eKomercyjnie.pl

Prasówka e-commerce #58

Zapraszamy do lektury 58 prasówki e-commerce, w której przeczytacie o inwestycji Walmart w indyjski Flipkart, o zachowaniach seniorów online, a także o tym, jak wygląda rynek e-commerce w wolne od handlu niedziele.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Walmart kupuje Flipkart

Flipkart, którego nazwano indyjskim Amazonem, jest trzecią najlepiej dofinansowaną prywatną firmą na świecie. Łącznie pozyskał 7 mld dolarów od inwestorów. To zarazem największy indyjski start-up, który zatrudnia na stałe ponad 8 tys. pracowników, a jego wycena sięga ok. 12 mld dolarów. Jest na rynku od 2007 roku i cieszy się naprawdę dobrą sytuacją finansową. Nic dziwnego, że prędzej czy później musiała pojawić się marka, która będzie ciała nabyć tę platformę. Jak poinformowano 9 maja Walmart postanowił kupić za 16 miliardów dolarów 77% udziałów Flipkart.

Orlen Pay, a co z Just Drive?

Orlen postanowił skorzystać z mobilnych rozwiązań płatniczych na swoich stacjach. Orlen Pay ma pozwolić na zapłacenie za paliwo bez konieczności podchodzenia do kasy, co czasem bardzo przyśpiesza cały proces. Podobno w chwili obecnej trwają prace testowe, które zakończą się jeszcze w tym roku, a aplikacja ma się pojawić nawet w 3 kwartale tego roku. Z Orlen Pay korzystać będą mogli i przedsiębiorcy, i osoby indywidualne. Aplikacja na smartfona będzie umożliwiała sparowanie jej z kartą płatniczą. I z jednej strony to świetna sprawa, z drugiej wystarczy cofnąć się kilka miesięcy do tyłu i przeczytać o problemach Orlenu i Just Drive, których współpraca zapowiadała się naprawdę świetnie, a potem nastąpił krach. Co nie wypaliło? W sieci pojawiają się głosy, że najpierw spółka sprawdziła rozwiązanie należące do startupu, a następnie wprowadziła własne, będące jego kopią. Czy faktycznie tak jest?

Seniorzy chcą kupować online

Shoper podaje, że o 76% wzrosła liczba obecnych w e-sklepach seniorów. Przekłada się to na liczbę oraz wartość transakcji. Podobne informacje dostarczał raport CBOS z 2017 r., który wspomina o 23% internautów w wieku powyżej 65 roku życia. Według Shoper seniorzy najwięcej wydają na produkty z kategorii: dom i ogród, oraz elektronika użytkowa. Duże zainteresowanie tej grupy klientów mają też delikatesy online oraz kategoria uroda i zdrowie. Co ciekawe dla klientów z tej grupy ważna jest nie tylko cena, ale także wygoda zakupów. Dla nich znaczenie ma przejrzysta witryna, prosta nawigacja i łatwa finalizacja zakupów. Jak pokazują badania grupa 65+ rezygnuje z zakupów szybciej w porównaniu z grupą 55+. Jak podaje Shoper 2/3 ruchu wygenerowanego przez seniorów pochodzi z wyszukiwarki Google.

Leasing na Allegro – teraz dostępny dla wszystkich

Po dwóch miesiącach od uruchomienia procedury leasingowej na Allegro staje się ona dostępna dla wszystkich użytkowników serwisu. Do tej pory był on dostępny tylko dla osób z kontem Firma. Za pośrednictwem tej opcji przedsiębiorcy mogli zapłacić za produkty o wartości od 700 do 60 000 złotych brutto. Od teraz, z leasingu na Allegro może skorzystać każdy przedsiębiorca, nie musi mieć nawet konta na Allegro. Jak wynika z danych Allegro 80%. towarów zakupionych w tej opcji jest do kwoty 5 tys. zł. Największym zainteresowaniem cieszy się sprzęt elektroniczny w tym smartfony Apple i Samsung oraz laptopy Dell. Przedsiębiorcy chętnie zaopatrują się także w sprzęt biurowy oraz RTV/AGD, a także różnego rodzaju maszyny, narzędzia i sprzęt warsztatowy.

E-sklepy notują zwiększony ruch w niedziele objęte zakazem handlu

Analiza e-sklepów przeprowadzona przez Media4U pokazuje, że e-sklepy, które przygotowały specjalne oferty na niehandlowe niedziele mogą pochwalić się nawet dwukrotnie większą konwersję. E-sklepy, które nie prowadziły akcji promocyjnej zanotowały spadek zamówień średnio o 14% względem platform, które wspomagały sprzedaż kampaniami. Jak mówi mówi Tomasz Zarychta, specjalista ds. analityki internetowej Media4U – „Sklepy, które reklamowały się z okazji niehandlowej niedzieli, zanotowały zwiększenie ilości sesji średnio o ponad 26 proc. w tych dniach. Konkurencyjne serwisy, które nie prowadziły kampanii, zanotowały spadki nawet o 30 proc. względem zwykłych niedziel. Jednocześnie serwisy, które uruchomiły w niedziele akcje promocyjne, podwoiły ilość i wartość generowanych zamówień względem e-sklepów biernych pod tym względem.”

Rynek magazynowy w Polsce atrakcyjny dla inwestorów

Według raportu CBRE „Rynek magazynowy w Polsce w I kwartale 2018” Polska jest nadal najbardziej atrakcyjnym rynkiem wśród krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Poza placówkami, które mogą wspierać wewnętrzną logistykę, przez co przyśpieszą realizacje zamówień w ramach kraju, coraz częściej stawia się na placówki przygraniczne na przykład w okolicach: Zielonej Góry, Świebodzina i Świecka, a także Kielc i Olsztynka. Tylko w pierwszym kwartale 2018 roku najemcy wynajęli prawie 1,3 mln mkw. powierzchni, czyli o ponad 25% więcej rok temu. Według raportu, który w I kwartale 2018 roku, na rynku znajduje się obecnie 13,9 mln mkw. nowoczesnej powierzchni magazynowej, czyli o ponad 20% więcej niż w analogicznym okresie 2017 roku.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #57


Zapraszamy do lektury 57 prasówki e-commerce, w której znajdziecie informacje z kraju i ze świata. W tym tygodniu przeczytać możecie między innymi: o rozwoju e-commerce w Wielkiej Brytanii, o wejściu Apple Pay na polski rynek, a także o tym, czy warto zainwestować w działania omnichannel.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Reklama

Sklepy muszą postawić na Omnichannel?

Tak wynika z badania „Global Powers of Retailing 2018. Transformative change, reinvigorated commerce” przeprowadzonego przez Deloitte. W raporcie tym znaleźć można wiele bardzo ważnych dla handlu informacji. Według nich 90% globalnej sprzedaży ma miejsce w sklepach stacjonarnych, jednakże to w kanałach cyfrowych odbywa się walka o zaangażowanie i uwagę klientów. Z danych Deloitte wynika, że 56 centów z każdego dolara wydanego w sklepie tradycyjnym to efekt kontaktu klienta z kanałami cyfrowymi. Trzy lata wcześniej było to 36 centów. W dużym skrócie oznacza to, że działania promocyjne i sprzedażowe planowane powinny być dla każdego z kanałów, bowiem przeplatają się one wzajemnie. Dlatego działania omnichannel stają się coraz to bardziej popularne wśród marek i sprzedawców.

Apple Pay zbliża się do Polski

Podczas konferencji Apple Tim Cook zapowiedział, że usługa pozwalająca dokonywać płatności przy pomocy urządzeń Apple jeszcze w tym roku trafi do trzech nowych krajów. Rozwiązanie to pojawi się w Norwegii, na Ukrainie oraz w Polsce. Dokładna data uruchomienia Apple Pay nie jest znana, ale to kwestia najbliższych miesięcy. Ciekawe, jak poradzi sobie Apple Pay z coraz bardziej powszechnym Blikiem?

40 milionów kart płatniczych

40 milionów kart płatniczych jest w Polsce. Dane te podał Narodowy Bank Polski. Łączna liczba kart debetowych na koniec czwartego kwartału wyniosła 30,5 mln i zwiększyła się w ciągu trzech miesięcy o 394 tys. W czwartym kwartale 2017 r. liczba kart kredytowych zmniejszyła się o 83 tys. Z kolei na koniec grudnia 2017 r. liczba kart kredytowych wynosiła 5,8 mln. Najważniejsze jednak dla sprzedawców są dane dotyczące kart z funkcjami płatności zbliżeniowych. Na koniec grudnia 2017 r. było ich 31,1 mln. W ciągu kwartału liczba tych kart zwiększyła się o 529 tys. Ponadto systematycznie rośnie udziału kart zbliżeniowych na rynku polskim.

Rynek e-commerce w UK wart 15,6 miliarda euro

Według raportu Ecommerce Foundation rok 2017 był bardzo dobry dla brytyjskiego e-commerce. Dane dostępne w podsumowaniu pokazują, że rynek e-commerce na Wyspach rośnie. W 2017 roku wartość e-commerce oszacowano na 15,6 miliarda euro, a w 2018 ma to już być 17,8 miliarda euro. Dodatkowo analizując raport, można znaleźć kilka ciekawych informacji, np. 16,4% całej sprzedaży detalicznej pochodzi z internetu, 93% klientów kupuje towary w obu kanałach – cyfrowym i tradycyjnym. Najlepszą branżą, która cieszy się największą popularnością jest branża fashion, na drugim miejscu pod względem sprzedaży online znajdują się rezerwacje miejsc noclegowych. Mowa tutaj o portalach bookingowych.

Redcoon wychodzi z niemieckiego rynku?

Może słowo wychodzi, nie do końca opisuje działania marki. Obecnie wchodząc na redcoon.de klienci otrzymują informacje, że zamówienia nie są już przyjmowane przez obecną stronę, a osoby zainteresowane zakupem powinny skorzystać z mediamarkt.de. Jednocześnie wszystkie zamówienia złożone poprzez redcoon zostaną dostarczone do klientów. Tak obiecuje MediaMarktSaturn, który zajmie się ich obsługą. Obecnie marka posiada swój e-sklep między innymi w Polsce, jednak od 2014 roku systematycznie porzuca kolejne rynki. Powodem „wyłączenia sklepu” w Niemczech jest jego słaba pozycja względem konkurencyjnych sklepów należących do marki.

Autor wpisu

1 komentarzy do tekstu

  1. Karty wielowalutowe powoli wchodza na rynek i są dość ciekawą alternatywą przy wyjazdach zagranicznych.

    Odpowiedz ↓

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #56

Zapraszamy do lektury 56 prasówki ze świata e-commerce. W tym tygodniu możecie przeczytać o trendach na rynku e-zakupów spożywczych, a także o tym, jak wygląda rynek e-handlu we włoszech. Wspomnimy też o wynikach finansowych Amazona, oraz o nowym rozwiązaniu, które chce on wprowadzić na amerykański rynek.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Reklama

Włoski rynek e-commerce był warty w 2017 roku 24 miliardy euro

Przez ostatnie 4 lata rynek e-handlu we Włoszech wrósł dwukrotnie. W 2017 roku jego wartość oszacowano na 24 miliardy euro, co stanowi 6% całego handlu. Oznacza to także wzrost o 19% względem roku 2016. Widać, że we Włoszech jest trend do e-zakupów, bowiem od 2008 w tym kraju zamknięto 63 tysiące sklepów stacjonarnych. Duży wpływ na ten stan rzeczy miał też kryzys ekonomiczny. Obecnie największym zainteresowaniem online cieszą się branże: turystyczna 31%, technologiczna 22%, rozrywkowa (multimedia i książki) 11%. Branża fashion, to jedynie 5%.

Amazon podnosi opłatę dla użytkowników Prime

Po raz pierwszy od 4 lat Amazon ponownie podnosi ceny uczestnictwa w programie Prime. Od 11 Maja nowi subskrybenci zapłacą za tę usługę 119$ rocznie, a nie jak dotychczas 99$. Osoby, które aktualnie posiadają pakiet będą musiały się przygotować na zmiany po 16 czerwca. Po raz ostatni ceny Amazon Prime zostały podniesione w 2014 roku. Jak poinformował Jeff Bezos ponad 100 milionów użytkowników na całym świecie korzysta z abonamentu Amazon Prime. Warto wspomnieć też o wynikach finansowych, które podano do wiadomości po pierwszym kwartale. Zysk netto spółki na akcję wyniósł 3,27 USD wobec oczekiwań na poziomie 1,26 USD, przychody sięgnęły 51,04 mld USD, a rynek spodziewał się 49,78 mld USD. Przychody Amazona w USA zwiększyły się o 46 proc., do 30,7 mld USD, a sprzedaż na rynkach międzynarodowych wzrosła o 34 proc. i wyniosła 14,8 mld USD.

Pilotażowy program płatności przy pomocy terminali telefonicznych

Mastercard i Polskie ePłatności rozpoczęły pilotażowy program, który pozwoli przetestować telefony komórkowe będące terminalami płatniczymi umożliwiającym przyjmowania płatności zbliżeniowych. Testy przeprowadzone są z myślą o małych i średnich przedsiębiorcach. Celem projektu jest sprawdzenie działania tego nowatorskiego rozwiązania w warunkach rynkowych oraz poznanie opinii przedsiębiorców i konsumentów na jego temat. Obecnie w programie udział bierze 50 przedsiębiorców, ale łącznie ma być i 500. Terminale pojawią się w takich miastach, jak Warszawa, Janów Lubelski, Rzeszów. I będą w punktach restauracyjno-cateringowych, usługowych oraz kosmetycznych i handlowych.

E-zakupy spożywcze najpopularniejsze we wtorek i piątek

Szopi.pl podzieliło się danymi dotyczącymi zakupów spożywczych online. Okazuje się, że najczęściej wybieranym na zrobienie sprawunków dniem jest wtorek i piątek. Kupującym zależy, aby produkty zostały dostarczone jeszcze tego samego dnia, aż 67% użytkowników decyduje się na dostawę do 3 godzin od momentu złożenia zamówienia. Wśród składających zakupy online przeważają panie, aż 70% klientów to właśnie kobiety, często młode mamy, które opiekują się pociechami i trudniej jest im zrobić sprawunki. Według danych 41% klientów Szopi.pl decyduje się na tego typu zakupy właśnie dlatego, że nie może wyjść z mieszkania, 54% dlatego, że nie ma na zakupy czasu. Polacy chcą mieć dostarczane zakupy przez cały dzień, choć najbardziej oblegane pory to przedpołudnie i godziny pomiędzy 17 a 19. Z kolei najpopularniejszym dniem na zakupy spożywcze w Szopi.pl jest piątek oraz wtorek.

Amazon + Volvo = paczka prosto do samochodu

Amazon Key tym razem pozwoli kurierom wejść do samochodów swoich klientów. Dokładniej mówiąc kurierzy mogą dostarczyć paczkę prosto do bagażnika lub na siedzenie samochodu. Rozwiązanie to było już testowane jakoś czas temu, ale teraz wyszło z fazy pilotażowej i będzie dostępne w 37 amerykańskich miastach. Rozwiązanie to możliwe jest dzięki współpracy marki z GM oraz Volvo.

Autor wpisu

1 komentarzy do tekstu

  1. Kornelia Przybyszewska

    Czas realizacji w przypadku zakupów spożywczych zamawianych online ma ogromne znaczenie – swojego czasu byłam mocno wiązana z konkurencją, ale czas realizacji zamówień wydłużył się u nich do…. 24 godzin. Przy pierwszym skorzystaniu z Szopi.pl były to 2 godziny, z drobnym poślizgiem. Także… jest różnica.

    Odpowiedz ↓

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)