiza ścieżki zakupowej powinna być zatem jednym z głównych punktów do sprawdzenia.

Problem i rozwiązanie #4: koszty dostawy pokazywane dopiero w koszyku

Rozwiązaliśmy ten problem we wcześniejszej analizie. Pokazujemy koszty dostawy na każdej podstronie, szczególnie karcie produktu oraz linkujemy do szczegółów dotyczących wysyłki.

Dobry przykład prezentacji kosztów dostawy na karcie produktu i samej strony z kosztami dostawy ze sklepu Cyfrowe.pl:

Problem i rozwiązanie #5: nie zaufałem stronie z podaniem swoich danych (karty kredytowej)

Zmieniamy ten punkt na nasze realia i skupiamy się na tym, że użytkownik nie podał swoich danych, bo nie zaufał witrynie, na której oglądał produkty do zakupu. Co zatem możemy zrobić, żeby zwiększyć poczucie bezpieczeństwa u potencjalnych klientów?

Przede wszystkim upewnijmy się, czy mamy certyfikat SSL w domenie sklepu / podczas składania zamówienia.

Bardzo przydatna okazuje się także sekcja „Dlaczego warto kupować w naszym sklepie?”. Przykład z Cyfrowe.pl:

Jeszcze fajniej jest ta sekcja zrobiona w sklepie PieknowDomu.pl, gdzie oprócz powodów dlaczego warto kupować, dodane są także nagrody i wyróżnienia zdobyte przez ten podmiot:

Konkretnie o zaufaniu do siebie pisze na swoich stronach także sklep Nakrywamy.pl. Jest podany wyraźny numer telefonu, informacja o wydłużonym terminie zwrotów, pomoc w wyborze produktu, staranność pakowania zamówień, itd.:

Nakrywamy.pl ma zrobioną oddzielną podstronę na ten temat – patrz: Więcej korzyści z zakupu w Nakrywamy »

Kolejna rzecz to szczegółowe wypisanie kluczowych informacji w samej stopce. Link do regulaminu, link do polityki prywatności, zasady zwrotów, reklamacji i inne ważne aspekty powinny być tutaj podane w przejrzystej formie. Np. jak w sklepie 51015kids.eu:

Czy np. w sklepie eObuwie.pl, gdzie oprócz kluczowych informacji, czy okazji mamy także newsletter i zniżkę:

Fajnie wypada też strona Drogerii Ekologicznej Better-Land.pl i rekomendacje zewnętrznych podmiotów:

Prezentując wszystkie możliwe osiągnięcia, korzyści, nagrody i troskę o bezpieczeństwo użytkownika, z pewnością obniżymy jego niepokój i przekonamy do tego, żeby nam zaufał.

Problem i rozwiązanie #6: strona miała błędy, nie działała

Strona nie działa = jak ktokolwiek ma złożyć zamówienie? Formularz zapisu do newslettera nie działa? Nic więc dziwnego, że Twoja lista mailingowa nie rośnie. Musisz mieć wpisane w swój kalendarz czy zadania swoich pracowników, żeby regularnie składać testowe zamówienia w sklepie (ale nie tym samym sposobem zawsze, tylko wybierając różne warianty płatności i dostaw). Tutaj nie ma innej metody, wszystko musi działać. A Ty musisz mieć to sprawdzone.

Problem i rozwiązanie #7: dostawa byłaby zbyt wolna

Ten punkt bywa powiązany z faktycznym posiadaniem wszystkich oferowanych produktów w magazynie. Jeżeli nie każdy towar jest dostępny w sklepie internetowym od ręki, to raczej nierealne będzie spełnienie obietnicy o dostawie w 24 godziny od momentu złożenia zamówienia.

Jeżeli klient dowie się dopiero w koszyku o tym, że wybrał produkt na specjalne zamówienie / ręcznie modyfikowany i czas oczekiwania na jego dostawę jest dłuższy niż zwyczajowe 24-72 godziny, to nic dziwnego, że rezygnuje na tym etapie. Taka informacja powinna być mu podana wcześniej, WIELKIMI literami na karcie produktu.

Mając do wyboru dostawę w 24 godziny ze sklepu A i 48 godzin ze sklepu B, kupujący, któremu zależy na czasie, wybiera bramkę numer jeden.

Warto też przejrzeć czasy doręczeń paczek u swoich przewoźników. Najtańsza, ale długo docierająca do klienta metoda dostawy to w wielu przypadkach nie jest opcja do promocji i szczególnego wyróżniania, a często sprzedawcy pokazują w pierwszej kolejności tylko ją.

Problem i rozwiązanie #8: polityka zwrotów nie była przyjazna

Punkt kluczowy szczególnie dla branż związanych z ubraniami i obuwiem, gdzie występuje duża liczba zwrotów (zwykle ze względu na rozmiary). Tym właśnie szybko wyróżniło się Zalando.com i na stałe zapisało się w pamięci użytkowników. Im lepiej komunikujesz możliwość zwrotów, tym lepiej dla Ciebie. Po pierwsze – warto wydłużyć termin ustawowy 14 dni na dłuższy. Po drugie, strona z informacją na temat zwrotu powinna być maksymalnie przejrzysta.

Prawie idealnym przykładem dla mnie jest tutaj C&A:

Nieźle zaimplementowany system zwrotów ma także sklep z bielizną Olive.pl. W pierwszym kroku podajemy nasz e-mail i numer zamówienia, w kolejnym zaznaczamy powód zwrotu (możliwość wymiany) i szczegółowo jesteśmy informowani o dalszych krokach.

Problem i rozwiązanie #9: zbyt mało sposobów płatności

Masz szybkie płatności? Super. Dodaj też pobrania, czyli opcję płatności przy odbiorze.

Dodaj przelew tradycyjny z podaniem numeru konta do wpłat Twojej firmy.

Nie zapominaj o kartach kredytowych.

Możesz także pójść o krok dalej i nie mieć jednego, ale kilka sposobów szybkich płatności – kwestia tego, czy u każdego dostawcy wynegocjujesz podobne warunki (% od wartości zamówienia).

W przypadku asortymentów o dużej wartości przydatny jest także sposób płatności ratalnych.

Popularność zyskują także systemy odroczonych płatności (np. PayPo).

Im więcej tych metod, tym lepiej dla Ciebie.

„Ale ja zrobiłem już wszystko z tej listy, a liczba porzuceń koszyka w moim sklepie wcale się nie zmniejszyła!”

Nie wierzę Ci :) Poprawianie ścieżki zakupowej to proces, który można prowadzić w nieskończoność. Powyższe rady to drogowskaz pierwszych działań, jakie warto podjąć, by zwiększyć liczbę użytkowników kończących zakupy w Twoim sklepie.

Gdy dochodzisz do ściany, często przydaje się zewnętrzne oko (takie jak np. moje – krzysztof.bartnik@ekomercyjnie.pl :)), które popatrzy na świeżo na zrobione przez Ciebie modyfikacje. Im dalej idziesz z optymalizacją koszyka, tym szybciej możesz rozpocząć testy A/B różnych rozwiązań i projektów wizualnych.

Korzystaj z powyższej ściągi dowolnie i wracaj do niej raz na jakiś czas. Na pewno wyjdzie to Twojemu sklepowi internetowemu na dobre.

Autor wpisu

1 komentarzy do tekstu

  1. Świetny wpis! Daje do myślenia! Z chęcią przeczytam pozostałe!

    Odpowiedz ↓

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

60+ gotowych wpisów promujących Twój sklep internetowy w social media + kalendarz świąt nietypowych na lipiec 2019

Wakacje to najczęściej okres rozluźnienia w e-commerce. Oczywiście są branże, dla których to czas wzmożonej sprzedaży, ale nie zawsze mamy w swojej ofercie towary sezonowe, które chętnie kupują szykujący się do odpoczynku klienci. Dodatkowo prowadząc sklep, ciężko czasem samemu wymyślić nowe promocje, a tym bardziej regularnie wrzucać posty w kanałach social media. Dlatego przychodzimy z pomocą: mamy dla Ciebie bezpłatny pakiet, który pomoże zaplanować kampanie i promocje na lipiec 2019.

AdvertisementReklama

Co dokładnie znajdziesz poniżej?

Pakiet social media zawiera przygotowane przez naszych copywriterów teksty, które można wykorzystać na Twoim profilu filmowym, na Facebooku, Instagramie, czy gdzie tylko chcesz.

Posty są przygotowane w sposób uniwersalny, wystarczy je tylko wkleić, dodać zdjęcie oraz link do Twojego e-sklepu.

Wpisy mogą być swobodnie edytowane i przerabiane, nie ma też konieczności używania zaproponowanych przez nas grafik. Nic nie stoi na przeszkodzie, by użyć tych, które są w Twoim sklepie.

Posty przygotowane są tak, aby można było opublikować 3 tygodniowo. Można je od razu zaplanować na Facebooku i przez miesiąc nie martwić się kolejnymi wpisami w social mediach.

Przygotowaliśmy dla Ciebie:

  • posty dla branży beauty – mogą być wykorzystane w e-drogeriach, sklepach z kosmetykami, zdrowymi produktami, e-aptekach itp.
  • 48 propozycji grafik dla postów z kategorii beauty.
  • posty dla branży motoryzacyjnej – mogą być wykorzystane w sklepach kosmetykami do aut, akcesoriami samochodowymi, chemią samochodową.
  • 24 propozycje grafik dla postów z kategorii motoryzacyjnej
  • posty dla branży Fashion – mogą być wykorzystane w sklepach z ubraniami, dodatkami, butami.
  • 24 propozycje grafik dla postów z kategorii Fashion.
  • posty dla branży księgarskiej/multimedialnej, zabawkowej – mogą być wykorzystane przez sklepy z grami, zabawkami, e-księgarnie.
  • 24 propozycje grafik dla postów z księgarskiej/multimedialnej.

Czy w 2019 roku jest sens używać szablonów do social media?

Ja bym zapytał inaczej. Czy masz opracowane wpisy promujące Twój sklep internetowy w social media na lipiec?

Jeżeli nie LUB robisz je cały czas na bieżąco LUB są dla Ciebie utrapieniem do napisania, to poniższe propozycje znacznie ułatwią Ci życie.

Czy lepiej jest użyć gotowca i robić promocję, czy raczej nie robić nic w social mediach?

Warto też potraktować je nie na zasadzie kopiuj / wklej u siebie, lecz na zasadzie inspiracji. Weź to, co jest przygotowane poniżej i opracuj własne materiały na tej podstawie.

WAŻNE INFORMACJE! Prawa autorskie do wpisów i zdjęć

Tak jak napisałem powyżej, oddajemy poniższe teksty do dowolnego, w tym komercyjnego, wykorzystania. Śmiało kopiuj, przerabiaj i przede wszystkim UŻYWAJ naszych tekstów do swoich potrzeb, by zrealizować swoje cele biznesowe.

W przypadku zdjęć, wszystkie nasze propozycje pochodzą z serwisu freepik i można je używać do celów prywatnych i komercyjnych (w tym je modyfikować, np. dodawać teksty), ale NIE MOŻNA ich sprzedawać czy wynajmować w jakiejkolwiek formie. Idealnie jeżeli założysz sobie konto na freepik i stamtąd wybierzesz swoje grafiki.

Mini kalendarz nietypowych świąt i dni, które mogą być pretekstem do dodatkowych ciekawych postów promocyjnych i sprzedażowych:

Poniżej znajdują się wybrane święta nietypowe, które występują w naszych kalendarzach. Do części z nich znajdziesz już gotowe posty w odpowiednich katalogach. Do pozostałych możesz przygotować sobie odpowiednie materiały.

Jeśli potrzebujesz odpowiednich do nich grafik, znajdziesz je na w darmowych bazach zdjęć online.

Lipiec 2019:

  • 1 lipca – Światowy Dzień Architektury, Dzień Psa, Dzień Jazzu
  • 2 lipca – Dzień Dziennikarza Sportowego, Międzynarodowy Dzień UFO
  • 4 lipca – Święto Hot-doga, Światowy Dzień Mleka
  • 6 lipca – Światowy Dzień Pocałunku
  • 7 lipca – Dzień Spółdzielczości
  • 11 lipca – Światowy Dzień Ludności
  • 12 lipca – Światowy Dzień Imprezy
  • 15 lipca – Dzień bez Telefonu Komórkowego
  • 16 lipca – Dzień Księgowego
  • 18 lipca – Międzynarodowy Dzień Nelsona Mandeli
  • 19 lipca – Dzień Czerwonego Kapturka
  • 22 lipca – Dzień Liczby Pi
  • 23 lipca – Dzień Włóczykija
  • 24 lipca – Dzień Policjanta
  • 25 lipca – Dzień Bezpiecznego Kierowcy

Gotowe wpisy social media dla sklepów internetowych na lipiec 2019!

Poniżej znajdują się gotowe wpisy social, które pomogą Ci dotrzeć do klientów w wakacyjne dni. Posty są gotowe, możesz je dowolnie edytować i dopasowywać do Twoich potrzeb. Przy każdym wpisie podana jest sugerowana data publikacji materiału oraz nazwa plików graficznych, które przygotowaliśmy dla Ciebie. Nie ma oczywiście wymogu ich używania, możesz bowiem wrzucić grafiki ze swojego sklepu lub strony. Nie zapomnij także o linkowaniu, jeśli chcesz, by fani przeszli do Twojego sklepu.

O jakiej godzinie zamieszczać posty?

Wszystko zależy od twoich fanów. W wakacje z samego rana raczej będą oni jeszcze leniuchować, ale pomiędzy 11:00, a 15:00 powinieneś do nich trafić. Gdy będą przeglądać Facebooka, leżąc na plaży, zobaczą Twoje posty.

Jak zaplanować publikację?

Posty możesz zaplanować na Facebooku z wyprzedzeniem. Wystarczy, że wrzucisz grafikę oraz tekst, a następnie zamiast publikuj, klikniesz w rozwijalny guzik z napisem „zaplanuj”. Tam ustawisz datę oraz godzinę publikacji. Zrób tak dla wszystkich postów i ciesz się wakacjami.

Gotowe wpisy social media dla branży beauty, sklepów z kosmetykami, e-drogerii, e-aptek

Beauty

  • Data publikacji dowolny dzień lipca – do wyboru grafiki: (b1i b1a)

    Czy masz już zaplanowany urlop? Pewnie tak. A czy Twoje ciało jest gotowe na sezon bikini? To już ostatnia chwila! Zapraszamy Cię do wzięcia udziału w pewnym zakładzie: dobierz produkt z naszej oferty do pielęgnacji ciała według swoich potrzeb, a my gwarantujemy, że zadbana skóra doda Ci pewności nawet w najbardziej skąpym bikini. Czas start! Jeszcze zdążysz!

  • Data publikacji dowolny dzień lipca – do wyboru grafiki: (b2 i b2a)

    Kolorowe, neonowe paznokcie. Wzorki! Paski, kropki – co tylko chcesz. Lato to idealny czas na zabawę kolorami. Na czerwienie i nudziaki przyjdzie jeszcze pora. Teraz czas na szaleństwa! Szczególnie w towarzystwie opalonej skóry!

  • Data publikacji dowolny dzień lipca – do wyboru grafiki: (b3 i b3a)

    Latem chętniej odsłaniamy stopy. Delikatne sandałki i klapki to must have tego sezonu. Ale istotniejsze jest to, by nasze stopy po kilku miesiącach w skarpetkach i ciepłych butach wyglądały dobrze. U nas znajdziecie najlepsze i najskuteczniejsze produkty do domowej pielęgnacji stóp, a także wyjątkowe i trwałe lakiery do paznokci. To co? Zakupy i domowy salon SPA.

  • Data publikacji dowolny dzień lipca – do wyboru grafiki: (b4 i b4a)

    Lato to zawsze ten sam problem: niechciane włoski. Pragniemy gładkiej, muśniętej słońcem skóry, ale bez konieczności golenia jej codziennie! I do tego to swędzenie, wrastanie, nieestetyczne krosty. Ale my mamy na to swoje sposoby! Poznajcie najlepsze produkty do domowej depilacji.

  • Data publikacji dowolny dzień lipca – do wyboru grafiki: (b5 i b5a)

    Perfumy na lato na ogół są lekkie, kwiatowe, z lekko pudrowymi nutami. Ciągnie nas do zapachów soczystych, które sprawiają, że od razu wracamy myślami na piaszczyste plaże, na których relaksujemy się i odpoczywamy. Sprawdź naszą kolekcję letnich perfum!

  • Data publikacji dowolny dzień lipca – do wyboru grafiki: (b6 i b6a)

    Porzuć ciężkie podkłady! Czas na lekką rewolucję! Kremy BB, CC i inne wyjątkowe produkty w najlepszych cenach! Niech Twoja skóra oddycha!

  • Data publikacji dowolny dzień lipca – do wyboru grafiki: (b7 i b7a)

    Soczyste usta, niczym najsłodsze truskawki i maliny? Szminki w odcieniach czerwieni i różu, nawilżające pomadki chroniące usta, kuszące błyszczyki – wszystko to znajdziesz w naszym sklepie!

  • Data publikacji dowolny dzień lipca – do wyboru grafiki: (b8 i b8a)

    Słońce… kochane słoneczko, na które czekamy tyle miesięcy! Ale słońce to niestety niebezpieczny gracz, a my mamy tendencję do przesadzania, co potem skutkuje zaczerwienieniami i poparzeniami. Skóra muśnięta filtrem także się opala! Ale bezpieczniej i trwalej! Wcale nie musisz leżeć plackiem, by zdobyć piękną opaleniznę! Zróbmy to nie tylko dla urody, ale przede wszystkim dla zdrowia i zadbajmy o odpowiednią pielęgnację podczas słonecznych dni.
    Skorzystajcie z naszej oferty kremów i produktów z filtrem, by zabezpieczyć skórę!

  • Data publikacji dowolny dzień lipca – do wyboru grafiki: (b9 i b9a)

    Gdy przesadzisz ze słońcem, a wieczorem Twoje plecy, ramiona, a nawet nos pieką, trzeba działać zdecydowanie. Potrzebujesz produktu, który w mig uśmierzy ból i zadba o skórę.
    Sprawdź, co mamy w ofercie dla wszystkich tych, którzy zapomnieli o filtrze i bezpiecznym opalaniu!

  • Data publikacji dowolny dzień lipca – do wyboru grafiki: (b10 i b10a)

    Włosy latem poddawane są – dosłownie – torturom. Słona woda, wiatr, piasek, brak czasu na dokładną pielęgnację, bo przecież przygoda czeka. A one cierpią. Dlatego warto zaopatrzyć się w regenerujące je produkty, szybko działające maski i nawilżające szampony, by przetrwały bez uszczerbku ten zwariowany czas!

  • Data publikacji dowolny dzień lipca – do wyboru grafiki: (b11 i b11a)

    A gdyby tak makijaż wakacyjny przetrwał i pot, i wodę, i całonocne szaleństwa? A może nawet wzruszenie, gdy trzeba rozjechać się każde w swoją stronę? Kosmetyki do makijażu wodoodpornego to hit każdego lata. Cienie, podkłady, tusze, pomady do brwi, a nawet szminki – bez ryzyka, że makijaż spłynie w najgorszym momencie.
    Polecamy także ze względu na sezon ślubny! Można wzruszać się do woli!

  • Data publikacji dowolny dzień lipca – do wyboru grafiki: (b12 i b12a)

    Ta dwumiesięczna przerwa od szkoły robi wiele dobrego. Można wypocząć, nabrać sił, ale można też poświęcić trochę czasu, by zadbać o cerę. Tak jest, drogie nastolatki. Teraz jest ten czas, by zrobić z nią porządek, a w pierwsze dni nowego roku szkolnego zachwycić wszystkich czystą, zdrową cerą bez wyprysków, zaskórników, bez nadmiernie błyszczącej skóry. Sprawdź, co oferujemy! A mamy wszystko: kremy, toniki, żele, peelingi. Misja: piękna cera – 3, 2, 1… odpalamy!

  • Data publikacji dowolny dzień lipca – do wyboru grafiki: (c1i c1a)

    Lato kojarzy się z plażą, piękną, słoneczną pogodą i dobrą zabawą. Podczas wakacji nie zapomnij zabrać ze sobą balsamu z filtrem UV, który ochroni Twoją skórę przed poparzeniem słonecznym i zapewni jej odpowiedni poziom nawilżenia. Taki balsam przyspiesza również naturalny proces opalania, dzięki czemu w szybkim czasie skóra zmieni swój kolor. Piękna i gładka skóra w połączeniu z letnią opalenizną doskonale się prezentuje. Pamiętaj, że są również balsamy wodoodporne, które ochronią Twoją skórę podczas kąpieli w jeziorze, morzu czy też basenie.
    W końcu opalenizna to najlepsza wizytówka dobrze spędzonych wakacji!

  • Data publikacji dowolny dzień lipca – do wyboru grafiki: (c3 i c3a)

    Gorące, letnie powietrze może sprawić, że skóra stanie się sucha i pozbawiona napięcia. Warto zatem zadbać o utrzymanie jej w znakomitej kondycji. Szeroki wybór balsamów i olejków do ciała sprawi, że skóra pozostanie jędrna i pełna blasku. Dodatkowo ochronią one skórę przed szkodliwymi promieniami UV i podkreślą letnią opaleniznę. A przecież to właśnie tym chcemy się pochwalić.

  • Data publikacji dowolny dzień lipca – do wyboru grafiki: (c4 i c4a)

    Problem z suchymi ustami może okazać się poważny. Skóra ust jest delikatna i podatna na uszkodzenia. Często zapominamy o tym, jak ważne są balsamy i pomadki do ust, które znakomicie je nawilżają. Sprawdzą się zarówno w upalne dni jak i chłodne wieczory. Pomadki do ust z filtrem UV to znakomita propozycja na każde wyjście na plażę! Chronią i nawilżają usta, nadając im jedwabistej miękkości, jak również chronią przed opryszczką. Nadszedł czas, by pokazać swoje usta z pięknej i zdrowej strony!

  • Data publikacji dowolny dzień lipca – do wyboru grafiki: (c6 i c6a)

    Piękne i zadbane dłonie są wizytówką każdej kobiety! Chcąc wyróżniać się w tłumie, nie może zabraknąć pięknych i długich paznokci w najmodniejszych kolorach! W tym sezonie na topie są żywe kolory, które doskonale podkreślają letnią aurę! Pamiętajcie, że nie tylko paznokcie wymagają pielęgnacji – ważne jest również odpowiednie odżywienie skóry rąk, by była gładka, jędrna i miękka. Preferujecie paznokcie o naturalnym kształcie czy wolicie modne, wystylizowane według panujących trendów?

  • Data publikacji dowolny dzień lipca – do wyboru grafiki: (c7 i c7a)

    Tego lata w Waszych garderobach nie może zabraknąć stylizacji, które znakomicie sprawdzą się w każdy upalny dzień i pozwolą skórze oddychać! Żywe kolory i zwiewne fasony królują wśród topowych sklepów z odzieżą damską. Na popularności nie tracą hiszpanki, które podbijają serca coraz większej rzeszy kobiet! Warto pamiętać o tym, by wychodząc na plażę, zabrać ze sobą wygodne i przewiewne narzutki, które tego lata wyróżniają się niezwykłymi wzorami, ozdobnym wykończeniem i modną kolorystyką. Całą stylizację plażową dopełnią torby, które zmieszczą w sobie wszystko to, czego potrzebują kobiety. :D

  • Data publikacji dowolny dzień lipca – do wyboru grafiki: (c8 i c8a)

    Pragniesz pięknej i smukłej sylwetki, by móc w pełni korzystać z przyjemności, jakie niosą ze sobą wakacje? Wypróbuj kosmetyki ujędrniające i modelujące sylwetkę, które dzięki specjalnie skomponowanym składnikom wnikają w głąb skóry, przyspieszając spalanie tkanki tłuszczowej i modelując całe ciało. To właśnie te kosmetyki sprawią, że poczujesz się jak gwiazda! Twoja skóra stanie się odżywiona, napięta i jędrna. To jak, jesteś na to gotowa?

  • Data publikacji dowolny dzień lipca – do wyboru grafiki: (c9 i c9a)

    Ciepłe, letnie powietrze niekorzystnie wpływa na kondycję włosów. Podczas kąpieli w morzu i opalania się włosy narażone są na szkodliwe działanie wody słonej i promieniowania UV. W efekcie włosy stają się matowe, suche i trudne do rozczesania. Z pomocą przychodzą olejki i odżywki do włosów, które znakomicie zabezpieczają włosy przed szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi, tworząc na nich specjalną barierę ochronną. Włosy lśnią naturalnym blaskiem, są gładkie i miękkie w dotyku. Pamiętajmy o ochronie, bo zdrowe włosy to szczęśliwe włosy!

  • Data publikacji dowolny dzień lipca – do wyboru grafiki: (c10 i c10a)

    Czy warto pożegnać się z pudrem i przerzucić się na krem? Oczywiście, że tak! Latem nasza skóra narażona jest na przesuszenie. Dzięki odpowiednio dobranym kremom na dzień sprawimy, że nie straci ona swojego naturalnego blasku i będzie gładka i miękka. Kremy z filtrami UV dodatkowo zabezpieczają skórę przed szkodliwym działaniem promieni słonecznych, niwelując możliwość poparzenia słonecznego. Ciesz się piękną i promienną skórą twarzy dzięki znakomitym kremom o potwierdzonym działaniu!

  • Data publikacji dowolny dzień lipca – do wyboru grafiki: (c11 i c11a)

    Każda z nas marzy o pięknych, gęstych i długich rzęsach, które nadadzą spojrzeniu charakteru i zmysłowości. Zamiast poddawać się zabiegom przedłużania, można wybrać inny, równie skuteczny i wygodniejszy sposób! Tusze do rzęs i odżywki stymulujące ich wzrost sprawią, że rzęsy będą mocniejsze i dłuższe. Latem pełny makijaż jest niewskazany – ciepłe dni mogą doprowadzić do tego, że makijaż straci na atrakcyjności i będziemy się czuć niepewnie. Samo podkreślenie oczu odżywką i dobrym tuszem sprawi, że makijaż nie będzie przeszkadzał, a my poczujemy się młodo i pięknie!

  • Data publikacji dowolny dzień lipca – do wyboru grafiki: (c12 i c12a)

    Czym najlepiej utrwalić swoją fryzurę na wakacjach? Dobrego lakieru do włosów z ochronnym filtrem UV nie może zabraknąć w torebce każdej kobiety! Fryzura powinna być delikatna i zwiewna, nie przeszkadzać i nie blokować ruchów. Delikatne utrwalenie lakierem sprawi, że przez cały dzień będziemy czuć się komfortowo, a włosy będą chronione przed szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi. Warto mieć przy sobie również suchy szampon, który doskonale odświeży włosy i doda im objętości. Gotowe, by podbić świat?

  • Data publikacji dowolny dzień lipca – Do wyboru grafiki: (c13 i c13a)

    Po dniu pełnym wrażeń nasza skóra potrzebuje odpoczynku. Znakomite, chłodzące balsamy do ciała pomogą jej się zregenerować, nawilżą i sprawią, że ciepły dzień odejdzie w zapomnienie. Balsamy te znakomicie się wchłaniają, pozostawiając skórę dokładnie nawilżoną i jedwabiście miękką. Delikatne uczucie chłodu umożliwi pełne zrelaksowanie się i zebranie sił na kolejny dzień! Chcecie spróbować?

 

Gotowe wpisy social media dla branży samochodowej, sklepów z kosmetykami do aut, akcesoriami samochodowymi, chemią samochodową

Samochodowe

  • Data publikacji dowolny dzień lipca – Do wyboru grafiki: (s1i s1a)
    Kto nie lubi jeździć pięknym i błyszczącym samochodem, który w letnich promieniach słońca zachwyca i zapiera dech w piersiach? Wystarczy zamówić u nas szampon z neutralnym pH i aktywną pianę, które znakomicie zmiękczają brud i usuwają nawet najgorsze zabrudzenia z karoserii. Pokaż, że masz styl i kochasz samochody, a Twój pojazd na pewno nie przejedzie niezauważony.
  • Data publikacji 10 lipca – do wyboru grafiki: (s2 i s2a)

    Obchodzimy dziś Dzień Nikoli Tesli. Elektryczne silniki o dużej mocy, szybkie samochody, ekonomia i niezwykłe technologiczne rozwiązania królują dziś w przemyśle motoryzacyjnym. Z tej okazji w naszym sklepie możecie znaleźć praktyczne kosmetyki w atrakcyjnych cenach, które pozwolą Wam oczyścić i ochronić ekrany dotykowe i zegary oraz zabezpieczą plastikowe elementy wnętrza samochodu. Latem w samochodzie musi lśnić, więc nie ma na co czekać!

  • Data publikacji dowolny dzień lipca – do wyboru grafiki: (s3 i s3a)

    Lato rządzi się swoimi prawami. Nie brakuje deszczowych dni i burz, które pojawiają się nagle. Polecamy Wam niewidzialne wycieraczki, które ułatwiają odprowadzanie wody, zapobiegają osiadaniu na szybie brudu i chronią ją przed zarysowaniem. Już przy 50km/h wycieraczki mechaniczne stają się zbędne, a woda na szybie spływa w szybkim tempie! Chcecie wypróbować?

  • Data publikacji 25 lipca – do wyboru grafiki: (s4 i s4a)

    (25 lipca). Z okazji Dnia Bezpiecznego Kierowcy zachęcamy Was do zapoznania się z ofertą kosmetyków do czyszczenia i zabezpieczenia reflektorów samochodowych. Są one niezwykle ważne podczas wieczornych i nocnych powrotów do domu. Dobre oświetlenie drogi to podstawa, której nie można zaniedbać. Im czystsze reflektory, tym więcej światła pada na drogę!

  • Data publikacji dowolny dzień lipca – do wyboru grafiki: (s5 i s5a)

    Fani nieskazitelnego lakieru na samochodzie będą zachwyceni! W naszej ofercie pojawił się wysokiej jakości wosk naturalny, który znakomicie chroni lakier przed promieniowaniem UV, ułatwia spływanie wody i zapobiega osadzaniu się brudu na jego powierzchni. Już jedna aplikacja wosku utrzymuje lakier w pięknym blasku nawet do 6 miesięcy! Chcesz zobaczyć swój samochód w nowej, błyszczącej odsłonie? Sprawdź nasz wosk!

  • Data publikacji dowolny dzień lipca – do wyboru grafiki: (s6 i s6a)

    Lato jest idealną porą na pożegnanie się z rysami na karoserii swojego samochodu. Odpowiednio dobrana pasta polerska sprawi, że raz na zawsze zniknie nawet do 70% rys! Coraz więcej osób decyduje się na korektę lakieru, ponieważ doskonale niweluje zarysowania, dodaje głębi i blasku. Nie musisz już jeździć do lakiernika – wystarczy niewielka inwestycja w dobre kosmetyki! ;)

  • Data publikacji dowolny dzień lipca – do wyboru grafiki: (s7 i s7a)

    Masz fajne, nowe opony, ale musisz kupić nowe felgi. Kupiłeś, ale boisz się, że szybko się zniszczą, bo polskie drogi są, jakie są… Zabezpiecz je dedykowanym sealantem lub woskiem wysokiej klasy! Brud przestanie osiadać na powierzchnię felg, a Ty będziesz mógł się cieszyć ich blaskiem! Przed zabezpieczeniem przyda się porządne czyszczenie, a w tym pomoże popularny preparat „krwawe felgi”, który upora się z najgorszymi zabrudzeniami z klocków hamulcowych, czy też smołą. Wypróbuj już teraz!

  • Data publikacji dowolny dzień lipca – do wyboru grafiki: (s8 i s8a)

    Ochrona lakieru latem to podstawa. Powłoka ceramiczna wyróżnia się znakomitymi właściwościami hydrofobowymi. Jej niezwykła twardość (twardsza nawet od lakieru), zapobiega powstawaniu rys, utrudnia przywieranie brudu i znacznie ułatwia utrzymanie samochodu w czystości. Wyobraź sobie, że może się utrzymywać w doskonałej kondycji nawet do 5 lat! To jak – zainteresowany?

  • Data publikacji dowolny dzień lipca – do wyboru grafiki: (s9 i s9a)

    Kiedy samochód prezentuje się najlepiej? Wtedy, kiedy podczas letniego mycia nie zapominamy o odżywieniu plastików zewnętrznych. Specjalny dressing umożliwia zabezpieczenie przed brudem, delikatnie nabłyszcza (lub matowi, w zależności od sposobu nakładania) i sprawia, że wyglądają jak nowe! Masz elementy plastikowe w swoim samochodzie? Spraw, by na lato prezentowały się tak dobrze, jak Ty!

  • Data publikacji dowolny dzień lipca – do wyboru grafiki: (s10 i s10a)

    Lato? Jest. Felga? Lśni. Samochód? Błyszczy. Szyby? Już zabezpieczone. A co z oponami? Najlepiej zaprezentują się, kiedy zastosujesz do nich wysokiej jakości dressing! Taki kosmetyk znakomicie podkreśli czerń opony i sprawi, że cały samochód będzie wyglądał, jakby właśnie wyjechał z fabryki! O oponach nie powinno się zapominać, zastosowanie dressingu znakomicie bowiem podkreśli wszystkie walory Twojego samochodu! Jak dbać, to o wszystko!

  • Data publikacji dowolny dzień lipca – do wyboru grafiki: (s11 i s11a)

    Jesteś dumnym posiadaczem skórzanej tapicerki w swoim samochodzie i zastanawiasz się, jak zadbać o nią latem? Już śpieszymy z pomocą! Wykorzystaj do tego dostępny w naszym sklepie specjalny preparat do czyszczenia skóry. Znakomicie odświeża kolor, usuwa zabrudzenia, jest bezpieczny dla nitek i zabezpiecza ją przed działaniem promieni UV. Pozostawia na skórze delikatny zapach, który doskonale współgra z całym wnętrzem. Skóra wymaga specjalnej pielęgnacji, więc zadbaj o nią już dziś, byś nie musiał się tym martwić potem.

  • Data publikacji dowolny dzień lipca – do wyboru grafiki: (s12 i s12a)

    Piękna, letnia pogoda sprawia, że masz ochotę umyć samochód na swoim podwórku? Nie możesz zapomnieć o naszym quick detailerze, który zapewnia delikatną ochronę dla lakieru, nabłyszcza i niweluje ryzyko powstawania tzw. water spotów. To właśnie dzięki niemu Twój samochód będzie cieszył Twoje oczy niezwykłą głębią i nieskazitelnym blaskiem. A przecież w wakacje trzeba zabłysnąć.

 

Gotowe wpisy social media dla branży Fashion do wykorzystania w sklepach z ubraniami, dodatkami, butami.

Fashion

  • Data publikacji 3.07 lub dowolny dzień lipca – do wyboru grafiki: (f3 i f3a)

    Nie potrzebujesz specjalnego dnia, by się wyróżniać i czuć na sobie spojrzenia innych. Taka już jesteś. Pewna siebie, wyrazista. Ludzie, których spotykasz, zapamiętują Cię. Jesteś jak papryczka chilli…
    Sprawdź, co oferujemy w naszym sklepie dla takich petard jak Ty!

  • Data publikacji dowolny dzień lipca – do wyboru grafiki: (f4 i f4a)

    Lipiec to ciekawy miesiąc. Jednego dnia świętujemy razem z fanami hot dogów, innego obchodzimy dzień czekolady, dzień frytek, a na koniec miesiąca – dzień sernika! Jedno jest pewne: po takim obżarstwie potrzeba luźniejszych ubrań! Tym bardziej, że latem wysokie temperatury sprzyjają temu, by zakładać oversizowe ciuchy. Zobacz naszą ofertę!

  • Data publikacji 23.07 – do wyboru grafiki: (f5 i f5a)

    W każdym z nas drzemie włóczykij, którego ciągnie nas w las, w góry. Z plecakiem, wygodnymi butami. A dziś świętujemy jego dzień, więc to idealna okazja, by zajrzeć do naszego sklepu. Udowodnimy Ci, że można połączyć bycie włóczykijem z najnowszymi trendami modowymi! Sprawdź!

  • Data publikacji 17.07 lub dowolny dzień lipca – do wyboru grafiki: (f6 i f6a)

    Printy, wzorki, kwiaty – lato to idealna pora, by bawić się kolorowymi ubraniami. Kiedy, jak nie teraz? To przecież czas beztroski, szaleństw i przygód! Bez zastanawiania się, czy wypada Ci założyć koszulkę z emotikonami, spodnie w kwiaty i buty, które są turbo kolorowe! Szukasz inspiracji? Zajrzyj do naszego sklepu!

  • Data publikacji dowolny dzień lipca – do wyboru grafiki: (f7 i f7a)

    Każdy, kto bawi się sportem, powie to samo: najważniejsze są buty. Do pieszych wędrówek, do biegania, do tenisa, koszykówki. Może niekoniecznie do pływania, chyba, że ktoś wybiera się w kamieniste regiony. Tam też buty będą potrzebne. Dobre buty to podstawa! Chętnie doradzimy!

  • Data publikacji 14.07 lub 15.07 – do wyboru grafiki: (f8 i f8a)

    Podobno jutro (zmienić na „dziś” jeśli publikacja jest 15.07) Dzień bez Telefonu Komórkowego. Czy ktoś zamierza go obchodzić? Jeśli tak, to mamy propozycję: zróbcie dziś zakupy w naszym sklepie, zanim odetniecie się od świata na całą dobę! Nie pożałujecie! Paczki z zamówieniami przyjadą do Was szybko!

  • Data publikacji 19.07 – do wyboru grafiki: (f9 i f9a)

    W Dzień Czerwonego Kapturka przypominamy sobie nasze ulubione bajki i baśnie. Czy wolicie te klasyczne, od Andersena czy braci Grimm, czy jednak wolicie współczesne? Dla
    nas to nieistotne! Z okazji tego wyjątkowego dnia, przeceniamy wszystkie ubrania z bajkowymi printami! Niezależnie od wieku – dziś wszyscy możemy wrócić do baśniowej krainy!

  • Data publikacji dowolny dzień lipca – do wyboru grafiki: (f10 i f10a)

    Jaką lubicie bieliznę? Tak, wiemy – to dość bezpośrednie pytanie, ale dziś chcemy zachęcić Was do wypróbowania czegoś nowego. Wprowadziliśmy do sklepu bieliznę idealną na lato. Z naturalnych materiałów, wygodną, bezszwową. Taką, która nie krępuje ruchów, która jest przewiewna, łatwa w praniu i… pakowaniu! Warto ją sprawdzić, a my gwarantujemy, że to będzie prawdziwa wakacyjna miłość!

  • Data publikacji 28.07 – do wyboru grafiki: (f11 i f11a)

    Dla wszystkich, którzy odróżniają izolat od odżywki, którzy wyskakują z łóżka, by od razu po przebudzeniu robić burpeesy, którzy wiedzą, że żeby rosnąć, trzeba jeść i podnosić! Czy wiecie, że dziś mamy Dzień Kultu Masy Mięśniowej? Z tej okazji przeceniamy! Zajrzyjcie do naszego działu Sport, by wybrać coś obcisłego!

  • Data publikacji dowolny dzień lipca – Do wyboru grafiki: (f12 i f12a)

    Połowa wakacji za nami. Jesteście po urlopie, czy jeszcze przed? Zresztą to nie jest ważne! Istotne jest to, że mamy dla Was wystrzałową promocję, która odpicuje Wam garderobę na resztę letnich dni. Uwaga: to Wy decydujecie! Darmowa dostawa bez ograniczeń czy rabat 20 procent?

 

Gotowe wpisy social media dla branży media, sklepów z grami, księgarni, sklepów z grami video, zabawkami dla dzieci

Media, księgarnie

  • Data publikacji dowolny dzień lipca – do wyboru grafiki: (m1i m1a)

    Wybierasz się na plażę, nad jezioro lub po całym dniu masz chwilę dla siebie i masz w planach położyć się na tarasie? Chwila z dobrą książką sprawi, że po całym dniu zrelaksujesz się i zapomnisz o całym świecie! W naszym sklepie znajdziesz wszystkie bestsellerowe książki w atrakcyjnych cenach! Dobrze się zastanów, jakiej książki szukasz, bo zapewniamy – na jednej nigdy się nie kończy!

  • Data publikacji dowolny dzień lipca – do wyboru grafiki: (m2 i m2a)

    Letni wieczór i wpadają przyjaciele? Nie masz jeszcze planów, jak zagospodarować ten czas? Sprawdź naszą ofertę pełną najnowszych gier na konsole! Pozwól wam odpłynąć w krainę magii, poczuć sportowe emocje lub zamienić się w superbohaterów ratujących cały świat! Tylko teraz możecie znaleźć wszystkie najlepsze gry w letnich, promocyjnych cenach!

  • Data publikacji dowolny dzień lipca – do wyboru grafiki: (m3 i m3a)

    Masz duszę romantyka? Lubisz romantyczne komedie, a oglądając film, nie możesz doczekać się zakończenia? Zobacz, co dla Ciebie przygotowaliśmy! Filmy pełne akcji, emocji, intryg i happy endów. Filmy, które wciągną Cię bez reszty. Zaproś znajomych i odpalajcie kolejny seans.

  • Data publikacji dowolny dzień lipca – do wyboru grafiki: (m4 i m4a)

    Podczas upalnych, letnich dni najlepiej sprawdzają się książki z gatunków: kryminał, thriller, fantastyka oraz melodramaty i romanse. To właśnie wtedy mamy czas i chęci, by odpocząć od trudów dnia codziennego i zanurzyć się w lekturze. Macie ulubione książki? Może chcecie wypróbować coś nowego? Nie wiecie, na co się zdecydować? Sprawdźcie, co dla Was przygotowaliśmy! Niech te wakacje będą magiczne! ;)

  • Data publikacji dowolny dzień lipca – do wyboru grafiki: (m5 i m5a)

    Niby mamy XXI wiek, ale komiksy wcale się nie nudzą! Będąc dziećmi, każdy z nas przeczytał choćby jeden komiks z Kaczorem Donaldem lub Dragon Ballem! Jakie były Wasze ulubione komiksy? Może jeszcze jakieś macie? A jeżeli chcecie zobaczyć, co teraz jest na czasie i przeżyć raz jeszcze niezwykłe przygody z komiksowymi bohaterami, to zapraszamy do nas!

  • Data publikacji dowolny dzień lipca – do wyboru grafiki: (m6 i m6a)

    Czy książki muszą być duże, grube i bardzo, ale to baaardzo ciężkie? Nic bardziej mylnego! Już teraz sprawdźcie ofertę naszych e-booków! Jeszcze nigdy duże książki nie były tak smukłe i lekkie. ;) To doskonały sposób na spędzenie czasu w podróży bez zbędnego balastu. Nie potrzebny jest czytnik – wystarczy tablet lub smartfon, które zawsze mamy przy sobie. Wiele gatunków, masa najpopularniejszych autorów i ogromna dawka przygód czeka na Was w naszym sklepie!

  • Data publikacji dowolny dzień lipca – do wyboru grafiki: (m7 i m7a)

    Internet się zacina, router się popsuł, cały świat jest przeciwko Tobie, a znajomi przychodzą na wieczór filmowy? Możesz uratować sytuację korzystając z filmów dostępnych w naszym sklepie! Od krwawych horrorów, przez emocjonujące przygody po wymyślne science-fiction i wyciskające łzy śmiechu komedie z najpopularniejszymi aktorami. To wszystko i wiele więcej znajdziesz właśnie u nas! Wieczór uratowany!

  • Data publikacji dowolny dzień lipca – do wyboru grafiki: (m8 i m8a)

    Nie możesz wyobrazić sobie dnia bez muzyki? W wolnym czasie słuchasz jej na swoich ulubionych słuchawkach? Sprawdź najnowsze single i płyty wszystkich najpopularniejszych wykonawców w naszym sklepie! Zabierz swoją muzykę na wakacje i ciesz się mile spędzonym czasem wśród najlepszych rytmów!

  • Data publikacji 15.07 – do wyboru grafiki: (m9 i m9a)

    Na wakacje przyjeżdża młodszy kuzyn lub dzieciaki siostry? Nie załamuj się, bo to świetna okazja na spędzenie czasu na świeżym powietrzu! Z okazji Dnia bez Telefonu Komórkowego sprawdź nasze propozycje książek przygodowych i komiksów dla dzieci. Przekonaj młodych, że czytanie książek nie odchodzi do lamusa i może przenieść umysł w zupełnie inny, magiczny świat! No i oczywiście – książki są lepsze niż gry na telefonie… ;)

  • Data publikacji 19.07 – do wyboru grafiki: (m10 i m10a)

    (19 lipiec) Obchodzimy dziś Dzień Czerwonego Kapturka! A chyba nie ma wśród Was osoby, która nigdy nie słyszała o tej bajce. W naszym sklepie znajdziecie tę i inne najlepsze bajki i baśnie, dzięki którym rozwinie się wyobraźnia najmłodszych. Ale pamiętajcie – kto powiedział, że bajki są tylko dla dzieci…?

  • Data publikacji dowolny dzień lipca – do wyboru grafiki: (m11 i m11a)

    Lato, słońce i ciepłe powietrze sprzyjają pogodnemu nastawieniu do życia. W naszym sklepie znajdziesz książki z cytatami, które motywują, uczą i wywołują uśmiech na twarzy. Czasami każdy z nas potrzebuje przeczytać coś miłego lub zobaczyć śmieszny obrazek, by zapomnieć o przykrych sytuacjach. Nie zwlekaj! Niech uśmiech zagości na Twojej twarzy na dłużej. ;)

  • Data publikacji dowolny dzień lipca – Do wyboru grafiki: (m12 i m12a)

    Miesiąc temu rozpoczęły się Mistrzostwa Świata w piłce nożnej, a Ty nadal nie masz w swojej kolekcji gier FIFY? Nie masz na co czekać! Zamów ją już dziś, by rozegrać emocjonujące mecze najlepszymi drużynami świata. Uwaga – piłka nożna nigdy się nie nudzi i może wywoływać uzależnienia… ;)

 

Poniżej znajdują się inne wersje wpisów. Można je wykorzystać dowolnie z grafikami z folderu lub wybrać zdjęcia z własnego sklepu lub strony. Można je też wykorzystać w dowolny dzień.

  • Bezchmurne niebo, piękne słońce, orzeźwiająca woda i gorący piasek na plaży. Czy to przepis na udany urlop? Czy czegoś jeszcze potrzeba do szczęścia? Tak! Każdy maniak czytania wie, że do tego kompletu brakuje jeszcze ulubionej książki.
  • Sezon urlopowy w pełni. Gdzie w tym roku wybierasz się na wakacje? Polskie morze, góry, a może jakiś zagraniczny kierunek? Wiemy, że podróż, czy to samochodem, pociągiem, czy też samolotem może ciągnąć się w nieskończoność, szczególnie kiedy celem jest upragniony wypoczynek. Chcesz poznać przepis na udaną podróż? Mając ze sobą książkę lub komiks, nie tylko będzie przyjemnie, ale też nie zauważysz, kiedy dotrzesz na miejsce.
  • Lubisz próbować nowych rzeczy? Może by tak na wakacyjny leżak na plażę zabrać książkę z gatunku, którego nie czytasz na co dzień? W te wakacje daj się zaskoczyć. Może to będzie początek wspaniałej przygody?
  • Brak planów na weekend? Nic nie może się równać z dobrą książką, pysznym, orzeźwiającym koktajlem i wygodnym fotelem na balkonie. To jak? Co tym razem będziesz czytać?
  • Czy tak jak my przygotowałeś listę książek, które planujesz przeczytać w wakacje? Przecież nie ma nic przyjemniejszego niż relaks nad morzem lub nad basenem z ulubionym autorem, prawda? Koniecznie podziel się z nami w komentarzu swoimi propozycjami do przeczytania.
  • Morza szum, ptaków śpiew… Słyszałeś o badaniach naukowych, które mówią o tym, że bez dobrej książki woda nie jest tak orzeźwiająca, piasek tak gorący, a leżak tak wygodny jak powinien? My też nie słyszeliśmy, ale na wszelki wypadek sprawdź naszą najnowszą ofertę i wybierz coś dla siebie. Nie warto ryzykować.
  • Planujesz w weekend grilla ze znajomymi? Do zestawu z pysznym jedzeniem, piciem i bliskimi polecamy zamówić grę planszową, która jeszcze bardziej uprzyjemni ten wspaniały czas!
  • Lubisz czytać komiksy, ale nie zawsze znajdujesz na nie czas? Pomyśl, o ile przyjemniejszy byłby urlop, gdybyś mógł nadrobić wszystkie zaległości. Dzięki nam masz taką możliwość. Nowa oferta dostępna jest już na naszej stronie.
  • Dzień dobry! Czy są tu jacyś fani wakacji pod namiotem lub na kempingu? Mamy dla Was szeroką ofertę gier planszowych, które uprzyjemnią Wam te wspaniałe chwile spędzone na łonie natury. Gwarantujemy wspaniałą zabawę, niezapomniane emocje i wyjątkowe chwile, które zapamiętacie na długo.
  • Dobra książka, nowy komiks, a może długo wyczekiwana gra? U nas nie musisz wybierać. Mamy wszystko, czego potrzebujesz, aby Twój urlop był jeszcze lepszy. Wyobraź to sobie. Poranek z ulubionymi bohaterami komiksu, popołudnie z książką, którą już dawno chciałeś kupić, a wieczór z grą w gronie najbliższych? Dla nas to połączenie wręcz idealne.
  • Nie ma co się oszukiwać. Wiemy, jak jest. Nie zawsze jest czas, aby uzupełnić domową biblioteczkę o książki, które znajdują się na liście „Do przeczytania”, prawda? Zakładamy, że urlop dopiero przed Tobą, więc…? No już! Nie daj się dłużej namawiać. Zamów i wykreśl kilka pozycji ze swojej listy, a gwarantujemy, że Twoje wakacje będą jeszcze lepsze.
  • Checklista przed wyjazdem: Dokumenty? Są. Bilety? Wiadomo! Pieniądze? Raczej nie zabraknie! Książka? Bez tego ani rusz. Mamy dobrą wiadomość! Jesteś gotowy na wakacje!

Informacje na zakończenie

Podoba Ci się taki materiał? Daj mi znać, bo od tego zależy, czy będziemy kontynuować tego typu wpisy na kolejne miesiące (i czy w takiej formie). Napisz także do mnie, jeżeli chcesz mieć tego typu wpisy social media opracowywane indywidualnie dla swojego sklepu internetowego. Zobaczymy, co da się dla Ciebie zrobić!

Mój mail zawsze: krzysztof.bartnik@ekomercyjnie.pl.

Autor wpisu

Tagi

2 komentarzy do tekstu

  1. Tomir Kozakiewicz

    Rewelacja! Oczywiście mam świadomość, że to teksty udostępnione wielu użytkownikom (więc duże ryzyko powtórzeń w sieci) oraz iż wymagają drugie tyle pracy, by je zmienić i dostosować, ale już to jest dużym ułatwieniem dla umysłu nieprzyzwyczajonego do tworzenia nowych tekstów. Dokładnie wczoraj myślałem o tym, że potrzebuję tego dla naszego kolejnego sklepu (branża galanteria i dodatki), a tu dziś e-mail z artykułem! Dziękuję bardzo.

    Odpowiedz ↓

  2. Iwona CHOLEWKA

    SUPER zdjęcia, jeszcze lepsze teksty. Znajdę chwilę wolnego czasu to zaraz do Pana piszę maila.

    Odpowiedz ↓

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Na platformie IdoSell Shop działa już ponad 5000 sklepów – wywiad z Pawłem Fornalskim o polskim rynku e-commerce AD 2019

Paweł Fornalski to osoba, której w branży e-commerce raczej nie trzeba przedstawiać nikomu. Założyciel i CEO jednej z największych platform sklepowych IdoSell Shop oraz systemu rezerwacji IdoSell Booking za kilka miesięcy będzie działał w e-handlu od 18 lat.

Jako, że dawno nie mieliśmy okazji do rozmowy, a jego spółka pomyślnie zrealizowała wyjście z giełdy NewConnect (po tym, jak fundusz MCI.EuroVentures za 140 mln zł przejął 51 proc. akcji), zapytałem Pawła o ostatnie miesiące jego pracy, jak jego zdaniem zmienia się nasz rynek sklepów internetowych, z jakimi wyzwaniami muszą się teraz mierzyć sprzedawcy oraz jak znaleźć swój kawałek e-commerce’owego tortu.

Zapraszam do lektury całego wywiadu!

AdvertisementReklama

Krzysztof Bartnik (eKomercyjnie.pl): Jako jedna z niewielu osób z branży, miałeś okazję być ostatnio na zagranicznych, marketingowych konferencjach Google i Facebooka. Czy internetowi giganci planują jeszcze bardziej iść w e-commerce, niż do tej pory?

Paweł Fornalski (IAI): Internetowi giganci jak Facebook i Google doskonale zdają sobie sprawę z tego, że najlepszymi ich reklamodawcami są reklamodawcy transakcyjni, czyli ci, którym łatwo wykazać, że dzięki danemu serwisowi pozyskali oni konkretne zamówienia. To ci reklamodawcy transakcyjni, czyli dzisiaj głównie sklepy internetowe, są kluczowymi sponsorami ich istnienia. Dlatego Google od lat udoskonala mechanizmy reklamowe typowe dla sklepów internetowych tj. Google Shopping.

Natomiast Facebook jest młodszym podmiotem i zaczął później budować tego typu rozwiązania. Przykładem bardzo ciekawej opcji jest IG Shopping, czyli zakupy na Instagramie. Facebook nie tylko reklamuje towar, ale zawiera także w imieniu sprzedawcy transakcje, gwarantując klientowi jej powodzenie lub pełny zwrot pieniędzy. Możliwe więc, że będziemy świadkami wielu innowacyjnych pomysłów po stronie Google i Facebooka, które pewnie napędzą dalszy rozwój branży.

 

Czy z Twojej perspektywy ich działanie jest dobre dla sprzedawców? Czy raczej koszt docierania do potencjalnych klientów przez tych “właścicieli ruchu internetowego” nie rośnie zbyt szybko?

Coraz więcej sprzedawców sprzedaje coraz więcej. Niekoniecznie wszyscy rosną tak samo. Tak duże zasięgi, jakie ma Google czy Facebook to szansa na dotarcie do większej ilości konsumentów. Osobiście uważam, że to dobrze, że powstała przeciwwaga do marketplaces, które mieszają role medium i sprzedawcy. Od lat słyszy się zarzuty pod adresem Amazona czy w Polsce do Allegro, że nieuczciwie konkuruje ze sprzedawcami, którzy utrzymują rozwój portali. Jestem daleki od oceniania, czy te serwisy są uczciwe, ale na pewno Google czy Facebook, które nie są sprzedawcami, a wyłącznie mediami o równym dostępie reklamodawców, są bardziej transparentną, a przez to lepszą alternatywą.

 

Czyli jednym słowem korzyści są duże, a wydatki na Allegro, Facebooka, Google należy wpisać w swój biznesplan. To Twoja rekomendacja? Gdzie jeszcze szukać ruchu dla sklepów? 

Gdy zaczynałem tworzenie sklepów, 200 paczek oznaczało ogromny sklep internetowy. Dzisiaj od tego poziomu zaczyna się poziom średni. Aby zdobywać dużo ruchu, nie można opierać się jedynie o ruch organiczny. Na pewno nie można zaniedbywać ruchu organicznego, SEO, szczególnie lojalizowania klientów. Ale nie zbuduje się sensownego zasięgu szybko, czyli w czasie uniemożliwiającym przejęcie naszej niszy przez konkurencję, bez budżetu i przemyślanej strategii zdobywania ruchu. Łatwo oczywiście przepalić pieniądze z nietrafionych reklam. Stąd m.in. takie projekty jak IAI Ads, czyli projekt budowany przez IAI wspólnie z Google, aby poprzez kompleksową wiedzę o sklepie IdoSell Shop, tak sterować cenami za kliknięcia reklam Google Shopping, aby finalnie uzyskać rozliczenia CPA (rozliczenia od konwersji). Gdy 1,5 roku temu wyszliśmy z tą propozycją do rynku, była to tak świeża idea, że nawet zaskoczyła zespół Google. Formuła okazała się być wielkim sukcesem i dzisiaj IAI jest jednym z większych partnerów Google w Europie Środkowej.

Mamy równie wiele pomysłów dla kolejnych partnerów. To dlatego budujemy trwałe relacje i integracje z partnerami tj. Morele.net, Wirtualna Polska (Domodi, Homebook, Allani), EMag, Empik, Carrefour, Arena.pl, 1but.pl i wieloma innymi. Tak liczne grono wspieranych serwisów sprawia, że można wygenerować w sensownej cenie, niekoniecznie płacąc wysoką prowizję Allegro, wolumen ruchu pozwalający na start sklepu. Jeszcze ciekawszą ideą jest nasz program zachęt dla sprzedających na Allegro. Jeżeli zaczną się reklamować w Google Shopping, zapłacimy tym sprzedawcom w budżecie na reklamę 1zł za każdą aukcję, jaką mieli aktywną na Allegro. A więc, gdy ktoś miał ich 10000, otrzymuje od nas 10 000 zł na reklamę w Google Shopping. Może więc wystartować sklep i zdobyć ruch na zrównoważenie portfela zamówień.

 

Dlaczego przy tej skali sklepów (obsługujecie ich ponad 5000) nie tworzycie swojego medium docierania do odbiorców dla Waszych klientów?

To, co na pewno nam się udaje, to współpraca z licznymi partnerami, których wymieniałem wcześniej. Każdy powinien robić to, na czym zna się najlepiej. Nam świetnie wychodzi budowanie sklepów internetowych i integracja z partnerami. W ten sposób zamiast konkurować, współpracujemy.

Wspomnę też przy okazji o fajnym projekcie non-profit, jaki rozwijamy dla naszych klientów. Jest to serwis DobreKody.pl. Serwis ten agreguje kody rabatowe, które za darmo publikują nasi klienci. Można dzięki niemu dotrzeć do najtańszych na rynku ofert, które są tańsze w związku z brakiem prowizji marketplace.

Nie jest to jednak nasza strategia, raczej projekt dla zabawy i sprawdzenia się, że też potrafimy.

 

Czym różni się normalny dzień roboczy Pawła Fornalskiego, prezesa IAI SA z czasów obecności na giełdzie NewConnect w porównaniu z obecnymi realiami, czyli po sprzedaży 51% udziałów spółki funduszowi MCI?

Ten rok, zresztą jak każdy kolejny w minionych latach, jest bardziej pracowity niż poprzedni. Istotną zmianą jest na pewno czas spędzany z doświadczonym zespołem MCI, który głównie poświęcamy na analizę różnych propozycji typu inwestycje lub akwizycje różnych spółek e-commerce z Polski i regionu. W pozostałej części dnia nic się nie zmienia istotnie poza tym, że IAI ma coraz więcej dużych, wymagających klientów i rosną ich wymagania, więc rośnie zespół, który wymaga zmian wewnętrznych. Jeżeli popatrzymy na to, że IAI to już 150-osobowy zespół, a w ciągu 18 miesięcy planujemy powiększyć go do 220, to tworzy to już nie lada wyzwanie samo w sobie.

 

Paweł Fornalski i Sebastian Muliński

 

Czy w jakimkolwiek scenariuszu umowy zawartej z MCI możecie z Sebastianem Mulińskim odzyskać pakiet kontrolny spółki czy raczej to nie ma na tym etapie większego znaczenia i koncentrujecie się na innym celach?

Nie jest to kwestia tylko możliwości, ale i chęci. Jeżeli uda nam się zrealizować nasze plany i połączyć kilka spółek z regionu, podnosząc wartość zarówno IAI jak i ich, to finalna wartość firmy będzie tak duża, że nie. Ale też i to nie jest sensem samym w sobie. Czy lepiej mieć 100% z miliona czy 35% z miliarda? Dla mnie ważne jest to, co zyskają na tym wszystkim pracownicy IAI i klienci. A w takim wydaniu, w jakim jesteśmy wszyscy, oni mogą zyskać więcej.

 

Ile na Waszym opuszczeniu giełdy zarobili prywatni inwestorzy, którzy kupili akcje spółki IAI?

Cena emisyjna 1 akcji w 2009 wyniosła 2,55 zł, a na wyjściu 36,78 zł. Ci, którzy byli z nami przez ponad 9 lat, zarobili całkiem przyzwoicie ;)

 

IdoSell koncentruje się na klientach, którzy mają powyżej 200 wysyłek miesięcznie – tak mówiłeś w jednym z wywiadów. Skąd zatem uruchomienie nowej oferty, stawiającej na osoby dopiero zaczynające przygodę z e-handlem?

Grupa profesjonalnych sprzedawców jest dla nas docelowym targetem i to się nie zmieni pewnie nigdy. Zauważyliśmy jednak, że większość firm popełnia błąd wybrania nieskalowalnego rozwiązania tylko dlatego, że nie mają pewności, czy odniosą sukces i dopłacanie kilkudziesięciu złotych miesięcznie, czyli kilkuset złotych rocznie wydaje się dla nich zbytkiem. Późniejsza migracja na IdoSell Shop wymaga inwestycji i wręcz spowalnia w rozwoju sklepu, gdy dochodzą do poziomu 200 zamówień na miesiąc i więcej. Dlatego stwierdziliśmy, że lepiej długoterminowo inwestować w mniejsze sklepy internetowe, pomagać im się rozwijać, a gdy będą już sprzedawały więcej, po prostu pobierać wyższą opłatę, niż dopiero wtedy migrować na “większe oprogramowanie”. Dodatkowo przez lata nauczyliśmy się łączyć pewne rozwiązania dla wymagających klientów i małych firm w jedno tak, aby żadna z nich niczego nie traciła. Więc utrzymywanie jednej wersji dla obu grup ma po prostu więcej sensu.

 

Czy mimo wszystko trudniej jest skonfigurować IdoSell Shop do pełnej działalności niż systemy “prostsze”? Szybko przetestować i zobaczyć, czy to działa, czy raczej od razu skonfigurować pod wzrost? Czy raczej ten dług, nazwijmy go “technologiczny”, będzie się tylko za sprzedawcą ciągnął?

IdoSell Shop nie jest trudno skonfigurować. Ale wymaga on pewnej wiedzy i rozważań na start. Poprzez mnogość opcji można to samo zrobić na wiele sposobów. Podam przykład. Jeżeli sprzedajemy zegarki, to możemy je wypisać tak, jak to ma miejsce na Allegro jeden pod drugim. Ale możemy też połączyć je w grupę i prezentować opcje wyboru koloru. Możemy też stworzyć konfigurator pozwalający na wybranie rozmiaru tarczy i koloru. Do tego możemy podać różne kody EAN, różne ceny i stany magazynowe, dzięki czemu system wyliczy dla konsumenta dostępność towaru i prześle ją automatycznie do marketplaces. I też powiedz mi, która z tych opcji jest zbędna? A poza możliwością listowania jeden pod drugim, proste systemy nie udostępniają takiej opcji. Tylko oczywiście trzeba coś wiedzieć na start, aby rozumieć, że jest coś takiego jak grupy towarów, konfiguratory, zestawy, gospodarka magazynowa, że można chcieć mieć sklep wielojęzyczny, sprzedający na wiele rynków po różnych cenach przesyłek. Nie ma nigdy dobrego momentu na zmianę rozwiązania. W efekcie firmy rozwijają się wtedy na prowizorycznych rozwiązaniach i tzw. “patentach”, aż pewnego dnia nawet nie zdają sobie sprawy, że tracą przez to połowę zysku albo nigdy nie udaje im się rozwinąć skali, przez co ktoś sprawniejszy zajmuje ich miejsce. Takie decyzje są więc warte docelowo miliony, a takie „wydanie” ich nie uzasadnia braku „lekkiego” przygotowania.

 

Wyniki finansowe spółki IAI podane w ostatnim raporcie giełdowym

 

Pamiętam jedną z prezentacji sprzed kilku lat, a na niej zapowiedź uruchamiania regionalnych oddziałów IAI na całym świecie. Jak wygląda kwestia Waszej ekspansji zagranicznej na ten moment?

Chcemy rosnąć międzynarodowo nie tylko przez wzrost organiczny, który bez tworzenia lokalnych zespołów jest ograniczony. Dlatego aby rosnąć równie szybko jak do tej pory w Polsce, przy obecnym rozmiarze IAI większy sens ma rośnięcie przez akwizycje lub tworzenie joint-venture. Mając zaplecze zespołu i finansów MCI, możemy rosnąć w ten sposób, co jest szybsze i lepsze dla wszystkich stron. Do tej pory po prostu taka możliwość była dla nas samych niedostępna, mimo iż od zawsze widzieliśmy jej przewagi.

 

Jakich spółek szukacie na tym etapie? To musi być platforma sklepowa, czy jesteście ogólnie otwarci na różne rozwiązania e-commerce (jak np. Wasza inwestycja w Traffic Trends)?

Obecnie patrzymy na firmy operujące lokalnie i oferujące analogiczne do IdoSell Shop i IdoSell Booking usługi. Szczególnie interesuje nas Europa, co stworzy ciekawe możliwości tworzenia synergii.

 

Wróćmy do polskiego rynku. Jak scharakteryzowałbyś polskiego sprzedawcę internetowego AD 2019? Jakie są nasze mocne strony, a czego najczęściej brakuje?

Polski typowy sprzedawca to już dojrzały sprzedawca. Często wie, czego chce, posiada własny magazyn (nie fulfillment), orientuje się już dobrze w sprzedaży na różnych kanałach. Coraz częściej sprzedaje przez Amazon i marketplaces. Polski sprzedawca internetowy AD 2019 to już przedsiębiorca, który zamiast posiadać wolę zarabiania, przelicza zwrot z inwestycji, płynność kapitału, lubi outsourcing. To także coraz bardziej wymagający partner do pracy, który jest świadomy rosnącej wartości przeznaczanych przez siebie budżetów i zadowolony z tego, że mu się udało. Bowiem przez najbliższe lata polski e-commerce czeka dynamiczny wzrost. Dlatego cała branża, w odróżnieniu od tradycyjnych sieci handlowych, patrzy w przyszłość bardzo optymistycznie.

 

Mówisz, że dojrzały sprzedawca posiada własny magazyn, ale lubi outsourcing. Tymczasem jeden z docelowo największych Waszych konkurentów międzynarodowych, Shopify, uruchamia sieć fullfilmentową dla swoich klientów. To nie jest kierunek przyszłości?

Osobiście jestem fanem outsourcingu procesów magazynowych, czyli fulfillmentu. Jednak dzisiaj w całości ta branża to promil. Dlatego mówiąc o statystycznym, polskim sprzedawcy, na pewno nie możemy powiedzieć o nim, że wysyła przez fulfillment. To pewnie się zmieni i możliwe, że IAI także zaoferuje za 10 czy 15 lat podobną usługę w Polsce.

 

Jak i czym konkretnie sprzedawcy na IAI najczęściej wyróżniają się spośród innych działających w tej samej branży? Gdybyś miał wskazać trzy kluczowe / najczęstsze przewagi konkurencyjne, to byłyby to?

Bardzo dobry customer experience. Budujemy sklepy tak, aby konsument miał wiarygodne informacje o towarze, aktualną dostępność, proces zamawiania uwzględniał różne opcje, aby mógł zmienić zamówienie po złożeniu, opłacić w dowolny sposób, a gdy coś mu nie będzie pasowało, wygodnie zwrócić towar lub go reklamować, gdy się zepsuje. Dodatkowo wspieramy naszych klientów w prawdziwej wielokanałowej sprzedaży, wliczając sprzedaż międzynarodową czy omnichannel. Trzecią cechą są unikalne projekty i strony, nastawione na maksymalizację konwersji. Robimy bardzo dużo w tych obszarach dla sklepów i “to po prostu działa”. Nikt nie rozumie dlaczego (oprócz nas), ale działa i nasi klienci rosną szybciej niż średnia rynkowa.

 

Zostawmy na moment same sklepy. Drugą nogą Waszej działalności jest właśnie system IdoSell Booking do rezerwacji miejsc noclegowych. W jakim tempie rozwija się ten projekt i ile firm / osób obsługujecie na ten moment?

System rozwija się rewelacyjnie szybko. Rośniemy 100-200% rocznie od paru lat. Obecnie obsługujemy prawie 1000 firm z których każda ma od 1 do nawet 200 obiektów. Sumaryczna liczba obiektów wynosi ponad 3000 obiektów. Przełomowością tego projektu jest to, że na rynku kilka firm na długo przed nami dostarczało systemy dla hoteli, ale nie były one dostępne przez wysoki koszt i trud wdrożenia dla indywidualnych osób czy firm posiadających apartamenty. A apartamenty to rynek, który wręcz eksplodował w ostatnich latach. Dzięki umiejętności obsługi masowej wstrzeliliśmy się idealnie w niszę.

Biuro osób pracujących nad rozwojem systemu IdoSell Booking

 

Skąd w ogóle wziął się pomysł na system bookingowy? Czy nie rozpraszasz swojej uwagi, robiąc w zasadzie dwa biznesy pod jednym dachem, czy taka dywersyfikacja jest wskazana?

Jeżeli popatrzysz na to, co robi Google, Amazon i inni wielcy, to stwierdzisz jak my kilka lat temu “hospitality is the next big thing”. Noclegi i rezerwacje dzienne i sprzedaż towarów mają wiele synergii. Podam jeden, prosty przykład. W IAI Pay, czyli wbudowanym w IdoSell Shop i IdoSell Booking systemie płatności, niewymagającym integracji czy podpisywania osobnej umowy, obsługiwaliśmy płatności paybylink i BLIK. Dla e-commerce towarowego, te formy płatności to ponad 90% rynku. Ale sklepy od lat chciałyby dodać w IAI Pay karty płatnicze. Natomiast w Booking karty to duży temat, chociażby dlatego, że np. Booking.com przekazuje numery kart płatniczych. Łącząc te oba projekty, uzyskaliśmy taką skalę, że opłacało nam się zrobić formalny audyt i uzyskać certyfikat PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard) i pod koniec roku w IAI Pay planujemy zaoferować sklepom i obiektom noclegowym opcję płatności kartami płatniczymi. Takich synergii jest wiele.

Dla mnie osobiście kontakt z nieco innym ekosystemem jest także bardzo pouczający. Wiele pomysłów, jakie implementujemy teraz w sklepach, nie przypomina nic innego, bo czerpiemy z tego, co dobre w biznesie rezerwacji. I oczywiście na odwrót.

 

Paweł Fornalski raczej sklepu internetowego nie założy, bo ma na głowie inne rzeczy. Ale gdyby miał doradzić komuś znajomemu, żeby zakładał e-sklep to w jakiej branży i od czego (oprócz wyboru systemu oczywiście :)) ten znajomy powinien zacząć?

W zasadzie wszystko już wymyślono. Natomiast ciągle jest wiele nisz specjalistycznych. Ciągle można zaistnieć w omni-channel, oferując połączenie przeglądania i zamawiania online z odbieraniem w sklepie. Innym ciekawym trendem jest budowanie produktów personalizowanych, co nie jest trudnością przy dostępnych, gotowych rozwiązaniach np. w IdoSell Shop. E-commerce się rozwija i wchodzi w modele personalizacji i usług dodatkowych, w których należy szukać szans, gdy otwiera się nowy biznes.

 

Wy poszliście na NewConnect po kapitał i zaufanie. Czy właściciel sklepu internetowego również powinien iść tą giełdową drogą, szukać inwestora, czy raczej rozwijać się organicznie? Co byś doradzał?

Dla początkującego biznesu NewConnect nie jest obecnie optymalną opcją. Na rynku jest mnóstwo funduszy i inwestorów, którzy mogą zainwestować w taki biznes jak fajnie wymyślony sklep internetowy. To bardziej kwestia jego innowacyjności, bo na pewno fundusz Venture Capital nie będzie chciał inwestować “w kolejny sklep z bielizną”. Od takich inwestycji są bowiem banki.


Przeczytaj również:

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)