eKomercyjnie.pl

Prasówka e-commerce #35

Zapraszamy do lektury trzydziestej piątej prasówki e-commerce, w której znajdziecie informacje o szczegółach porozumienia PE i UE w zakresie międzynarodowego e-handlu oraz nowego programu platformy eBay w Polsce. Przeczytacie również o świątecznych zakupach w Internecie, znaczeniu Black Friday w naszym kraju, wzroście sprzedaży sieci Whole Foods czy transgranicznym obliczu handlu wirtualnego.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Wzrost sprzedaży Whole Foods

Sprzedaż Whole Foods wzrosła najbardziej w ciągu ostatnich dwóch lat (o ok. 4,4% rok po roku). Jak wiadomo, sieć niedawno została przejęta przez serwis Amazon, który rozpoczął od obniżenia cen produktów w sklepach Whole Foods. Trudno stwierdzić, czy było to bezpośrednią przyczyną wzrostu sprzedaży, nie ulega jednak wątpliwości, że inicjatywa ta zwiększyła popularność linii Whole Foods w sieci.

Wirtualne prezenty

Zgodnie z analizą Deloitte, coraz większy odsetek Polaków świąteczne prezenty kupuje przez Internet, a nasz kraj znajduje się w czołówce państw, których obywatele preferują wirtualne zakupy. Statystyki pokazują, że online kupujemy przede wszystkim produkty multimedialne. W tym roku aż 42% środków przeznaczonych na zakup świątecznych podarków trafi na konta e-sklepów. Do zakupów przez Internet przekonuje nas wygodna dostawa domowa oraz fakt, że dokonywać zakupów możemy o każdej porze dnia i nocy. Aż 52% respondentów z Polski deklaruje poszukiwanie w Internecie towarów niedostępnych w tradycyjnym sklepie. Sklepy stacjonarne wciąż jednak wygrywają z internetowymi, jeżeli chodzi o zakup produktów żywnościowych oraz kosmetycznych.

Nowy program portalu eBay

Wzorem takich krajów jak: USA, Niemcy, Wielka Brytania, Francja czy Hiszpania, nasz kraj będzie wkrótce korzystał z programu „Okazje” działającego na platformie eBay. Program przeznaczony jest dla e-sprzedawców, którzy chcą zareklamować swe produkty, zarówno na rodzimym, jak i zagranicznym rynku. Zakładka „Okazje” ma gwarantować szybką i darmową wysyłkę towarów. Sprzedawcy wystawiają w programie określoną liczbę produktów w obniżonych cenach aż do wyczerpania zapasów magazynowych. Rabaty sięgają od 20 do 90%. Programem objęte są głównie produkty z działów: moda i uroda, dom, i ogród, elektronika. Wystawianie przedmiotów jest bezpłatne, sprzedawcy płacą jedynie prowizję w wysokości 1,7% wartości wystawianych przedmiotów. Program „Okazje” to młodszy brat funkcjonującego już programu „eBaymag” obsługującego aukcje międzynarodowe.

Black Friday w Polsce- okazja czy fikcja?

Badania Gemius/PBI wykazały, iż podczas Czarnego Piątku 2016 r. strony e-sklepów odwiedziło 5,3 mln osób, czyli 20% Internautów. Dla porównania Cyber Monday przyciągnął wtedy 4,7 mln klientów e-sklepów (18%), a Dzień Darmowej Dostawy- 4,1 mln (16%). Analizując jednak cały rynek e-commerce w Polsce, nie tylko sklepy internetowe, należy stwierdzić, że zestawienie to rysuje się zupełnie odwrotnie. Przede wszystkim z tego punktu widzenia największą popularnością cieszył się poniedziałek, 14 listopada- wówczas odnotowano reakcję aż 7,5 mln użytkowników Internetu (30%). W tym zestawieniu wśród świąt internetowego handlu pierwsze miejsce zajął Cyber Monday- Black Friday i Dzień Darmowej Dostawy wypadły dużo gorzej. Te dane dowodzą, że Czarny Piątek nie jest jeszcze w Polsce postrzegany jako szczególna okazja cenowa, lecz Polacy traktują ten dzień jak jedną z wielu promocyjnych okazji.

DPD Polska po raz kolejny najlepszym dostawcą według konsumentów i Ceneo.pl

DPD Polska zdobyła ponownie pierwsze miejsce w rankingu Ceneo.pl. Firma utrzymała uzyskany w ubiegłym roku tytuł najlepszego dostawcy działającego na polskim rynku e-commerce. Ranking został opracowany na podstawie opinii konsumentów – użytkowników największej w Polsce porównywarki cen i ofert Ceneo.pl. W pięciostopniowej skali DPD Polska uzyskała 4,8 punktu, a skłonność do polecania jej usług wyniosła 97%.

Europejscy kupujący na rynku międzynarodowym

Aż 54% europejskich e-klientów dokonuje zakupów w systemie transgranicznym, co stanowi 2%-owy wzrost w stosunku do roku ubiegłego. Zgodnie z najnowszym raportem DPDgroup ok 14% wszystkich kupujących online w Europie zamawia przez Internet świeżą żywność i napoje, a ponad połowa europejskich e-konsumentów dokonała w tym roku transakcji na zagranicznych stronach internetowych. Widoczny jest trend zgodnie z którym zakupy wewnątrzeuropejskie tracą na znaczeniu na rzecz transakcji dokonywanych za pośrednictwem chińskich portali (wśród nich potentatem jest AliExpress). Coraz częściej ponadto zakupy dokonywane są przy użyciu smartfonów, a aż 43% respondentów za ważne kryterium wyboru serwisu sprzedażowego uważa dostosowanie jego ustawień do wymogów urządzeń mobilnych. Badania ilustrują także, iż w Europie coraz powszechniejsze staje się korzystanie z paczkomatów- jest to szczególnie popularne we Francji, gdzie przesyłki odbiera w ten sposób 58% e-klientów. Statystyki pokazują zatem nowy transgraniczny wymiar wirtualnego handlu.

Porozumienie PE i UE o nieblokowaniu handlu zagranicznego

Nowe prawo ma przeciwdziałać tzw. geoblokowaniu, czyli udaremnianiu konsumentom z Unii dokonywania zakupów za pomocą serwisów zagranicznych. Porozumienie gwarantuje swobodę kupowania na wspólnym europejskim rynku, co do tej pory było utrudnione. Klienci często byli automatycznie przekierowywani na strony rodzimych producentów, których towary niejednokrotnie okazywały się droższe od zagranicznych. Jak wynika z przeprowadzonych badań, aż 30% wirtualnych klientów uskarżało się na to, że nie mogli swobodnie zamówić odzieży sportowej i innych akcesoriów w zagranicznych sklepach niestacjonarnych. Państwa członkowskie powoływały się na ochronę interesów rodzimych sprzedawców. Z kolei Parlament Europejski sprzeciwiał się ograniczeniu wolności konsumentów unijnych na rynku. Osiągnięto jednak kompromis, a nowe prawo ma zostać wdrożone na okres dwuletni, po upływie którego zostanie dokonana ocena funkcjonowania takiego systemu. Co istotne, nowe prawo nie nakłada na e-sprzedawców obowiązku fizycznego dostarczania zamówionych towarów, klienci będą mogli skorzystać z usług innych dostawców.

Już za 8 dni odbędzie się Dzień Darmowej Dostawy 2017


Rozpoczęły się oficjalne zapisy do Dnia Darmowej Dostawy 2017. eKomercyjnie po raz koleiny organizuje akcję, która ma zachęcić Polaków do robienia zakupów w sieci oraz pokazać, że nasza branża potrafi skutecznie działać razem. W tej chwili do akcji zgłosiło się ponad 1200 polskich e-sklepów.

Celem Dnia Darmowej Dostawy jest zachęcenie jak największej liczby klientów do zrobienia zakupów w sieci. Darmowa dostawa ma przekonać klientów, którzy do tej pory nie zamawiali w sieci, ale także dotrzeć do tych, którzy kupują często i szukają promocji i okazji.

Warto wspomnieć, że zapisanie sklepu do akcji jest zupełnie darmowe. To nasz pomysł na to, żeby rynek e-handlu rósł w szybszym tempie. Na prośby sklepów możliwość odpłatnego wyróżnienia sklepu na stronie głównej i liście kategorii, w której się znajduje (tylko dla zainteresowanych – to opcja dodatkowa, płatna i nie jest konieczna, aby wziąć udział w akcji).

Sklepy można zapisywać tutaj

Zapraszamy do współpracy wszystkie firmy zainteresowane dołączeniem do grona partnerów Dnia Darmowej Dostawy 2017. Wszystkie pytania prosimy kierować na adres dawid.marut@ekomercyjnie.pl

Partnerami tegorocznej edycji są: Brand24, Furgonetka.pl, SMSAPI, UNIFIEDFACTORY, RAJAPACK, Przelewy24, SKY-SHOP.pl, Ceneo.pl, Shoper, Globkurier.pl , TopOnline, OKTAWAVE, Raiffeisen POLBANK, Paczka w Ruchu oraz CoffeeDesk.pl

Rekordowy Black Friday w OleOle.pl

24 listopada 2017 roku był prawdziwie rekordowym piątkiem w historii sklepu internetowego OleOle.pl. Z tej okazji pracownicy sklepu zebrali najciekawsze dane i przygotowali autorską infografikę.

Prasówka e-commerce powstaje dzięki:

DPD PolskaDPD Polska jest częścią DPDgroup, drugiej pod względem wielkości międzynarodowej sieci kurierskiej w Europie. Jest wiodącą firmą na polskim rynku. Z DPD kooperuje ponad 5000 kurierów doręczających rocznie ponad 100 mln paczek. Grupa kapitałowa DPD Polska obejmuje firmę kurierską DPD wraz ze spółką DPD Strefa Paczki, której oferta DPD Pickup przeznaczona jest dla klientów indywidualnych oraz firmę spedycyjną ACP GF.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #34

Zapraszamy do lektury trzydziestej czwartej prasówki e-commerce, w której zamieściliśmy informacje o najszybciej rozwijających się rynkach e-commerce w Europie oraz przetargu Allegro na usługi operatorów logistycznych. Znajdziecie w niej również wzmianki o frekwencji wystawców na Targach eHandlu w Warszawie oraz zyskach osiąganych podczas takich świąt jak Black Friday, czy Dzień Singla w Chinach.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Rozwój rynków e-commerce w Europie

Szacuje się, że w najbliższych latach krajami o najszybciej rozwijającym się rynku e-commerce będą Włochy i Holandia. Przewidywana roczna stopa wzrostu w handlu detalicznym online w tych państwach ma sięgnąć 14%. Serwis Worldpay, który przeprowadził w tym kierunku globalny research, donosi, że Holandia uzyskała w roku bieżącym obroty z e-commerce w wysokości ok. 22 miliardów euro, zaś Włochy ok. 21 miliardów euro. Inne europejskie kraje również notują wzrost rocznych dochodów w branży: Turcja – 13%, Niemcy – 11%, Dania, Norwegia i Wielka Brytania – 10%, Francja i Szwecja – 9%, Polska i Rosja – 8%, Belgia i Hiszpania – 7%. Tendencja wzrostowa jest zauważalna i stanowi wypadkową powszechnego dostępu do internetowych źródeł sprzedaży.<

Znaczenie Black Friday dla wirtualnego handlu

W tym roku święto to przypada już 24 listopada, rozpoczynając niejako okres przedświątecznej gorączki zakupowej. Czarny Piątek, jako dzień niezliczonych przecen i promocji, stanowi świetną okazję dla e-sprzedawców do zwiększenia wyników sprzedaży, zaś dla konsumentów- do zakupienia pożądanych produktów i usług w okazyjnych cenach. Faktem jest, iż klienci coraz częściej korzystają z wirtualnych ofert, które zapewniają wygodę i komfort kupowania bez wychodzenia z domu. Zgodnie z ustaleniami polskiej firmy RTB House w 2016 r. liczba klientów e-sklepów wzrosła o ponad 106% w stosunku do ubiegłorocznego BF, liczba transakcji zwiększyła się natomiast aż o 204%. W tym roku szczegółowa analiza rynku pozwala przewidywać jeszcze większe zyski. W Polsce podczas BF 2016 dokonano o 138% więcej transakcji niż średnio w całym listopadzie 2016 r. Ponadto w ubiegłym roku liczba reakcji kupujących w stosunku do ogólnej liczby kliknięć w reklamach (tzw. wskaźnik konwersji) była podczas BF o prawie 70% wyższa niż średnio w całym listopadzie w roku poprzedzającym. Do BF warto się solidnie przygotować, by był on jak najbardziej efektywny.

Dzień Singla dniem niebotycznych zysków

Obchodzony 11 listopada w Chinach Dzień Singla wygenerował ogromne zyski w branży e-commerce. Przeceny na chińskim portalu sprzedażowym Alibaba sięgały w tym dniu 90% i skorzystało z nich prawie półtora miliarda ludzi z różnych zakątków świata. Serwis zanotował 256 tysięcy transakcji na sekundę i zarobił 25 miliardów dolarów, co stanowi wzrost sprzedaży o 39% w stosunku do ubiegłego roku. Okazuje się, że samotność również może być dobrym chwytem marketingowym, gdyż Dzień Singla pobił na głowę nawet Black Friday, który dla porównania wygenerował zyski na poziomie „zaledwie” 3 miliardów dolarów.

Trzynasta edycja Targów eHandlu

Impreza odbyła się 8 listopada w Warszawie. To największe wydarzenie w branży e-commerce w naszym kraju przyciągnęło prawie 140 wystawców oraz ponad 5000 gości. Podczas 22 specjalistycznych wykładów poruszono tematy istotne dla e-sprzedawców, m.in. kwestię udogodnień w dziedzinie płatności mobilnych, czy porad dotyczących przygotowania e-sklepu do Black Friday. Prezentowane treści można znaleźć na oficjalnej stronie organizatora na portalu Facebook. Podczas eventu na Gali Zaufanych Ceneo.pl uhonorowano firmy działające efektywnie w branży. Kolejna edycja Targów eHandlu i świetna okazja do promowania swojej firmy już w kwietniu przyszłego roku w Krakowie (rezerwacja stoisk na przełomie listopada i grudnia br.). Z projektem można zapoznać się szerzej na stronie: https://targiehandlu.pl/.

Przetarg Allegro na usługi logistyczne

Wkrótce Allegro ogłosi przetarg na usługi operatorów logistycznych, by ułatwić i usprawnić proces dostawy przesyłek do zamawiających. Klienci z nowych form dostawy będą mogli skorzystać już w połowie 2018 r. Bodźcem do zmian w ofercie logistycznej jest z pewnością tydzień darmowej dostawy do Paczkomatów, który rozpoczął się na Allegro już 18 listopada. Zmiany mają służyć ujednoliceniu cen (bez kosztów ukrytych) oraz przyspieszeniu dostaw. Kupujący będą dysponować narzędziami do śledzenia przesyłek za pośrednictwem portalu. Nowa oferta ma zawierać m.in. usługę express, gwarantującą dostawę towaru już następnego dnia po zakupie. Dotychczas serwis zawarł w zakresie logistyki umowy z firmami: Integer oraz DHL Parcel, z którą realizuje usługę Kurier Wieczór. Usługa ta pozwala na realizowanie dostaw w godzinach wieczornych, aż do 22:00.

Dzień Darmowej Dostawy 2017 już 5 grudnia


Rozpoczęły się oficjalne zapisy do Dnia Darmowej Dostawy 2017. eKomercyjnie po raz koleiny organizuje akcję, która ma zachęcić Polaków do robienia zakupów w sieci oraz pokazać, że nasza branża potrafi skutecznie działać razem. W tej chwili do akcji zgłosiło się ponad 700 polskich e-sklepów.

Celem Dnia Darmowej Dostawy jest zachęcenie jak największej liczby klientów do zrobienia zakupów w sieci. Darmowa dostawa ma przekonać klientów, którzy do tej pory nie zamawiali w sieci, ale także dotrzeć do tych, którzy kupują często i szukają promocji i okazji.

Warto wspomnieć, że zapisanie sklepu do akcji jest zupełnie darmowe. To nasz pomysł na to, żeby rynek e-handlu rósł w szybszym tempie. Na prośby sklepów możliwość odpłatnego wyróżnienia sklepu na stronie głównej i liście kategorii, w której się znajduje (tylko dla zainteresowanych – to opcja dodatkowa, płatna i nie jest konieczna, aby wziąć udział w akcji).

Sklepy można zapisywać tutaj

Zapraszamy do współpracy wszystkie firmy zainteresowane dołączeniem do grona partnerów Dnia Darmowej Dostawy 2017. Wszystkie pytania prosimy kierować na adres dawid.marut@ekomercyjnie.pl

Partnerami tegorocznej edycji są: Brand24, Furgonetka.pl, SMSAPI, UNIFIEDFACTORY, RAJAPACK, Przelewy24, SKY-SHOP.pl, Ceneo.pl, Shoper, Globkurier.pl oraz CoffeeDesk.pl

Prasówka e-commerce powstaje dzięki:

DPD PolskaDPD Polska jest częścią DPDgroup, drugiej pod względem wielkości międzynarodowej sieci kurierskiej w Europie. Jest wiodącą firmą na polskim rynku. Z DPD kooperuje ponad 5000 kurierów doręczających rocznie ponad 100 mln paczek. Grupa kapitałowa DPD Polska obejmuje firmę kurierską DPD wraz ze spółką DPD Strefa Paczki, której oferta DPD Pickup przeznaczona jest dla klientów indywidualnych oraz firmę spedycyjną ACP GF.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Co każdy menedżer e-commerce powinien wiedzieć o chmurze w okresie zbliżających się promocji? 

Specyfika chmury obliczeniowej sprawia, że jest ona stworzona dla wszelkiego rodzaju biznesów internetowych. Dlaczego to właśnie cloud computing, a nie serwer dedykowany, VPS czy zwykły tradycyjny hosting zdobywa uznanie branży e-commerce?

Drzemiąca moc e-commerce

Branża e-handlu rozwija się na świecie bardzo dynamicznie, a pomyśleć, że jeszcze 10 lat temu zakupy w Internecie budziły wiele obaw wśród potencjalnych klientów – zarówno pod względem bezpieczeństwa transakcji, jak i komfortu korzystania z danej platformy. Dzisiaj jest zupełnie inaczej, a zmiany widać nawet na naszym rodzimym rynku.

Badania pokazują, że aż 84% Polaków lubi robić zakupy przez Internet. Ciekawe jest również to, że 82% pytanych lubi przeglądać oferty sklepów bez zamiaru zakupu, ale dla przyjemności. Z tego samego badania dowiedzieć się można, że to, co zniechęca nas do robienia zakupów w sieci, to np. niewystarczające informacje na temat oferty. Niedostateczna liczba zdjęć czy niedokładne opisy produktów zniechęcają do zakupu 65% klientów. Kwestie bezpieczeństwa platformy handlowej są natomiast istotne dla 96% badanych.

Wszystkie te dane pokazują, że branża e-handlu odrobiła lekcję, ale jest jeszcze sporo do zrobienia. Przede wszystkim warto zaznaczyć, że rynek z roku na rok robi się coraz większy, przybywa nowych internautów, a wolnym krokiem w dorosłe życie wchodzi właśnie pokolenie wychowane na Internecie od urodzenia. To wielka szansa dla e-sklepów, ale czy wszyscy są gotowi na szturm nowej masy klientów?

E-klient też królem!

Konkurencja nie śpi –  dobrze znana maksyma wśród tradycyjnych handlowców znajduje swoje odzwierciedlenie także w handlu elektronicznym. Jeśli sklep internetowy nie jest przygotowany na obsłużenie dużej liczby klientów, najprościej sprawę ujmując, serwer się zawiesi.

Przyrównać to można do sytuacji, w której przez drzwi naszego sklepu będzie chciało przejść sto osób na raz – naturalnie, nie uda się nikomu, a my pomimo wielu potencjalnych klientów, nie obsłużymy żadnego. Serwery dedykowane czy hosting współdzielony dławią się w podobny sposób.

Prawdziwą gehenną dla starych rozwiązań hostingowych jest obserwowany właśnie boom na urządzenia mobilne i spontaniczny rozrost tego segmentu e-handlu. W praktyce, dla większości sprzedawców Internetowych oznacza to, że muszą znaleźć nowe zasoby, aby udźwignąć dodatkowe obciążenie generowane przez klientów korzystających np. ze smartfonów.

Warto zaznaczyć, że potencjalni klienci, którzy w drodze z pracy do domu przeglądają ofertę sklepu na urządzeniu mobilnym prawdopodobnie i tak odwiedzą stronę na komputerze stacjonarnym, zanim podejmą decyzję zakupową. Dlatego ważne jest, aby już na etapie aplikacji mobilnej dostarczyć klientowi wyczerpujące informacje.
_


Uwaga, podwajamy Twoją pierwszą wpłatę

Mamy dla Ciebie specjalną ofertę. Załóż konto w Oktawave, dokonaj wpłaty zasilającej Twoje konto prepaidowe, a my ją podwoimy!

Co trzeba zrobić?

1.Załóż konto: https://admin.oktawave.com/Pages/CreateAccount.aspx

2.Wejdź do zakładki Konto | Doładuj konto.

3.Dokonaj płatności, a w trakcie tego procesu podaj kod: hHkAVqy4.

4.Ciesz się podwójnym doładowaniem!

Szczegóły akcji: https://www.oktawave.com/pl/badzcieczujni.


Aaaby sprzedać…

Jak jednak poradzić sobie z coraz większą liczbą użytkowników na tym samym sprzęcie serwerowym? Można oczywiście go rozbudować, jeśli jest to jeszcze serwer trzymany we włościach firmy. Takiemu rozwiązaniu przyklaśnie każdy producent sprzętu komputerowego, ale chyba jasne jest, że poprawianie humoru firmom produkującym sprzęt nie będzie się opłacało w dłuższej perspektywie.

W którymś momencie firma stanie przed kolejnym dylematem – czy inwestować dalej w swój serwer i ponosić wszystkie konsekwencje jego eksploatacji, czy może jednak wybrać outsourcing i zamówić rozwiązanie hostingowe w firmie zewnętrznej? Tutaj ponownie pojawi się dylemat – którą technologię wybrać?

Hosting współdzielony odchodzi do lamusa. Poważnego biznesu nie da się już dzisiaj oprzeć na takim rozwiązaniu, zwłaszcza jeśli mówimy o branży, która rozwija się tak dynamicznie jak e-commerce. Głównym konkurentem chmury jest zatem VPS oraz serwer dedykowany.

Dla sklepu internetowego migracja na serwer wirtualny to zwykła ruletka, a wynika to z faktu, czym tak naprawdę jest VPS. Jest to maszyna wirtualna, która działa obok wielu podobnych na jednej fizycznej maszynie. W praktyce oznacza to, że jeśli jeden z innych klientów hostera mocno obciąży maszynę, spadnie wydajność naszego kawałka tej maszyny. To z kolei przekłada się na dobrze znane wszystkim e-handlowcom problemy z dostępnością do platformy handlowej. Może zatem serwer dedykowany?

Każdy, nawet najpotężniejszy serwer dedykowany również ma ograniczone zasoby. Są one oczywiście większe niż w przypadku zwykłego serwera wirtualnego, ale w momencie nagłego wzrostu liczby klientów, np. związanego z sezonowością prowadzonej działalności e-handlowej, serwer taki polegnie.

Z finansowego punktu widzenia firma płacić będzie więcej w każdym miesiącu, aby finalnie, w krytycznym dla danego biznesu okresie i tak nie podołać, a wszystko przez źle dobraną technologię hostingową. Dlaczego zatem chmura obliczeniowa jest panaceum na problemy branży e-commerce?

Chmura obliczeniowa to przede wszystkim skalowalność

To oznacza, że infrastrukturę IT, na której zbudowany jest konkretny e-biznes, można polepszyć w zaledwie kilka minut. Nie trzeba tracić czasu na poszukiwanie sprzętu, nie trzeba godzinami negocjować telefonicznie upgrade’u serwera dedykowanego – wystarczy kilka kliknięć w panelu administracyjnym. Jeśli w Twojej firmie zasobów nie powiększa się tak prosto i szybko – to wiedz, że u konkurencji może to wyglądać właśnie w taki sposób.

Uczymy się na błędach, ale czy w dobie nowych technologii musi to dotykać funkcjonowania Twojego biznesu? Nie musi i nie powinno, zwłaszcza że mówimy o technologii, która jest dostępna dla każdego i wcale nie oznacza większych nakładów finansowych. Manualne zwiększanie zasobów w panelu administracyjnym to jednak nie wszystko, co chmura obliczeniowa ma do zaoferowania.

Chmura to także dostępność

Sklepy sezonowe, które generują większość przychodu w konkretny miesiąc (czy miesiące), cały czas borykają się ze zjawiskiem nadmiernych wydatków na infrastrukturę IT w okresie mniejszej aktywności i brakiem dostatecznej mocy, w okresie kiedy generują lwią część swojego dochodu. Za przykład mogą posłużyć producenci oraz e-sprzedawcy ozdób na choinkę, do których na stronę raczej nikt nie zagląda w sierpniu. Odpowiedzią na ich problemy jest Autoskaler.

Autoskaler, czyli narzędzie do automatycznego zmieniania mocy maszyny w zależności od jej obciążenia, nie jest już pieśnią przyszłości. Jest to narzędzie, które świetnie sprawuje się w branży e-commerce i jest odpowiedzią na sezonowy, wzmożony ruch na platformach handlowych, np. w okresie przedświątecznym. Brak właściwych rozwiązań może skutkować spektakularną wpadką jak w przypadku Best Buy, jednej z większych platform e-handlu w Stanach Zjednoczonych, która nie poradziła sobie z naporem przedświątecznych zakupów w 2012 roku. W odpowiedzi klienci zrobili to, co każdy z nas by zrobił, widząc tabliczkę „Zamknięte” – poszli do konkurencji. Humorystyczny tekst „Spodziewaliśmy się śniegu, a przyszła śnieżyca” nie przekonał potencjalnych klientów do czekania, aż strona się załaduje – kiedy w innych e-sklepach wszystko działa.

Chmura wyzwala potencjał i pozwala zapomnieć o problemach

Powyższe argumenty powinny przekonać niezdecydowanych, że chmura obliczeniowa to dobry pomysł dla każdego biznesu. Cloud computing ma jednak o wiele więcej do zaoferowania.

Przede wszystkim firma, która migruje do chmury, przestaje martwić się wydatkami na sprzęt, a te w przypadku sprzętu serwerowego mogą być duże. Jednak to nie cena jest dla wielu e-sklepów najistotniejsza, ale sam fakt, że potrzebna jest ingerencja w infrastrukturę IT. Ingerencja powoduje przestoje, a więc klienci nie mają dostępu do platformy handlowej. Nie ma znaczenia, czy mówimy o serwerze trzymanym in-house, czy też dzierżawionym w firmie hostingowej – tam przecież również ktoś będzie musiał ingerować w jednostkę, na której działa e-sklep.

Chmura odciąża również zasoby ludzkie, gdyż zarówno konserwacją jak i stałym doskonaleniem usług zajmuje się dostawca rozwiązań chmurowych. Administratorzy mogą zatem poświęcić więcej czasu na… administrowanie systemem operacyjnym i aplikacjami.

Kolejny argument przemawiający na korzyść chmury obliczeniowej to bezpieczeństwo danych firmowych oraz danych klientów e-sklepów. O bezpieczeństwie naszych rozwiązań dowiesz się więcej z odrębnego dokumentu „Bezpieczeństwo Chmury obliczeniowej Oktawave”, który znajduje się w naszej Bazie Wiedzy. Chmura Oktawave spełnia również wszystkie wymogi GIODO dotyczące przetwarzania danych osobowych.

Z biznesowego punktu widzenia sprawa jest prosta – decydując się na chmurę obliczeniową, firma przestaje marnować czas poświęcany na rozwój i utrzymanie infrastruktury IT, a zamiast tego skupia się na sprzedaży swoich towarów.

Jeszcze nieprzekonany? W Oktawave wiemy, że obraz wart jest tysiąc słów, dlatego oferujemy 25 PLN dla każdego klienta na start. To wystarczy, aby przetestować Oktawave i zobrazować różnicę pomiędzy starą technologia a chmurą obliczeniową. Jeśli będziesz zaś potrzebował pomocy przy migracji lub instalacji swojego oprogramowania, oddamy Ci do dyspozycji zespół wykwalifikowanych osób, które zmienią sposób, w jaki zarządzasz swoim e-commerce’owym IT.

Odwiedź nas: http://www.oktawave.com/pl/.


Uwaga, podwajamy Twoją pierwszą wpłatę

Mamy dla Ciebie specjalną ofertę. Załóż konto w Oktawave, dokonaj wpłaty zasilającej Twoje konto prepaidowe, a my ją podwoimy!

Co trzeba zrobić?

5.Załóż konto: https://admin.oktawave.com/Pages/CreateAccount.aspx

6.Wejdź do zakładki Konto | Doładuj konto.

7.Dokonaj płatności, a w trakcie tego procesu podaj kod: hHkAVqy4.

8.Ciesz się podwójnym doładowaniem!

Szczegóły akcji: https://www.oktawave.com/pl/badzcieczujni.


* – badania przeprowadzone przez TNS Polska oraz portal Ceneo pod koniec 2014r.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)