eKomercyjnie.pl

Prasówka e-commerce #56

Zapraszamy do lektury 56 prasówki ze świata e-commerce. W tym tygodniu możecie przeczytać o trendach na rynku e-zakupów spożywczych, a także o tym, jak wygląda rynek e-handlu we włoszech. Wspomnimy też o wynikach finansowych Amazona, oraz o nowym rozwiązaniu, które chce on wprowadzić na amerykański rynek.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Włoski rynek e-commerce był warty w 2017 roku 24 miliardy euro

Przez ostatnie 4 lata rynek e-handlu we Włoszech wrósł dwukrotnie. W 2017 roku jego wartość oszacowano na 24 miliardy euro, co stanowi 6% całego handlu. Oznacza to także wzrost o 19% względem roku 2016. Widać, że we Włoszech jest trend do e-zakupów, bowiem od 2008 w tym kraju zamknięto 63 tysiące sklepów stacjonarnych. Duży wpływ na ten stan rzeczy miał też kryzys ekonomiczny. Obecnie największym zainteresowaniem online cieszą się branże: turystyczna 31%, technologiczna 22%, rozrywkowa (multimedia i książki) 11%. Branża fashion, to jedynie 5%.

Amazon podnosi opłatę dla użytkowników Prime

Po raz pierwszy od 4 lat Amazon ponownie podnosi ceny uczestnictwa w programie Prime. Od 11 Maja nowi subskrybenci zapłacą za tę usługę 119$ rocznie, a nie jak dotychczas 99$. Osoby, które aktualnie posiadają pakiet będą musiały się przygotować na zmiany po 16 czerwca. Po raz ostatni ceny Amazon Prime zostały podniesione w 2014 roku. Jak poinformował Jeff Bezos ponad 100 milionów użytkowników na całym świecie korzysta z abonamentu Amazon Prime. Warto wspomnieć też o wynikach finansowych, które podano do wiadomości po pierwszym kwartale. Zysk netto spółki na akcję wyniósł 3,27 USD wobec oczekiwań na poziomie 1,26 USD, przychody sięgnęły 51,04 mld USD, a rynek spodziewał się 49,78 mld USD. Przychody Amazona w USA zwiększyły się o 46 proc., do 30,7 mld USD, a sprzedaż na rynkach międzynarodowych wzrosła o 34 proc. i wyniosła 14,8 mld USD.

Pilotażowy program płatności przy pomocy terminali telefonicznych

Mastercard i Polskie ePłatności rozpoczęły pilotażowy program, który pozwoli przetestować telefony komórkowe będące terminalami płatniczymi umożliwiającym przyjmowania płatności zbliżeniowych. Testy przeprowadzone są z myślą o małych i średnich przedsiębiorcach. Celem projektu jest sprawdzenie działania tego nowatorskiego rozwiązania w warunkach rynkowych oraz poznanie opinii przedsiębiorców i konsumentów na jego temat. Obecnie w programie udział bierze 50 przedsiębiorców, ale łącznie ma być i 500. Terminale pojawią się w takich miastach, jak Warszawa, Janów Lubelski, Rzeszów. I będą w punktach restauracyjno-cateringowych, usługowych oraz kosmetycznych i handlowych.

E-zakupy spożywcze najpopularniejsze we wtorek i piątek

Szopi.pl podzieliło się danymi dotyczącymi zakupów spożywczych online. Okazuje się, że najczęściej wybieranym na zrobienie sprawunków dniem jest wtorek i piątek. Kupującym zależy, aby produkty zostały dostarczone jeszcze tego samego dnia, aż 67% użytkowników decyduje się na dostawę do 3 godzin od momentu złożenia zamówienia. Wśród składających zakupy online przeważają panie, aż 70% klientów to właśnie kobiety, często młode mamy, które opiekują się pociechami i trudniej jest im zrobić sprawunki. Według danych 41% klientów Szopi.pl decyduje się na tego typu zakupy właśnie dlatego, że nie może wyjść z mieszkania, 54% dlatego, że nie ma na zakupy czasu. Polacy chcą mieć dostarczane zakupy przez cały dzień, choć najbardziej oblegane pory to przedpołudnie i godziny pomiędzy 17 a 19. Z kolei najpopularniejszym dniem na zakupy spożywcze w Szopi.pl jest piątek oraz wtorek.

Amazon + Volvo = paczka prosto do samochodu

Amazon Key tym razem pozwoli kurierom wejść do samochodów swoich klientów. Dokładniej mówiąc kurierzy mogą dostarczyć paczkę prosto do bagażnika lub na siedzenie samochodu. Rozwiązanie to było już testowane jakoś czas temu, ale teraz wyszło z fazy pilotażowej i będzie dostępne w 37 amerykańskich miastach. Rozwiązanie to możliwe jest dzięki współpracy marki z GM oraz Volvo.

Autor wpisu

1 komentarzy do tekstu

  1. Kornelia Przybyszewska

    Czas realizacji w przypadku zakupów spożywczych zamawianych online ma ogromne znaczenie – swojego czasu byłam mocno wiązana z konkurencją, ale czas realizacji zamówień wydłużył się u nich do…. 24 godzin. Przy pierwszym skorzystaniu z Szopi.pl były to 2 godziny, z drobnym poślizgiem. Także… jest różnica.

    Odpowiedz ↓

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #55

Zapraszamy do lektury 55 prasówki e-commere. W tym tygodniu wyjątkowo pojawia się ona później. Przeczytacie w niej między innymi o dostawczych rowerach, które mają pomóc dowozić zamówienia dla klientów sieci Sainsbury’s, a także o zyskach Poczty Polskiej. Dodatkowo wspomnimy o działaniach Carrefour w Paryżu, oraz o tym jak v-commerce ma zachęcić do zakupów online osoby starsze.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Reklama

Rowerem do klienta

W jednej z poprzednich prasówek pisaliśmy o rowerach, którymi kurierzy DPD dostarczają paczki w niemieckich miastach. Teraz z podobnego rozwiązania chce skorzystać sieć Sainsbury’s, która nawiązuje współpracę z e-cargobikes.com. Przy pomocy rowerów dostarczane będą zakupy ze sklepu w Streatham, w południowym Londynie. Pięć rowerów elektrycznych pozwoli dostarczyć dziennie do 100 zamówień złożonych online przez klientów sklepu. Rozwiązanie to pozwoli między innymi uniknąć korków w godzinach szczytu, a specjalne oprogramowanie wyznaczy natomiast kolejność dostaw zamówień. Jeśli wyniki tego testu będą zadowalające, to możliwe, że rozwiązanie pojawi się w kolejnych brytyjskich miastach.

Wzrostowe wyniki Poczty Polskiej

Poczta Polska podała właśnie do informacji, jakie wyniki uzyskała w ubiegłym roku. W 2017 r. przychody Poczty Polskiej wzrosły we wszystkich obszarach działalności firmy, łącznie o ok. 10 proc. (553 mln), a wynik brutto o 66,6 mln. Możliwe to było między innymi dzięki nowym kontraktom biznesowy, wzrostem przychodów z usług listowych oraz usług paczkowo-kurierskich, obniżeniu kosztów operacyjnych oraz pozyskiwaniu nowych i odzyskiwaniu utraconych klientów. Trzeba pamiętać, że ostatnie lata Poczta Polska notowała spadek przychodów związany między innymi z silną konkurencją na rynku oraz brakiem wystarczających inwestycji, niezbędnych do unowocześnienia firmy. „W ubiegłym roku Poczta Polska doręczyła 120 mln paczek i przesyłek eCommerce i uzyskała 18 proc. udział w rynku paczek pod względem ich liczby. W ciągu ostatnich pięciu lat (2012-2017 r.) przychody Poczty Polskiej, uzyskiwane z usług kurierskich, rosły szybciej niż dynamika wzrostów rynkowych”.

Rozwiązanie Amazona ma uprościć zakupy międzynarodowe

Za pośrednictwem swojej aplikacji zakupowej Amazon chce uprościć zakupy międzynarodowe. Usługa  International Shopping Experience jest dostępna w pięciu językach, w tym w języku angielskim, hiszpańskim, chińskim uproszczonym, brazylijskim portugalskim i niemieckim, a także w 25 walutach. Dzięki niej klienci nie tylko mogą wybrać różne opcje przesyłki, ale także sprawdzić szacunkowe cła przewozowe, co jest bardzo przydatne szczególnie, gdy robimy większe zakupy i musimy przygotować się na dopłatę.

Carrefour z rozwiązaniem Pedestrian Drive

Sieć uruchomiła rozwiązanie w Paryżu. 6 punktów odbioru zakupów przeznaczone jest przede wszystkim dla pieszych klientów, którzy składają zamówienia online z odbiorem osobistym w sklepie. W ten sposób oferta wprowadzana jest do samego centrum miasta, z bardzo dużą ilością produktów, atrakcyjnymi cenami i wszystko bez opłaty za dostawę. Carrefour pozwala w ten sposób zamówić produkty z 15000 dostępnych w e-sklepie, docelowo ma ich być 20000.

V-commerce zmieni rynek e-zakupów?

V-commerce stało się dość popularne na zachodzie. O czym mowa? O inteligentnych asystentach głosowych, którzy mogą mieć wszechstronne zastosowanie. W Stanach Zjednoczonych 57% osób posiadających smart speakera dokonało za jego pośrednictwem transakcji w Internecie. Daje to ponad 22 miliony kupujących. Rozwiązanie to ma być lekiem na cyfrowe wykluczenie, które obejmuje przede wszystkim osoby starsze. Jak mówi Maciej Ossowski z Kogifi „Dla osób w podeszłym wieku obsługa tradycyjnego komputera jest zacznie utrudniona, bądź wręcz niemożliwa. – Interakcja z głosowym asystentem może stanowić dla ich bardziej intuicyjny i „naturalny” sposób na interakcję ze światem”.

Maile z promocjami nadal działają

Badania przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia pokazują, że aż 57% osób kupiło od 1 do 5 produktów po otrzymaniu promocyjnych maili na skrzynkę pocztową. Skłonność do zakupów po otrzymaniu na skrzynkę pocztową informacji o promocji spada z wiekiem. Podczas gdy 64% osób w wieku 18-24 lata przyznaje się do zakupu co najmniej jednego produktu, korzystając z promocji, wśród ludzi w wieku 34-44 lata ten odsetek wynosi 53%. 7% ankietowanych przyznaje się, że zakupiło nawet 15 rzeczy, które zaproponowali im w mailach sprzedawcy.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #54

Zapraszamy do lektury 54 prasówki e-commerce. W tym tygodniu skupiliśmy się na statystykach i raportach podsumowujących rynek e-handlu oraz zachowania klientów.
Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Reklama

Zakaz handlu w niedzielę ogromną szansą dla e-commerce

Pierwsze trzy niehandlowe niedziele dały ogromny skok sprzedaży branży e-commerce. Tylko trzy wolne dni zapewniły e-sprzedawcom 13% całości przychodów. Pierwsza niehandlowa niedziela, to praktycznie 40% wzrost udziałów w sprzedaży w skali całego tygodnia w porównaniu ze średnim wynikiem rocznym.

Druga niedziela wolna od handlu to 4% wzrostu w porównaniu z pozostałymi niedzielami. Prognozy są bardzo optymistyczne, bowiem branża widzi, jak bardzo klientom zależy na wypełnieniu luki, która powstała po wprowadzeniu ustawy zakazującej handlu w niedzielę. E-sprzedawcy bardzo sobie chwalą obecny stan rzeczy i cieszą się skaczącymi wskaźnikami sprzedaży. Klienci szukają różnych rozwiązań, które pozwolą zrobić im zakupy w te dni. Szopi.pl podaje, że zakaz handlu w niedzielę wpłynął na wzrost zamówień o 30 proc. w piątki i soboty. Jednocześnie w dużych miastach zakupy także dostarczane są w niedzielę.

Kupujemy elektronikę na eBay

Jak podaje eBay tylko w pierwszych trzech miesiącach 2018 roku polscy użytkownicy kupili aż o 30% więcej elektroniki niż przed rokiem. Najczęściej zamawiamy laptopy, telefony oraz akcesoria komórkowe. Towary najchętniej zamawiamy z Europy oraz Azji. Za badanie odpowiada Kantar Millward Brown i wynika z niego, że decydujemy się na tego typu zakupy przede wszystkim dlatego, że cena towaru jest dużo niższa, niż w sklepach stacjonarnych. „Ponad 80% osób, które wzięły udział w badaniu eBay, deklaruje wybór możliwie najtańszej dostawy. Z danych wynika, że kupujący najczęściej wybierają dostawę kurierem, a zaraz potem odbiór w paczkomatach i usługi Poczty Polskiej. Szybka i tania wysyłka staje się ogólnoświatowym trendem, w który również starają się wpisać największe portale aukcyjne.”

Zakupy spożywcze online podobne jak w offline

Według raportu “E-grocery w Polsce. Zakupy spożywcze online” 1/3 ankietowanych deklaruje, że ich zakupy spożywcze są przemyślane i zaplanowane. 32% osób robi je raz w miesiącu, 31% dwa razy w miesiącu. 19 % przepytanych osób decyduje się na e-zakupy spożywcze, gdy chce kupić trudno dostępne produkty, a 18% decyduje się na tego typu sprawunki przed różnymi okazjami, np. przyjęciem lub spotkaniami ze znajomymi. 32% ankietowanych robi tego typu zakupy w weekendy, 24% w dni powszednie, dla 44% nie ma to znaczenia, robią kiedy jest im wygodniej. Osoby kupujący produkty spożywcze w sieci od internetowego sklepu spożywczego oczekują przede wszystkim wysokiej jakości produktów i wygodnego kontaktu, tak deklaruje 37% respondentów.

Połowa kupujących online nie miała problemów z zakupami

Według badania SW Research, aż 93% respondentów przyznaje się do zakupów online, w 2017 roku wskaźnik ten wynosił jedynie 62% dla tożsamego badania. Jednak tylko 16% ankietowanych robi zakupy online regularnie, czyli raz w tygodniu, ponad połowa przepytanych osób kupuje w sieci raz lub dwa razy w miesiącu. 34% internautów robi zakupy o wartości od 60 do 100 zł, 35% kupuje za 100 – 249 zł. „Wzrosła natomiast liczba drobnych transakcji o wartości do 59 zł (16%) oraz zdecydowanie droższych zakupów powyżej 500 zł, które stanowią już ponad 5%. 54% ankietowanych przyznaje, że nie miało żadnych trudności z zamówieniem, 17% respondentów przyznaje, że sklepy nie dotrzymywały terminu dostaw, natomiast 11% miało problem z uszkodzoną przesyłką. Na trzecim miejscu są trudności ze zwrotem i odzyskaniem wpłaconych pieniędzy, które zgłasza już co dziesiąty ankietowany.

V Kongres Dyrektorów E-commerce

W tegorocznej agendzie Kongresu Dyrektorów E-commerce, obok przedstawicieli znanych na polskim rynku dużych marek e-commerce, takich jak KrakVet, Ikea, Tubądzin, Militaria.pl, Black Red White czy Top Secret, swoje prelekcje wygłoszą goście z zagranicy. Na kongresowej scenie zobaczymy m.in. Marka Yates’a z IDC oraz Jonasa Olaussona z Auto1.com. Wydarzenie odbędzie się w dniach 09 – 11 maja w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie.cKongres Dyrektorów E-commerce to przestrzeń branżowego networkingu. Wydarzeniu towarzyszyć będą zorganizowane z pasją wieczorne spotkania – welcome party na krakowskim Kazimierzu w klubie Plac Nowy 1 oraz after party z widokiem na Wawel.

Więcej informacji o Kongresie oraz rejestracja na stronie http://www.kongresecommerce.pl/.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)