eKomercyjnie.pl

Prasówka e-commerce #24

Zapraszamy do lektury już dwudziestej czwartej pasówki e-commerce, w której znajdziecie między innymi informacje o tym, jak rozwija się Postmates, jakie potrzeby transportowe mają Polacy oraz jak rozwija się handel elektroniczny w Danii, we Włoszech i Szwecji.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Postmates rozszerza Unlimited, subskrypcję prime-style, do 250 tys. kupców


Postmates to startup, który szturmem podbił rynek i wart jest 600 milionów dolarów. Dlaczego? 35-minutowa dostawa jedzenia z restauracji kusi wielu klientów. Wszystko, prosto i sprawnie, odbywa się za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Obecnie Postmates załatwia 3 miliony dostaw miesięcznie w Stanach Zjednoczonych. Firma ma w planach osiągnięcie miliarda dolarów przychodu w 2018 roku. Obecnie markę obsługuje 100 tys. osób w 200 miastach.

Unlimited, program lojalnościowy marki, zapewnia bezpłatną dostawę zamówień po wykupieniu abonamentu za 9,99$ miesięcznie. Obejmuje on swoim zasięgiem 250 tys. restauracji i innych lokalizacji, a przy okazji pozwala obniżyć minimalną wartość zamówienia do 20 dolarów.

Postmates obniża opłaty także poza usługą Unlimited. Zamówienie od partnerów marki (jest ich 12 tys.) kosztować ma niespełna 4 dolary, bez dodatkowych opłat na terenie kraju. Zakupy poza siecią – podstawowa usługa Postmates – ma kosztować 5,99$, a maksymalna opłata ma wynosić 20 dolarów. Innymi słowy: odległość nie będzie uwzględniona w cenie dostawy.

Zdecydowanie to dość interesujący ruch. Ekspansja firmy zaczęła się 18 miesięcy temu, od momentu uruchomienia opcji Unlimited (aktualnie Postmates Plus Unlimited). Objęła ona początkowo tylko 10 tys. kupców o minimalnym zamówieniu 30$.

W tym momencie z usługi Unlimited korzysta 10% klientów. Z każdym rokiem przybywa ok. 50 tys. nowych abonentów. Przeciętna wartość zamówienia oscyluje w okolicach 35 dolarów. Postmates zakłada, że z biegiem czasu jeszcze bardziej obniży koszty.

Co ciekawe, ostatnie newsy dotyczące marki mówią, że firma zwolniła menadżerów miast, ponieważ chce bardziej obniżać ceny i wprowadzić centralizację, która będzie oparta na pracy kierowników niższych szczebli. Mówi się także o międzynarodowych ruchach. Czas pokaże, czy decyzje te były trafione.

Furgonetka Giełda działa już rok i pokazuje, jakie potrzeby transportowe mają Polacy


Potrzebujemy transportu mebli – takie dane podała Furgonetka Giełda w raporcie, który podsumował pierwszy rok działalności tej firmy.

Furgonetka Giełda to serwis łączący osoby, które poszukują sprawdzonego transportu dużych i nietypowych przesyłek, z firmami, jakie profesjonalnie oferują takie usługi. W ciągu roku pojawiło się prawie 15 tys. zleceń transportowych, a 2,5 tys. współpracujących z serwisem przewoźników pokonało 2 mln kilometrów, by je zrealizować.

Serwis ten to przede wszystkim ukłon w stronę tych, którzy szukają firm przewożących duże, ponadgabarytowe i niestandardowe przesyłki. Problem z takim rodzajem transportu pojawiał się od dłuższego czasu i Furgonetka Giełda wypełniła tę lukę. Co miesiąc w serwisie pojawia się ok. 1,5 tys. nowych ogłoszeń, rośnie także ilość zleceń, a plan firmy zakłada, by w ciągu następnych 12 miesięcy zwiększyć je aż trzykrotnie.

Spore zainteresowanie pojawiło się także ze strony firm transportowych. Co miesiąc przybywa ok. 250 przewoźników.

Według raportu firmy aż 32% zleceń dotyczy przewozu mebli. Drugą grupą są m.in. palety towarowe, materiały budowlane, a trzecią maszyny i sprzęt. 76% transportów realizowanych jest na terenie kraju. Przewóz zagraniczny dotyczy głównie takich kierunków, jak Wielka Brytania, Niemcy i Irlandia.

Firma jest na etapie dynamicznego rozwoju, więc inwestuje w nowe funkcjonalności i usługi. Planuje także nową odsłonę aplikacji mobilnej, w której ulepszony zostanie system wyceny zleceń. Ma powstać także Strefa Przewoźnika z promocjami i rabatami dla firm przewozowych.

Handel elektroniczny w Danii: 15,5 mld euro w 2017 roku


E-commerce w Danii wyceniany jest na 15,5 miliarda euro. Oznacza to, że obrót w sektorze B2C wzrósł o 15% w stosunku do roku 2016.

Aż 82% Duńczyków kupuje online. Głównie to konsumenci pomiędzy 16 a 24 rokiem życia oraz pomiędzy 35 a 44 rokiem życia.

Duńczycy preferują sklepy z odzieżą, obuwiem i biżuterią. W tych kategoriach wydali prawie 2 miliardy euro.

Wzrasta także liczba sklepów, które znajdują się w strefie online. 10 największych detalistów w Danii to: Zalando, Amazon, Saxo, eBay, H&M, Coop, Bilka, Elgiganten, CDON i DSB.

Zakupy transgraniczne stanowią ok. 32% wszystkich zamówień. Główne cele to Wielka Brytania, Niemcy, Chiny, USA i Szwecja. Duńczycy na ogół wybierają sklepy zagraniczne z powodu niższych cen, większego asortymentu i braku dostępu do danego towaru w kraju.

Handel elektroniczny we Włoszech: 22,4 mld euro w 2017 roku

Włochy zaliczają wzrost o 14% w stosunku do roku poprzedniego. E-handel w tym kraju rozwija się wolno, ale sukcesywnie. Przekroczenie poziomu 22 miliardów euro to całkiem niezły wynik.

83% Włochów było online zeszłym roku, a w tym liczba ta ma wzrosnąć do 96%.

Włosi w ciągu roku wydają 1382 euro na zakupy online. Grupa wiekowa 35-44 jest największą wśród e-kupujących. Co ciekawe: Włosi bardzo cenią aplikacje zakupowe. Głównie wybierają AliExpress, eBay, Amazon i Wish. Jeśli zaś chodzi o metody płatności, to króluje PayPal i karty kredytowe.

Handel elektroniczny w Szwecji: 11,5 mld euro w 2017 roku


Handel elektroniczny w Szwecji rozwija się we wszystkich kategoriach. W stosunku do zeszłego roku zaliczył on wzrost o 9%.

94% Szwedów korzysta z Internetu. Podczas zakupów najczęściej wybierane są produkty z kategorii elektronika, książki, ubrania, odzież. Oczywiście, rządzi także Ikea. Ciekawe, czemu?

ShopRank, czyli przegląd sklepów internetowych z całego świata

Na koniec prasówki zapraszamy Czytelników do odwiedzenia serwisu ShopRank, który jest wyszukiwarką firm ecommerce z Europy. Jego autorzy zbierają ze sklepów internetowych takie dane jak ich ruch, to kiedy zostały założone, wielkość fan page Facebooka, z jakich technologii korzystają i wiele innych.

Projekt niedawno wystartował, ale ma już całkiem pokaźną bazę (700 tys. adresów) i cały czas dodawane są nowe, choć zdarzają się przypadki, gdy popularnych sklepów zwyczajnie brakuje. Gdy użytkownik jest zainteresowany oglądnięciem detalów danego sklepu, albo filtrowaniem po wielu kategoriach, wtedy musi się zalogować (co jest aktualnie darmowe). Warto zerknąć!

 

Prasówka e-commerce powstaje dzięki:

DPD PolskaDPD Polska jest częścią DPDgroup, drugiej pod względem wielkości międzynarodowej sieci kurierskiej w Europie. Jest wiodącą firmą na polskim rynku. Z DPD kooperuje ponad 5000 kurierów doręczających rocznie ponad 100 mln paczek. Grupa kapitałowa DPD Polska obejmuje firmę kurierską DPD wraz ze spółką DPD Strefa Paczki, której oferta DPD Pickup przeznaczona jest dla klientów indywidualnych oraz firmę spedycyjną ACP GF.

Sempai.pl
Sempai.pl
– od ponad 11 lat pomagamy naszym Klientom osiągać jak najwyższe zyski ze sprzedaży online. Działamy w obszarze marketingu w wyszukiwarkach internetowych, świadcząc usługi z zakresu SEO, PPC i analityki webowej. Jako certyfikowany Partner Google PREMIUM specjalizujemy się w obsłudze sklepów internetowych w zakresie marketingu konwersji. Najlepsza Agencja Generująca Sprzedaż wg Ekomersów 2016.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Dwa procent firm działających w e-commerce generuje 91% przesyłek

Obecnie na rynku polskim działa około 23 tysięcy sklepów internetowych, z których ogromna większość to podmioty średniej wielkości bądź małe, które wysyłają do piętnastu paczek dziennie.

Z danych przekazanych przez Pocztę Polską podczas zeszłorocznej konferencji eDelivery wynika, że rynek kurierski w Polsce jest bardzo rozdrobniony. Aż 94% spośród wysyłających paczki to osoby indywidualne. Pozostałe 6% są to podmioty biznesowe, które jednak odpowiadają za praktycznie cały wolumen przesyłek (94%). Co więcej, 91% z tych paczek generuje tylko 2% firm. Są to największe sklepy – korporacje, które skupiają wokół siebie praktycznie całą sprzedaż.

Według szacunków wartość rynku e-commerce w Polsce na rok 2017 wyniesie około 40 mld zł. Poprzez zestawienie tej kwoty z powyższymi informacjami można wywnioskować, że ogromną większość tej sumy wygeneruje tylko kilkaset największych firm.

Rocznie zakładanych jest w Polsce około 7 tysięcy nowych sklepów internetowych. Podobna liczba jest zamykana, ale mimo wszystko ilość firm związanych ze sprzedażą online z roku na rok wzrasta. Jednak pomimo coraz większej ich ilości, dane przytoczone przez Pocztę Polską wskazują, że ogólny wolumen paczek generowanych przez nie maleje, co może sugerować, że nowe firmy na rynku online nie radzą sobie najlepiej. Wejście do tego kanału i rozpoczęcie sprzedaży jest łatwe, ale jak pokazuje doświadczenie, utrzymanie się w nim na dłużej sprawia im już większe problemy.

Wyzwania stojące przed sklepami internetowymi

Z badań przeprowadzonych na początku tego roku przez Furgonetka.pl wynika, że jedną z przyczyn problemów z rozwojem jest obsługa posprzedażowa, a w szczególności zagadnienia związane z logistyką. Z informacji podanych w raporcie można wywnioskować, że małe i średnie sklepy w porównaniu do dużych, mają zupełnie inne podejście do wielu aspektów związanych z dostawą produktów. Różnią się m.in. średnią ceną, ilością opcji doręczenia oraz jego formami, np. aż 45% małych i średnich sklepów posiada jedną formę dostawy. Wśród dużych ten odsetek jest mniejszy i wynosi tylko 4%.

Oprócz logistyki, także inne elementy mają wpływ na mniejsze możliwości konkurowania z większymi sprzedawcami. Są to m.in. brak udogodnień dla klientów tj. szybkie przelewy i płatność za pobraniem, czy mniejsza możliwość bezpośredniego kontaktu kupującego ze sklepem w przypadku pytań. Sposobów na radzenie sobie z tymi wyzwaniami jest wiele.  Zostaną one prześwietlone i przedyskutowane podczas drugiej edycji konferencji eDelivery, która odbędzie się już 26 września na PGE Narodowym w Warszawie. Oprócz zagadnień związanych z obsługa posprzedażową, zostaną także poruszone kwestie dotyczące sprzedaży międzynarodowej (cross-border).

Wśród prelegentów znajdą się takie osoby jak: Andrzej Świderski z Eurloflorist, Barbara Żbik z PayU, Jakub Gierszyński z Decathlon czy Michał Perczak z GLS. Ostatnie bilety na konferencje są jeszcze dostępne na stronie www.edelivery2017.pl.

Źródła:
blog.furgonetka.pl/logistyka-w-duzych-sklepach-vs-malych-i-srednich/
bisnode.pl/news/raport-bisnode-nt-e-commerce-w-polsce/
youtube.com/watch?v=ZO4MwNGycUc
slideshare.net/Furgonetka/clickcollect-przy-okazji-dlaczego-rynek-dostaw-si-zmienia-rafa-cheliski-konferencja-edelivery-2016

Autor wpisu

Tagi

1 komentarzy do tekstu

  1. Nie dziwie się w sumie temu. Wystarczy spojrzeć na to jakie magazyny wysyłkowe ma np. Amazon. Ogromne hale istniejące praktycznie jako centra magazynowo-wysyłkowe.

    Odpowiedz ↓

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Vistula Group S.A. i W.KRUK S.A. z nowym systemem e-commerce od i-systems

Vistula Group S.A. to spółka notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji odzieży męskiej i damskiej. W związku z dynamicznym rozwojem Vistula Group S.A. sukcesywnie rozwija swoje działania e-commerce. W ramach współpracy z i-systems zostały uruchomione nowe, dedykowane platformy sprzedaży dla marek Vistula i Wólczanka. Projekt obejmował również stworzenie nowego systemu e-commerce dla W.KRUK, najstarszej marki jubilerskiej w Polsce, którą zarządza bezpośrednio spółka W.KRUK S.A. należąca do Grupy Kapitałowej Vistula Group S.A. Za wszystkie prace technologiczne odpowiada spółka i-systems.

Analiza biznesowa

Skala projektu oraz poziom jego zaawansowania wymagały rozpoczęcia prac od analizy biznesowej. Ten szczególny rodzaj badania dotychczasowej architektury IT wyodrębnił kluczowe dla firmy procesy, aktorów oraz obszary. Wskazał także punkty, które warto rozbudować, aby osiągać jeszcze lepsze wyniki biznesowe. Efektem był dokument, tworzący fundament wdrożenia wszystkich trzech systemów. Ten etap zajął miesiąc pracy zespołu analityków i-systems.

– Analiza pokazała możliwości nowego systemu oraz określiła wstępny harmonogram prac. Była równocześnie na tyle elastyczna, aby móc korygować plan, np. dodając nowe opcje już na etapie wdrożenia. To ważne, żeby podczas tak dużych realizacji pozostać otwartym na nowe opcje – ocenia Aneta Kazanowska, Manager ds. sklepów internetowych w Vistula Group S.A.

Efektywny proces wdrożenia

Prace developerskie rozpoczęły się niezwłocznie po etapie analizy biznesowej. Stworzono dedykowany zespół projektowy, który składał się z osób odpowiedzialnych za poszczególne obszary (analizę, UX, frontend, politykę cenową, integrację, importy, rozwiązania omnichannel, itp.). Wielkość zespołu była elastyczna w całym procesie. Wszystkie prace projektowo-realizacyjne dla trzech marek zostały wykonane w niecałe trzy miesiące i zakończyły się zgodnie z ustalonym harmonogramem. Nowy system dla spółki został uruchomiony w trzech etapach. Na początku, premierę miał sklep internetowy marki Wólczanka, następnie Vistula, a zwieńczeniem projektu było uruchomienie systemu dla W.KRUK.

– To jedno z większych wdrożeń e-commerce w Polsce, które odbyło się w tak krótkim czasie. Warto docenić zaangażowanie zespołu klienta w projekt – komentuje Marek Pawlak, Project Manager w i-systems.

Rozwiązania omnichannel

Grupa Vistula dysponuje dynamicznie rozwijającą się siecią sprzedaży stacjonarnej. Aktualnie posiada 370 salonów, o łącznej powierzchni sprzedażowej liczącej 30,9 tys. m2 (w tym między innymi: 118 sklepów marki Vistula, 116 sklepów marki Wólczanka). Sieć salonów jubilerskich W.KRUK obejmuje 106 butików. W związku z tym, podczas wdrożenia od razu uwzględniono rozwiązania wielokanałowości. Wybrane z nich, to: możliwość sprawdzenia online dostępności produktów w sklepie stacjonarnym, możliwość zamówienia produktów z dostawą do domu podczas zakupów w sklepie stacjonarnym, spójny program lojalnościowy dla Klientów – niezależnie od miejsca zakupu, czy zaawansowane zarządzanie stanami magazynowymi.

Nowe systemy w długoterminowej perspektywie

Bezpośrednio po uruchomieniu, Grupa Vistula, W.KRUK oraz i-systems podpisały umowy na dalszy rozwój. Umowy dotyczą utrzymania systemów w ramach SLA, zasobów dedykowanej infrastruktury cloud oraz obsługi powdrożeniowej.

– Pierwszy etap nowej odsłony sprzedaży online w W.KRUK już za nami. Teraz rozpoczynamy rozwój systemów. Mamy dużo ciekawych pomysłów, które systematycznie chcemy wcielać w życie – komentuje Bartłomiej Twardosz, Menedżer ds. e-commerce w W.KRUK.

Więcej szczegółów wdrożenia zostanie opisanych w najbliższym czasie w formie case study.

Za wszystkie prace technologiczne odpowiada i-systems. Firma i-systems tworzy dedykowane oprogramowanie e-commerce dla handlu i dystrybucji. Zajmuje się całościowo projektami, włączając rozwiązania omnichannel retailing, cloud hosting, czy systemy B2B. Wszystkie rozwiązania opiera na autorskim oprogramowaniu, które jest rozwijane przez ponad 90-osobowy zespół. Wśród klientów firmy znajdują się takie marki, jak Vistula, W.KRUK, Wólczanka, FASHION HOUSE Group, 5.10.15., Big Star, Golden Rose, Hendi, SCA, Monnari, KARE Design, New Balance Poland, R-GOL, RunColors, czy SFMeble. W ostatnich latach, firma dwukrotnie znalazła się w rankingu Deloitte Technology Fast 500, jako jedna z najszybciej rozwijających się firm technologicznie innowacyjnych w Europie. Pojawiła się również w rankingu FT1000, organizowanym przez Financial Times i Statista.

 

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)