eKomercyjnie.pl

Prasówka e-commerce #81

Zapraszamy do lektury 81 prasówki e-commerce. Znajdziecie w niej między innymi informację o przepisach wprowadzonych w Niemczech, które mogą uderzyć w polskich sprzedawców, o nowej sortowni DPD, wielkości rynku e-commerce i w Turcji oraz Rosji, a także o sprzedaży akcji IAI.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Niemiecka pułapka na polskie sklepy internetowe

Firmy, które dostarczają do zachodnich sąsiadów towar w pudełkach, folii, a nawet w kopertach bąbelkowych czekają dodatkowe wydatki i obowiązki. Wszystko z powodu niemieckiej ustawy o opakowaniach (VerpackG).

Firmy, które dostarczają towar z zagranicy w pudełkach folii, czy kopertach bąbelkowych muszą zarejestrować się w Stiftung Zentrale Stelle Verpackungsregister. To oficjalny rejestr opakowań. Na dokonanie bezpłatnego wpisy zostało ok. 2 miesięcy. Jednak świadomość rodzimych przedsiębiorstw, które handlują na terenie Niemiec – jest w tym temacie niewielka. Tymczasem brak tej rejestracji grozi poważnymi karami – nawet do 100 tys. euro

Niestety, to podejście może skutecznie zniechęcić polskich sprzedawców do wchodzenia na rynek niemiecki.

MCO Capital kupuje 51 proc. akcji IAI za 140 mln zł

IAI to firma, która oferuje rozwiązania w modelu SaaS do obsługi sprzedaży internetowej. To między innymi system IAI-Shop.com (obsługa sklepów i hurtowni internetowych), czy Idosell Booking (do sprzedaży miejsc noclegowych). Firma od 9 lat jest na giełdzie. W ciągu ostatnich lat osiągała duże wzrosty wyników. Jej przychody zwiększyły się z 8,65 mln w 2013 roku, to 28,32 mln za ubiegły rok. Obecnie akcjonariuszami IAI są członkowie jej zarządu: Paweł Fornalski (66,67 proc.) oraz Sebastian Muliński (25,29 proc.). Na mocy umowy subfundusz MCI.EuroVentures 1.0 kupił 2 proc. akcji IAI, a następnie ma przejąć kolejne 44,8 proc. Finalnie pakiet akcji ma wynosić 51 proc.

DPD otwiera całkowicie elektryczną sortownię paczek paczek


Sortownia znajduje się w Wielkiej Brytanii, w Londynie. Magazyn ma powierzchnię 465 metrów kwadratowych i ma dostarczać do 2000 paczek dziennie, za pomocą pojazdów elektrycznych.

DPD planuje otworzyć 7 kolejnych magazynów elektrycznych w stolicy Wielkiej Brytanii. Celem jest zmniejszenie emisji dwutlenku węgla poprzez zmianę floty na taką o zerowej emisji. DPD pragnie być liderem w dziedzinie używania pojazdów napędzanych paliwami alternatywnymi.

E-commerce w Turcji osiągnie w 2018 roku poziom 7,59 mld euro

Turecki e-handel rośnie szybko. Z poziomu 6,4 mld za zeszły rok, do 7,59 według prognoz na ten rok. Warto podkreślić, że w 2016 roku wartość tureckiego e-commerce oscylowała na poziomie 4,68 mld euro. Jak widać: tempo wzrostu jest dość znaczące.

6 milionów (z 54 mln użytkowników internetu w Turcji) dokonało w zeszłym roku zakupów on-line. To niewiele, w porównaniu z innymi krajami, ale co jest warte podkreślenia – gwałtownie rośnie wskaźnik osób, które korzystają z internetu przez smartfony.

Skok w e-commerce na terenie Turcji wynika z kilku rzeczy. Konsumenci dość szybko dostosowują się do rozwoju cyfrowego, wielokanałowy model biznesowy również dobrze stymuluje internetową sprzedaż. Coraz częściej duzi gracze wchodzą do Turcji.

Turcja ma świadomy profil konsumenta. Dynamiczne zmiany objawiają się między innymik tym, że w Turcji zagościł Amazon.

E-commerce w Rosji wzrośnie w ciągu najbliższych 5 lat o 170 procent

Trwa aktywny wzrost e-commerce w Rosji. W ubiegłym roku handel internetowy był wart 13,7 miliarda euro, a prognozy na ten rok wskazują, że będzie wart 17 mld euro. Do roku 2023 wartość rosyjskiego e-commerce ma wzrosnąć do prawie 46 miliardów euro. Oznaczałoby to wzrost o 170 procent w ciągu 5 lat.

Handel internetowy nie ma nadal większego wpływu na całą branżę detaliczną w Rosji, ponieważ jego udział to jedynie 3 procent. Z drugiej strony – wskaźnik penetracji internetu jest dość wysoki. Wskazuje na 80 proc, z czego 66 proc. pochodzi ze smartfonów. Analitycy uważają, że Rosja osiąga powoli masę krytyczną dojrzałych użytkowników internetu, co wpłynie na zwiększenie liczny transakcji online.

Dodatkowo warto podkreślić, że rosyjski e-commerce napędzany jest przez sprzedawców detalicznych. Poza tym podaż zwiększa się również w powodu kilku inicjatyw, które otrzymały znaczne fundusze na rozwój, zarówno od prywatnych, jak i państwowych źródeł

Według źródeł amerykańskich – rosyjski e-handel może zacząć rozwijać się według chińskiego szablonu. Potrzebny jest model rynkowy, inwestycja w logistykę oraz wsparcie finansowe.

Organizacje branżowe apelują o niewprowadzanie zmian postulowanych przez NSZZ „Solidarność”

18 października branża handlowa, reprezentowana przez Polską Organizację Handlu i Dystrybucji, Polską Radę Centrów Handlowych, Krajową Radę Gastronomii i Cateringu oraz Konfederację Lewiatan przedłożyła minister Elżbiecie Rafalskiej wspólne stanowisko, odnoszące się do nowelizacji ustawy o ograniczeniu handlu w niedzielę, święta oraz w niektóre dni. Nowelizacja ta została zaproponowana przez NSZZ „Solidarność” w piśmie z 26 września.

Organizacje branżowe podtrzymują stanowisko, że ustawa ta ma negatywny wpływ na przedsiębiorstwa handlu i usług. Ich zdaniem jest także niekorzystna dla konsumentów.

W argumentacji można przeczytać, że w ostatnich miesiącach branża odnotowała niższą niż zakładano dynamikę sprzedaży, spadek obrotów w punktach usługowych, gastronomicznych i małych sklepach, które prowadzone są przez polskich przedsiębiorców w centrach handlowych. To przełożyło się na ograniczenie zatrudnienia wśród studentów i osób zatrudnionych na umowy cywilnoprawne.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #80

Zapraszamy do lektury osiemdziesiątej prasówki e-commerce. Znajdziecie w niej między innymi informację o Waitrose oraz ich pomyśle na dostawę podczas nieobecności klienta. Będzie też akapit o Amazob Go w UK, maszynie paczkowej Poczty Polskiej oraz wielu innych rzeczach. Jednocześnie chcemy zaprosić Was na wydarzenie Incommerc, którego jesteśmy partnerem medialnym.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

10 spotkanie z cyklu Incommerce już 18 października we Wrocławiu!

Po udanych edycjach w Krakowie, Warszawie, Białymstoku, Katowicach i Gdyni czas na kolejne miasto. Wydarzenie organizowane przez AtomStore i Sempai skierowane jest do osób związanych z branżą e-commerce . Każdy InCommerce to dawka aktualnej wiedzy z zakresu prowadzenia i rozwijania e-biznesu serwowana w atrakcyjnej formie – praktycznych case study. Spotkanie ma na celu integracje branży e-commerce, podzielenie się doświadczeniem i wiedzą oraz wspólny networking. Więcej informacji na temat wydarzenia pod tym linkiem. Zapraszamy serdecznie!

Waitrose testuję dostawę produktów spożywczych, podczas gdy klienci są poza domem


Waitrose to pierwszy brytyjski supermarket, który testuje usługę „While You’re Away”, czyli nic innego, jak dostarczanie zamówień pod NIEOBECNOŚĆ klientów. W badaniu pilotażowym bierze udział 100 klientów z południowego Londynu. Jeśli próba ta okaże się sukcesem – brand zwiększy zasięg do 1000 klientów (plany na wiosnę 2019).

Supermarket zamierza korzystać z technologii inteligentnego zamka firmy Yale. Po dostarczeniu kot zostaje usunięty Dodatkowo o bezpieczeństwo ma zadbać materiał video, który można sprawdzić.

Minimalna kwota zakupów do ok. 25 funtów, minimalna liczba zamówień to sześć. Tego typu dostawa zaczyna cieszyć się coraz większą popularnością w innych krajach, a marka Wairtose & Partners ma ją w swojej strategii rozwojowej. To wszystko po to, by dać klientom większą elastyczność.

Amazon Go w Wielkiej Brytanii

Wolne od kas sklepy – Amazon Go, pojawią się w Wielkiej Brytanii. Początkowo projekt funkcjonował jedynie w Stanach Zjednoczonych. Mówi się o 3 tysiącach sklepów Amazon Go w USA do 2021 roku. Oznacza to spore zamieszkanie na rynku, głównie poprzez stanowienie poważnego zagrożenia dla wielkoformatowych sklepów spożywczych.

Przypomnijmy: Amazon Go to sklep bez kas. Klient wchodzi do sklepu, robi zakupy i opuszcza sklep. Konto zostaje obciążone automatycznie. Badania i analizy wykazywały niewielki odsetek błędów, stąd też coraz większa popularyzacja tego modelu.

Poczta Polska uruchomiła najnowocześniejszą maszynę paczkową w Polsce

Nowy sorter w Zabrzu to największa inwestycja Poczty Polskiej od wielu lat. Dodatkowo: pierwsza na Śląsku. Maszyna paczkowa warta blisko 50 mln zł usprawni i przyspieszy obsługę przesyłek na południu Polski i na całym kraju. Sorter został oddany do użytku 11 października.

Parametry, które zostały dobrane, mają zabezpieczyć terminowość doręczania paczek szczególnie szczytowych okresach, jak np. przy przedświątecznym szale zakupowym. Poczta Polska wreszcie podjęła inwestycje. Liczba paczek, które wysyłane są co roku, jest naprawdę spora. Rok temu było ich 120 mln. sztuk. W tym roku liczba ta z pewnością się zwiększy.

Dodatkowo Poczta Polska pragnie zwiększyć swój udział w rosnącym rynku e-commerce. W sierpniu 2018 został odnotowany ponadprzeciętny wzrost wolumenu usług kurierskich. Inwestycja w tym regionie także nie jest przypadkowa. To jeden z najbardziej zaludnionych regionów w kraju. Póki co – inwestycja ma także obsługiwać pozostałe obszary Polski.

Chatboty opanowały świat handlu i usług

Wirtualni asystenci, czyli chatboty, coraz częściej i chętniej używane są przez sieci usługowe i handlowe. Pizza Hut, Auchan, Zalando czy Jean Louis David już z nich korzystają.

Algorytmy sztucznej inteligencji przestały być jedynie technologiczną ciekawostką, a stały się użytecznymi narzędziami. Klienci mogą, przy ich użyciu, zamawiać wizyty w salonie fryzjerskim, dowiedzieć się o usługach, zamówić pizzę z dostawą do domu, czy dopasować wino do posiłku. Nie wspominając już o kupieniu produktów. Chatboty coraz częściej uczą się zachowań klientów, by spersonalizować swój przekaz.

Carrefour Polska uruchamia usługę Scan& w 28 nowych miastach

Dzięki aplikacji Mój Carrefour można samodzielnie skanować produkty, wybierać szybką płatność za zakupy w dedykowanych kasach, bez potrzeby wykładania towaru na taśmę. Carrefour to pierwsza sieć handlowa w Polsce, która wprowadza usługę Scan&Go na tak szeroką skalę. Początkowo było to 5 sklepów w Warszawie, a teraz 30 hiper-i supermarketów, które zlokalizowane są w 28 miastach na terenie całego kraju.

Nowoczesne technologie i rozwiązania to istotne elementy strategii brandu. Do tego włączono aplikację mobilną z użyciem portfela elektronicznego Masterpass, by szybciej i wygodniej robić zakupy w sklepach sieci.

Celem rozwiązania jest ograniczenie kolejek do kas i szybka obsługa klienta. Aby korzystać z usługi należy mieć w swoim telefonie aplikację Mój Carrefour, a następnie skanować produktu, podejść do oznaczonej kasy z wygenerowanym kodem i zapłacić w preferowany przez siebie sposób.

Sklepy z usługą Scan&Go znajdują się w Warszawie, Krakowie, Lublinie, w Bydgoszczy, Szczecinie, Białymstoku, w Gliwicach, Kalisz, Pile, oraz w Jaworznie, Koninie, Puławach i Dębicy.

Prasówka e-commerce powstaje dzięki:

AgenoAgeno to firma z siedzibą w Bielsku-Białej, która od 2010 roku specjalizuje się w skutecznych rozwiązaniach e-commerce opartych o platformę Magento. Dostarcza wydajne rozwiązania integrujące e-commerce z systemami zewnętrznymi. Pracuje zarówno dla segmentów B2B, jak i B2C. Doświadczenie, jakie zdobyli, pozwala realizować najbardziej skomplikowane projekty.

Specjalizacje:
– Wdrożenia Magento;
– Wdrożenia Pimcore;
– Integracje (ERP, PIM, WMS);
– Projektowanie mikroserwisów dla e-commerce;
– Projektowanie UX/UI.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #79

Zapraszamy do lektury 79 prasówki e-commerce znajdziecie w niej między innymi informacje na temat: planów Zalando na rynku polskim, rozwiązań, jakie Allegro wprowadza dla mikroprzedsiębiorców, cyber-atakach na polskie e-sklepy i wielu innych ciekawostkach ze świata e-handlu.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Zalando wkracza z asortymentem kosmetycznym do Polski

Polska i Austria to pierwsze kraje po Niemczech, w których jeszcze przed Bożym Narodzeniem zostanie uruchomiona nowa oferta: sklep Zalando wprowadza asortyment kosmetyczny, jednocześnie poszerzając go o produkty dla mężczyzn (do tej pory asortyment kosmetyczny obejmował wyłącznie kobiety).

W niemieckim Zalando oferta kosmetyczna dostępna była od lata tego roku. Rozszerzenie asortymentu to realizacja programu cross-selling. Platforma w ten sposób promuje w wyborze stylizacji podejście „od stóp do głów”, łącząc odzież z pielęgnacją. Zalando ma stać się miejscem do spędzania czasu wolnego. Marka dość precyzyjnie podchodzi do wprowadzania kolejnych nowości i póki co – są one cenione przez klientów.

Allegro wprowadza nową ofertę kredytu dla mikroprzedsiębiorców

Allegro wraz z mBankiem wprowadza dwie nowe metody finansowania dla film, które handlują w serwisie. Pierwsza to pożyczka gotówkowa, druga zaś – kredyt w rachunku bieżącym. Rozwiązania te stworzone są z myślą o internetowych mikroprzedsiębiorcach, by dać im szanse na rozwój dzięki szybkiemu dostępowi do dodatkowych środków.

To pierwszy tego typu produkt w polskiej bankowości. Stworzony jest z myślą o jednoosobowych działalnościach gospodarczych. Allegro doskonale rozumie pewne trudności, stojące na drodze do sukcesu, zatem w pewien sposób „inwestuje” z rozwój drobnych przedsiębiorców, którzy i tak działają na serwisie.

Przedsiębiorca może w błyskawiczny sposób dowiedzieć się jakie środki są w jego zasięgu (w oparciu o historię działalności na Allegro). Im większa sprzedaż, tym większą kwotę można uzyskać. Maksymalna kwota to 100 tys. złotych. To zupełnie nowy standard szybkiej obsługi kredytowej. Jest on realizowany w miejscu prowadzenia biznesu i dopasowany do specyfiki branży on-line.

Poczta Polska: usługa „Odbiór w punkcie” dostępna w 10 tys. miejsc

Poczta Polska ma największą w kraju sieć click and collect Odbiór w punkcie można od października realizować w 10 tys. miejsc, a w ciagu najbliższych miesięcy liczba ta ma wzrosnąć do 11 tysięcy.

Do sieci odbioru dołączyły: placówki i automaty pocztowe, sklepy Żabka i Freshmarket, stacje paliw Orlen oraz kioski RUCH-u. Kluczem do sukcesu ma być dobra lokalizacja i szybka, wygodna dostawa. W ramach sieci mają pojawić się punkty czynne 24h na dobę, a także działające do późnych godzin wieczornych.

Za zakupy online płacimy bezgotówkowo, ale inaczej niż przeciętny Europejczyk


Rynek e-commerce jest bardzo szybko rozwijającym się segmentem polskiej gospodarki. Do końca 2018 roku jego wartość – według szacunków i analiz – ma wynosić 40-45 mld złotych. Zakupy internetowe stanowią 5 procent całości handlu detalicznego – a wartość ta ma poszybować w górę. Sklepów internetowych ciągle przybywa, rośnie też liczba transakcji. Polacy, podczas zakupów on-line, używają na ogół metod bezgotówkowych, co wpisuje się w ogólnie panujący trend w krajach europejskich. Jednak preferujemy nieco inne instrumenty.

W ciągu 5 lat polski e-commerce zaliczył wzrost rzędu 34 procent. Raport NetB@nak mówi, że liczba klientów, którzy posiadają dostęp do usług bankowości internetowej, wzrosła do 36,5 mln, z czego 16,79 miliona stanowili klienci, którzy przynajmniej raz w miesiącu lodują się do bankowości elektronicznej. Z tej grupy 9 mln ma dostęp do bankowości mobilnej, a aż 7,25 mln – aktywnie korzysta z bankowej aplikacji mobilnej. To oznacza wzrost o 15 proc.

Według analiz koniunktura na zakupy online będzie się rozwijać, a czynniki takie jak zakaz handlu w niedzielę, czy zamykanie sklepów wielkopowierzchniowych napędza to zjawisko.

Polskie e-sklepy podatne na ataki hakerskie – 60 proc. padło ich ofiarą

Gdy 60 proc. polskich e-sklepów padło ofiarą ataków hakerskich, zaledwie 40 proc. z nich przeprowadza podnoszące bezpieczeństwo testy penetracyjne.

Jedna czwarta polskich e-klientów uważa, że zakupy internetowe są bezpieczne. To bardzo niski wynik. To wynik, nad którym trzeba pracować. Co ciekawe, niewielu właścicieli sklepów internetowych wskazuje kwestie bezpieczeństwa i ochrony przed atakami, jako wartość priorytetową, a to błąd.

Dlaczego? Okazuje się, że 80 proc. ankietowanych przyznało, że zauważyli pewnego rodzaju naruszenia lub incydenty, które zagrażały bezpieczeństwu. Wyciek danych, phishing, cyberszpiegostwo, włamanie do sieci czy oszustwo popełnione przez pracownika – to najpopularniejsze problemy.

Tymczasem dobrym rozwiązaniem okazują się testy penetracyjne, które wykrywają luki w zabezpieczeniach.

Najczęściej odwiedzane marketpleace wg krajów

Amazon, Naspers, Alibaba i eBay to główni gracze. Ale czy wiecie w których krajach są najczęściej odwiedzanymi miejscami?

Amazon rządzi w Ameryce Północnej. Wygrywa zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w Kanadzie. Jeśli chodzi o Europę, to jest najpopularniejszym serwisem w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Francji, we Włoszech, Niemczech, ale także na Islandii. To zaskakuje, bowiem jeśli chodzi o pozostałe kraje skandynawskie – tu rządzi Alibaba. Ale wracając do Amazonu – jest także najpopularniejszy w Indiach. Pozostała część Azji zgarnięta jest przez Naspers (głównie z powodu Rosji) oraz Alibabę. Za to eBay triumfuje w Australii oraz… RPA i Danii.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)