eKomercyjnie.pl

Prasówka e-commerce #40

Zapraszamy do lektury czterdziestej prasówki e-commerce, w której zamieściliśmy informacje o nowej ofercie Poczty Polskiej dla e-sprzedawców, opiniach internautów jako ważnym czynniku marketingowym dla sklepów internetowych oraz o tym, ile kosztowały brytyjskie święta. Możecie ponadto przeczytać o udziale unijnych firm w wirtualnym rynku, rozszerzeniu działalności Packhelp, a także o obrotach na holenderskim rynku e-commerce.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Reklama

Polecony eCommerce

1 stycznia 2018 r. Poczta Polska wprowadziła nową usługę dla e-sprzedawców – Polecony eCommerce, czyli przesyłki z gwarantowaną datą doręczenia w pakiecie z opakowaniami firmowymi. Takie zestawy zawierają po 5, 30, 50 i 100 sztuk o następujących gabarytach: szerokość 210mm x długość 300mm x grubość 50mm. Sprzedawcy internetowi mogą w ten sposób nadać produkty ważące maksymalnie 1 kilogram. Czas doręczenia standardowej przesyłki eCommerce wynosi do 3 dni roboczych, natomiast Polecony eCommerce Priorytet (jeżeli zostanie nadany do godziny 15) dostarczany jest już następnego dnia roboczego. Proces rejestracji tego typu przesyłek jest całkowicie zautomatyzowany. Aplikacja eNadawca pozwala szybko obsłużyć wysyłkę towarów do sporej liczby klientów, skraca również czas generowania dokumentów pocztowych. Poczta Polska oferuje aż 8 rodzajów pakietów, w zależności od potrzeb sprzedających i kupujących. Oferta ma obowiązywać do końca roku lub do wyczerpania zapasów (pakiety zakupione w czasie obowiązywania usługi mogą zostać wykorzystane do 31.03.2019 r.). Zastosowane rozwiązanie to jedna z wielu zmian następujących na nieustannie rozwijającym się rynku e-commerce.

Rekomendacje internautów na wagę złota

Analiza przeprowadzona przez firmę Gemius we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej pokazuje, że decydując się na skorzystanie z oferty sklepu internetowego, często sugerujemy się opiniami innych. Dla 50% klientów to istotne kryterium. Szczególnie kierują się nim osoby w przedziale wiekowym 35-49 lat. Dla młodszych respondentów (w wieku 15-24 lata) bardziej liczą się walory graficzne witryn internetowych. Badanie zostało przeprowadzone z wykorzystaniem techniki CAWI (computer-assisted web interview) w elektronicznej ankiecie. Przepytano 1500 osób w wieku od 15 lat wzwyż. Dane pochodzą z kwietnia 2017.

Świąteczne oszczędności w UK

Jak podaje serwis Retail Economics, tegoroczne święta upłynęły na wyspach pod znakiem oszczędności. 47% konsumentów w Wielkiej Brytanii deklaruje, że w ubiegłych latach w tym samym okresie wydało więcej pieniędzy. Mniejsze utargi detalistów mogą być spowodowane rozmaitymi czynnikami, takimi jak: wzrost inflacji po Brexicie i obniżka dochodów, masowe zakupy podczas Black Friday, czy śnieżyca zniechęcająca w okresie świątecznym do wyjścia z domu i ruszenia do sklepów stacjonarnych. Zdecydowanie większą popularnością cieszyło się kupowanie online. Brytyjczycy najczęściej robili zakupy za pośrednictwem Amazona, kupowali też w sklepach: Asda, Tesco oraz Marks&Spencer.

Unijne firmy podbijają Internet

Widoczna w UE cyfryzacja rynku na coraz szerszą skalę ma ułatwiać dokonywanie transakcji transgranicznych. Zgodnie ze statystykami Eurostatu, jedna na sześć europejskich firm zatrudniających co najmniej 10 osób dokonała w 2016 r. sprzedaży produktu lub usługi w trybie online. Większość z tych przedsiębiorstw oferuje towary i usługi obywatelom kraju, w którym prowadzą działalność, lecz 44% firm sprzedających online dotarło do obywateli innych państw Unii, a 28% dokonywało transakcji także z klientami spoza tego kręgu. Pod wieloma względami jest to dobry sposób na rozszerzenie i zsynchronizowanie oferty handlowej dostępnej dla szerszego grona odbiorców, jednakże prawie dwa na pięć przedsiębiorstw sprzedających online napotkało na przeszkody, jak np. bariery językowe czy nieopłacalne koszty wysyłki. Średnia sprzedaż w unijnych firmach działających w Internecie wynosi 16%. Sprzedaż utrzymuje się na wyższym poziomie w takich państwach, jak: Irlandia (26%), czy Szwecja (25%). W Polsce współczynnik ten jest niższy, ponieważ wynosi 9%.

Nowy wymiar Packhelp

Polski startup, znany producent opakowań, rozszerza swą działalność, wkraczając do kolejnych krajów (Francja, Włochy, Czechy i Hiszpania). Marka staje się rozpoznawalna dzięki lokalizowaniu stron internetowych w poszczególnych krajach. Obecnie działają witryny firmy w siedmiu różnych językach. Kolejne zostaną uruchomione w roku 2018. Ma to na celu pozyskanie większej ilości klientów za sprawą spersonalizowania oferty i dostosowania jej do indywidualnych potrzeb. Packhelp uruchomił już aplikację mobilną, która pomaga sprzedawcom i innym osobom w projektowaniu oraz dopasowywaniu odpowiednich opakowań do towarów, jakie mają zostać przesłane. Wkrótce firma planuje również wypuścić na rynek nowe produkty, m.in. funkcjonalne torby i koperty.

Zyski branży e-commerce w Holandii

W ciągu pierwszych trzech kwartałów 2017 r. w Holandii wydano online 15,7 miliarda Euro, zaś w ostatnim kwartale już ok. 7 miliardów, widoczna jest zatem tendencja wzrostowa. Takie dane przekazało holenderskie stowarzyszenie e-commerce Thuisiwnkel.org. Oznacza to wzrost o 14% w stosunku do roku 2016. Duży udział w tych rekordowych notowaniach mają coraz chętniej i liczniej obchodzone święta, takie jak Czarny Piątek i Dzień Singla.

Furgonetka podsumowuje 2017 rok

2,5 mln nadanych przesyłek i 100 tysięcy nowych klientów. Tak w dużym skrócie wyglądał rok 2017 w Furgonetka. Liczba nadanych za jej pośrednictwem paczek wzrosła o 60% w stosunku do poprzedniego roku, udało się jej zdobyć prawie 100 tysięcy nowych klientów. W tym roku broker zintegrował się z 10 przewoźnikiem, a kolejne pojawią się już wkrótce.

Jak można przeczytać na blogu Furgonetka: „Obecnie współpracuje z nami ponad 3 tysiące firm transportowych. W serwisie pojawiło się ponad 20 tysięcy zleceń, a nasi przewoźnicy, realizując je, przejechali prawie 3 miliony kilometrów. Średnio miesięcznie na giełdzie pojawia się 1,5 tysiąca ogłoszeń i rejestruje się 250 nowych przewoźników. Nasze statystyki pokazują, że jest bardzo duże zapotrzebowanie przede wszystkim na transport mebli – aż 32% wszystkich zleceń w serwisie dotyczy tej kategorii produktów.” Całe podsumowanie dostępne jest tutaj.

Prasówka e-commerce powstaje dzięki:

DPD PolskaDPD Polska jest częścią DPDgroup, drugiej pod względem wielkości międzynarodowej sieci kurierskiej w Europie. Jest wiodącą firmą na polskim rynku. Z DPD kooperuje ponad 5000 kurierów doręczających rocznie ponad 100 mln paczek. Grupa kapitałowa DPD Polska obejmuje firmę kurierską DPD wraz ze spółką DPD Strefa Paczki, której oferta DPD Pickup przeznaczona jest dla klientów indywidualnych oraz firmę spedycyjną ACP GF.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka ecommerce #39

To już nasza trzydziesta dziewiąta prasówka ecommerce. W tym tygodniu z racji wolnego poniedziałku przenieśliśmy ją na środę. Dziś przeczytacie między innymi o naszych preferencjach zakupowych w grudniu, oraz o tym, że Kaufland rezygnuje z e-sklepów.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Reklama

W grudniu najchętniej kupowaliśmy w poniedziałki


Jak wynika z raportu RTB House, grudzień był dla e-handlowców bardzo gorącym okresem. Jeszcze nie ucichły wyprzedaże związane z Black Friday i Cyber Monday, a już rozpoczął się Dzień Darmowej Dostawy, klienci kupowali też upominki na Mikołaja oraz Gwiazdkę. E-sklepy w ostatnim miesiącu roku najchętniej odwiedzaliśmy w poniedziałki. Sprzedawcy zanotowali wzrosty odwiedzin nawet o 17%, a klienci dokonali zakupów nawet o 38% częściej, niż wynosi średnia.
Najgorszymi dniami w grudniu dla ecommerce były soboty. Trochę to nie dziwi, wtedy bowiem często odwiedzamy stacjonarne placówki, robiąc ostatnie przedświąteczne zakupy. Najniższe wskaźniki ma dzień wigilijny, gdy e-sklepy odwiedza nawet 28% osób mniej. Ciekawostką jest, że w pozostałych miesiącach najczęściej odwiedzamy platformy zakupowe w niedzielę, ale transakcji dokonujemy w dni robocze. Robimy tak między innymi dlatego, że kupując na początku tygodnia mamy pewność, że otrzymamy paczkę przed kolejnym weekendem.

Nowe centrum dystrybucji IKEA


IKEA uruchamia nowe Centrum Dystrybucji w Jarostach – jest to placówka, która ma być kolejnym elementem rozwoju strategii e-commerce dla tej marki. Do tej pory klienci IKEA złożyli prawie 14000 zamówień telefonicznych oraz internetowych na produkty sieci. Ich łączna wartość przekroczyła ponad 25 milionów złotych. Atrakcyjna jest między innymi cena dostawy, gdyż nie przekracza ona 50 zł dla paczek do 50 kilogramów.

W e-sklepach wydaliśmy średnio 190 zł na prezenty

Z raportu Deloitte „Zakupy świąteczne 2017” wynika, że ankietowani 42% swojego budżetu na upominki wydali w e-sklepach. Ponad połowa badanych za prezenty kupione w sieci płaci przy pomocy karty kredytowej lub portfela elektronicznego. 40% osób wybiera sklepy stacjonarne, gdzie za zakupy płaci gotówką. W tym roku na podarunki wydaliśmy średnio 451 zł, czyli około 51% całego świątecznego budżetu. 38% Polaków nie kupuje już w ogóle w placówkach stacjonarnych upominków dla bliskich, a wybiera jedynie sklepy online.

Kaufland jednak bez e-sklepów?

Około rok temu Kaufland uruchomił w Berlinie sklep internetowy, który miał być pierwszym krokiem w działaniach ecommerce. Klienci mogli za jego pomocą kupować żywność oraz produkty FMCG z dostawą do domu. Sieć zapowiedziała jednak, że z końcem grudnia usługa ta zostanie zamknięta, ponieważ jest nierentowna. Patrick Kaudewitz, prezes zarządu firmy Kaufland, informuje, że model sprzedaży internetowej został dobrze przyjęty przez klientów, ale nie spełnił oczekiwań biznesowych. Założeniem było utrzymanie cen w sklepie stacjonarnym oraz online na tym samym poziomie. W ofercie było około 8,5 tysiąca produktów, a dostawy realizowane były od poniedziałku do soboty do 7 do 22. Niestety pomimo ciepłego przyjęcia sklepu przez klientów poziom sprzedaży był na tyle niski, że utrzymanie tego rozwiązania wymagało nowych nakładów finansowych lub podniesienia cen, co jest sprzeczne z polityką marki.

AliExpress jednym z najpopularniejszych serwisów e-commerce w Polsce

Z danych PBI/Gemius wynika, że w ostatnich miesiącach oferty na AliExpress.com przeglądało 4–5 mln osób miesięcznie. Daje mu to miejsce w dziesiątce najpopularniejszych serwisów e-handlu w Polsce. Nie odstraszają nas długi czas oczekiwania oraz ryzyko kupienia podrobionych produktów, przyciągają nas okazyjne ceny artykułów elektronicznych, ubrań, gadżetów oraz wielu innych.

Do zakupów online przekonują nas między innymi szybkie przelewy

Raport „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska” pokazuje, że szybkie i bezpieczne płatności są dla nas głównym powodem, jaki zachęca do dokonania zakupów. 62% ankietowanych przyznaje, że wielokrotnie kierowało się tym kryterium. Poczucie bezpieczeństwa i motywację do zakupów dają także: płatność przy odbiorze na poczcie (39%) lub u kuriera (36%). Najmniej do zakupów zachęcają nas płatności mobilne (np. za pomocą kodów QR) oraz płatności ratalne i z odroczonym terminem.

Działalność CSR DPD Polska – podsumowanie roku 2017

Z początkiem ubiegłego roku DPDgroup ogłosiła międzynarodową strategię społecznej odpowiedzialności biznesu, Driving Change. W programie zostały określone obszary działań CSR dla wszystkich podmiotów należących do międzynarodowej grupy. DPD Polska wpisuje się w te założenia i aktywnie wspiera lokalne społeczności, promuje przedsiębiorczość, działa na rzecz środowiska i prowadzi przyjazną logistykę miejską. W 2017 roku firma powołała do życia także Fundację DPD Polska, której cele obejmują pomoc społeczną i charytatywną na rzecz kurierów i współpracowników. Pełne podsumowanie znajduje się tutaj.

Prasówka e-commerce powstaje dzięki:

DPD PolskaDPD Polska jest częścią DPDgroup, drugiej pod względem wielkości międzynarodowej sieci kurierskiej w Europie. Jest wiodącą firmą na polskim rynku. Z DPD kooperuje ponad 5000 kurierów doręczających rocznie ponad 100 mln paczek. Grupa kapitałowa DPD Polska obejmuje firmę kurierską DPD wraz ze spółką DPD Strefa Paczki, której oferta DPD Pickup przeznaczona jest dla klientów indywidualnych oraz firmę spedycyjną ACP GF.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Działalność CSR DPD Polska – podsumowanie roku 2017

Z początkiem ubiegłego roku DPDgroup ogłosiła międzynarodową strategię społecznej odpowiedzialności biznesu, Driving Change. W programie zostały określone obszary działań CSR dla wszystkich podmiotów należących do międzynarodowej grupy. DPD Polska wpisuje się w te założenia i aktywnie wspiera lokalne społeczności, promuje przedsiębiorczość, działa na rzecz środowiska i prowadzi przyjazną logistykę miejską. W 2017 roku firma powołała do życia także Fundację DPD Polska, której cele obejmują pomoc społeczną i charytatywną na rzecz kurierów i współpracowników.

Reklama

– Społeczna odpowiedzialność biznesu jest ważnym elementem strategii większości liczących się firm na świecie. Jest to wyraz dbałości nie tylko o wyniki biznesowe przedsiębiorstwa, ale także o jego otoczenie rozumiane jako środowisko naturalne, miasta, w których żyjemy i lokalną społeczność. Firmy potwierdzają w ten sposób, że są częścią całego ekosystemu i w swojej działalności uwzględniają różne współzależności z otoczeniem. Działalność kurierska wymaga korzystania z transportu kołowego lub lotniczego. Towarzyszy jej emisja dwutlenku węgla, dlatego firmy logistyczne na czele z DPDgroup na różne sposoby dążą do redukcji i kompensaty nadmiernej emisji. Inną przestrzenią działalności CSR są miasta, które starają się ograniczyć ruch kołowy i zanieczyszczenie powietrza. Wreszcie, ostatnią są społeczności, którym oferujemy zaangażowanie w projekty charytatywne i wspieranie przedsiębiorczości – mówi Rafał Nawłoka, Prezes Zarządu DPD Polska.

Bliżej społeczności

DPD Polska prowadzi wiele projektów społecznych. Wśród nich warto wymienić program „Kierunek Samodzielność” realizowany wspólnie z Towarzystwem Nasz Dom i adresowany do młodzieży z placówek opiekuńczo-wychowawczych, uczącej się w ostatnich klasach szkół średnich.

– Mamy za sobą już dwie edycje programu i jesteśmy mocno przekonani o zasadności tych działań – mówi Małgorzata Maj, rzeczniczka prasowa DPD Polska. – Podopieczni domów dziecka współpracujących z Towarzystwem Nasz Dom mają szansę wywalczyć kurs lub szkolenie, które pomogą im uzyskać wymarzony zawód i ułatwią start w dorosłe życie. Dzięki własnej motywacji młodzi ludzie z mniej „uprzywilejowanych” środowisk biorą sprawy w swoje ręce i precyzują własne plany. My z kolei mamy satysfakcję z tego, że mając świadomość, jak trudno jest wejść w dorosłość, dajemy wsparcie w kształtowaniu ważnych kompetencji życiowych – dodaje Małgorzata Maj.

Firma także stale współpracuje m.in. z Lubelskim Hospicjum im. Małego Księcia, gdzie wspiera „Zakręconą akcję”, zapewniając transport kilkunastu ton nakrętek zbieranych w ramach wsparcia finansowego celów statutowych dla tej instytucji.

DPD Polska realizuje lokalne projekty społeczne angażując do tego swoich pracowników. Zgłaszają oni inicjatywy, które po spełnieniu określonych warunków mogą otrzymać dotację od DPD. W ten sposób, przy oddolnym zaangażowaniu prowadzonych jest wiele projektów w całej Polsce.

Bliżej społeczności to także wiele inicjatyw sponsoringowych DPD Polska. Firma chętnie angażuje się w promocję sportu i zdrowego stylu życia, stąd m.in. współpraca z Fundacją Maraton Warszawski – sponsoring PZU Maratonu i Półmaratonu Warszawskiego. Ponadto DPD Polska dołączyła do programu Firma Przyjazna Bieganiu angażując w aktywny udział w biegach około 50 pracowników DPD Polska.

Innowacyjna przedsiębiorczość

Postulat „Innowacyjna przedsiębiorczość” polega na kształtowaniu ducha przedsiębiorczości w firmie i poza nią. Kierując się tym przesłaniem, DPD Polska drugi raz z rzędu była partnerem Fundacji Nowych Technologii, organizatora konkursu naukowego E(x)plory. Program E(x)plory jest największą w Polsce inicjatywą wpierającą utalentowaną młodzież w realizacji innowacyjnych projektów naukowych oraz promującą ich osiągnięcia na arenie międzynarodowej. DPD jest partnerem logistycznym wydarzenia i fundatorem nagród specjalnych.

Postulat „Innowacyjna przedsiębiorczość” realizowany jest także w ramach współpracy przy organizacji rejsu „Zobaczyć morze”, skierowanego do osób z dysfunkcją wzroku. Niepełnosprawni członkowie załogi otrzymują wsparcie w kształtowaniu przydatnych kompetencji życiowych, pozwalających im pewniej funkcjonować w otaczającym świecie.

Oprócz tego DPD Polska kontynuuje współpracę z platformą crowdfundingową wspieram.to przy projekcie „Sto na start” polegającym na wyszukiwaniu ciekawych projektów biznesowych i wspieraniu ich pakietem stu darmowych przesyłek.

Przyjazna logistyka miejska

DPDGroup podejmuje starania, aby wzrost obsługi e-commerce jak najmniej wpływał na życie w miastach. Grupa rozwija narzędzia i usługi, które dają więcej możliwości nadawcom i odbiorcom przesyłek. Usługa Predict pozwala precyzyjnie określić moment doręczenia przesyłki i ułatwia kontakt z kurierem. Klient może także zawitać do punktu Pickup, żeby nadać lub odebrać paczkę wtedy, kiedy mu to najbardziej odpowiada. Punkty nadania i odbioru Pickup w Gdyni i Katowicach doręczają przesyłki za pomocą samochodów elektrycznych, a warszawska placówka – rowerami na prąd. Dzięki tym rozwiązaniom logistyka miejska jest bardziej racjonalna, a mieszkańcy miast mniej narażeni na skutki ruchu kołowego w centrach.

Neutralni dla środowiska

DPD dąży do tego, aby każda paczka została doręczona bez szkody dla środowiska naturalnego. Celem DPDgroup jest zredukowanie poziomu CO2 przed 2020 r. o 10% na każdą paczkę. Grupa dba także o jakość swojej floty samochodowej, gdyż nowsze pojazdy charakteryzują się niższą emisją spalin. Dowodem na skuteczne działania DPDgroup w redukcji CO2 tzw. raport o postępie dla United Nations Global Compact (Communication on Progress; COP), z którego wynika, że jej zaangażowanie w utrzymanie neutralności dla środowiska jest wyjątkowe i wynosi 5% europejskiego rynku dobrowolnego offsetu węglowego. DPDgroup realizuje swoje cele w trzech etapach – po pierwsze, pomiar emisji CO2 wynikającej z działalności kurierskiej, po drugie redukcja emisji poprzez optymalizację tras i zwiększenie skuteczności ostatniej mili i po trzecie kompensacja poprzez zakup tzw. kredytów węglowych oraz projekty kompensacyjne prowadzone we współpracy ze spółką EcoAct, ekspertem w dziedzinie działań proekologicznych. Jeden z projektów kompensacyjnych zlokalizowany jest w Polsce i polega na wykorzystywaniu odpadów węglowych z elektrociepłowni do budowy dróg. W ostatnim czasie grupa zadecydowała o wsparciu projektu polegającego na wykorzystaniu biomasy jako paliwa w jednej z brazylijskich fabryk słodyczy. Ponadto DPDgroup kompensuje emisję CO2 poprzez wsparcie projektów energetycznych w Niemczech, Czechach, Wielkiej Brytanii, Turcji i Indiach.

Autor wpisu

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)