eKomercyjnie.pl

Prasówka e-commerce #87: Pierwsze statystyki DDD2018, o porzucaniu koszyka i różnicach w cenach przed świętami

Zapraszamy do kolejnej prasówki e-commerce. W tej znajdziecie między innymi krótkie podsumowanie Dnia Darmowej Dostawy 2018, przeczytacie o preferencjach zakupowych Polaków, a także o standardach płatności, jakie wejdą w 2019 roku. Wspominamy także o działaniach KAS w sprawie nielegalnego handlu w internecie.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Kilka ciekawych statystyk DDD2018

Dzień Darmowej Dostawy za nami. Postanowiliśmy zebrać kilka ciekawych informacji i przedstawić je w formie infografiki. Dodatkowo w najbliższym czasie do właścicieli e-sklepów, które brały udział w akcji prześlemy ankietę, która pomoże w przygotowaniu materiałów poradnikowych oraz case studies. Nim jednak dojdzie do tego przedstawiamy najciekawsze statystyki Dnia Darmowej Dostawy 2018. Wśród nich znajdziecie liczbę sklepów, które wzięły udział w akcji, ilość produktów widoczną na stronie DDD, liczbę przekierowań do sklepów i kilka innych.

Polacy kupią prezenty świąteczne na smartfonie

Badanie Mastercard pokazuje, jakie zachowania zakupowe przejawiają polscy e-klienci. 68% konsumentów przyznaje, że robią zakupy mobilnie okazjonalnie a 13%, że dokonuje ich wyłącznie na smartfonie. Przed Świętami 38% Polaków deklaruje dokonanie zakupów świątecznych właśnie na telefonie lub tablecie. Badani stwierdzają, że zakupy w ten sposób robią dlatego, że są one szybkie (63%), mają płatności one-click (33%), oraz prostą nawigację (23%).

Najczęściej kupowanym produktami są ubrania i akcesoria (54%), bilety na wydarzenia kulturalne oraz książki (44%) oraz elektronika (43%).

Sky-Shop.pl wprowadza moduł bloga

Mówią, że „content is king”. Blog jest jednym z najpotężniejszych narzędzi marketingowych wspierających sprzedaż w sklepie internetowym. Wartościowe treści i artykuły nie tylko przyciągają nowych klientów, ale również wpływają na pozycję sklepu w wyszukiwarkach. To właśnie dzięki niemu można przekazywać swoim klientom wiedzę, dzielić się ważnymi wydarzeniami z życia firmy, czy informować ich o nowościach i promocjach.

Od listopada właściciele sklepów internetowych opartych o oprogramowanie Sky-Shop mogą prowadzić blogi w obrębie własnej domeny. Nowa funkcja umożliwia publikację artykułów wraz ze zdjęciami oraz przypisywanie ich do różnych kategorii. Dodatkowo w prosty sposób można dostosować wpis do wymagań SEO poprzez tworzenie unikalnych, przyjaznych linków, edycję atrybutów title oraz description, a także ustawianie daty publikacji i przypisywanie autora. Dzięki wielu modułom wyglądu właściciel sklepu może sam zdecydować jak będą prezentować się artykuły na stronie głównej oraz podstronie bloga.

Co trzeci internauta porzuca koszyk zakupowy

Jak wynika z danych prezentowanych w badaniu “Porzucony e-koszyk” przeprowadzonym przez Mobile Institute, co trzecia osoba porzuca koszyk zakupowy. Czasami zdarza się, że internauci wracają do e-sklepu i dokańczają zakup. 40% ankietowanych deklaruje, że wszystko zależy od okoliczności, 23% mówi, że nie zdarzyło im się opłacić zakupów online za pierwszym razem. Na urządzeniu mobilnym zawsze płaci za produkty dodane do koszyka 32% badanych. W przypadku komputerów jest to 37%.

Statystyki te pokazują, że warto skorzystać z narzędzi pozwalających na odzyskiwanie porzuconych koszyków, dzięki czemu możemy zmniejszyć ich ilość i zwiększyć konwersję w e-sklepie.

Przed Bożym Narodzeniem różnice w cenach produktów mogą być ogromne

Polacy deklarują, że prezenty chcą kupować wcześniej, a nie czekać z nimi do ostatniej chwili. Jak wygląda to w praktyce? Czy w tym roku zaoszczędzili ci, którzy prezenty kupili już w listopadzie, czy raczej ta grupa, która czekała z zakupami niemal do pierwszej gwiazdki? Jak wynika z kolejnej edycji „Świątecznego barometru cenowego”, przygotowanego przez ekspertów firmy doradczej Deloitte, wszystko zależy od kategorii produktów, które chcemy kupić. Analiza ofert 800 sklepów internetowych przeprowadzona we współpracy z firmą Dealavo pokazuje, że w okresie ostatnich tygodni (23 listopada – 10 grudnia br.) wzrastały przede wszystkim ceny gier komputerowych, konsol oraz zabawek. Eksperci Deloitte zalecają klientom dokładne przejrzenie ofert sklepów internetowych, gdyż różnice w cenach perfum, książek czy planszówek w tym samym dniu mogą sięgać ponad 100 proc.

Nowe standardy płatności już w 2019 roku. Co na to sprzedawcy?

Mastercard przeprowadziło badanie obejmujące ponad 300 europejskich sprzedawców online. Okazało się, że 75% z nich nie jest świadomych nowych standardów bezpieczeństwa dotyczących płatności, które wejdą w życie w przyszłym roku.

Zgodnie z europejską dyrektywą PSD2 od września 2019 roku będzie obowiązkowe silne uwierzytelnienie klienta (SCA). Nim jednak do tego dojdzie sprzedawcy online powinni przygotować się do wprowadzenia zmian w sposobie przetwarzania płatności. Aby tego dokonać, muszą oni dokonać dwóch kroków:

– Skontaktować się ze swoim dostawcą usług płatniczych, aby upewnić się, że sklep online będzie gotowy na zmiany w prawie, jeśli nie to dowiedzieć się, jakie kroki trzeba dokonać, by był.
– Przygotować klientów do zmian. Poinformować ich o wprowadzaniu zmiany w procesie płatności, podkreślając korzyści, jakie dzięki temu otrzymują (brak konieczności pamiętania haseł i możliwość zmniejszenia ryzyka oszustw).

KAS walczy z nielegalnym handlem online

Jak szacuje Krajowa Administracja Skarbowa z tytułu niepłacenia podatku VAT ze sprzedaży towarów online Skarb Państwa jest stratny około 450 tysięcy złotych. Jak podaje rzecznik Izby Administracji Skarbowej w Zielonej Górze Ewa Markowicz – „Trwa ustalanie osób związanych z tym procederem. Za unikanie płacenia podatków grożą grzywny, a nawet kary pozbawienia wolności. Mogli śmiało konkurować ceną, bo nie płacili ani podatku dochodowego, ani VAT-u”.

Obecnie działania trwają na terenie lubuskiej KAS, ale to nie koniec. Pod lupę wzięto przede wszystkim sprzedawców, którzy wystawiają swoje towary online na profilach społecznościowych. Podczas działań w w woj. lubuskim i zachodniopomorskim zabezpieczono towar w tym odzież i obuwie oraz gotówkę.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #86: innymi informacje o zakazie geoblokowania w UE i statystyki Black Friday w Polsce

Za nami Dzień Darmowej Dostawy, podsumowanie akcji pojawi się wkrótce. Teraz wracamy więc do prasówek, dziś numer 86. Znajdziecie w niej między innymi informacje o zakazie geoblokowania w UE i statystyki Black Friday w Polsce.

Prenumeruj nasz newsletter!

Nasz cykl jest także na bieżąco przekazywany do wszystkich subskrybentów newslettera – spodziewajcie się wiadomości od eKomercyjnie.pl co tydzień w swojej mailowej skrzynce odbiorczej. Jeżeli jeszcze nie jesteś prenumeratorem newslettera, to możesz zapisać się tutaj.

Koniec z geoblokowaniem w UE

Od 3 grudnia w Unii Europejskiej wchodzą nowe przepisy dotyczące zakazu geoblokowania w handlu internetowym. Od tej chwili internetowi sprzedawcy nie będą mogli odmówić sprzedaży swoich produktów klientom z innych krajów. Dotyczy to też sytuacji, w której ceny w sklepie internetowym znacząco się różnią, jeśli ofertę przegląda obcokrajowiec.

Geolokalizacja skutecznie utrudniała zakupy klientom, którzy albo byli przekierowywani na lokalne strony sprzedawców, albo wcale nie mogli dokonać zakupu. Bardzo głośna była sprawa paryskiego Disneylandu, który żądał od mieszkańców niektórych krajów unijnych wyższych cen za bilety wstępu.

Geoblokowanie kłóci się z ideą wspólnego rynku, który powinien być dostępny na jednakowych zasadach dla wszystkich mieszkańców UE. KE poinformowała w piątek, że jeszcze w 2015 r. 63 proc. stron internetowych (np. sklepów internetowych) nie dawało możliwości zakupu towaru lub usługi, jeśli kupujący był obywatelem innego kraju UE. Co za tym idzie sprzedawcy, nie mogą odmówić sprzedaży towarów klientom zagranicznym, a Ci będą płacić za produkt taką samą kwotę jak klienci krajowi. Zabronione zostanie także automatyczne przekierowywanie klientów na inne strony sklepu, chyba że konsument wyrazi zgodę na skorzystanie z innego serwisu. Sklepy nie będą także mogły dyskryminować kart płatniczych wydanych w innym kraju UE.

Black Friday w Polsce, to nadal e-ściema

Deloitte wraz z Dealavo przeprowadziło analizę ofert praktycznie 800 sklepów, które oferowały swoje produkty w „atrakcyjnych cenach” podczas Black Friday. Okazuje się, żę w tym dniu w porównaniu do piątku 16 listopada ceny były niższe średnio o 3,5%. Przeanalizowano ceny wybranych 300 produktów z następujących kategorii: drobny sprzęt AGD, czekolady, DIY, gry, konsole, kosmetyki, książki, laptopy, muzyka, okulary wirtualnej rzeczywistości (VR), perfumy, planszówki, smartfony, artykuły sportowe, tablety, telewizory, wearables (akcesoria oraz ubrania wyposażone w zaawansowane technologie), zabawki oraz zegarki.

W przypadku wielu produktów obniżka była zerowa lub symboliczna, daleko im było do deklarowanych na banerach rabatów 30 czy 50-procentowych. Spośród 300 przeanalizowanych produktów 37% miało podniesioną cenę. Średni wzrost to 2,1%. 55% produktów zanotowało obniżenie cen. Najbardziej obniżona została cena gry „God of War” – aż o 24%.

Więcej na temat podsumowania można przeczytać na stronie Deloitte.

UOKiK przypomina nam jak kupować online przed świętami

Jak wiadomo w okresie przedświątecznym kupujemy dużo więcej i dużo częściej. Niestety nie zawsze wszystkie zakupy są udane, a czasem po prostu musimy oddać zamówiony produkt. Trzeba pamiętać, że kupującym prawo pozwala zwrócić produkty bez podania przyczyny w ciągu 14 dni, jednak poniosą oni koszty przesyłki zwrotnej. Ważne jest, że przy odbiorze przesyłki nie trzeba sprawdzać zawartości przy dostawcy. Jednak jeśli to zrobimy, to pomoże nam to w dochodzeniu roszczeń, jeśli coś będzie nie tak z produktem.

Jeśli zwracamy towar, bowiem nie spełnił on naszych oczekiwań, to nie powinien on nosić śladów użytkowania. Oczywiście kupujący ma prawo go przymierzyć i wypróbować. Jeżeli jednak takie ślady są, sprzedawca może obniżyć kwotę, którą wypłaci za zwrot. Trzeba pamiętać, że nie można oddać: artykułów z krótkim terminem przydatności do użycia/spożycia, towarów wyprodukowanych na zamówienie, płyt z filmami, muzyką lub programami komputerowymi, które nie posiadają oryginalnych plomb.

Jak przyśpieszyć pakowanie paczek w e-sklepie?

Okres przedświąteczny to jeden z tych momentów, w którym jako sklep internetowy odczuwa się wzmożony ruch i zwiększoną ilość zamówień. Wielu z przedsiębiorców zastanawia się wtedy jak wypełnić swoje zobowiązania wobec kupujących? Jak dotrzymać terminu dostawy? Przecież produkty, zamawiane często jako prezenty muszą dotrzeć w odpowiednim czasie. Specjaliści z RedSteel w kilku zadaniach przedstawiają swoje stoły do pakowania, które sprawdzą się w e-commerce.

Zalando miało 4200 transakcji na minutę w Black Friday

Wielomiesięczne przygotowania rozpoczęte zaraz po zeszłorocznym Black Friday opłaciły się. Zalando zakończyło jeden z najważniejszych eventów handlowych z rekordowymi wynikami około 2 000 000 zamówień. W godzinach szczytu firma odnotowała ponad 4 200 transakcji na minutę, pobijając tym samym zeszłoroczny rekord 2 000 zamówień na minutę. W sam tylko Black Friday Zalando pozyskało ponad 220 000 nowych klientów, co oznacza ponad dwukrotnie większą liczbę w porównaniu z rokiem 2017. Tegorocznym bestsellerem na platformie były czarne trampki. Infografikę można zobaczyć tutaj.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Zobacz kolejny artykuł

Wzmożona sprzedaż przed świętami. Jak temu sprostać?

Okres przedświąteczny to jeden z tych momentów, w którym jako sklep internetowy odczuwa się wzmożony ruch i zwiększoną ilość zamówień. Wielu z przedsiębiorców zastanawia się wtedy jak wypełnić swoje zobowiązania wobec kupujących? Jak dotrzymać terminu dostawy? Przecież produkty, zamawiane często jako prezenty muszą dotrzeć w odpowiednim czasie.

Pierwszą myślą zazwyczaj jest zwiększenie zatrudnienia. Jednak czy to jedyny sposób? Czy na pewno najbardziej efektywny i zadowalający? Otóż w naszym odczucie nie.

Warto przede wszystkim zastanowić się czy na pewno wykorzystujemy pełen potencjał obecnej kadry. Nie mamy tu na myśli zwiększania im limitów czy wydłużania godzin pracy. Spójrzmy raczej czy daliśmy im odpowiednie narzędzia, które ułatwiłyby proces pakowania. Może okazać się, że na tym polu mamy naprawdę mnóstwo zaległości i wprowadzenie odpowiednich zmian pozwoli sprostać świątecznej gorączce, ale również ogólnie poprawić kondycję przedsiębiorstwa.

Od czego zacząć? Przede wszystkim zacznij od stanowiska do pakowania paczek. To newralgiczny punkt. Przygotowanie i spakowanie przesyłki zajmuje najwięcej czasu, więc jest tu potencjalnie najwięcej do poprawy. Zastanów się, czy na pewno wszystkie niezbędne materiały z jakich korzystacie są dla osoby pakującej łatwo dostępne, zawsze pod ręką i na odpowiednich uchwytach, które ułatwiają korzystanie z nich. Ustal również czy pozycja pracy jest wygodna. To bardzo istotne, żeby blat był na odpowiedniej wysokości. Wpływa to na komfort i wygodę pracy a co za tym idzie również ma ogromny wpływ na czas pakowania. Po prostu jeśli cały proces będzie znacznie łatwiejszy i przyjemniejszy to ta sama osoba, nawet mimowolnie będzie w stanie spakować więcej przesyłek jeśli ma zapewnione odpowiednie warunki.

Doskonałym przykładem na optymalizację stanowiska pakowania są specjalistyczne stoły marki RedSteel. Oprócz oczywistych aspektów związanych z przyspieszeniem procesu (stoły zapewniają wszystko o czym pisaliśmy powyżej), dzięki ich konstrukcji zmniejsza się również zużycie materiałów.

Co bardzo istotne stoły są modułowe. Konfigurujemy je dokładnie pod nasze wymagania, potrzeby czy stopień zinformatyzowania przedsiębiorstwa. W końcowym efekcie dostajemy gotowe rozwiązanie, które jest świetną alternatywą dla zwiększania zatrudnienia.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)