eKomercyjnie.pl

Prasówka e-commerce #57


Zapraszamy do lektury 57 prasówki e-commerce, w której znajdziecie informacje z kraju i ze świata. W tym tygodniu przeczytać możecie między innymi: o rozwoju e-commerce w Wielkiej Brytanii, o wejściu Apple Pay na polski rynek, a także o tym, czy warto zainwestować w działania omnichannel.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Sklepy muszą postawić na Omnichannel?

Tak wynika z badania „Global Powers of Retailing 2018. Transformative change, reinvigorated commerce” przeprowadzonego przez Deloitte. W raporcie tym znaleźć można wiele bardzo ważnych dla handlu informacji. Według nich 90% globalnej sprzedaży ma miejsce w sklepach stacjonarnych, jednakże to w kanałach cyfrowych odbywa się walka o zaangażowanie i uwagę klientów. Z danych Deloitte wynika, że 56 centów z każdego dolara wydanego w sklepie tradycyjnym to efekt kontaktu klienta z kanałami cyfrowymi. Trzy lata wcześniej było to 36 centów. W dużym skrócie oznacza to, że działania promocyjne i sprzedażowe planowane powinny być dla każdego z kanałów, bowiem przeplatają się one wzajemnie. Dlatego działania omnichannel stają się coraz to bardziej popularne wśród marek i sprzedawców.

Apple Pay zbliża się do Polski

Podczas konferencji Apple Tim Cook zapowiedział, że usługa pozwalająca dokonywać płatności przy pomocy urządzeń Apple jeszcze w tym roku trafi do trzech nowych krajów. Rozwiązanie to pojawi się w Norwegii, na Ukrainie oraz w Polsce. Dokładna data uruchomienia Apple Pay nie jest znana, ale to kwestia najbliższych miesięcy. Ciekawe, jak poradzi sobie Apple Pay z coraz bardziej powszechnym Blikiem?

40 milionów kart płatniczych

40 milionów kart płatniczych jest w Polsce. Dane te podał Narodowy Bank Polski. Łączna liczba kart debetowych na koniec czwartego kwartału wyniosła 30,5 mln i zwiększyła się w ciągu trzech miesięcy o 394 tys. W czwartym kwartale 2017 r. liczba kart kredytowych zmniejszyła się o 83 tys. Z kolei na koniec grudnia 2017 r. liczba kart kredytowych wynosiła 5,8 mln. Najważniejsze jednak dla sprzedawców są dane dotyczące kart z funkcjami płatności zbliżeniowych. Na koniec grudnia 2017 r. było ich 31,1 mln. W ciągu kwartału liczba tych kart zwiększyła się o 529 tys. Ponadto systematycznie rośnie udziału kart zbliżeniowych na rynku polskim.

Rynek e-commerce w UK wart 15,6 miliarda euro

Według raportu Ecommerce Foundation rok 2017 był bardzo dobry dla brytyjskiego e-commerce. Dane dostępne w podsumowaniu pokazują, że rynek e-commerce na Wyspach rośnie. W 2017 roku wartość e-commerce oszacowano na 15,6 miliarda euro, a w 2018 ma to już być 17,8 miliarda euro. Dodatkowo analizując raport, można znaleźć kilka ciekawych informacji, np. 16,4% całej sprzedaży detalicznej pochodzi z internetu, 93% klientów kupuje towary w obu kanałach – cyfrowym i tradycyjnym. Najlepszą branżą, która cieszy się największą popularnością jest branża fashion, na drugim miejscu pod względem sprzedaży online znajdują się rezerwacje miejsc noclegowych. Mowa tutaj o portalach bookingowych.

Redcoon wychodzi z niemieckiego rynku?

Może słowo wychodzi, nie do końca opisuje działania marki. Obecnie wchodząc na redcoon.de klienci otrzymują informacje, że zamówienia nie są już przyjmowane przez obecną stronę, a osoby zainteresowane zakupem powinny skorzystać z mediamarkt.de. Jednocześnie wszystkie zamówienia złożone poprzez redcoon zostaną dostarczone do klientów. Tak obiecuje MediaMarktSaturn, który zajmie się ich obsługą. Obecnie marka posiada swój e-sklep między innymi w Polsce, jednak od 2014 roku systematycznie porzuca kolejne rynki. Powodem „wyłączenia sklepu” w Niemczech jest jego słaba pozycja względem konkurencyjnych sklepów należących do marki.

Autor wpisu

1 komentarzy do tekstu

  1. Karty wielowalutowe powoli wchodza na rynek i są dość ciekawą alternatywą przy wyjazdach zagranicznych.

    Odpowiedz ↓

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #56

Zapraszamy do lektury 56 prasówki ze świata e-commerce. W tym tygodniu możecie przeczytać o trendach na rynku e-zakupów spożywczych, a także o tym, jak wygląda rynek e-handlu we włoszech. Wspomnimy też o wynikach finansowych Amazona, oraz o nowym rozwiązaniu, które chce on wprowadzić na amerykański rynek.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Reklama

Włoski rynek e-commerce był warty w 2017 roku 24 miliardy euro

Przez ostatnie 4 lata rynek e-handlu we Włoszech wrósł dwukrotnie. W 2017 roku jego wartość oszacowano na 24 miliardy euro, co stanowi 6% całego handlu. Oznacza to także wzrost o 19% względem roku 2016. Widać, że we Włoszech jest trend do e-zakupów, bowiem od 2008 w tym kraju zamknięto 63 tysiące sklepów stacjonarnych. Duży wpływ na ten stan rzeczy miał też kryzys ekonomiczny. Obecnie największym zainteresowaniem online cieszą się branże: turystyczna 31%, technologiczna 22%, rozrywkowa (multimedia i książki) 11%. Branża fashion, to jedynie 5%.

Amazon podnosi opłatę dla użytkowników Prime

Po raz pierwszy od 4 lat Amazon ponownie podnosi ceny uczestnictwa w programie Prime. Od 11 Maja nowi subskrybenci zapłacą za tę usługę 119$ rocznie, a nie jak dotychczas 99$. Osoby, które aktualnie posiadają pakiet będą musiały się przygotować na zmiany po 16 czerwca. Po raz ostatni ceny Amazon Prime zostały podniesione w 2014 roku. Jak poinformował Jeff Bezos ponad 100 milionów użytkowników na całym świecie korzysta z abonamentu Amazon Prime. Warto wspomnieć też o wynikach finansowych, które podano do wiadomości po pierwszym kwartale. Zysk netto spółki na akcję wyniósł 3,27 USD wobec oczekiwań na poziomie 1,26 USD, przychody sięgnęły 51,04 mld USD, a rynek spodziewał się 49,78 mld USD. Przychody Amazona w USA zwiększyły się o 46 proc., do 30,7 mld USD, a sprzedaż na rynkach międzynarodowych wzrosła o 34 proc. i wyniosła 14,8 mld USD.

Pilotażowy program płatności przy pomocy terminali telefonicznych

Mastercard i Polskie ePłatności rozpoczęły pilotażowy program, który pozwoli przetestować telefony komórkowe będące terminalami płatniczymi umożliwiającym przyjmowania płatności zbliżeniowych. Testy przeprowadzone są z myślą o małych i średnich przedsiębiorcach. Celem projektu jest sprawdzenie działania tego nowatorskiego rozwiązania w warunkach rynkowych oraz poznanie opinii przedsiębiorców i konsumentów na jego temat. Obecnie w programie udział bierze 50 przedsiębiorców, ale łącznie ma być i 500. Terminale pojawią się w takich miastach, jak Warszawa, Janów Lubelski, Rzeszów. I będą w punktach restauracyjno-cateringowych, usługowych oraz kosmetycznych i handlowych.

E-zakupy spożywcze najpopularniejsze we wtorek i piątek

Szopi.pl podzieliło się danymi dotyczącymi zakupów spożywczych online. Okazuje się, że najczęściej wybieranym na zrobienie sprawunków dniem jest wtorek i piątek. Kupującym zależy, aby produkty zostały dostarczone jeszcze tego samego dnia, aż 67% użytkowników decyduje się na dostawę do 3 godzin od momentu złożenia zamówienia. Wśród składających zakupy online przeważają panie, aż 70% klientów to właśnie kobiety, często młode mamy, które opiekują się pociechami i trudniej jest im zrobić sprawunki. Według danych 41% klientów Szopi.pl decyduje się na tego typu zakupy właśnie dlatego, że nie może wyjść z mieszkania, 54% dlatego, że nie ma na zakupy czasu. Polacy chcą mieć dostarczane zakupy przez cały dzień, choć najbardziej oblegane pory to przedpołudnie i godziny pomiędzy 17 a 19. Z kolei najpopularniejszym dniem na zakupy spożywcze w Szopi.pl jest piątek oraz wtorek.

Amazon + Volvo = paczka prosto do samochodu

Amazon Key tym razem pozwoli kurierom wejść do samochodów swoich klientów. Dokładniej mówiąc kurierzy mogą dostarczyć paczkę prosto do bagażnika lub na siedzenie samochodu. Rozwiązanie to było już testowane jakoś czas temu, ale teraz wyszło z fazy pilotażowej i będzie dostępne w 37 amerykańskich miastach. Rozwiązanie to możliwe jest dzięki współpracy marki z GM oraz Volvo.

Autor wpisu

1 komentarzy do tekstu

  1. Kornelia Przybyszewska

    Czas realizacji w przypadku zakupów spożywczych zamawianych online ma ogromne znaczenie – swojego czasu byłam mocno wiązana z konkurencją, ale czas realizacji zamówień wydłużył się u nich do…. 24 godzin. Przy pierwszym skorzystaniu z Szopi.pl były to 2 godziny, z drobnym poślizgiem. Także… jest różnica.

    Odpowiedz ↓

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #55

Zapraszamy do lektury 55 prasówki e-commere. W tym tygodniu wyjątkowo pojawia się ona później. Przeczytacie w niej między innymi o dostawczych rowerach, które mają pomóc dowozić zamówienia dla klientów sieci Sainsbury’s, a także o zyskach Poczty Polskiej. Dodatkowo wspomnimy o działaniach Carrefour w Paryżu, oraz o tym jak v-commerce ma zachęcić do zakupów online osoby starsze.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Reklama

Rowerem do klienta

W jednej z poprzednich prasówek pisaliśmy o rowerach, którymi kurierzy DPD dostarczają paczki w niemieckich miastach. Teraz z podobnego rozwiązania chce skorzystać sieć Sainsbury’s, która nawiązuje współpracę z e-cargobikes.com. Przy pomocy rowerów dostarczane będą zakupy ze sklepu w Streatham, w południowym Londynie. Pięć rowerów elektrycznych pozwoli dostarczyć dziennie do 100 zamówień złożonych online przez klientów sklepu. Rozwiązanie to pozwoli między innymi uniknąć korków w godzinach szczytu, a specjalne oprogramowanie wyznaczy natomiast kolejność dostaw zamówień. Jeśli wyniki tego testu będą zadowalające, to możliwe, że rozwiązanie pojawi się w kolejnych brytyjskich miastach.

Wzrostowe wyniki Poczty Polskiej

Poczta Polska podała właśnie do informacji, jakie wyniki uzyskała w ubiegłym roku. W 2017 r. przychody Poczty Polskiej wzrosły we wszystkich obszarach działalności firmy, łącznie o ok. 10 proc. (553 mln), a wynik brutto o 66,6 mln. Możliwe to było między innymi dzięki nowym kontraktom biznesowy, wzrostem przychodów z usług listowych oraz usług paczkowo-kurierskich, obniżeniu kosztów operacyjnych oraz pozyskiwaniu nowych i odzyskiwaniu utraconych klientów. Trzeba pamiętać, że ostatnie lata Poczta Polska notowała spadek przychodów związany między innymi z silną konkurencją na rynku oraz brakiem wystarczających inwestycji, niezbędnych do unowocześnienia firmy. „W ubiegłym roku Poczta Polska doręczyła 120 mln paczek i przesyłek eCommerce i uzyskała 18 proc. udział w rynku paczek pod względem ich liczby. W ciągu ostatnich pięciu lat (2012-2017 r.) przychody Poczty Polskiej, uzyskiwane z usług kurierskich, rosły szybciej niż dynamika wzrostów rynkowych”.

Rozwiązanie Amazona ma uprościć zakupy międzynarodowe

Za pośrednictwem swojej aplikacji zakupowej Amazon chce uprościć zakupy międzynarodowe. Usługa  International Shopping Experience jest dostępna w pięciu językach, w tym w języku angielskim, hiszpańskim, chińskim uproszczonym, brazylijskim portugalskim i niemieckim, a także w 25 walutach. Dzięki niej klienci nie tylko mogą wybrać różne opcje przesyłki, ale także sprawdzić szacunkowe cła przewozowe, co jest bardzo przydatne szczególnie, gdy robimy większe zakupy i musimy przygotować się na dopłatę.

Carrefour z rozwiązaniem Pedestrian Drive

Sieć uruchomiła rozwiązanie w Paryżu. 6 punktów odbioru zakupów przeznaczone jest przede wszystkim dla pieszych klientów, którzy składają zamówienia online z odbiorem osobistym w sklepie. W ten sposób oferta wprowadzana jest do samego centrum miasta, z bardzo dużą ilością produktów, atrakcyjnymi cenami i wszystko bez opłaty za dostawę. Carrefour pozwala w ten sposób zamówić produkty z 15000 dostępnych w e-sklepie, docelowo ma ich być 20000.

V-commerce zmieni rynek e-zakupów?

V-commerce stało się dość popularne na zachodzie. O czym mowa? O inteligentnych asystentach głosowych, którzy mogą mieć wszechstronne zastosowanie. W Stanach Zjednoczonych 57% osób posiadających smart speakera dokonało za jego pośrednictwem transakcji w Internecie. Daje to ponad 22 miliony kupujących. Rozwiązanie to ma być lekiem na cyfrowe wykluczenie, które obejmuje przede wszystkim osoby starsze. Jak mówi Maciej Ossowski z Kogifi „Dla osób w podeszłym wieku obsługa tradycyjnego komputera jest zacznie utrudniona, bądź wręcz niemożliwa. – Interakcja z głosowym asystentem może stanowić dla ich bardziej intuicyjny i „naturalny” sposób na interakcję ze światem”.

Maile z promocjami nadal działają

Badania przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia pokazują, że aż 57% osób kupiło od 1 do 5 produktów po otrzymaniu promocyjnych maili na skrzynkę pocztową. Skłonność do zakupów po otrzymaniu na skrzynkę pocztową informacji o promocji spada z wiekiem. Podczas gdy 64% osób w wieku 18-24 lata przyznaje się do zakupu co najmniej jednego produktu, korzystając z promocji, wśród ludzi w wieku 34-44 lata ten odsetek wynosi 53%. 7% ankietowanych przyznaje się, że zakupiło nawet 15 rzeczy, które zaproponowali im w mailach sprzedawcy.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)