eKomercyjnie.pl

Prasówka e-commerce #77

Zapraszamy do lektury 77 prasówki e-commerce znajdziecie w niej między innymi informacje na temat: rozwoju sieci automatów paczkowych Poczty Polskiej, o zmianach w InPost i pozyskanych przez firmę funduszach, o tym ile jest wart chiński e-commerce, a także o planach Amazon.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Poczta Polska ruszy z własnymi automatami paczkowymi?

Poczta Polska już niedługo wystartuje z własną siecią maszyn paczkowych, które mają możliwościami przypominać paczkomaty. Staną one w sąsiedztwie sklepów biedronka, na dworach kolejowych oraz przy stacjach benzynowych. Do końca 2019 roku ma pojawić się tysiąc takich maszyn. Informację tę podaje „Rzeczpospolita” opierając się na własnych źródłach. Zgodnie z doniesieniami Poczta Polska nawiązała współpracę z duńską firmą SwipBox produkującą maszyny paczkowe.

Tutaj też należy dodać, że Poczta Polska cały czas kładzie nacisk na rozwój nowych placówek, które mają jeszcze bardziej pomóc w obsłudze klienta. Jak mówi Łukasz Smółka, Szef Gabinetu Politycznego Ministra Infrastruktury: „Poczta Polska to jedna ze strategicznych spółek Skarbu Państwa. Z jej usług korzysta 90% Polaków. Placówki pocztowe są w każdej gminie, również w tych miejscowościach, w których nie ma innych instytucji państwowych. To nie tylko powód do dumy, ale też duże zobowiązanie. Stałe podnoszenie jakości usług wpisuje się w strategię spółki, dlatego tak ważne jest, że Poczta Polska stale rozwija sieć swoich placówek.”

Warto wspomnieć, że w Biedronkach już pojawiły się pierwsze automaty zwane PaczkoBotami. Są one projektem, w którym także ma swój udział SwipBox. Pierwszym partnerem Biedronki jest DHL. Obecnie jest 50 takich punktów, a ma być ich docelowo 300.

Wartość chińskiego e-commerce jest gigantyczna

W 2017 roku wartość e-commerce w Chinach oszacowano na 1,13 biliona dolarów, to kwota dwukrotnie wyższa niż polskie PKB w tym okresie. San rynek jest też dwukrotnie większy niż rynek e-commerce w USA (450 mld dolarów), dziesięć razy większy, niż w UK (110 mld dolarów) czy też Japonii (95 mln dolarów). Warto dodać, że rynek ten dynamicznie rośnie średnio około 30% rok do kroku.

InPost pozyskuje dodatkowe finansowanie, a jednocześnie znika z dwóch rynków

Jak poinformowano InPost zawarł porozumienie z KKR amerykańska firma inwestycyjna zawarły porozumienie gwarantujące finansowanie tej pierwszej na poziomie 125 mln euro w okresie 5,5 roku. Rafał Brzoska komentuje ten fakt następująco: „odatkowe finansowanie z KKR – jednej z wiodących firm inwestycyjnych, wraz ze wsparciem naszego akcjonariusza Advent International to doskonały fundament dla dalszego rozwoju InPost. Advent już ogłosił plan zainwestowania 250 mln zł w naszą infrastrukturę paczkomatową i rozwój usług kurierskich. Porozumienie z KKR wzmocni nasze projekty i zapewni, że będziemy mogli oferować klientom jeszcze większy i lepszy standard usług.” Sieć Paczkomatów liczy obecnie 3800 maszyn w Polsce, także w małych miejscowościach, co jest ogromnym udogodnienie, dla wielu osób. Do końca roku firma chce mieć 4500 Paczkomatów w Polsce.

Można tutaj także dodać, że InPost pożegnał się z rynkiem słowackim i czeskim. Było tam zainstalowanych ponad 100 paczkomatów. Urządzenia przejęła firma Mall, która jest częścią działającej w kilku krajach naszego regionu międzynarodowej grupy e-commerce Mall Group. Oznacza to, że firma obsługuje już jedynie trzy rynki: polski, włoski i brytyjski.

Auchan z rozwiązaniem „Rapid’Auchan”

Auchan Retail France poinformował, że prowadzi testy nowego rozwiązania, które w dużej mierze jest typowym „skanuj i płać”, czyli umożliwia skanowanie produktu za pomocą aplikacji, a następnie na płatność za pomocą telefonu. Rapid’Auchan został zaprojektowany w celu przyciągnięcia młodych, miejskich, mobilnych użytkowników, którzy chcą zaoszczędzić czas podczas zakupów.

Amazon i sklepy bez kas

Jak już jesteśmy przy tego typu rozwiązaniach, to nie możemy zapominać o Amazon. Według informacji, jakie udostępnia Bloomberg w USA do 2021 roku Amazon chce postawić 3000 sklepów bez kas, czyli AmazonGO. O jednym z nich pisaliśmy jakiś czas temu. W dużym skrócie rozwiązanie to pozwala na szybkie zakupy bez konieczności obsługi. Po zeskanowaniu telefonu przy bramce, klienci mogą wziąć z półek to, czego potrzebują, a następnie wyjść bez zatrzymywania się przy kasie. Czujniki i technologia komputerowo-wizyjna wykrywają, co kupujący wkładają do koszyka i automatycznie naliczają rachunek. Plan Amazon jest bardzo kosztowny, ale z drugiej strony może zaszkodzić małym sieciom convenience.

A jeszcze będąc przy Amazonie dodamy, że Amazon Prime Now działający w Paryżu od dwóch lat będzie teraz mógł zaoferować większą ilość produktów. Obecnie dzięki porozumieniu z siecią supermarketów Monoprix klienci będą mogli wybierać z dodatkowej puli 6000 towarów spożywczych.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #76

Zapraszamy do lektury 76 prasówki e-commerce znajdziecie w niej między innymi informacje na temat: sprzedaży biletów w Empiku, problemach Amazona w Polsce, oraz statystyk e-commerce w UK.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Empik kończy współpracę z ebilet.pl

Całkiem niedawno pisaliśmy o tym, że Empik zakończy współpracę z ebilet.pl, bowiem od dłuższego czasu mówiono o tym, iż Empik zacznie sprzedawać bilety poprzez własną platformę. Z dniem 30 listopada zakończy się współpraca z ebilet.pl. Od tej pory bilety będzie można zakupić nie tylko w salonach stacjonarnych sieci Empik, ale także online. Jak informują przedstawiciele firmy w niecały miesiąc od premiery Empikbilety.pl wejściówki na różne wydarzenia zakupiło tysiące osób. Rośnie też lista organizatorów i agencji w ramach współpracy bezpośredniej i poszerza się oferta wydarzeń. Jak zapewnia Rob Taylor, dyrektor handlowy Empiku firma chce, aby kojarzyć ją z wydarzeniami kulturalnymi. Nie tylko koncertami, ale taże operami, imprezami sportowymi i innymi. Można było przewidzieć, że kiedyś do tego dojdzie.

Carrefour rozszerza działalność i rozwija usługę click&collect

Sieć Carrefour wchodzi ofertą e-sklepu do dwóch kolejnych miast w Polsce i jak zapowiada Christophe Rabatel, dyrektor generalny Carrefour Polska sieć ta do 2022 roku ma plany związane ze strategią omnichannel. Dodatkowo w kolejnych sklepach testowana jest usługa click&collect. Aby tego było mało Carrefour stawia na rozwój oferty marketplace, która ma skupiać 300 dostawców, 300 tys. produktów i 50 tys. klientów. Do nowych rozwiązań, które także są testowane można zaliczyć usługę Scan&Go, która zostanie uruchomiona też poza Warszawą, a do końca 2018 roku pojawi się w 30 nowych lokalizacjach. Trzymamy kciuki.

Alibaba rozpoczyna podbój Rosji?

Jak podaje agencja Reuters Alibaba Group Holding Ltd zamierza utworzyć w Rosji przedsięwzięcie joint venture, z funduszem państwowym i dwoma firmami technologicznymi. W wyniku podpisanej umowy z Russian Direct Investment Fund, operatorem komórkowym Megafon i grupą internetową Mail.ru, Alibaba zostanie właścicielem 48 procent AliExpress Russia. Partnerstwo to ma na celu dotarcie ponad 100 milionów potencjalnych użytkowników, na rosyjskim rynku.

Amazon nie ma lekko na polskim rynku?

PIP przeprowadził w polskich centrach magazynowych firmy Amazon kontrole, które wykazały pewne nieprawidłowości. Wśród nich można było zauważyć łamanie przepisów o czasie pracy, nieterminową wypłatę wynagrodzeń i zaniżanie ich wysokości, niewyposażenie pracowników w podstawowe środki ochrony indywidualnej oraz łamanie innych przepisów BHP. Oczywiście związkowcy z Solidarności zapewnili, że bedą apelować o kolejne kontrole, bowiem to tylko część nieprawidłowości. Jak zaznacza Szef handlowej Solidarności, Alfred Bujara skala problemu jest znacznie większa niż to, co zostało przedstawione mediom przez PIP. Z jednej strony Amazon chwali się swoim podejściem do profesjonalnej obsługi klienta, a z drugiej takie nieprawidłowości? Kto kiedyś powiedział, że pracownika trzeba traktować, jak pierwszego klienta.

Brytyjski rynek zakupów online ma się czym szczycić

Jak podaje Royal Mail w swoim raporcie, aż 87% zakupów detalicznych w UK robionych jest online. Dotyczy to jednak wszystkich branż za wyjątkiem spożywczej. Pokazuje to, że w porównaniu z poprzednim rokiem możemy mówić o wzroście na poziomie 9%.

Wzrost ten jest, zgodnie z raportem Delivery Matters, napędzany jest dążeniem do opłacalności. Konsumenci w Wielkiej Brytanii przeglądają sklepy i porównywarki cen online, aby uzyskać najlepsze oferty. Dodatkowo w raporcie możemy przeczytać, że średnio na jednorazowe zakupy kupujący wydają 38 euro. Jest to jednak niższa kwota niż w roku ubiegłym, wtedy wyniosła 42 euro.

Zachowania konsumenckie pokazują także, najczęściej zakupy dokonywane są z laptopa w godzinach wieczornych, a w ciągu dnia króluje smartfon. Obecnie 78 procent Brytyjczyków korzysta z telefonu komórkowego do zakupów online, gdy podróżują lub dojeżdżają do pracy.

Handel subskrypcyjny w UK ciągle cieszy się popularnością
Rynek zakupów abonamentowych w Wielkiej Brytanii był wart w ubiegłym roku około 654 milionów euro, ale prognozuje się, że do 2022 r. zostanie wyceniony na 1,12 miliarda euro. Oznacza to, że wzrośnie o 72 procent w ciągu następnych czterech lat.

Rynek abonamentowy w Wielkiej Brytanii nie może być na przykład porównywany do rynku w USA, który jest bardzo popularny i cały czas zbiera ogromne żniwo, ale mimo to szybko rośnie. Ponad jeden na czterech konsumentów (27,4 procent) jest obecnie zarejestrowany w usłudze abonamentowej, a ponad połowa osób w wieku od 25 do 34 lat zarejestrowała się w co najmniej jednej.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #75

Zapraszamy do lektury 75 prasówki e-commerce znajdziecie w niej między innymi informacje na temat: wyników Allegro Smart, rozwoju sieci dostawczej Amazona, boomu w e-commerce na koniec wakacji, oraz raportu Nielsena na temat zakupów spożywczych.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Amazaon kupuje 20 tysięcy furgonetek

Amazon stara się być firmą, która jest samowystarczalna pod wieloma względami. Dzięki temu może ona uniknąć sytuacji, w których mały pośrednik lub jedno ogniwo w procesie dostawy mogą bardzo negatywnie wpłynąć na proces realizacji zamówienia. Dlatego też firma ta stawia własne magazyny, ma własnych kurierów i produkty. Nie dziwi więc fakt, że jak podaje Wall Street Journal zakupione 20 tysięcy aut ma pomóc w rozbudowie własnej floty dostawczej. Jednak jest tutaj pewien haczyk. Pojazdy będą leasingowane małym dostawcom, którzy współpracują z Amazonem. Już w czerwcu tego roku gigant e-commerce zaprosił do współpracy małe firmy zatrudniające do 100 kierowców i to te podmioty będą leasingować do 20 do 40 furgonetek z logiem Amazon. Wszystkie pojazdy mają wyjechać na drogi do końca 2019 roku.

Allegro Smart i statystyki pierwszego tygodnia

Całkiem niedawno napisaliśmy o usłudze abonamentowej, którą oferuje klientom Allegro, a mianowicie Allegro Smart. Za 49 zł rocznie można skorzystać z darmowej dostawy dla 365 przesyłek. Jak podaje Allegro, po pierwszym tygodniu z usługi zaczęło korzystać 100 tysięcy osób, co oznacza, że zapłacili oni za dostęp do niej 4,9 miliona złotych. Do tej pory klienci z wykorzystaniem tej usługi kupili ponad 850 tysięcy produktów. Najchętniej kupowano przedmioty codziennego użytku z kategorii dom i ogród, zdrowie, uroda, żywność. Podobną popularnością cieszyła się elektronika, a także produkty dla dzieci, książki i multimedia, części samochodowe oraz moda.

Instagram może mieć samodzielną aplikację zakupową

Przynajmniej tak informuje serwis The Verge. Redaktorzy podpierają się o źródła znające szczegóły sprawy. Jeśli faktycznie tak by się stało, to na rynku e-commerce pojawiłby się nowy gracz. Zakłada się, że aplikacją będzie wydzielona z Instagrama po komunikatorze Direct oraz IGTV. Statystyki pokazują, że na Instagramie konta posiada już ponad 25 mln firm, z czego 2 mln to reklamodawcy. Dane ujawnione przez Instagram mówią, że czterech na pięciu użytkowników platformy obserwuje konto co najmniej jednej firmy. Już teraz firmy mogą sprzedawać za pośrednictwem zdjęcia, a także przeprowadzane są testy tej funkcjonalności na Instagram stories.

Koniec wakacji to kolejny boom dla e-commerce

Jak można zaobserwować koniec lipca i początek sierpnia to okres, w którym e-commerce znów zaczyna nabierać tempa. Jednak to sam koniec sierpnia i początek września jest tym okresem, kiedy, to wpadamy w szał zakupów. Zwiększona aktywność pojawia się w sklepach z branży papierniczej, odzieżowej. Popularnością cieszą się także meble oraz branża technologiczna. Wszystko przez rozpoczęcie roku szkolnego.

Jak mówi Piotr Szymczak, członek zarządu furgonetka.pl „Zwiększona sprzedaż w e-sklepach oznacza jednocześnie zwiększoną liczbę nadawanych przesyłek – usługi kurierskie są nieodłącznym elementem dobrze prowadzonego e-biznesu. Już w połowie sierpnia wśród wielu polskich rodzin zaczyna się okres przygotowań do nowego roku szkolnego. Wówczas drastycznie rośnie liczna zamówień w sklepach internetowych, szczególnie w księgarniach oraz firmach specjalizujących się w dystrybucji używanych podręczników i artykułów papierniczych, ale nie tylko. Rośnie również zdecydowanie liczba zamówień w sklepach meblarskich, ze sprzętem RTV oraz standardowo w branży odzieżowej.”

Według Nielsena zakupy spożywcze nadal chętniej kupujemy offline

Raport firmy Nielsen „Shopper omnichannelowy na rynku FMCG” pokazuje, że pomimo ogromnego rozwoju rynku e-commerce w Polsce, żywność nadal chętniej kupujemy w sklepach stacjonarnych. 56% ankietowanych osób nigdy nie rozważało kupowania spożywki w internecie. Powodem tego stanu rzeczy jest kilka czynników. Jeden z nich to obawa przed tym, iż dostarczone produkty nie będą tak świeże, jak te kupowane bezpośrednio w sklepach spożywczych, czy marketach. Zdarza się też, że czas dostawy produktu jest opóźniany ze względu na brak odpowiedniego towaru. Dodatkowym problemem branży jest to, że skupia się ona na dużych ośrodkach, przez co usługa dla wielu osób jest bardzo ograniczona.  Raport „E-grocery w Polsce – zakupy spożywcze online” zrealizowany przez Mobile Institute pokazuje, że 40 proc. kupujących online mieszka w miastach powyżej 100 000 mieszkańców. Badani wśród wad zakupów internetowych żywności wymieniali dodatkowe opłaty oraz brak możliwości obejrzenia produktu z bliska.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)