eKomercyjnie.pl

Prasówka e-commerce #80

Zapraszamy do lektury osiemdziesiątej prasówki e-commerce. Znajdziecie w niej między innymi informację o Waitrose oraz ich pomyśle na dostawę podczas nieobecności klienta. Będzie też akapit o Amazob Go w UK, maszynie paczkowej Poczty Polskiej oraz wielu innych rzeczach. Jednocześnie chcemy zaprosić Was na wydarzenie Incommerc, którego jesteśmy partnerem medialnym.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

10 spotkanie z cyklu Incommerce już 18 października we Wrocławiu!

Po udanych edycjach w Krakowie, Warszawie, Białymstoku, Katowicach i Gdyni czas na kolejne miasto. Wydarzenie organizowane przez AtomStore i Sempai skierowane jest do osób związanych z branżą e-commerce . Każdy InCommerce to dawka aktualnej wiedzy z zakresu prowadzenia i rozwijania e-biznesu serwowana w atrakcyjnej formie – praktycznych case study. Spotkanie ma na celu integracje branży e-commerce, podzielenie się doświadczeniem i wiedzą oraz wspólny networking. Więcej informacji na temat wydarzenia pod tym linkiem. Zapraszamy serdecznie!

Waitrose testuję dostawę produktów spożywczych, podczas gdy klienci są poza domem


Waitrose to pierwszy brytyjski supermarket, który testuje usługę „While You’re Away”, czyli nic innego, jak dostarczanie zamówień pod NIEOBECNOŚĆ klientów. W badaniu pilotażowym bierze udział 100 klientów z południowego Londynu. Jeśli próba ta okaże się sukcesem – brand zwiększy zasięg do 1000 klientów (plany na wiosnę 2019).

Supermarket zamierza korzystać z technologii inteligentnego zamka firmy Yale. Po dostarczeniu kot zostaje usunięty Dodatkowo o bezpieczeństwo ma zadbać materiał video, który można sprawdzić.

Minimalna kwota zakupów do ok. 25 funtów, minimalna liczba zamówień to sześć. Tego typu dostawa zaczyna cieszyć się coraz większą popularnością w innych krajach, a marka Wairtose & Partners ma ją w swojej strategii rozwojowej. To wszystko po to, by dać klientom większą elastyczność.

Amazon Go w Wielkiej Brytanii

Wolne od kas sklepy – Amazon Go, pojawią się w Wielkiej Brytanii. Początkowo projekt funkcjonował jedynie w Stanach Zjednoczonych. Mówi się o 3 tysiącach sklepów Amazon Go w USA do 2021 roku. Oznacza to spore zamieszkanie na rynku, głównie poprzez stanowienie poważnego zagrożenia dla wielkoformatowych sklepów spożywczych.

Przypomnijmy: Amazon Go to sklep bez kas. Klient wchodzi do sklepu, robi zakupy i opuszcza sklep. Konto zostaje obciążone automatycznie. Badania i analizy wykazywały niewielki odsetek błędów, stąd też coraz większa popularyzacja tego modelu.

Poczta Polska uruchomiła najnowocześniejszą maszynę paczkową w Polsce

Nowy sorter w Zabrzu to największa inwestycja Poczty Polskiej od wielu lat. Dodatkowo: pierwsza na Śląsku. Maszyna paczkowa warta blisko 50 mln zł usprawni i przyspieszy obsługę przesyłek na południu Polski i na całym kraju. Sorter został oddany do użytku 11 października.

Parametry, które zostały dobrane, mają zabezpieczyć terminowość doręczania paczek szczególnie szczytowych okresach, jak np. przy przedświątecznym szale zakupowym. Poczta Polska wreszcie podjęła inwestycje. Liczba paczek, które wysyłane są co roku, jest naprawdę spora. Rok temu było ich 120 mln. sztuk. W tym roku liczba ta z pewnością się zwiększy.

Dodatkowo Poczta Polska pragnie zwiększyć swój udział w rosnącym rynku e-commerce. W sierpniu 2018 został odnotowany ponadprzeciętny wzrost wolumenu usług kurierskich. Inwestycja w tym regionie także nie jest przypadkowa. To jeden z najbardziej zaludnionych regionów w kraju. Póki co – inwestycja ma także obsługiwać pozostałe obszary Polski.

Chatboty opanowały świat handlu i usług

Wirtualni asystenci, czyli chatboty, coraz częściej i chętniej używane są przez sieci usługowe i handlowe. Pizza Hut, Auchan, Zalando czy Jean Louis David już z nich korzystają.

Algorytmy sztucznej inteligencji przestały być jedynie technologiczną ciekawostką, a stały się użytecznymi narzędziami. Klienci mogą, przy ich użyciu, zamawiać wizyty w salonie fryzjerskim, dowiedzieć się o usługach, zamówić pizzę z dostawą do domu, czy dopasować wino do posiłku. Nie wspominając już o kupieniu produktów. Chatboty coraz częściej uczą się zachowań klientów, by spersonalizować swój przekaz.

Carrefour Polska uruchamia usługę Scan& w 28 nowych miastach

Dzięki aplikacji Mój Carrefour można samodzielnie skanować produkty, wybierać szybką płatność za zakupy w dedykowanych kasach, bez potrzeby wykładania towaru na taśmę. Carrefour to pierwsza sieć handlowa w Polsce, która wprowadza usługę Scan&Go na tak szeroką skalę. Początkowo było to 5 sklepów w Warszawie, a teraz 30 hiper-i supermarketów, które zlokalizowane są w 28 miastach na terenie całego kraju.

Nowoczesne technologie i rozwiązania to istotne elementy strategii brandu. Do tego włączono aplikację mobilną z użyciem portfela elektronicznego Masterpass, by szybciej i wygodniej robić zakupy w sklepach sieci.

Celem rozwiązania jest ograniczenie kolejek do kas i szybka obsługa klienta. Aby korzystać z usługi należy mieć w swoim telefonie aplikację Mój Carrefour, a następnie skanować produktu, podejść do oznaczonej kasy z wygenerowanym kodem i zapłacić w preferowany przez siebie sposób.

Sklepy z usługą Scan&Go znajdują się w Warszawie, Krakowie, Lublinie, w Bydgoszczy, Szczecinie, Białymstoku, w Gliwicach, Kalisz, Pile, oraz w Jaworznie, Koninie, Puławach i Dębicy.

Prasówka e-commerce powstaje dzięki:

AgenoAgeno to firma z siedzibą w Bielsku-Białej, która od 2010 roku specjalizuje się w skutecznych rozwiązaniach e-commerce opartych o platformę Magento. Dostarcza wydajne rozwiązania integrujące e-commerce z systemami zewnętrznymi. Pracuje zarówno dla segmentów B2B, jak i B2C. Doświadczenie, jakie zdobyli, pozwala realizować najbardziej skomplikowane projekty.

Specjalizacje:
– Wdrożenia Magento;
– Wdrożenia Pimcore;
– Integracje (ERP, PIM, WMS);
– Projektowanie mikroserwisów dla e-commerce;
– Projektowanie UX/UI.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #79

Zapraszamy do lektury 79 prasówki e-commerce znajdziecie w niej między innymi informacje na temat: planów Zalando na rynku polskim, rozwiązań, jakie Allegro wprowadza dla mikroprzedsiębiorców, cyber-atakach na polskie e-sklepy i wielu innych ciekawostkach ze świata e-handlu.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Zalando wkracza z asortymentem kosmetycznym do Polski

Polska i Austria to pierwsze kraje po Niemczech, w których jeszcze przed Bożym Narodzeniem zostanie uruchomiona nowa oferta: sklep Zalando wprowadza asortyment kosmetyczny, jednocześnie poszerzając go o produkty dla mężczyzn (do tej pory asortyment kosmetyczny obejmował wyłącznie kobiety).

W niemieckim Zalando oferta kosmetyczna dostępna była od lata tego roku. Rozszerzenie asortymentu to realizacja programu cross-selling. Platforma w ten sposób promuje w wyborze stylizacji podejście „od stóp do głów”, łącząc odzież z pielęgnacją. Zalando ma stać się miejscem do spędzania czasu wolnego. Marka dość precyzyjnie podchodzi do wprowadzania kolejnych nowości i póki co – są one cenione przez klientów.

Allegro wprowadza nową ofertę kredytu dla mikroprzedsiębiorców

Allegro wraz z mBankiem wprowadza dwie nowe metody finansowania dla film, które handlują w serwisie. Pierwsza to pożyczka gotówkowa, druga zaś – kredyt w rachunku bieżącym. Rozwiązania te stworzone są z myślą o internetowych mikroprzedsiębiorcach, by dać im szanse na rozwój dzięki szybkiemu dostępowi do dodatkowych środków.

To pierwszy tego typu produkt w polskiej bankowości. Stworzony jest z myślą o jednoosobowych działalnościach gospodarczych. Allegro doskonale rozumie pewne trudności, stojące na drodze do sukcesu, zatem w pewien sposób „inwestuje” z rozwój drobnych przedsiębiorców, którzy i tak działają na serwisie.

Przedsiębiorca może w błyskawiczny sposób dowiedzieć się jakie środki są w jego zasięgu (w oparciu o historię działalności na Allegro). Im większa sprzedaż, tym większą kwotę można uzyskać. Maksymalna kwota to 100 tys. złotych. To zupełnie nowy standard szybkiej obsługi kredytowej. Jest on realizowany w miejscu prowadzenia biznesu i dopasowany do specyfiki branży on-line.

Poczta Polska: usługa „Odbiór w punkcie” dostępna w 10 tys. miejsc

Poczta Polska ma największą w kraju sieć click and collect Odbiór w punkcie można od października realizować w 10 tys. miejsc, a w ciagu najbliższych miesięcy liczba ta ma wzrosnąć do 11 tysięcy.

Do sieci odbioru dołączyły: placówki i automaty pocztowe, sklepy Żabka i Freshmarket, stacje paliw Orlen oraz kioski RUCH-u. Kluczem do sukcesu ma być dobra lokalizacja i szybka, wygodna dostawa. W ramach sieci mają pojawić się punkty czynne 24h na dobę, a także działające do późnych godzin wieczornych.

Za zakupy online płacimy bezgotówkowo, ale inaczej niż przeciętny Europejczyk


Rynek e-commerce jest bardzo szybko rozwijającym się segmentem polskiej gospodarki. Do końca 2018 roku jego wartość – według szacunków i analiz – ma wynosić 40-45 mld złotych. Zakupy internetowe stanowią 5 procent całości handlu detalicznego – a wartość ta ma poszybować w górę. Sklepów internetowych ciągle przybywa, rośnie też liczba transakcji. Polacy, podczas zakupów on-line, używają na ogół metod bezgotówkowych, co wpisuje się w ogólnie panujący trend w krajach europejskich. Jednak preferujemy nieco inne instrumenty.

W ciągu 5 lat polski e-commerce zaliczył wzrost rzędu 34 procent. Raport NetB@nak mówi, że liczba klientów, którzy posiadają dostęp do usług bankowości internetowej, wzrosła do 36,5 mln, z czego 16,79 miliona stanowili klienci, którzy przynajmniej raz w miesiącu lodują się do bankowości elektronicznej. Z tej grupy 9 mln ma dostęp do bankowości mobilnej, a aż 7,25 mln – aktywnie korzysta z bankowej aplikacji mobilnej. To oznacza wzrost o 15 proc.

Według analiz koniunktura na zakupy online będzie się rozwijać, a czynniki takie jak zakaz handlu w niedzielę, czy zamykanie sklepów wielkopowierzchniowych napędza to zjawisko.

Polskie e-sklepy podatne na ataki hakerskie – 60 proc. padło ich ofiarą

Gdy 60 proc. polskich e-sklepów padło ofiarą ataków hakerskich, zaledwie 40 proc. z nich przeprowadza podnoszące bezpieczeństwo testy penetracyjne.

Jedna czwarta polskich e-klientów uważa, że zakupy internetowe są bezpieczne. To bardzo niski wynik. To wynik, nad którym trzeba pracować. Co ciekawe, niewielu właścicieli sklepów internetowych wskazuje kwestie bezpieczeństwa i ochrony przed atakami, jako wartość priorytetową, a to błąd.

Dlaczego? Okazuje się, że 80 proc. ankietowanych przyznało, że zauważyli pewnego rodzaju naruszenia lub incydenty, które zagrażały bezpieczeństwu. Wyciek danych, phishing, cyberszpiegostwo, włamanie do sieci czy oszustwo popełnione przez pracownika – to najpopularniejsze problemy.

Tymczasem dobrym rozwiązaniem okazują się testy penetracyjne, które wykrywają luki w zabezpieczeniach.

Najczęściej odwiedzane marketpleace wg krajów

Amazon, Naspers, Alibaba i eBay to główni gracze. Ale czy wiecie w których krajach są najczęściej odwiedzanymi miejscami?

Amazon rządzi w Ameryce Północnej. Wygrywa zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w Kanadzie. Jeśli chodzi o Europę, to jest najpopularniejszym serwisem w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Francji, we Włoszech, Niemczech, ale także na Islandii. To zaskakuje, bowiem jeśli chodzi o pozostałe kraje skandynawskie – tu rządzi Alibaba. Ale wracając do Amazonu – jest także najpopularniejszy w Indiach. Pozostała część Azji zgarnięta jest przez Naspers (głównie z powodu Rosji) oraz Alibabę. Za to eBay triumfuje w Australii oraz… RPA i Danii.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #78

Zapraszamy do lektury 78 prasówki e-commerce znajdziecie w niej między innymi informacje na temat: tego, jak płacimy za zakupy online, planach dotyczących Allegro i dzieł sztuki, o tym ile transakcji online pochodzi z urządzeń mobilnych, oraz o ciekawych rozwiązaniach wprowadzonych przez DPD. Do tego mamy klika statystyk dotyczących skandynawskiego e-commerce oraz danych dotyczących robotów, które przeją nasze miejsca pracy.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Badanie: 20 proc. kupujących płaci za pobraniem za e-zakupy

Twisto przeprowadziło badanie konsumenckie „Koszyk Roku 2018”, z którego jasno wynika, że mocno zmieniły się upodobania klientów względem zakupów internetowych.

Oto kilka ciekawych danych. Największe sklepy internetowe udostępniają swoim klientom średnio ponad 5,7 metod płatności za zakupy. Pay-by-link, karta debetowa lub kredytowa, BLIK, Masterpass, Visa Checkout, zwykły przelew lub gotówka za pobraniem – to najczęściej wymieniane metody.

Najczęściej pojawiającą się w sklepach metodą jest karta kredytowa. Metoda pay-by-link jest na drugim miejscu, a na trzecim – Blik. Rzadziej dostępne są portfele elektroniczne. Znajdują się one w około 3/4 sklepów.

Płatność za pobraniem to druga, po szybkich przelewach, preferowana forma regulowania należności. Korzysta z niej 20 proc. kupujących.

Allegro wkracza na rynek aukcji dzieł sztuki

30 września skończyły się pierwsze licytacje dzieł sztuki z udziałem renomowanych domów aukcyjnych i galerii. Dzieła sztuki wystawiły: Dom Aukcyjny Agra Art i Salon Dzieł Sztuki Connaisseur Kraków. Sztukę współczesną zaoferowały: Dom Aukcyjny Art in House oraz Galeria Stalowa. Łącznie wystawiono w ramach licytacji ponad 180 dzieł, a w tym prace Igora Mitoraja, Juliusza Kossaka, Jana Matejki, Wygrzywalskiego, Wankie oraz szkice Kantora i Nikifora.

W 2017 kategorię „Antyki i sztuka” w serwisie Allegro odwiedziło 8,8 mln klientów.

Licytacje dzieł sztuki mają być organizowane cyklicznie, przynajmniej raz w miesiącu. W październiku do „Strefy kolekcjonera” mają dołączyć kolejne galerie i domy aukcyjne.

W pierwszym półroczu 2018 roku skandynawski e-commerce wzrósł o 11 proc.

W ciągu pierwszych 6 miesięcy 2018 roku skandynawscy konsumenci dokonali zakupów internetowych o wartości 10 miliardów euro. Najlepiej e-commerce rozwija się w Szwecji. Tam wartość zakupów internetowych została oszacowana na 4,12 mld euro.

Na kolejnym miejscu uplasowała się Dania – 2,49 mld euro, dalej Norwegia – 2,24 mld euro i Finlandia – 1,22 mld euro. W Szwecji 66 proc. konsumentów robi zakupy internetowe, zaś w Finlandii – 45 proc.

Często kraje skandynawskie traktowane są jako „jeden region”, natomiast różnice pomiędzy poszczególnymi krajami są znaczące. Szwecja dominuje. Jest największym rynkiem e-commerce w tym obszarze. Szwedzi najczęściej kupują online kosmetyki oraz produkty wellness, często robią zakupy w sklepach niemieckich, a największy odsetek klientów znajduje się w grupie wiekowej 19-29 lat.

Duńczycy chętniej decydują się na „alternatywne” metody dostarczania przesyłek, są bowiem przyzwyczajeni do wyboru dostaw. Biją pod tym względem nawet Brytyjczyków. Często kupują online produkty spożywcze.

Klienci z Norwegii szukają na ogół produktów sportowych i rekreacyjnych. Jedna na cztery osoby robi zakupy online w zagranicznych sklepach, często ze Stanów Zjednoczonych. 71 proc. Norwegów, którzy kupują w Internecie minimum co miesiąc, to osoby z grupy wiekowej 18-29.

Mieszkańcy Finlandii preferują dostawę do „paczkomatów” (68 proc.). Najczęściej kupują ubrania i buty, w tym także w sklepach zagranicznych.

44 proc. transakcji pochodzi z mobile

Liczba transakcji zrealizowanych przy pomocy smartfonów rośnie globalnie, zwłaszcza w Europie Północnej oraz w Japonii. W Europie absolutnym liderem jest Szwecja z 60 procentami.

Coraz częściej i chętniej wykorzystujemy smartfony do robienia e-zakupów. Internet mobilny i aplikacje temu sprzyjają. Rok do roku wzrost udziału transakcji w aplikacjach rośnie o 30 proc. Dodatkowo dostrzeżono, że wskaźnik konwersji w aplikacjach jest trzykrotnie wyższy niż w przypadku Internetu mobilnego.
Top 5 europejskich krajów, które są liderami w dziedzinie zakupów mobilnych, to: Szwecja (60%), Norwegia (57%), Wielka Brytania (55%), Dania (51%) i Niemcy (50%).

Nowy operator rynku carsharingu wynajmie auta dostawcze na minuty

CityBee jako pierwszy na dużą skalę udostępni auta dostawcze do wynajmu na minuty. Samochody będą dostępne od października. W Europie Środkowo-Wschodniej to pionierska inicjatywa. Marka liderem jest przede wszystkim na Litwie, gdzie udostępnia 800 samochodów osobowych i dostawczych oraz rowery.

Do 2022 roku roboty zlikwidują 75 mln miejsc pracy, ale stworzą 133 mln nowych

Dynamicznie postępująca robotyzacja na wielu gałęziach globalnej gospodarki sprawi, że w ciągu kilku następnych lat roboty zastąpią ludzi przy wielu zadaniach. Takie zawody jak księgowy, listonosz, robotnik przemysłowy czy sekretarka mogą być zdominowane przez maszyny. Jednocześnie rewolucja ta stworzy nowe miejsca pracy w obszarze programowania, analityki danych czy wsparcia klienta. Zdaniem analityków robotyzacja pozytywnie wpłynie na rynek pracy, stworzy bowiem zapotrzebowanie na specjalistów w nowych dziedzinach.

DPD Today oraz Dostawy Nocne – nowe usługi od DPD Polska

Firma DPD Polska uruchomiła nowe usługi dla biznesu – DPD Today oraz Dostawy Nocne. Dzięki tym rozwiązaniom zarówno małe, jak i duże sklepy internetowe mogą znacznie usprawnić proces logistyki towarów, zapewniając odbiorcom szybką dostawę zamówionych produktów, nawet w dniu dokonania zamówienia. DPD Today to usługa skierowana przede wszystkim do e-sklepów. Nadawcy mogą wysłać przesyłki w wyznaczonych warszawskich punktach DPD Pickup. Zostaną one doręczone do adresatów jeszcze tego samego dnia. Usługa oferowana jest w dni robocze. Rozwiązanie to aktualnie dostępne jest na terenie Warszawy, jednak sukcesywnie będzie wprowadzane w kolejnych miastach. W ramach serwisu DPD Today udostępnione są również usługi towarzyszące, między innymi płatność za pobraniem kartą lub BLIKiem u kuriera czy zwrot dokumentów.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)