eKomercyjnie.pl

Prasówka e-commerce #71

Zapraszamy do lektury 71 prasówki e-commerce. W niej między innymi o wejściu na polski rynek sklepu About You, o tym, jak Amazon działa na rynku książek oraz o tym, jak dużo miesięcznie wydają internauci na zakupy online.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Modowy sklep internetowy About You wchodzi na polski rynek

Niemiecki sklep internetowy – About You – debiutuje na polskim rynku. Brand ten działa już w 6 krajach Europy. Siedziba znajduje się w Hamburgu. Sklep oferuje ok. 50 tysięcy produktów 500 marek. Cechą, która wyróżnia About You, jest dopasowanie oferty do indywidualnego stylu każdego klienta. W Polsce oficjalnie od 9 sierpnia. Firmę na nasz rynek wprowadzała kampania teaserowa oraz event z udziałem celebrytów.

Amazon drukuje książki w Polsce i prowadza nową usługę

Amazon w Polsce kojarzy się głównie z wielkimi centrami logistycznymi. Jednak, jak się okazało, gigant w kraju nad Wisłą rozpoczyna również działania w innych strefach. W Polsce, dokładnie – we Wrocławiu, drukowane są setki tysięcy książek, a także – w oparciu o podobną technologię – nadruki na koszulkach.

Amazon zanim stał się największą firmą e-commerce’ową, była księgarnią internetową. Nadal handel książkami to jeden z głównych filarów marki, ale – jak to z Amazonem bywa – oni to robią po swojemu.

Okazuje się bowiem, że firmie dużo bardziej opłaca się drukować książki na miejscu. Jak to wygląda w praktyce? Klient zamawia książkę z USA. Pozycja ta nie tylko, zostanie wysłana, ale… wydrukowana na miejscu. Między innymi we Wrocławiu. To wszystko z powodów logistycznych. Firma nie jest w staniem mieć fizycznie wszystkich książek. Dlatego w centrach Amazona – na bieżąco i według potrzeb drukuje się potrzebne książki. Wrocławska drukarnia oceniana jest bardzo dobrze. Nie dość, że jest w Europie największa, to ma najlepsze wyniki.

Internauci wydają miesięcznie prawie 700 zł na zakupy online

Według szacunków co miesiąc wydajemy 690 zł w internecie. Głównie na odzież, buty, książki oraz bilety do kina i teatru.

Badanie Gemiusa na temat e-commerce w Polsce w 2018 roku podało uśrednione kwoty, jakie wydajemy w Internecie w ujęciu rocznym. Co ciekawe, 52 procent respondentów podało, że nie zamierza tej kwoty podwyższyć, a 30 proc. – że owszem, planuje ją zwiększyć. Dla 6 proc. celem jest obniżenie podanej kwoty.

Grupą, która chętniej wydaje pieniądze w internecie, są mężczyźni oraz osoby z grupy wiekowej 15-24 lata. Nadal 44 proc. polskich internautów nie zdecydowało się na zakupy online. To, co motywuje ludzi do kupowania w sieci, to między innymi szybkie przelewy (68 proc.). Cieszą się one szczególną popularnością wśród osób z wyższym wykształceniem oraz w wieku 25-34. Wzrasta także poparcie dla płatności u kuriera (42 proc.) oraz przesyłki za pobraniem (41 proc.).

Visa inwestuje w izraelski start-up Behalf

Behalf oferuje małym przedsiębiorstwom rozwiązania, które zwiększają kapitał zakładowy i elastyczne finansowanie na firmowe wydatki. To była kwestia czasu, by ktoś „większy” się tym rozwiązaniem zainteresował. Padło na Visę.

Visa w ramach tej inwestycji, oferuje małym firmom, które są klientami Behalf, stokenizowaną Wirtualną Kartę Visa. Rozwiązanie to działa na zasadzie kredytu. Zapewnia przedsiębiorcom natychmiastowe finansowanie na firmowe wydatki.

Początkowo karta Visa będzie dostępna w Stanach Zjednoczonych, a z czasem – wejdzie na nowe rynki.

Globalna strategia Visa zakłada udostępnienie produktów i rozbudzenie potencjału sektorowi małych przedsiębiorstw. Ma to odbywać się głównie poprzez współpracę ze start-upami i fintechami zajmującymi się redefiniowaniem płatności oraz ich ulepszaniem.

Visa w sektorze fintech planuje dokonać 100 mln inwestycji.

E-commerce w Szwecji – 14,5 mld euro w 2017 roku


Wzrost o 4,1 proc to bardzo przyzwoity wynik. Kwota 14,5 mld euro jest jednak niepewna. Różnice pomiędzy wynikami oszacowanymi przez Dibs Internet (11,5 mld euro) a PostNord Sverige (6,7 mld euro) wynika głównie z tego, że w wyliczeniach ignoruje się takie aspekty jak podróże czy hazard.

Tak, czy owak – według prognoz w 2018 roku Szwecja zaliczy kolejny wzrost, aż do 16,2 mld euro.

81 proc. mieszkańców to osoby, które korzystają z e-handlu. Wydatki na jednego kupca wynoszą ponad 1800 euro, a mają wzrosnąć o prawie kolejną „stówkę”. Do końca tego roku liczba osób, które robią zakupy online ma wynosić 86 proc. ogółu mieszkańców Szwecji.

Sprzedaż w takich kategoriach jak produkty dla dzieci i zabawki wzrosła o 23 proc. Wzrost również dotyczy materiałów budowlanych (+21 proc.), żywności (+19 proc.) praz elementów dekoracyjnych w domu, w tym mebli (+18 proc.).

Trend o charakterze europejskim, jakim jest rosnące znaczenie handlu transgranicznego, również w Szwecji ma miejsce, zaliczając wzrost do 33 proc. Tu na ogół rządzi branża odzieżowa, ale także elektronika domowa, media, sport i sprzęt, oraz branża beauty i zdrowie.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #69

Zapraszamy do lektury 69 prasówki e-commerce, w której między innymi o:najpopularniejszych platformach e-commerce w Polsce, zachowaniach konsumenckich w UK i wartości niemieckiego e-commerce w 2017 roku. Dodatkowo o nowej platformie dla graczy od Allegro, oraz inwestycji PayU.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Najpopularniejsze platformy e-commerce w Polsce

Wszyscy doskonale wiemy, że istotnych graczy na naszym rynku jest niewielu. Mniejszym przedsiębiorstwom trudniej walczyć z tymi dużymi, z ich obrotami, możliwościami i budżetami. Dlatego warto – jeszcze zanim zacznie się prowadzić biznes, sprawdzić, czy gałęź, na którą się pchamy, nie jest mocno obsadzona dużo potężniejszą konkurencją.

Sprawdźmy to.

W poniższym zestawieniu 11 najpopularniejszych sklepów internetowych:

allegro.pl – 17 mln klientów miesięcznie, ponad 90 mln wystawionych ofert, 1,1 mln sprzedanych przedmiotów dziennie;
empik.com – 4,72 mln użytkowników, działa jako platforma marketplace, ma kilkudziesięciu merczantów, sprzedających ok. 300 tys. towarów;
mediaexpert.pl – w Polsce e-sklep działa od 15 lat. Ma ok. 4,71 mln użytkowników;
euro.com.pl – sieć RTV EURO AGD, 4,65 mln użytkowników,
aliexpress.com – chiński sklep internetowy, działający jako marketplace. W Polsce ma 4,16 mln użytkowników,
zalando.pl – 3,22 mln użytkowników w Polsce i przychód w wysokości 4,5 mld euro za 2017 rok;
castorama.pl – w Polsce ma 3,17 mln użytkowników;
leroymerlin.pl – w ofercie ponad 63 tys. produktów dla domu i ogrodu, 2,89 mln użytkowników;
rossmann.pl – 2,86 mln użytkowników,
bonprix.pl – 2,61 mln użytkowników,
eobuwie.com.pl – na rynku od 20 lat. 2,60 mln użytkowników.

51% brytyjskich konsumentów woli kupować online, niż w tradycyjnym sklepie

Coś, co jeszcze nie tak dawno temu, wydało się kompletnym sci-fi, dzieje się już teraz. Próg 50 procent został przekroczony.

Według badań, które zostały przeprowadzone przez EmpathyBroker, wynika, ż 55% Brytyjczyków robi zakupy online średnio sześć razy w miesiącu. Grupa 25-34 jest najbardziej aktywna, bowiem oni kupują nawet i 8 razy w ciągu miesiąca.

Angel Maldonado, założyciel firmy, twierdzi, że wszystko sprowadza się do emocji – relacjach, tworzeniu niezapomnianych i radosnych cyfrowych doświadczeń.

Niemiecki e-commerce warty 85 miliardów euro w 2017 roku

W ubiegłym roku sprzedaż internetowa w Niemczech wzrosła o 9,5 proc., w porównaniu z 2016 rokiem. Wynik z 2017 to 85 mld euro. Na 2018 przewiduje się kolejny wzrost, tym razem do 93 mld euro.

Ten wynik sprawił, że Niemcy są aktualnie na trzecim miejscu, jeśli chodzi o e-handel w Europie. Jedynie Wielka Brytania i Francja mają większe wpływy.

79% niemieckiej populacji można nazwać klientem online. Średnio w 2017 roku wydali oni 1515 euro na stronach e-commerce, najczęściej kupując książki, filmy, muzykę, gry (47%), odzież (43%) i elektronikę użytkową (41%).

Badania wskazują, że bardzo ważne dla Niemców są opisy produktów, informacje o warunkach dostawy i przejrzysta prezentacja strony głównej.

Handel transgraniczny również zaliczył wzrost – o 5%. Jeden na czterech konsumentów w Niemczech robi zakupy za granicą. Główny powód: niższe ceny i większy asortyment.

Allegro uruchamia platformę dla miłośników gamingu i e-sportu

Alegro.gg – taką nazwę nosi nowo powstała platforma, oferująca między innymi sprzęt i najlepiej oceniane gry.

Allegro zdecydowało się na podjęcie współpracy z influencerami: Piotrem “Izak” Skowyrskim, Patrykiem “Rojo” Rojewskim, Damianem “Nervarien” Ziają, Rezigiuszem i PLKD.

Nowa usługa na polskim rynku – płatności zagraniczne w czasie zbliżonym do rzeczywistego

Polscy klienci mogą dokonywać płatności zagranicznych w standardzie SWIFT global payments innovation, który gwarantuje realizację przelewów w czasie zbliżonym do rzeczywistego. Rozwiązanie to zadebiutowało w Banku Zachodnim WBK.

Dodatkowo, warto wspomnieć, że bank ten jest pierwszym na świecie, który w tym standardzie oferuje całościową obsługę przelewów zagranicznych w polskiej walucie. To szczególnie istotne dla firm, zajmujących się handlem zagranicznym.

Obecnie w systemie SWIFT gpi uczestniczy 160 globalnych banków. W Banku Zachodnim WBK dostępnych jest 16 walut, które stopniowo zostaną zwiększane.

PayU przejmuje izraelską platformę ZOOZ


Celem fuzji jest stworzenie nowego, globalnego standardu infrastruktury płatności. Ma powstać kompleksowa, modułowa i bardzo elastyczna platforma – system operacyjny płatności, wspierająca zarówno zmieniające się potrzeby handlowców, jak i potrzeby branży płatniczej.

Platforma ma być wyposażona w między innymi system zarządzania nadużyciami i w raportowanie w czasie rzeczywistym.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #68

Zapraszamy do lektury 68 prasówki e-commerce, w której między innymi o: rekordowej grzywnie nałożonej przez KE na Google, zmianach jakie wprowadził Sky-Shop do swojej oferty, a także o tym jak wyglądają zachowania e-konsumentów. Dodatkowo napisaliśmy o rynku e-commerce we Francji oraz o problemach kurierów z RODO.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

KE nałożyła na Google rekordową grzywnę 4,34 mld euro, za praktyki monopolistyczne

Kara została nałożona w sprawie praktyk Google dotyczących systemu operacyjnego Android. Żadna inna firma nie została do tej pory tak dotkliwie skarcona za praktyki monopolistyczne.

Google z wyprzedzeniem zostało poinformowane o grożących sankcjach.

Teoretycznie kara mogła wynosić nawet 11 mld dolarów.

Cała afera dotyczy systemu Android, który aktualnie używany jest w 80 proc. smartfonów na świecie. Według śledztwa Google nakładało nielegalne warunki na producentów smartfonów oraz tabletów, ograniczając dostęp do rynku konkurencji. Zaś klientom – ograniczało to wybór usług.

Sklepy na Sky-Shop jeszcze szybsze

Początkiem lipca platforma sklepów internetowych Sky-Shop wraz ze wszystkimi działającymi na niej e-sklepami została przeniesiona na nową, jeszcze szybszą infrastrukturę serwerową z wysoką dostępnością usług High Availability. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii infrastruktura serwerowa jest w stanie sprostać ogromnym obciążeniom, co ma szczególne znaczenie podczas okresów wzmożonego ruchu np. świąt.

Platforma wdrożyła również najnowszy protokół HTTP/2, który pozwala zmniejszyć opóźnienia w komunikacji pomiędzy serwerem a przeglądarką. Dla właścicieli sklepów internetowych oznacza to znaczne przyspieszenie wczytywania sklepów liczone w kilku sekundach, a także ich bardziej stabilne działanie. Dzięki wielopoziomowym zabezpieczeniom po stronie serwerów oraz oprogramowania, platforma gwarantuje bezpieczeństwo zakupów oraz przechowywanych na platformie danych, tym samym spełniając kluczowe wymogi RODO.
Szybkie ładowanie sklepów jest traktowane przez Google jako czynnik rankingowy i mieć wpływ na lepszą widoczność w wyszukiwarkach, a co za tym idzie – pozyskanie większej ilości klientów.

Większość kupujących online wydaje na e-zakupy maksymalnie 300 zł miesięcznie

Kupujemy online, korzystamy z promocji, używamy porównywarek cenowych. Czytamy także opinie. Największą popularnością cieszą się portale aukcyjne. Na zakupy online nie przeznaczamy dużych kwot. Takie wnioski przedstawiono w badaniu Payback Opinion Poll.

Pojęcie „smart shopping” jest obce niemal połowie (47%) ankietowanych. Większość uważa, że dotyczy ono kupowania przez internet (65%) lub ogólnie, że są to przemyślane, mądre zakupy (51%). Często korzystamy z promocji i rabatów. 71% ankietowanych zaznaczyło, że korzysta z porównywarek cenowych i czyta opinie oraz recenzje. Mniej, niż co trzecia osoba używa zakupów grupowych (30%).

45 procent badanych robi zakupy online przynajmniej raz w tygodniu. Z usług bankowości elektronicznej korzysta 95% badanych.83% korzysta z portali aukcyjnych. Prawie połowa (47%) respondentów dodaje, że za pośrednictwem internetu rezerwuje usługi takie jak wizyta u kosmetyczki, czy seans w kinie, a 43% – do rezerwacji noclegów.

Jeśli chodzi o kwoty, to większość ankietowanych – 58% – wydaje na zakupy internetowe w ciągu miesiąca maksymalnie 300 zł. Jedynie 6% deklaruje, że kwota ta wynosi ponad 1000 zł.

RODO utrudnia pracę kurierów

Zostawianie paczek u sąsiadów, na recepcji, u portiera – czy to zgodne z rozporządzeniem RODO? Wszak na paczkach widnieją dane osobowe: imię i nazwisko oraz adres, często także numer telefonu.

Niektóre firmy kurierskie, w obawie przed RODO, zabraniają kurierom na przekazywanie paczek do osoby trzeciej. Mogą to zrobić wyłącznie po uzyskaniu zgody (najlepiej pisemnej) od odbiorcy. Według informacji od kurierów – wiele film grozi swoim pracownikom karami do 25 tys. euro.

H&M testuje Same Day Delivery (dostawa tego samego dnia)

Chcąc dogonić potentata, jakim bez wątpienia na rynku europejskim jest Zalando, marki ścigają się jak mogą. H&M testuje w Berlinie dostawę tego samego dnia. Być może wkrótce okaże się, że pilotażowy eksperyment obejmie nie tylko jedno miasto, ale i kolejne kraje…

Metoda dostarczania paczek tego samego dnia dotyczy tylko zamówień, które złożone są do godziny 10:00. H&M pobiera za dostarczenie paczki tego samego dnia 5,99 euro – zaledwie 1 euro więcej, niż standardowa wysyłka.

Co ciekawe, od pewnego czasu szwedzka marka ma ogromne problemy z dostarczaniem zamówień. Klienci narzekają, że paczki dostarczane są z dużymi opóźnieniami. Z jednej strony brand rozwija program dostawy w sposób ekspresowy, a z drugiej – ma problem z klasycznymi zamówieniami.

E-commerce we Francji warte 81,7 mld euro w 2017 roku

Wzrost o 14 procent to powód do dumy, szczególnie na i tak rozwiniętym rynku. Prawie 82 miliardy wartości – to jedno. Na ten rok analitycy przewidują kolejny wzrost. W 2018 ma zamknąć się w 93 mld euro. WOW!

Tempo wzrostu jest dodatnie. Wzrasta penetracja internetu, odsetek osób z dostępem do niego. Wśród metod dostaw nadal króluje dostawa do domu, ale rośnie także zainteresowanie dostawami „do szafek”, czyli czegoś na kształt paczkomatów.

Handel transgraniczny objął ok. 42% francuskich konsumentów. Rynki zagraniczne to głównie kraje UE oraz Chiny.

Amazon i eBay stanowią 66% niemieckiego handlu elektronicznego

Amazon oraz eBay zgarniają wszystko. Każdy następny sklep, z listy 50 najlepszych, nie może przekroczyć 3-procentowego udziału w rynku. Amazon zgarnia 28,7%, a eBay – 22,9%. Zastanowicie się: a gdzie pozostała część z tych 66% z tytułu? Trzecie miejsce należy do eBay Classifields z 14,8%. Łącznie: 66,4%. Wish, AliExpress i Otto – po 2%. Zalando, Lidl, H&M – pomiędzy 1 a 2 procent.

Amazon wzmocnił jeszcze bardziej swoją pozycję, w stosunku do poprzedniego roku (o 3,9%), zaś eBay stracił (6,9%). Amazon dominuje na komputerach i urządzeniach mobilnych, eBay Classifields – jest liderem wśród aplikacji.

Wzrosło także wykorzystanie reklam na zakupy mobilne – o 74% w stosunku do roku 2017.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)