eKomercyjnie.pl

Prasówka e-commerce #78

Zapraszamy do lektury 78 prasówki e-commerce znajdziecie w niej między innymi informacje na temat: tego, jak płacimy za zakupy online, planach dotyczących Allegro i dzieł sztuki, o tym ile transakcji online pochodzi z urządzeń mobilnych, oraz o ciekawych rozwiązaniach wprowadzonych przez DPD. Do tego mamy klika statystyk dotyczących skandynawskiego e-commerce oraz danych dotyczących robotów, które przeją nasze miejsca pracy.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Badanie: 20 proc. kupujących płaci za pobraniem za e-zakupy

Twisto przeprowadziło badanie konsumenckie „Koszyk Roku 2018”, z którego jasno wynika, że mocno zmieniły się upodobania klientów względem zakupów internetowych.

Oto kilka ciekawych danych. Największe sklepy internetowe udostępniają swoim klientom średnio ponad 5,7 metod płatności za zakupy. Pay-by-link, karta debetowa lub kredytowa, BLIK, Masterpass, Visa Checkout, zwykły przelew lub gotówka za pobraniem – to najczęściej wymieniane metody.

Najczęściej pojawiającą się w sklepach metodą jest karta kredytowa. Metoda pay-by-link jest na drugim miejscu, a na trzecim – Blik. Rzadziej dostępne są portfele elektroniczne. Znajdują się one w około 3/4 sklepów.

Płatność za pobraniem to druga, po szybkich przelewach, preferowana forma regulowania należności. Korzysta z niej 20 proc. kupujących.

Allegro wkracza na rynek aukcji dzieł sztuki

30 września skończyły się pierwsze licytacje dzieł sztuki z udziałem renomowanych domów aukcyjnych i galerii. Dzieła sztuki wystawiły: Dom Aukcyjny Agra Art i Salon Dzieł Sztuki Connaisseur Kraków. Sztukę współczesną zaoferowały: Dom Aukcyjny Art in House oraz Galeria Stalowa. Łącznie wystawiono w ramach licytacji ponad 180 dzieł, a w tym prace Igora Mitoraja, Juliusza Kossaka, Jana Matejki, Wygrzywalskiego, Wankie oraz szkice Kantora i Nikifora.

W 2017 kategorię „Antyki i sztuka” w serwisie Allegro odwiedziło 8,8 mln klientów.

Licytacje dzieł sztuki mają być organizowane cyklicznie, przynajmniej raz w miesiącu. W październiku do „Strefy kolekcjonera” mają dołączyć kolejne galerie i domy aukcyjne.

W pierwszym półroczu 2018 roku skandynawski e-commerce wzrósł o 11 proc.

W ciągu pierwszych 6 miesięcy 2018 roku skandynawscy konsumenci dokonali zakupów internetowych o wartości 10 miliardów euro. Najlepiej e-commerce rozwija się w Szwecji. Tam wartość zakupów internetowych została oszacowana na 4,12 mld euro.

Na kolejnym miejscu uplasowała się Dania – 2,49 mld euro, dalej Norwegia – 2,24 mld euro i Finlandia – 1,22 mld euro. W Szwecji 66 proc. konsumentów robi zakupy internetowe, zaś w Finlandii – 45 proc.

Często kraje skandynawskie traktowane są jako „jeden region”, natomiast różnice pomiędzy poszczególnymi krajami są znaczące. Szwecja dominuje. Jest największym rynkiem e-commerce w tym obszarze. Szwedzi najczęściej kupują online kosmetyki oraz produkty wellness, często robią zakupy w sklepach niemieckich, a największy odsetek klientów znajduje się w grupie wiekowej 19-29 lat.

Duńczycy chętniej decydują się na „alternatywne” metody dostarczania przesyłek, są bowiem przyzwyczajeni do wyboru dostaw. Biją pod tym względem nawet Brytyjczyków. Często kupują online produkty spożywcze.

Klienci z Norwegii szukają na ogół produktów sportowych i rekreacyjnych. Jedna na cztery osoby robi zakupy online w zagranicznych sklepach, często ze Stanów Zjednoczonych. 71 proc. Norwegów, którzy kupują w Internecie minimum co miesiąc, to osoby z grupy wiekowej 18-29.

Mieszkańcy Finlandii preferują dostawę do „paczkomatów” (68 proc.). Najczęściej kupują ubrania i buty, w tym także w sklepach zagranicznych.

44 proc. transakcji pochodzi z mobile

Liczba transakcji zrealizowanych przy pomocy smartfonów rośnie globalnie, zwłaszcza w Europie Północnej oraz w Japonii. W Europie absolutnym liderem jest Szwecja z 60 procentami.

Coraz częściej i chętniej wykorzystujemy smartfony do robienia e-zakupów. Internet mobilny i aplikacje temu sprzyjają. Rok do roku wzrost udziału transakcji w aplikacjach rośnie o 30 proc. Dodatkowo dostrzeżono, że wskaźnik konwersji w aplikacjach jest trzykrotnie wyższy niż w przypadku Internetu mobilnego.
Top 5 europejskich krajów, które są liderami w dziedzinie zakupów mobilnych, to: Szwecja (60%), Norwegia (57%), Wielka Brytania (55%), Dania (51%) i Niemcy (50%).

Nowy operator rynku carsharingu wynajmie auta dostawcze na minuty

CityBee jako pierwszy na dużą skalę udostępni auta dostawcze do wynajmu na minuty. Samochody będą dostępne od października. W Europie Środkowo-Wschodniej to pionierska inicjatywa. Marka liderem jest przede wszystkim na Litwie, gdzie udostępnia 800 samochodów osobowych i dostawczych oraz rowery.

Do 2022 roku roboty zlikwidują 75 mln miejsc pracy, ale stworzą 133 mln nowych

Dynamicznie postępująca robotyzacja na wielu gałęziach globalnej gospodarki sprawi, że w ciągu kilku następnych lat roboty zastąpią ludzi przy wielu zadaniach. Takie zawody jak księgowy, listonosz, robotnik przemysłowy czy sekretarka mogą być zdominowane przez maszyny. Jednocześnie rewolucja ta stworzy nowe miejsca pracy w obszarze programowania, analityki danych czy wsparcia klienta. Zdaniem analityków robotyzacja pozytywnie wpłynie na rynek pracy, stworzy bowiem zapotrzebowanie na specjalistów w nowych dziedzinach.

DPD Today oraz Dostawy Nocne – nowe usługi od DPD Polska

Firma DPD Polska uruchomiła nowe usługi dla biznesu – DPD Today oraz Dostawy Nocne. Dzięki tym rozwiązaniom zarówno małe, jak i duże sklepy internetowe mogą znacznie usprawnić proces logistyki towarów, zapewniając odbiorcom szybką dostawę zamówionych produktów, nawet w dniu dokonania zamówienia. DPD Today to usługa skierowana przede wszystkim do e-sklepów. Nadawcy mogą wysłać przesyłki w wyznaczonych warszawskich punktach DPD Pickup. Zostaną one doręczone do adresatów jeszcze tego samego dnia. Usługa oferowana jest w dni robocze. Rozwiązanie to aktualnie dostępne jest na terenie Warszawy, jednak sukcesywnie będzie wprowadzane w kolejnych miastach. W ramach serwisu DPD Today udostępnione są również usługi towarzyszące, między innymi płatność za pobraniem kartą lub BLIKiem u kuriera czy zwrot dokumentów.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #77

Zapraszamy do lektury 77 prasówki e-commerce znajdziecie w niej między innymi informacje na temat: rozwoju sieci automatów paczkowych Poczty Polskiej, o zmianach w InPost i pozyskanych przez firmę funduszach, o tym ile jest wart chiński e-commerce, a także o planach Amazon.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Poczta Polska ruszy z własnymi automatami paczkowymi?

Poczta Polska już niedługo wystartuje z własną siecią maszyn paczkowych, które mają możliwościami przypominać paczkomaty. Staną one w sąsiedztwie sklepów biedronka, na dworach kolejowych oraz przy stacjach benzynowych. Do końca 2019 roku ma pojawić się tysiąc takich maszyn. Informację tę podaje „Rzeczpospolita” opierając się na własnych źródłach. Zgodnie z doniesieniami Poczta Polska nawiązała współpracę z duńską firmą SwipBox produkującą maszyny paczkowe.

Tutaj też należy dodać, że Poczta Polska cały czas kładzie nacisk na rozwój nowych placówek, które mają jeszcze bardziej pomóc w obsłudze klienta. Jak mówi Łukasz Smółka, Szef Gabinetu Politycznego Ministra Infrastruktury: „Poczta Polska to jedna ze strategicznych spółek Skarbu Państwa. Z jej usług korzysta 90% Polaków. Placówki pocztowe są w każdej gminie, również w tych miejscowościach, w których nie ma innych instytucji państwowych. To nie tylko powód do dumy, ale też duże zobowiązanie. Stałe podnoszenie jakości usług wpisuje się w strategię spółki, dlatego tak ważne jest, że Poczta Polska stale rozwija sieć swoich placówek.”

Warto wspomnieć, że w Biedronkach już pojawiły się pierwsze automaty zwane PaczkoBotami. Są one projektem, w którym także ma swój udział SwipBox. Pierwszym partnerem Biedronki jest DHL. Obecnie jest 50 takich punktów, a ma być ich docelowo 300.

Wartość chińskiego e-commerce jest gigantyczna

W 2017 roku wartość e-commerce w Chinach oszacowano na 1,13 biliona dolarów, to kwota dwukrotnie wyższa niż polskie PKB w tym okresie. San rynek jest też dwukrotnie większy niż rynek e-commerce w USA (450 mld dolarów), dziesięć razy większy, niż w UK (110 mld dolarów) czy też Japonii (95 mln dolarów). Warto dodać, że rynek ten dynamicznie rośnie średnio około 30% rok do kroku.

InPost pozyskuje dodatkowe finansowanie, a jednocześnie znika z dwóch rynków

Jak poinformowano InPost zawarł porozumienie z KKR amerykańska firma inwestycyjna zawarły porozumienie gwarantujące finansowanie tej pierwszej na poziomie 125 mln euro w okresie 5,5 roku. Rafał Brzoska komentuje ten fakt następująco: „odatkowe finansowanie z KKR – jednej z wiodących firm inwestycyjnych, wraz ze wsparciem naszego akcjonariusza Advent International to doskonały fundament dla dalszego rozwoju InPost. Advent już ogłosił plan zainwestowania 250 mln zł w naszą infrastrukturę paczkomatową i rozwój usług kurierskich. Porozumienie z KKR wzmocni nasze projekty i zapewni, że będziemy mogli oferować klientom jeszcze większy i lepszy standard usług.” Sieć Paczkomatów liczy obecnie 3800 maszyn w Polsce, także w małych miejscowościach, co jest ogromnym udogodnienie, dla wielu osób. Do końca roku firma chce mieć 4500 Paczkomatów w Polsce.

Można tutaj także dodać, że InPost pożegnał się z rynkiem słowackim i czeskim. Było tam zainstalowanych ponad 100 paczkomatów. Urządzenia przejęła firma Mall, która jest częścią działającej w kilku krajach naszego regionu międzynarodowej grupy e-commerce Mall Group. Oznacza to, że firma obsługuje już jedynie trzy rynki: polski, włoski i brytyjski.

Auchan z rozwiązaniem „Rapid’Auchan”

Auchan Retail France poinformował, że prowadzi testy nowego rozwiązania, które w dużej mierze jest typowym „skanuj i płać”, czyli umożliwia skanowanie produktu za pomocą aplikacji, a następnie na płatność za pomocą telefonu. Rapid’Auchan został zaprojektowany w celu przyciągnięcia młodych, miejskich, mobilnych użytkowników, którzy chcą zaoszczędzić czas podczas zakupów.

Amazon i sklepy bez kas

Jak już jesteśmy przy tego typu rozwiązaniach, to nie możemy zapominać o Amazon. Według informacji, jakie udostępnia Bloomberg w USA do 2021 roku Amazon chce postawić 3000 sklepów bez kas, czyli AmazonGO. O jednym z nich pisaliśmy jakiś czas temu. W dużym skrócie rozwiązanie to pozwala na szybkie zakupy bez konieczności obsługi. Po zeskanowaniu telefonu przy bramce, klienci mogą wziąć z półek to, czego potrzebują, a następnie wyjść bez zatrzymywania się przy kasie. Czujniki i technologia komputerowo-wizyjna wykrywają, co kupujący wkładają do koszyka i automatycznie naliczają rachunek. Plan Amazon jest bardzo kosztowny, ale z drugiej strony może zaszkodzić małym sieciom convenience.

A jeszcze będąc przy Amazonie dodamy, że Amazon Prime Now działający w Paryżu od dwóch lat będzie teraz mógł zaoferować większą ilość produktów. Obecnie dzięki porozumieniu z siecią supermarketów Monoprix klienci będą mogli wybierać z dodatkowej puli 6000 towarów spożywczych.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #76

Zapraszamy do lektury 76 prasówki e-commerce znajdziecie w niej między innymi informacje na temat: sprzedaży biletów w Empiku, problemach Amazona w Polsce, oraz statystyk e-commerce w UK.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Empik kończy współpracę z ebilet.pl

Całkiem niedawno pisaliśmy o tym, że Empik zakończy współpracę z ebilet.pl, bowiem od dłuższego czasu mówiono o tym, iż Empik zacznie sprzedawać bilety poprzez własną platformę. Z dniem 30 listopada zakończy się współpraca z ebilet.pl. Od tej pory bilety będzie można zakupić nie tylko w salonach stacjonarnych sieci Empik, ale także online. Jak informują przedstawiciele firmy w niecały miesiąc od premiery Empikbilety.pl wejściówki na różne wydarzenia zakupiło tysiące osób. Rośnie też lista organizatorów i agencji w ramach współpracy bezpośredniej i poszerza się oferta wydarzeń. Jak zapewnia Rob Taylor, dyrektor handlowy Empiku firma chce, aby kojarzyć ją z wydarzeniami kulturalnymi. Nie tylko koncertami, ale taże operami, imprezami sportowymi i innymi. Można było przewidzieć, że kiedyś do tego dojdzie.

Carrefour rozszerza działalność i rozwija usługę click&collect

Sieć Carrefour wchodzi ofertą e-sklepu do dwóch kolejnych miast w Polsce i jak zapowiada Christophe Rabatel, dyrektor generalny Carrefour Polska sieć ta do 2022 roku ma plany związane ze strategią omnichannel. Dodatkowo w kolejnych sklepach testowana jest usługa click&collect. Aby tego było mało Carrefour stawia na rozwój oferty marketplace, która ma skupiać 300 dostawców, 300 tys. produktów i 50 tys. klientów. Do nowych rozwiązań, które także są testowane można zaliczyć usługę Scan&Go, która zostanie uruchomiona też poza Warszawą, a do końca 2018 roku pojawi się w 30 nowych lokalizacjach. Trzymamy kciuki.

Alibaba rozpoczyna podbój Rosji?

Jak podaje agencja Reuters Alibaba Group Holding Ltd zamierza utworzyć w Rosji przedsięwzięcie joint venture, z funduszem państwowym i dwoma firmami technologicznymi. W wyniku podpisanej umowy z Russian Direct Investment Fund, operatorem komórkowym Megafon i grupą internetową Mail.ru, Alibaba zostanie właścicielem 48 procent AliExpress Russia. Partnerstwo to ma na celu dotarcie ponad 100 milionów potencjalnych użytkowników, na rosyjskim rynku.

Amazon nie ma lekko na polskim rynku?

PIP przeprowadził w polskich centrach magazynowych firmy Amazon kontrole, które wykazały pewne nieprawidłowości. Wśród nich można było zauważyć łamanie przepisów o czasie pracy, nieterminową wypłatę wynagrodzeń i zaniżanie ich wysokości, niewyposażenie pracowników w podstawowe środki ochrony indywidualnej oraz łamanie innych przepisów BHP. Oczywiście związkowcy z Solidarności zapewnili, że bedą apelować o kolejne kontrole, bowiem to tylko część nieprawidłowości. Jak zaznacza Szef handlowej Solidarności, Alfred Bujara skala problemu jest znacznie większa niż to, co zostało przedstawione mediom przez PIP. Z jednej strony Amazon chwali się swoim podejściem do profesjonalnej obsługi klienta, a z drugiej takie nieprawidłowości? Kto kiedyś powiedział, że pracownika trzeba traktować, jak pierwszego klienta.

Brytyjski rynek zakupów online ma się czym szczycić

Jak podaje Royal Mail w swoim raporcie, aż 87% zakupów detalicznych w UK robionych jest online. Dotyczy to jednak wszystkich branż za wyjątkiem spożywczej. Pokazuje to, że w porównaniu z poprzednim rokiem możemy mówić o wzroście na poziomie 9%.

Wzrost ten jest, zgodnie z raportem Delivery Matters, napędzany jest dążeniem do opłacalności. Konsumenci w Wielkiej Brytanii przeglądają sklepy i porównywarki cen online, aby uzyskać najlepsze oferty. Dodatkowo w raporcie możemy przeczytać, że średnio na jednorazowe zakupy kupujący wydają 38 euro. Jest to jednak niższa kwota niż w roku ubiegłym, wtedy wyniosła 42 euro.

Zachowania konsumenckie pokazują także, najczęściej zakupy dokonywane są z laptopa w godzinach wieczornych, a w ciągu dnia króluje smartfon. Obecnie 78 procent Brytyjczyków korzysta z telefonu komórkowego do zakupów online, gdy podróżują lub dojeżdżają do pracy.

Handel subskrypcyjny w UK ciągle cieszy się popularnością
Rynek zakupów abonamentowych w Wielkiej Brytanii był wart w ubiegłym roku około 654 milionów euro, ale prognozuje się, że do 2022 r. zostanie wyceniony na 1,12 miliarda euro. Oznacza to, że wzrośnie o 72 procent w ciągu następnych czterech lat.

Rynek abonamentowy w Wielkiej Brytanii nie może być na przykład porównywany do rynku w USA, który jest bardzo popularny i cały czas zbiera ogromne żniwo, ale mimo to szybko rośnie. Ponad jeden na czterech konsumentów (27,4 procent) jest obecnie zarejestrowany w usłudze abonamentowej, a ponad połowa osób w wieku od 25 do 34 lat zarejestrowała się w co najmniej jednej.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)