eKomercyjnie.pl

Prasówka e-commerce #9

Jak w każdy poniedziałek zapraszamy do krótkiej prasówki e-commerce. Znajdziecie w niej trochę cyferek, odrobinę ciekawostek i kilka pomysłów, które można wdrożyć we własnym biznesie. 

Morele.net z bardzo dynamicznym wzrostem przychodów

W 2016 roku sklep Morele.net zrealizował milion zamówień, a jego przychody wyniosły 600 milionów złotych. Liczba realizowanych codziennie transakcji wynosi obecnie ponad 5 tys. Morele.net posiada szeroki asortyment produktowy – od podzespołów komputerowych, poprzez elektronikę konsumencką, do artykułów AGD i RTV, z czego ponad pół miliona produktów dostępnych jest z dostawą w ciągu 24-48 godzin. Strona jest odwiedzana przez 2 mln użytkowników miesięcznie, dzięki czemu Morele.net plasuje się w ścisłej czołówce najpopularniejszych sklepów online w branży elektronicznej. Nie ukrywamy, że dane te są imponujące.

Lidl sprzedaje w Chinach

W Chinach bardzo dużym powodzeniem cieszą się europejskie produkty, dlatego też niemiecki Lidl zdecydował się sprzedawać własne marki Combino, Bellarom i Sondey właśnie na tym rynku. E-sklep marki ruszy na platformie sprzedażowej należącej do Alibaby – Tmall Global. W pierwszej kolejności w ofercie znajdą się produkty zbożowe i suche, a jeśli zapotrzebowanie na nie będzie duże, to zakres asortymentu sklepu zostanie zwiększony. Lidl dostarczy produkty bezpośrednio z Niemiec, będą importowane przez spółkę zależną w Hong Kongu.

Amazon Charts pokaże klientom, co jest trendy

Firma Amazon od bardzo dawna wykorzystuje dane sprzedażowe do tworzenia list bestsellerów. Dzięki temu klienci wiedzą, jakie są trendy, co warto przeczytać lub posłuchać, jakie produkty są lepsze i cieszą się większym powodzeniem. Firma ogłosiła właśnie, że uruchomione zostało zestawienie Amazon Charts, czyli lista bestsellerów książkowych bazująca na danych czytelniczych oraz sprzedażowych. Ponieważ gigant bardzo mocno działa na rynku e-booków oraz książek papierowych, który jest warty ogromne pieniądze, nie można się dziwić, że taki krok został podjęty. Zestawienie pokazuje pozycje sprzedane lub wypożyczone (np. pozycje audio), a także te najchętniej czytane. Przejrzyste zestawienie pozwala od razu zakupić produkt lub przeczytać jego fragment, ponadto z poziomu listy można udostępnić go np. w social mediach. Przykładowy chart z tego tygodnia wygląda tak.

UberEats otwiera sklep dla restauracji

UberEats, aplikacja na smartfony, która łączy restauracje i ich klientów, pozwala zamówić jedzenie z dostawą z wybranego lokalu. Teraz UberEats otworzyło platformę sprzedażową sklep.ubereats.pl, na której właściciele restauracji będą mogli zamówić opakowania dla swoich biznesów. Otwarcie sklepu było odpowiedzą na zapotrzebowanie rynku gastronomicznego, gdyż właściciele takich lokali mają czasem problem z zakupem dobrej jakości opakowań wykorzystywanych w dostawie zamówień. Według doniesień firmy oferta sklepu UberEATS będzie się zwiększać.

PayU i iwoca oferują pożyczki dla e-handlu

Działania zaproponowane przez PayU oraz iwoca pozwolą małym i średnim przedsiębiorstwom, zwłaszcza tym działającym w e-handlu i e-usługach, na pozyskanie finansowania swoich działań.

Otrzymanie dodatkowych funduszy ma być bardzo proste i elastyczne, dodatkowo nie wymaga żadnych zabezpieczeń. Koszty zobowiązania są naliczane dziennie, proporcjonalnie do kwoty oraz okresu jego trwania. Osoby, które zawnioskują o pożyczkę nawet do 150 tys. złotych, dzięki partnerstwu PayU przez pierwszy miesiąc będą mogły korzystać ze środków całkowicie za darmo. Czy na rodzimym rynku znajdą się firmy, które skorzystają z tego typu finansowania? Pewnie tak się stanie, czekamy na kolejne informacje.

Amazon wart dwa razy tyle co Walmart

Dokładnie 18 lat zajęło Amazonowi zrównanie się z siecią Walmart, jednak w ciągu ostatnich dwóch lat Amazon podwoił swoją wartość rynkową względem wspomnianej amerykańskiej sieci. W tej chwili Amazon wyceniany jest na 459 miliardów dolarów, a Walmart jedynie na 228 miliardów. Jeff Bezos może być zadowolony, gdyż jego sposób na biznes i zarządzanie środkami pozwala na kolejne inwestycje, które sprawiają, że firma działa na wielu obszarach. Ponadto wielu specjalistów odbiera otwieranie punktów stacjonarnych przez Amazon jako chęć przejęcia kawałka tego rynku od sieci Walmart. Zobaczymy, co przyniesie przyszłość.

Przychody Alibaby wzrastają

Alibaba Group Holding poinformowała, że w ciągu najbliższych dwóch lat odkupi akcje o wartości do 6 miliardów dolarów. Chińska firma chce też rozwijać działalność poza e-commerce i kieruje swoje kroki w kierunku cloud computing, analizy big data, rozrywki oraz sprzedaży offline. Dodatkowo Alibaba zwiększyła ekspansję swoich działań poza Chinami, między innymi przy pomocy witryny handlowej Lazada. Dochody z podstawowej działalności firmy e-commerce Alibaba wzrosły o 47% do 31,6 mld juanów w tym kwartale, w porównaniu ze wzrostem poprzedniego kwartału wynoszącym 45%. Tymczasem dochody netto przypisane akcjonariuszom wzrosły do 10,6 mld juanów, co oznacza wzrost o 98% od 5,4 mld juanów w poprzednim kwartale.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Morele.net notuje dynamiczny wzrost przychodów

W 2016 roku serwis Morele.net zrealizował milion zamówień. Natomiast przychody wyniosły 600 milionów złotych. Poziom realizowanych dziennie transakcji wynosi obecnie ponad 5 tys. Morele.net posiada szeroki asortyment produktowy od podzespołów komputerowych, poprzez elektronikę konsumencką do artykułów AGD i RTV, z czego ponad pół miliona produktów dostępnych jest w dostawie w ciągu 24-48 godzin.

Obecnie jesteśmy na „fali wznoszącej” – dynamika wzrostu przychodów i innych kluczowych wskaźników finansowych zwiększa się, wyprodukowane w ostatnim czasie technologie przeszły już etap wdrażania i z każdym tygodniem silniej wpływają na wyniki – mówi Wojciech Pawlik, Dyrektor e-commerce w Morele.net.

Strona jest odwiedzana przez 2 mln użytkowników miesięcznie, dzięki czemu Morele.net plasuje się w ścisłej czołówce najpopularniejszych sklepów online w branży elektronicznej 1 . Odwiedzającymi stronę są głównie ludzie młodzi, przedstawiciele pokolenia tzw. „milenialsów”. W 2016 roku widoczny był także gwałtowny wzrost aktywności tzw. „pokolenia Z”, czyli konsumentów urodzonych po 1990 roku.

Morele.net pozostaje jednym z liderów w sprzedaży detalicznej w kategorii produktowej podzespołów komputerowych (30 proc. udziału w rynku) zarówno offline jak i online – nie posiadając jednocześnie zaplecza stacjonarnych sklepów. W zeszłym roku spółka zainwestowała w technologię machine learining, dzięki czemu wiele decyzji podejmowanych jest przez konkurencyjnie działające algorytmy.

Dzięki zeszłorocznym inwestycjom w technologie w tym roku przekroczymy liczbę miliona indeksów w ofercie, z czego niemal wszystkie dostępne w najniższych cenach w Polsce – dodaje Pawlik.

Firma Morele.net została założona w roku 2000 przez Michała Pawlika i Radosława Stasiaka. Początkowo spółka zajmowała się dostarczaniem Internetu do krakowskich akademików. Pomysł na założenie sklepu internetowego zrodził się w 2004 roku. W przeciągu następnych lat serwis Morele.net zdobywał coraz większy udział w rynku. W 2011 w spółkę zainwestował MCI.TechVentures, fundusz powiązany z MCI Capital SA, co pozwoliło na zwiększenie kapitału obrotowego i przyspieszenie dynamiki wzrostu przychodów a także umożliwiło biznesową kooperację z innymi kluczowymi graczami w branży z portfela funduszu.

Morele to jedna z najlepiej rozwijających się spółek w naszym portfelu. Swój model biznesowy opiera na zbudowanej przez wewnętrzny zespół technologii machine learning. To pozwala spółce bardzo szybko (ponad 50% r/r) rosnąć w najbardziej konkurencyjnym segmencie e-commerce jakim jest elektronika użytkowa, a ponadto dokonać tego przy wyjątkowo niskich kosztach operacyjnych – mówi Maciej Kowalski – Partner, MCI Capital, Private Equity Managers (Grupa MCI).

Źródło: informacja prasowa

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Zobacz kolejny artykuł

Prasówka e-commerce #8

Zapraszamy do lektury 8 już prasówki e-commerce. Znajdziecie w niej informacje ze świata e-handlu. Tym razem będzie o podwyżkach na Allegro i nowych technologiach, które usprawniają procesy zakupowe.

Kolejne zmiany na Allegro

Allegro podąża swoją drogą zmian. Niestety, nie zawsze są one przyjemne dla sprzedawców, którzy korzystają z usług portalu. 12 maja, wraz z nowym regulaminem, zaczął obowiązywać nowy cennik prowizji. Aktualnie stawki zostały ujednolicone i w wybranych kategoriach wynoszą od 6 do 10% ceny końcowej sprzedanego produktu. To dla wielu sprzedających dość duże zaskoczenie, gdyż – jak twierdzą użytkownicy portalu – nie zostali oni odpowiednio poinformowani o nadchodzących zmianach. Według rzecznika portalu aukcyjnego informacja o zmianie regulaminu widniała z odpowiednim wyprzedzeniem w zakładce „Pomoc”. Tylko ilu sprzedawców odwiedza ją regularnie?

Więcej informacji znajdziecie tutaj: https://pomoc.allegro.pl/article/134059.

Amazon – sposób na idealną reklamację?

Jak podaje „Daily Mirror”, polityka Amazonu wobec reklamowanych produktów jest dość specyficzna. W przypadku towarów o wartości poniżej 10 funtów sklep nie musi wymagać odesłania zakupionego produktu. Jego koszt „bierze” na siebie. Dlaczego tak się dzieje? Okazuje się, że takie rozwiązanie jest dużo tańsze niż rozpoczynanie całej procedury reklamacyjnej, która wymaga zaangażowania kolejnych pracowników. Dlatego w wielu przypadkach Amazon podejmuje decyzję, według której kupujący nie musi zwracać zakupionego towaru. Można powiedzieć, że jest to genialny pomysł. Tyle, że już wiele lat temu z podobnego rozwiązania skorzystał właściciel mniamniam.com.

eCarrefour.pl wprowadza click and collect we wszystkich marketach

Od momentu rozpoczęcia swojej działalności, internetowy sklep sieci Carrefour kładł duży nacisk na rozwijanie usługi click and collect, która wydaje się być idealnym rozwiązaniem dla wszystkich zabieganych klientów. Początkowo odbiór zamówień dostępny był tylko w 86 hipermarketach w kraju, lecz teraz, jak podaje Carrefour, do tej listy dołączyły pozostałe placówki, których jest 131. Co za tym idzie, usługa obejmuje już wszystkie 217 sklepów na terenie całej Polski. Dla tych, którzy nie mogą odebrać towaru osobiście, eCarrefour.pl umożliwił dostawę kurierską w stałej cenie 9,99 zł.

Zalando testuje dostawę opartą na geolokalizacji

Sklep Zalando postanowił przetestować doręczenia przesyłek na podstawie geolokalizacji w smartfonach klientów. Obecnie testowe dostawy, bezpłatne dla klientów, dostępne są w trzech belgijskich miastach: Brukseli, Gandawie i Antwerpii. W projekcie pomaga belgijski startup Parcify. Jak mówi Ken Fontijn, Country Manager Zalando na Belgię, Holandię i Luksemburg: „Zamiast prosić naszych klientów o zmianę miejsca dostawy lub samodzielny odbiór paczki, dostosowujemy się do nich i dostarczamy zamówienie dokładnie tam, gdzie znajduje się klient”. Podczas składania zamówienia konsument może wybrać opcję „adres Parcify”, a następnie zaplanować dostawę siedem dni w tygodniu w godzinach od 7 rano do północy.

Moët Hennessy Louis Vuitton z własnym e-sklepem?

MHLV to największa na świecie korporacja działająca w sektorze dóbr luksusowych. Od pewnego czasu było głośno o jej sklepie internetowym. Ostatnio podano do wiadomości publicznej, iż e-sklep LVMH będzie stanowił część platformy internetowej paryskiego domu towarowego Le Bon Marché, który także należy do francuskiego koncernu. W ofercie znajdą się wyroby luksusowe ponad 150 marek, w tym: Louis Vuitton, Céline, Loewe, Fendi, Givenchy, Marc Jacobs, Kenzo, czy Dior. Towary będzie można zamówić do jednego z 70 krajów, pojawi się także opcja click and collect. Warto wspomnieć, że w 2016 roku przychody Moët Hennessy Louis Vuitton wyniosły 37,6 mld euro, a głównymi konkurentami online będą Net-a-Porter, MyTheresa.com, a także Farfetch.

Walmart testuje nowe rozwiązania sprzedażowe

Coraz częściej pojawiają się głosy, że amerykański gigant chce konkurować z Amazonem i dlatego inwestuje w nowe technologie, rozwiązania oraz modele sprzedażowe. Wśród nowości można wymienić, między innymi, usługę Scan & Go, drive-thru, czy też kioski zakupowe. Obecnie testy tych rozwiązań przeprowadzane są w 2 sklepach: w Teksasie oraz na Florydzie.

Scan & Go to rozwiązanie, które pozwala skanować produkty już w koszyku i omijać kolejki w kasie, ponieważ od razu przechodzi się do kasy umożliwiającej płatność. Dodatkowo w sklepach umieszczone są interaktywne ekrany pozwalające na szybkie zakupy. Za ich pośrednictwem można zamówić i zapłacić za towar, który odbierzemy maksymalnie dwa dni później. Drive-thru pozwala zaś w łatwy sposób odebrać zamówienia internetowe z walmart.com. Wszystkie elementy wdrożeń stworzone zostały w sposób dopasowany do wymagań klientów, przez co całe procesy zakupowe są szybsze i, co najważniejsze, wygodniejsze. Dodatkowo sieć wprowadziła zmiany w układzie sklepów stacjonarnych, które teraz mają nowe rozmieszczenie działów, bardziej przejrzyste i wzajemnie się uzupełniające, np: health i wellness.

Autor wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Newsletter

BONUS: Jak się robi e-handel w Polsce?
72-stronicowy ebook (pdf)
- zbiór wywiadów z właścicielami sklepów

Zamknij

Najlepsze poradniki i informacje
e-commerce prosto na Twój e-mail!

Bonus dla Ciebie:
PDF, 72 strony!

Wpisz swój adres e-mail, aby rozpocząć prenumeratę newslettera od eKomercyjnie.pl.

Od razu wyślemy do Ciebie:

  • BONUS #1: Jak się robi e-handel w Polsce? Rozmowy z właścicielami sklepów internetowych (magazyn .pdf, aż 72 strony!)
     
  • BONUS #2: Piętnaście gotowych sposobów na ulepszenie sklepu internetowego!
    (poradnik .pdf)