eKomercyjnie.pl

Prasówka e-commerce #79

Zapraszamy do lektury 79 prasówki e-commerce znajdziecie w niej między innymi informacje na temat: planów Zalando na rynku polskim, rozwiązań, jakie Allegro wprowadza dla mikroprzedsiębiorców, cyber-atakach na polskie e-sklepy i wielu innych ciekawostkach ze świata e-handlu.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Zalando wkracza z asortymentem kosmetycznym do Polski

Polska i Austria to pierwsze kraje po Niemczech, w których jeszcze przed Bożym Narodzeniem zostanie uruchomiona nowa oferta: sklep Zalando wprowadza asortyment kosmetyczny, jednocześnie poszerzając go o produkty dla mężczyzn (do tej pory asortyment kosmetyczny obejmował wyłącznie kobiety).

W niemieckim Zalando oferta kosmetyczna dostępna była od lata tego roku. Rozszerzenie asortymentu to realizacja programu cross-selling. Platforma w ten sposób promuje w wyborze stylizacji podejście „od stóp do głów”, łącząc odzież z pielęgnacją. Zalando ma stać się miejscem do spędzania czasu wolnego. Marka dość precyzyjnie podchodzi do wprowadzania kolejnych nowości i póki co – są one cenione przez klientów.

Allegro wprowadza nową ofertę kredytu dla mikroprzedsiębiorców

Allegro wraz z mBankiem wprowadza dwie nowe metody finansowania dla film, które handlują w serwisie. Pierwsza to pożyczka gotówkowa, druga zaś – kredyt w rachunku bieżącym. Rozwiązania te stworzone są z myślą o internetowych mikroprzedsiębiorcach, by dać im szanse na rozwój dzięki szybkiemu dostępowi do dodatkowych środków.

To pierwszy tego typu produkt w polskiej bankowości. Stworzony jest z myślą o jednoosobowych działalnościach gospodarczych. Allegro doskonale rozumie pewne trudności, stojące na drodze do sukcesu, zatem w pewien sposób „inwestuje” z rozwój drobnych przedsiębiorców, którzy i tak działają na serwisie.

Przedsiębiorca może w błyskawiczny sposób dowiedzieć się jakie środki są w jego zasięgu (w oparciu o historię działalności na Allegro). Im większa sprzedaż, tym większą kwotę można uzyskać. Maksymalna kwota to 100 tys. złotych. To zupełnie nowy standard szybkiej obsługi kredytowej. Jest on realizowany w miejscu prowadzenia biznesu i dopasowany do specyfiki branży on-line.

Poczta Polska: usługa „Odbiór w punkcie” dostępna w 10 tys. miejsc

Poczta Polska ma największą w kraju sieć click and collect Odbiór w punkcie można od października realizować w 10 tys. miejsc, a w ciagu najbliższych miesięcy liczba ta ma wzrosnąć do 11 tysięcy.

Do sieci odbioru dołączyły: placówki i automaty pocztowe, sklepy Żabka i Freshmarket, stacje paliw Orlen oraz kioski RUCH-u. Kluczem do sukcesu ma być dobra lokalizacja i szybka, wygodna dostawa. W ramach sieci mają pojawić się punkty czynne 24h na dobę, a także działające do późnych godzin wieczornych.

Za zakupy online płacimy bezgotówkowo, ale inaczej niż przeciętny Europejczyk


Rynek e-commerce jest bardzo szybko rozwijającym się segmentem polskiej gospodarki. Do końca 2018 roku jego wartość – według szacunków i analiz – ma wynosić 40-45 mld złotych. Zakupy internetowe stanowią 5 procent całości handlu detalicznego – a wartość ta ma poszybować w górę. Sklepów internetowych ciągle przybywa, rośnie też liczba transakcji. Polacy, podczas zakupów on-line, używają na ogół metod bezgotówkowych, co wpisuje się w ogólnie panujący trend w krajach europejskich. Jednak preferujemy nieco inne instrumenty.

W ciągu 5 lat polski e-commerce zaliczył wzrost rzędu 34 procent. Raport NetB@nak mówi, że liczba klientów, którzy posiadają dostęp do usług bankowości internetowej, wzrosła do 36,5 mln, z czego 16,79 miliona stanowili klienci, którzy przynajmniej raz w miesiącu lodują się do bankowości elektronicznej. Z tej grupy 9 mln ma dostęp do bankowości mobilnej, a aż 7,25 mln – aktywnie korzysta z bankowej aplikacji mobilnej. To oznacza wzrost o 15 proc.

Według analiz koniunktura na zakupy online będzie się rozwijać, a czynniki takie jak zakaz handlu w niedzielę, czy zamykanie sklepów wielkopowierzchniowych napędza to zjawisko.

Polskie e-sklepy podatne na ataki hakerskie – 60 proc. padło ich ofiarą

Gdy 60 proc. polskich e-sklepów padło ofiarą ataków hakerskich, zaledwie 40 proc. z nich przeprowadza podnoszące bezpieczeństwo testy penetracyjne.

Jedna czwarta polskich e-klientów uważa, że zakupy internetowe są bezpieczne. To bardzo niski wynik. To wynik, nad którym trzeba pracować. Co ciekawe, niewielu właścicieli sklepów internetowych wskazuje kwestie bezpieczeństwa i ochrony przed atakami, jako wartość priorytetową, a to błąd.

Dlaczego? Okazuje się, że 80 proc. ankietowanych przyznało, że zauważyli pewnego rodzaju naruszenia lub incydenty, które zagrażały bezpieczeństwu. Wyciek danych, phishing, cyberszpiegostwo, włamanie do sieci czy oszustwo popełnione przez pracownika – to najpopularniejsze problemy.

Tymczasem dobrym rozwiązaniem okazują się testy penetracyjne, które wykrywają luki w zabezpieczeniach.

Najczęściej odwiedzane marketpleace wg krajów

Amazon, Naspers, Alibaba i eBay to główni gracze. Ale czy wiecie w których krajach są najczęściej odwiedzanymi miejscami?

Amazon rządzi w Ameryce Północnej. Wygrywa zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w Kanadzie. Jeśli chodzi o Europę, to jest najpopularniejszym serwisem w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Francji, we Włoszech, Niemczech, ale także na Islandii. To zaskakuje, bowiem jeśli chodzi o pozostałe kraje skandynawskie – tu rządzi Alibaba. Ale wracając do Amazonu – jest także najpopularniejszy w Indiach. Pozostała część Azji zgarnięta jest przez Naspers (głównie z powodu Rosji) oraz Alibabę. Za to eBay triumfuje w Australii oraz… RPA i Danii.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #78

Zapraszamy do lektury 78 prasówki e-commerce znajdziecie w niej między innymi informacje na temat: tego, jak płacimy za zakupy online, planach dotyczących Allegro i dzieł sztuki, o tym ile transakcji online pochodzi z urządzeń mobilnych, oraz o ciekawych rozwiązaniach wprowadzonych przez DPD. Do tego mamy klika statystyk dotyczących skandynawskiego e-commerce oraz danych dotyczących robotów, które przeją nasze miejsca pracy.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Badanie: 20 proc. kupujących płaci za pobraniem za e-zakupy

Twisto przeprowadziło badanie konsumenckie „Koszyk Roku 2018”, z którego jasno wynika, że mocno zmieniły się upodobania klientów względem zakupów internetowych.

Oto kilka ciekawych danych. Największe sklepy internetowe udostępniają swoim klientom średnio ponad 5,7 metod płatności za zakupy. Pay-by-link, karta debetowa lub kredytowa, BLIK, Masterpass, Visa Checkout, zwykły przelew lub gotówka za pobraniem – to najczęściej wymieniane metody.

Najczęściej pojawiającą się w sklepach metodą jest karta kredytowa. Metoda pay-by-link jest na drugim miejscu, a na trzecim – Blik. Rzadziej dostępne są portfele elektroniczne. Znajdują się one w około 3/4 sklepów.

Płatność za pobraniem to druga, po szybkich przelewach, preferowana forma regulowania należności. Korzysta z niej 20 proc. kupujących.

Allegro wkracza na rynek aukcji dzieł sztuki

30 września skończyły się pierwsze licytacje dzieł sztuki z udziałem renomowanych domów aukcyjnych i galerii. Dzieła sztuki wystawiły: Dom Aukcyjny Agra Art i Salon Dzieł Sztuki Connaisseur Kraków. Sztukę współczesną zaoferowały: Dom Aukcyjny Art in House oraz Galeria Stalowa. Łącznie wystawiono w ramach licytacji ponad 180 dzieł, a w tym prace Igora Mitoraja, Juliusza Kossaka, Jana Matejki, Wygrzywalskiego, Wankie oraz szkice Kantora i Nikifora.

W 2017 kategorię „Antyki i sztuka” w serwisie Allegro odwiedziło 8,8 mln klientów.

Licytacje dzieł sztuki mają być organizowane cyklicznie, przynajmniej raz w miesiącu. W październiku do „Strefy kolekcjonera” mają dołączyć kolejne galerie i domy aukcyjne.

W pierwszym półroczu 2018 roku skandynawski e-commerce wzrósł o 11 proc.

W ciągu pierwszych 6 miesięcy 2018 roku skandynawscy konsumenci dokonali zakupów internetowych o wartości 10 miliardów euro. Najlepiej e-commerce rozwija się w Szwecji. Tam wartość zakupów internetowych została oszacowana na 4,12 mld euro.

Na kolejnym miejscu uplasowała się Dania – 2,49 mld euro, dalej Norwegia – 2,24 mld euro i Finlandia – 1,22 mld euro. W Szwecji 66 proc. konsumentów robi zakupy internetowe, zaś w Finlandii – 45 proc.

Często kraje skandynawskie traktowane są jako „jeden region”, natomiast różnice pomiędzy poszczególnymi krajami są znaczące. Szwecja dominuje. Jest największym rynkiem e-commerce w tym obszarze. Szwedzi najczęściej kupują online kosmetyki oraz produkty wellness, często robią zakupy w sklepach niemieckich, a największy odsetek klientów znajduje się w grupie wiekowej 19-29 lat.

Duńczycy chętniej decydują się na „alternatywne” metody dostarczania przesyłek, są bowiem przyzwyczajeni do wyboru dostaw. Biją pod tym względem nawet Brytyjczyków. Często kupują online produkty spożywcze.

Klienci z Norwegii szukają na ogół produktów sportowych i rekreacyjnych. Jedna na cztery osoby robi zakupy online w zagranicznych sklepach, często ze Stanów Zjednoczonych. 71 proc. Norwegów, którzy kupują w Internecie minimum co miesiąc, to osoby z grupy wiekowej 18-29.

Mieszkańcy Finlandii preferują dostawę do „paczkomatów” (68 proc.). Najczęściej kupują ubrania i buty, w tym także w sklepach zagranicznych.

44 proc. transakcji pochodzi z mobile

Liczba transakcji zrealizowanych przy pomocy smartfonów rośnie globalnie, zwłaszcza w Europie Północnej oraz w Japonii. W Europie absolutnym liderem jest Szwecja z 60 procentami.

Coraz częściej i chętniej wykorzystujemy smartfony do robienia e-zakupów. Internet mobilny i aplikacje temu sprzyjają. Rok do roku wzrost udziału transakcji w aplikacjach rośnie o 30 proc. Dodatkowo dostrzeżono, że wskaźnik konwersji w aplikacjach jest trzykrotnie wyższy niż w przypadku Internetu mobilnego.
Top 5 europejskich krajów, które są liderami w dziedzinie zakupów mobilnych, to: Szwecja (60%), Norwegia (57%), Wielka Brytania (55%), Dania (51%) i Niemcy (50%).

Nowy operator rynku carsharingu wynajmie auta dostawcze na minuty

CityBee jako pierwszy na dużą skalę udostępni auta dostawcze do wynajmu na minuty. Samochody będą dostępne od października. W Europie Środkowo-Wschodniej to pionierska inicjatywa. Marka liderem jest przede wszystkim na Litwie, gdzie udostępnia 800 samochodów osobowych i dostawczych oraz rowery.

Do 2022 roku roboty zlikwidują 75 mln miejsc pracy, ale stworzą 133 mln nowych

Dynamicznie postępująca robotyzacja na wielu gałęziach globalnej gospodarki sprawi, że w ciągu kilku następnych lat roboty zastąpią ludzi przy wielu zadaniach. Takie zawody jak księgowy, listonosz, robotnik przemysłowy czy sekretarka mogą być zdominowane przez maszyny. Jednocześnie rewolucja ta stworzy nowe miejsca pracy w obszarze programowania, analityki danych czy wsparcia klienta. Zdaniem analityków robotyzacja pozytywnie wpłynie na rynek pracy, stworzy bowiem zapotrzebowanie na specjalistów w nowych dziedzinach.

DPD Today oraz Dostawy Nocne – nowe usługi od DPD Polska

Firma DPD Polska uruchomiła nowe usługi dla biznesu – DPD Today oraz Dostawy Nocne. Dzięki tym rozwiązaniom zarówno małe, jak i duże sklepy internetowe mogą znacznie usprawnić proces logistyki towarów, zapewniając odbiorcom szybką dostawę zamówionych produktów, nawet w dniu dokonania zamówienia. DPD Today to usługa skierowana przede wszystkim do e-sklepów. Nadawcy mogą wysłać przesyłki w wyznaczonych warszawskich punktach DPD Pickup. Zostaną one doręczone do adresatów jeszcze tego samego dnia. Usługa oferowana jest w dni robocze. Rozwiązanie to aktualnie dostępne jest na terenie Warszawy, jednak sukcesywnie będzie wprowadzane w kolejnych miastach. W ramach serwisu DPD Today udostępnione są również usługi towarzyszące, między innymi płatność za pobraniem kartą lub BLIKiem u kuriera czy zwrot dokumentów.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #77

Zapraszamy do lektury 77 prasówki e-commerce znajdziecie w niej między innymi informacje na temat: rozwoju sieci automatów paczkowych Poczty Polskiej, o zmianach w InPost i pozyskanych przez firmę funduszach, o tym ile jest wart chiński e-commerce, a także o planach Amazon.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Poczta Polska ruszy z własnymi automatami paczkowymi?

Poczta Polska już niedługo wystartuje z własną siecią maszyn paczkowych, które mają możliwościami przypominać paczkomaty. Staną one w sąsiedztwie sklepów biedronka, na dworach kolejowych oraz przy stacjach benzynowych. Do końca 2019 roku ma pojawić się tysiąc takich maszyn. Informację tę podaje „Rzeczpospolita” opierając się na własnych źródłach. Zgodnie z doniesieniami Poczta Polska nawiązała współpracę z duńską firmą SwipBox produkującą maszyny paczkowe.

Tutaj też należy dodać, że Poczta Polska cały czas kładzie nacisk na rozwój nowych placówek, które mają jeszcze bardziej pomóc w obsłudze klienta. Jak mówi Łukasz Smółka, Szef Gabinetu Politycznego Ministra Infrastruktury: „Poczta Polska to jedna ze strategicznych spółek Skarbu Państwa. Z jej usług korzysta 90% Polaków. Placówki pocztowe są w każdej gminie, również w tych miejscowościach, w których nie ma innych instytucji państwowych. To nie tylko powód do dumy, ale też duże zobowiązanie. Stałe podnoszenie jakości usług wpisuje się w strategię spółki, dlatego tak ważne jest, że Poczta Polska stale rozwija sieć swoich placówek.”

Warto wspomnieć, że w Biedronkach już pojawiły się pierwsze automaty zwane PaczkoBotami. Są one projektem, w którym także ma swój udział SwipBox. Pierwszym partnerem Biedronki jest DHL. Obecnie jest 50 takich punktów, a ma być ich docelowo 300.

Wartość chińskiego e-commerce jest gigantyczna

W 2017 roku wartość e-commerce w Chinach oszacowano na 1,13 biliona dolarów, to kwota dwukrotnie wyższa niż polskie PKB w tym okresie. San rynek jest też dwukrotnie większy niż rynek e-commerce w USA (450 mld dolarów), dziesięć razy większy, niż w UK (110 mld dolarów) czy też Japonii (95 mln dolarów). Warto dodać, że rynek ten dynamicznie rośnie średnio około 30% rok do kroku.

InPost pozyskuje dodatkowe finansowanie, a jednocześnie znika z dwóch rynków

Jak poinformowano InPost zawarł porozumienie z KKR amerykańska firma inwestycyjna zawarły porozumienie gwarantujące finansowanie tej pierwszej na poziomie 125 mln euro w okresie 5,5 roku. Rafał Brzoska komentuje ten fakt następująco: „odatkowe finansowanie z KKR – jednej z wiodących firm inwestycyjnych, wraz ze wsparciem naszego akcjonariusza Advent International to doskonały fundament dla dalszego rozwoju InPost. Advent już ogłosił plan zainwestowania 250 mln zł w naszą infrastrukturę paczkomatową i rozwój usług kurierskich. Porozumienie z KKR wzmocni nasze projekty i zapewni, że będziemy mogli oferować klientom jeszcze większy i lepszy standard usług.” Sieć Paczkomatów liczy obecnie 3800 maszyn w Polsce, także w małych miejscowościach, co jest ogromnym udogodnienie, dla wielu osób. Do końca roku firma chce mieć 4500 Paczkomatów w Polsce.

Można tutaj także dodać, że InPost pożegnał się z rynkiem słowackim i czeskim. Było tam zainstalowanych ponad 100 paczkomatów. Urządzenia przejęła firma Mall, która jest częścią działającej w kilku krajach naszego regionu międzynarodowej grupy e-commerce Mall Group. Oznacza to, że firma obsługuje już jedynie trzy rynki: polski, włoski i brytyjski.

Auchan z rozwiązaniem „Rapid’Auchan”

Auchan Retail France poinformował, że prowadzi testy nowego rozwiązania, które w dużej mierze jest typowym „skanuj i płać”, czyli umożliwia skanowanie produktu za pomocą aplikacji, a następnie na płatność za pomocą telefonu. Rapid’Auchan został zaprojektowany w celu przyciągnięcia młodych, miejskich, mobilnych użytkowników, którzy chcą zaoszczędzić czas podczas zakupów.

Amazon i sklepy bez kas

Jak już jesteśmy przy tego typu rozwiązaniach, to nie możemy zapominać o Amazon. Według informacji, jakie udostępnia Bloomberg w USA do 2021 roku Amazon chce postawić 3000 sklepów bez kas, czyli AmazonGO. O jednym z nich pisaliśmy jakiś czas temu. W dużym skrócie rozwiązanie to pozwala na szybkie zakupy bez konieczności obsługi. Po zeskanowaniu telefonu przy bramce, klienci mogą wziąć z półek to, czego potrzebują, a następnie wyjść bez zatrzymywania się przy kasie. Czujniki i technologia komputerowo-wizyjna wykrywają, co kupujący wkładają do koszyka i automatycznie naliczają rachunek. Plan Amazon jest bardzo kosztowny, ale z drugiej strony może zaszkodzić małym sieciom convenience.

A jeszcze będąc przy Amazonie dodamy, że Amazon Prime Now działający w Paryżu od dwóch lat będzie teraz mógł zaoferować większą ilość produktów. Obecnie dzięki porozumieniu z siecią supermarketów Monoprix klienci będą mogli wybierać z dodatkowej puli 6000 towarów spożywczych.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)