eKomercyjnie.pl

Prasówka e-commerce #13

Witajcie! To już trzynasta (mamy nadzieję, że nie pechowa…) prasówka związana z e-commerce. Tym razem przeczytacie m.in. o tym, jak decyzje biznesowe Amazon i Nike odbijają się na rynku sportowego obuwia oraz o tym ile Polek wykluczonych jest cyfrowo. Zapraszamy do lektury.

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Reklama

Amazon + Nike = popłoch u konkurencji?

21 czerwca ogłoszono, że Nike i Amazon zaczynają współpracę, a dokładniej – produkty znanej firmy z obuwiem sportowym oraz z innymi akcesoriami będą sprzedawane poprzez Amazona. Sklepy i firmy sportowe straciły na wartości w ciągu jednego dnia ponad miliard dolarów. Wszystko tylko dlatego, że do sieci trafiła oficjalna informacja o partnerstwie obu marek. Największe spadki jednodniowe zanotowały Foot Locker – (-4,98%) oraz J.C Penney – (-5,6%). To przykład na to, jak ogromna firma potrafi zatrząść rynkiem.

Najładniejsze i najbardziej funkcjonalne strony e-sklepów 2017

Wiadomo pierwsze wrażenie ma ogromne znaczenie w kontaktach z ludźmi. Tak samo jest też z witrynami internetowymi. Brzydkie i niefunkcjonalne e-sklepy nie sprzedają, a klienci po prostu z nich „uciekają”. Na blogu bigcommerce.com znajduje się zestawienie pokazujące przykłady e-sklepów, które są ładne, funkcjonalne i przyjazne dla kupujących. W zestawieniu znajdziemy przykłady sklepów, które mogą pochwalić się wzrostem przychodów nawet o 300%, a wszystko dzięki redesignowi. Cały artykuł znajduje się tutaj.

Brytyjczycy lubią robić zakupy przy pomocy urządzeń mobilnych


Według informacji opublikowanych przez eMarketer brytyjscy internauci lubią robić zakupy online, a prawie 60% z nich robi zrobi je w tym roku przy pomocy urządzeń mobilnych. To prawie 25 milionów ludzi, którzy skorzystają z telefonów oraz tabletów, by zakupić towary różnego rodzaju.

Z danych wynika też, że wartość sprzedaży w kanale mobile osiągnie około 16,5 miliarda funtów. Ze wspomnianych 60%, którzy korzystają podczas zakupów z urządzeń mobilnych, 46,5% do finalizacji transakcji użyje smartfonów, a reszta tabletów.

Według analiz eMarketer rynek ecommerce w UK w 2017 roku będzie miał wartość 81,55 miliarda funtów, z czego 35,31 miliarda będzie pochodziło z kanału mobilnego.

Sky-Shop.pl integruje się ze 162 hurtownią

Platforma sklepowa Sky-Shop.pl jest liderem integracji z hurtowniami na polskim ryku e-commerce. Oprogramowanie od niedawna połączone jest już ze 162 dostawcami, w tym 44 hurtowniami dropshipping.

Imponująca jest nie tylko liczba integracji, ale i poziom narzędzia. Moduł umożliwia zaawansowaną konfigurację sklepu internetowego z hurtownią. Użytkownik Sky-Shop.pl może pobrać do swojej witryny gotowe produkty wraz z cenami, opisami, kategoriami, parametrami technicznymi oraz zdjęciami. Cały skomplikowany proces trwa jedynie klika minut, dzięki czemu sprzedawca oszczędza mnóstwo czasu i pieniędzy.

Ponadto moduł integracji z hurtowniami umożliwia aktualizacje stanów magazynowych nawet 8 razy na dobę, co ułatwia zarządzanie e-biznesem. Mechanizm Sky-Shop.pl posiada również funkcję automatycznej aktualizacji bazy produktowej, dzięki której nie występują różnice w asortymencie sklepu internetowego i dostawcy.

Wyżej zostały opisane tylko niektóre funkcjonalności modułu integracji z hurtowniami. Sky-Shop.pl systematycznie rozwija to narzędzie, podobnie jak całe oprogramowanie. Platforma sklepowa planuje w najbliższym czasie dodanie kolejnych hurtowni. Warto podkreślić, że jeśli w ofercie nie ma dostawcy, z którym współpracuje klient Sky-Shop.pl, specjalnie dla niego specjaliści mogą zintegrować oprogramowanie z wybraną hurtownią.

Amazon umożliwia przymierzanie ubrań przed ich zakupem

Znów o Amazon, ale nie można się dziwić. Bezos ma talent do interesów i wie, jak sprawić, by klienci byli zadowoleni. Jak można przeczytać w sieci, odpalony właśnie Prime Wardrobe Program pozwala klientom na zamówienie do domu nawet 15 sztuk odzieży bez konieczności zapłacenia za nie. Gdy paczka zostanie dostarczona, kupujący może przymierzyć ubrania i wybrać tylko te, które mu odpowiadają. Za nie musi zapłacić, pozostałe produkty zaś zostaną odesłane do magazynów Amazona bez dodatkowych kosztów. Z tego rozwiązania mogą oczywiście skorzystać tylko członkowie Amazon Prime. Jest to swego rodzaju zabezpieczenie przed osobami, które chciałyby kupić ubrania i nie płacić za nie. To kolejny ruch, który może zagrozić sklepom stacjonarnym.

Zalando uruchamia Zalando Fulfillment Solutions

Rozwiązanie Zalando Fulfillment Solutions daje partnerom Zalando dostęp do infrastruktury logistycznej oraz know-how firmy. Dzięki temu brand może przejąć od partnerów realizację zamówień oraz zwrotów, jeśli takie się pojawią. Rozwiązania logistyczne są częścią zestawu usług, które firma oferuje markom. Wśród nich znajdują się już Brand Solutions oraz Zalando Media Solutions. Wszystko dlatego, że Zalando nie chce być jedynie sklepem z ubraniami, ale platformą modową. Na rozwiązanie Fulfillment składa się między innymi sieć ośmiu centrów logistycznych rozsianych po Europie, dzięki którym może już niedługo będzie możliwa dostawa zakupów tego samego dnia. Z rozwiązań Zalando Fulfillment Solutions korzystają między innymi Bestseller, Elvi, EVITA, Motion Fashion i Surf4Shoes.

Bezpłatny webinar GetResponse: Jak korzystać z marketing automation w e-sklepach? 


W najbliższy czwartek, 29 czerwca o godzinie 11:00
, GetResponse podpowie właścicielom e-commerce, jak w pełni korzystać z potencjału marketing automation.

Uczestnicy spotkania zobaczą m.in., jak krok po kroku przygotować rozbudowane cykle marketing automation, dzięki którym zaangażują klientów 
i zachęcą ich do kolejnych zakupów. Dowiedzą się również, jak za pomocą tagów, i segmentów dynamicznych dokonać szczegółowej personalizacji oraz segmentacji listy odbiorców. Takie działania pomogą im odzyskiwać porzucone koszyki, przygotować spójną komunikację i oszczędzać czas – a to tylko część korzyści, jakie można osiągnąć dzięki automatyzacji.

Podczas webinaru eksperci GetResponse podzielą się z uczestnikami sprawdzonymi rozwiązaniami marketing automation, które opracowali 
z myślą o właścicielach sklepów online. Prezentowane cykle będą więc wykorzystywać takie funkcje jak „porzucony koszyk”, „zrealizowany zakup” czy „odwiedzony URL”, które pomagają właścicielom e-commerce zwiększać sprzedaż i poznawać preferencje klientów.

Aby wziąć udział w bezpłatnym webinarze, należy zarejestrować się na stronie wydarzenia. Po prezentacji dedykowanych cyklów odbędzie się sesja pytań i odpowiedzi, podczas której uczestnicy poznają odpowiedzi na wszystkie nurtujące ich pytania związane z automatyzacją i tworzeniem kampanii online marketingowych.

Program „Mój Empik” z 2 milionami uczestników

W dziesięć miesięcy od uruchomienia swojego programu lojalnościowego „Mój Empik”, sieć może pochwalić się 2 milionami uczestników oraz 42% udziałem transakcji z kartą programu. Do tego dochodzą wysokie wskaźniki otwieralności spersonalizowanych treści.

Według danych, które udostępniła sieć, 70% uczestników „Mój Empik” stanowią kobiety. 80% wszystkich osób to klienci poniżej 40 roku życia, zaś 190 tysięcy kupujących korzysta z programu za pomocą aplikacji mobilnej. Na podstawie tych liczb widać, że dobrze przygotowany program lojalnościowy może znacznie wpłynąć na sprzedaż.

Polki wykluczone cyfrowo i poza zasięgiem branży online?

Jak wynika z Raportu Aasa – „Polki Wykluczone Cyfrowo 2017”, przygotowanego we współpracy z Kantar Public, co trzecia Polka pomiędzy 45 a 70 rokiem życia jest wykluczona cyfrowo i pozostaje poza zasięgiem branży online. Te osoby podczas badań oceniają swoje umiejętności w zakresie zakupów online jako niskie lub bardzo niskie, to samo dotyczy korzystania z usług finansowych oraz bankowości internetowej. Według raportu może być ich około 1,6 miliona. Dodatkowo 38% konsumentek z tej grupy nie ma Internetu, a 39% ma do niego dostęp, ale z niego nie korzysta. Co ciekawe, aż 70% respondentek nie odczuwa potrzeby poszerzenia swoich umiejętności w tym zakresie.

Zapraszamy na konferencję eDelivery2017


Konferencja eDelivery 2017 to wydarzenie, które przyciąga nie tylko logistyków, ale też osoby mocno związane z e-handlem. Zeszłoroczna edycja zgromadziła około 200 właścicieli sklepów, managerów i dyrektorów odpowiadających za e-commerce oraz logistykę. W tym roku organizatorzy zapowiadają, że frekwencja będzie jeszcze większa, ponieważ oprócz logistyki pojawią się także inne zagadnienia związane z komunikacją skierowaną do klientów, płatnościami oraz sprzedażą poza granice Polski.

W tej chwili w agendzie znajduje się już kilku prelegentów, m.in. Szymon Bujalski z Empiku, Joanna Torres z TOYSRUS France i Grzegorz Sałdoń z Shopera. Będą mówić o znaczeniu jakości obsługi klientów oraz o omnichannelu. Kolejni mówcy będą ogłaszani w najbliższym czasie. Relację z poprzedniej edycji możecie przeczytać TUTAJ.

Prasówka e-commerce powstaje dzięki:

GetResponse.pl GetResponse.pl – to kompleksowe narzędzie do online marketingu. Oferuje rozwiązania niezbędne do prowadzenia efektywnych kampanii z wykorzystaniem marketing automation, m.in. newslettery, autorespondery, wideo emaile, integracje z social media, landing pages oraz webinary. Platforma GetResponse jest dostępna w 22 językach i obecnie korzysta z niej ponad 350 000 klientów na całym świecie.


Sky-Shop.pl

Sky-Shop.pl
– intuicyjna i funkcjonalna platforma sklepowa, umożliwiająca otworzenie gotowego sklepu internetowego na abonament. Do tej pory klienci założyli na oprogramowaniu ponad 6 000 e-sklepów. Platforma Sky-Shop.pl została laureatem konkursu Ekomersy 2016.


Furgonetka.pl

Furgonetka.pl 
– to dostawca usług logistycznych dla e-commerce oraz organizator konferencji eDelivery – spotkania dla praktyków branżowych.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #12: Amazon kupuje Whole Foods za 13,7 mld dolarów


Jak co poniedziałek, do kawy polecamy dwunastą już prasówkę e-commerce, a w niej newsy ze świata e-handlu, w tym o największych zakupach Amazon w historii firmy, tj. przejęciu Whole Foods. Zebraliśmy kilka różnych materiałów na ten temat i podajemy je w jednym miejscu. Miłej lektury! 

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Amazon kupuje Whole Foods Market za 13,7 mld dolarów

Whole Foods Market to amerykańska sieć z żywnością organiczną. W piątek rynek obiegła informacja o przejęciu tej firmy przez Amazon. Jak poinformowano w oficjalnym komunikacje, Amazon za akcję spółki zapłacił 42 dolary, co dało łączną kwotę transakcji na poziomie 13,7 mld dolarów i to za gotówkę. Informacja ta poruszyła branżę tradycyjnego handlu, gdyż Amazon i sieć Whole Foods nie byli postrzegani jako naturalni partnerzy. W informacji prasowej można przeczytać, że „Miliony klientów kochają sieć Whole Foods Market za jej najlepsze, organiczne produkty.” Warto dodać, że obecnie sieć liczy 465 sklepów w USA, Kanadzie, a także w Wielkiej Brytanii. Przychody ze sprzedaży w 2016 r. wyniosły 15,7 mld dol.

Należy zauważyć, że jest to największa do tej pory transakcja kupna, jaką przeprowadził Amazon. Wśród wcześniejszych zakupów były między innymi Twitch, który został nabyty w 2014 roku za 970 milionów dolarów, a także Zappos kupiony w 2009 roku za cenę 850 milionów dolarów. Jakby tego było mało, na przejęcie Whole Foods Amazon zdecydował się wydać aż 65% całej posiadanej gotówki!

Eksperci branżowi są zachwyceni ruchem firmy Jeffa Bezosa, wzrósł też kurs giełdowy Amazona. Według różnych głosów, to znakomity krok ku temu by Amazon stał się szybciej nowym Walmartem, niż sam Walmart odnajdzie się w cyfrowej rzeczywistości i stanie się nowym Amazonem…

Walmart informuje o nabyciu Bobobs za 310 milionów dolarów

Odpowiedzią na piątkowe „zakupy” Amazona jest oświadczenie sieci Walmart, że firma zakupiła markę Bonobos, znaną ze sprzedaży męskich ubrań i akcesoriów. Bonobos zostało założone w 2010 roku w Nowym Jorku. W 2017 roku przewidywalny przychód sieci, który wzrasta rok do roku o 30%, ma wynieść 150 milionów dolarów. Według informacji podanej do wiadomości publicznej transakcja opiewa na 310 milionów dolarów.

Dodatkowo CEO Andy Dunn otrzyma 20 milionów ekstra, jeśli pozostanie z firmą jeszcze przez najbliższe 4 lata. Nie wiadomo jeszcze, jakie plany co do Bonobos ma w tej chwili Walmart, a spekulacji na rynku jest wiele i trzeba po prostu poczekać na oficjalne informacje.

Przeczytaj też: Historia Bonobos.com, czyli jak sklep internetowy zmienił się przez 8 lat (i dzięki pozyskaniu 128 milionów dolarów) »

Best Buy wprowadza rozwiązanie „wypróbuj zanim kupisz”

Idea „wypożyczenia” produktu w celu jego przetestowania sprawdziła się w przypadku branży fashion. W ten sposób działa wiele największych sklepów z ubraniami na świecie. Podobne rozwiązanie wprowadził Warby Parker, brand sprzedający okulary. Idea ta pozwala kupować online i czuć się klientom bezpieczniej, gdyż w chwili, gdy produkt nie spełnia ich oczekiwań, mogą go po prostu zwrócić. Na podobny pomysł wpadł Best Buy, który w ten sposób chce walczyć z Amazonem. Na pomoc przyjdzie startup z San Francisco o nazwie Lumoid.

Zasada jest dość prosta: produkt może być testowany przez okres 7 dni. Jeśli klient go zakupi, to otrzyma 20% wartości w formie zwrotu na konto w Lumoid. Te „pieniądze” mogą być wykorzystane na kolejne zakupy. Pomysł ten ma pomóc Best Buy w walce z konkurencją, którą jest Amazon. Trzeba przyznać, że kolejne wdrożenia i rozwiązania, jakie firma wprowadziła, pozwoliły jej utrzymać się na rynku, a w ciągu dwóch lat zwiększyć wartość akcji o 67%.

Sky-Shop.pl współpracuje z InPost

Współpraca partnerska na rynku e-commerce dwóch prężnie rozwijających się firm, to zdecydowane news warty uwagi. Marki InPost i Sky-Shop.pl wspólnie przygotowały dedykowaną ofertę dla klientów. Propozycja InPost E-Service Powered by Sky-Shop umożliwia założenie gotowego sklepu internetowego na abonament w okazyjnej cenie oraz skorzystanie z promocyjnego pakietu kurierskiego.

Dedykowana oferta firm z branży e-commerce składa się z dwóch części. Klient zakłada sklep internetowy na abonament na platformie sklepowej Sky-Shop.pl, dzięki czemu w intuicyjny i funkcjonalny sposób może zarządzać swoim e-biznesem. Ma również dostęp do wielu bezpłatnych integracji e-sklepu, np. z Allegro. Witryna działa na serwerach usługodawcy, dlatego specjaliści ze Sky-Shop.pl zajmują się hostingiem, bezpieczeństwem i rozwojem oprogramowania. E-przedsiębiorca może również liczyć na wsparcie profesjonalnej Obsługi Klienta Sky-Shop.pl.

Natomiast usługi InPost objęte są specjalną ofertą cenową. Klient, zakładający sklep internetowy, może otrzymać do 15 darmowych paczek kurierskich i do 15 paczek E-commerce InPost, które zostaną wysłane przez InPost. Pełna oferta dostępna jest na stronie PakietInpost.pl.

Produkty IKEA dostępne w Amazon

Dosłownie tydzień temu wspominaliśmy, że IKEA zastanawia się nad sprzedażą swoich produktów, w tym mebli, przez zewnętrzne sklepy internetowe (szczególnie na tych rynkach, gdzie nie ma jeszcze wsparcia online bezpośrednio od marki). Już mamy pierwsze informacje na ten temat. Od początku zastanawiano się, z kim brand nawiąże współpracę, obstawiano Amazon oraz Alibabę. Okazuje się, że trafiło w Amazon, ponieważ właśnie tam pojawiły się produkty oferowane przez tę firmę.

Konsumenci z Wielkiej Brytanii chcą wiedzieć, jaki jest kraj pochodzenia produktu

Jak wynika z badań National Farmers Union, czterech na pięciu brytyjskich konsumentów uważa, że w sklepach internetowych powinno podawać się takie same informacje przy produktach, jak w placówkach stacjonarnych. Między innymi przy towarze powinna widnieć informacja o kraju lub regionie, z którego pochodzi. Dzieje się tak dlatego, że Brytyjczycy chcą kupować „własne marki”. 64% klientów uważa, że dobrze, gdy mogą wybierać krajowe produkty, a 40% przyznaje się, że robi to okazjonalnie. Już w marcu 2017 w wielu sklepach online pojawił się przycisk „Buy British”, który ma ułatwić zakupy towarów produkowanych przez firmy z UK.

Click & Collect sprawia, że klienci wydają więcej

Z raportu Knight Frank wynika, że polskie marki nie wykorzystują potencjału Click & Collect w 100%, chociaż usługa ta ma wpływ na wielkość koszyka klientów. Jak podaje International Council of Shopping Centres, ponad 20% osób, które wybierają tę opcję, kupuje więcej produktów. Może to być spowodowane aspektem psychologicznym, jaki sprawia, że wydaje się nam, że oszczędzamy dzięki temu na koszcie dostawy i przez to decydujemy się wrzucić do koszyka jeszcze jedną, czy też dwie rzeczy. Jak podaje Knight Frank, tylko 40% polskich sklepów online pozwala na odbiór zakupów w punktach stacjonarnych, a 36% pozwala na zwrot towaru zakupionego online w sklepach fizycznych.

Zapraszamy na konferencję eDelivery2017


Konferencja eDelivery 2017 to wydarzenie, które przyciąga nie tylko logistyków, ale też osoby mocno związane z e-handlem. Zeszłoroczna edycja zgromadziła około 200 właścicieli sklepów, managerów i dyrektorów odpowiadających za e-commerce oraz logistykę. W tym roku organizatorzy zapowiadają, że frekwencja będzie jeszcze większa, ponieważ oprócz logistyki pojawią się także inne zagadnienia związane z komunikacją skierowaną do klientów, płatnościami oraz sprzedażą poza granice Polski.

W tej chwili w agendzie znajduje się już kilku prelegentów, m.in. Szymon Bujalski z Empiku, Joanna Torres z TOYSRUS France i Grzegorz Sałdoń z Shopera. Będą mówić o znaczeniu jakości obsługi klientów oraz o omnichannelu. Kolejni mówcy będą ogłaszani w najbliższym czasie. Relację z poprzedniej edycji możecie przeczytać TUTAJ.

Prasówka e-commerce powstaje dzięki:

GetResponse.pl GetResponse.pl – to kompleksowe narzędzie do online marketingu. Oferuje rozwiązania niezbędne do prowadzenia efektywnych kampanii z wykorzystaniem marketing automation, m.in. newslettery, autorespondery, wideo emaile, integracje z social media, landing pages oraz webinary. Platforma GetResponse jest dostępna w 22 językach i obecnie korzysta z niej ponad 350 000 klientów na całym świecie.


Sky-Shop.pl

Sky-Shop.pl
– intuicyjna i funkcjonalna platforma sklepowa, umożliwiająca otworzenie gotowego sklepu internetowego na abonament. Do tej pory klienci założyli na oprogramowaniu ponad 6 000 e-sklepów. Platforma Sky-Shop.pl została laureatem konkursu Ekomersy 2016.


Furgonetka.pl

Furgonetka.pl 
– to dostawca usług logistycznych dla e-commerce oraz organizator konferencji eDelivery – spotkania dla praktyków branżowych.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Blue Apron idzie na giełdę, czyli poznaj wyniki jednego z najszybciej rozwijających się e-commerce w Stanach Zjednocznych

Kiedy po raz pierwszy pisaliśmy o Blue Apron – firmie sprzedającej świeże składniki i przepisy na gotowe dania – ten żywnościowy e-commerce był wyceniany na 2 mld USD i to w zaledwie trzy lata od startu swojej działalności. Dzisiaj firma chce wejść na giełdę, a dzięki szczegółowemu prospektowi emisyjnemu możemy bliżej przyjrzeć się liczbom stojącym za tym przedsięwzięciem, w tym szybko rosnącym przychodom i generowaną co roku… stratą.

Czym zajmuje się Blue Apron?

Koncept był prosty: daj ludziom coś wyjątkowego. Pozwól im zrobić obiad czy kolację według sprawdzonego przepisu, w oparciu o najlepsze produkty, które do tego są idealnie odmierzone. Rekomendacje od najlepszych chefów, ich sztuczki i pomysły. Z wszystkimi niezbędnymi składnikami. Spakuj to i wyślij. Dostarcz do 24 godzin. Proste? Proste!

Dlaczego? Chcemy jeść dobrze, używając dobrych składników. Chcemy poznawać nowe smaki, nowe produkty. Chcemy się uczyć. Niestety, eksperymentowanie w kuchni bywa i drogie, i czasochłonne. Pomysł, przepis, zakupy, a potem dopiero przygotowanie. Mamy na to czas? I właśnie tę lukę wykorzystała ekipa z Blue Apron.

Więcej o początkach firmy i pierwszych wynikach możecie przeczytać w artykule: Blue Apron, czyli jak stworzyć żywnościowy ecommerce wart 2 mld USD po trzech latach od startu »

Liczba dostarczonych posiłków przez Blue Apron jest rekordowa

Jak wynika z przytoczonego powyżej dokumentu S-1, Blue Apron może pochwalić się rewelacyjnymi wskaźnikami pokazującymi wzrost. Przede wszystkim kluczowa jest liczba posiłków i zamówień złożonych przez klientów. Otóż od momentu startu projektu do 31 marca tego roku, firma dostarczyła do odbiorców zawrotną liczbę 159 miliona posiłków, które wynikały z 25 milionów zamówień. Tylko w pierwszym kwartale 2017, Blue Apron zrealizował 4,3 miliona zamówień do około 1 mln 36 tysięcy klientów.

Przychody Blue Apron i tempo rozwoju

Tak duża liczba zleceń przekłada się też na przychody firmy. W 2014 roku firma wygenerowała 77,8 mln USD przychodów, rok później było to już 340,8 mln USD, a cały 2016 rok zakończono… 795,4 mln USD przychodów! W procentach te wyniki wyglądają jeszcze bardziej imponująco – 338% z 2014 na 2015 rok i 133% z 2015 na 2016 r.

Tak wyglądają przychody Blue Apron w mln dolarów za ostatnie dziewięć kwartałów. Tempo jest naprawdę wyśmienite:

Wzrost napędzany olbrzymimi wydatkami marketingowymi

Aby dotrzeć do tego etapu przychodów, Blue Apron musiał rozwiązać wiele problemów logistycznych (dostawcy, realizacja zleceń), ale także stale napędzać pozyskiwanie nowych klientów. Widać to bardzo dobrze w stale rosnących wydatkach marketingowych firmy. Tylko w ostatnim kwartale (Q1 2017) na akwizycję wydano zawrotną kwotę 60,60 mln USD. Dla porównania dwa lata wcześniej wydano „jedynie” 8,37 mln USD.

Wydatki marketingowe podzielone są na trzy główne obszary: system rekomendacji / poleceń dla obecnych klientów, wydatki na media online i wydatki na offline. Najszybciej w skali rocznej rośnie budżet przeznaczany na tę ostatnią sekcję, tak by wychodzić poza odbiorców typowo internetowych.

Strata i przychody generowane na jednego klienta

Tak zawrotne tempo wzrostu niesie za sobą niestety kilka rys na opisywanym, żywnościowym e-commerce. Otóż Blue Apron niemal regularnie notuje stratę. Tylko w ciągu 2 z 9 ostatnich kwartałów firma zanotowała niewielki zysk, a w pozostałych strata sięgała od -7,26 mln USD do nawet -52 mln USD.

Co ciekawe, na stałym poziomie prezentuje się też liczba dolarów wydawanych przez dotychczasowych konsumentów. W ostatnich kwartałach waha się pomiędzy 222 a 272 USD. Średnia wartość zamówienia delikatnie wzrosła – z 57,12 USD w 2015 do 59,40 USD w 2016 roku. Z kolei liczba zleceń na pojedynczego klienta wzrosła w tym okresie z 3,9 do 4,6.

Jak widać, Blue Apron ma już świetnie rozwiązane pozyskiwanie nowych klientów. Tym, co musi poprawić jest zwiększanie przychodów z już istniejącej bazy, ale nie wierzę, że założyciele firmy powiedzieli swoje ostatnie słowo w tym zakresie.

Polski Blue Apron? Warto przyglądać się Just Chopped

Jak to zwykle bywa, kiedy na Zachodzie pojawia się taki projekt jak Blue Apron z tak imponującymi wynikami, w Polsce pojawia się jego odpowiednik. W Poznaniu od początku 2016 roku działa JustChopped. Jego twórcy pozyskali finansowanie od SpeedUp Venture Capital Group. Dzięki temu firma zaczęła dostarczać pierwsze regularne zamówienia mieszkańcom Poznania i Warszawy.

W tej chwili zespół jest w trakcie kampani crowdfundingowej realizowanej za pośrednictwem platformy Beesfund. Poza zebraniem rundy finansowania w wysokości 420 tysięcy złotych, celem akcji jest stworzenie społeczności ambasadorów JustChopped i jednocześnie jej klientów, oraz poszerzenie świadomości marki. Zebrane środki zostaną przeznaczone na dalszy rozwój platformy e-commerce, działania komunikacyjne i sprzedażowe, uruchomienie systemu poleceń dla klientów, budowę aplikacji mobilnej do zamówień oraz dalszy rozwój firmy w kolejnych miastach. Wszystkie informacje na temat akcji można znaleźć na stronie https://akcja.justchopped.pl.

Oczywiście będziemy dalej przyglądać się rozwojowi tych firm.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)