eKomercyjnie.pl

Prasówka e-commerce #71

Zapraszamy do lektury 71 prasówki e-commerce. W niej między innymi o wejściu na polski rynek sklepu About You, o tym, jak Amazon działa na rynku książek oraz o tym, jak dużo miesięcznie wydają internauci na zakupy online.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Modowy sklep internetowy About You wchodzi na polski rynek

Niemiecki sklep internetowy – About You – debiutuje na polskim rynku. Brand ten działa już w 6 krajach Europy. Siedziba znajduje się w Hamburgu. Sklep oferuje ok. 50 tysięcy produktów 500 marek. Cechą, która wyróżnia About You, jest dopasowanie oferty do indywidualnego stylu każdego klienta. W Polsce oficjalnie od 9 sierpnia. Firmę na nasz rynek wprowadzała kampania teaserowa oraz event z udziałem celebrytów.

Amazon drukuje książki w Polsce i prowadza nową usługę

Amazon w Polsce kojarzy się głównie z wielkimi centrami logistycznymi. Jednak, jak się okazało, gigant w kraju nad Wisłą rozpoczyna również działania w innych strefach. W Polsce, dokładnie – we Wrocławiu, drukowane są setki tysięcy książek, a także – w oparciu o podobną technologię – nadruki na koszulkach.

Amazon zanim stał się największą firmą e-commerce’ową, była księgarnią internetową. Nadal handel książkami to jeden z głównych filarów marki, ale – jak to z Amazonem bywa – oni to robią po swojemu.

Okazuje się bowiem, że firmie dużo bardziej opłaca się drukować książki na miejscu. Jak to wygląda w praktyce? Klient zamawia książkę z USA. Pozycja ta nie tylko, zostanie wysłana, ale… wydrukowana na miejscu. Między innymi we Wrocławiu. To wszystko z powodów logistycznych. Firma nie jest w staniem mieć fizycznie wszystkich książek. Dlatego w centrach Amazona – na bieżąco i według potrzeb drukuje się potrzebne książki. Wrocławska drukarnia oceniana jest bardzo dobrze. Nie dość, że jest w Europie największa, to ma najlepsze wyniki.

Internauci wydają miesięcznie prawie 700 zł na zakupy online

Według szacunków co miesiąc wydajemy 690 zł w internecie. Głównie na odzież, buty, książki oraz bilety do kina i teatru.

Badanie Gemiusa na temat e-commerce w Polsce w 2018 roku podało uśrednione kwoty, jakie wydajemy w Internecie w ujęciu rocznym. Co ciekawe, 52 procent respondentów podało, że nie zamierza tej kwoty podwyższyć, a 30 proc. – że owszem, planuje ją zwiększyć. Dla 6 proc. celem jest obniżenie podanej kwoty.

Grupą, która chętniej wydaje pieniądze w internecie, są mężczyźni oraz osoby z grupy wiekowej 15-24 lata. Nadal 44 proc. polskich internautów nie zdecydowało się na zakupy online. To, co motywuje ludzi do kupowania w sieci, to między innymi szybkie przelewy (68 proc.). Cieszą się one szczególną popularnością wśród osób z wyższym wykształceniem oraz w wieku 25-34. Wzrasta także poparcie dla płatności u kuriera (42 proc.) oraz przesyłki za pobraniem (41 proc.).

Visa inwestuje w izraelski start-up Behalf

Behalf oferuje małym przedsiębiorstwom rozwiązania, które zwiększają kapitał zakładowy i elastyczne finansowanie na firmowe wydatki. To była kwestia czasu, by ktoś „większy” się tym rozwiązaniem zainteresował. Padło na Visę.

Visa w ramach tej inwestycji, oferuje małym firmom, które są klientami Behalf, stokenizowaną Wirtualną Kartę Visa. Rozwiązanie to działa na zasadzie kredytu. Zapewnia przedsiębiorcom natychmiastowe finansowanie na firmowe wydatki.

Początkowo karta Visa będzie dostępna w Stanach Zjednoczonych, a z czasem – wejdzie na nowe rynki.

Globalna strategia Visa zakłada udostępnienie produktów i rozbudzenie potencjału sektorowi małych przedsiębiorstw. Ma to odbywać się głównie poprzez współpracę ze start-upami i fintechami zajmującymi się redefiniowaniem płatności oraz ich ulepszaniem.

Visa w sektorze fintech planuje dokonać 100 mln inwestycji.

E-commerce w Szwecji – 14,5 mld euro w 2017 roku


Wzrost o 4,1 proc to bardzo przyzwoity wynik. Kwota 14,5 mld euro jest jednak niepewna. Różnice pomiędzy wynikami oszacowanymi przez Dibs Internet (11,5 mld euro) a PostNord Sverige (6,7 mld euro) wynika głównie z tego, że w wyliczeniach ignoruje się takie aspekty jak podróże czy hazard.

Tak, czy owak – według prognoz w 2018 roku Szwecja zaliczy kolejny wzrost, aż do 16,2 mld euro.

81 proc. mieszkańców to osoby, które korzystają z e-handlu. Wydatki na jednego kupca wynoszą ponad 1800 euro, a mają wzrosnąć o prawie kolejną „stówkę”. Do końca tego roku liczba osób, które robią zakupy online ma wynosić 86 proc. ogółu mieszkańców Szwecji.

Sprzedaż w takich kategoriach jak produkty dla dzieci i zabawki wzrosła o 23 proc. Wzrost również dotyczy materiałów budowlanych (+21 proc.), żywności (+19 proc.) praz elementów dekoracyjnych w domu, w tym mebli (+18 proc.).

Trend o charakterze europejskim, jakim jest rosnące znaczenie handlu transgranicznego, również w Szwecji ma miejsce, zaliczając wzrost do 33 proc. Tu na ogół rządzi branża odzieżowa, ale także elektronika domowa, media, sport i sprzęt, oraz branża beauty i zdrowie.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #70

Zapraszamy do lektury 70 prasówki e-commerce. W niej między innymi o wpływie temperatur na sprzedaż wiatraków i klimatyzacji, o tym, jak rozbudowa magazynów i sieci logistycznej wpływa na działania Frisco, o zakupie Profit M przez Merlin, oraz o zachowaniach zakupowych nastolatków.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Frisco rozbudowuje sieć magazynową

Duże marki coraz to częściej inwestują we własną bazę magazynową. Dzieje się tak między innymi dlatego, że dzięki takim rozwiązaniom dużo łatwiej jest się im rozwijać. Posiadając własne magazyny i samochody transportowe, można myśleć o dostawach tego samego dnia, czy nawet w ciągu godziny od złożenia przez klienta zamówienia. Tym razem Frisco decyduje się na wybudowanie własnego magazynu w Starych Babicach koło Warszawy. Inwestycja powinna być gotowa w połowie 2019 roku.

Magazyn ma mieć powierzchnie 11 tys. m. kw. Jak mówi Katarzyna Kazior, prezes Frisco.pl. – „Prowadzimy sprzedaż wyłącznie przez Internet na bazie własnego zaplecza magazynowego, dzięki czemu w 100% koncentrujemy się na tym, aby zapewniać klientom najlepsze doświadczenia związane z zamawianiem i odbiorem zakupów spożywczych. Dzięki nowej inwestycji będziemy mogli jeszcze skuteczniej poszerzać bazę naszych klientów i przekonywać do wyboru Frisco.pl jako wygodnej alternatywy dla zakupów w hiper- i supermarketach”

Nowym magazyn to nie tylko zwiększenie wydajności, ale także wyższa kontrola wszystkich procesów logistycznych, a co za tym idzie dostawa w modelu just-in-time.

Upały wpływają na wybierane przez klientów produkty

Trwające od pewnego czasu upały sprawiają, że szukamy ochłody nie tylko nad wodą, ale także we własnych biurach i mieszkaniach. Często decydujemy się na zakup klimatyzatorów, klimatorów i wentylatorów. Jak podaje Ceneo, wzrost zainteresowania tego typu urządzeniami jest trzykrotnie wyższy, niż w analogicznym okresie w roku ubiegłym. Sierpień ma być pod tym względem jeszcze lepszy. Wybieramy urządzenia tanie, ale często klienci decydują się na wydajne klimatyzatory wysokiej jakości. Kupujemy produkty od 250 do 3000 zł. Trzeba zauważyć, że popyt na urządzenia do chłodzenia jest tak duży, że wiele sklepów wyprzedało zapasy i nie jest wstanie zrealizować nowych zamówień. W przypadku innych sprzedawców ceny produktów zostały podniesione do horrendalnych kwot.

Merlin kupuje Profit M

Profit M sp. z o.o. zajmuje się sprzedażą książek oraz zabawek przez internet. Jak można się dowiedzieć Merlin zawarł umowę przedwstępną nabycia 100% udziałów spółki za 17,4 mln złotych. Ostateczna umowa sprzedaży udziałów zostanie zawarta 5 listopada 2018 roku. Profit M to między innymi sklepy nieprzeczytane.pl, profit24.pl, mestro.pl i smarkacz.pl oraz dwie księgarnie internetowe.

„Transakcja jest elementem konsekwentnie realizowanej strategii budowania jednej z najszybciej rosnących polskich grup kapitałowych prowadzących działalność w segmencie e-commerce w oparciu o najnowsze technologie – informuje spółka.”

Nastolatkowie płacą kartą i miesięcznie wydają około 250 zł

Takie dane udostępnił Bank Zachodni WBK. Według nich osoby młode w wieku od 13 do 19 lat wykonują miesięcznie około 10 transakcji kartą i 2 BLIKIEM. Średnia wartość transakcji to 23 zł. Dane te pochodzą z analizy młodych klientów, których w banku jest ponad 75 tysięcy, a w ciągu roku założono 22 tysiące rachunków osobistych skierowanych dla młodzieży.

Empik inwestuje w startup Going

Empik sprzedaje książki, płyty, multimedia, ale także bilety na wydarzenia artystyczne, koncerty, przedstawienia. Dlatego też nie jest zbyt dziwne, że firma postanowiła zainwestować w aplikację Going, która zdobywa dużą popularność wśród użytkowników.
„Co roku sprzedajemy blisko pół miliona biletów na rozmaite wydarzenia”– mówi Ewa Szmidt-Belcarz, Prezes Empiku.

Going rozwija się bardzo dynamicznie. Od 2015 roku można mówić o trzycyfrowym wzroście. , Miesięcznie ma milion wizyt na portalu www.goingapp.pl i może się już pochwalić 300 tysiącami pobrań aplikacji. Dzięki połączeniu działań sprzedażowych Empik, które już za chwilę rusza z multikanałową bileterią Empik Bilety oraz apki Going może się okazać, że powstanie idealne miejsce do nabywania biletów i przeglądania nadchodzących wydarzeń kulturalnych.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #69

Zapraszamy do lektury 69 prasówki e-commerce, w której między innymi o:najpopularniejszych platformach e-commerce w Polsce, zachowaniach konsumenckich w UK i wartości niemieckiego e-commerce w 2017 roku. Dodatkowo o nowej platformie dla graczy od Allegro, oraz inwestycji PayU.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Najpopularniejsze platformy e-commerce w Polsce

Wszyscy doskonale wiemy, że istotnych graczy na naszym rynku jest niewielu. Mniejszym przedsiębiorstwom trudniej walczyć z tymi dużymi, z ich obrotami, możliwościami i budżetami. Dlatego warto – jeszcze zanim zacznie się prowadzić biznes, sprawdzić, czy gałęź, na którą się pchamy, nie jest mocno obsadzona dużo potężniejszą konkurencją.

Sprawdźmy to.

W poniższym zestawieniu 11 najpopularniejszych sklepów internetowych:

allegro.pl – 17 mln klientów miesięcznie, ponad 90 mln wystawionych ofert, 1,1 mln sprzedanych przedmiotów dziennie;
empik.com – 4,72 mln użytkowników, działa jako platforma marketplace, ma kilkudziesięciu merczantów, sprzedających ok. 300 tys. towarów;
mediaexpert.pl – w Polsce e-sklep działa od 15 lat. Ma ok. 4,71 mln użytkowników;
euro.com.pl – sieć RTV EURO AGD, 4,65 mln użytkowników,
aliexpress.com – chiński sklep internetowy, działający jako marketplace. W Polsce ma 4,16 mln użytkowników,
zalando.pl – 3,22 mln użytkowników w Polsce i przychód w wysokości 4,5 mld euro za 2017 rok;
castorama.pl – w Polsce ma 3,17 mln użytkowników;
leroymerlin.pl – w ofercie ponad 63 tys. produktów dla domu i ogrodu, 2,89 mln użytkowników;
rossmann.pl – 2,86 mln użytkowników,
bonprix.pl – 2,61 mln użytkowników,
eobuwie.com.pl – na rynku od 20 lat. 2,60 mln użytkowników.

51% brytyjskich konsumentów woli kupować online, niż w tradycyjnym sklepie

Coś, co jeszcze nie tak dawno temu, wydało się kompletnym sci-fi, dzieje się już teraz. Próg 50 procent został przekroczony.

Według badań, które zostały przeprowadzone przez EmpathyBroker, wynika, ż 55% Brytyjczyków robi zakupy online średnio sześć razy w miesiącu. Grupa 25-34 jest najbardziej aktywna, bowiem oni kupują nawet i 8 razy w ciągu miesiąca.

Angel Maldonado, założyciel firmy, twierdzi, że wszystko sprowadza się do emocji – relacjach, tworzeniu niezapomnianych i radosnych cyfrowych doświadczeń.

Niemiecki e-commerce warty 85 miliardów euro w 2017 roku

W ubiegłym roku sprzedaż internetowa w Niemczech wzrosła o 9,5 proc., w porównaniu z 2016 rokiem. Wynik z 2017 to 85 mld euro. Na 2018 przewiduje się kolejny wzrost, tym razem do 93 mld euro.

Ten wynik sprawił, że Niemcy są aktualnie na trzecim miejscu, jeśli chodzi o e-handel w Europie. Jedynie Wielka Brytania i Francja mają większe wpływy.

79% niemieckiej populacji można nazwać klientem online. Średnio w 2017 roku wydali oni 1515 euro na stronach e-commerce, najczęściej kupując książki, filmy, muzykę, gry (47%), odzież (43%) i elektronikę użytkową (41%).

Badania wskazują, że bardzo ważne dla Niemców są opisy produktów, informacje o warunkach dostawy i przejrzysta prezentacja strony głównej.

Handel transgraniczny również zaliczył wzrost – o 5%. Jeden na czterech konsumentów w Niemczech robi zakupy za granicą. Główny powód: niższe ceny i większy asortyment.

Allegro uruchamia platformę dla miłośników gamingu i e-sportu

Alegro.gg – taką nazwę nosi nowo powstała platforma, oferująca między innymi sprzęt i najlepiej oceniane gry.

Allegro zdecydowało się na podjęcie współpracy z influencerami: Piotrem “Izak” Skowyrskim, Patrykiem “Rojo” Rojewskim, Damianem “Nervarien” Ziają, Rezigiuszem i PLKD.

Nowa usługa na polskim rynku – płatności zagraniczne w czasie zbliżonym do rzeczywistego

Polscy klienci mogą dokonywać płatności zagranicznych w standardzie SWIFT global payments innovation, który gwarantuje realizację przelewów w czasie zbliżonym do rzeczywistego. Rozwiązanie to zadebiutowało w Banku Zachodnim WBK.

Dodatkowo, warto wspomnieć, że bank ten jest pierwszym na świecie, który w tym standardzie oferuje całościową obsługę przelewów zagranicznych w polskiej walucie. To szczególnie istotne dla firm, zajmujących się handlem zagranicznym.

Obecnie w systemie SWIFT gpi uczestniczy 160 globalnych banków. W Banku Zachodnim WBK dostępnych jest 16 walut, które stopniowo zostaną zwiększane.

PayU przejmuje izraelską platformę ZOOZ


Celem fuzji jest stworzenie nowego, globalnego standardu infrastruktury płatności. Ma powstać kompleksowa, modułowa i bardzo elastyczna platforma – system operacyjny płatności, wspierająca zarówno zmieniające się potrzeby handlowców, jak i potrzeby branży płatniczej.

Platforma ma być wyposażona w między innymi system zarządzania nadużyciami i w raportowanie w czasie rzeczywistym.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)