eKomercyjnie.pl

Prasówka e-commerce #31


Zapraszamy do lektury trzydziestej pierwszej pasówki e-commerce, w której znajdziecie między innymi informacje o rezerwacji produktów w salonach Empik, dowiecie się, ile wynosi średnia wartość zamówienia online, a także o tym, który polski e-sklep jest najlepiej pozycjonowany.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Zamówienia złożone na empik.com odbierzemy do 2h

Empik stawia na połączenie zakupów on- i offline. Dotychczas zamówienia składane w e-sklepie realizowane były przez główny magazyn, przez co na produkt trzeba było czekać nawet kilka dni. Sklep zmienił trochę swoją politykę, pozwala na zamówienie dowolnego produktu ze strony empik.com i zarezerwowanie go w sklepie, a następnie odebranie go po dwóch godzinach w wybranej placówce. Klient może zadecydować na miejscu, czy produkt spełnia jego oczekiwania i wybrać formę zapłaty: gotówkę, kartę, voucher. Fazę testów przechodzi aktualnie opcja automatycznej transakcji internetowej z użyciem karty kredytowej. Dodatkowo warto zauważyć, że rezerwacja taka nie wymaga założenia konta w e-sklepie.

Wartość koszyków e-klientów wynosi od 200 do 500 zł

Według badań przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia, w którym wzięło udział 315 polskich sklepów online, spadła ilość zamówień poniżej 50 zł, wzrosła zaś ilość transakcji w przedziałach 51-100 zł oraz 201 -500 zł. Dane przedstawione w raporcie pokazują, że ponad 30% zamówień realizowanych przez polskie e-sklepy opiewa na wartość 201-500 złotych, a 24% mieści się w przedziale między 101 a 200 złotych. Tylko 20% wszystkich zakupów to te, które wynoszą 51-100 złotych. 11% e-zakupów ma wartość powyżej 1000 złotych.

 Badanie objęło 315 firm z branży e-commerce z obrotami w ciągu ostatnich 2 lat poniżej 100 mln zł, a także z wykazanym zyskiem za ubiegły rok i wzrostem obrotów rok do roku.

DPD Polska działa społecznie

DPD, największa firma kurierska w Polsce, znana jest także ze swej działalności na rzecz społeczności lokalnych. Projekty prowadzone są zgodnie z postulatami wynikającymi ze strategii DPDgroup „DrivingChange”, które zakładają wsparcie lokalnych społeczności, promowanie przedsiębiorczości, działania na rzecz środowiska i przyjaznej logistyki miejskiej. Ostatnimi projektami są partnerstwo w projekcie E(x)plory oraz współpraca z Towarzystwem Nasz Dom w ramach prowadzenia programu „Kierunek Samodzielność”. Szczegóły na temat projektów znajdziecie tu i tu.

Dostawa od Amazon prosto do domu klienta i to podczas jego nieobecności

Amazon Key to usługa, która umożliwi dostawcom firmy Amazon doręczać produkty zamówione w e-sklepie nawet pod nieobecność domowników. Aby skorzystać z tego sposobu dostawy, należy wykupić zestaw składający się z kamery i zamka do drzwi, który podłączony jest do Wi-Fi, a także być członkiem programu Amazon Prime. Dostawa odbywać będzie się na zasadach, jakie były znane do tej pory, jednak z jedną małą zmianą. Jeśli kurier nie zastanie nikogo w domu, to zeskanuje kod paczki, a zamek zostanie automatycznie otwarty, dostawca zaś zostawi paczkę za drzwiami. Cały proces zostanie nagrany przez kamerę Amazon, by w ten sposób zapewnić bezpieczeństwo dostawy. Usługa będzie dostępna od 8 listopada w 37 miastach USA, m.in. w Atlancie, Cleveland i Denver.

Morele.net z najlepszym pozycjonowaniem

Senuto wraz z NapoleonCat przygotowały raport na temat marek RTV i AGD oraz ich popularności w social mediach i widoczności w wyszukiwarce Google. Wynika z niego, że liderem w kategorii „wyszukiwarkowej” jest morele.net. Serwis jest widoczny na największą ilość fraz zarówno w TOP3 (46 423 fraz kluczowych), TOP10 (125 647 fraz kluczowych) i TOP50 (382 049 fraz kluczowych). Drugą pozycję w zestawieniu zajął sklep RTV EURO AGD, trzecie zaś miejsce należy do MediaMarkt.

W kategorii social media, a dokładniej na Facebooku, króluje Samsung (1 396 252 fanów), następnie jest Dyson (886 857 fanów) oraz Media Expert (312 778 fanów).

Bot pomoże znaleźć prezent na Zalando

Aplikacja Gift Finder to wirtualna wyszukiwarka prezentów, która pozwoli wybrać ten najbardziej dopasowany do obdarowanej osoby upominek. Nie wygląda to wyjątkowo. Jednak warto zauważyć, że cały projekt opiera się na rozmowie z botem. Aplikacja powstała przy współpracy Zalando z zespołem Google. Rozwiązanie to jest już dostępne w Google Assistant w Niemczech dla wszystkich użytkowników Google Assistant na Androida i iOS. Gift Finder ma dostarczyć klientom spersonalizowane doświadczenia zakupowe.

M-commerce najlepiej ma się w branży modowej

Według danych udostępnionych przez platformę Shoper zakupy mobilne to 1/5 wszystkich transakcji online, jednak liderem jest branża modowa, gdzie zamówienia dokonywane za pomocą telefonów i tabletów stanowią aż 30% wszystkich transakcji. Dużym udziałem kanału mobilnego cieszą się sklepy z artykułami dziecięcymi (21%), a także zdrowie i uroda (20%). Na samym mobilnym końcu znajdują się sklepy komputerowe (6%) oraz motoryzacyjne (8%).

Brytyjskie Sainsbury’s także dostarczy zakupy w ciągu godziny

Sainsbury’s to jedna z trzech największych sieci spożywczych w UK. Marka kładzie nacisk na rozwiązania związane z ekspresową dostawą zamówionych online towarów. Testy usługi “Chop Chop” ruszyły już w ubiegłym roku. Jej założeniem jest dostarczenie zakupów w przeciągu godziny od zamówienia. Koszt dostawy wynosi 5 funtów, a sama usługa dostępna jest przez 7 dni w tygodniu. Sainsbury’s posiada łącznie 600 supermarketów i 800 sklepów typu convenience na terenie całej Wielkiej Brytanii. Każdego tygodnia obsługuje niemal 250 tys. zamówień online.

Prasówka e-commerce powstaje dzięki:

DPD PolskaDPD Polska jest częścią DPDgroup, drugiej pod względem wielkości międzynarodowej sieci kurierskiej w Europie. Jest wiodącą firmą na polskim rynku. Z DPD kooperuje ponad 5000 kurierów doręczających rocznie ponad 100 mln paczek. Grupa kapitałowa DPD Polska obejmuje firmę kurierską DPD wraz ze spółką DPD Strefa Paczki, której oferta DPD Pickup przeznaczona jest dla klientów indywidualnych oraz firmę spedycyjną ACP GF.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Rozstrzygnięcie drugiej edycji programu „Kierunek Samodzielność”

DPD Polska we współpracy z Towarzystwem Nasz Dom ogłosiła laureatów drugiej edycji programu „Kierunek Samodzielność”. W ramach projektu uczniowie, będący pod opieką placówek opiekuńczo-wychowawczych lub rodzin zastępczych i uczący się w ostatnich klasach liceów, techników i szkół zawodowych, ubiegają się o uczestnictwo w kursach, które ułatwiają spełnienie zawodowych marzeń i start w dorosłe życie. Liczy się spójność planów i motywacja.

Podobnie jak w ubiegłorocznej pilotażowej edycji programu, najciekawsze i najlepiej uzasadnione zgłoszenia, poparte pozytywną oceną ze strony wychowawców, zostaną nagrodzone kursami zawodowymi, które pomogą młodym, ambitnym osobom wychowującym się w domach dziecka lepiej wejść w dorosłość. Dzięki wsparciu DPD sfinansowane zostaną m.in. kursy przedmiotowe z matematyki i chemii, programowania w języku C++ czy kurs spawacza i operatora wózka widłowego. Laureaci planują studia medyczne, fizyczne, informatyczne, a także pracę wysokokwalifikowanych fachowców-rzemieślników.

– Sukces pierwszej edycji zaowocował większą liczbą świetnych zgłoszeń. W gronie finalistów znaleźli się m.in. kandydaci na studia medyczne, informatyczne, fizyczne, ale także osoby chcące wykształcić się na cukierników, baristów czy rzemieślników. Kursy mają pomóc w zdobyciu upragnionego zawodu lub możliwości samodzielnego utrzymania się podczas studiów. Cieszymy się, że możemy wesprzeć ambitną młodzież, która z naturalnych względów ma trudniejszy start. Cała procedura zorganizowana jest tak, aby skłonić kandydatów do jak największej proaktywności i dać im poczucie, że mają realny wpływ na swoje życie. Zamiast gotowych rozwiązań dajemy narzędzie – kurs, szkolenie – pomocne w dążeniu do usamodzielnienia się – mówi Małgorzata Maj, rzeczniczka DPD Polska.

–  Do programu zgłosiło się dwukrotnie więcej uczestników niż w roku poprzednim.  Młodzież przygotowująca się do opuszczenia placówki czy rodziny zastępczej, często nie ma pomysłu albo wsparcia odnośnie wyboru dalszej drogi życiowej. Co roku blisko 6 tys. z prawie 70 tys. wychowanków domów dziecka, rodzin zastępczych i placówek opiekuńczo – wychowawczych osiąga pełnoletność. Staramy się, poprzez takie programy jak ten, wspierać młodzież, odkrywać ich potencjał i asystować przy ich decyzjach zawodowych – mówi Elżbieta Prządka, koordynatorka  ds. współpracy z partnerami zewnętrznymi, Towarzystwo Nasz Dom.

Program „Kierunek Samodzielność” prowadzony we współpracy z Towarzystwem Nasz Dom jest realizowany w ramach Driving Change™, podejścia DPDgroup do społecznej odpowiedzialności biznesu. Priorytety CSR wiążą się bezpośrednio z podstawowym obszarem działalności firmy, jakim jest doręczanie przesyłek, i obejmują następujące postulaty: „neutralni dla środowiska”, „przyjazna logistyka miejska”, „bliżej społeczności” i „innowacyjna przedsiębiorczość”.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

DPD Polska partnerem programu E(x)plory 2017

DPD Polska była w tym roku po raz drugi partnerem logistycznym VI festiwalu i konkursu E(x)plory 2017. Podobnie jak w ubiegłym roku, firma ufundowała nagrody specjalne dla młodych naukowców. Wyróżnienia otrzymali twórcy elektronicznego systemu do zarządzania i kontroli pasieki – rozwiązania usprawniającego pracę pszczelarzy, oraz badaczka, która opracowała lek na bazie ziół wspierający terapię antynowotworową. Ogłoszenie wszystkich laureatów programu i wręczenie nagród miało miejsce podczas uroczystej gali 20 października w Gdyni.

Program E(x)plory to wyjątkowa inicjatywa promująca naukę i innowacje oraz wspierająca młode talenty naukowe i innowatorów. Laureatami nagród specjalnych DPD Polska zostali Michał Mikołaj Radkowski i Michał Żmijewski, twórcy Beehive Net – elektronicznego rozwiązania wspomagającego pracę pszczelarzy za pomocą modularnej sieci czujników. Drugim projektem wyróżnionym przez DPD Polska jest praca Agaty Gaweł pt. „Wpływ ekstraktów z roślin zielarskich na florę bakteryjną oraz biologię komórek rakowych”. W projekcie zbadano wpływ ekstraktów uzyskanych z polskich ziół na biologię komórek rakowych oraz mikroflorę bakteryjną. Równolegle opracowano dotąd nieopisaną kompozycję ziół, która wykazuje właściwości prozdrowotne (antyrakowe).

– Z rosnącym zadowoleniem uczestniczymy w programie E(x)plory. W ramach współpracy z Fundacją Nowych Technologii oferujemy nie tylko nasze zasoby logistyczne, ale także fundujemy nagrody specjalne. W tym roku uhonorowaliśmy projekty związane naturą, gdyż zarówno przedsiębiorczość jak i działania przyjazne dla środowiska naturalnego to ważne postulaty naszego podejścia do społecznej odpowiedzialności biznesu – mówi Rafał Nawłoka, Prezes Zarządu DPD Polska.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)