eKomercyjnie.pl

Prasówka e-commerce #54

Zapraszamy do lektury 54 prasówki e-commerce. W tym tygodniu skupiliśmy się na statystykach i raportach podsumowujących rynek e-handlu oraz zachowania klientów.
Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Reklama

Zakaz handlu w niedzielę ogromną szansą dla e-commerce

Pierwsze trzy niehandlowe niedziele dały ogromny skok sprzedaży branży e-commerce. Tylko trzy wolne dni zapewniły e-sprzedawcom 13% całości przychodów. Pierwsza niehandlowa niedziela, to praktycznie 40% wzrost udziałów w sprzedaży w skali całego tygodnia w porównaniu ze średnim wynikiem rocznym.

Druga niedziela wolna od handlu to 4% wzrostu w porównaniu z pozostałymi niedzielami. Prognozy są bardzo optymistyczne, bowiem branża widzi, jak bardzo klientom zależy na wypełnieniu luki, która powstała po wprowadzeniu ustawy zakazującej handlu w niedzielę. E-sprzedawcy bardzo sobie chwalą obecny stan rzeczy i cieszą się skaczącymi wskaźnikami sprzedaży. Klienci szukają różnych rozwiązań, które pozwolą zrobić im zakupy w te dni. Szopi.pl podaje, że zakaz handlu w niedzielę wpłynął na wzrost zamówień o 30 proc. w piątki i soboty. Jednocześnie w dużych miastach zakupy także dostarczane są w niedzielę.

Kupujemy elektronikę na eBay

Jak podaje eBay tylko w pierwszych trzech miesiącach 2018 roku polscy użytkownicy kupili aż o 30% więcej elektroniki niż przed rokiem. Najczęściej zamawiamy laptopy, telefony oraz akcesoria komórkowe. Towary najchętniej zamawiamy z Europy oraz Azji. Za badanie odpowiada Kantar Millward Brown i wynika z niego, że decydujemy się na tego typu zakupy przede wszystkim dlatego, że cena towaru jest dużo niższa, niż w sklepach stacjonarnych. „Ponad 80% osób, które wzięły udział w badaniu eBay, deklaruje wybór możliwie najtańszej dostawy. Z danych wynika, że kupujący najczęściej wybierają dostawę kurierem, a zaraz potem odbiór w paczkomatach i usługi Poczty Polskiej. Szybka i tania wysyłka staje się ogólnoświatowym trendem, w który również starają się wpisać największe portale aukcyjne.”

Zakupy spożywcze online podobne jak w offline

Według raportu “E-grocery w Polsce. Zakupy spożywcze online” 1/3 ankietowanych deklaruje, że ich zakupy spożywcze są przemyślane i zaplanowane. 32% osób robi je raz w miesiącu, 31% dwa razy w miesiącu. 19 % przepytanych osób decyduje się na e-zakupy spożywcze, gdy chce kupić trudno dostępne produkty, a 18% decyduje się na tego typu sprawunki przed różnymi okazjami, np. przyjęciem lub spotkaniami ze znajomymi. 32% ankietowanych robi tego typu zakupy w weekendy, 24% w dni powszednie, dla 44% nie ma to znaczenia, robią kiedy jest im wygodniej. Osoby kupujący produkty spożywcze w sieci od internetowego sklepu spożywczego oczekują przede wszystkim wysokiej jakości produktów i wygodnego kontaktu, tak deklaruje 37% respondentów.

Połowa kupujących online nie miała problemów z zakupami

Według badania SW Research, aż 93% respondentów przyznaje się do zakupów online, w 2017 roku wskaźnik ten wynosił jedynie 62% dla tożsamego badania. Jednak tylko 16% ankietowanych robi zakupy online regularnie, czyli raz w tygodniu, ponad połowa przepytanych osób kupuje w sieci raz lub dwa razy w miesiącu. 34% internautów robi zakupy o wartości od 60 do 100 zł, 35% kupuje za 100 – 249 zł. „Wzrosła natomiast liczba drobnych transakcji o wartości do 59 zł (16%) oraz zdecydowanie droższych zakupów powyżej 500 zł, które stanowią już ponad 5%. 54% ankietowanych przyznaje, że nie miało żadnych trudności z zamówieniem, 17% respondentów przyznaje, że sklepy nie dotrzymywały terminu dostaw, natomiast 11% miało problem z uszkodzoną przesyłką. Na trzecim miejscu są trudności ze zwrotem i odzyskaniem wpłaconych pieniędzy, które zgłasza już co dziesiąty ankietowany.

V Kongres Dyrektorów E-commerce

W tegorocznej agendzie Kongresu Dyrektorów E-commerce, obok przedstawicieli znanych na polskim rynku dużych marek e-commerce, takich jak KrakVet, Ikea, Tubądzin, Militaria.pl, Black Red White czy Top Secret, swoje prelekcje wygłoszą goście z zagranicy. Na kongresowej scenie zobaczymy m.in. Marka Yates’a z IDC oraz Jonasa Olaussona z Auto1.com. Wydarzenie odbędzie się w dniach 09 – 11 maja w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie.cKongres Dyrektorów E-commerce to przestrzeń branżowego networkingu. Wydarzeniu towarzyszyć będą zorganizowane z pasją wieczorne spotkania – welcome party na krakowskim Kazimierzu w klubie Plac Nowy 1 oraz after party z widokiem na Wawel.

Więcej informacji o Kongresie oraz rejestracja na stronie http://www.kongresecommerce.pl/.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #53

Już 53 raz publikujemy naszą prasówkę e-commerce. W tym tygodniu znajdziecie w niej informacje na temat V Kongresu Dyrektorów Ecommerce, kurierów dostarczających paczki na e-rowerach i to pod szyldem DPD, a także planów Amazona we Francji.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Reklama

V Kongres Dyrektorów E-commerce

W tegorocznej agendzie Kongresu Dyrektorów E-commerce, obok przedstawicieli znanych na polskim rynku dużych marek e-commerce, takich jak KrakVet, Ikea, Tubądzin, Militaria.pl, Black Red White czy Top Secret, swoje prelekcje wygłoszą goście z zagranicy. Na kongresowej scenie zobaczymy m.in. Marka Yates’a z IDC oraz Jonasa Olaussona z Auto1.com. Wydarzenie odbędzie się w dniach 09 – 11 maja w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie.cKongres Dyrektorów E-commerce to przestrzeń branżowego networkingu. Wydarzeniu towarzyszyć będą zorganizowane z pasją wieczorne spotkania – welcome party na krakowskim Kazimierzu w klubie Plac Nowy 1 oraz after party z widokiem na Wawel.

Więcej informacji o Kongresie oraz rejestracja na stronie http://www.kongresecommerce.pl/.

DPD i dostawy rowerowe – to się sprawdza

DPD Germany już od pewnego czasu testuje elektryczne rowery, które są wykorzystywane przez kurierów w przestrzeniach miejskich. Do tej porty testy przeprowadzono w Norymberdze i DPD jest bardzo zadowolone z wyników tego testu. Łącznie dostarczono 80 tysięcy paczek przy pomocy kurierów jeżdżących na elektrycznych rowerach. Pięć e-rowerów pozwoliło zastąpić pięć furgonetek dostawczych, co jest naprawdę imponującym wynikiem. Po sukcesie programu testowego rowery mają pojawić się w Berlinie, Monachium, Stuttgarcie.

Zakupy w subskrypcji nie mają się tak źle

Według badań przeprowadzonych przez ING europejscy e-konsumenci wydają średnio 130 euro miesięcznie na zakupy subskrypcyjne. Rocznie to aż 350 miliardów euro. W taki sposób nabywamy przede wszystkim muzykę, treści video, ale zdarzają się także zakupy kosmetyków. Badanie przeprowadzono na 11 tysiącach ankietowanych z 11 europejskich krajów. Rynek tego typu zakupów zmienił się dzięki rozwojowi Internetu. Dlaczego wybieramy subskrypcję? Przede wszystkim dlatego, że zamówienie dostarczane jest do domu (34%), nie musimy pamiętać o zakupie, bo jest ono automatycznie ponawiane (24%), takie transakcje są tańsze (23%).

Amazon Dash buttons teraz dostępne we Francji

Subskrybenci Amazon Prime, którzy mieszkają we Francji, mogą teraz robić zakupy przy pomocy Dash Buttonów. Dzięki temu rozwiązaniu mogą oni zamówić ulubione produkty bez konieczności przechodzenia całego procesu. Wystarczy jedno kliknięcie i środki czystości, detergenty i inne produkty dostarczone zostaną maksymalnie w ciągu 48 godzin. Do tej pory rozwiązanie to dostępne było w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Austrii i oczywiście w USA.

Nie rezygnujemy z niedzielnych e-zakupów

Zakaz handlu w niedziele nie sprawił, że klienci rezygnują z e-zakupów. Szopi.pl podaje, że kupujący nadal składają zamówienia na towary spożywcze i oczekują dostawy do domów. Jednocześnie zakaz handlu w niedzielę wpłynął na wzrost zamówień o 30 proc. w piątki i soboty. Ponieważ ustawa nie zabrania dostarczać zakupów do domów, to Szopi.pl zdecydowało się na podtrzymanie tej usługi w weekendy. „Obecnie dostarczamy zakupy z Biedronek zlokalizowanych przy dworcach kolejowych. W związku z tym, że jest ich niewiele, trzeba liczyć się z dłuższym czasem dostawy, gdyż szoperzy muszą pokonać większe odległości. Dodatkowo w sobotę pracujemy dłużej i zamówienia realizujemy już od 9:00, aż do 22:00” – mówi Marek Noster, współtwórca Szopi.pl. W weekendy Polacy zamawiają produkty pierwszej potrzeby: pieczywo, masło, ser, mleko, śmietanę czy owoce. Popularne są również ciasta i słodycze.

Prasówka e-commerce powstaje dzięki:

DPD PolskaDPD Polska jest częścią DPDgroup, drugiej pod względem wielkości międzynarodowej sieci kurierskiej w Europie. Jest wiodącą firmą na polskim rynku. Z DPD kooperuje ponad 5000 kurierów doręczających rocznie ponad 100 mln paczek. Grupa kapitałowa DPD Polska obejmuje firmę kurierską DPD wraz ze spółką DPD Strefa Paczki, której oferta DPD Pickup przeznaczona jest dla klientów indywidualnych oraz firmę spedycyjną ACP GF.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #52

Zapraszamy do lektury 52 prasówki e-commerce. Znajdziecie w niej między innymi: informacje o tym, jakie towary spożywcze produkowane w Polsce kupowane są przez naszych zagranicznych sąsiadów, napiszemy o tym, jak wyglądał ruch na stronach e-commerce w lutym, oraz o rynku e-commerce w Holandii.
Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Reklama

E-commerce w lutym 2018

Gemius przeprowadził badania, które pokazały jak wyglądał ruch w polskich e-sklepach w lutym 2018. Według danych 42% internautów przeglądało strony na urządzeniach mobilnych, miało to miejsce przeważnie w weekendy. W tygodniu wskaźnik ten spadał do 37%. Łącznie z internetu skorzystało w tym miesiącu 27,9 miliona Polaków, którzy wygenerowali około 55 milionów odsłon. Średnio jeden użytkownik przeznaczył na serfowanie 2 godziny i 9 minut dziennie. Najwięcej czasu w sklepach i na stronach związanych z e-commerce spędziły kobiety. Średnio 4,5 miliona z nich odwiedzało te portale każdego dnia. Kobiety chętnie odwiedzały sklepy internetowe 3 miliony dziennie, oraz aukcje internetowe 1,7 miliona dzienne. Mężczyźni stanowili mniejszość. Tylko 3,9 miliona z nich odwiedzało sklepy i szukało ofert na aukcjach internetowych.

Jakie produkty spożywcze najchętniej zamawiane są za granicę?

Polski Koszyk, jeden ze sklepów internetowych z rodzimą żywnością przeanalizował dane pochodzące z zamówień i stworzył małe podsumowanie mówiące jakie produkty z ich oferty najczęściej kupują przez internet osoby mieszkające poza granicami Polski. Z analizy wynika, że najwięcej produktów wysyłanych jest do Niemiec – 27,4%, Wielkiej Brytanii 13,8% i Danii 12,5%. Najchętniej wybieranymi produktami są wędliny 26,6%, słodycze 9,9% oraz nabiał 8,4%. Dzięki termicznym opakowaniom utrzymującym temperaturę 5 stopni Celsjusza przez przynajmniej 48 godzin, świeże produkty regionalne i tradycyjne docierają za granicę.

Amazon dostarczy zakupy spożywcze dla klientów we Francji

Jeszcze w tym roku klienci Amazona będą mogli zrobić zakupy spożywcze we Francji. Wszystko za sprawą partnerstwa Amazon z Monoprix. Początkowo rozwiązanie będzie dostępne tylko w Paryżu, następnie usługa będzie dostępna w innych miastach. Zakupy będzie można zrobić poprzez stronę internetową oraz aplikację Prime Now.

Kupujemy więcej, gdy mamy do wyboru click&collect

42% klientów z Francji, Niemiec, Wielkiej Brytanii i Szwecji korzysta z rozwiązania click&collect. Głównym powodem wyboru tej opcji „dostawy” jest uniknięcie kosztów przesyłki. Innym z powodów jest wygoda i możliwość obejrzenia produktu w sklepie przed jego odbiorem.

E-commerce w Holandii warte ponad 24 miliardy euro w 2018 roku?

W 2017 roku wartość Holenderskiego e-commerce wyniosła 22,5 miliarda euro. Szacuje się, że przy dotychczasowych wzrostach rynek ten będzie wart 24,9 miliarda w 2018 roku. Z 17 milionów klientów ponad 80% robi zakupy online. Średnio w ciągu roku przeciętny holenderski klient wydaje 1700 euro, w 2017 roku było to 1200 euro. Rynek ten cały czas rośnie i się rozwija, a analitycy nie przewidują zbyt dużych zmian, które mogą wpłynąć na zmniejszenie tempa wzrostu.

Coupang – koreańska odpowiedź na e-commerce?

Coupang to koreański startup, który przez ostatnie 8 lat dość mocno rozwija e-commerce na rodzimym rynku. Roczna sprzedaż produktów poprzez tę platformę szacowana jest na kwotę 3 miliardów dolarów, a ponad połowa z 51-milionowej populacji Korei Południowej ściągnęła dedykowaną aplikację zakupową. Jak chwalą się twórcy platformy. Na ich korzyść przemawia świetna obsługa klienta, a także to, że 99,6% wszystkich zamówień dostarczane jest do kupujących w 24 godziny. Więcej można zobaczyć w poniższym filmie.

Inside Coupang: The Amazon of South Korea from CNBC.

Prasówka e-commerce powstaje dzięki:

DPD PolskaDPD Polska jest częścią DPDgroup, drugiej pod względem wielkości międzynarodowej sieci kurierskiej w Europie. Jest wiodącą firmą na polskim rynku. Z DPD kooperuje ponad 5000 kurierów doręczających rocznie ponad 100 mln paczek. Grupa kapitałowa DPD Polska obejmuje firmę kurierską DPD wraz ze spółką DPD Strefa Paczki, której oferta DPD Pickup przeznaczona jest dla klientów indywidualnych oraz firmę spedycyjną ACP GF.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)