eKomercyjnie.pl

Prasówka e-commerce #83

Zapraszamy do lektury 83 prasówki e-commerce. Znajdziecie w niej między innymi informacje o działaniach Krajowej Komisji Skarbowej, która walczy ze sprzedawcami handlującymi nową elektroniką bez faktur VAT, o nowej opcji rozliczania abonamentu Allegro Smart, o zakupach subskrypcyjnych w Polsce, a także o pomysłach Aldi na dostawę towarów w dwie godziny od zakupów.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Tania elektronika na paragon? Zapomnijcie o tych aukcjach na Allegro

Na początku roku pojawiły się głosy, że Krajowa Administracja Skarbowa zaczęła kontrolować sprzedawców na portalu Allegro, oraz innych portalach sprzedażowych i aukcyjnych. Chodziło przede wszystkim o sprzedaży elektroniki jedynie z paragonem, bez wymaganej faktury VAT. Jak można było przeczytać na portalu Gazeta Prawna „Podatnicy VAT powinni fakturować obrót nową elektroniką (np. telefonami komórkowymi i tabletami). W popularnych serwisach aukcyjnych podatnicy VAT sprzedają nowe towary z informacją, że nie wystawiają faktury. To niezgodne z przepisami VAT”. Rozpoczęto więc kontrole, bowiem sprzedawane w ten sposób towary łamały przepisy prawa podatkowego.

Efektem była kontrola 208 sprzedawców, którzy naginali lub omijali prawo podatkowe. Część z nich otrzymała ostrzeżenia, co zaowocowało usunięciem 57% aukcji z nieprawidłowościami. Dodatkowo ich liczba zmniejszyła się o 70%.

Allegro wprowadza usługę Smart rozliczaną w trybie miesięcznym

Usługa Smar okazała się strzałem w dziesiątkę. W pierwszym tygodniu jej „działania” wykupiło ją ponad 100 tysięcy użytkowników. Portal chce iść krok dalej. Teraz klienci mogą skorzystać z opcji płatności miesięcznych, których wielkość wynosi 8,99 zł. Opcja będzie dostępna po podpięciu do panelu karty kredytowej/debetowej, która umożliwi cykliczne pobieranie płatności.

Rozpoczynamy zapisy do Dnia Darmowej Dostawy 2018

Rozpoczęły się oficjalne zapisy do Dnia Darmowej Dostawy 2018. eKomercyjnie po raz koleiny organizuje akcję, która ma zachęcić Polaków do robienia zakupów w sieci oraz pokazać, że nasza branża potrafi skutecznie działać razem.
Celem Dnia Darmowej Dostawy jest zachęcenie jak największej liczby klientów do zrobienia zakupów w sieci. Darmowa dostawa ma przekonać klientów, którzy do tej pory nie zamawiali w sieci, ale także dotrzeć do tych, którzy kupują często i szukają promocji i okazji.

Warto wspomnieć, że zapisanie sklepu do akcji jest zupełnie darmowe. To nasz pomysł na to, żeby rynek e-handlu rósł w szybszym tempie. Na prośby sklepów możliwość odpłatnego wyróżnienia sklepu na stronie głównej i liście kategorii, w której się znajduje (tylko dla zainteresowanych – to opcja dodatkowa, płatna i nie jest konieczna, aby wziąć udział w akcji).

Sklepy można zapisywać tutaj

Zapraszamy do współpracy wszystkie firmy zainteresowane dołączeniem do grona partnerów Dnia Darmowej Dostawy 2017. Wszystkie pytania prosimy kierować na adres dawid.marut@ekomercyjnie.pl

Połowa polskich e-klientów korzysta z usług subskrypcyjnych

Blue Media przeprowadziło badanie pod tytułem „Jak korzystamy z usług subskrypcyjnych”, które pokazuje, jak zachowują się klienci korzystający z rozwiązań subskrypcyjnych. W porównaniu do zeszłego roku mamy wzrost o 8 punktów procentowych, co oznacza, że już 50% e-klientów korzysta z tego typu.

Kobiety korzystają z subskrybcji usług medycznych, mężczyźni z dostępu do serwisów z książkami. Młodsi ankietowani korzystają chętniej z dostępu do filmów i seriali. Najczęstszym powodem korzystania z modelu subskrypcyjnego jest po prostu wygoda. Tak deklaruje 40% ankietowanych. Kolejne powody to: 37% łatwość użytkowania, 30% niższa cena.

42% Polaków nie korzysta z subskrybcji bowiem nie widzi takiej potrzeby. Odsetek ten jednak powoli maleje. Wśród nich są osoby, które nie znają tego rodzaju usług, oraz takie, które uważają, że jest to niepotrzebne wydawanie pieniędzy.

3/5 ankietowanych płaci za subskrypcje samodzielnie wykonując przelew. Pozostałe opcje to opłacanie zamówienia przy pomocy operatorów płatności, a także doliczanie opłaty na przykład od rachunku telefonicznego/RTV.

Aldi dostarczy zakupy w ciągu dwóch godzin

Niemiecka sieć Aldi postanowiła zmienić zasady dostawy zakupów spożywczych na terenie Londynu. Po raz pierwszy niemiecki dyskont spożywczy umożliwia klientom zamawianie artykułów spożywczych w Internecie, a następnie dostarczanie ich do domów. Będzie to możliwie dla wszystkich produktów dostępnych w ofercie sklepów. Opcja ta dostępna będzie dla 20 tysięcy kodów pocztowych.

Ponieważ Aldi nie będzie mogło samoistnie dostarczyć wszystkich przesyłek, dlatego też sieć podjęła współpracę ze startupem Home Run, który pomoże dowieźć zamówienia do dwóch od momentu złożenia zamówienia przez klientów. Zamawianie artykułów spożywczych w Aldi online odbywa się za pośrednictwem aplikacji Home Run lub strony internetowej. Z racji swoich niskich cen Aldi nie może pozwolić sobie na darmową dostawę.

15% brytyjskich klientów kupuje w zagranicznych sklepach

Konsumenci w Wielkiej Brytanii coraz częściej robią zakupy online w zagranicznych e-sklepach. Obecnie ponad jedna trzecia kupujących w Wielkiej Brytanii dokonuje zakupów transgranicznych regularnie, a 15% dokonuje zakupów online za granicą co najmniej raz w tygodniu.

Informacje te pochodzą z badania przeprowadzonego przez Whistl wśród 2000 Brytyjczyków. 55% ankietowanych podaje, że głównym powodem tych decyzji jest cena produktów. Jednak pojawiają się także minusy. Między innymi są to: Wydłużone czasy dostawy – 28%, brak rozpoznawalności marki – 21%, koszty importu – 20% oraz płatności w walucie obcej – 11%.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #82

Zapraszamy do lektury 82 prasówki e-commerce, a w niej: o tym, że rozpoczęliśmy zapisy do Dnia Darmowej Dostawy, o współpracy InPost oraz sieci Lidl, o badaniu przeprowadzonym przez Trusted Shops, oraz o tym, jak będzie wyglądał e-handel do 2022 roku.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Rozpoczynamy zapisy do Dnia Darmowej Dostawy 2018

Rozpoczęły się oficjalne zapisy do Dnia Darmowej Dostawy 2018. eKomercyjnie po raz koleiny organizuje akcję, która ma zachęcić Polaków do robienia zakupów w sieci oraz pokazać, że nasza branża potrafi skutecznie działać razem.
Celem Dnia Darmowej Dostawy jest zachęcenie jak największej liczby klientów do zrobienia zakupów w sieci. Darmowa dostawa ma przekonać klientów, którzy do tej pory nie zamawiali w sieci, ale także dotrzeć do tych, którzy kupują często i szukają promocji i okazji.

Warto wspomnieć, że zapisanie sklepu do akcji jest zupełnie darmowe. To nasz pomysł na to, żeby rynek e-handlu rósł w szybszym tempie. Na prośby sklepów możliwość odpłatnego wyróżnienia sklepu na stronie głównej i liście kategorii, w której się znajduje (tylko dla zainteresowanych – to opcja dodatkowa, płatna i nie jest konieczna, aby wziąć udział w akcji).

Sklepy można zapisywać tutaj

Zapraszamy do współpracy wszystkie firmy zainteresowane dołączeniem do grona partnerów Dnia Darmowej Dostawy 2017. Wszystkie pytania prosimy kierować na adres dawid.marut@ekomercyjnie.pl

InPost i Lidl zaczynają współpracę

Jak można przeczytać w sieci Lidl nawiązał współpracę z firmą InPost operatorem paczkomatów. Maszyny pojawią się przy wybranych sklepach w Polsce. Jak mówi Rafał Brzoska „Współpraca z Lidl Polska to ważny etap rozbudowy sieci Paczkomatów w oparciu o partnerstwa z operatorami handlowymi. Nowe, atrakcyjne lokalizacje naszej infrastruktury pozwolą na jeszcze lepsze dotarcie z naszymi usługami do klientów – zwłaszcza w mniejszych miejscowościach”. InPost już jakiś czas temu podawał, żę chce do końca roku postawić swoje maszyny w ponad 4500 lokalizacjach. Obecnie w kraju jest 4000 maszyn. Według Brzoski postawienie Paczkomatu przy sklepie pozwala placówkom handlowym i stacjom benzynowym zwiększyć obroty nawet o 10%. Postawienie automatów przy sieci Lidl może przyciągnąć do sklepów nowe grupy klientów, które do tej pory nie robiły zakupów w tych placówkach.

Generacja Z w Internecie? Badanie Trusted Shops oraz SW Research

Trusted Shops wraz z SW Research przeprowadziło badanie „Generacja Z na zakupach w Internecie”. Miało ono na celu pokazanie, jak ta grupa klientów podchodzi do zakupów online. Wynika z niego między innymi, że 84% młodych polaków przyznaje się do robienia zakupów online przynajmniej raz w miesiącu, a raz na pół roku deklaruje zakupy 98% ankietowanych. Pokolenie Z często dokonuje zakupów na urządzeniach mobilnych trzy na cztery osoby, deklaruje że właśnie urządzenia mobilne są główną platformą dokonywania zakupów online. Na laptopie zakupy robi 82% ankietowanych, a na komputerze stacjonarnym 44%. Młodzi Polacy za towary płacą przy pomocy szybkich przelewów 45% oraz za pobraniem 36%. 30% osób deklaruje też, że dokonuje płatności mobilnych. Pokolenie Z robi zakupy za mniejsze kwoty niż reszta internautów. Do 59 zł – 24%, pomiędzy 100 a 249 – 35%, zdarzają się też sporadyczne zakupy powyżej 500 zł – 1%. Wśród czynników zachęcających do kupowania w sklepach internetowych znajdują się: dowód społeczny, czyli recenzje innych kupujących, poczucie bezpieczeństwa, znane systemy płatności oraz certyfikaty.

Do 2022 roku e-handel FMCG ze wzrostem ponad 18% rocznie

Tak przynajmniej podanie firma badawcza Nielsen. Z raportu „Future Opportunities in FMCG e-commerce” wynika, że handel FMCG do 2022 roku będzie rósł średnio o 18,4% rocznie, a jego wartość wyniesie nawet 400 mld dolarów. Dane te pochodzą z analizy handlu elektronicznego FMCG na 34 rynkach. Na rynku europejskim, który stwarza bardzo duże możliwości rozwoju dl FMCG w obecnej chwili królują Wielka Brytania – 6,3%, Francja – 6,1%, a także Szwajcaria, Włochy i Holandia ze wskaźnikiem na poziomie 1,8, 1,7 i 1,5%. Wśród głównych czynników, które mają kluczowe znaczenie to: PKB, penetracja rachunków bankowych, penetracja użytkowników internetu, penetracja smartfonów, łatwość prowadzenia działalności gospodarczej, gęstość zaludnienia, niezawodność usług pocztowych, zaufanie konsumenckie, nawyki związane z oszczędzaniem pieniędzy oraz dojrzałość podmiotów handlu elektronicznego FMCG.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #81

Zapraszamy do lektury 81 prasówki e-commerce. Znajdziecie w niej między innymi informację o przepisach wprowadzonych w Niemczech, które mogą uderzyć w polskich sprzedawców, o nowej sortowni DPD, wielkości rynku e-commerce i w Turcji oraz Rosji, a także o sprzedaży akcji IAI.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Niemiecka pułapka na polskie sklepy internetowe

Firmy, które dostarczają do zachodnich sąsiadów towar w pudełkach, folii, a nawet w kopertach bąbelkowych czekają dodatkowe wydatki i obowiązki. Wszystko z powodu niemieckiej ustawy o opakowaniach (VerpackG).

Firmy, które dostarczają towar z zagranicy w pudełkach folii, czy kopertach bąbelkowych muszą zarejestrować się w Stiftung Zentrale Stelle Verpackungsregister. To oficjalny rejestr opakowań. Na dokonanie bezpłatnego wpisy zostało ok. 2 miesięcy. Jednak świadomość rodzimych przedsiębiorstw, które handlują na terenie Niemiec – jest w tym temacie niewielka. Tymczasem brak tej rejestracji grozi poważnymi karami – nawet do 100 tys. euro

Niestety, to podejście może skutecznie zniechęcić polskich sprzedawców do wchodzenia na rynek niemiecki.

MCO Capital kupuje 51 proc. akcji IAI za 140 mln zł

IAI to firma, która oferuje rozwiązania w modelu SaaS do obsługi sprzedaży internetowej. To między innymi system IAI-Shop.com (obsługa sklepów i hurtowni internetowych), czy Idosell Booking (do sprzedaży miejsc noclegowych). Firma od 9 lat jest na giełdzie. W ciągu ostatnich lat osiągała duże wzrosty wyników. Jej przychody zwiększyły się z 8,65 mln w 2013 roku, to 28,32 mln za ubiegły rok. Obecnie akcjonariuszami IAI są członkowie jej zarządu: Paweł Fornalski (66,67 proc.) oraz Sebastian Muliński (25,29 proc.). Na mocy umowy subfundusz MCI.EuroVentures 1.0 kupił 2 proc. akcji IAI, a następnie ma przejąć kolejne 44,8 proc. Finalnie pakiet akcji ma wynosić 51 proc.

DPD otwiera całkowicie elektryczną sortownię paczek paczek


Sortownia znajduje się w Wielkiej Brytanii, w Londynie. Magazyn ma powierzchnię 465 metrów kwadratowych i ma dostarczać do 2000 paczek dziennie, za pomocą pojazdów elektrycznych.

DPD planuje otworzyć 7 kolejnych magazynów elektrycznych w stolicy Wielkiej Brytanii. Celem jest zmniejszenie emisji dwutlenku węgla poprzez zmianę floty na taką o zerowej emisji. DPD pragnie być liderem w dziedzinie używania pojazdów napędzanych paliwami alternatywnymi.

E-commerce w Turcji osiągnie w 2018 roku poziom 7,59 mld euro

Turecki e-handel rośnie szybko. Z poziomu 6,4 mld za zeszły rok, do 7,59 według prognoz na ten rok. Warto podkreślić, że w 2016 roku wartość tureckiego e-commerce oscylowała na poziomie 4,68 mld euro. Jak widać: tempo wzrostu jest dość znaczące.

6 milionów (z 54 mln użytkowników internetu w Turcji) dokonało w zeszłym roku zakupów on-line. To niewiele, w porównaniu z innymi krajami, ale co jest warte podkreślenia – gwałtownie rośnie wskaźnik osób, które korzystają z internetu przez smartfony.

Skok w e-commerce na terenie Turcji wynika z kilku rzeczy. Konsumenci dość szybko dostosowują się do rozwoju cyfrowego, wielokanałowy model biznesowy również dobrze stymuluje internetową sprzedaż. Coraz częściej duzi gracze wchodzą do Turcji.

Turcja ma świadomy profil konsumenta. Dynamiczne zmiany objawiają się między innymik tym, że w Turcji zagościł Amazon.

E-commerce w Rosji wzrośnie w ciągu najbliższych 5 lat o 170 procent

Trwa aktywny wzrost e-commerce w Rosji. W ubiegłym roku handel internetowy był wart 13,7 miliarda euro, a prognozy na ten rok wskazują, że będzie wart 17 mld euro. Do roku 2023 wartość rosyjskiego e-commerce ma wzrosnąć do prawie 46 miliardów euro. Oznaczałoby to wzrost o 170 procent w ciągu 5 lat.

Handel internetowy nie ma nadal większego wpływu na całą branżę detaliczną w Rosji, ponieważ jego udział to jedynie 3 procent. Z drugiej strony – wskaźnik penetracji internetu jest dość wysoki. Wskazuje na 80 proc, z czego 66 proc. pochodzi ze smartfonów. Analitycy uważają, że Rosja osiąga powoli masę krytyczną dojrzałych użytkowników internetu, co wpłynie na zwiększenie liczny transakcji online.

Dodatkowo warto podkreślić, że rosyjski e-commerce napędzany jest przez sprzedawców detalicznych. Poza tym podaż zwiększa się również w powodu kilku inicjatyw, które otrzymały znaczne fundusze na rozwój, zarówno od prywatnych, jak i państwowych źródeł

Według źródeł amerykańskich – rosyjski e-handel może zacząć rozwijać się według chińskiego szablonu. Potrzebny jest model rynkowy, inwestycja w logistykę oraz wsparcie finansowe.

Organizacje branżowe apelują o niewprowadzanie zmian postulowanych przez NSZZ „Solidarność”

18 października branża handlowa, reprezentowana przez Polską Organizację Handlu i Dystrybucji, Polską Radę Centrów Handlowych, Krajową Radę Gastronomii i Cateringu oraz Konfederację Lewiatan przedłożyła minister Elżbiecie Rafalskiej wspólne stanowisko, odnoszące się do nowelizacji ustawy o ograniczeniu handlu w niedzielę, święta oraz w niektóre dni. Nowelizacja ta została zaproponowana przez NSZZ „Solidarność” w piśmie z 26 września.

Organizacje branżowe podtrzymują stanowisko, że ustawa ta ma negatywny wpływ na przedsiębiorstwa handlu i usług. Ich zdaniem jest także niekorzystna dla konsumentów.

W argumentacji można przeczytać, że w ostatnich miesiącach branża odnotowała niższą niż zakładano dynamikę sprzedaży, spadek obrotów w punktach usługowych, gastronomicznych i małych sklepach, które prowadzone są przez polskich przedsiębiorców w centrach handlowych. To przełożyło się na ograniczenie zatrudnienia wśród studentów i osób zatrudnionych na umowy cywilnoprawne.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)