eKomercyjnie.pl

Prasówka e-commerce #28

Zapraszamy do lektury dwudziestej ósmej pasówki e-commerce, w której znajdziecie między innymi informacje o tym jak wzrośnie rynek e-commerce w Europie, ile jest e-sklepów w krajach europejskich, oraz o kolejnych zmianach na Allegro.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Kolejne zmiany na Allegro

Ostatnio cały czas pojawiają się nowe informacje dotyczące zmian w cennikach i regulaminach Allegro. Tym razem serwis rezygnuje z opłat za wystawianie ofert i dodawanie zdjęć w kategoriach komputery oraz bilety, podnosząc jednocześnie prowizję od sprzedaży. W przypadku komputerów wynosić będzie ona od 1,5 do 9%, a biletów – 5%. Podjęte przez Allegro kroki mają przekonywać sprzedawców do wystawiania produktów i rozliczania się dopiero po faktycznej sprzedaży.

Amazon z kolejnymi problemami?

Komisja Europejska ustaliła, że Amazon otrzymywał od Luksemburgu korzyści podatkowe, przez co firma była na uprzywilejowanej pozycji w stosunku do innych e-sklepów. Z tego powodu gigant płacił mniejsze podatki niż inne przedsiębiorstwa, które obliczają swoje zyski zgodnie z zasadami rynkowymi. EK obliczyła, że korzyści te wyniosły 250 mln euro. Przedstawiciele Amazona odnieśli się do całej sytuacji. W oświadczeniu Marzeny Więckowskiej, rzecznika prasowego Amazon, możemy przeczytać:

„Naszym zdaniem władze Luksemburga nie przyznały firmie dodatkowych korzyści podatkowych, a należności, które w całości uiściliśmy, były naliczone zgodnie zarówno z prawem podatkowym Luksemburga, jak i wytycznymi międzynarodowymi. Będziemy badać orzeczenie Komisji Europejskiej i możliwość podjęcia odpowiednich kroków prawnych, w tym odwołania. 50 000 osób zatrudnionych przez firmę w Europie niezmiennie koncentruje się na obsłudze naszych klientów oraz setek tysięcy małych firm, które współpracują z Amazon w Europie”.

Poczta Polska pozwoli zapłacić kartą za przesyłki pobraniowe

Od października we wszystkich placówkach pocztowych będziemy mogli zapłacić za przesyłki pobraniowe przy pomocy karty lub BLIKIEM. W najbliższym czasie, odbierając przesyłkę od doręczyciela, będzie można skorzystać z tej opcji. Rozwiązanie zostało wdrożone wspólnie z eService oraz Mastercard i Visa. Do przeprowadzenia takiej transakcji wystarczy karta płatnicza lub dowolny model smartfona, który będzie wyposażony w aplikację mobilną banku z funkcją BLIK. Jak zapewnia Paweł Kopeć z PP, za transakcje tego typu nie będą pobierane od klientów żadne prowizje.

Allegro chce dostarczać przesyłki wieczorem

Serwis Allegro chce umożliwić sprzedającym na portalu firmom łatwiejsze dotarcie do klientów i dostarczanie im przesyłek w godzinach przez nich preferowanych. Z tego powodu wraz z firmą DHL Parcel wprowadza nową na polskim rynku formę dostawy – „Kurier wieczór”. Dzięki temu rozwiązaniu mogą oni skorzystać z możliwości doręczenia paczek do kupujących w godzinach wieczornych nawet do 22:00. Z badań preferencji klientów Allegro wynika, że prawie 70% kupujących chciałoby odbierać przesyłki wieczorem w domu, po pracy. Aż 40% kupujących rezygnuje z przesyłki kurierskiej, ponieważ kurier przychodzi w godzinach, w których nie ma ich na miejscu. Dodatkowo status przesyłki można będzie sprawdzać w zakładce „Moje Zakupy” na Allegro.

Lidl z kolejnym e-sklepem. Tym razem w Czechach

Niemiecki Lidl w kanale online działał do tej pory jedynie w Holandii, Belgii i Niemczech. Teraz do tych krajów dołączyły Czechy. Sklep będzie obsługiwany przez centrum logistyczne zlokalizowane w Pilznie. Na stronie lidl-shop.cz klienci mogą kupić między innymi odzież, tekstylia, sprzęt AGD, artykuły dla majsterkowiczów. W ofercie nie ma produktów spożywczych. Na czeskim rynku dominują Rohlik.cz oraz iTesco. Przedstawiciele Lidla dementują pogłoski, że kolejnym rynkiem będzie Polska. Sieć wyjaśnia, że dojrzałość e-commerce w Polsce jest mocno uzależniona od branży.

Ponad 800 tysięcy e-sklepów w całej Europie

Ecommerce News Europe wraz z Dataprovider przeprowadziły badania dotyczące e-commerce w Europie. Wynika z nich, że najwięcej sklepów internetowych znajduje się w Niemczech, Wielkiej Brytanii oraz Holandii. Kolejno są to 175 tysięcy, 108 tysięcy oraz 82 tysiące. Następne na liście są Francja, Rosja i Hiszpania. Polska zajmuje 8 pozycję w tym zestawieniu.

E-commerce w Europie może wzrosnąć o 19% w 2017 roku

Według przewidywań Global Ecommerce Association rok 2017 jest dla światowego e-commerce kolejnym, w którym zaobserwujemy wzrosty. Zwiększenie sprzedaży w kanałach online jest różnorakie i zależy od regionu. W Europie waha się ono pomiędzy 1,45% a nawet 39%. Wskaźniki te pochodzą z obserwacji poczynionych na rynkach: brytyjskim, niemieckim, rosyjskim, hiszpańskim i tureckim.

Obserwując zmiany, można zauważyć, że nadal podtrzymuje się tendencja, że wraz z rozwojem e-handlu rozwija się infrastruktura logistyczna. Największy wzrost notowany jest w Niemczech, gdzie wynosi 4,23%, w Wielkiej Brytanii – 4,07% i w USA – 3,99%.

Zakłada się też, że w Europie wartość rynku e-commerce wyniesie około 400 miliardów euro. Przekłada się to na 25,62% udziału w globalnym e-commerce. Warto zauważyć, że prawie połowę wartości generuje rynek azjatycki.

Prasówka e-commerce powstaje dzięki:

DPD PolskaDPD Polska jest częścią DPDgroup, drugiej pod względem wielkości międzynarodowej sieci kurierskiej w Europie. Jest wiodącą firmą na polskim rynku. Z DPD kooperuje ponad 5000 kurierów doręczających rocznie ponad 100 mln paczek. Grupa kapitałowa DPD Polska obejmuje firmę kurierską DPD wraz ze spółką DPD Strefa Paczki, której oferta DPD Pickup przeznaczona jest dla klientów indywidualnych oraz firmę spedycyjną ACP GF.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #27

Zapraszamy do lektury dwudziestej siódmej pasówki e-commerce, w której znajdziecie między innymi informacje o tym ile warty jest rynek e-commerce w Polsce, jak rozwija się florystyczny kanał w internecie, oraz jakie firmy zajmujące się e-handlem rozwijają się najszybciej w Szwecji.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Google ugina się pod presją KE i wprowadza zmiany, aby uniknąć kar

Komisja Europejska pogroziła palcem Google i korporacja ta, pod groźbą kar finansowych, zdecydowała się na porzucenie praktyk ograniczających konkurencję. Pojawiły się zmiany dotyczące porównywarki cenowej Google Shopping, co ma zmniejszyć nadużywanie dominującej pozycji.

Kara narzucona przez KE opiewała na ponad 2,4 mld euro grzywny za faworyzowanie przez Google własnego serwisu zakupowego. Korporacja odwołała się od tej decyzji do Trybunału Sprawiedliwości UE.

Komisja Europejska zobowiązała potentata do zaprzestania niezgodnych z prawem praktyk w ciągu 90 dni. Termin ten właśnie mija. Google ma odtąd tak samo traktować konkurencyjne porównywarki i swój własny produkt.

W oświadczeniu firma wyjaśnia, że Google Shopping będzie konkurowało na tych samych warunkach, co wszystkie inne platformy.

Refericon zintegrowany z Shoper

Aplikacja do marketingu referencyjnego Refericon została zintegrowana z oprogramowaniem Shoper i jest dostępna w jego appstorze. Założenie konta, instalacja i edycja kampanii odbywa się w panelu administracyjnym sklepu. Integracja umożliwia polecanie sklepu internetowego przez jego klientów, zbieranie adresów email osób polecających, a także nagradzanie lojalnych klientów. Przez 30 dni aplikację można testować za darmo.

Komentarz rynkowy DPD Polska. Co słychać w e-commerce? Dalsze wzrosty!


Sociomatic Labs w swoich prognozach przewiduje systematycznie zwiększającą się podaż w sektorze sprzedaży elektronicznej. Według ekspertów tej firmy, za 3 lata w naszym kraju funkcjonować ma 30 tys. e-sklepów, których wartość może osiągnąć nawet 60 mld zł. Według tych założeń, roczne wzrosty branży będą sięgać 15%. Tendencję zwyżkową potwierdzają także badania E-commerce w Polsce 2017 przeprowadzone przez firmę badawczą Gemius. Już 53% polskich  internautów dokonuje zakupów w sieci. Jest to sześcioprocentowy wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Podobny progres można zaobserwować w kwestii zakupów zagranicznych. Odsetek aktywnych internautów w tym zakresie wzrosła z 10 w roku 2016 do 16 procent w 2017. Pełen komentarz można znaleźć w tym miejscu.

Badanie: Prawie połowa polskich e-sklepów ma problemy techniczne

Firma plumbr.eu opublikowała wyniki badań, które dotyczyły wydajności sklepów internetowych w Polsce. W raporcie zbadano 180 najpopularniejszych rodzimych platform zakupowych. Blisko połowa z nich ma problemy techniczne.

W niemal połowie sklepów (48%) występują zakłócenia związane z funkcjonowaniem serwisu. Nie wszystkie błędy są takie same i nie zawsze negatywnie wpływają one na opinię i doświadczenia klientów, ważny jest jednak fakt, że tego typu problemy występują tak często.

Innym ważnym wnioskiem, który wypływa z badania, jest fakt, że zaledwie 9% polskich sklepów nie ma kłopotu z szybkością ładowania witryny i wyświetla się w całości w ciągu 5 sekund. Pozostałe sklepy mają z tym duży problem, co skutkuje porzucaniem koszyków przez potencjalnych klientów. Gdy strona otwiera się średnio 6 sekund zamiast 2 sekund, to aż jedna czwarta użytkowników opuszcza ją, a 80% z nich już nigdy nie wraca.

29% sklepów internetowych powinno przeanalizować wydajność serwisu, gdyż użytkownicy natrafiali na problemy.

Poczta Polska podpisała porozumienie z China Post

Poczta Polska i China Post Group 22 września tego roku podpisały wstępne porozumienie dotyczące transportu przesyłek drogą lądową z portu przeładunkowego w Małaszewiczach do 30 krajów europejskich. Następnym krokiem jest podpisanie umowy finalnej.

Porozumienie zakłada dostarczanie kontenerów z przesyłkami drogą kolejową z Chin do Międzynarodowego Urzędu Wymiany (IOE) w Małaszewiczach i ich dalszego transportowania przez Pocztę Polską do operatorów europejskich.

Ekspansja zagraniczna to jeden z trzech filarów strategii Poczty Polskiej na lata 2017-2021. Wymiana pomiędzy Azją a Unią Europejską jest jednym z celów spółki. Nowy Jedwabny Szlak ma być hubem logistycznym dla e-commerce.

Zgodnie z komentarzem Poczty Polskiej, to działanie ma być korzystne także dla polskich przedsiębiorstw. Szybsza dostawa, większy asortyment i ogromny rynek potencjalnych klientów mogą pozytywnie wpłynąć na rodzimy biznes.

Raport: 40 mln złotych z e-commerce to dopiero początek

Wartość rynku e-commerce w Polsce szacowana jest na 36-40 mld złotych i – bez żadnych wątpliwości – będzie rosnąć nadal.

Wśród czynników, jakie wpływają na ten wzrost, można wyróżnić fakt, że przybywa klientów, którzy robią zakupy online. Także starsi użytkownicy Internetu zauważają, że takie transakcje są wygodne i bezpieczne. Szybka dostawa, bezproblemowe zwroty, zakupy za pomocą telefonów – te funkcjonalności przekładają się na wyniki.

Sprzedawcy zaś lepiej niż kiedyś radzą sobie z danymi, które otrzymują z różnych raportów oraz badań i coraz częściej korzystają z nich w swojej pracy.

Pamiętajmy również, że coraz większym segmentem e-commerce jest oferta b2b.

W Polsce zakupy internetowe robi ok. 55% polskich internautów. Coraz popularniejsze są zakupy transgraniczne – stanowią one 16% ogółu transakcji, a do 2020 mają wynosić ok. jedną trzecią całego e-handlu. To kolejny sygnał dla e-sklepów, że warto zainwestować w promocję marki nie tylko dla odbiorców z kraju, ale też z zagranicy. Konkurencja lokalna może być kluczowa, zwłaszcza w kontekście bycia na tym samym rynku co potentaci, tacy jak na przykład AliExpress. Po niespełna roku od uruchomienia polskiej wersji językowej, 26% polskich internautów rozpoznaje ten serwis.

Udział biznesu florystycznego w e-commerce do 2027 roku wyniesie 30%

Kto by pomyślał, że kwiaty i rośliny znajdą sobie takie dobre, wygodne miejsce w handlu internetowym. Kupowanie online tych produktów cenią sobie szczególnie mężczyźni, ze względu na wygodę transakcji. Trend ten mocno przekłada się na rynek.

Aktualnie florystyka w e-commerce nie może pochwalić się imponującymi wynikami. W Niemczech stanowi ona 3% rynku, w Wielkiej Brytanii 14%, ale według szacunków do 2027 roku udział tej branży ma wynosić już 30 procent. Te szacunki udostępniła holenderska firma, a oni całkiem dobrze radzą sobie z… kwiatami.

Zdaniem Rabobank e-commerce w ciągu najbliższych lat zyska ważnego gracza. Wzrosty głównych sklepów internetowych, takich jak Interflora, Fleurop i Euroflorist, mogą powiększyć się do 30 procent w ciągu najbliższych 10 lat.

10 najszybciej rozwijających się firm e-commerce w Szwecji

W Szwecji istnieje kilka firm e-commerce, których wartości wzrosły o kilka tysięcy procent od 2015 roku. Najszybciej rozwijająca się marka odnotowała wzrost przychodów o blisko 62 tysiące procent w latach 2015-2016. Firma ta to Moodcompany, która zajmuje się sprzedażą produktów dla stron internetowych.

Z takimi wynikami koniec roku będzie… mocny!

Prasówka e-commerce powstaje dzięki:

DPD PolskaDPD Polska jest częścią DPDgroup, drugiej pod względem wielkości międzynarodowej sieci kurierskiej w Europie. Jest wiodącą firmą na polskim rynku. Z DPD kooperuje ponad 5000 kurierów doręczających rocznie ponad 100 mln paczek. Grupa kapitałowa DPD Polska obejmuje firmę kurierską DPD wraz ze spółką DPD Strefa Paczki, której oferta DPD Pickup przeznaczona jest dla klientów indywidualnych oraz firmę spedycyjną ACP GF.

Refericon.plRefericon.pl – jest nową aplikacją dla sklepów, które chcą zwiększyć swoją sprzedaż wykorzystując do tego marketing referencyjny. Marketing referencyjny jest zorganizowaną formą promowania produktów za pośrednictwem klientów. Instalacja aplikacji trwa niecałe 6 minut i istnieje możliwość przetestowania jej 30 dni za darmo.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Komentarz rynkowy DPD Polska. Co słychać w e-commerce? Dalsze wzrosty!

Sociomatic Labs w swoich prognozach przewiduje systematycznie zwiększającą się podaż w sektorze sprzedaży elektronicznej. Według ekspertów tej firmy, za 3 lata w naszym kraju funkcjonować ma 30 tys. e-sklepów, których wartość może osiągnąć nawet 60 mld zł. Według tych założeń, roczne wzrosty branży będą sięgać 15%.

Tendencję zwyżkową potwierdzają także badania E-commerce w Polsce 2017 przeprowadzone przez firmę badawczą Gemius. Już 53% polskich  internautów dokonuje zakupów w sieci. Jest to sześcioprocentowy wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Podobny progres można zaobserwować w kwestii zakupów zagranicznych. Odsetek aktywnych internautów w tym zakresie wzrosła z 10 w roku 2016 do 16 procent w 2017.

– Informacja o wzrostach w e-commerce nie jest niczym zaskakującym. Sektor regularnie notuje świetne wyniki i nie zanosi się na zmiany w tym zakresie. DPD Polska również zauważa te tendencje. Nasze przychody na koniec czerwca 2017 roku wzrosły o 20% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku i wyniosły ok. 770 mln zł. W drugiej połowie roku powinny nadal rosnąć w tempie min. 10%, co pozwoli na przekroczenie styczniowych założeń 10-proc. wzrostu w całym 2017 r. Duża zasługa w tym właśnie wzrostów w sektorze e-commerce, ale również umiejętnemu kreowaniu oferty dla sklepów internetowych i ich odbiorców.

Sklepy internetowe powinny kłaść duży nacisk nie tylko na kwestie marketingu i konwersji, ale także na optymalizację procesów operacyjnych, tak by sprawnie obsłużyć zwiększające się wolumeny. Warto zainteresować menedżerów e-sklepów np. modułami wysyłkowymi oferowanymi m.in. przez DPD Polska w ramach obsługi kurierskiej. To rozwiązanie pozwala znacznie przyśpieszyć nadawanie paczek i wyeliminować błędy w tym procesie – wyjaśnia Rafał Nawłoka, Prezes Zarządu DPD Polska.

– Zbliżamy się powoli do świątecznego szczytu paczkowego. Warto przygotować się na ten okres wzmożonej aktywności zakupowej internautów, by stał się on czasem wzrostów przychodów dla e-sklepu, a nie przyczyną klęski związanej z niewydolnością logistyki – dodaje Rafał Nawłoka.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)