eKomercyjnie.pl

Prasówka e-commerce #74

Zapraszamy do lektury 74 prasówki e-commerce znajdziecie w niej między innymi informacje na temat: współpracy Allegro i Poczty Polskiej, rozwoju Eobuwie.pl, zbierania danych przez Google,  a także rosnących cen przesyłek.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Poczta Polska i Allegro rozszerzają współpracę

Od czerwca sprzedający na platformie Allegro, mogą korzystać z oferty Allegro Poczta Polska Odbiór w Punkcie, w ramach której można nadawać przesyłki do jednego z ponad 9 tysięcy punktów odbioru. W sieci znajdują się placówki Poczty Polskiej, a także punkty partnerskie: stacje paliw Orlen, saloniki i kioski Ruch, sklepy Żabka oraz Freshmarket.

Od końca sierpnia sprzedający mogą korzystać także z usługi Allegro Pocztex Kurier 48 z dostawą pod adres w cenie 9,90 za przesyłkę do 30 kg. Przesyłka pobraniowa kosztuje 12,46 zł.

Z kolei na wrzesień zaplanowano wdrożenie kolejnej formy – paczki o niewielkich rozmiarach (do 1 kg) – Allegro Przesyłki Polecone. Cena 5,90. Znajdzie się ona w gronie form dostawy objętych programem Allegro Smart.

Eobuwie.pl z 2. stacjonarnym sklepem w Polsce

Sklep eobuwie.pl, należący do Grupy CCC, otworzył w Poznaniu sklep stacjonarny. Znajduje się on w CH Posnania. Klienci mogą zamawiać buty dzięki sklepowym tabletom lub własnym urządzeniom mobilnym.

Na półkach zamiast towaru umieszczono interaktywne ekrany, na których można przeglądać ofertę oraz obejrzeć filmy z inspiracjami. Kolekcja 450 marek butów dostępna jest także na stronie sklepu. Część towaru można przymierzyć i kupić na miejscu. Pozostałe dostarczane są do sklepu w ciągu kilku godzin od ich zamówienia, najpóźniej w ciągu doby. W poznańskim sklepie dostępny jest także kiosk self, umożliwiający odbiór zamówionych na eobuwie.pl towarów.

Pierwszy sklep stacjonarny mieści się w Magnolia Park we Wrocławiu. W listopadzie mają powstać dwa kolejne: w Lublinie i w Warszawie.

Google wykorzystuje dane o zakupach opłacanych z kart Mastercard

Agencja Bloomberga donosi, że Google wykorzystuje dane o zakupach opłacanych z kart Mastercard (z USA) do badania wpływu reklam internetowych na zwyczaje w świecie rzeczywistym. Umowa pomiędzy dostawcą kart a koncernem z Mountain View miała być negocjowana cztery lata. O transakcji nie były informowane ani klienci, ani opinia publiczna. Deklaracje firm mówią, że dane, które są wykorzystywane w projekcie, są anonimizowane, by zabezpieczyć poufne informacje, przy pomocy których można zidentyfikować poszczególne osoby.

Umowa miała opiewać na miliony dolarów.

Narzędzia, stworzone na bazie danych, mają pozwalać na określenie skuteczności reklamy internetowej i jej wpływu na zakupy robione w sklepach stacjonarnych. Po zalogowaniu się na konto Google, narzędzie zbierało informacje o zachowaniach użytkowników. PAP Google mocno podkreśla, że narzędzie to uwzględnia potrzeby ochrony danych. Wprowadzono nową technologię szyfrowania, która uniemożliwia zarówno Google, jak i partnerom, wgląd w dane indywidualnych użytkowników. Oczywiście, Bloomberg zostało od razu „oskarżone” o oparciu materiału na fałszywych założeniach z szeregiem nieścisłości.

Od e-zakupow na chińskich portalach będzie obowiązywał podatek?

Polski fiskus chce egzekwować podatek VAT od kupujących na chińskich serwisach internetowych. W ramach uszczelniania systemu, Ministerstwo Finansów chce dopracować rozwiązania dotyczące zamówień drogą internetową. Co prawda na portalach typu AliExpress na ogół zamawiamy drobne, tanie towary, to jednak zdarzają się zamówienia na masową skalę. Budżet na tym traci, a problem narasta. Poza tym, resort dostrzega, że rosnąca fala przesyłek z Chin uderza nie tylko w państwowy skarbiec, ale także w polskie przedsiębiorstwa, a szczególnie w małe i średnie firmy. Właściciele narzekają, że oni grają fair, prowadzą oficjalny import, płacą podatki, a nieuczciwa konkurencja robi swoje.

Ceny za przesyłki rosną, szczególnie za dostawy do domu

Jeśli chcemy taniej przesyłki, to musimy sobie ją sami odebrać. Niezależnie czy z punktu pocztowego, z maszyny, czy z punktu partnerskiego. Czasy rozpieszczania klientów niskimi cenami paczek – mijają. W Polsce paczki dostarczane były najtaniej lub niemal najtaniej, porównując nasz kraj z innymi w UE. Jednak ceny sukcesywnie rosną. Od końca ubiegłego roku u niektórych dostawców wzrosły o 30 proc. Podwyżki chowane są w cieniu.

Skąd zatem podwyżki?

Chodzi o zarobki. Pensje w tej branży są niskie. Mówi się, że zarabia się nawet bardzo słabo. Mediana na stanowisku kuriera to ok. 3 tys. brutto. Godziny pracy są długie, praca ciężka. Firmy mają wakaty, a chętnych do pracy brak. Przed dużą rotacją w branży właściciele ratują się podwyżkami pensji. Do tego rosnące ceny paliwa i oto główne przyczyny podnoszenia cen.

Rynek dostarczania paczek podzielił się już jakiś czas temu. Są klienci, którym zależy na dostarczeniu paczki „pod drzwi”, czy tam do rąk własnych, ale są też tacy, którzy wolą odebrać paczkę np. z punktu. Kolejna grupa, to osoby, którym zależy na ekspresowej usłudze.

Polacy nie chcą udostępniać e-sklepom swoich danych bankowości internetowej


Co prawda mamy zaufanie do technologicznych koncernów, jak Google, Apple, Facebook czy Amazon, ale nadal nie jesteśmy gotowi, by korzystać z ich usług finansowych, czy udostępniać im swoich danych do bankowości internetowej. Takie wyniki przedstawiono w badaniu Blue Media „Podejście Polaków do fintechu”.

Polacy, którzy mogliby udostępnić swoje dane bankowe podmiotom zewnętrznym, to zaledwie 12-procentowa grupa.

Autor wpisu

1 komentarzy do tekstu

  1. Dziękuje za świeży powiew wiedzy. Super pomysłem jest to, że na bieżąco można śledzić nowe informacje. Tego mi brakowało.

    Odpowiedz ↓

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #73

Zapraszamy do lektury 73 prasówki e-commerce znajdziecie w niej między innymi informacje na temat startu allegroSmart, zakupów na AliExpress, rozwiązania dającego możliwość połączenia Messengera z e-sklepem, a także o długach branży e-commerce.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Allegro startuje z allegroSMART

Płacimy raz 49 złotych i możemy skorzystać nawet z 365 bezpłatnych dostaw. Allegro nie czeka na Amazon w Polsce i startuje z własnym programem dla kupujących. Jeden abonament pozwoli na skorzystanie z darmowej dostawy przez cały rok. Wybrani sprzedawcy – obecnie Super Sprzedawcy mogą zaoferować ofertę Smart dla swoich klientów i udostępnić też opcję odbioru paczek w punktach odbiory. Istnieje też opcja wykupienia usługi na 6 miesięcy za 39 zł. Zapłacona przez klienta kwota ma się zwrócić już po 6-7 dostawach. Dodatkowo allegroSmart pozwala klientom na skorzystanie z wyjątkowych okazji i zniżek.

Paczki z zakupami z Allegro będą dostarczane do sieci skupiającej ponad 15 tysięcy punktów: paczkomatów InPost, oddziałów Poczty Polskiej, kiosków RUCH, stacji Orlen, lokalnych sklepów Żabka i Freshmarket. Usługa obejmuje także zakupy na Allegro dostarczane listami poleconymi Poczty Polskiej.

Pomysł wydaje się ciekawy.

Polacy lubią kupować na AliExpress

Według raportu „E-Commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska” obecnie, aż 23% Polaków kupuje online w zagranicznych e-sklepach. Wiąże się to ze wzrostem zaufania do zakupów online, także tych transgranicznych. Dodatkowo możliwość skorzystania z płatności PayU na tej platformie sprawia, że chętnie przeszukujemy ten portal w poszukiwaniu okazji. Miesięcznie zakupy tam robi nawet 5 milionów Polaków. Głównym powodem są między innymi niskie ceny i darmowa dostawa. Czasem trzeba poczekać na przesyłkę kilka tygodni, ale nie jest to dla rodzimych klientów problem, jeśli wiedzą, że wiąże się to z dużymi oszczędnościami, rzędu nawet 50% normalnej ceny.

Zalando z nowymi punktami odbioru

Zalando Lounge, klub zakupowy platformy Zalando jest już od pwenego czasu na polskim rynku. Do tej pory zamówienia dostarczane były kurierem prosto pod drzwi klientów, jednak trendy i wymogi klientów sprawiają, że wiele się zmienia w e-commerce. Do publicznej informacji podano, że DHL Parcel będzie współpracować z Zalando Lounge, a klienci klubu zakupowego będą mogli skorzystać z opcji przekierowania paczki do wielu punktów partnerskich między innymi do sklepów sieci: Żabka, Freshmarket, Inmedio, Relay lub na stacje Shell przez 7 dni od dostawy. W tych miejscach będzie też można bezpłatnie zwracać towary, które nie spełniają naszych oczekiwań.

Zakupy przez Messengera od FastTony.es

O chatbotach było już dość głośno i stały się one trendem, który na Facebooku króluje na wielu profilach. FastTony.es wprowadza właśnie możliwość sprzedaży produktów za pomocą sklepu internetowego w Messengerze. Rozwiązanie to dostępne jest dla każdego sklepu, niezależnie od jego wielkości. Cały proces zakupowy opiera się na komunikacji z chatbotem, a po wybraniu interesującego produktu klient zostaje przekierowany do e-sklepu. Połączanie działań z platformą e-commerce pozwala na dalsze działania remarketingowe.

E-commerce się rozwija, ale ma też długi

Z jednej strony czytamy o tym, że e-commerce w Polsce rośnie, a z drugiej, że wiele firm nie ma się tak dobrze, jak to wygląda. Jak wynika z danych BIG InfoMonitor oraz BIK po pierwszym półroczu długi firm e-commerce zwiększyły się do 126 milionów złotych, co oznacza 19% wzrost zadłużenia.

Jak mówi Sławomir Grzelczak, prezes Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor – „E-sklepy inwestują w rozwój, nowe firmy próbują swoich sił i zdarza się, że mają problem z udźwignięciem finansowych zobowiązań. W efekcie rośnie liczba dostawców usług i towarów dla firm branży e-commerce, nieotrzymujących płatności na czas. Jak pokazują nasze statystyki, wierzyciele nie czekają jednak z założonymi rękami i wpisują dłużników do rejestru BIG InfoMonitor”
„Według danych BIG InfoMonitor oraz Biura Informacji Kredytowej, problemy z płatnościami wobec kontrahentów i banków ma ponad 23 proc. firm, więcej niż pół roku wcześniej. Na koniec czerwca niesolidnych dłużników z e-commerce było 3 364 wobec 2 724 na koniec 2017 r. Łączne zaległości tej branży, czyli płatności przeterminowane o minimum 30 dni, na co najmniej 500 zł wzrosły natomiast o 19 proc. i wyniosły po I połowie roku ponad 126 milionów zł.”

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #71

Zapraszamy do lektury 71 prasówki e-commerce. W niej między innymi o wejściu na polski rynek sklepu About You, o tym, jak Amazon działa na rynku książek oraz o tym, jak dużo miesięcznie wydają internauci na zakupy online.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Modowy sklep internetowy About You wchodzi na polski rynek

Niemiecki sklep internetowy – About You – debiutuje na polskim rynku. Brand ten działa już w 6 krajach Europy. Siedziba znajduje się w Hamburgu. Sklep oferuje ok. 50 tysięcy produktów 500 marek. Cechą, która wyróżnia About You, jest dopasowanie oferty do indywidualnego stylu każdego klienta. W Polsce oficjalnie od 9 sierpnia. Firmę na nasz rynek wprowadzała kampania teaserowa oraz event z udziałem celebrytów.

Amazon drukuje książki w Polsce i prowadza nową usługę

Amazon w Polsce kojarzy się głównie z wielkimi centrami logistycznymi. Jednak, jak się okazało, gigant w kraju nad Wisłą rozpoczyna również działania w innych strefach. W Polsce, dokładnie – we Wrocławiu, drukowane są setki tysięcy książek, a także – w oparciu o podobną technologię – nadruki na koszulkach.

Amazon zanim stał się największą firmą e-commerce’ową, była księgarnią internetową. Nadal handel książkami to jeden z głównych filarów marki, ale – jak to z Amazonem bywa – oni to robią po swojemu.

Okazuje się bowiem, że firmie dużo bardziej opłaca się drukować książki na miejscu. Jak to wygląda w praktyce? Klient zamawia książkę z USA. Pozycja ta nie tylko, zostanie wysłana, ale… wydrukowana na miejscu. Między innymi we Wrocławiu. To wszystko z powodów logistycznych. Firma nie jest w staniem mieć fizycznie wszystkich książek. Dlatego w centrach Amazona – na bieżąco i według potrzeb drukuje się potrzebne książki. Wrocławska drukarnia oceniana jest bardzo dobrze. Nie dość, że jest w Europie największa, to ma najlepsze wyniki.

Internauci wydają miesięcznie prawie 700 zł na zakupy online

Według szacunków co miesiąc wydajemy 690 zł w internecie. Głównie na odzież, buty, książki oraz bilety do kina i teatru.

Badanie Gemiusa na temat e-commerce w Polsce w 2018 roku podało uśrednione kwoty, jakie wydajemy w Internecie w ujęciu rocznym. Co ciekawe, 52 procent respondentów podało, że nie zamierza tej kwoty podwyższyć, a 30 proc. – że owszem, planuje ją zwiększyć. Dla 6 proc. celem jest obniżenie podanej kwoty.

Grupą, która chętniej wydaje pieniądze w internecie, są mężczyźni oraz osoby z grupy wiekowej 15-24 lata. Nadal 44 proc. polskich internautów nie zdecydowało się na zakupy online. To, co motywuje ludzi do kupowania w sieci, to między innymi szybkie przelewy (68 proc.). Cieszą się one szczególną popularnością wśród osób z wyższym wykształceniem oraz w wieku 25-34. Wzrasta także poparcie dla płatności u kuriera (42 proc.) oraz przesyłki za pobraniem (41 proc.).

Visa inwestuje w izraelski start-up Behalf

Behalf oferuje małym przedsiębiorstwom rozwiązania, które zwiększają kapitał zakładowy i elastyczne finansowanie na firmowe wydatki. To była kwestia czasu, by ktoś „większy” się tym rozwiązaniem zainteresował. Padło na Visę.

Visa w ramach tej inwestycji, oferuje małym firmom, które są klientami Behalf, stokenizowaną Wirtualną Kartę Visa. Rozwiązanie to działa na zasadzie kredytu. Zapewnia przedsiębiorcom natychmiastowe finansowanie na firmowe wydatki.

Początkowo karta Visa będzie dostępna w Stanach Zjednoczonych, a z czasem – wejdzie na nowe rynki.

Globalna strategia Visa zakłada udostępnienie produktów i rozbudzenie potencjału sektorowi małych przedsiębiorstw. Ma to odbywać się głównie poprzez współpracę ze start-upami i fintechami zajmującymi się redefiniowaniem płatności oraz ich ulepszaniem.

Visa w sektorze fintech planuje dokonać 100 mln inwestycji.

E-commerce w Szwecji – 14,5 mld euro w 2017 roku


Wzrost o 4,1 proc to bardzo przyzwoity wynik. Kwota 14,5 mld euro jest jednak niepewna. Różnice pomiędzy wynikami oszacowanymi przez Dibs Internet (11,5 mld euro) a PostNord Sverige (6,7 mld euro) wynika głównie z tego, że w wyliczeniach ignoruje się takie aspekty jak podróże czy hazard.

Tak, czy owak – według prognoz w 2018 roku Szwecja zaliczy kolejny wzrost, aż do 16,2 mld euro.

81 proc. mieszkańców to osoby, które korzystają z e-handlu. Wydatki na jednego kupca wynoszą ponad 1800 euro, a mają wzrosnąć o prawie kolejną „stówkę”. Do końca tego roku liczba osób, które robią zakupy online ma wynosić 86 proc. ogółu mieszkańców Szwecji.

Sprzedaż w takich kategoriach jak produkty dla dzieci i zabawki wzrosła o 23 proc. Wzrost również dotyczy materiałów budowlanych (+21 proc.), żywności (+19 proc.) praz elementów dekoracyjnych w domu, w tym mebli (+18 proc.).

Trend o charakterze europejskim, jakim jest rosnące znaczenie handlu transgranicznego, również w Szwecji ma miejsce, zaliczając wzrost do 33 proc. Tu na ogół rządzi branża odzieżowa, ale także elektronika domowa, media, sport i sprzęt, oraz branża beauty i zdrowie.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)