eKomercyjnie.pl

Prasówka e-commerce #64

Zapraszamy do lektury 64 prasówki e-commerce, w której między innymi o: sprzedaży eCard i Dotpay, pojawieniu się w Polsce Apple Pay, a także nawiązaniu współpracy Furgonetki.pl z DHL. Wspomnieliśmy tez o aplikacjach zakupowych i nowych inwestycjach w Paczkomaty InPost.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

MCI Capital sprzedaje za 255 mln złotych eCard i Dotpay

eCard i Dotpay to krajowe instytucje płatnicze, które oferują kompleksową obsługę płatności w e-biznesie, ale także w kanałach offline. Przedwstępna umowa sprzedaży tych dwóch została zawarta między innymi z Nets Denmark A/S w Danii. Szacowana cena sprzedaży wyniesie 255 mln zł, a finalna wartość jest uzależniona od spełnienia warunków wskazanych w umowie przedwstępnej. Oczywiście sprzedaż uzależniona też jest między innymi od uzyskania stosownych zgód między innymi od Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Komisji Nadzoru Finansowego.

Apple Pay oficjalnie w Polsce

Apple Pay zawitało oficjalnie w kraju nad Wisłą. Posiadacze kart Visa i Mastercard mogą za zakupy płacić telefonem. Z rozwiązania skorzystają użytkownicy kart Visa wydanych przez Bank Zachodni WBK, mBank i Nest Bank, oraz osoby posiadające karty Mastercard w Alior Bank, Bank Pekao S.A., Bank Zachodni WBK, BGŻ BNP Paribas, Getin Noble Bank, mBank, Raiffeisen Polbank oraz T-Mobile Usługi Bankowe. NIedługo też z opcji skorzystają klienci PKO Bank Polski. Apple Pay pozwala na płatność telefonem praktycznie we wszystkich punktach z terminalami zbliżeniowymi. Obecnie jest ich ponad 590 tysięcy w całej Polsce. Tokenizacja sprawia, że płatności mobilne są w pełni zabezpieczone. Zastępuje ona wrażliwe dane rzeczywistej karty ich cyfrowym odpowiednikiem, tzw. tokenem, przypisanym do konkretnego urządzenia.

DHL rozpoczął współpracę z Furgonetka.pl

Furgonetka.pl, czyli jeden z największych brokerów usług kurierskich, od teraz udostępnia w swojej ofercie dziesięciu najpopularniejszych przewoźników. Co więcej, jako pierwszy broker w Polsce umożliwia także ich jednoczesną integrację. Oznacza to, że żeby mieć możliwość korzystania ze wszystkich usług kurierskich, wystarczy wdrożyć je tylko raz. Znika więc problem przedsiębiorstw, szczególnie sklepów internetowych, które potrzebują kilku form dostawy, ale mają ograniczone możliwości technologiczne.

Oznacza to, że jest to pierwszy i właściwie jedyny broker, który ma wszystkie najważniejsze usługi kurierskie w swojej ofercie. Co więcej Furgonetka oferuje sklepom technologię, która umożliwia wdrożenie wszystkich kurierów jednocześnie, co oznacza krótszy czas tego wdrożenia, zmniejszone nakłady na programistów oraz to, że wystarczy współpraca z jedną firmą, żeby we własnej ofercie mieć wszystkie możliwe formy dostawy kurierskiej.

Połowa zakupów mobilnych w Europie dokonywana jest za pomocą aplikacji

Criteo przeprowadziło badania, które pokazują, że e-sprzedawcy inwestują we własne aplikacje zakupowe. Ponad połowa europejskich sprzedaży mobilnych pochodzi właśnie z nich. Jednak konkurencja na tym rynku jest ogromna, a aplikacje muszą być na tyle intuicyjne i dobrze zbudowane, by klienci ich nie kasowali. Obecnie 77% aplikacji usuwane jest po maksymalnie 3 dniach od instalacji. Przede wszystkim chodzi o to, by aplikacje te miały konieczne elementy. Do najważniejszych cech zalicza się: szybką nawigację, łatwość korzystania z apki, prosta nawigacja i wyszukiwanie, prosta płatność i elastyczne dopasowane do klientów formy dostawy. Nie można zapomnieć o personalizacji, kodach i promocjach. To wszystko ma wpływ na odbiór aplikacji przez kupującego.

Warto dodać, że w Polsce najpopularniejsze aplikacje należą do OLX.pl, Rossmann i AliExpress.

W pigułce:

Mundial wpływa na wzrost sprzedaży

W zeszłym tygodniu pisaliśmy, że platforma eBay podała informacje dotyczące sprzedaży przedmiotów związanych ze zmaganiami piłkarskimi. Z 850 tysięcy wystawionych produktów 600 tysięcy to akcesoria do kibicowania. W tym tygodniu mamy informację z Allegro. Tutaj także główne zainteresowanie to produkty związane ze sportem, ale także odbiorniki telewizyjne. Wzrost sprzedaży tych produktów wyniósł w ostatnim czasie 45% wartościowo i 30% ilościowo. Coraz chętniej kupujemy duże odbiorniki. Telewizory o przekątnej 50 cali i więcej stanowią połowę sprzedaży na Allegro.

Zalando wprowadza do sklepu produkty marki z grupy H&M

Od sierpnia bieżącego roku dla klientów Zalando w całej europie dostępne będą ubrania i akcesoria firmy należącej do grupy H&M, a mianowicie Monki. Monki to marka wywodząca się ze Szwecji, która powstała w 2006 roku. Jej kolekcje stanowią mieszankę stylów: skandynawskiego i azjatyckiego stylu street. To już trzecia marka należąca do H&M, która pojawiła się w Zalando. Wcześniej do oferty dodano produkty Weekday i Cheap Monday.

Advent zainwestuje 250 mln w rozwój InPostu

250 milionów złotych zostanie zainwestowane w rozwój sieci Paczkomatów, których ma pojawiać się dodatkowy tysiąc do końca roku. Oznacza to, że będzie ich wtedy aż 4500 w całej Polsce. Mówi się o tym, że firma będzie stawiała swoje Paczkomaty dla towarów spożywczych, które wymagają niskich temperatur i odpowiedniego przechowywania. Dodatkowo InPost stawia na małe miejscowości. „Uważamy, że e-commerce ma szanse rosnąć wszędzie, jednak w małych miejscowościach wzrost jest ograniczony z powodu braków infrastruktury. My chcemy wejść w tę lukę bo wierzymy, że rynek w małych miejscowościach będzie rósł nawet dynamiczniej niż w innych” – mówi Rafał Brzoska.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #63

Zapraszamy do lektury 63 prasówki e-commerce, w której między innymi o: inwestycji Google w JD.com, o tym jak płacimy za zakupy, a także o małym sukcesie wojskowego e-commerce.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Google inwestuje 550 milionów w JD.com

Jak donosi CNBC amerykański gigant zainwestował 550 milionów dolarów w gotówce, w drugą pod względem wielkości platformę e-commerce w Chinach, czyli JD.com. Ostatnio głośno było o rozpoczęciu współpracy JD z Walmart, która ma na celu usprawnienie produktów spożywczych. Nowe partnerstwo i inwestycja ze strony Google ma poprawić dotarcie do nowych klientów ze wschodu, między innymi poprzez Google Shopping.

Płatność kartą wypiera płatności gotówkowe, ale robi to bardzo powoli

Badanie AdRetail pokazało, że nadal płatności gotówkowe są bardzo popularne wśród klientów. 50% z nas płaci za zakupy gotówką, ale coraz częściej za zakupy płacimy też BLIK-iem 16% ankietowanych, zbliżeniowo smartfonem 11%, i poprzez Android Pay 4%. Jednak, jak zauważają eksperci, popularność tych rozwiązań będzie rosła. Wystarczy spojrzeć na dane dotyczące BLIK, gdzie w pierwszym kwartale 2018 roku zarejestrowano 14 mln tego typu transakcji. To było aż 2,5 razy więcej, niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Z drugiej jednak strony, jak sugerują analitycy, w wielu krajach europejskich bardzo ciężko jest zapłacić za zakupy gotówką, jest tak na przykład w Szwecji. Polska odstaje od tych standardów, bowiem w ogromnej ilości sklepów płatności przy pomocy nowoczesnych rozwiązań, a czasem i nawet za pomocą karty, jest niemożliwa. Jeśli przeanalizujemy statystyki z małych aglomeracji, to okazuje się, że gotówką płaci tam, aż 60% klientów, kartami 31%, BLIK to jedynie 9%, a zbliżeniowo smartfonem 6%. Mobile Institute uważa, że sytuacja ta spowodowana jest złym targetowaniem kampanii informacyjnych na temat nowoczesnych rozwiązań płatniczych, które skierowane są przede wszystkim do mieszkańców dużych miast.

Sprzęt wojskowy cieszy się zainteresowaniem klientów

Można tak powiedzieć, gdy przejrzymy ofertę niedawno otwartego sklepu internetowego należącego do Agencji Mienia Wojskowego. W sklepie można nabyć produkty pochodzące z wojskowych magazynów, są tam między innymi manierki, menażki, niezbędniki, torby polowe i pałatki. Jednak jeśli ktoś jest zainteresowany zakupem tego typu produktów, musi się naprawdę pośpieszyć bowiem rotacja oferty na stronie jest niesamowita. Zainteresowanie chyba przerosło największe oczekiwania, bowiem niektóre towary zniknęły ze strony po kilku minutach.

Jak powiedział prezes agencji Krzysztof Falkowski: „Zainteresowanie uruchomieniem sklepu internetowego było spore. Otrzymywaliśmy wiele zapytań, również od osób, które nie miały łatwego dostępu do naszych stacjonarnych punktów sprzedaży. Zależało nam, by to zmienić i umożliwić zakupy jak największej liczbie chętnych. W planach mamy też uruchomienie platformy aukcyjnej. Warto otwierać się na nowych klientów i szukać nowych rozwiązań”.

Mundial napędza sprzedaż gadżetów piłkarskich na eBay

Widać, że mundial napędza sprzedaż gadżetów związanych z piłką nożną oraz z grillem. Jak podaje eBay sprzedawcy na portalu wystawili już ponad 850 tysięcy przedmiotów, z czego prawie 600 tysięcy, to akcesoria do kibicowania. Platforma eBay ocenia także, że nadchodzące piłkarskie święto jest przyczyną wzrostu sprzedaży  akcesoriów do grillowania i mebli ogrodowych. Tylko w maju sprzedaż akcesoriów do grillowania wzrosła aż o 21%, a mebli ogrodowych o 26%.

Carrefour wraz z Google będzie rozwijać rynek e-zakupów spożywczych

Umowa zawarta pomiędzy Google i Carrefour ma umożliwić mieszkańcom Francji dużo łatwiejsze zakupy spożywcze. Od przyszłego roku mieszkańcy tego kraju będę mogli kupować towary poprzez takie platformy, jak Google Home, Google Assistant oraz Google Shopping. Towary zamawiane poprzez te platformy będą dostarczane bezpośrednio do domu klienta lub można je będzie odebrać w sklepie stacjonarnym. Jak zapewnia Carrefour to kolejny krok w polepszaniu oczekiwań i doświadczeń klienta. W ramach współpracy powstał także park innowacyjny w Paryżu, gdzie inżynierowe i specjaliści od Google Cloud AI pracują nad nowymi rozwiązaniami dopasowanymi do klientów.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Podstawy RODO: zgoda na otrzymywanie informacji handlowych i przetwarzanie danych, czyli dokładnie o co chodzi?

Internet jest miejscem w którym każdy na wszystkim się zna i chętnie swoją wiedzą się dzieli. RODO wywołało tysiące, jeśli nie dziesiątki tysięcy dyskusji. Część z nich dotyczy wyższości „check boxa” nad „linkiem” lub odwrotnie i kar jakie grożą heretykom nie zgadzającym się z tą lub inną interpretacją.

W jednej z takich „debat” zwaśnione frakcje udowadniały sobie, że zapisanie na newsletter musi być potwierdzone linkiem/check boxem. W artykule poświęconym e-mail marketingowi w epoce RODO omówimy dokładnie to zagadnienie.

Natomiast chcielibyśmy skorzystać z okazji, aby poruszyć fundamentalną nie tylko dla RODO „zgodę”.

„Zgoda” to nic innego jak oświadczenie woli, któremu poświęcone są w szczególności art. 60, 61, 65 i 651 kodeksu cywilnego.

Poniżej znajdziecie najważniejsze wzmiankowane artykuły z zaznaczonymi kluczowymi fragmentami.

Art. 60. Z zastrzeżeniem wyjątków w ustawie przewidzianych, wola osoby dokonującej czynności prawnej może być wyrażona przez każde zachowanie się tej osoby, które ujawnia jej wolę w sposób dostateczny, w tym również przez ujawnienie tej woli w postaci elektronicznej (oświadczenie woli).

Art. 61. §1. Oświadczenie woli, które ma być złożone innej osobie, jest złożone z chwilą, gdy doszło do niej w taki sposób, że mogła zapoznać się z jego treścią. Odwołanie takiego oświadczenia jest skuteczne, jeżeli doszło jednocześnie z tym oświadczeniem lub wcześniej.

§2. Oświadczenie woli wyrażone w postaci elektronicznej jest złożone innej osobie z chwilą, gdy wprowadzono je do środka komunikacji elektronicznej w taki sposób, żeby osoba ta mogła zapoznać się z jego treścią.

Art. 65. §1. Oświadczenie woli należy tak tłumaczyć, jak tego wymagają ze względu na okoliczności, w których złożone zostało, zasady współżycia społecznego oraz ustalone zwyczaje.

§2. W umowach należy raczej badać, jaki był zgodny zamiar stron i cel umowy, aniżeli opierać się na jej dosłownym brzmieniu.

Art. 65. Przepisy o oświadczeniach woli stosuje się odpowiednio do innych oświadczeń.

Reasumując, nie ma znaczenia czy jest to link, czy check-box, czy cokolwiek innego liczy się takie zachowanie które w sposób dostateczny wyraża wolę wyrażającego zgodę. Natomiast na potrzeby RODO zgodę taka należy utrwalić i ponownie nie ma znaczenie forma utrwalenia, jak długo pozwala na udowodnienie otrzymania zgody.

Oczywiście zgoda może być odwołana, a jeśli była złożona: pod groźbą, w stanie wyłączającym świadome podejmowanie decyzji, w wyniku podstępu lub była pozorna (strony umawiają się, że zgoda jest na niby) można się również uchylić od jej skutków.

Przeczytaj także: RODO „na spokojnie”. Co musisz zrobić w swoim sklepie internetowym i firmie do/od 25 maja 2018 roku? (żeby nie zwariować) »

Nie jest zatem ważne jak zgoda została złożona, ale jej treść i udokumentowanie, przy czym treść zgody może wynikać czasami z samej czynności. Wszystkie metody odebrania zgody widoczne na załączonych screenach są poprawne, a jeśli zgoda została odpowiednio zapisana w systemie stanowią w przypadku zarzutu nielegalnego przetwarzania danych osobowych dowód zgodny z RODO.

Uzbrojeni w tą elementarną wiedzę prawniczą powinniście bez problemu móc opracować odpowiednią i możliwą do zastosowania w Waszym sklepie formę odbierania i utrwalania „zgód”.

Poniżej trzy przykłady odbierania zgody, każdy jest poprawny (kliknij, aby powiększyć):


Autor wpisu

1 komentarzy do tekstu

  1. Straszne to zamieszanie z tym RODO, wszędzie tylko o tym mówią i zapychają skrzynki mailowe i nie tylko informacjami o nowych przepisach. Jestem ciekawy ile z tych mailów została przeczytana.

    Odpowiedz ↓

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)