eKomercyjnie.pl

Prasówka e-commerce #27

Zapraszamy do lektury dwudziestej siódmej pasówki e-commerce, w której znajdziecie między innymi informacje o tym ile warty jest rynek e-commerce w Polsce, jak rozwija się florystyczny kanał w internecie, oraz jakie firmy zajmujące się e-handlem rozwijają się najszybciej w Szwecji.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Google ugina się pod presją KE i wprowadza zmiany, aby uniknąć kar

Komisja Europejska pogroziła palcem Google i korporacja ta, pod groźbą kar finansowych, zdecydowała się na porzucenie praktyk ograniczających konkurencję. Pojawiły się zmiany dotyczące porównywarki cenowej Google Shopping, co ma zmniejszyć nadużywanie dominującej pozycji.

Kara narzucona przez KE opiewała na ponad 2,4 mld euro grzywny za faworyzowanie przez Google własnego serwisu zakupowego. Korporacja odwołała się od tej decyzji do Trybunału Sprawiedliwości UE.

Komisja Europejska zobowiązała potentata do zaprzestania niezgodnych z prawem praktyk w ciągu 90 dni. Termin ten właśnie mija. Google ma odtąd tak samo traktować konkurencyjne porównywarki i swój własny produkt.

W oświadczeniu firma wyjaśnia, że Google Shopping będzie konkurowało na tych samych warunkach, co wszystkie inne platformy.

Refericon zintegrowany z Shoper

Aplikacja do marketingu referencyjnego Refericon została zintegrowana z oprogramowaniem Shoper i jest dostępna w jego appstorze. Założenie konta, instalacja i edycja kampanii odbywa się w panelu administracyjnym sklepu. Integracja umożliwia polecanie sklepu internetowego przez jego klientów, zbieranie adresów email osób polecających, a także nagradzanie lojalnych klientów. Przez 30 dni aplikację można testować za darmo.

Komentarz rynkowy DPD Polska. Co słychać w e-commerce? Dalsze wzrosty!


Sociomatic Labs w swoich prognozach przewiduje systematycznie zwiększającą się podaż w sektorze sprzedaży elektronicznej. Według ekspertów tej firmy, za 3 lata w naszym kraju funkcjonować ma 30 tys. e-sklepów, których wartość może osiągnąć nawet 60 mld zł. Według tych założeń, roczne wzrosty branży będą sięgać 15%. Tendencję zwyżkową potwierdzają także badania E-commerce w Polsce 2017 przeprowadzone przez firmę badawczą Gemius. Już 53% polskich  internautów dokonuje zakupów w sieci. Jest to sześcioprocentowy wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Podobny progres można zaobserwować w kwestii zakupów zagranicznych. Odsetek aktywnych internautów w tym zakresie wzrosła z 10 w roku 2016 do 16 procent w 2017. Pełen komentarz można znaleźć w tym miejscu.

Badanie: Prawie połowa polskich e-sklepów ma problemy techniczne

Firma plumbr.eu opublikowała wyniki badań, które dotyczyły wydajności sklepów internetowych w Polsce. W raporcie zbadano 180 najpopularniejszych rodzimych platform zakupowych. Blisko połowa z nich ma problemy techniczne.

W niemal połowie sklepów (48%) występują zakłócenia związane z funkcjonowaniem serwisu. Nie wszystkie błędy są takie same i nie zawsze negatywnie wpływają one na opinię i doświadczenia klientów, ważny jest jednak fakt, że tego typu problemy występują tak często.

Innym ważnym wnioskiem, który wypływa z badania, jest fakt, że zaledwie 9% polskich sklepów nie ma kłopotu z szybkością ładowania witryny i wyświetla się w całości w ciągu 5 sekund. Pozostałe sklepy mają z tym duży problem, co skutkuje porzucaniem koszyków przez potencjalnych klientów. Gdy strona otwiera się średnio 6 sekund zamiast 2 sekund, to aż jedna czwarta użytkowników opuszcza ją, a 80% z nich już nigdy nie wraca.

29% sklepów internetowych powinno przeanalizować wydajność serwisu, gdyż użytkownicy natrafiali na problemy.

Poczta Polska podpisała porozumienie z China Post

Poczta Polska i China Post Group 22 września tego roku podpisały wstępne porozumienie dotyczące transportu przesyłek drogą lądową z portu przeładunkowego w Małaszewiczach do 30 krajów europejskich. Następnym krokiem jest podpisanie umowy finalnej.

Porozumienie zakłada dostarczanie kontenerów z przesyłkami drogą kolejową z Chin do Międzynarodowego Urzędu Wymiany (IOE) w Małaszewiczach i ich dalszego transportowania przez Pocztę Polską do operatorów europejskich.

Ekspansja zagraniczna to jeden z trzech filarów strategii Poczty Polskiej na lata 2017-2021. Wymiana pomiędzy Azją a Unią Europejską jest jednym z celów spółki. Nowy Jedwabny Szlak ma być hubem logistycznym dla e-commerce.

Zgodnie z komentarzem Poczty Polskiej, to działanie ma być korzystne także dla polskich przedsiębiorstw. Szybsza dostawa, większy asortyment i ogromny rynek potencjalnych klientów mogą pozytywnie wpłynąć na rodzimy biznes.

Raport: 40 mln złotych z e-commerce to dopiero początek

Wartość rynku e-commerce w Polsce szacowana jest na 36-40 mld złotych i – bez żadnych wątpliwości – będzie rosnąć nadal.

Wśród czynników, jakie wpływają na ten wzrost, można wyróżnić fakt, że przybywa klientów, którzy robią zakupy online. Także starsi użytkownicy Internetu zauważają, że takie transakcje są wygodne i bezpieczne. Szybka dostawa, bezproblemowe zwroty, zakupy za pomocą telefonów – te funkcjonalności przekładają się na wyniki.

Sprzedawcy zaś lepiej niż kiedyś radzą sobie z danymi, które otrzymują z różnych raportów oraz badań i coraz częściej korzystają z nich w swojej pracy.

Pamiętajmy również, że coraz większym segmentem e-commerce jest oferta b2b.

W Polsce zakupy internetowe robi ok. 55% polskich internautów. Coraz popularniejsze są zakupy transgraniczne – stanowią one 16% ogółu transakcji, a do 2020 mają wynosić ok. jedną trzecią całego e-handlu. To kolejny sygnał dla e-sklepów, że warto zainwestować w promocję marki nie tylko dla odbiorców z kraju, ale też z zagranicy. Konkurencja lokalna może być kluczowa, zwłaszcza w kontekście bycia na tym samym rynku co potentaci, tacy jak na przykład AliExpress. Po niespełna roku od uruchomienia polskiej wersji językowej, 26% polskich internautów rozpoznaje ten serwis.

Udział biznesu florystycznego w e-commerce do 2027 roku wyniesie 30%

Kto by pomyślał, że kwiaty i rośliny znajdą sobie takie dobre, wygodne miejsce w handlu internetowym. Kupowanie online tych produktów cenią sobie szczególnie mężczyźni, ze względu na wygodę transakcji. Trend ten mocno przekłada się na rynek.

Aktualnie florystyka w e-commerce nie może pochwalić się imponującymi wynikami. W Niemczech stanowi ona 3% rynku, w Wielkiej Brytanii 14%, ale według szacunków do 2027 roku udział tej branży ma wynosić już 30 procent. Te szacunki udostępniła holenderska firma, a oni całkiem dobrze radzą sobie z… kwiatami.

Zdaniem Rabobank e-commerce w ciągu najbliższych lat zyska ważnego gracza. Wzrosty głównych sklepów internetowych, takich jak Interflora, Fleurop i Euroflorist, mogą powiększyć się do 30 procent w ciągu najbliższych 10 lat.

10 najszybciej rozwijających się firm e-commerce w Szwecji

W Szwecji istnieje kilka firm e-commerce, których wartości wzrosły o kilka tysięcy procent od 2015 roku. Najszybciej rozwijająca się marka odnotowała wzrost przychodów o blisko 62 tysiące procent w latach 2015-2016. Firma ta to Moodcompany, która zajmuje się sprzedażą produktów dla stron internetowych.

Z takimi wynikami koniec roku będzie… mocny!

Prasówka e-commerce powstaje dzięki:

DPD PolskaDPD Polska jest częścią DPDgroup, drugiej pod względem wielkości międzynarodowej sieci kurierskiej w Europie. Jest wiodącą firmą na polskim rynku. Z DPD kooperuje ponad 5000 kurierów doręczających rocznie ponad 100 mln paczek. Grupa kapitałowa DPD Polska obejmuje firmę kurierską DPD wraz ze spółką DPD Strefa Paczki, której oferta DPD Pickup przeznaczona jest dla klientów indywidualnych oraz firmę spedycyjną ACP GF.

Refericon.plRefericon.pl – jest nową aplikacją dla sklepów, które chcą zwiększyć swoją sprzedaż wykorzystując do tego marketing referencyjny. Marketing referencyjny jest zorganizowaną formą promowania produktów za pośrednictwem klientów. Instalacja aplikacji trwa niecałe 6 minut i istnieje możliwość przetestowania jej 30 dni za darmo.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Komentarz rynkowy DPD Polska. Co słychać w e-commerce? Dalsze wzrosty!

Sociomatic Labs w swoich prognozach przewiduje systematycznie zwiększającą się podaż w sektorze sprzedaży elektronicznej. Według ekspertów tej firmy, za 3 lata w naszym kraju funkcjonować ma 30 tys. e-sklepów, których wartość może osiągnąć nawet 60 mld zł. Według tych założeń, roczne wzrosty branży będą sięgać 15%.

Tendencję zwyżkową potwierdzają także badania E-commerce w Polsce 2017 przeprowadzone przez firmę badawczą Gemius. Już 53% polskich  internautów dokonuje zakupów w sieci. Jest to sześcioprocentowy wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Podobny progres można zaobserwować w kwestii zakupów zagranicznych. Odsetek aktywnych internautów w tym zakresie wzrosła z 10 w roku 2016 do 16 procent w 2017.

– Informacja o wzrostach w e-commerce nie jest niczym zaskakującym. Sektor regularnie notuje świetne wyniki i nie zanosi się na zmiany w tym zakresie. DPD Polska również zauważa te tendencje. Nasze przychody na koniec czerwca 2017 roku wzrosły o 20% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku i wyniosły ok. 770 mln zł. W drugiej połowie roku powinny nadal rosnąć w tempie min. 10%, co pozwoli na przekroczenie styczniowych założeń 10-proc. wzrostu w całym 2017 r. Duża zasługa w tym właśnie wzrostów w sektorze e-commerce, ale również umiejętnemu kreowaniu oferty dla sklepów internetowych i ich odbiorców.

Sklepy internetowe powinny kłaść duży nacisk nie tylko na kwestie marketingu i konwersji, ale także na optymalizację procesów operacyjnych, tak by sprawnie obsłużyć zwiększające się wolumeny. Warto zainteresować menedżerów e-sklepów np. modułami wysyłkowymi oferowanymi m.in. przez DPD Polska w ramach obsługi kurierskiej. To rozwiązanie pozwala znacznie przyśpieszyć nadawanie paczek i wyeliminować błędy w tym procesie – wyjaśnia Rafał Nawłoka, Prezes Zarządu DPD Polska.

– Zbliżamy się powoli do świątecznego szczytu paczkowego. Warto przygotować się na ten okres wzmożonej aktywności zakupowej internautów, by stał się on czasem wzrostów przychodów dla e-sklepu, a nie przyczyną klęski związanej z niewydolnością logistyki – dodaje Rafał Nawłoka.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #26

Zapraszamy do lektury dwudziestej szóstej pasówki e-commerce, w której znajdziecie między innymi informacje o otworzeniu w Polsce Zalando Lounge, o nowej aplikacji IKEA, oraz o tym, że połowa Polaków nie kupuje online.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Zalando uruchomiło w Polsce klub zakupowy Zalando Lounge


Zalando Lounge to nic innego jak klub zakupowy z codziennymi kampaniami promocyjnymi, który umożliwia klientom zakupy artykułów wielu marek, także tych premium, przecenionych do 80%. To ukłon w stronę osób, które robią zakupy kompulsywnie i koncentrują się na mocno obniżonych cenach.

Oferta klubu objęła odzież męską, damską, dziecięcą, obuwie, a także akcesoria sportowe, bieliznę, biżuterię i dodatki do domu. Każdego dnia na stronie Zalando Lounge pojawi się od 5 do 7 kampanii, które będą ograniczone czasowo i które będą oferowały zniżki do 80%. Z Zalando Lounge można korzystać poprzez swój profil na zalando.pl.

Rynek mody w Unii Europejskiej jest wart ok. 46 mld euro, trudno więc się dziwić, że ruchy poszczególnych graczy są wymierzone w te grupy klientów, które jeszcze nie wybrały swojego ulubionego sklepu. Zmiany, jakie wprowadza m.in. Zalando, także na rynku polskim, to krok w stronę tych, którzy mają stałe potrzeby zakupowe. Zalando Lounge to także nie lada gratka dla łowców promocji.

Raport DPDgroup: 96 proc. zadowolonych z e-zakupów

Według badań Barometr E-shopper*, przeprowadzonych przez TNS Kantar na zlecenie DPDgroup aż 96 proc. ankietowanych jest zadowolonych z ostatnich zakupów internetowych. Zwiększa się konkurencja pomiędzy sklepami internetowymi, które muszą szukać nowych sposobów na wyróżnienie swojej oferty. Analizy wskazują, że wśród kluczowych czynników budowania przewagi, znajdują się sposób dostarczenia przesyłki i obsługa klienta na tzw. „ostatniej mili”. Podsumowanie dostępne jest na tej stronie.

Aplikacja Ikea bazująca na rozszerzonej rzeczywistości już dostępna!

Wiele osób korzysta z gry The Sims tylko po to, by budować domy i je meblować. Wielu z graczy, którzy właśnie to lubią najbardziej, wielokrotnie podkreślało, że byłoby super móc wyposażać domy Simsów, w meble z najpopularniejszej meblowej sieciówki. I Ikea chyba wzięła sobie to do serca. Co prawda nie wprowadzono w Simsach artykułów tej marki, ale pojawiła się aplikacja, która pozwala na meblowanie nimi… własnych pokoi, mieszkań, domów.

To jedna z najbardziej oczekiwanych aplikacji, która była ustach wszystkich zanim jeszcze pojawiła się na rynku. Ikea Place wykorzystuje wyspecjalizowane API iOS 11, które pozwala na wirtualne umieszczanie przedmiotów w niemalże rzeczywistej przestrzeni. Użytkownicy iPadów i iPhone’ów mogą nakładać na siebie modele 3D produktów dostępnych w Ikea na podłogach oraz we wnętrzach w domu w czasie rzeczywistym. W ten sposób mogą mieć obraz tego, jak dany mebel zaprezentuje się we wnętrzu.

Ikea Place można pobrać bezpłatnie z iOS App Store. Na polskim rynku dostępna będzie 29 września.

Raport „E-commerce w Polsce 2017” – prawie połowa polskich internautów nie kupuje online


Liczba polskich internautów, którzy kupują w Internecie, sukcesywnie rośnie od kilku lat. Aktualnie 54% Polaków robi zakupy online. Dziś wartość polskiego e-commerce szacuje się na 36-40 mld złotych. Co warto podkreślić, potencjał naszego rynku nadal jest ogromny.

Populacja Polski to 38,5 mln ludzi. 26,5 mln korzysta z Internetu. 54% dokonało już zakupów online, 53% kupuje w polskich sklepach, a 16% – w zagranicznych. 46% Polaków nadal nie robi zakupów w Internecie. Główny argument to chęć obejrzenia produktu przed zakupem. Polaków ciągle trapi też kwestia bezpieczeństwa płatności (30%). Niespełna 1/3 respondentów dodaje, że nie robi zakupów w sieci, bo jest przyzwyczajona do zakupów stacjonarnych. 17% nie chce czekać na dostawę.

Wielkości poszczególnych grup wiekowych są do siebie bardzo zbliżone. 29% stanowią osoby z przedziału 15-24 i 25-34 lata, 30% to osoby z grupy 35-49 lat. 13% to osoby mające więcej niż 50 lat. Ponad połowa kupujących to kobiety (53%). Najbardziej rozpoznawalne marki zakupowe to Allegro i OLX, Zalando, Ebay i Ceneo. Spośród platform zagranicznych najczęściej wymieniane są Aliexpress, eBay i Amazon.

Jeśli chodzi o asortyment, to Polacy na ogół kupują odzież, akcesoria i dodatki (73%), książki, płyty i filmy (70%) oraz sprzęt AGD (58%). Na serwisach zagranicznych także rządzi odzież i towary z tej branży (38%), ale także gry komputerowe (28%) i obuwie (23%).

Najczęściej korzystamy, podczas robienia e-zakupów, z laptopów (80%), komputerów stacjonarnych (61%) i smartfonów (47%).

Aplikacja mobilna amazon.de dostępna w języku polskim

Klienci serwisu amazon.de mogą korzystać z polskiej wersji aplikacji mobilnej Amazon. To kolejny krok firmy w kierunku rozwoju usług dla mieszkańców Polski. Aplikacja posiada całkowicie przetłumaczoną nawigację, strony pomocy oraz informacje na temat dostaw i przesyłek, ale też miliony tytułów produktów.

Amazon od 2014 roku prowadzi działania w Polsce. Aktualnie z marką współpracuje 7200 przedsiębiorstw. Amazon zainwestował ponad 3 miliardy złotych, otwierając Centrum Rozwoju Technologii w Gdańsku, biuro Amazon Web Services w Warszawie oraz trzy centra logistyki e-commerce. Dwa kolejne rozpoczną pracę w niedługim czasie.

Google: Czas ładowania strony na smartfonie nie powinien przekraczać 3 sekund

W poszukiwaniu informacji coraz częściej sięgamy po telefon – robi tak 41% Polaków. Google w przeprowadzonym niedawno badaniu potwierdziło, że czas ładowania się strony jest bardzo ważny. Nie powinien on przekraczać 3 sekund.

Jednocześnie udowodniono, że 90% małych i średnich firm ma strony, które ładują się średnio 10 sekund. Okazało się także, że ponad połowa polskich przedsiębiorstw nie ma responsywnych witryn, które dostosowują się do urządzeń mobilnych, w tym – przede wszystkim – do smartfonów.

Warto poprawić wyniki, gdyż dla 79% mobilnych konsumentów niewystarczające dostosowanie strony do smartfonów jest powodem do tego, by ją opuścić.

Crowdfunding w Polsce: zrzucamy się najczęściej po 10-25 zł

Platformy crowdfundingowe odwiedzane są najczęściej przez kobiety (61,5%) w wieku 25-34 lata (23,97%) i 18-24 lata (15,68%). Co ciekawe, to mężczyźni na ogół organizują zbiórki – 65,51%. Ponad 70% wpłacających przekazuje do 50 zł. Co czwarta osoba – kwotę pomiędzy 50 a 250 zł. 3,62% wpłaca ponad 250 zł, a 1,6% – ponad 500 zł. Zasilając zbiórki w Internecie, w 94% przypadków korzystamy z transferów błyskawicznych. Najczęściej robimy to w godzinach wieczornych – między godziną 20 a 21.

Prasówka e-commerce powstaje dzięki:

DPD PolskaDPD Polska jest częścią DPDgroup, drugiej pod względem wielkości międzynarodowej sieci kurierskiej w Europie. Jest wiodącą firmą na polskim rynku. Z DPD kooperuje ponad 5000 kurierów doręczających rocznie ponad 100 mln paczek. Grupa kapitałowa DPD Polska obejmuje firmę kurierską DPD wraz ze spółką DPD Strefa Paczki, której oferta DPD Pickup przeznaczona jest dla klientów indywidualnych oraz firmę spedycyjną ACP GF.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)