eKomercyjnie.pl

Prasówka e-commerce #76

Zapraszamy do lektury 76 prasówki e-commerce znajdziecie w niej między innymi informacje na temat: sprzedaży biletów w Empiku, problemach Amazona w Polsce, oraz statystyk e-commerce w UK.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Empik kończy współpracę z ebilet.pl

Całkiem niedawno pisaliśmy o tym, że Empik zakończy współpracę z ebilet.pl, bowiem od dłuższego czasu mówiono o tym, iż Empik zacznie sprzedawać bilety poprzez własną platformę. Z dniem 30 listopada zakończy się współpraca z ebilet.pl. Od tej pory bilety będzie można zakupić nie tylko w salonach stacjonarnych sieci Empik, ale także online. Jak informują przedstawiciele firmy w niecały miesiąc od premiery Empikbilety.pl wejściówki na różne wydarzenia zakupiło tysiące osób. Rośnie też lista organizatorów i agencji w ramach współpracy bezpośredniej i poszerza się oferta wydarzeń. Jak zapewnia Rob Taylor, dyrektor handlowy Empiku firma chce, aby kojarzyć ją z wydarzeniami kulturalnymi. Nie tylko koncertami, ale taże operami, imprezami sportowymi i innymi. Można było przewidzieć, że kiedyś do tego dojdzie.

Carrefour rozszerza działalność i rozwija usługę click&collect

Sieć Carrefour wchodzi ofertą e-sklepu do dwóch kolejnych miast w Polsce i jak zapowiada Christophe Rabatel, dyrektor generalny Carrefour Polska sieć ta do 2022 roku ma plany związane ze strategią omnichannel. Dodatkowo w kolejnych sklepach testowana jest usługa click&collect. Aby tego było mało Carrefour stawia na rozwój oferty marketplace, która ma skupiać 300 dostawców, 300 tys. produktów i 50 tys. klientów. Do nowych rozwiązań, które także są testowane można zaliczyć usługę Scan&Go, która zostanie uruchomiona też poza Warszawą, a do końca 2018 roku pojawi się w 30 nowych lokalizacjach. Trzymamy kciuki.

Alibaba rozpoczyna podbój Rosji?

Jak podaje agencja Reuters Alibaba Group Holding Ltd zamierza utworzyć w Rosji przedsięwzięcie joint venture, z funduszem państwowym i dwoma firmami technologicznymi. W wyniku podpisanej umowy z Russian Direct Investment Fund, operatorem komórkowym Megafon i grupą internetową Mail.ru, Alibaba zostanie właścicielem 48 procent AliExpress Russia. Partnerstwo to ma na celu dotarcie ponad 100 milionów potencjalnych użytkowników, na rosyjskim rynku.

Amazon nie ma lekko na polskim rynku?

PIP przeprowadził w polskich centrach magazynowych firmy Amazon kontrole, które wykazały pewne nieprawidłowości. Wśród nich można było zauważyć łamanie przepisów o czasie pracy, nieterminową wypłatę wynagrodzeń i zaniżanie ich wysokości, niewyposażenie pracowników w podstawowe środki ochrony indywidualnej oraz łamanie innych przepisów BHP. Oczywiście związkowcy z Solidarności zapewnili, że bedą apelować o kolejne kontrole, bowiem to tylko część nieprawidłowości. Jak zaznacza Szef handlowej Solidarności, Alfred Bujara skala problemu jest znacznie większa niż to, co zostało przedstawione mediom przez PIP. Z jednej strony Amazon chwali się swoim podejściem do profesjonalnej obsługi klienta, a z drugiej takie nieprawidłowości? Kto kiedyś powiedział, że pracownika trzeba traktować, jak pierwszego klienta.

Brytyjski rynek zakupów online ma się czym szczycić

Jak podaje Royal Mail w swoim raporcie, aż 87% zakupów detalicznych w UK robionych jest online. Dotyczy to jednak wszystkich branż za wyjątkiem spożywczej. Pokazuje to, że w porównaniu z poprzednim rokiem możemy mówić o wzroście na poziomie 9%.

Wzrost ten jest, zgodnie z raportem Delivery Matters, napędzany jest dążeniem do opłacalności. Konsumenci w Wielkiej Brytanii przeglądają sklepy i porównywarki cen online, aby uzyskać najlepsze oferty. Dodatkowo w raporcie możemy przeczytać, że średnio na jednorazowe zakupy kupujący wydają 38 euro. Jest to jednak niższa kwota niż w roku ubiegłym, wtedy wyniosła 42 euro.

Zachowania konsumenckie pokazują także, najczęściej zakupy dokonywane są z laptopa w godzinach wieczornych, a w ciągu dnia króluje smartfon. Obecnie 78 procent Brytyjczyków korzysta z telefonu komórkowego do zakupów online, gdy podróżują lub dojeżdżają do pracy.

Handel subskrypcyjny w UK ciągle cieszy się popularnością
Rynek zakupów abonamentowych w Wielkiej Brytanii był wart w ubiegłym roku około 654 milionów euro, ale prognozuje się, że do 2022 r. zostanie wyceniony na 1,12 miliarda euro. Oznacza to, że wzrośnie o 72 procent w ciągu następnych czterech lat.

Rynek abonamentowy w Wielkiej Brytanii nie może być na przykład porównywany do rynku w USA, który jest bardzo popularny i cały czas zbiera ogromne żniwo, ale mimo to szybko rośnie. Ponad jeden na czterech konsumentów (27,4 procent) jest obecnie zarejestrowany w usłudze abonamentowej, a ponad połowa osób w wieku od 25 do 34 lat zarejestrowała się w co najmniej jednej.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #75

Zapraszamy do lektury 75 prasówki e-commerce znajdziecie w niej między innymi informacje na temat: wyników Allegro Smart, rozwoju sieci dostawczej Amazona, boomu w e-commerce na koniec wakacji, oraz raportu Nielsena na temat zakupów spożywczych.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Amazaon kupuje 20 tysięcy furgonetek

Amazon stara się być firmą, która jest samowystarczalna pod wieloma względami. Dzięki temu może ona uniknąć sytuacji, w których mały pośrednik lub jedno ogniwo w procesie dostawy mogą bardzo negatywnie wpłynąć na proces realizacji zamówienia. Dlatego też firma ta stawia własne magazyny, ma własnych kurierów i produkty. Nie dziwi więc fakt, że jak podaje Wall Street Journal zakupione 20 tysięcy aut ma pomóc w rozbudowie własnej floty dostawczej. Jednak jest tutaj pewien haczyk. Pojazdy będą leasingowane małym dostawcom, którzy współpracują z Amazonem. Już w czerwcu tego roku gigant e-commerce zaprosił do współpracy małe firmy zatrudniające do 100 kierowców i to te podmioty będą leasingować do 20 do 40 furgonetek z logiem Amazon. Wszystkie pojazdy mają wyjechać na drogi do końca 2019 roku.

Allegro Smart i statystyki pierwszego tygodnia

Całkiem niedawno napisaliśmy o usłudze abonamentowej, którą oferuje klientom Allegro, a mianowicie Allegro Smart. Za 49 zł rocznie można skorzystać z darmowej dostawy dla 365 przesyłek. Jak podaje Allegro, po pierwszym tygodniu z usługi zaczęło korzystać 100 tysięcy osób, co oznacza, że zapłacili oni za dostęp do niej 4,9 miliona złotych. Do tej pory klienci z wykorzystaniem tej usługi kupili ponad 850 tysięcy produktów. Najchętniej kupowano przedmioty codziennego użytku z kategorii dom i ogród, zdrowie, uroda, żywność. Podobną popularnością cieszyła się elektronika, a także produkty dla dzieci, książki i multimedia, części samochodowe oraz moda.

Instagram może mieć samodzielną aplikację zakupową

Przynajmniej tak informuje serwis The Verge. Redaktorzy podpierają się o źródła znające szczegóły sprawy. Jeśli faktycznie tak by się stało, to na rynku e-commerce pojawiłby się nowy gracz. Zakłada się, że aplikacją będzie wydzielona z Instagrama po komunikatorze Direct oraz IGTV. Statystyki pokazują, że na Instagramie konta posiada już ponad 25 mln firm, z czego 2 mln to reklamodawcy. Dane ujawnione przez Instagram mówią, że czterech na pięciu użytkowników platformy obserwuje konto co najmniej jednej firmy. Już teraz firmy mogą sprzedawać za pośrednictwem zdjęcia, a także przeprowadzane są testy tej funkcjonalności na Instagram stories.

Koniec wakacji to kolejny boom dla e-commerce

Jak można zaobserwować koniec lipca i początek sierpnia to okres, w którym e-commerce znów zaczyna nabierać tempa. Jednak to sam koniec sierpnia i początek września jest tym okresem, kiedy, to wpadamy w szał zakupów. Zwiększona aktywność pojawia się w sklepach z branży papierniczej, odzieżowej. Popularnością cieszą się także meble oraz branża technologiczna. Wszystko przez rozpoczęcie roku szkolnego.

Jak mówi Piotr Szymczak, członek zarządu furgonetka.pl „Zwiększona sprzedaż w e-sklepach oznacza jednocześnie zwiększoną liczbę nadawanych przesyłek – usługi kurierskie są nieodłącznym elementem dobrze prowadzonego e-biznesu. Już w połowie sierpnia wśród wielu polskich rodzin zaczyna się okres przygotowań do nowego roku szkolnego. Wówczas drastycznie rośnie liczna zamówień w sklepach internetowych, szczególnie w księgarniach oraz firmach specjalizujących się w dystrybucji używanych podręczników i artykułów papierniczych, ale nie tylko. Rośnie również zdecydowanie liczba zamówień w sklepach meblarskich, ze sprzętem RTV oraz standardowo w branży odzieżowej.”

Według Nielsena zakupy spożywcze nadal chętniej kupujemy offline

Raport firmy Nielsen „Shopper omnichannelowy na rynku FMCG” pokazuje, że pomimo ogromnego rozwoju rynku e-commerce w Polsce, żywność nadal chętniej kupujemy w sklepach stacjonarnych. 56% ankietowanych osób nigdy nie rozważało kupowania spożywki w internecie. Powodem tego stanu rzeczy jest kilka czynników. Jeden z nich to obawa przed tym, iż dostarczone produkty nie będą tak świeże, jak te kupowane bezpośrednio w sklepach spożywczych, czy marketach. Zdarza się też, że czas dostawy produktu jest opóźniany ze względu na brak odpowiedniego towaru. Dodatkowym problemem branży jest to, że skupia się ona na dużych ośrodkach, przez co usługa dla wielu osób jest bardzo ograniczona.  Raport „E-grocery w Polsce – zakupy spożywcze online” zrealizowany przez Mobile Institute pokazuje, że 40 proc. kupujących online mieszka w miastach powyżej 100 000 mieszkańców. Badani wśród wad zakupów internetowych żywności wymieniali dodatkowe opłaty oraz brak możliwości obejrzenia produktu z bliska.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #74

Zapraszamy do lektury 74 prasówki e-commerce znajdziecie w niej między innymi informacje na temat: współpracy Allegro i Poczty Polskiej, rozwoju Eobuwie.pl, zbierania danych przez Google,  a także rosnących cen przesyłek.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Poczta Polska i Allegro rozszerzają współpracę

Od czerwca sprzedający na platformie Allegro, mogą korzystać z oferty Allegro Poczta Polska Odbiór w Punkcie, w ramach której można nadawać przesyłki do jednego z ponad 9 tysięcy punktów odbioru. W sieci znajdują się placówki Poczty Polskiej, a także punkty partnerskie: stacje paliw Orlen, saloniki i kioski Ruch, sklepy Żabka oraz Freshmarket.

Od końca sierpnia sprzedający mogą korzystać także z usługi Allegro Pocztex Kurier 48 z dostawą pod adres w cenie 9,90 za przesyłkę do 30 kg. Przesyłka pobraniowa kosztuje 12,46 zł.

Z kolei na wrzesień zaplanowano wdrożenie kolejnej formy – paczki o niewielkich rozmiarach (do 1 kg) – Allegro Przesyłki Polecone. Cena 5,90. Znajdzie się ona w gronie form dostawy objętych programem Allegro Smart.

Eobuwie.pl z 2. stacjonarnym sklepem w Polsce

Sklep eobuwie.pl, należący do Grupy CCC, otworzył w Poznaniu sklep stacjonarny. Znajduje się on w CH Posnania. Klienci mogą zamawiać buty dzięki sklepowym tabletom lub własnym urządzeniom mobilnym.

Na półkach zamiast towaru umieszczono interaktywne ekrany, na których można przeglądać ofertę oraz obejrzeć filmy z inspiracjami. Kolekcja 450 marek butów dostępna jest także na stronie sklepu. Część towaru można przymierzyć i kupić na miejscu. Pozostałe dostarczane są do sklepu w ciągu kilku godzin od ich zamówienia, najpóźniej w ciągu doby. W poznańskim sklepie dostępny jest także kiosk self, umożliwiający odbiór zamówionych na eobuwie.pl towarów.

Pierwszy sklep stacjonarny mieści się w Magnolia Park we Wrocławiu. W listopadzie mają powstać dwa kolejne: w Lublinie i w Warszawie.

Google wykorzystuje dane o zakupach opłacanych z kart Mastercard

Agencja Bloomberga donosi, że Google wykorzystuje dane o zakupach opłacanych z kart Mastercard (z USA) do badania wpływu reklam internetowych na zwyczaje w świecie rzeczywistym. Umowa pomiędzy dostawcą kart a koncernem z Mountain View miała być negocjowana cztery lata. O transakcji nie były informowane ani klienci, ani opinia publiczna. Deklaracje firm mówią, że dane, które są wykorzystywane w projekcie, są anonimizowane, by zabezpieczyć poufne informacje, przy pomocy których można zidentyfikować poszczególne osoby.

Umowa miała opiewać na miliony dolarów.

Narzędzia, stworzone na bazie danych, mają pozwalać na określenie skuteczności reklamy internetowej i jej wpływu na zakupy robione w sklepach stacjonarnych. Po zalogowaniu się na konto Google, narzędzie zbierało informacje o zachowaniach użytkowników. PAP Google mocno podkreśla, że narzędzie to uwzględnia potrzeby ochrony danych. Wprowadzono nową technologię szyfrowania, która uniemożliwia zarówno Google, jak i partnerom, wgląd w dane indywidualnych użytkowników. Oczywiście, Bloomberg zostało od razu „oskarżone” o oparciu materiału na fałszywych założeniach z szeregiem nieścisłości.

Od e-zakupow na chińskich portalach będzie obowiązywał podatek?

Polski fiskus chce egzekwować podatek VAT od kupujących na chińskich serwisach internetowych. W ramach uszczelniania systemu, Ministerstwo Finansów chce dopracować rozwiązania dotyczące zamówień drogą internetową. Co prawda na portalach typu AliExpress na ogół zamawiamy drobne, tanie towary, to jednak zdarzają się zamówienia na masową skalę. Budżet na tym traci, a problem narasta. Poza tym, resort dostrzega, że rosnąca fala przesyłek z Chin uderza nie tylko w państwowy skarbiec, ale także w polskie przedsiębiorstwa, a szczególnie w małe i średnie firmy. Właściciele narzekają, że oni grają fair, prowadzą oficjalny import, płacą podatki, a nieuczciwa konkurencja robi swoje.

Ceny za przesyłki rosną, szczególnie za dostawy do domu

Jeśli chcemy taniej przesyłki, to musimy sobie ją sami odebrać. Niezależnie czy z punktu pocztowego, z maszyny, czy z punktu partnerskiego. Czasy rozpieszczania klientów niskimi cenami paczek – mijają. W Polsce paczki dostarczane były najtaniej lub niemal najtaniej, porównując nasz kraj z innymi w UE. Jednak ceny sukcesywnie rosną. Od końca ubiegłego roku u niektórych dostawców wzrosły o 30 proc. Podwyżki chowane są w cieniu.

Skąd zatem podwyżki?

Chodzi o zarobki. Pensje w tej branży są niskie. Mówi się, że zarabia się nawet bardzo słabo. Mediana na stanowisku kuriera to ok. 3 tys. brutto. Godziny pracy są długie, praca ciężka. Firmy mają wakaty, a chętnych do pracy brak. Przed dużą rotacją w branży właściciele ratują się podwyżkami pensji. Do tego rosnące ceny paliwa i oto główne przyczyny podnoszenia cen.

Rynek dostarczania paczek podzielił się już jakiś czas temu. Są klienci, którym zależy na dostarczeniu paczki „pod drzwi”, czy tam do rąk własnych, ale są też tacy, którzy wolą odebrać paczkę np. z punktu. Kolejna grupa, to osoby, którym zależy na ekspresowej usłudze.

Polacy nie chcą udostępniać e-sklepom swoich danych bankowości internetowej


Co prawda mamy zaufanie do technologicznych koncernów, jak Google, Apple, Facebook czy Amazon, ale nadal nie jesteśmy gotowi, by korzystać z ich usług finansowych, czy udostępniać im swoich danych do bankowości internetowej. Takie wyniki przedstawiono w badaniu Blue Media „Podejście Polaków do fintechu”.

Polacy, którzy mogliby udostępnić swoje dane bankowe podmiotom zewnętrznym, to zaledwie 12-procentowa grupa.

Autor wpisu

1 komentarzy do tekstu

  1. Dziękuje za świeży powiew wiedzy. Super pomysłem jest to, że na bieżąco można śledzić nowe informacje. Tego mi brakowało.

    Odpowiedz ↓

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)