eKomercyjnie.pl

Prasówka e-commerce #84

Zapraszamy do lektury 84 prasówki e-commerce. Znajdziecie w niej między innymi informacje o współpracy InPost z siecią Dino, zwiększeniu zatrudnienia przez operatorów logistycznych, wielkości rynku mcommerce w UK, a także o tym, że Zalando chce, aby klienci we Włoszech płacili za przesyłki.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Rozpoczynamy zapisy do Dnia Darmowej Dostawy 2018

Rozpoczęły się oficjalne zapisy do Dnia Darmowej Dostawy 2018. eKomercyjnie po raz koleiny organizuje akcję, która ma zachęcić Polaków do robienia zakupów w sieci oraz pokazać, że nasza branża potrafi skutecznie działać razem.
Celem Dnia Darmowej Dostawy jest zachęcenie jak największej liczby klientów do zrobienia zakupów w sieci. Darmowa dostawa ma przekonać klientów, którzy do tej pory nie zamawiali w sieci, ale także dotrzeć do tych, którzy kupują często i szukają promocji i okazji.

Warto wspomnieć, że zapisanie sklepu do akcji jest zupełnie darmowe. To nasz pomysł na to, żeby rynek e-handlu rósł w szybszym tempie. Na prośby sklepów możliwość odpłatnego wyróżnienia sklepu na stronie głównej i liście kategorii, w której się znajduje (tylko dla zainteresowanych – to opcja dodatkowa, płatna i nie jest konieczna, aby wziąć udział w akcji).

Sklepy można zapisywać tutaj

Zapraszamy do współpracy wszystkie firmy zainteresowane dołączeniem do grona partnerów Dnia Darmowej Dostawy 2017. Wszystkie pytania prosimy kierować na adres dawid.marut@ekomercyjnie.pl

Paczkomaty InPost, teraz przy sklepach Dino

W ostatnim czasie pisaliśmy o współpracy InPost z siecią Lidl, przy której sklepach staną paczkomaty, teraz otrzymujemy informacje o kolejnym partnerstwie, tym razem ze sklepami Dino. Jak mówi Rafał Brzoska „To kolejne porozumienie o współpracy z siecią handlową, które podpisujemy. Partnerstwa, nad którymi pracujemy, będą wzmacniać naszą infrastrukturę – zapewniając naszym klientom dogodne lokalizacje. Paczkomat InPost przy sklepach czy na stacjach benzynowych jest naturalnym uzupełnieniem oferty i pozwala sieciom handlowym na dodatkowe przewagi konkurencyjne. Dlatego mamy tak wiele zgłoszeń i zapytań w tym obszarze. Liczymy na szybką finalizację prowadzonych rozmów, a rozstawienie kolejnych maszyn realizujemy nawet w ciągu kilku tygodni od zakończenia formalności”. Z kolei prezes zarządu Dino Polska S.A. Szymon Piduch mówi: „Paczkomaty będą dodatkowym udogodnieniem dla naszych klientów. Będziemy obserwować ich reakcje i zainteresowanie nowym rozwiązaniem”.

Carrefour chce przyciągnąć do siebie darmową dostawą

Po raz kolejny Carrefour rozpoczyna czasową akcję zwaną „Darmowa dostawa na Carrefour.pl”. Tym razem do 30 listopada osoby kupujące na platformie Carrefour.pl będą mogli skorzystać z tej opcji. Promocją objęto ponad 20 tysięcy produktów dostępnych na platformie, w tym także z oferty zewnętrznych sprzedawców, którzy współpracują z Carrefour w modelu marketplace.

Alibaba i wyniki sprzedażowe w Dniu Singla

Alibaba zapoczątkował Dzień Singla w 2009 roku. To święto zakupów, które ukochali sobie przede wszystkim Chińczycy, W 2017 roku złożony tego dnia 812 milionów zamówień, jednak można powiedzieć, że 2018 jest rokiem rekordowym, bowiem przez 24 godziny klienci złożyli łącznie ponad miliard zamówień. To niesamowity wyniki. Dzień Singla dla Alibaby jest tym, czym „Prime Day” dla Amazon.

Poczta Polska i inne firmy logistyczne przygotowują się na święta

Jak zapowiada Poczta Polska 14 listopada w 30 lokalizacjach w Polsce będzie można wziąć udział w „ekspresowej rekrutacji”, która pozwoli zwiększyć możliwości logistyczne Poczty w okresie największego obłożenia przesyłkami, który zaczyna się już w okolicach końca listopada. Wspomniane rekrutacje mają na celu zatrudnienie osób przeważnie na umowę zlecenie, które będą pracownikami sortowni, listonoszami, a także kierowcami.

Podobnie ma się sprawa z innymi operatorami logistycznymi. DHL zapowiedział, że w tym czasie zwiększy zatrudnienie o 15 procent. Podobnie, jak w przypadku Poczty poszukiwani są pracownicy na stanowisko kurierów, pracowników sortowni i magazynów, ale także operatorzy wózków widłowych. Dla wielu osób ma być to sposób na dorobienie sobie przed świętami.

Podobne działania podejmują także inne firmy kurierskie, by zapewnić ciągłość i bezpieczeństwo dostaw w okresie przed świętami.

Wielka Brytania jest trzecim pod względem wielkości rynkiem mcommerce

Zakupy internetowe dokonywane za pomocą telefonu i tabletu są w Wielkiej Brytanii powszechne i bardzo lubiane przez Anglików. Szacuje się, że rynek ten ma wartość 55,9 miliardów euro, co daje UK trzeci wynik na świecie. Na pierwszym są Chiny z 652,6 miliarda euro, a potem USA z 183,2 miliarda euro. Dane te pochodzą od Worldpay. Firma przeprowadziła badania w 36 krajach na świecie. Z analizy wynika, że mcommerce wzrośnie globalnie o kolejne 19% przez następne 5 lat. W UK odnotowany jest wzrost na poziomie 16% rocznie, a do 2022 roku ta część rynku ma mieć wartość ponad 100 miliardów euro. Warto także dodać, że klienci kupujący online za pomocą telefonów polubili płatności mobilne. Bardzo popularne stały się e-portfele, z których korzysta 23,2% kupujących online. Trzeba też zwrócić uwagę na to, że 99% populacji Wielkiej Brytanii ma dostęp do internetu.

Zalando po raz pierwszy każe płacić za przesyłkę

Myśląc Zalando od razu nasuwa się nam na myśl stwierdzenie „Darmowa Dostawa”. Jednak okazuje się, że już nie do końca tak jest. Okazuje się, że jeśli wartość naszego zamówienia nie przekroczy 25 euro, to trzeba będzie ponieść koszty przesyłki, które są równe 3,5 euro. Nie należy jednak panikować, bowiem opcja ta obecnie obowiązuje tylko we Włoszech, gdzie są zupełnie inne zachowania klientów. Tam często wrzucają oni do koszyka jedną rzecz, która na dodatek jest na wyprzedaży. To podyktowało decyzję o wprowadzeniu opłaty za przesyłkę.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #83

Zapraszamy do lektury 83 prasówki e-commerce. Znajdziecie w niej między innymi informacje o działaniach Krajowej Komisji Skarbowej, która walczy ze sprzedawcami handlującymi nową elektroniką bez faktur VAT, o nowej opcji rozliczania abonamentu Allegro Smart, o zakupach subskrypcyjnych w Polsce, a także o pomysłach Aldi na dostawę towarów w dwie godziny od zakupów.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Tania elektronika na paragon? Zapomnijcie o tych aukcjach na Allegro

Na początku roku pojawiły się głosy, że Krajowa Administracja Skarbowa zaczęła kontrolować sprzedawców na portalu Allegro, oraz innych portalach sprzedażowych i aukcyjnych. Chodziło przede wszystkim o sprzedaży elektroniki jedynie z paragonem, bez wymaganej faktury VAT. Jak można było przeczytać na portalu Gazeta Prawna „Podatnicy VAT powinni fakturować obrót nową elektroniką (np. telefonami komórkowymi i tabletami). W popularnych serwisach aukcyjnych podatnicy VAT sprzedają nowe towary z informacją, że nie wystawiają faktury. To niezgodne z przepisami VAT”. Rozpoczęto więc kontrole, bowiem sprzedawane w ten sposób towary łamały przepisy prawa podatkowego.

Efektem była kontrola 208 sprzedawców, którzy naginali lub omijali prawo podatkowe. Część z nich otrzymała ostrzeżenia, co zaowocowało usunięciem 57% aukcji z nieprawidłowościami. Dodatkowo ich liczba zmniejszyła się o 70%.

Allegro wprowadza usługę Smart rozliczaną w trybie miesięcznym

Usługa Smar okazała się strzałem w dziesiątkę. W pierwszym tygodniu jej „działania” wykupiło ją ponad 100 tysięcy użytkowników. Portal chce iść krok dalej. Teraz klienci mogą skorzystać z opcji płatności miesięcznych, których wielkość wynosi 8,99 zł. Opcja będzie dostępna po podpięciu do panelu karty kredytowej/debetowej, która umożliwi cykliczne pobieranie płatności.

Rozpoczynamy zapisy do Dnia Darmowej Dostawy 2018

Rozpoczęły się oficjalne zapisy do Dnia Darmowej Dostawy 2018. eKomercyjnie po raz koleiny organizuje akcję, która ma zachęcić Polaków do robienia zakupów w sieci oraz pokazać, że nasza branża potrafi skutecznie działać razem.
Celem Dnia Darmowej Dostawy jest zachęcenie jak największej liczby klientów do zrobienia zakupów w sieci. Darmowa dostawa ma przekonać klientów, którzy do tej pory nie zamawiali w sieci, ale także dotrzeć do tych, którzy kupują często i szukają promocji i okazji.

Warto wspomnieć, że zapisanie sklepu do akcji jest zupełnie darmowe. To nasz pomysł na to, żeby rynek e-handlu rósł w szybszym tempie. Na prośby sklepów możliwość odpłatnego wyróżnienia sklepu na stronie głównej i liście kategorii, w której się znajduje (tylko dla zainteresowanych – to opcja dodatkowa, płatna i nie jest konieczna, aby wziąć udział w akcji).

Sklepy można zapisywać tutaj

Zapraszamy do współpracy wszystkie firmy zainteresowane dołączeniem do grona partnerów Dnia Darmowej Dostawy 2017. Wszystkie pytania prosimy kierować na adres dawid.marut@ekomercyjnie.pl

Połowa polskich e-klientów korzysta z usług subskrypcyjnych

Blue Media przeprowadziło badanie pod tytułem „Jak korzystamy z usług subskrypcyjnych”, które pokazuje, jak zachowują się klienci korzystający z rozwiązań subskrypcyjnych. W porównaniu do zeszłego roku mamy wzrost o 8 punktów procentowych, co oznacza, że już 50% e-klientów korzysta z tego typu.

Kobiety korzystają z subskrybcji usług medycznych, mężczyźni z dostępu do serwisów z książkami. Młodsi ankietowani korzystają chętniej z dostępu do filmów i seriali. Najczęstszym powodem korzystania z modelu subskrypcyjnego jest po prostu wygoda. Tak deklaruje 40% ankietowanych. Kolejne powody to: 37% łatwość użytkowania, 30% niższa cena.

42% Polaków nie korzysta z subskrybcji bowiem nie widzi takiej potrzeby. Odsetek ten jednak powoli maleje. Wśród nich są osoby, które nie znają tego rodzaju usług, oraz takie, które uważają, że jest to niepotrzebne wydawanie pieniędzy.

3/5 ankietowanych płaci za subskrypcje samodzielnie wykonując przelew. Pozostałe opcje to opłacanie zamówienia przy pomocy operatorów płatności, a także doliczanie opłaty na przykład od rachunku telefonicznego/RTV.

Aldi dostarczy zakupy w ciągu dwóch godzin

Niemiecka sieć Aldi postanowiła zmienić zasady dostawy zakupów spożywczych na terenie Londynu. Po raz pierwszy niemiecki dyskont spożywczy umożliwia klientom zamawianie artykułów spożywczych w Internecie, a następnie dostarczanie ich do domów. Będzie to możliwie dla wszystkich produktów dostępnych w ofercie sklepów. Opcja ta dostępna będzie dla 20 tysięcy kodów pocztowych.

Ponieważ Aldi nie będzie mogło samoistnie dostarczyć wszystkich przesyłek, dlatego też sieć podjęła współpracę ze startupem Home Run, który pomoże dowieźć zamówienia do dwóch od momentu złożenia zamówienia przez klientów. Zamawianie artykułów spożywczych w Aldi online odbywa się za pośrednictwem aplikacji Home Run lub strony internetowej. Z racji swoich niskich cen Aldi nie może pozwolić sobie na darmową dostawę.

15% brytyjskich klientów kupuje w zagranicznych sklepach

Konsumenci w Wielkiej Brytanii coraz częściej robią zakupy online w zagranicznych e-sklepach. Obecnie ponad jedna trzecia kupujących w Wielkiej Brytanii dokonuje zakupów transgranicznych regularnie, a 15% dokonuje zakupów online za granicą co najmniej raz w tygodniu.

Informacje te pochodzą z badania przeprowadzonego przez Whistl wśród 2000 Brytyjczyków. 55% ankietowanych podaje, że głównym powodem tych decyzji jest cena produktów. Jednak pojawiają się także minusy. Między innymi są to: Wydłużone czasy dostawy – 28%, brak rozpoznawalności marki – 21%, koszty importu – 20% oraz płatności w walucie obcej – 11%.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

RedSteel

Krótki opis: Zwiększ szybkość pakowania. Zmniejsz ilość zużywanego materiału. Popraw jakość pakowania oraz bezpieczeństwo i wygodę pracy. Wprowadzając nasze rozwiązania zoptymalizujesz cały proces pakowania i znacząco zmniejszysz jego koszty.

Oferta firmy: Konstrukcja naszego stołu, którą opracowaliśmy optymalizuje cały proces pakowania co przekłada się na zwiększenie wydajności a co za tym idzie zmniejszenie ilości osób, które potrzebne są do spakowania określonej ilości przesyłek. Jak to działa? Po prostu wszystko co niezbędne zawsze znajduje się pod ręką. Dzięki specjalnym uchwytom na materiały pakowe ich wykorzystywanie staje się niezwykle łatwe i przyjemne. Nawet za ich optymalny naciąg odpowiada wbudowany w stół system rozdzielników. Do tego jako jedyni oferujemy blat z blachy aluminiowej, który w przeciwieństwie do konkurencyjnie stosowanego różnego rodzaju drewna nie zużywa się po czasie i nie staje się niebezpieczny w użytkowaniu.

Dlaczego warto?:

  • Oszczędność czasu na spakowanie każdej przesyłki.
  • Oszczędność etatowa dzięki zmniejszeniu ilości potrzebnych stanowisk pracy
  • Oszczędność materiałów pakowych.
  • Wygoda i ergonomia pracy – biorąc pod uwagę obecnie rynek pracy, na którym ciężko jest znaleźć solidnych pracowników, dużym atutem będzie odpowiednie i wygodne środowisko pracy. 
  • Zwiększenie jakości i estetyczności pakowania.
  • Modułowość – dostosowujesz stół do swoich oczekiwań. Dobierasz tylko takie akcesoria jakie będą dla Ciebie przydatne.

Dodatkowe informacje:

Autor wpisu

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)