eKomercyjnie.pl

Prasówka e-commerce #15

Witajcie. Przed Wami 15 już prasówka e-commerce. Wybraliśmy najciekawsze newsy ze świata e-handlu i podaliśmy je w przystępnej dla czytelnika pigułce. W tym tygodniu możecie przeczytać między innymi o wizycie UOKiK w siedzibie Allegro, o tym jak wygląda rynek oszustw kartowych w Europie, a także o imperium Jeffa Bezosa. Zapraszamy do lektury.

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Reklama

UOKiK w siedzibie Allegro

21 czerwca 2017 roku UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające w sprawie Allegro. Spowodowane jest to licznymi skargami przedsiębiorców, którzy wielokrotnie zwracali uwagę na to, że serwis Allegro faworyzuje własny e-sklep kosztem innych sprzedawców, jacy działają na tej platformie. Handlowców najbardziej niepokoiły zmiany wprowadzone przez serwis, które mogły powodować, że produkty sprzedawane na platformie przez oficjalny sklep Allegro miały być identyfikowane w wynikach wyszukiwania jako najbardziej trafne. 7 lipca zrobiło się naprawdę głośno na ten temat, tego dnia bowiem pracownicy UOKiK weszli do siedziby Allegro, aby zdobyć i zabezpieczyć dowody istotne w tej sprawie.

Jak zapewnia prezes UOKiK Marek Niechciał: „Chcemy wstępnie ustalić, czy w związku z działaniami Grupy Allegro mogło dojść do ograniczenia konkurencji. Sprawdzamy, czy spółka nie faworyzuje własnego sklepu internetowego, w szczególności poprzez lepszą prezentację jego ofert”. Pracownicy Allegro zapewniają, że firma w pełni współpracuje z pracownikami UOKiK i udostępnia im odpowiednie informacje i dokumenty.

Czekamy, jaki będzie finał tego postępowania.

Auchan z same day delivery

Sklep Internetowy Auchan zdecydował się na przetestowanie usługi same day delivery. Na razie jest ona dostępna na terenie Warszawy. Aby klient mógł skorzystać z tego rozwiązania, musi złożyć zamówienie maksymalnie do godziny 12:30; wtedy też może mieć pewność, że zakupy zostaną do niego dostarczone po godzinie 18:00 tego samego dnia. To, czy opcja ta zostanie wprowadzona na stałe, zależeć będzie od tego, jakim powodzeniem będzie się ona cieszyć i jak będą przebiegać testy.

Nie można zapomnieć o tym, że poza testowanym rozwiązaniem sieć Auchan pozwala na dokonywanie zakupów z dostawą do domu w standardowym trybie. Na razie oferta ta także dotyczy tylko Warszawy i okolic, ale pozwala na odbiór zamówionych towarów 7 dni w tygodniu w godzinach od 8:00 do 22:00.

Kalkulator korzyści od Refericon.pl

Refericon stworzył kalkulator korzyści, które można osiągnąć dzięki wdrożeniu marketingowi referencyjnemu. Narzędzie pozwala obliczyć wartość dodatkowych sprzedaży uzyskanych dzięki poleceniom sklepu wysłanych przez jego użytkowników za pomocą aplikacji Refericon. Kalkulator generuje wynik, uwzględniając m.in. średnie wskaźniki osiągane dla poszczególnych branż. Zostały one ustalone na podstawie dotychczasowych kilkudziesięciu instalacjach aplikacji. Pozostałymi zmiennymi branymi pod uwagę jest średnia wartość koszyka, ruch na stronie, a także posiadanie na stronie takich elementów jak newsletter. Kalkulator Korzyści znajduje się tutaj.

Metro Group inwestuje w Yoyo Wallet

Yoyo Wallet to szybko rozwijająca się usługa płatności mobilnych, która w Europie staje się coraz to bardziej popularna. Wśród klientów, którzy skorzystali z tego rozwiązania, znajduje się między innymi trzecia pod względem wielkości sieć kawiarni w UK Caffe Nero. Yoyo pozwala na tworzenie spersonalizowanych rozwiązań opartych na danych o użytkownikach, dzięki czemu umożliwia połączenie płatności z programem lojalnościowym. Rozwiązanie jest na tyle ciekawe, że przekonało Metro Group do zainwestowania w startup. Obecnie Yoyo ma ponad 400 tys. zarejestrowanych użytkowników, którzy mogą korzystać z Yoyo Wallet w ponad 1,7 tys. punktów sprzedaży, w tym Caffé Nero i Planet Organic.

Oszustwa kartowe – na czele Wielka Brytania i Francja

Straty poniesione w Europie na skutek oszust kartowych (card fraud) w 2016 roku wyniosły około 1,8 miliarda euro. Ich najwyższy poziom zarejestrowano dla Wielkiej Brytanii – w 2015 roku 646 milionów euro, a w 2016 roku już 703 miliony. Zjednoczone Królestwo oraz Francja odpowiadają łącznie za 3/4 oszustw tego typu w Europie. Na podstawie danych udostępnionych przez Euromonitor International i UK Cards Association powstała mapa, która pokazuje skalę tego procederu. Polska znalazła się niestety na czele zestawienia, gdyż w 2016 roku zanotowano w naszym kraju 10% wzrost tego typu oszustw. Przed nami jest tylko Szwecja, której wskaźnik wzrósł o 18%.

Jet.com wyśle sample do klientów

Jet.com należąca do Walmart platforma e-commerce stara się lepiej budować relacje z klientami oraz zwiększać ich zaangażowanie. W jaki sposób chce to zrobić? Poprzez dostarczenie klientom bezpłatnych próbek produktów premium oraz ekskluzywnych ofert. Wszystko w wysyłanych do klientów paczkach. W przedsięwzięciu pomoże BrandShare, który od wielu lat jest partnerem firmy Walmart. Wśród próbek znajdą się produkty takich marek jak: Johnson & Johnson, L’Oreal, Unilever, PepsiCo, Procter & Gamble, Coty, Beiersdorf, Pfizer, Campbell’s, General Mills, Starbucks i Nestle. Za tego typu działaniem może przekonywać to, że 73% konsumentów przyznaje się do tego, iż próbki przekonują ich do zakupienia pełnej wersji produktu.

Amazon ma już 85 milionów użytkowników Prime

Użytkownicy programu Amazon Prime spędzają na stronie Amazon dużo więcej czasu niż przeciętni klienci. Według badań Consumer Intelligence Research Partners liczba użytkowników Amazon Prime osiągnęła wartość 85 milionów. Jest ich teraz o 35% więcej niż w ubiegłym roku i dwa razy więcej, niż dwa lata temu. Klienci będący w programie Amazon Prime wydają rocznie około 1300 dolarów na zakupy, a dla porównania zwykli klienci jedynie 700 dolarów. Jedną z głównych tego przyczyn może być szybka, darmowa dostawa, która często jest głównym powodem wyboru danego sklepu. Dodatkowo ciekawostką jest to, że 63% amerykańskich klientów jest „zapisana” do Amazon Prime. 28% użytkowników woli płacić miesięczną opłatę w wysokości 10,99 dolara niż zapłacić za rok z góry 99 dolarów.

Całe imperium Jeffa Bezosa

Osoba Jeffa Bezosa, który jest trzecim najbogatszym człowiekiem na świecie, kojarzy się wielu osobom przede wszystkim z Amazonem oraz usługami z nim związanymi. Warto jednak przyjrzeć się jego imperium, gdyż nie obejmuje ono jedynie firm zajmujących się e-handlem. W portfolio przedsiębiorcy znajdują się bowiem firmy zajmujące się robotyką, nowymi technologiami, a także rozwiązaniami kosmicznymi. Bezos inwestuje także w inne firmy, jak między innymi: EverFi, czyli narzędzia dla edukacji, Airbnb, Uber, czy też Google. Jeśli dobrze się przyjrzeć jego ruchom, to dość dobrze widać, że rozwiązania, w które lokuje pieniądze i marki, jakie kupuje lub powołuje do życia, są do siebie w pewien sposób komplementarne. Najlepiej całe imperium przedstawia opublikowana tutaj infografika.

Prasówka e-commerce powstaje dzięki:


Refericon.pl

Refericon.pl
– jest nową aplikacją dla sklepów, które chcą zwiększyć swoją sprzedaż wykorzystując do tego marketing referencyjny. Marketing referencyjny jest zorganizowaną formą promowania produktów za pośrednictwem klientów. Instalacja aplikacji trwa niecałe 6 minut i istnieje możliwość przetestowania jej 30 dni za darmo.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #14

Zapraszamy do lektury czternastej prasówki ze świata e-commerce. W tym tygodniu przeczytacie między innymi o tym, ile warty jest rynek handlu internetowego na Węgrzech oraz o tym w jakie dni najchętniej robimy zakupy online. Oprócz tego, piszemy jak wielką kare musi zapłacić Google za promocję swojej porównywarki cenowej oraz ciekawy raport na temat e-mail marketingu i marketing automation do pobrania.

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Komisja Europejska nakłada rekordową karę na Google

2,42 mld euro = takiej wysokości karę nałożyła na Google Komisja Europejska za łamanie przepisów antymonopolowych. KE zasugerowała, że Google nadużywało swojej pozycji lidera i wykorzystywało ją do promowania własnego systemu porównywania cen towarów.

Jak stwierdziła stwierdziła komisarz UE ds. konkurencji Margrethe Vestager: „Google nadużywał swojej pozycji jako dominującej wyszukiwarki na rynku wyszukiwarek, promując w wynikach wyszukiwania własną porównywarkę cenową i obniżając pozycję propozycji konkurentów”.

To nie koniec. Decyzja KE zobowiązuje Google do zaprzestania tego typu działań w ciągu najbliższych 90 dni, jeśli firma się nie dostosuje do wymogów decyzji, to może kosztować ją to kolejne kary, tym razem w wysokości 5% dziennych przychodów firmy Alphabet Inc.

Wiceprezes i główny radca prawny, Google Kent Walker odrzuca oskarżenie i komentuje je w następujący sposób: „Robiąc zakupy online użytkownicy chcą znaleźć interesujące ich produkty szybko i łatwo. Reklamodawcy chcą te same produkty promować. Dlatego Google wyświetla reklamy produktów, łącząc użytkowników z tysiącami dużych i małych sprzedawców, w sposób, który jest korzystny dla obydwu stron. Z szacunkiem, ale nie zgadzamy się z ogłoszonymi dzisiaj wnioskami. Dokonamy szczegółowej oceny decyzji Komisji, rozważając odwołanie się od niej i oczekujemy kolejnych możliwości przedstawienia naszych argumentów”.

Warto dodać, że dochodzenie przeciwko Google zostało wszczęte jeszcze w 2010 roku, a w 2014 roku doszło do wstępnej ugody, jednak pod naciskiem firm z Europy Zachodniej KE się z niej wycofała.

GetResponse: ponad 40% polskich firm wciąż nie stosuje personalizacji. Raport email marketing i marketing automation 2017

GetResponse zapytało ponad 2800 marketerów ze 127 krajów o to, czy według nich email marketing jest wciąż skuteczny i w jaki sposób korzystają z automatyzacji. Na podstawie zebranych danych eksperci przygotowali kompleksowy raport „Skuteczność email marketingu i marketing automation 2017”, który bezpłatnie można pobrać TUTAJ.

W jaki sposób korzystasz z marketing automation? Jak często komunikujesz się z odbiorcami? Czy posiadasz zaplanowaną strategię content marketingową? Czy Twoja firma zamierza zwiększyć wydatki na email marketing w 2017? roku? – to tylko niektóre z pytań, które GetResponse zadało ankietowanym z całego świata.

Badanie GetResponse to jedna z największych tego typu inicjatyw na rynku. Tegoroczna edycja raportu jest wyjątkowa – znaczną część badania specjaliści poświęcili wyłącznie rozwojowi digital marketingu w Polsce. Czytelnicy raportu dowiedzą się więc m.in. ile rodzimych firm korzysta z targetowania, jakie są największe trudności związane z wdrożeniem marketing automation w polskich firmach oraz czy testują one wysyłane wiadomości.

Partnerami badania GetResponse są: serwis Nowy Marketing, Polskie Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego SMB oraz Izba Gospodarki Elektronicznej.

Węgierski e-commerce warty w 2016 roku 1.4 mld euro



E-Handel na Węgrzech osiągnął w 2016 roku poziom 427 mld węgierskich forintów, czyli równowartość 1,38 mld euro. Internetowa branża detaliczna stała się w ten sposób istotnym elementem całkowitej krajowej sprzedaży i oscyluje na poziomie 5%.
Co ważne, wskaźnik ten wzrasta. Węgrzy coraz częściej robią zakupy on-line, a średnia wartość ich koszyka powiększa się. eNET Internet Reasearch stworzył raport, który objął węgierskie sklepy internetowe, a wyniki badania zostały przedstawione podczas konferencji na temat tamtejszego e-handlu.

E-commerce w tym kraju wzrósł o 34 procent. W 2015 roku był wart ok. 1,03 mld euro. Wzrasta nie tylko cała wartość tej gałęzi handlu, ale także wartość pojedynczego koszyka statystycznego e-klienta. W 2016 roku była ona o ok. 5,5 euro wyższa w stosunku do roku poprzedniego. Uśredniając, kwota typowego koszyka to ok. 42 euro.

Zmieniła się także liczba osób, które kupują on-line. W 2015 roku były to ok. 4 mln Węgrów, a w 2016 – 4,6 mln. Oznacza to, że 84 procent dorosłych użytkowników Internetu w tym kraju kupuje online co najmniej raz w roku. Obecnie 2,2 miliona konsumentów zamówiło towary z zagranicznych sklepów internetowych, co daje wzrost o 700 000 w stosunku do roku wcześniejszego.

Mieszkańcy Węgier najczęściej kupują produkty z branży elektronicznej i rozrywkowej, a także odzież, zabawki i prezenty. W kwestii dostarczania produktów dominują usługi kurierskie, ale popularne są także inne sposoby doręczeń.

Najczęściej wybieranymi formami płatności są opłacenie za pobraniem oraz przelew bankowy. Coraz popularniejsze stają się także płatności internetowe.

Zapraszamy na konferencję eDelivery2017


Konferencja eDelivery 2017 to wydarzenie, które przyciąga nie tylko logistyków, ale też osoby mocno związane z e-handlem. Zeszłoroczna edycja zgromadziła około 200 właścicieli sklepów, managerów i dyrektorów odpowiadających za e-commerce oraz logistykę. W tym roku organizatorzy zapowiadają, że frekwencja będzie jeszcze większa, ponieważ oprócz logistyki pojawią się także inne zagadnienia związane z komunikacją skierowaną do klientów, płatnościami oraz sprzedażą poza granice Polski.

W tej chwili w agendzie znajduje się już kilku prelegentów, m.in. Szymon Bujalski z Empiku, Joanna Torres z TOYSRUS France i Grzegorz Sałdoń z Shopera. Będą mówić o znaczeniu jakości obsługi klientów oraz o omnichannelu. Kolejni mówcy będą ogłaszani w najbliższym czasie. Relację z poprzedniej edycji możecie przeczytać TUTAJ.

Zalando stało się współwłaścicielem platformy mody hurtowej FashionTrade.com

Niemieckie Zalando oraz duńska firma Bestseller United zawierają współpracę z FashionTrade.com – hurtownią online dla B2B. Do tej pory Bestseller United był jedynym właścicielem, ale podzielenie udziałów i wprowadzenie do grona zarządców marki Zalando podwyższy kapitał FashionTrade.

Podwyższenie kapitału oznacza oczywiście przyspieszenie wzrostu. Wspólnicy stawiają na digitalizację sprzedaży hurtowej oraz łączenie marek z handlowcami detalicznymi, co ma być potencjałem dla kanału B2B. Poza tym Zalando to jeden z najważniejszych graczy w tej branży, a ich doświadczenie i spostrzeżenia są, w przypadku tej konkretnej fuzji, wręcz bezcenne.

Cześć, poleć mi dobry sklep z …

Polecenia są powszechne i naturalne, a stoją za tym mechanizmy, które wypracowaliśmy w toku socjalizacji. Według badań Nielsena rekomendacjom znajomych ufa 92% klientów, a 77% klientów jest skłonna pod ich wpływem dokonać zakupu. Każdego dnia każdy z nas poleca produkt lub usługę znajomym lub bliskim osobom. Zadowoleni klienci dzielą się opiniami o produktach z innymi użytkownikami internetu. Opisują swoje doświadczenia na portalach, forach czy też sklepowych profilach na Facebooku. Można je wykorzystać do zwiększenia sprzedaży oraz rozpoznawalności marki. Sprawdź, w jaki sposób.

Rusza Paczka+, nowa usługa Poczty Polskiej dla branży e-commerce

Poczta Polska, chcąc wzmocnić swoją pozycję na rynku e-commerce, wprowadza nową usługę paczkową dla klientów indywidualnych, ale przede wszystkim – dla e-handlu. Paczka+ ma być początkiem ekspansji w tym zakresie.

Usługi kurierskie, ekspresowe i paczkowe to elementy, na rozwoju których Poczta Polska aktualnie skupia swoje działania. Zdaniem potentata to nie tylko odpowiedź na teraźniejsze potrzeby, ale także dostosowanie się do przyszłości branży logistycznej, która rośnie w zdumiewającym tempie rok po roku.

Już teraz w skład punktów, w których można odbierać paczki, wchodzą urzędy pocztowe, kioski RUCHu i stacje benzynowe Orlen. Wkrótce mają pojawić się również nowe miejsca.

Czym jest Paczka+? To usługa bezpieczna i szybka, z wygodnym odbiorem w największej w Polsce sieci click&collect. Jej doręczenie jest łatwiejsze i bardziej komfortowe zarówno dla klienta, jak i pracowników, którzy obsługują wysyłkę. Usługa łączy w sobie funkcjonalność, która była dostępna w ramach Paczki24 i Paczki48. Paczka+ zapewnia gwarancję dostarczenia w dwa dni robocze oraz odbiór w sieci click&collect.

Poczta Polska stawia na nowoczesne, przejrzyste i proste w obsłudze rozwiązania. Rozwój usług paczkowo-kurierskich to jeden z trzech filarów, na których – zgodnie z nową strategią – firma opiera swoje działania.

Tesco uruchamia doręczenia w ciągu 1 godziny – Tesco Now



Tesco, największa sieć supermarketów w Wielkiej Brytanii, uruchomiła właśnie usługę całodobowej dostawy – Tesco Now.
Ma to być największa konkurencja dla Amazonu, a dokładniej mówiąc, dla Amazon Prime Now, który dostarcza produkty w ciągu godziny.

Tesco Now obejmie ok. 20 tysięcy produktów, które można zamówić i otrzymać w ciągu sześćdziesięciu minut. Pojawi się również opcja doręczenia w dwie godziny. Cena? 5,99 funtów, czyli ok. 6,8 euro.

Wśród asortymentu, który dostępny będzie w tej ofercie, znajdą się produkty dla zwierząt domowych, niemowląt, produkty kosmetyczne, a także świeże owoce, warzywa, mięso, pieczywo i produkty mleczne. By skorzystać z tej usługi, należy zainstalować aplikację Tesco Now.

Jak podkreślają twórcy, potrzeby klientów się zmieniają, a zadaniem brandu jest ciągłe dopasowywanie swojego wachlarza usług do wyzwań, jakie stawiają kupujący.

Badanie: Wtorek to najpopularniejszy dzień na zakupy online

Według analiz polscy internauci częściej klikają w reklamy online i dokonują zakupów w dni powszednie niż w weekendy. Najchętniej wybieranym dniem jest wtorek, a porą wieczór, po godzinie 20:00. Analizy przeprowadzone przez RTB House wskazały, że właśnie wtedy obserwuje się najwyższe wskaźniki konwersji, klikalności i wyświetleń. Badanie zostało przeprowadzone na 40 rynkach. Podobne zachowania charakteryzują internautów większości z nich.

Zakupy przestały kojarzyć się wyłącznie z weekendem. Z racji wygody, którą dają klientom zakupy on-line, a także dzięki powszechnemu dostępowi do Internetu w smartfonach i tabletach, kupować możemy o każdej porze, każdego dnia.

Analiza RTB House na rynku polskim wskazała, że we wtorki konwersja wzrasta o 52 procent, a kliknięcia o 27 procent w stosunku do soboty – dnia, w którym sprzedaż jest najmniejsza. Najwięcej transakcji, które kończą się finalizacją, notuje się pomiędzy 20 a 22, co stanowi 22 procent wszystkich konwersji z całego dnia.

Prasówka e-commerce powstaje dzięki:

GetResponse.pl GetResponse.pl – to kompleksowe narzędzie do online marketingu. Oferuje rozwiązania niezbędne do prowadzenia efektywnych kampanii z wykorzystaniem marketing automation, m.in. newslettery, autorespondery, wideo emaile, integracje z social media, landing pages oraz webinary. Platforma GetResponse jest dostępna w 22 językach i obecnie korzysta z niej ponad 350 000 klientów na całym świecie.


Furgonetka.pl

Furgonetka.pl 
– to dostawca usług logistycznych dla e-commerce oraz organizator konferencji eDelivery – spotkania dla praktyków branżowych.


Refericon.pl

Refericon.pl
– jest nową aplikacją dla sklepów, które chcą zwiększyć swoją sprzedaż wykorzystując do tego marketing referencyjny. Marketing referencyjny jest zorganizowaną formą promowania produktów za pośrednictwem klientów. Instalacja aplikacji trwa niecałe 6 minut i istnieje możliwość przetestowania jej 30 dni za darmo.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Cześć, poleć mi dobry sklep z …

Kiedy ostatnio poleciliście znajomemu produkt, usługę, film lub np. najlepszą drogę do celu? Jestem przekonany, że zrobiliście to dzisiaj, jeszcze przed przeczytaniem tytułu artykułu lub zrobicie to do końca dnia. Polecenia są powszechne i naturalne, a stoją za tym mechanizmy, które wypracowaliśmy w toku socjalizacji. Po co o tym piszę? Wasz sklep internetowy może na nich zarobić.

Autorem poniższego tekstu jest Adam Olejnik z Refericon.pl

Dlaczego polecamy sklepy, produkty i usługi?

Jeśli chcemy wykorzystać fenomen poleceń w biznesie, powinniśmy go najpierw zrozumieć. W tym miejscu mógłbym opowiedzieć o wspomnianych mechanizmach wypracowanych w procesie socjalizacji i ewolucji, myślę jednak, że lepiej będzie, kiedy zaprezentuję to na przykładzie z życia.

Moim hobby są starty w biegach długodystansowych, dodatkowo dzielę się swoją pasją z dalszymi i bliższymi znajomymi przez media społecznościowe. W konsekwencji, o moim hobby wiedzą współpracownicy, bliscy znajomi, koledzy z gimnazjum, a jak się nawet okazało nauczyciele z podstawówki. Mam opinię osoby, która potrafi doradzić początkującym. Regularnie więc dostaję pytania związane z używanym sprzętem. Nic w tym dziwnego, według badań Nielsena rekomendacjom znajomych ufa 92% klientów, a 77% klientów jest skłonna pod ich wpływem dokonać zakupu.

Z przyjemnością rekomenduję niektóre z produktów, chcę pomagać swoim znajomym. Podobnie jak ja, chęć rekomendacji produktów deklaruje 83% zadowolonych klientów, w praktyce robi to jednak tylko 29%. Co może być przyczyną tak dużej różnicy? Żeby zacząć rekomendować potrzebuję impulsu – pytania od znajomego. Impuls ten można jednak wywołać w kanale ecommerce.

Przykładem firmy, która spróbowała przenieść mechanizm poleceń do biznesu, jest Airbnb. Czy pytaliście się znajomych, gdzie najlepiej jest przenocować w obcym mieście lub kraju? Za pośrednictwem serwisu stworzonego przez firmę można wynająć mieszkanie/pokój/łóżko od prywatnych osób lub jeśli jesteście właścicielem mieszkania, możecie zaoferować swoje mieszkanie.

Silne strony biznesu mogą być impulsem dla rekomendujących

Działania Airbnb w zakresie marketingu referencyjnego skupiły się wokół wewnętrznego programu poleceń z obustronną nagrodą. Taki model znacząco zwiększa szansę polecenia, jak i skuteczność wysłanych poleceń. Osoba polecająca otrzymuje pewną kwotę za pierwszą podróż poleconej osoby lub jej paru krotność, jeżeli polecony postanowi zostać gospodarzem. Osoba polecona (ta która założyła konto w serwisie) otrzymuje również zniżkę na podróż. Z informacji udzielonych przez Airbnb wiemy, że użytkownicy z polecenia przynoszą zyski większe o 13% w porównaniu do pozostałych klientów, a prawdopodobieństwo polecenia przez nich kolejnych użytkowników jest aż o 264% większe. W przypadku gospodarzy efekt jest jeszcze lepszy, wartość użytkownika poleconego jest wyższa o 146% w stosunku do przeciętnego gospodarza AirBnb.

W podobny sposób można sprzedawać produkty i usługi w dowolnym sklepie internetowym. Jeżeli Wasi klienci są zadowoleni z np. szybkiej dostawy, unikatowej obsługi, prezentów do zamówień czy unikalnego podejścia do procesu, musicie zwrócić ich uwagę na możliwość polecenia i maksymalnie im to ułatwić. Jeśli będzie ono proste, wystarczy dać do niego powód np. nagrodę za polecenie. Ważne jest także dostarczenie pretekstu poleconej osobie do kupienia produktu lub usługi w krótkim czasie.

Jako nagrodę za polecenie możecie wykorzystać indywidualne kupony rabatowe. Dzięki, nim będziecie mogli odróżnić zakupy polecanych od polecających. Jednak nic po nich, jeśli możliwość polecenia nie będzie wyróżniona na stronie. W tym celu można wykorzystać wyskakujący popup lub zagnieździć na stronie inny element przyciągający wzrok użytkowników. Oprócz zwrócenia uwagi musi on być funkcjonalny i umożliwić wysłanie polecenia w jak najbardziej naturalnym środowisku dla klientów, np. przez maila. Wszystko wystarczy spiąć w całość.
Brzmi prosto prawda?

Uwaga reklama :)

Jeśli chcielibyście zacząć wykorzystywać automatyzację poleceń w swoim sklepie internetowym przez 30 dni za darmo, wejdźcie na refericon.pl lub napiszcie na adam@refericon.pl. Aplikacja działa z każdym silnikiem sklepowym, a konfiguracja programu trwa 6 minut.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)