eKomercyjnie.pl

Prasówka e-commerce #74

Zapraszamy do lektury 74 prasówki e-commerce znajdziecie w niej między innymi informacje na temat: współpracy Allegro i Poczty Polskiej, rozwoju Eobuwie.pl, zbierania danych przez Google,  a także rosnących cen przesyłek.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Poczta Polska i Allegro rozszerzają współpracę

Od czerwca sprzedający na platformie Allegro, mogą korzystać z oferty Allegro Poczta Polska Odbiór w Punkcie, w ramach której można nadawać przesyłki do jednego z ponad 9 tysięcy punktów odbioru. W sieci znajdują się placówki Poczty Polskiej, a także punkty partnerskie: stacje paliw Orlen, saloniki i kioski Ruch, sklepy Żabka oraz Freshmarket.

Od końca sierpnia sprzedający mogą korzystać także z usługi Allegro Pocztex Kurier 48 z dostawą pod adres w cenie 9,90 za przesyłkę do 30 kg. Przesyłka pobraniowa kosztuje 12,46 zł.

Z kolei na wrzesień zaplanowano wdrożenie kolejnej formy – paczki o niewielkich rozmiarach (do 1 kg) – Allegro Przesyłki Polecone. Cena 5,90. Znajdzie się ona w gronie form dostawy objętych programem Allegro Smart.

Eobuwie.pl z 2. stacjonarnym sklepem w Polsce

Sklep eobuwie.pl, należący do Grupy CCC, otworzył w Poznaniu sklep stacjonarny. Znajduje się on w CH Posnania. Klienci mogą zamawiać buty dzięki sklepowym tabletom lub własnym urządzeniom mobilnym.

Na półkach zamiast towaru umieszczono interaktywne ekrany, na których można przeglądać ofertę oraz obejrzeć filmy z inspiracjami. Kolekcja 450 marek butów dostępna jest także na stronie sklepu. Część towaru można przymierzyć i kupić na miejscu. Pozostałe dostarczane są do sklepu w ciągu kilku godzin od ich zamówienia, najpóźniej w ciągu doby. W poznańskim sklepie dostępny jest także kiosk self, umożliwiający odbiór zamówionych na eobuwie.pl towarów.

Pierwszy sklep stacjonarny mieści się w Magnolia Park we Wrocławiu. W listopadzie mają powstać dwa kolejne: w Lublinie i w Warszawie.

Google wykorzystuje dane o zakupach opłacanych z kart Mastercard

Agencja Bloomberga donosi, że Google wykorzystuje dane o zakupach opłacanych z kart Mastercard (z USA) do badania wpływu reklam internetowych na zwyczaje w świecie rzeczywistym. Umowa pomiędzy dostawcą kart a koncernem z Mountain View miała być negocjowana cztery lata. O transakcji nie były informowane ani klienci, ani opinia publiczna. Deklaracje firm mówią, że dane, które są wykorzystywane w projekcie, są anonimizowane, by zabezpieczyć poufne informacje, przy pomocy których można zidentyfikować poszczególne osoby.

Umowa miała opiewać na miliony dolarów.

Narzędzia, stworzone na bazie danych, mają pozwalać na określenie skuteczności reklamy internetowej i jej wpływu na zakupy robione w sklepach stacjonarnych. Po zalogowaniu się na konto Google, narzędzie zbierało informacje o zachowaniach użytkowników. PAP Google mocno podkreśla, że narzędzie to uwzględnia potrzeby ochrony danych. Wprowadzono nową technologię szyfrowania, która uniemożliwia zarówno Google, jak i partnerom, wgląd w dane indywidualnych użytkowników. Oczywiście, Bloomberg zostało od razu „oskarżone” o oparciu materiału na fałszywych założeniach z szeregiem nieścisłości.

Od e-zakupow na chińskich portalach będzie obowiązywał podatek?

Polski fiskus chce egzekwować podatek VAT od kupujących na chińskich serwisach internetowych. W ramach uszczelniania systemu, Ministerstwo Finansów chce dopracować rozwiązania dotyczące zamówień drogą internetową. Co prawda na portalach typu AliExpress na ogół zamawiamy drobne, tanie towary, to jednak zdarzają się zamówienia na masową skalę. Budżet na tym traci, a problem narasta. Poza tym, resort dostrzega, że rosnąca fala przesyłek z Chin uderza nie tylko w państwowy skarbiec, ale także w polskie przedsiębiorstwa, a szczególnie w małe i średnie firmy. Właściciele narzekają, że oni grają fair, prowadzą oficjalny import, płacą podatki, a nieuczciwa konkurencja robi swoje.

Ceny za przesyłki rosną, szczególnie za dostawy do domu

Jeśli chcemy taniej przesyłki, to musimy sobie ją sami odebrać. Niezależnie czy z punktu pocztowego, z maszyny, czy z punktu partnerskiego. Czasy rozpieszczania klientów niskimi cenami paczek – mijają. W Polsce paczki dostarczane były najtaniej lub niemal najtaniej, porównując nasz kraj z innymi w UE. Jednak ceny sukcesywnie rosną. Od końca ubiegłego roku u niektórych dostawców wzrosły o 30 proc. Podwyżki chowane są w cieniu.

Skąd zatem podwyżki?

Chodzi o zarobki. Pensje w tej branży są niskie. Mówi się, że zarabia się nawet bardzo słabo. Mediana na stanowisku kuriera to ok. 3 tys. brutto. Godziny pracy są długie, praca ciężka. Firmy mają wakaty, a chętnych do pracy brak. Przed dużą rotacją w branży właściciele ratują się podwyżkami pensji. Do tego rosnące ceny paliwa i oto główne przyczyny podnoszenia cen.

Rynek dostarczania paczek podzielił się już jakiś czas temu. Są klienci, którym zależy na dostarczeniu paczki „pod drzwi”, czy tam do rąk własnych, ale są też tacy, którzy wolą odebrać paczkę np. z punktu. Kolejna grupa, to osoby, którym zależy na ekspresowej usłudze.

Polacy nie chcą udostępniać e-sklepom swoich danych bankowości internetowej


Co prawda mamy zaufanie do technologicznych koncernów, jak Google, Apple, Facebook czy Amazon, ale nadal nie jesteśmy gotowi, by korzystać z ich usług finansowych, czy udostępniać im swoich danych do bankowości internetowej. Takie wyniki przedstawiono w badaniu Blue Media „Podejście Polaków do fintechu”.

Polacy, którzy mogliby udostępnić swoje dane bankowe podmiotom zewnętrznym, to zaledwie 12-procentowa grupa.

Autor wpisu

1 komentarzy do tekstu

  1. Dziękuje za świeży powiew wiedzy. Super pomysłem jest to, że na bieżąco można śledzić nowe informacje. Tego mi brakowało.

    Odpowiedz ↓

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #73

Zapraszamy do lektury 73 prasówki e-commerce znajdziecie w niej między innymi informacje na temat startu allegroSmart, zakupów na AliExpress, rozwiązania dającego możliwość połączenia Messengera z e-sklepem, a także o długach branży e-commerce.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Allegro startuje z allegroSMART

Płacimy raz 49 złotych i możemy skorzystać nawet z 365 bezpłatnych dostaw. Allegro nie czeka na Amazon w Polsce i startuje z własnym programem dla kupujących. Jeden abonament pozwoli na skorzystanie z darmowej dostawy przez cały rok. Wybrani sprzedawcy – obecnie Super Sprzedawcy mogą zaoferować ofertę Smart dla swoich klientów i udostępnić też opcję odbioru paczek w punktach odbiory. Istnieje też opcja wykupienia usługi na 6 miesięcy za 39 zł. Zapłacona przez klienta kwota ma się zwrócić już po 6-7 dostawach. Dodatkowo allegroSmart pozwala klientom na skorzystanie z wyjątkowych okazji i zniżek.

Paczki z zakupami z Allegro będą dostarczane do sieci skupiającej ponad 15 tysięcy punktów: paczkomatów InPost, oddziałów Poczty Polskiej, kiosków RUCH, stacji Orlen, lokalnych sklepów Żabka i Freshmarket. Usługa obejmuje także zakupy na Allegro dostarczane listami poleconymi Poczty Polskiej.

Pomysł wydaje się ciekawy.

Polacy lubią kupować na AliExpress

Według raportu „E-Commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska” obecnie, aż 23% Polaków kupuje online w zagranicznych e-sklepach. Wiąże się to ze wzrostem zaufania do zakupów online, także tych transgranicznych. Dodatkowo możliwość skorzystania z płatności PayU na tej platformie sprawia, że chętnie przeszukujemy ten portal w poszukiwaniu okazji. Miesięcznie zakupy tam robi nawet 5 milionów Polaków. Głównym powodem są między innymi niskie ceny i darmowa dostawa. Czasem trzeba poczekać na przesyłkę kilka tygodni, ale nie jest to dla rodzimych klientów problem, jeśli wiedzą, że wiąże się to z dużymi oszczędnościami, rzędu nawet 50% normalnej ceny.

Zalando z nowymi punktami odbioru

Zalando Lounge, klub zakupowy platformy Zalando jest już od pwenego czasu na polskim rynku. Do tej pory zamówienia dostarczane były kurierem prosto pod drzwi klientów, jednak trendy i wymogi klientów sprawiają, że wiele się zmienia w e-commerce. Do publicznej informacji podano, że DHL Parcel będzie współpracować z Zalando Lounge, a klienci klubu zakupowego będą mogli skorzystać z opcji przekierowania paczki do wielu punktów partnerskich między innymi do sklepów sieci: Żabka, Freshmarket, Inmedio, Relay lub na stacje Shell przez 7 dni od dostawy. W tych miejscach będzie też można bezpłatnie zwracać towary, które nie spełniają naszych oczekiwań.

Zakupy przez Messengera od FastTony.es

O chatbotach było już dość głośno i stały się one trendem, który na Facebooku króluje na wielu profilach. FastTony.es wprowadza właśnie możliwość sprzedaży produktów za pomocą sklepu internetowego w Messengerze. Rozwiązanie to dostępne jest dla każdego sklepu, niezależnie od jego wielkości. Cały proces zakupowy opiera się na komunikacji z chatbotem, a po wybraniu interesującego produktu klient zostaje przekierowany do e-sklepu. Połączanie działań z platformą e-commerce pozwala na dalsze działania remarketingowe.

E-commerce się rozwija, ale ma też długi

Z jednej strony czytamy o tym, że e-commerce w Polsce rośnie, a z drugiej, że wiele firm nie ma się tak dobrze, jak to wygląda. Jak wynika z danych BIG InfoMonitor oraz BIK po pierwszym półroczu długi firm e-commerce zwiększyły się do 126 milionów złotych, co oznacza 19% wzrost zadłużenia.

Jak mówi Sławomir Grzelczak, prezes Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor – „E-sklepy inwestują w rozwój, nowe firmy próbują swoich sił i zdarza się, że mają problem z udźwignięciem finansowych zobowiązań. W efekcie rośnie liczba dostawców usług i towarów dla firm branży e-commerce, nieotrzymujących płatności na czas. Jak pokazują nasze statystyki, wierzyciele nie czekają jednak z założonymi rękami i wpisują dłużników do rejestru BIG InfoMonitor”
„Według danych BIG InfoMonitor oraz Biura Informacji Kredytowej, problemy z płatnościami wobec kontrahentów i banków ma ponad 23 proc. firm, więcej niż pół roku wcześniej. Na koniec czerwca niesolidnych dłużników z e-commerce było 3 364 wobec 2 724 na koniec 2017 r. Łączne zaległości tej branży, czyli płatności przeterminowane o minimum 30 dni, na co najmniej 500 zł wzrosły natomiast o 19 proc. i wyniosły po I połowie roku ponad 126 milionów zł.”

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #72

Zapraszamy do lektury 72 prasówki e-commerce znajdziecie w niej między innymi informacje na temat działań Ceneo, które chce pozyskać klientów DaWandy. Wpis o tym, że SkyShop wprowadza integrację ze sklepem na Facebooku. News o zakupach poprzez nawigację głosową, oraz co najważniejsze, o wprowadzeniu zakazu geoblokowania zakupów online.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Koniec z geoblokowaniem w ecommerce

Od 3 grudnia 2018 roku sklepy internetowe nie będą mogły blokować dostępu do sklepów klientom z innych krajów UE. Nie będzie też można przekierowywać klientów na inne wersje stron. Ma to na celu wyrównanie możliwości nabywczych kupujących, ale głównym celem jest zakończenie praktyk, które mają miejsce od wielu lat. Chodzi o dyskryminację kupujących ze względu na narodowość lub miejsce zamieszkania. Obecnie 63% sklepów podejmuje tego typu działania. Na czym polega geoblokowanie? Przede wszystkim na wykrywaniu przez sklep czy serwis internetowy naszego IP, albo przy pisywaniu danych do wysyłki sprawdzenie kodu pocztowego i wyboru języka. Wtedy albo tracimy możliwość korzystania z usług, albo możemy z nich korzystać na innych warunkach lub za inną cenę. Głośno było o podparyskim Disneylandzie, który miał różne ceny biletów zależnie od tego, kto je zamawiał. Ceny wahały się od 865 euro dla Francuzów, przez 1272 euro dla Niemców i 1339 Euro dla Włochów. Teraz tego typu praktyki będą zakazane.

Ceneo.pl z ofertą dla byłych sprzedawców DaWanda

Ceneo.pl chce przyciągnąć do siebie firmy z kategorii Handmade. Wszystko w ramach „wykorzystania” tego, że z sieci znika ważny gracz: platforma DaWanda.

DaWanda będzie funkcjonowała do końca sierpnia. Tymczasem na Ceneo.pl od pięciu lat istnieje opcja, by wyszukiwać produkty od rzemieślników. W tym momencie jest ich kilkanaście tysięcy, a to, że konkurent znika z rynku może być okazją, do pozyskania nowych klientów. Wszystkim nowym partnerom Ceneo.pl oferuje niższą prowizję oraz pomoc przy „przeprowadzce” do siebie.

Wszystkie niezbędne informacje na temat przeniesienia znajdują się na podstronie Biznes na Ceneo.pl.

Ceneo.pl to ponad 18 tys. sklepów internetowych.

Sky-Shop wprowadza integrację ze sklepem na Facebooku

Dobra wiadomość dla właścicieli sklepów internetowych założonych na platformie Sky-Shop.pl. Właśnie pojawiła się ​możliwość zintegrowania swojego e-sklepu ze sklepem na Facebooku​. Od teraz można nim zarządzać z poziomu panelu administracyjnego sklepu – integracja pozwala na automatyczne dodawanie, aktualizowanie i usuwanie produktów, edycję zdjęć, nazw, opisów, dostępności oraz cen. To ogromna oszczędność czasu, szczególnie dla właścicieli sklepów, którzy w swoim asortymencie posiadają setki produktów, których ręczne wprowadzenie i aktualizowanie byłoby zbyt czasochłonne.

Tego roku mija 10 lat odkąd Facebook pojawił się w Polsce. Z portalu typowo społecznościowego stał się prawdziwym gigantem, którego potencjał sprzedażowy i reklamowy wykorzystują największe marki. Warto zaznaczyć, że zakładka Sklep jest jednym z bardzo przydatnych narzędzi wspierających e-commerce. Pozwala m.in. na tworzenie kolekcji produktów oraz oznaczanie ich w postach i bezpośrednie kierowanie klientów do kasy, czyli najczęściej karty danego produktu na stronie www, gdzie mogą sfinalizować transakcję. Opcja kupowania bezpośrednio na portalu jest jednak w naszym kraju wciąż niedostępna.

Jak szybko możemy zniechęcić do siebie klienta e-sklepu?

Maksymalnie dwie sekundy – w takim czasie powinna otworzyć się strona internetowa dla 47 proc. internautów. 40 proc. opuści ją, jeśli zajmie to od trzech do czterech sekund. Bieg o klienta przypomina bieg na 100 m. Liczy się każda setna sekundy.

Konwersja w sklepach internetowych łączy się z szybkością ładowania. Blisko połowa respondentów uznała, że maksymalnie daje stronie 2 sekundy na załadowanie. Użytkownicy mobilni byli nieco bardziej wyrozumiali – 64 proc. odczeka nawet do 4 sekund. Wolniej działające strony przekładają się na konwersję, doprowadzając do jej spadku nawet o 7 proc. Wygląda na to, że normy w e-commerce są coraz bardziej wyśrubowane.

Niecierpliwość internautów rozumie także Google, które poprawia czynnik rankingowy dla stron ładujących się poniżej 3 sekund. W walce o cenny czas potrzebne jest szybkie i sprawne oprogramowanie oraz serwer z niezłymi możliwościami. Stabilność serwerów powoduje o ok. 50-80 proc. mniejszą ilość odrzuceń, zwłaszcza w peakach sprzedażowych.

Kolejną sprawą jest intuicyjność. Klient, który odwiedza stronę, pragnie szybko i sprawnie znaleźć rzecz, która go interesuje. Intuicyjna nawigacja, łatwy checkout, różnorodne formy płatności to teraz podstawa, która tworzy nowe „wytyczne” i oczekiwania.

Na portalach randkowych jesteśmy w stanie zostawić 147 zł

Polak w związku wydaje na wspólne przyjemności ze swoim partnerem lub partnerką ok. 300 zł miesięcznie. Na świętowanie rocznicy i kupno prezentów wydajemy ok. 200 zł. A na poszukiwania przy użyciu serwisów randkowych – 147 zł.

Niemal 23 proc. Polaków, którzy brali udział w badaniu, korzysta z portali randkowych. 25 proc. z tej liczny jest w stanie przeznaczyć mniej niż 100 zł, 13 proc. na kwotę od 100 do 200 zł, a 12 proc. – kwotę 200 do 400 zł. Są i tacy, którzy przeznaczają na to ponad 800 zł. 39 proc. korzysta z bezpłatnych rozwiązań.

Wśród wspomnianych już wcześniej „wspólnych przyjemności” najczęściej pojawiają się wyjścia do kina lub teatru, do restauracji, a także drobne upominki i wyjazdy.

Jeśli chodzi o świętowanie rocznic, to panowie okazują się być bardzo szczodrymi i mogą na ten cel przeznaczyć kwoty od 500 do 2000 zł, ale 11 proc. nie wydaje pieniędzy zupełnie, na celebrowanie tego typu okazji.

Prezenty z okazji urodzin, czy świąt (Boże Narodzenie, Walentynki) kosztują mniej więcej 200 zł. Są i tacy, którzy potrafią wydać na ten cel 3 tys. zł, ale 5 proc. badanych nie przeznacza na ten cel żadnych środków.

35 proc. klientów kupuje za pośrednictwem nawigacji głosowej

W ciągu 3 najbliższych lat 40 proc. klientów będzie korzystać wyłącznie z wirtualnych asystentów głosowych w kontakcie z firmami. Strony www oraz aplikacje mobilne sukcesywnie tracą na znaczeniu. Nadchodzi era chatbotów głosowych. Voiceboty pokazują, że zmieniają się nasze nawyki i przyzwyczajenia. 20 proc. wyszukiwań inicjowanych jest głosowo.

82 proc. ankietowanych wykorzystuje interfejsy głosowe do poszukiwania informacji, w tym newsów, prognoz pogody, przepisów, ale też ofert produktów i usług. 67 proc. używa ich do zarządzania platformami muzycznymi i video. 36 proc. – łączy się z obsługą klienta, by np. uzupełnić wiedzę o danym produkcie.

Dziś poziom kontaktowania się przy pomocy asystenta głosowego wynosi ok. 20 proc. W ciagu następnych lat zyska on na popularności, bowiem voiceboty mają coraz bardziej rozszerzające się możliwości, w tym analiza doświadczeń.

Voiceboty zmienią podejście do e-handlu. Do 2021 na 18 proc. zakupów online będzie realizowanych za pomocą obsługi głosowej.

Autonomiczne samochody dostarczą zakupy klientom sieci Kroger


W ramach pilotażowego programu amerykańska sieć supermarketów Kroger. Póki co – usługa będzie dostępna wyłącznie w mieście Scottsdale w stanie Arizona.

Głównym celem wprowadzenia innowacji jest chęć zapewnienia klientom wygodnej i dostępnej cenowo dostawy produktów spożywczych. Testy mają między innymi sprawdzić zapotrzebowanie na tego typu usługę.

W pierwszej fazie wykorzystane będą samochody Toyota Prius z technologią Nuro.

Dostawa autonomiczna ma kosztować niecałe 6 dolarów bez minimalnej kwoty zamówienia.

Według informacji również Walmart przymierza się do wprowadzenia autonomicznych pojazdów. W ten sposób mają zostać obniżone koszty dostaw typu „last-mile”, czyli od sprzedawcy, do drzwi klienta.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)