eKomercyjnie.pl

Prasówka e-commerce #51

 

Zapraszamy do lektury 51 prasówki e-commerce. Znajdziecie w niej między innymi informację o tym ile e-sklepów przestaje działać po kilku latach istnienia, napisaliśmy też o reaktywacji Matras, a także starcie HBO GO w modelu subskrypcyjnym.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Reklama

Tylko co 3 e-sklep działa dłużej niż 7 lat

W artykule Rzeczpospolitej można przeczytać, że do stycznia 2018 roku w Polsce zarejestrowanych było niewiele ponad 29,1 tysiąca e-sklepów. Co trzeci nie prowadzić jednak działalności. Jednak widać, że cały czas rynek stara się przyjmować nowe podmioty, bowiem pomiędzy 2013 a 2018 rokiem ilość zarejestrowanych sklepów internetowych wzrosła o 34%. Dynamika przyrostu nowych firm z branży e-commerce wynosi około 7%. W artykule znaleźć możemy też informację na temat statystyk Allegro. 15 lat temu na platformie zarejestrowało się 1757 sprzedawców, do dziś działa tylko połowa. Obecnie w serwisie tym działa aktywnie ponad 102 tys. sprzedawców.

amazon.de rozpoczyna współpracę z Payback

Dobra wiadomość dla polskich klientów, którzy kupują regularnie na niemieckim Amazonie i jednocześnie zbierają punkty Payback. Jak poinformowano w informacji prasowej od teraz każdy, kto wyda 1 euro w sklepie  Amazon.de będzie można otrzymać 1 punkt Payback. Na dodatkowe benefity mogą liczyć nowi klienci sklepu i osoby aktywnie korzystające z e-kuponów programu.

Wielki powrót Matras.pl?

Okazuje się, że księgarnia Matras nie umarła. Znalazła się spółka, która chce reaktywować markę. Mowa o eComGroup. Osoby, które obserwowały profil zamkniętej księgarni mogły ostatnio zauważyć taką oto informację, która pojawiła się na Facebooku: „Kochamy książki, kochamy księgarnie, do których się przywiązaliśmy, w których nieraz nabyliśmy cudowne książki. Matras był jedną z nich. Nie chcemy by ta marka tak łatwo odeszła, dlatego postanowiliśmy ją wskrzesić i rozwijać. Mamy doświadczenie i pasję potrzebne, by podołać temu zadaniu. Od lat z sukcesem prowadzimy tak popularne marki jak znak.com.pl – księgarnia internetowa, Woblink, Chodnik Literacki, Flow Books czy Paskarz.pl – księgarnia internetowa, a od teraz także Matras.pl” w informacji tej widnie też zastrzeżenie, żę nowy nabywca nie przeją zobowiązań marki. Trzymamy kciuki za reaktywację.

C&A otwiera kolejne sklepy internetowe

Widać, że kanał online jest dla dużych graczy bardzo ważny. C&A na początku marca uruchomiło europejski sklep, który wyróżnia się wspólnymi cenami, walutą i jedną ofertą dla 20 krajów. Do tej pory zakupy mogły dokonywać osoby z 9 krajów, teraz do listy tej dołączyły: Chorwacja, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Czechy i Węgry, gdzie C&A ma już swoje sklepy. Sklep online będzie obsługiwał również Danię, Finlandię, Grecję i Szwecję, gdzie firma nie ma swojej reprezentacji.

Klienci lubią aplikacje zakupowe

Spicy Moble przeanalizowało dostępne na rynku mobilne aplikacje zakupowe należące do różnych sieci. Z badania wynika, że 41% użytkowników aktywnie używa tych rozwiązań nie tylko do przeglądania oferty, ale także w celach zakupowych. Aplikacje tego typu mają różne zastosowanie, ale przede wszystkim sklepy internetowe oraz stacjonarne korzystają z nich w celu informacji o aktualnej ofercie, oraz umożliwiają złożyć zamówienie online. Prym w Polsce wiodą Rossmann oraz Carrefour. Ten pierwszy tylko w grudniu 2017 może pochwalić się prawie 40 milionami uruchomień appki. Osiągnięty na koniec 2017 r. wynik umieścił aplikację Rossmanna blisko takich liderów e-handlu jak OLX.pl (zasięg 17,59%), Allegro (14,16%) czy AliExpress (11,86%).

HBO GO dostępne w modelu subskrypcyjnym, nareszcie bez operatorów

Od dziś, HBO GO można wykupić, jako samodzielną usługę, opłacaną w taki sam sposób jak inne platformy VOD, czyli w miesięcznym abonamencie. Do tej pory można było kupować dostęp do platformy poprzez operatorów kablowych i komórkowych. Miesiąc kosztuje 29,90, a filmy i seriale można oglądać na różnych urządzeniach. Od Smart TV zaczynając, a na telefonach kończąc. To wejście na polski rynek było zapowiadane już jakiś czas temu i na pewno wiele osób skorzysta z darmowego pierwszego miesiąca, aby przekonać się, jaką ofertą kusi HBO GO

PayU Płacę później sposobem na porzucone koszyki?

Według danych 42% klientów porzuca koszyk w związku z brakiem wystarczających środków na swoim rachunku. Rozwiązaniem na ten problem są odroczone płatności, które coraz częściej pojawiają się w polskich e-sklepach. Jedno z nich wprowadziło PayU. PayU Płacę później pozwala odroczyć płatność nawet o 30 dni. Usługa powstała przy współpracy z firmą Kreditech, która znajduje się w top 10 najwyżej ocenianych fintechów na świecie. Usługa odroczonej płatności dostępna jest w niemal wszystkich sklepach internetowych współpracujących z PayU.

Prasówka e-commerce powstaje dzięki:

DPD PolskaDPD Polska jest częścią DPDgroup, drugiej pod względem wielkości międzynarodowej sieci kurierskiej w Europie. Jest wiodącą firmą na polskim rynku. Z DPD kooperuje ponad 5000 kurierów doręczających rocznie ponad 100 mln paczek. Grupa kapitałowa DPD Polska obejmuje firmę kurierską DPD wraz ze spółką DPD Strefa Paczki, której oferta DPD Pickup przeznaczona jest dla klientów indywidualnych oraz firmę spedycyjną ACP GF.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #50

To już 50 prasówka e-commerce, a w niej: napiszemy, jak wyglądała pierwsza wolna niedziela dla sprzedawców off i online. Wspomnimy, jak wygląda niemiecki rynek płatności za zakupy robione w sieci, a także o planach Carrefour dotyczących rynku polskiego i francuskiego.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Reklama

Centra handlowe miały milion klientów mniej w pierwszym tygodniu z niedzielą bez handlu

O 13,5 procent zmalała odwiedzalność centrów handlowych w pierwszym tygodniu, w którym zaczęło obowiązywać nowe prawo o zakazie handlu w niedzielę. Okres ten porównano z analogicznym tygodniem w poprzednim roku. Oznacza to, że centra handlowe odwiedziło blisko milion klientów mniej niż w 2017, a sam spadek jest bezpośrednią konsekwencją wprowadzenia zakazu handlu w niedzielę. W przypadku centrów, które znajdują się na obrzeżach miast, spadki były jeszcze większe, oscylowały bowiem w okolicach 15,3 proc. Oczywiście wyciąganie daleko idących wniosków już po pierwszym tygodniu jest błędne, prawdą jest jednak to, że czekają nas interesujące pod wieloma względami zmiany, które odczujemy wszyscy. Warto też podkreślić, że pierwszy weekend z wolną niedzielą był idealną okazją dla wielu sklepów internetowych na organizowanie promocji i ciekawych akcji.

Pogoda popsuła szyki branży e-commerce w pierwszą niehandlową niedzielę?

Kontynuując myśl z poprzedniej części, sklepy internetowe szturmem postanowiły wykorzystać „potencjał” i ruszyły z wieloma ofertami: rabaty, wyprzedaże, darmowa dostawa itp. Niestety pierwsze wiosenne przebłyski, przyjemna pogoda idealna do spacerów, jeżdżenia na rowerach pokrzyżowała wszystkie plany. Według analiz Płatności Online Blue Media pierwsza niedziela z zakazem handlu nie odbiegała zanadto od typowej niedzieli. Nieznacznie wzrosła liczba transakcji w e-sklepach, ale z kolei obniżyła się średnia wartość koszyka. Od dawna funkcjonuje pewna korelacja pomiędzy ładną pogodą a liczbą transakcji internetowych. Ciepłe, słoneczne dni zachęcają do aktywności na świeżym powietrzu, a nie do przeszukiwania Internetu. Z kolei Shopper podaje, że pierwsza niehandlowa niedziela to wzrost o blisko 25 procent liczby transakcji i o prawie 20 procent przychodów. Mimo tego, że była mniejsza o ok. 3 proc. liczba odwiedzin, wzrosła liczba transakcji, co oznacza, że internauci byli bardziej skorzy do realizowania zakupów. Zobaczymy, jak będzie po kolejnej niedzieli. W miejscu, z którego tworzymy Prasówkę e-commerce’ową, jest aktualnie minus 8 stopni i silny wiatr.

41 procent niemieckich kupujących woli płacić na rachunek

Niemieccy konsumenci są konserwatywni podczas robienia zakupów online. Czterech na dziesięciu woli wybiera przedpłatę podczas e-shoppingu. Drugą popularną metodą jest PayPal, którą wybiera jeden na trzech Niemców. Dostawcom usług płatniczych trudno jest przekonać niemieckich konsumentów do alternatywnych metod płatności, dlatego wprowadzanie ich na rynek jest bardzo problemowe. Sklepy uginają się pod tą presją i – by nie tracić klientów – nie wprowadzają innych metod. Według analiz przeciętny Niemiec ma do wyboru siedem metod płatności podczas zakupów online. Niemcy wybierają na ogół przedpłatę (ok. 86,6 proc.). 71 proc. sklepów oferuje tę metodę.

Allegro uruchamia chat dla sprzedawców

Codziennie na Allegro sprzedawanych jest około milion przedmiotów. Brand ten to niekwestionowany lider w sprzedaży, więc nietrudno się dziwić, że ciągle pojawiają się nowe ulepszenia i modyfikacje dla komfortu zarówno sprzedawców, jak i kupujących. Firma aktualnie wprowadza Czat Allegro, by poprawić komunikację pomiędzy klientami i sprzedawcami z serwisem. Narzędzie obecnie dostępne jest dla sprzedających, którzy promują lub planują promować swoje oferty przez reklamy Allegro Ads. To pierwszy tego typu kanał kontaktu i kolejny krok w ramach realizowania strategii Customer Experience w Allegro do 2020 roku. Czat ma pomóc w kontakcie, by w czasie rzeczywistym szybko reagować na wszelkie problemy. Jak podkreśla marka, zależy im, by wsparcie i obecność były odczuwalne, a pomoc trafiona w punkt. Czat Allegro wystartował 27 lutego. Jest dostępny na stronie www.ads.allegro.pl po zalogowaniu do panelu.

Sklep internetowy Carrefoura będzie otwarty w niedziele wolne od handlu

Klienci sklepu internetowego Carrefour.pl będą mogli robić zakupy w niedziele wolne od handlu – proces wyboru produktów, płatności i przekazania do realizacji jest w pełni zautomatyzowany. Odbiór zakupów spożywczych w niedziele będzie możliwy w formie dostawy do domu, odbioru w Coolmacie oraz w punkcie Carrefour Drive. Dla osób, które robią zakupy przez aplikację mobilną Mój Carrefour – także z dostawą tego samego dnia.
Zakupy spożywcze na Carrefour.pl są dostępne tylko na terenie Warszawy.

Carrefour przejął francuski start-up – firmę dostarczającą zestawy do posiłków


Znana sieć sklepów spożywczych przejęła większościowy pakiet firmy start-upowej Quitoque – lidera na francuskim rynku w dostawie zestawów do posiłków.
Quitoque powstał w 2014 roku. Dzięki systemowi subskrybcji oferuje każdego tygodnia urozmaicone i zdrowe przepisy, które można przygotować w domu przy użyciu produktów lokalnych, organicznych, sezonowych. Marka przykłada szczególną wagę do jakości, świeżości i smaku, faworyzując oczywiście produkty pochodzenia francuskiego. W 2017 roku firma zatrudniała 60 pracowników i dostarczyła blisko 3 miliony produktów na terenie całej Francji. Współpraca z Carrefour pozwoli im rozszerzać ofertę elektronicznego handlu żywnością, a przy okazji wzmocni pozycję lidera.

Prasówka e-commerce powstaje dzięki:

DPD PolskaDPD Polska jest częścią DPDgroup, drugiej pod względem wielkości międzynarodowej sieci kurierskiej w Europie. Jest wiodącą firmą na polskim rynku. Z DPD kooperuje ponad 5000 kurierów doręczających rocznie ponad 100 mln paczek. Grupa kapitałowa DPD Polska obejmuje firmę kurierską DPD wraz ze spółką DPD Strefa Paczki, której oferta DPD Pickup przeznaczona jest dla klientów indywidualnych oraz firmę spedycyjną ACP GF.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #49

49 raz zapraszamy Was do lektury prasówki e-commerce. Dziś przeczytacie o raporcie przygotowanym przez Furgonetka.pl, który pokazuje jak wygląda dostawa w polskich e-sklepach. Będzie kilka słów o RODO oraz zakupach na Allegro, oraz o preferencjach zakupowych polaków. Nie zabraknie statystyk oraz danych liczbowych.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Reklama

Logistyka w dużych sklepach vs małych i średnich. Raport za 2017

Już po raz drugi na zlecenie Furgonetka.pl dokonano analizy ponad 1000 sklepów internetowych działających w Polsce. Badaniu zostały poddane przede wszystkim oferowane formy dostawy oraz ich ceny. Pełny raport dzięki uprzejmości Furgonetka.pl zamieszczamy na naszej stronie i jest on dostępny w tym miejscu.

E-sklepy nie są gotowe na nowe przepisy RODO. Grożą im milionowe kary.

W Polsce według danych mamy 29 tys. e-sklepów. Zaledwie co dwudziesty z nich dostosowany jest do nowych regulacji o ochronie danych osobowych, czyli RODO. Spóźnialscy ryzykują sporo. Mogą im grozić kary do 20 mln euro.

25 maja zaczną obowiązywać w Polsce nowe przepisy. Regulacje unijne – RODO – dotyczą danych osobowych. Przedsiębiorcy zobowiązani są do zabezpieczania owych informacji przed dostępem osób nieupoważnionych. Zdaniem specjalistów jedynie niespełna 1,5 tys. sklepów jest gotowych, by spełnić nowe obwarowania prawne.

Zaledwie 3% przedsiębiorstw na terenie Polski jest w całości przygotowanych na nowe wymogi. Połowa przyznaje, że w około 30%, a jedna piąta jeszcze zupełnie nie rozpoczęła przygotowań do zmian. Najlepiej przygotowane są duże i międzynarodowe sklepy. Według ich zapewnień są już gotowe na RODO.

Segment e-grocery rośnie 20% w skali roku

Dane rynkowe potwierdzają: europejski rynek e-grocery rozwija się, rośnie i zmiany te są zauważalne. Według szacunków i badań aż 14% klientów sklepów internetowych (12% w Polsce) oraz 30% tzw. dużych nabywców kupuje świeżą żywność i napoje online. Dodatkowo produkty te kupowane są regularnie. 11% konsumentów robi to raz w miesiącu. Warto w tym momencie zerknąć na rynek brytyjski, który jest swoistym ewenementem w tym zakresie. Tam aż 27% konsumentów korzysta z e-grocery.

Duży potencjał jest widoczny także w Polsce. Średnio segment e-grocery wzrasta o 15-20% rok do roku. U nas rozwija się on przede wszystkim dzięki popularnej sieci supermarketów, a moda na lokalną, ekologiczną żywność rośnie, co przekłada się na wzrosty wśród e-delikatesów, które oferują trudno dostępne produkty.

Z każdym rokiem coraz więcej firm przenosi swoje usługi do Internetu. Coraz więcej my, klienci, szukamy tam towarów, które np. są trudno dostępne. W 2017 roku 7 na 10 internautów (68%) dokonało zakupów on-line. Największy odsetek stanowią osoby w przedziale wiekowym 16-24 i 25-54 lata (każda po 71%).

Zgodnie z szacunkami najszybciej w Europie będą rozwijać się rynki holenderskie i włoskie (wzrost o 14%). Tuż za nimi – Turcja (13%) oraz Niemcy (11%). Prognoza dla Polski to wzrost na poziomie 8% do 2021 roku.

Holenderski e-commerce: 22,5 mld euro w 2017 roku

Holandia zaliczyła w ubiegłym roku wzrost o 13% w stosunku do 2016. Mieszkańcy tego kraju dokonali łącznie ponad 200 mln zakupów, czyli o 17% więcej niż rok wcześniej. Co ciekawe, ok. 56% pieniędzy wydanych w Internecie zostało przeznaczonych na zakupy. Udział e-handlu sukcesywnie rośnie, aktualnie e-commerce w Holandii stanowi 9,7% całkowitej sprzedaży detalicznej. To prawie dwa razy więcej niż 5 lat temu.

Największy wzrost zaliczyły branże: Zdrowie i uroda, Żywność oraz Dom i ogród. Holendrzy najwięcej wydali w ostatnim kwartale.

Widać też silny wzrost w m-commerce. Smartfon coraz częściej jest narzędziem, jaki Holendrzy wybierają, by dokonać zakupów w Internecie.

Amazon uruchamia serwis e-grocery we Francji

Amazon potwierdza spekulacje: we Francji ma powstać sklep spożywczy sygnowany ogólnoświatową marką potentata zakupów internetowych. Od premiery Amazon Fresh w Stanach Zjednoczonych, jaka miała miejsce w 2016 roku, firma coraz bardziej koncentruje się na sprzedaży żywności online.

Jeszcze nie wiadomo, czy francuski sklep będzie zbliżony do Amazon Fresh, ale dyrektor zarządzający Amazon France potwierdził, że firma poczyniła już pierwsze kroki do postawienia czegoś nowego na europejskim rynku.

Dodatkowo zasięg usługi Amazon Prime Now ma być rozszerzony poza Paryż. Amazon ogłosił również, że utworzy 2000 nowych miejsc pracy we Francji.

Na Allegro można sfinalizować zakupy leasingiem

Przedsiębiorcy, który posiadają konto Firma, mogą zapłacić leaselinkiem za przedmioty, których cena wynosi 700-60000 zł brutto. Niezależnie od tego, jaką formę działalności prowadzi przedsiębiorca, może wykorzystać on pożyczkę leasingową na okres 3-18 miesięcy lub leasing operacyjny od 18 do 48 miesięcy.

Całość procedury przyznania leasingu trwa 10 minut i można ją zrealizować przez całą dobę. Zdaniem Allegro jest to kolejny krok w stronę potrzeb przedsiębiorców.

Westwing Home & Living z nowym kanałem sprzedaży w Polsce

Popularna marka uruchamia w Polsce nowy kanał sprzedaży online – sklep internetowy WestwingNow.pl ze stałą ofertą. W sklepie znajdzie się ponad 15 tys. produktów, które cieszą się największym zainteresowaniem w klubie zakupowym.

Marka stawia między innymi na polski rynek. Uruchomienie sklepu to gest w kierunku klientów i ich potrzeb. Obecnie brand działa w 14 krajach. Polska jest trzecim rynkiem, na którym marka zdecydowała się uruchomić sklep internetowy, WestwingNow funkcjonuje już w Holandii i Niemczech.

Od 2011 roku Westwing Home & Living działa w Polsce, jednak dotychczas wyłącznie w formacie klubu zakupowego.

40% Polaków rezygnuje z zakupów, jeżeli nie można zapłacić kartą

Według raportu „Postawy Polaków wobec form płatności” przeszło połowa z nas chce płacić bezgotówkowo, a 40% rezygnuje z zakupów, jeśli nie może zapłacić za nie kartą. Tymczasem wiele małych i średnich firm nie widzi potrzeby wprowadzania terminali, stanowią one bowiem dla przedsiębiorców niemały koszt.

Poczta Polska, PKO Bank Polski, Orange Polska i eService zawiązały koalicję liderów na rzecz Polski bezgotówkowej. Jej celem jest wspieranie małych i średnich przedsiębiorstw, które chciałyby przyjmować płatności tego rodzaju. W ramach programu firmy, które do niego przystąpią, mają mieć dostarczane za darmo terminale płatnicze.

Bardzo dobre wyniki DPDgroup

DPDgroup kontynuuje wzrost i ogłasza obroty za rok 2017 w wysokości 6,8 mld euro. – Dzięki wzrostowi obrotów o 11%1 DPDgroup umocniła swoją pozycję drugiego co do wielkości gracza na rynku usług kurierskich w Europie i potwierdziła, że jest ekspertem w tym zakresie – mówi Paul-Marie Chavanne, Prezes GeoPost/DPDgroup. Całe podsumowanie dostępne jest tutaj.

Prasówka e-commerce powstaje dzięki:

DPD PolskaDPD Polska jest częścią DPDgroup, drugiej pod względem wielkości międzynarodowej sieci kurierskiej w Europie. Jest wiodącą firmą na polskim rynku. Z DPD kooperuje ponad 5000 kurierów doręczających rocznie ponad 100 mln paczek. Grupa kapitałowa DPD Polska obejmuje firmę kurierską DPD wraz ze spółką DPD Strefa Paczki, której oferta DPD Pickup przeznaczona jest dla klientów indywidualnych oraz firmę spedycyjną ACP GF.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)